Opatření rektora č. 10/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Podpora internacionalizace na Univerzitě Karlově K provedení: - Gestor: OZV Účinnost: 18. únor 2020 [Změněno OR č. 15/2023 [ URL "UK-12618.html "] ] OR č. 10/2020 ve znění OR č. 15/2023- Úplné znění [ URL "UK-10356-versio [Změněno OR č. 30/2023 [ URL "UK-12859.html "] ] Opatření rektora č. 10/2020 ve znění opatření rektora č. 15/2023 a č. 30 [Zrušeno OR č. 27/2023 [ URL "UK-12885.html "] ] ****************************************************************************************** * Podpora internacionalizace na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Základní ustanovení *========================================================================================= Program podpora internacionalizace na Univerzitě Karlově (dále jen „UK“) se zřizuje v soul strategickým záměrem UK 2016-2020 a jeho Plány realizace jako jeden z podpůrných nástrojů aktivit nasměrovaných ke zvýšení úrovně internacionalizace UK s ohledem na cíle stanovené strategickými dokumenty UK i jednotlivých fakult a dalších součástí. *========================================================================================= * Čl. 2 - Cíle podpory *========================================================================================= Podporované aktivity podle tohoto opatření jsou rozděleny do třech skupin A, B a C: a.aktivita A), která zahrnuje: i.podporu zahraniční mobility studentů ve smyslu krátkodobých pobytů (maximálně tři týdn • podpora účasti či výjezdu studentů UK na letní školy (s výjimkou jazykových pobytů), • krátkodobé neplacené odborné studentské stáže v maximální délce do 3 týdnů, • mezinárodní soutěže a mistrovství, • studentské konference či • jednání vztahující se k internacionalizaci aktivit univerzity a iipodporu mezinárodních aktivit uskutečňovaných fakultami či dalšími součástmi UK ve smy akcí (s výjimkou aktivit spadajících pod písmeno c) bod i)): • výjezdu akademických pracovníků a studentských zástupců fakulty na jednání v rámci m univerzitních sítí (jako např. Coimbra, LERU, UNICA, Europaeum apod.) či • krátkodobých výjezdů akademických pracovníků za účelem přípravy mezinárodních projek b.aktivita B), která zahrnuje: i.podporu organizace mezinárodních letních škol a jiných mimokurikulárních akcí nehospod organizovaných fakultami či dalšími součástmi UK c.aktivita C), která zahrnuje: i.podporu strategických partnerství UK a iipodporu zabezpečení „zahraničních center“ a podporu „studentských ambasadorů“ – konzul informační činnost. *========================================================================================= * Čl. 3 - Rozdělení finanční podpory na jednotlivé aktivity *========================================================================================= Finanční podpora bude rozdělena zpravidla tak, že na aktivitu A) a B) připadne 60 % celkov aktivitu C) a zajištění administrativní stránky podpory podle tohoto opatření připadne 40 ****************************************************************************************** * Podpora aktivity A) a B) ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 4 - Podání žádosti o podporu aktivit A) a B) *========================================================================================= 1.Žádost o podporu podle čl. 2 písm. a) bodu i) může podat pouze student UK. Žádost o podp písm. a) bodu ii) a písm. b) bodu i) může podat pouze fakulta či další součást univerzit 2.Zažádat lze o podporu aktivity, která bude realizovaná v aktuálním semestru případně sem následujícím. Zpětná refundace aktivity není možná. Přidělená podpora je poskytována úče vázána na konkrétního žadatele, aktivitu a termíny realizace. Změna termínu konání výjez podmínkou, že žadatel před konáním akce písemně informuje fakultu. 3.Opakované poskytnutí podpory stejné, podobné aktivity nebo opakující se aktivity není vy 4.Žádost o podporu podle čl. 2 písm. a) bodu i) v rozsahu 2 normostran musí obsahovat náze aktivity, její popis, osobní přínos jak pro studenta, tak i pro internacionalizaci UK. S je motivační dopis v rozsahu 1 normostrany a program akce. 5.