Opatření rektora č. 20/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy K provedení: - Gestor: Odbor pro vědu a výzkum Účinnost: 1. června 2020 [zrušeno OR č. 35/2021 [ URL "UK-11293.html "] ] ****************************************************************************************** * Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Úvodní ustanovení *========================================================================================= Tyto Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy upravují v souladu se zvláštním náležitosti, které stanoví Grantový řád Univerzity Karlovy (dále jen „Grantový řád“ a „uni podrobnosti o Grantové agentuře univerzity (dále jen „GA UK“). *========================================================================================= * Čl. 2 - Rozdělení grantových prostředků *========================================================================================= (k čl. 4 odst. 4 písm. d) a e) Grantového řádu) 1.Pro každou sekci se z grantových prostředků vyčleněných pro GA UK v rámci rozpočtu unive kalendářním roce přidělují pro grantové projekty prostředky ve výši součtu potřebných pr pokračování grantových projektů v rámci sekce a prostředků pro nové grantové projekty v podle odstavce 2; rozdělení prostředků na potřebné prostředky pro pokračování grantových prostředky pro nové grantové projekty má pro oborovou radu pouze orientační charakter. 2.Výše prostředků pro nové projekty v rámci dané sekce se vypočte jako podíl prostředků po na nové projekty v rámci této sekce vůči celkovým požadovaným prostředkům na nové projek kalendářním roce násobený celkovými prostředky vyčleněnými na nové projekty v běžném kal 3.Prostředky pro zabezpečení činnosti GA UK se stanoví ve výši 4 % z grantových prostředků GA UK v rámci rozpočtu univerzity v daném kalendářním roce. 4.Posouzení přihlášky nového grantového projektu (dále jen „projekt“) se děje na základě s univerzitou a posuzovatelem; za včas a řádně dodaný posudek náleží oponentovi odměna ve UK. Výši odměny stanoví kvestor na návrh Grantové rady univerzity. *========================================================================================= * Čl. 3 - Hlediska posuzování přihlášek a žádostí, závěrečná zpráva *========================================================================================= (k čl. 7 odst. 1 Grantového řádu) 1.Vyjádření děkana fakulty (čl. 4 odst. 2), na které je žadatel zapsán, se týká zejména sk a.přihláška nového projektu je v souladu se strategickými záměry fakulty a univerzity, b.lze zajistit projektu potřebné provozní zázemí z prostředků pracovišť fakulty a c.personální složení pracovního týmu je přiměřené stanoveným cílům. 2.Přihláška nového projektu je posuzována nejméně dvěma oponenty a to především podle násl hledisek: a.vědecká závažnost a aktuálnost projektu, b.zpracování návrhu projektu a reálnost cílů řešení, c.koncepce a metodika řešení, d.přiměřenost finančních nákladů. 3.Projekty jsou po skupinách dále posuzovány zpravodaji, kteří posoudí projekt, korektnost posudků, a v případech rozporného hodnocení oponentů si zpravidla vyžádají další posudek se účastní hodnotícího zasedání oborové rady a podávají jí informace o projektech při st výsledného pořadí projektů. 4.Žádosti o pokračování projektu jsou posuzovány zpravodaji, kteří podávají oborové radě i korektnosti vynaložení finančních prostředků a výsledcích projektu, především publikační rada může Grantové radě univerzity navrhnout ukončení projektu též v případě (čl. 6 odst Grantového řádu), kdy projekt v rozporu s přihláškou má dosud nízký vědecký výstup nebo nebo pokud došlo k hrubému pochybení při čerpání finančních prostředků. 5.Závěrečná zpráva o ukončení projektu obsahuje seznam publikačních a jiných výstupů proje slovní zhodnocení výsledků a přínosu projektu a komentované zdůvodnění výdajů čerpaných finančních prostředků. Závěrečné zprávy jsou posuzovány zpravodaji, kteří podávají oboro informace o korektnosti vynaložení finančních prostředků, výsledcích projektů a jejich c hodnocení. *========================================================================================= * Čl. 4 - Administrativní náležitosti, termíny *========================================================================================= (k čl. 7 odst. 5 Grantového řádu) 1.Podávání přihlášek projektů, žádostí o pokračování projektu, vyjádření děkana fakulty, v čl. 7 odst. 7 Grantového řádu, podávání závěrečných zpráv o ukončených projektech a dalš úkony probíhají prostřednictvím aplikace přístupné z www.cuni.cz, sekce „Věda a výzkum/G UK“ (dále jen „elektronickým způsobem“). 2.Přihlášky projektů a žádosti o pokračování projektu se podávají prostřednictvím fakulty, žadatel, resp. hlavní řešitel, zapsán. 3.Hlavním řešitelem přihlášky projektu může být student ve standardní době magisterského n studia. 4.Součástí přihlášky projektu a žádosti o pokračování projektu je specifikace požadovaných prostředků podle čl. 5 odst. 2. Výše finančních prostředků specifikovaná v žádosti o pok projektu nesmí překročit o více jak 10% částku uvedenou ve finančním výhledu pro daný ro přihlášce projektu; tímto nejsou dotčena ustanovení čl. 5. 5.Povinné přílohy přihlášky jsou stručný životopis hlavního řešitele a stručný životopis v čl. 7 odst. 3 věty druhé Grantového řádu), včetně seznamu nejvýše deseti nejdůležitějšíc posledních 5 let. Součástí přihlášky projektu je i čestné prohlášení o samostatném zprac 6.Přihláška projektu, nebo žádost o pokračování projektu, která neobsahuje všechny požadov nebyla žadatelem nebo hlavním řešitelem zjednána na výzvu náprava, nebude hodnocena. 