Opatření rektora č. 30/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Pravidla pro zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity Karlovy K provedení: - Gestor: Odbor veřejných zakázek Účinnost: 1. července 2020 *========================================================================================= * Pravidla pro zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity Karlovy *========================================================================================= ? ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA PRVNÍ - ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 1 - Předmět úpravy, závaznost opatření a principy odpovědného veřejného zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Tímto opatřením se upravují základní pravidla při zadávání veřejných zakázek na Univerzi též „univerzita“ nebo „UK“) s cílem, aby postupy uvedené v tomto opatření byly v souladu zákonem č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dál (ii) zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zá školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZVŠ“), a (iii) s vnitřními předpisy un 2.Toto opatření je závazné pro všechny fakulty a součásti UK včetně rektorátu s tím, že př toto opatření neužije, jsou uvedeny v čl. 4, čl. 12 odst. 1 a čl. 13 odst. 2 tohoto opat 3.Univerzita Karlova přijala rozhodnutí prosazovat při zadávání veřejných zakázek pro zabe svých potřeb své etické hodnoty, vyjadřující její postoj k celospolečensky významným tém jsou sociální a environmentální aspekty. Za tímto účelem bude Univerzita Karlova zohledň odpovědného veřejného zadávání do zadávání veřejných zakázek v rámci univerzity, v soula tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 2 - Definice pojmů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel – pro účely tohoto opatření se veřejným zadavatelem rozumí univerzita a její p ve smyslu § 17 odst. 2 ZZVZ a čl. 15 odst. 4 Statutu Univerzity Karlovy (dále jen „Statu 2.Provozní jednotky – následující útvary Univerzity Karlovy s funkční samostatností při za zakázek: a.fakulty, b.rektorát, c.další součásti, o nichž je v organizačním řádu univerzity stanoveno, že je jejich ředi výkon správy majetku. 3.Účastník zadávacího/výběrového řízení – dodavatel, který podal nabídku v zadávacím či vý nebo žádost o účast, vyjádřil předběžný zájem podle § 58 odst. 5 nebo § 129 odst. 4 ZZVZ jednání se zadavatelem. 4.Zadávací řízení – zadávacím řízením se rozumí závazný procesní postup zadavatele při zad zakázky stanovený ZZVZ, jehož účelem je zadání podlimitní veřejné zakázky nebo nadlimitn zakázky, a to až do uzavření smlouvy nebo do zrušení zadávacího řízení. 5.Výběrové řízení – výběrovým řízením se rozumí závazný procesní postup zadavatele stanove opatření, jehož účelem je zadání veřejné zakázky malého rozsahu, a to až do uzavření sml zrušení výběrového řízení. 6.Formalizované výběrové řízení – pro účely tohoto opatření se formalizovaným výběrovým ří postup dle čl. 14 odst. 1 písm. b), čl. 15 odst. 1 písm. a) a čl. 17 odst. 1 písm. a), b opatření. 7.Příprava veřejné zakázky – fáze před zadávacím či výběrovým řízením, v níž se zejména an zadavatele zohledněná v návrhu výzvy k podání nabídky nebo návrhu zadávací dokumentace v specifikace z hlediska kvality, rozsahu, času pořízení, přiměřenosti, efektivnosti, hosp účelnosti a požadavků na kvalifikaci dodavatelů a stanovuje se předpokládaná hodnota veř 8.Součinnost – pro účely tohoto opatření se součinností rozumí zejména poskytování potřebn informací, připomínkování předložených pracovních verzí dokumentů, účast na osobních kon 9.Schválení – pro účely tohoto opatření se schválením rozumí podpis finální verze dokument zpracovatelem ke schválení. Schvalující je oprávněn vrátit předložený dokument zpět zpra konkrétními pokyny k jeho úpravě či doplnění. 10Písemně – pro účely tohoto opatření se písemnou formou rozumí listinná nebo elektronická emailové či obdobné komunikace, např. prostřednictvím datové schránky nebo elektronickéh přičemž elektronický podpis není povinnou náležitostí. 