Žádost o podporu podle čl. 2 písm. a) bodu ii) v rozsahu 2 normostran musí obsahovat náz aktivity, její popis, odpovědnou osobu (garant aktivity ze strany fakulty nebo další sou vedoucí katedry, ředitel institutu, proděkan, děkan), e-mailovou adresu na kontaktní oso internacionalizaci aktivit univerzity, přínos pro mobilitu studentů, udržitelnost projek zdroje kofinancování. Povinnou přílohou žádosti je program aktivity a vyjádření garanta fakultu nebo další součást. 6.Žádost o podporu podle čl. 2 písm. b) bodu i) v rozsahu max. 3 normostrany musí obsahova plánované aktivity, její popis, odpovědnou osobu (děkan fakulty, ředitel další součásti adresu na kontaktní osobu, dopad na internacionalizaci aktivit univerzity, přínos pro mo udržitelnost projektu, případně zdroje kofinancování. Součástí žádosti musí být čestné p jedná o nehospodářskou činnost1. V případě, že je odpovědných osob více, musí být vybrán pouze jedna. Povinnou přílohou žádosti je plánovaný rozpočet (včetně odůvodnění jednotli rozpočtu). V případě opakující se podpory stejné nebo podobné aktivity, je povinnou příl zhodnocení předešlého ročníku, resp. předešlých ročníků v rozsahu max. 2 normostran. 7.Žádost o podporu podle čl. 2 písm. a) bod ii) lze podávat i za kolektiv. Pokud žadatel p o podporu pro více osob, předpokládá se požadavek, že musí vyjet přesně ten počet osob, je podpora žádána. Vzniká tak závazek, že se podpořené akce musí zúčastnit všechny osoby neúčasti jednoho nebo více členů skupiny je žadatel povinen informovat referenta odboru vztahů RUK z důvodu případného snížení přidělených finančních prostředků, o kterém rozho panel. V případě kolektivní žádosti vypracuje žadatel motivační dopis za celý kolektiv v maximálně 1 normostrany. 8.Žádosti se podávají elektronicky prostřednictvím online aplikace (systému interních sout nejpozději v poslední den lhůty pro podávání žádostí. V případě technických výpadků nebo případech zvláštního zřetele hodných prostřednictvím e-mailové adresy internacionalizace žádostí jsou v online systému interních soutěží UK. 9.Žádosti je možné podávat dvakrát ročně, a to vždy od 1. dubna do 30. dubna a od 1. listo listopadu. V podzimním kole soutěže je možné žádat o podporu na akce, které se uskuteční následujícího kalendářního roku. *========================================================================================= * Čl. 5 - Expertní panel pro hodnocení žádostí v rámci aktivit A) a B) *========================================================================================= 1.Předložené žádosti o podporu v rámci aktivit A) a B) posuzuje Expertní panel, který má t 2.Členy Expertního panelu jmenuje rektor, jednoho na návrh předsednictva akademického sená na základě společného návrhu prorektora pro evropskou problematiku a prorektora pro zahr mobilitu a jednoho na návrh prorektora pro studijní záležitosti. 3.U žádostí o podporu v rámci aktivit B) si Expertní panel může vyžádat stanovisko ekonomi RUK. 4.Expertní panel se schází nejméně dvakrát ročně v návaznosti na termíny podávání žádostí Expertní panel posuzuje žádosti nejpozději do 30 dnů od konce lhůty pro podávání žádostí 5.Po administrativní stránce zajišťuje přijímání žádostí o podporu a práci Expertního pane zahraničních vztahů RUK. *========================================================================================= * Čl. 6 - Kritéria hodnocení žádostí a důvody zamítnutí žádostí v rámci aktivit A) a B) *========================================================================================= Kritéria pro hodnocení žádostí o podporu jsou zejména: a.omezená možnost podpory z jiných univerzitních zdrojů (například jiné zdroje pro zahrani studentů), b.zastoupení žádostí z různých fakult, respektive dalších součástí UK, c.přínos aktivity k podpoře internacionalizace aktivit akademické obce UK, d.efektivita a zdůvodnění využití přidělených prostředků, e.zhodnocení předešlého ročníku, resp. předešlých ročníků v případě žádosti o podporu opak aktivity, f.vyčerpání alokovaných prostředků Důvody zamítnutí žádosti: a.nízký dopad na internacionalizaci UK b.