7.Žadatel může k danému termínu pro podávání přihlášek podat nejvýše jednu přihlášku v rol řešitele. Student může v pozici hlavního řešitele souběžně řešit nejvýše jeden projekt. může podílet na řešení nejvýše tří projektů současně nebo může být uveden nejvýše ve tře projektů současně. Pokud se student již podílí na řešení jednoho projektu, může být uved dvou přihláškách současně, pokud se podílí na řešení dvou projektů, může být uveden pouz přihlášce a pokud se podílí na řešení tří projektů, nemůže být na přihlášce uveden. 8.Žádost o změnu hlavního řešitele nebo o změnu školitele anebo akademického pracovníka po (jakožto člena řešitelského týmu) se podává elektronickým způsobem; o žádosti rozhoduje nebo na základě jejího pověření předseda Grantové rady. Informace o provedené nebo připr jiného člena řešitelského týmu je náležitostí žádosti o pokračování projektu, nebo závěr ukončení projektu. Těmito změnami nejsou dotčeny limity podle čl. 5 odst. 2 až 4. 9.Termín podávání přihlášek nových projektů a žádostí o pokračování projektů, termín pro p zprávy o dosažených výsledcích ukončených grantových projektů, termín předložení návrhu univerzity podle čl. 4 odst. 4 písm. f) Grantového řádu a zprávy podle čl. 4 odst. 4 pís řádu se každoročně stanoví opatřením rektora. V tomto opatření se mohou stanovit též dal administrativní náležitosti. 10Žádost o přezkoumání rozhodnutí o nedoporučení grantového projektu k financování zasílá hlavní řešitel do 30 dnů od vyhlášení výsledků soutěže. *========================================================================================= * Čl. 5 - Finanční prostředky *========================================================================================= 1.Finanční prostředky jsou projektu přiděleny vždy na jeden kalendářní rok. 2.Výše finančních prostředků, kterou lze přidělit projektu, činí nejvýše 300.000 Kč ročně. se dělí na mzdové prostředky a ostatní osobní náklady, odvody na sociální a zdravotní po tvorbu sociálního fondu, stipendijní prostředky, pobytové náklady (popř. cestovné), dalš náklady (dále souhrnně označeno jako „přímé náklady“) a doplňkové náklady. Doplňkové nák přesáhnout 15% přímých nákladů projektu a jsou určeny pro fakultu, na které je hlavní ře nebo na které je školitel anebo akademický pracovník podle čl. 4 odst. 2 zařazen. 3.Limity finančních prostředků, které lze přidělit projektu na jeden rok, se stanovují tak a.mzdové prostředky a ostatní osobní náklady včetně odvodů: nejvýše 40.000 Kč pro projek nejvýše 20.000 Kč pro školitele nebo akademického pracovníka podle čl. 4 odst. 2, b.prostředky na stipendia: nejvýše 160.000 Kč pro projekt, z toho nejvýše 80.000 Kč pro řešitele. Podíl prostředků podle písmena b) na součtu prostředků podle písmen a) a b) činí více ne 4.V kalendářním roce lze jedné osobě z prostředků GA UK přidělených projektům poskytnout a.formou mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů nejvýše 40.000 Kč, b.formou stipendií nejvýše 100.000 Kč, c.kombinací mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů nebo stipendií nejvýše 100. 5.Přidělení finančních prostředků a hospodaření s nimi upravuje smlouva uzavíraná podle Gr 6.Součástí smlouvy podle odstavce 5 je též a.závazek hlavního řešitele a fakulty převést nevyčerpané finanční prostředky zpět unive b.závazek řešitele předložit na vyžádání Grantové rady univerzity nebo oborové rady GA U doklady k čerpání použitých finančních prostředků, c.závazek děkana fakulty vyhovět návrhům hlavního řešitele na přiznání stipendií, které souladu s projektem a s vnitřními předpisy univerzity, d.závazek hlavního řešitele a fakulty ve všech výstupech projektu, včetně publikací, vžd uvést, že vznikly na základě úplné, nebo částečné finanční podpory GA UK a u adres aut afiliaci univerzitě a příslušné fakultě; publikace, které neobsahují tuto dedikaci a a považovány za výsledky projektů GA UK. e.Duševní vlastnictví upravuje smlouva uzavíraná podle Grantového řádu v platném znění. *========================================================================================= * Čl. 6 - Společná, přechodná a závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Administrativní zabezpečení činnosti GA UK zajišťuje odbor pro vědu a výzkum rektorátu u 2.Toto opatření se vztahuje i na pokračující projekty, na něž byla podána přihláška před ú nařízení. 3.Tímto opatřením se zrušuje opatření rektora č. 25/2018. 4.Toto opatření bylo projednáno ve Vědecké radě Univerzity Karlovy dne 28. května 2020. 5.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. června 2020. V Praze dne 29. května 2020 PDF ke stažení [ URL "UK-10548-version1-or_2020_20.pdf"] § 7 odst. 5 zákona č. 130/2002 Sb. a usnesení vlády ČR č. 1021 ze dne 17. srpna 2009. Netýká se přihlášky, se kterou děkan příslušné fakulty vyjádřil podle čl. 7 odst. 6 Granto odůvodněný nesouhlas; tato přihláška se pouze zařadí do evidence. Čl. 6 odst. 3 Stipendijního řádu Univerzity Karlovy. V rámci položky pobytové náklady se uvádějí prostředky navrhované na jízdné a ubytování st řešitele i studentů členů řešitelského kolektivu, a to vždy při dodržení zásad hospodárnos a efektivnosti; pokud je hlavní řešitel zároveň zaměstnancem, může mu být proplaceno cesto s příslušnými předpisy. Pro akademické a vědecké pracovníky je cestovné možno požadovat je případech.