Plán realizace SZ pro rok 2024 ****************************************************************************************** * Plán realizace SZ UK pro rok 2024 ****************************************************************************************** Plán realizace strategického záměru pro rok 2024 [ URL "UK-13226-version1-pr_sz_uk_2024.pd • Projednán Vědeckou radou 19. října 2023 • Schválen Akademickým senátem 10. listopadu 2023 • Schválen Správní radou 20. listopadu 2023 *========================================================================================= * ÚVOD *========================================================================================= Pro rok 2024 si Univerzita Karlova stanovila šest priorit, které shledává pro toto období naléhavými: 1.V oblasti vědy a výzkumu je naší prioritou zahájit a začít uskutečňovat druhý cyklus mez garantovaného hodnocení úrovně vědy na Univerzitě Karlově, a to primárně na základě sebe za jednotlivé vědní oblasti programu Cooperatio a návštěv členek a členů Rady na místě. 2.Oblastí, které je na univerzitě v posledních letech věnována zvýšená pozornost, je studi včetně včasného dokončování studia. V návaznosti na dosavadní kroky a poznatky v této ob přípravu univerzitní koncepce pro zvyšování úspěšnosti studia. 3.K nástrojům, jež přispívají ke kvalitě studijní zkušenosti a profesní přípravě, patří sy rozvoj pedagogických dovedností jak akademických pracovnic a pracovníků, tak studujících studijních programů. I proto je naší prioritou v této oblasti stanovit kompetenční rámec učitele, na který bude navázané oceňování významných odbornic a odborníků v oblasti vyso a začít s jeho implementací. 4.Ke slovům a tématům, která byla v roce 2023 nejvíce diskutována, patří umělá inteligence by měla s inovacemi nejen přicházet, ale i podporovat jejich přínosné a odpovědné využív akademickou obcí a ve spolupráci s českými i zahraničními vysokými školami proto budeme cesty pro využívání nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání a výzkumu. 5.S ohledem na měnící se podmínky v oblasti vysokého školství v České republice, na aktuál společenské potřeby i na dosavadní vnitrouniverzitní debatu patří k prioritám Univerzity přípravy principů pro rozdělování příspěvků a dotací diskutovat budoucí podobu rozepisov příspěvku. 6.Tak jako v předcházejícím roce i pro rok 2024 zůstává jednou z nejdůležitějších priorit Karlovy posilování elektronizace. Konkrétně se zaměříme na pokračování prací na specifik nových modulů studijního informačního systému, systémů pro podporu oblasti lidských zdro základní infrastruktury pro informační systémy a vnitřní komunikaci (identity management realizaci procesního portálu jakožto klíčové platformy pro podporu strategického řízení. *========================================================================================= * I. NEJLEPŠÍ LIDÉ DĚLAJÍ NEJLEPŠÍ UNIVERZITU *========================================================================================= • S cílem zvýšit počet nadaných pregraduálních studujících ze zahraničí na všech fakultách • zintenzivníme spolupráci se středoškolskými zahraničními poradci z prestižních mezinár abychom je informovali o nabídce našich cizojazyčných studijních programů (organizace návštěv na univerzitě, virtuální či fyzické prezentace na mezinárodních středních škol republice i v zahraničí); • zavedeme virtual office hours pro uchazeče i pro poradce; • uspořádáme prezentace o studiu na Univerzitě Karlově pro přijíždějící skupiny zahranič uchazečů. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj, kancléř • Ve spolupráci se spolkem Czexpats in Science zavedeme postdoktorandskou diskusní skupinu Young PI Forum, kterou pořádáme pro seniorní výzkumnice a výzkumníky. (odpovídá: pror. p činnost, členka kolegia rektorky pro 4EU+) (I.1) • Posílíme institucionalizaci role a zapojení studujících bakalářských, magisterských i do studijních programů do různých aktivit 4EU+, například jim umožníme chopit se aktivní úl organizování vědeckých a vzdělávacích konferencí, specificky pro studující doktorských p uskutečníme tematické workshopy a zapojíme je do řešení projektů přijatých v rámci výzvy rámci 4EU+ budeme aktivně vyhledávat příležitosti pro získávání komunitárních zdrojů. (o pro vědeckou činnost, členka kolegia rektorky pro 4EU+) (I.1, I.2, IV.1) • V oblasti doktorského studia: • zavedeme vybrané portfolio kurzů měkkých dovedností jako součást individuálních studij • finalizujeme a schválíme standardy školitelky/školitele Univerzity Karlovy (včetně nár vedoucí disertační práce) a standardy doktorských studijních programů a uvedeme je do akreditací a hodnocení doktorských studijních programů; • využijeme k jeho propagaci online i tištěnou verzi magazínu Forum a zviditelníme osobn doktorandkami a doktorandy na sociálních sítích, možnosti financování doktorského stud či příklady dobré praxe (industriální doktorand, úspěchy absolventek a absolventů, kte prestižní ocenění, jakou jsou Česká hlava či cena Wernera von Siemense atp.); • rozšíříme doktorandské mobility mezi partnerskými univerzitami aliance 4EU+ včetně stá (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost, pror. pro studijní záležitosti, pror. pro vnější kolegia rektorky pro 4EU+) (I.3, I.4, I.5, IV.1) • Dokončíme práce na metodickém sjednocení náborového procesu napříč univerzitou a spustím výběrová řízení s automatickým propisováním inzerátů na vybrané zahraniční servery. (odp informační technologie, kvestor) (I.6) • V rámci systému podpory postdoktorandek a postdoktorandů nabídneme akademické kariérní p konzultace a mentoring. Tato podpora bude koordinována spolu s kariérním centrem. (odpov vědeckou činnost, členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) • Pro vytváření nových postdoktorských pozic na univerzitě budeme cíleně propagovat progra Skłodowska-Curie Actions Postdoctoral Fellowships a COFUND a do příslušné soutěže Horizo předložíme projekt MSCA COFUND. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost, pro členka kolegi 4EU+) (I.1, I.9) • S cílem zajištění odpovídající metodické a další podpory vyhodnotíme dosavadní fungování hodnocení zaměstnankyň a zaměstnanců na akademických, vědeckých a lektorských pozicích. kvestor, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (I.10) • V návaznosti na přijetí celouniverzitních rámcových principů kariérního rozvoje a hodnoc technickoadministrativních pracovnic a pracovníků zavedeme příslušná pravidla napříč uni (odpovídá: kvestor, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (I.10) • V oblasti dalšího rozvoje pedagogických dovedností na Univerzitě Karlově: • implementujeme kompetenční rámec vysokoškolského učitele, na který bude navázané oceňo odbornic a odborníků v oblasti vysokoškolské výuky; • v souvislosti se vznikem fakultních center pro podporu výuky a zaváděním základních ku pedagogických dovedností vytvoříme vzdělávací program „Train the Trainer” určený pro n lektory a uskutečníme související podpůrná školení; • rozšíříme aktivity platformy Paedagogium o systém reflektivních skupin a Inspirativní setkávání vyučujících s tuzemskými a zahraničními odbornicemi a odborníky zaměřená na zkušeností týkající se vysokoškolské pedagogiky a didaktiky). (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracov • V rámci naplňování Plánu rovných příležitostí: • zahájíme práce (analýza a šetření mezi rodiči) na vytvoření standardu pro podporu zamě zaměstnanců univerzity na mateřské či rodičovské dovolené; • v případě schválení projektu v rámci výzvy Národního plánu obnovy zaměřené na vybudová skupiny adaptujeme vybrané prostory pro nové využití; • ve spolupráci se Sociologickým ústavem AV ČR, v. v. i. uskutečníme dotazníkové šetření potřeb studujících a zaměstnanců a zaměstnankyň pečujících o osobu závislou; • zorganizujeme první ročník Ceny za přínos k rovným příležitostem na Univerzitě Karlově • vytvoříme manuál inkluzivní komunikace se zaměřením na genderové aspekty pro vyváženěj kulturu pracovního prostředí; • zorganizujeme první běh školení ke grantovým schématům se zaměřením na genderový rozmě • připravíme a přijmeme nový plán pro léta 2025-2027. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (I.13) • V oblasti zlepšování sociálních podmínek zaměstnankyň, zaměstnanců a studujících a péče being: • připravíme nové preventivní Dny zdraví a zorganizujeme neformální sportovní a kulturní aktivity; • navrhneme systém refundace či odpuštění poplatku za studentskou kartu ISIC pro příjemc stipendia. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (I.13) • S cílem udržet ocenění HR Excellence in Research Award vyhodnotíme dosavadní naplňování Evropské charty pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracov plán na další období a podstoupíme příslušné externí mezinárodní hodnocení. (odpovídá: r kvestor, kancléřka, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (I.14, I.7) • Rozšíříme síť zahraničních alumni ambasadorek a ambasadorů v zemích, které jsou pro univ strategicky důležité z pohledu získávání nových studujících. (odpovídá: členka kolegia r sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (I.15) *========================================================================================= * II. VÝZKUM SCHOPNÝ KONKURENCE NA MEZINÁRODNÍ ÚROVNI *========================================================================================= • Zahájíme a začneme uskutečňovat druhý cyklus vnitřního hodnocení vědy, jehož základem bu sebeevaluační zprávy za jednotlivé vědní oblasti programu Cooperatio a návštěvy mezináro a členů Rady na místě. Výsledky hodnocení využijeme i pro definování profilových oborů n Karlově. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II.1, II.2, II.3) • Zahájíme udílení výzkumné podpory Donatio Universitatis Carolinae Chair zaměřené na půso vynikajících seniorních zahraničních vědkyň a vědců na Univerzitě Karlově. (odpovídá: pr činnost) (II.1, II.2, II.4) • S ohledem na zvýšení kvality hodnocení a efektivitu financování interních soutěží Univer propojíme databáze projektů i hodnotitelek a hodnotitelů; pro navrhovatelky a navrhovate Grantové agentury Univerzity Karlovy, které nebyly podpořeny, pak zajistíme náležitou zp mohli svůj návrh vylepšit a předložit znovu. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II. • U nepodpořených žádostí komunitárních projektů zajistíme náležitou zpětnou vazbu společn vhodných dalších kroků a směřování projektové činnosti. (odpovídá: pror. pro vědeckou či kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (II.5) • Zintenzivníme propagaci ERC na Univerzitě Karlově a rozšíříme nabídku online podkladů a dokumentů pro žadatelky a žadatele podle aktuálních potřeb a změn tak, abychom co nejvíc proces přípravy návrhů projektů. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II.6) • Univerzitní služby pro otevřenou vědu posílíme prostřednictvím činnosti sítě fakultních a koordinátorů pro Open Access a ustavením sítě data stewardů, otevřením nového kurzu ce vzdělávání pro data stewardy, zprovozněním pilotní verze datového institucionálního repo základě studie proveditelnosti migrace repozitářů pro otevřené publikování na vyšší verz DSpace. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost, člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogi akademických pracovníků, člen kolegia rektorky pro eGovernment a bezpečnost) (II.10) • Budeme rozvíjet využívání mezinárodních metadatových standardů (ONIX, THEMA, BISAC) a po v rozšiřování počtu partnerů pro tisk na přání (print on demand); v tuzemském prostředí spolupracovat s Národní knihovnou České republiky na přípravě národního registru knih. ( pro akademické kvalifikace) (II.11) *========================================================================================= * III. VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST