Opatření rektora č. 2/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Pravidla pro přidělování startovacích bytů na Univerzitě Karlově K provedení: - Gestor: Právní odbor Účinnost: 1. února 2020 [zrušeno OR č. 4/2022 [ URL "UK-11578.html "] ] ****************************************************************************************** * Pravidla pro přidělování startovacích bytů na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Základní ustanovení *========================================================================================= 1.Tato Pravidla pro přidělování startovacích bytů na Univerzitě Karlově (dále jen „předpis „univerzita“) upravují způsob a základní podmínky přidělování startovacích bytů zaměstna (dále jen „zaměstnanec“). 2.Startovacími byty se pro účely tohoto předpisu rozumí byty v objektech ve vlastnictví ne spoluvlastnictví univerzity vyčleněné rektorem v souladu s Pravidly pro správu majetku u mladé akademické a vědecké pracovníky univerzity. *========================================================================================= * Čl. 2 - Žádost o přidělení startovacích bytu *========================================================================================= 1.Zaměstnanec může o přidělení startovacího bytu požádat, jestliže a.v kalendářním roce, ve kterém podává žádost, dovršil nebo dovrší věk nejvýše 35 let, b.výše jeho celkového pracovního úvazku na univerzitě, včetně případného úvazku ve fakul činí a nejméně jeden rok činila 0,7, c.jeho pracovní poměr je uzavřen na místo akademického nebo vědeckého pracovníka a jeho je uzavřen na dobu alespoň tří let nebo na dobu neurčitou, d.startovací byt mu zatím nebyl přidělen. Pokud zaměstnanec některou z těchto podmínek nesplňuje, tuto okolnost uvede v žádosti a závažné důvody, proč by jeho žádosti i přesto mělo být vyhověno. 2.Podmínkou přidělení startovacího bytu je a.skutečnost, že průměrné měsíční příjmy osob, společně se zaměstnancem posuzovaných pod 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, v platném znění, nepřesáhly v minulém k desetinásobek životního minima stanoveného pro jednotlivce, nebo, v případě vícečetné jedenáctinásobek životního minima stanoveného pro první osobu v domácnosti navýšený o příslušné částky za další osobu v domácnosti nebo b.skutečnost, že zaměstnanec není vlastníkem bytu nebo rodinného domu, pomocí kterého by bytovou potřebu a zároveň vykonávat práci na univerzitě. 3.Písemnou žádost o přidělení startovacího bytu (dále jen „žádost“) spolu s vyjádřením děk nebo ředitele další součásti, na níž žadatel působí, podává žadatel ve stanovených termí rektorátu univerzity; vzor žádosti a výčet povinně přikládaných písemností dokládajících podmínek podle tohoto opatření je stanoven v příloze [ URL "UK-10165-version1-or_2020_02 tohoto opatření rektora. *========================================================================================= * Čl. 3 - Komise pro přidělování startovacích bytů *========================================================================================= 1.K posuzování žádostí se zřizuje Komise pro přidělování startovacích bytů (dále jen „komi je v této oblasti poradním orgánem rektora univerzity. Komise má sedm členů jmenovaných akademické obce univerzity. Dva členy komise jmenuje rektor na základě návrhu akademické univerzity, jednoho člena na základě návrhu Koordinační odborové rady Vysokoškolského od univerzity a čtyři členy z vlastního podnětu. Funkční období člena komise je pětileté. Č být rektorem odvolán před uplynutím funkčního období; navrhne-li odvolání člena komise t nominoval, nebo zanikne-li členovi komise členství v akademické obci, rektor jej odvolá. může na funkci člena komise sám rezignovat. V takovém případě zašle písemnou rezignaci j komise, tak i tomu, kdo jej do funkce nominoval. Komise volí ze svých členů předsedu a m 2.V čele komise stojí předseda, který jedná jménem komise ve všech záležitostech a odpovíd činnost rektorovi. V případě nepřítomnosti předsedy komise plní jeho funkci místopředsed *========================================================================================= * Čl. 4 - Působnost komise a předsedy komise *========================================================================================= 1.Do působnosti komise patří: a.posuzování žádostí o přidělení startovacích bytů a vydávání kladných či záporných dopo univerzity ve vztahu k jednotlivým žádostem uchazečů o přidělení startovacího bytu, b.ověřování pravdivosti informací obsažených v žádostech, příp. vyžádání si dalších, dop informací v případě, dojde-li komise k závěru, že je takového doplnění třeba, neodporu předpisům. c.stanovování termínů pro podávání žádostí s přihlédnutím k novým nebo uvolněným kapacit bytů, a to na základě schválení návrhu předsedy komise formou e-mailové komunikace mez d.nesplňuje-li žadatel některou z podmínek uvedených v čl. 2, odst. 1. tohoto opatření, doporučit rektorovi udělení výjimky podle čl. 6, odst. 4. tohoto opatření, e.volba a odvolání předsedy a místopředsedy komise a f.řešení dalších otázek, pokud tak stanoví rektor. 2.Do působnosti předsedy komise patří: a.svolávání zasedání komise formou elektronické pozvánky zasílané členům komise, b.řízení zasedání komise, c.navrhování termínů pro podávání žádostí s přihlédnutím k novým nebo uvolněným kapacitá bytů, d.zveřejňování termínů pro podávání žádostí prostřednictvím sítě Internet, e.pořizování zápisů z jednání komise a jejich zveřejňování prostřednictvím www stránek U neodporuje právním předpisům, f.vydávání stanovisek komise a jejich zveřejňování prostřednictvím www stránek UK, g.zajištění hlasování per rollam dle čl. 5, h.řešení dalších otázek, pokud je tím předseda komise pověřen rozhodnutím komise nebo re 3.Předseda komise je povinen zasedání komise svolat vždy, pokud o to požádá rektor, nebo a všech členů komise. *========================================================================================= * Čl. 5 - Usnášeníschopnost a způsob rozhodování komise *========================================================================================= 1.Komise se schází dle potřeby, když se uvolní některý ze startovacích bytů, a to na zákla předsedou komise, v jeho nepřítomnosti místopředsedou komise. 2.Zasedání komise jsou neveřejná. Výjimku tvoří případy, kdy komise na základě předchozího rektora rozhodne o připuštění veřejnosti při jejím zasedání. 3.Nepřekračuje-li počet žadatelů o byt počet volných startovacích bytů, není potřeba osobn komise, přičemž komise pak v takovém případě posuzuje žádosti prostřednictvím e-mailové mezi sebou a rozhoduje o přidělení konkrétních startovacích bytů konkrétním žadatelům hl rollam. E-mailovou komunikaci a hlasování per rollam řídí a zajišťuje předseda komise, v nepřítomnosti místopředseda komise. 4.Komise je usnášení schopná, je-li přítomna nadpoloviční většina hlasů, v případě hlasová účastní-li se hlasování nadpoloviční většina členů komise. 5.Každý člen komise má jeden hlas. Komise rozhoduje prostou většinou hlasů přítomných člen rovnosti rozhoduje hlas předsedy komise a v případě jeho nepřítomnosti hlas místopředsed *========================================================================================= * Čl. 6 - Podávání a hodnocení žádostí *========================================================================================= 1.Termíny pro podávání žádostí stanoví komise s přihlédnutím k novým nebo uvolněným kapaci bytů; tyto termíny, včetně specifikace startovacích bytů, které jsou aktuálně k dispozic nájemního vztahu, se zasílají na fakulty a další součásti a zveřejňují se prostřednictví a jednotlivých fakult. 2.K žádostem zaujímá komise stanoviska na základě splnění podmínek stanovených tímto opatř přihlédnutím zejména k přínosu a perspektivnosti vědecké, výzkumné a další tvůrčí činnos a, jde-li o akademického pracovníka, míry perspektivnosti jeho vzdělávací činnosti, a vý aktivit pro univerzitu a příslušné pracoviště. Dále bude zohledněna míra potřebnosti pře bytové otázky pro zaměstnance 3.Stanoviska k žádostem komise zaujme nejpozději do třiceti dnů po termínu pro podávání žá 4.Zápisy z jednání komise, stanoviska komise, údaje o celkové, volné a plánované kapacitě bytů se zveřejňují prostřednictvím sítě internet, neodporuje-li to právnímu předpisu. 