žádost nesplňuje zadání dle Opatření rektora c.nedostatek finančních prostředků *========================================================================================= * Čl. 7 - Maximální výše přidělené podpory v rámci aktivit A) a B) *========================================================================================= 1.Maximální výše podpory udělené na základě jedné žádosti v rámci aktivity A) je zpravidla případech zvláštního zřetele hodných až 100 000 Kč. 2.Maximální výše podpory udělené na základě jedné žádosti v rámci aktivity B) je zpravidla případech zvláštního zřetele hodných až 400 000 Kč. 3.Přidělená podpora nemusí pokrývat celkové náklady plánované aktivity. *========================================================================================= * Čl. 8 - Přidělení podpory v rámci aktivit A) a B) *========================================================================================= 1.Výběr aktivit, které budou podpořeny, provede na základě doporučení Expertního panelu re zároveň rozhodne o tom, v jaké výši bude podpora poskytnuta. Rozhodnutí rektora je koneč nepřipouští. 2.O výsledku jsou kontaktní osoby (student v případě, že žadatelem o podporu je student po a) bodu i)) informovány elektronicky prostřednictvím jimi uvedené e -mailové adresy. Inf zašle fakultě či jiné součásti UK, na které je kontaktní osoba zařazena jako zaměstnanec jako student. 3.Na základě rozhodnutí rektora převede ekonomický odbor RUK finanční prostředky v přísluš nebo další součásti. V případě, že příjemcem podpory podle čl. 2 písm. a) bodu i) bude s mu fakulta podporu cestou stipendia ve formě mimořádné ceny na podporu studia v zahranič děkana. *========================================================================================= * Čl. 9 - Kontrola využití přidělených finančních prostředků *========================================================================================= 1.Žadatel (student, fakulta či další součást), kterému byla podpora poskytnuta, odpovídá z hospodárné, účelné a efektivní čerpání. 2.Podpořené aktivity jsou uzavřeny hodnotící zprávou (včetně vyúčtování a zprávy o využití prostředků) a případně potvrzením o pobytu. Tyto podklady musí být dodány na odbor zahra rektorátu UK do dvou měsíců od skončení projektu či návratu ze zahraničního pobytu. Pokl elektronicky prostřednictvím systému interních soutěží UK. V případě technických výpadků případech zvláštního zřetele hodných prostřednictvím e-mailové adresy internacionalizace 3.Pokud žadatel poruší povinnosti podle odstavců 1 nebo 2, bude povinen poskytovanou částk vrátit a uhradit případné penále za porušení rozpočtové kázně. O povinnosti vrátit částk její část, rozhoduje rektor na základě doporučení Expertního panelu. Ustanovení tohoto o v případě, že podpora byla poskytnuta studentovi ve formě stipendia (čl. 2 písm. a) bodu ****************************************************************************************** * Podpora aktivity C) ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 10 - Podpora v rámci aktivity C) *========================================================================================= 1.Návrhy na podpoření aktivit v rámci strategických partnerství (i) projednává komise. Pře prorektor pro zahraniční styky a mobilitu další členy komise jmenuje rektor. Zasedání ko dle potřeby. Výsledky zasedání komise jsou předloženy Kolegiu rektora ke schválení. 2.Podporu zabezpečení „zahraničních center“ a „studentských ambasadorů“ (ii) projednává ko průběžně a rektor určuje výši jejich podpory. *========================================================================================= * Čl. 11 – Společná ustanovení *========================================================================================= Rektor jednou ročně informuje akademický senát UK o alokaci a čerpání prostředků. *========================================================================================= * Čl. 12 – Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Opatření rektora č. 35/2018 se zrušuje. 2.Tento předpis nabývá účinnost dnem 18. února 2020. V Praze dne 18. února 2020 PDF ke stažení [ URL "UK-10356-version1-or_2020_10.pdf"]