A VZDĚLÁVÁNÍ K BUDOUCNOSTI *========================================================================================= • Na základě pilotní vlny a reflexe nabytých zkušeností zahájíme průběžné hodnocení doktor programů. (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání, pror. pro studijní záležit • S cílem podpořit uskutečňování mezifakultního studia a zefektivnění vzdělávacího procesu dokončování studia zejména ve standardní době studia navýšené o jeden rok bude diskutová studijních povinností napříč celou univerzitou. Hlavním nástrojem v tomto ohledu bude no Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy, která upraví vybraná ustanovení pro vše či případně poskytne taxativní výčet jasně definovaných možností, což povede i ke sjedno předpisů fakult. (odpovídá: pror. pro studijní záležitosti) (III.1, III.8) • Ve standardech studijních programů: • ukotvíme nové nároky na internacionalizaci studijních programů vyučovaných v českém ja se zvyšovala připravenost studujících a absolventek a absolventů působit v mezinárodní alespoň jednom cizím jazyce; • v návaznosti na národní standardy pro profesní programy připravíme příslušné univerzit (například zavedení specifických měřítek pro posuzování zapojení odbornic a odborníků problematika kvalifikačních prací); • zahájíme kodifikaci výstupů z učení a univerzitních standardů pro aplikace kreditního včetně přípravy příslušné metodiky a odpovídajících školení pro zaměstnankyně a zaměst • zpřesníme požadavky na garantky a garanty základních teoretických předmětů profilující předmětů profilujícího základu předmětů, aby byly v souladu s metodikou Národního akre pro vysoké školství. (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání) (III.1) • Vytvoříme technické zázemí pro hodnocení výuky studujícími tak, aby se v budoucnu opíral jádro jak z hlediska technického zajištění (sjednocení používané aplikaci či formátu výs hlediska obsahu, díky čemuž budou o jednotlivých studijních programech dostupné srovnate (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání) (III.1) • V oblasti posilování sepětí našeho vzdělávání s praxí: • vyhodnotíme pilotní běh celouniverzitního kariérního předmětu připravujícího studující práce v 21. století a případně jej případně rozšíříme (např. dvousemestrální kurz nebo více studujících); • vytipujeme strategické zaměstnavatele, kteří nabízejí široké spektrum uplatnění pro na a absolventy v různých oborech, a oslovíme je s nabídkou partnerství zahrnující i nabí vzniku microcertifikátů a spolupráci na Kariérním dni. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (III.2) • Zareagujeme na nedostatek a vysokou poptávku po vzdělávání středního zdravotnického pers podpoříme vznik mezifakultního studijního programu zaměřeného na přípravu vyučujících od na středních zdravotnických školách. (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání) • V oblasti moderních pedagogických přístupů: • zaměříme se na podporu vyučujících i studujících v oblasti blended learningu a zlepšen orientace v e-learningových systémech na podporu výuky (LMS Moodle, MS Teams, StreamSe specializované příručce; • otestujeme a zpracujeme zpětnou vazbu z provozu nového systému pro zpřístupňování audi vznikajících na univerzitě; • rozšíříme celouniverzitně zajišťované nástroje e-learningu o nástroje pro sdílení digi objektů v medicíně a pro kvantitativní analýzu. (odpovídá: pror. pro studijní záležitosti, člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogickýc akademických pracovníků) (III.8) • Napříč akademickou obcí a ve spolupráci s českými i zahraničními vysokými školami budeme cesty pro využití nástrojů umělé inteligence ve výzkumu, výuce i změně atestací, zejména • zaměříme se na využívání nástrojů umělé inteligence v oblasti akademické integrity (př uskutečnění workshopu pro sdílení zkušeností v souvislosti s písemnými atestacemi a je pod vlivem dostupnosti