11Podpis – pro účely tohoto opatření se podpisem rozumí vlastnoruční podpis listinného dok elektronický podpis elektronického dokumentu, a pokud to povaha dokumentu připouští, tak elektronického dokumentu v rámci elektronické spisové služby. 12Další součásti – dalšími součástmi univerzity mohou být vysokoškolské ústavy, jiná praco vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost nebo pr informačních služeb, dále účelová zařízení pro kulturní a sportovní činnost, pro ubytová zejména členů akademické obce nebo k zajišťování provozu školy. Seznam dalších součástí organizačním řádu univerzity (Příloha č. 1 Statutu - Organizační řád). 13Příkazce operace – je vedoucí organizace (fakulty, rektorátu nebo součásti) nebo jiný za zaměstnanci) pověřený k nakládání s veřejnými prostředky organizace. 14Správce rozpočtu – je vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpo (fakulty, rektorátu nebo součásti) nebo jiný zaměstnanec (resp. zaměstnanci) pověřený sp ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 3 - Dotčené právní předpisy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při zadávání veřejných zakázek na univerzitě se postupuje podle tohoto opatření a v soul řádem ČR, zejména s (i) platným a účinným ZZVZ, (ii) předpisy upravujícími nakládání s r prostředky (např. vyhláška č. 560/2006 Sb., o účasti státního rozpočtu na financování pr reprodukce majetku), (iii) zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějšíc jen „zákon o registru smluv“), a (iv) pravidly příslušných dotačních programů, pokud je z těchto zdrojů financována. 2.Dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zá znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 320/2001 Sb.“), musí zadavatel při nakládá prostředky dodržovat pravidla hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti. 3.U veřejné zakázky financované zcela nebo zčásti z programového financování státního rozp zahájit zadávací či výběrové řízení až poté, co správce programu v souladu s vyhláškou č Sb., o účasti státního rozpočtu na financování programů reprodukce majetku registruje ak informačním systému, stanoví podmínky účasti státního rozpočtu pro další přípravu, zadán akce (projektu), případně po splnění jiných nebo dalších podmínek stanovených správcem p ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 4 - Veřejné zakázky spolufinancované z mimouniverzitních finančních prostředků ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V případě, že veřejná zakázka je (resp. bude) alespoň z 50 % spolufinancována z mimouniv finančních prostředků (např. z finančních prostředků ČR nebo Evropské unie), postupuje z pravidel stanovených pro poskytování těchto mimouniverzitních finančních prostředků (nap pravidel ČR nebo Evropské unie), pokud jsou taková pravidla stanovena. Část druhá a třet opatření se v takovém případě nepoužijí. 2.V případě, že veřejná zakázka je (resp. bude) spolufinancována z mimouniverzitních finan z méně než 50 %, postupuje zadavatel podle tohoto opatření a podle pravidel stanovených těchto mimouniverzitních finančních prostředků, pokud jsou taková pravidla stanovena. V tohoto opatření se stanovenými pravidly pro poskytování mimouniverzitních finančních pro zadavatel povinen se řídit pravidly stanovenými pro poskytování mimouniverzitních finanč ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA DRUHÁ - PRAVOMOCI OSOB JEDNAJÍCÍCH ZA UNIVERZITU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 5 - Jednání za univerzitu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ve věcech zadávání veřejných zakázek univerzitu zastupuje a za ni rozhoduje: a.rektor vždy v rozsahu čl. 50 odst. 1 písm. a) Statutu, tedy zejména u veřejných zakáze základě dochází: i.k právním jednáním, kterými univerzita hodlá nabýt nebo převést vlastnické právo k n iik právním jednáním, kterými univerzita hodlá nabýt nebo převést vlastnické právo k m jejichž cena je vyšší než pětisetnásobek částky, od níž jsou věci považovány podle z předpisu za hmotný majetek, jakož i ve věcech, které si svým opatřením vyhradí; b.děkan, popřípadě tajemník fakulty, v rozsahu dle čl. 50 odst. 1 písm. c) Statutu, hrad náklad veřejné zakázky z finančních prostředků přidělených fakultě a/nebo z finančních získaných z její doplňkové činnosti; c.