Opatření rektora č. 40/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Preventivní epidemiologická a karanténní opatření na rektorátu UK a na K provedení: - Gestor: Personální odbor Účinnost: 13. října 2020 [zrušeno OR č. 37/2021 [ URL "UK-11358.html "] ] ****************************************************************************************** * Preventivní epidemiologická a karanténní opatření na rektorátu UK a na dalších součástec ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Úvodní ustanovení *========================================================================================= S ohledem na stoupající počty pozitivně testovaných osob na přítomnost koronaviru a vzrůst počet pacientů s onemocněním COVID 19 v Praze a s tím související nebezpečí, že pracovní k jednotlivých odborech, pracovištích a dalších součástech mohou být umístěny do karantény, odvolání v zájmu zajištění kontinuálního plnění všech pracovních povinností tato preventiv opatření: *========================================================================================= * Čl. 2 - Pracovní porady *========================================================================================= Pracovní porady budou nadále uskutečňovány přednostně jen hybridní formou, tj. za minimáln přítomnosti zaměstnanců, není-li pro jinou formu zvláštní důvod. *========================================================================================= * Čl. 3 - Osobní přítomnost na pracovišti *========================================================================================= 1.V rámci odboru či pracoviště rektorátu UK budou vytvořeny dvě skupiny zaměstnanců, kteří současně setkávat při osobní přítomnosti na pracovišti. Skupina první bude docházet na p pondělí a v úterý, skupina druhá ve středu a ve čtvrtek. 2.Dvě skupiny budou vytvořeny tak, aby byla v maximálním možném rozsahu omezena současná o dvou a více zaměstnanců v jedné kanceláři. Současně je třeba vzít v úvahu nutnost kontin zajištění všech klíčových pracovních úkolů a povinností v rámci každého odboru a pracovi UK. 3.V pátek bude zajišťován chod odborů a pracovišť rektorátu UK jen v nezbytně nutném rozsa dvěma zaměstnanci. *========================================================================================= * Čl. 4 - Režim práce z domova *========================================================================================= Mimo osobní přítomnost na pracovišti budou zaměstnanci pracovat v režimu práce z domova (r *========================================================================================= * Čl. 5 - Desinfekce prostor *========================================================================================= 1.Vedoucí odborů a dalších pracovišť rektorátu UK jsou povinni bez zbytečného odkladu nahl nákazy nebo podezření na výskyt nákazy, jakož i nařízenou karanténu příslušnému prorekto a kvestorovi. Současně s oznámením musí být identifikovány i prostory a kanceláře, ve kt provést desinfekci. 2.Kvestor zajistí ve spolupráci se Správou budov a zařízení bez zbytečného odkladu dezinfe kanceláří a společných prostor. *========================================================================================= * Čl. 6 - Lockdown *========================================================================================= Pokud bude vyhlášeno usnesení vlády ČR, kterým budou zpřísněna epidemiologická opatření a tzv. lockdown (tedy karanténa na celorepublikové, regionální, nebo municipální úrovni), př zaměstnanci do režimu práce z domova po dobu účinnosti vládního opatření. Vedoucí odborů a zajistí kontinuální plnění všech činností, povinností a pracovních úkolů s tím, že vždy al zaměstnanec odboru či pracoviště bude fyzicky přítomen na pracovišti. Výjimku může stanovi případech hodných zvláštního zřetele (např. nařízená karanténa u všech zaměstnanců daného pracoviště apod.). *========================================================================================= * Čl. 7 - Součásti UK *========================================================================================= Na součásti UK, jejichž ředitelé nebyli pověřeni k jednání v pracovněprávních věcech, se t vztahuje v rozsahu, v jakém je to možné s ohledem na nutnost zajištění hlavní a doplňkové součásti UK. *========================================================================================= * Čl. 8 - Opatření o výkonu práce z domova *========================================================================================= Rozšiřuji možnost práce z domova u všech zaměstnanců rektorátu UK v rozsahu nutném k reali tohoto Opatření nad rámec sjednaných dohod o výkonu práce z domova. *========================================================================================= * Čl. 9 - Závěrečné ustanovení *========================================================================================= 1.Toto Opatření po dobu své účinnosti mění a doplňuje Opatření rektora č. 14/2020 [ URL "U "] o výkonu práce z domova (home office) a na ně navazující Opatření kvestora [ URL "UK- 4/2020. 2.Toto Opatření nabývá účinnosti dne 13. října 2020. V Praze dne 12. října 2020 PDF ke stažení [ URL "UK-10751-version1-or_2020_40.pdf"]