AI); • obohatíme stávající nabídku vzdělávacích akcí o téma využití umělé inteligence v rámci psaní; • zajistíme sdílení zkušeností z oborů, které již umělou inteligenci dlouhodobě využívaj obrazové systémy v medicíně a těmi, pro které jsou nástroje nové); • budeme navrhovat opatření, ověřovat jejich dopady a promítat je do nařízení a směrnic procesy na Univerzitě Karlově, případně je nabízet dalším vysokým školám k využití. (odpovídá: pror. pro studijní záležitosti, člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogickýc akademických pracovníků) (III.8, V.4) • Pro zvýšení šance studujících na dokončení studia: • připravíme analýzu studijní neúspěšnosti na univerzitě, která bude sloužit jako podkla univerzitní koncepce pro zvyšování úspěšnosti studia, jejíž naplňování povede k omezen vybraných příčin předčasného ukončování studia; • zapojíme Dobrovolnické centrum Univerzity Karlovy do integrace studujících do univerzi • vyhodnotíme, zda revize webu Centra Carolina vedla k větší dostupnosti informací o pod pro znevýhodněné studující, a případně provedeme další úpravy. (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání, pror. pro studijní záležitosti, člen rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (III.9) • Uskutečníme pilotní projekt představení univerzitní studijní nabídky na středních odborn působících v sociálně vyloučených lokalitách a s přihlédnutím k oborům s vysokou společe (např. zdravotnictví). (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udr (III.9) • V oblasti celoživotního vzdělávání: • Univerzita Karlova udává rámec nově vytvářenému konceptu mikro-certifikátů (micro-cred zejména na platformě projektu všech českých veřejných vysokých škol NPO Transformace V a to v kontextu mezinárodní aliance 4EU+ a zadání EU. Nabídneme tento nový, flexibilní kvalitní způsob vzdělávání k efektivnímu a udržitelnému nastavení up-skillingu zvláště společenského zájmu. Také vyhodnotíme výsledky a zpětnou vazbu z pilotně realizovaných vedly k zisku mikro-certifikátů, a budeme dále rozšiřovat nabídku těchto kurzů na Univ • s cílem zvýšit povědomí o aktivitách Centra celoživotního vzdělávání budeme rozvíjet s provazovat společné aktivity s organizacemi, které se zaměřují na studující středních veřejnost (např. Asociace neziskových organizací); • připravíme návrhy zájmových kurzů celoživotního vzdělávání zaměřených na komunikaci a vědy či dobrovolnictví a aktivní občanskou participaci; • nabídneme kurzy celoživotního vzdělávání zaměřené na upskilling a reskilling, a to pri prostřednictvím webu Klubu Alumni Univerzity Karlovy a na akcích pro absolventky a abs • dokončíme inovaci vzdělávací části expozice centra Didaktikon z roku 2023. (odpovídá: pror. pro vnější vztahy, člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompe akademických pracovníků, členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný r kancléřka) (III.10) • Využívání elektronických informačních zdrojů studujícími podpoříme prostřednictvím distr průvodce světem elektronických informačních zdrojů na Univerzitě Karlově mezi vyučující (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracov • Služby knihoven pro studující se specifickými potřebami rozšíříme díky aplikaci výjimky zákona o možnost přístupu k digitalizovaným učebním textům v Digitální knihovně Krameriu Karlovy. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademický (III.11) • Dokončíme funkcionality archivního informačního systému nutné pro dlouhodobou ochranu di archiválií a pořídíme potřebný hardware. (odpovídá: pror. pro akademické kvalifikace, čl rektorky pro e-governance) (III.12) *========================================================================================= * IV. INTERNACIONALIZACE JE KRITICKOU PODMÍNKOU KVALITY A KONKURENCESCHOPNOSTI *========================================================================================= • Vypracujeme komplexní strategii internacionalizace