5.O žádosti rozhoduje rektor s přihlédnutím ke stanovisku komise. Rozhodne-li rektor odliš komise, musí toto své rozhodnutí zvlášť odůvodnit. V případech zvláštního zřetele hodnýc na základě doporučení komise prominout splnění některé z podmínek stanovených v čl. 2, o opatření. 6.Sdělení o přidělení startovacího bytu zaměstnanci obsahuje informaci o přidělení bytu s identifikace, o době, na niž se byt přiděluje a o tom, že na základě tohoto sdělení vzni nárok na uzavření příslušné nájemní smlouvy za stanovených podmínek. *========================================================================================= * Čl. 7 - Nájemní smlouva, nájemné *========================================================================================= 1.Nájemní smlouva na pronájem startovacího bytu (dále jen „nájemní smlouva“) se uzavírá na roku, nedohodnou-li se univerzita a zaměstnanec na době kratší, nejdéle však do konce pr zaměstnance, je-li tento uzavřen na dobu určitou. Za podmínky trvání pracovního poměru l smlouvu až třikrát vždy nejvýše o jeden rok prodloužit; na základě doporučení děkana neb další součásti má při splnění všech podmínek podle tohoto opatření na tato prodloužení z nárok. Žádost o prodloužení platnosti nájemního vztahu vždy o další rok, podává nájemce startovacího bytu písemně na rektorátu univerzity, tuto žádost je třeba doložit doporuče děkana, nebo ředitelky/ředitele součásti, kde vykonává svou pracovní činnost a čestným p čl. 2 odst. 2. tohoto opatření, a to v dostatečně dlouhém časovém předstihu před skončen kterou byl nájemní vztah uzavřen. 2.Výše nájemného se stanoví nejvýše v hodnotě odpovídající jedné polovině obvyklé výše náj lokalitě, úhrady za plnění poskytovaná v souvislosti s užíváním bytu se stanoví ve výši režijních nákladů. 3.Po skončení platnosti nájemní smlouvy (nájemního vztahu) předá nájemník klíče od startov bytu příslušnému odpovědnému zaměstnanci správy objektu, který také provede prohlídku př startovacího bytu a sepíše s nájemníkem protokol o odevzdání bytu, ve kterém bude soupis škod a závad, pokud existují, a uvedení způsobu jejich odstranění, popř. uhrazení náklad odstranění. *========================================================================================= * Čl. 8 - Společná ustanovení *========================================================================================= 1.Ve věci nájemních smluv jedná jménem univerzity kvestor(-ka). 2.Startovací byt má charakter bytu služebního . 3.Administrativu spojenou s přijímáním a hodnocením žádostí, s přidělováním startovacích b smlouvami a s veškerými dalšími úkony spojenými s postupem podle tohoto opatření zajišťu není-li v tomto opatření stanoveno jinak. Správu startovacích bytů, včetně vedení jejich evidence nájemného a plateb zúčtovatelných záloh na služby spojené s užíváním startovací zajišťuje správa objektu. 4.Není-li tímto opatřením stanoveno jinak, není na přidělení startovacího bytu právní náro 5.Nájemní smlouva nabývá účinnosti prvním dnem kalendářního měsíce, který následuje po měs němž byla nájemní smlouva podepsána pronajímatelem i nájemcem. V případě, že zaměstnanec smlouvu nepodepíše ani do třiceti (30) dnů po dni, ve kterém byla nájemní smlouva podeps pronajímatele, pozbývá nárok (čl. 6 odst. 6.) na uzavření nájemní smlouvy k přidělenému bytu. Zaměstnanec je povinen byt převzít od správy objektu nejpozději do 30 dnů ode dne nájemní smlouvy. Pokud tak neučiní, může to být důvodem pro odstoupení od nájemní smlouv pronajímatele. *========================================================================================= * Čl. 9 - Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Opatření rektora č. 34/2018 se zrušuje. 2.Tento předpis nabývá účinnosti dne 1. února 2020. V Praze dne 15. ledna 2020 PDF ke stažení (OR) [ URL "UK-10165-version1-or_2020_02.pdf"] DOC ke stažení (příl - Žádost o přidělení