Opatření rektora č. 27/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Pravidla doručování písemností veřejnou vyhláškou na fakultách a dalšíc K provedení: § 25 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů Gestor: PO/DPO Účinnost: 22. června 2020 ****************************************************************************************** * Pravidla doručování písemností veřejnou vyhláškou na fakultách a dalších součástech UK ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 *========================================================================================= 1.V souladu s ust. § 25 zákona č. 500/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů stanovuji nás pravidla a další podrobnosti pro doručování písemností veřejnou vyhláškou prostřednictví úřední desky na fakultách a dalších součástech UK. *========================================================================================= * Čl. 2 *========================================================================================= 1.Při doručení veřejnou vyhláškou prostřednictvím elektronické úřední desky nesmí dojít ke celého textu písemnosti, ale pouze ke zveřejnění „Oznámení o možnosti převzít písemnost“ „Oznámení“). Toto Oznámení obsahuje pouze nezbytné identifikační údaje osoby v rozsahu: příjmení, rok narození, případně ID studenta. 2.Součástí Oznámení je vždy také adresa, kde je možné písemnost vyzvednout. *========================================================================================= * Čl. 3 *========================================================================================= 1.Z důvodu zamezení indexace dokumentu ze strany internetových vyhledávačů je Oznámení zve formě pdf souboru bez strojově čitelné vrstvy. 2.Na Oznámení je vždy vyznačeno datum jeho vyvěšení. 3.Po 15 dnech je toto Oznámení z elektronické úřední desky svěšeno a na analogovém dokumen případně ve spisu) je vždy vyznačeno datum svěšení Oznámení. *========================================================================================= * Čl. 4 *========================================================================================= 1.Na webových stránkách je umístěn i tzv. „archiv elektronické úřední desky“. V archivu mů druh dokumentu (např. Rozhodnutí o přerušení studia), jméno, příjmení (titul) osoby, č. dané oznámení vztahuje, datum vyvěšení a datum svěšení Oznámení. Uvádění jakýchkoliv dal dovoleno. 2.V archivu mohou být ponechána Oznámení o možnosti převzít písemnost nejdéle po 3 roky zp starší Oznámení musí být z archivu elektronické úřední desky zcela odstraněna. *========================================================================================= * Čl. 5 *========================================================================================= 1.Každé Oznámení musí být opatřeno vlastním číslem jednacím. *========================================================================================= * Čl. 6 *========================================================================================= 1.Pokud si adresát písemnost prokazatelně převezme, pominul důvod dále Oznámení vyvěšovat části webových stránek. Totéž platí, pokud adresát využije svého práva pro výmaz osobníc prostřednictvím pověřence pro ochranu osobních údajů požádá o odstranění Oznámení z arch úřední desky. *========================================================================================= * Čl. 7 *========================================================================================= 1.Ve zcela výjimečných případech může být zveřejněno i samotné celé znění písemnosti (tedy znění Rozhodnutí o přerušení studia). Odůvodněné případy budou posuzovány individuálně. zveřejnění celé písemnosti na elektronické úřední desce je možné pouze po předchozím pro souhlasným stanoviskem pověřence pro ochranu osobních údajů UK. 2.Pověřenec pro ochranu osobních údajů UK požádá při posouzení o stanovisko také Právní od UK. *========================================================================================= * Čl. 8 *========================================================================================= Vzor Oznámení o možnosti převzít písemnost tvoří Přílohu č. 1 tohoto opatření. Vzor je zpř zaměstnancům UK prostřednictvím GDPR sharepointu. *========================================================================================= * Čl. 9 *========================================================================================= 1.Dosud používaná podoba doručení písemností veřejnou vyhláškou na elektronických úředních a dalších součástí UK se uvádí do souladu s tímto opatřením nejpozději ke dni jeho účinn 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 22. 6. 2020. V Praze dne 16. června 2020 PDF ke stažení [ URL "UK-10587-version1-or_2020_27.pdf"] ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Příloha č. 1 OR č. 27/2020 - Pravidla doručování písemností veřejnou vyhláškou na fakultác součástech UK DOC ke stažení [ URL "UK-10587-version1-or_2020_27_pril.docx"]