Univerzity Karlovy. (odpovídá: pror. záležitosti, členka kolegia rektorky pro 4EU+) (IV.1 až IV.10) • V alianci 4EU+ se zaměříme na: • přípravu pravidel a metodik definujících způsoby a podmínky využití distančních forem virtuální mobility ve všech formách studia; • další vývoj aliančního e-learningového systému a jeho propojení se systémy univerzity; • koncepční rozvoj meziuniverzitního studia na mezinárodním poli v návaznosti na výsledk zaměřeného na pilotování European Degree Label; získávání návazného financování z exte vzdělávací a výzkumné aktivity 4EU+ s důrazem na komunitární zdroje; • spolupráci při rozvoji politiky European Open Science Cloud a sdílení zkušeností s pod Science v rámci aliance; • při naplňování 4EU+ Language Policy se zaměříme na ustavení certifikačního střediska S podpoří výuku aliančních jazyků a zvýší šance bilingvních studujících i akademických p pracovníků na úspěch na zahraničních univerzitách i v evropských institucích. (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti, členka kolegia rektorky pro 4EU+, pror. pro kvalitu vzdělávání) (IV.1, IV.4, III.6) • Obdobným způsobem jako v rámci aliance 4EU+ budeme rozvíjet i vztahy s našimi předními p strategických regionů: • budeme usilovat o uzavření dohody s Ministerstvem školství Spojených států amerických programu studentských půjček Direct Loan Program; • v regionu Asie prohloubíme spolupráci s tchajwanskými univerzitami (podepsání smluv s institucemi, spuštění mezinárodního projektu). (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti) (IV.3) • Nabídneme nové programy přípravy ke studiu v českém i anglickém jazyce. (odpovídá: pror. záležitosti) (IV.4, IV.6, I.7) • V rámci podpory, kterou nabízí CU Staff Welcome Centre, připravíme jednotné metodické ma a postupy, čímž sjednotíme procesy týkající se podpory zahraničních zaměstnankyň a zaměs Univerzitě Karlově, a vzdělávací semináře zabývající se problematikou mezikulturní komun (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (IV.6) • S cílem podpořit zájem o mobilitu: • zvýšíme informovanost jak členů akademické obce, tak i administrativních pracovnic a p podílejících se na uskutečňování mobilit o všech typech výměnných programů, zvláštní p budeme věnovat znevýhodněným osobám; • posílíme propagační aktivity (internetové stránky univerzity, portál Charles Abroad, s Erasmus Student Network, účast na mezinárodních aktivitách sloužících k propagaci mezi spolupráce a mobilit); • pilotně vyhlásíme program finanční podpory mobilit studujících se specifickými potřeba komplementárním nástrojem ke všem ostatním typům mobility, a navážeme spolupráce s par 4EU+ za účelem koordinace a podpory výjezdů této cílové skupiny. (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti) (IV.8, IV.1) • Vytvoříme systematickou podporu strategických výzkumných center (v první fázi Izrael a A Univerzitě Karlově. (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti) (IV.9) • V návaznosti na převzetí koordinační role v uskupení CENTRAL od Vídeňské univerzity se z na rozvinutí společných výzkumných projektů, spolupráce v oblasti výuky a třetí role par univerzit. (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti, členka kolegia rektorky pro 4EU+ *========================================================================================= * V. JEDNOTA V ROZMANITOSTI – SPOJENI ZNAČKOU, SPOJENI PRINCIPY *========================================================================================= • V oblasti ochrany práv a vytváření podmínek bezpečného, ohleduplného a neohrožujícího st pracovního a akademického prostředí, v němž existují rovné příležitosti, zviditelníme či ombudsmanky Univerzity Karlovy, budeme uvážlivě a účinně řešit případy nevhodného chován zacházení, na jejich podkladě zavádět systémová opatření a náležitou pozornost věnovat p profesionalizace pracovnic a pracovníků a služeb v této oblasti. (odpovídá: rektorka) (V • Zaměříme se