Podávání stížností ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * I. Přijímání stížností ****************************************************************************************** 1. Stížnosti přijímají a evidují podatelny rektorátu, fakult a součástí UK, a to v písemné podobě. 2. Stížnost může přijmout také rektor, prorektoři, děkani fakult a ředitelé součástí UK, v odborů a oddělení rektorátu, fakult a součástí UK, jejich sekretariáty. Tyto stížnosti jsou pak rovněž zaevidovány v příslušné podatelně. 3. Na rektorátu UK je zřízeno oddělení kontroly, které se zabývá, mimo jiné, vyřizováním s evidencí za celou UK. 4. Oddělení kontroly rektorátu vede centrální evidenci stížností, do níž jednou ročně děka ředitelé součástí, vedoucí odborů RUK sdělují počet jimi přijatých stížností, závěry šetře spolu s kopiemi těchto stížností. ****************************************************************************************** * II. Vyřizování stížností ****************************************************************************************** 1. Stížnosti se prošetřují v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, § 175 -  Stí 2. Stížnost musí být vyřízena do 60 dnů ode dne doručení rektorátu, fakultě či součásti, t orgánu, kterému vyřízení stížnosti přísluší. 3. Tento orgán je povinný prošetřit skutečnosti uvedené ve stížnosti, považuje-li za nutné stěžovatele i osoby, proti kterým stížnost směřuje, popř. i další osoby. 4. Stížnost nesmí vyřizovat pracovník, proti němuž stížnost směřuje. 5. Při šetření stížnosti je nutno vycházet pouze z jejího obsahu bez zřetele na to, kdo ji komu směřuje. 6. Opakuje-li stěžovatel stížnost, není nutno ji znovu prošetřovat, neobsahuje-li opakovan nové skutečnosti. V takovém případě se jedná o šikanózní stížnost. 7. Stěžovatel v rámci zákonné lhůty, kterou lze ve výjimečných případech překročit, o čemž stěžovatel informován, musí být taktéž vyrozuměn s vyřízením stížnosti a je mu sděleno, zd byla důvodná, částečně důvodná či nedůvodná. 8. Stížnost se považuje za vyřízenou, jakmile po jejím šetření byla přijata opatření potře zjištěných závad, a to v případě, vyžaduje-li to obsah stížnosti. 9. Anonymní stížnosti se prošetřují v závislosti na jejich obsahu a jeho významu. 10. Má-li stěžovatel za to, že jeho stížnost nebyla řádně prošetřena, může požádat nadříze rektora UK, o prošetření způsobu vyřízení původní stížnosti.