na intenzivnější prezentaci aktivit Univerzity Karlovy, její třetí role univ Strategie rovných příležitostí, a to jak novinářské obci, tak i široké veřejnosti, a naš zásadním otázkám rozvoje oblasti školství i aktuálním společenským tématikám; k tomuto ú online i tištěné verze časopisu Forum, web univerzity a sociální sítě v odpovídajících j mutacích. (odpovídá: rektorka, pror. pro vnější vztahy) (V.1) • V oblasti udržitelného rozvoje: • vyhodnotíme implementaci Akčního plánu pro roky 2023–2024 a připravíme navazující doku dva roky, ve kterém zohledníme aktivity podpořené v rámci Národního plánu obnovy; • prostřednictvím sítě koordinátorů udržitelného rozvoje, odborných pracovních skupin pr a provoz“, studentských spolků či s využitím zásobníku podnětů a nápadů zefektivníme a komunikaci a koordinaci uvnitř univerzity v oblasti aktivit fakult a dalších součástí, zapojeny do celouniverzitního řešení agendy udržitelného rozvoje; • rozšíříme monitoring odpadů o další komodity a posílíme prevenci vzniku, třídění a dal odpadů; • rozšíříme nabídku udržitelného a zdravého stravování a postupně budeme snižovat enviro stravovacích služeb univerzity; • navážeme na zprávu o aktuálním stavu energetických auditů napříč univerzitou a její do další postup a zveřejníme informace o uhlíkové stopě Univerzity Karlovy za rok 2022 v 1 a Scope 2; • formulujeme opatření/doporučení pro využívání environmentálně šetrnějších způsobů dopr univerzitou; • zaměříme se na udržitelnější konání univerzitních akcí; • zintenzivníme podporu studijních programů a předmětů v oblasti udržitelného rozvoje a vzdělávacími médii a platformami; • podpoříme zapojení studujících do aktivit spojených s agendou udržitelného rozvoje, ať další grantové výzvy či prostřednictvím studentských spolků a iniciativ. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj, kvestor • Využijeme nové propagační logo Univerzity Karlovy jako součást připravovaného systému co (marketing směrem k veřejnosti či uchazečkám a uchazečům). (odpovídá: pror. pro vnější v • Na základě webových stránek nakarlovku.cz a studycharles.cz vytvoříme novou stránku pro studium a zájemce o celoživotní vzdělávání. (odpovídá: pror. pro vnější vztahy, členka k pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj, člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogic akademických pracovníků) (V.3) • Pro podporu činnosti studentských spolků a aktivit: • natočíme instruktážní videa pokrývající témata od založení registrovaného spolku až po finanční závěrky a uskutečníme návazná setkání; • zajistíme technický rozvoj databáze k evidenci a správě spolkové činnosti a aktualizac buddy program; • zavedeme pravidelnou rubriku týkající se akcí studentských spolků v newsletteru pro st (odpovídá: pror. pro vnější vztahy, členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a u rozvoj) (V.3, V.5) • Vytvoříme plnohodnotné rozhraní a implementujeme další dílčí softwarové nástroje pro int k využití napříč celou univerzitou a zajistíme příslušná školení pro zaměstnankyně a zam V.5) (odpovídá: kancléřka, pror. pro informační technologie) • S cílem zlepšit spolupráci uvnitř univerzity: • připravíme jednotnou metodiku zaměstnávání cizinců na Univerzitě Karlově, která usnadn povinných odvodů do zahraničí; • zorganizujeme kulaté stoly s tématikou joint-degree a cotutelle a školení týkající nas rámci studijních programů; • nastavíme efektivní spolupráci a jednotný standard mezi jednotlivými poradenskými cent • uskutečníme minimálně pět koordinačních setkání fakultních projektových útvarů a dva w ekonomická a personální oddělení k projektům financovaným z Evropských strukturálních fondů a Národního plánu obnovy. (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání, členka kolegia rektorky pro sociální udržitelný rozvoj, kvestor) (V.5) • V souladu se schváleným harmonogramem budeme naplňovat vizi a cíle definované ve Strateg spolupráce Univerzity Karlovy, včetně úpravy interních pravidel. (odpovídá: člen kolegia strategie, analýzy a transfer) (II.9, II.10, V.6) • Při přípravě Principů pro rozdělování příspěvků a dotací na Univerzitě Karlově pro rok 2 na diskusi budoucí o podobě rozepisování fixní části příspěvku. (odpovídá: rektorka, kve kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (V.7) • S cílem rozvinout činnost Nadačního fondu Univerzity Karlovy: • navážeme spolupráci s odbornicemi a odborníky v oblasti fundraisingu, zavedeme databáz vypíšeme dárcovskou výzvu cílenou na malé dárce z řad absolventek a absolventů; • posílíme propojení mezi Klubem Alumni a Nadačním fondem Univerzity Karlovy například v společných kampaní zacílených na malé a střední dárce, návrhu společné Customer Relati Management databáze či rubriky v newsletteru. (odpovídá: kancléřka, členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozv • Vytvoříme systém pro identifikaci a čerpání inovačního potenciálu pro Univerzitu Karlovu z řad rezidentů Kampusu Hybernská; za účelem podpory spolupráce uspořádáme minimálně čty zástupkyň a zástupců akademického, veřejného, neziskového nebo soukromého sektoru. (odpo pror. pro vnější vztahy, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (V.10) • Budeme pokračovat v rekonstrukci kolejí Na Větrníku, Na Kotli, Praha Hostivař a Kajetánk pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) (V.12) • Zahájíme výstavbu minikampusů v Hradci Králové, na Albertově a v Motole. (odpovídá: pror strategickou spolupráci a rozvoj) (V.12) • Zahájíme projektové práce na výstavbu sportovního areálu Fakulty tělesné výchovy a sport rekonstrukci objektů Pedagogické fakulty v ulici Rettigové a rekonstrukci prostor v Jino Fakultu sociálních věd. (odpovídá: pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) (V.12) • Budeme pokračovat v rekonstrukci objektu Filozofické fakulty v Opletalově ulici a objekt teologické fakulty v Černé ulici. (odpovídá: pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) • Zahájíme práce na upgrade systému pro elektronickou pasportizaci nemovitého majetku univ implementaci systému BIM. (odpovídá: pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) (V.12) • V oblasti posilování elektronizace univerzity: • zavedeme elektronickou podporu pro sběr, evidenci, vyhodnocování a prioritizaci aktivi v oblasti informačních technologií v souladu se Strategií IT Univerzity Karlovy (model řízení, plánování a realizace projektů); • současně vytvoříme proces pro určení projektových požadavků na informační technologie specifikace projektů a aktivit; • připravíme a realizujeme společný procesní portál (zpracování dokumentace, postupů, pr do podoby jednotně popsaných a udržovaných business modelů agend univerzity); • zavedeme jednotný centrální systém rolí poskytující možnost škálování přístupů k datům příslušnosti k připraveným technickým a business rolím; • implementujeme jednotnou metodiku a jednotné číselníky do všech provozovaných instancí systému Univerzity Karlovy; • zaměříme se na vývoj části nových modulů studijního informačního systému pro studující modulů; • spustíme inovovaný provozní modul HR pro hodnocení zaměstnankyň a zaměstnanců; • formulujeme koncepci datové politiky, zahrnující systémové poskytování konkrétních výs skladu; • v oblasti manažerského informačního systému se zaměříme na jednotnou prezentaci výstup ekonomických dat pro řešitele s rozšířením na další agendy univerzity; • zprovozníme základní moduly infrastruktury podepisování odpovídající zákonným povinnos eGovernmentu. (odpovídá: pror. pro informační technologie, člen kolegia rektorky pro eGovernment a bez kvestor) (V.9, V.13, I.10) • Ve spolupráci s Evropskou asociací univerzit (Institutional Evaluation Programme) uskute nezávislé, mezinárodní hodnocení toho, jak Univerzita Karlova naplňuje cíle, které si st svém strategickém záměru. (odpovídá: rektorka, kvestor, člen kolegia rektorky pro strate transfer) (V.14)