ředitel další součásti, o níž je v organizačním řádu univerzity stanoveno, že je mu sv správy majetku, v rozsahu dle čl. 50 odst. 1 písm. d) Statutu, hradí-li další součást zakázky z finančních prostředků přidělených fakultě a/nebo z finančních prostředků zís doplňkové činnosti; d.kvestor ve věcech, které nejsou vyhrazeny osobám uvedeným v písm. a), b) a c) tohoto o pokud není tímto opatřením dále stanoveno jinak. 2.Ve věcech, kde se vyžaduje předchozí souhlas Správní rady Univerzity Karlovy dle § 15 ZV návrh smlouvy (pokud je součástí zadávacích podmínek) ještě před zahájením zadávání veře jejímž základě má být předmětná smlouva uzavřena, předložen k předběžnému projednání Aka Univerzity Karlovy a Správní radě Univerzity Karlovy. 3.Předchozí písemný souhlas rektora, popřípadě kvestora, dle čl. 50 odst. 1 písm. c) bod 3 písm. d) bod 5. Statutu lze udělit i v rámci předběžného schválení veřejné zakázky dle č opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 6 - Zadávající útvar ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadávajícím útvarem je útvar fakulty, rektorátu nebo další součásti, v jehož působnosti dodávek, služeb nebo stavebních prací, které mají být předmětem veřejné zakázky, nebo kt veřejné zakázky potřebuje pro zajištění svých úkolů. 2.Zadávající útvar musí mít zajištěno financování veřejné zakázky. 3.Zadávající útvar odpovídá zejména za stanovení věcných a odborných parametrů zadávacích ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 7 - Pracoviště veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pracovišti veřejných zakázek v rámci fakult a dalších součástí jsou oddělení veřejných z obdobné útvary nebo pracovníci, kteří mají ve své působnosti přípravu, organizaci či adm veřejných zakázek v rámci fakult a dalších součástí. 2.Pracovištěm veřejných zakázek je v rámci rektorátu odbor veřejných zakázek, který metodi a koordinuje činnost zadávajících útvarů v zadávacím a/nebo výběrovém řízení. Pro útvary zajišťuje přípravu, organizaci a administraci veřejných zakázek. Odbor veřejných zakázek metodickou a poradenskou činnost pro fakulty a součásti univerzity v oblasti veřejných z 3.Pracoviště veřejných zakázek zajišťuje v součinnosti se zadávajícím útvarem přípravu, or administraci veřejných zakázek. 4.Pracoviště veřejných zakázek odpovídá zejména za soulad zadávacích podmínek a procesního zadávání veřejných zakázek se ZZVZ a tímto opatřením. 5.Konkrétní vztahy mezi zadávajícími útvary a pracovišti veřejných zakázek stanoví pro jed a další součásti příslušný vedoucí pracovník uvedený v čl. 5 odst. 1 písm. b) nebo c) to pro rektorát a součásti, jejichž ředitelům není svěřen výkon správy majetku, kvestor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 8 - Kompetence osob jednajících za univerzitu ve výběrovém a zadávacím řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Před zahájením jakéhokoliv formalizovaného výběrového řízení si musí zadávající útvar vy písemný souhlas příkazce operace a správce rozpočtu. Pro získání uvedeného písemného sou použít předběžné schválení dle odst. 2 tohoto článku. Další rozhodovací, schvalovací a p kompetence v rámci výběrového řízení stanoví pro příslušnou fakultu, rektorát či další s univerzity vedoucí pracovník uvedený v čl. 5 odst. 1 tohoto opatření. 2.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 5 odst. 1 tohoto opatření vždy schvalují před zahájením řízení „Předběžné schválení veřejné zakázky“ (dále jen „předběžné schválení“). Základní předběžného schválení jsou stanoveny v příloze č. 1 tohoto opatření. 3.Bez předběžného schválení není zadávající útvar oprávněn zahájit zadávací řízení. 4.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 5 odst. 1 tohoto opatření vždy rozhodují o výběru dodav o zrušení zadávacího řízení a uzavírají smlouvu. 5.Úkony v zadávacím řízení neuvedené v odst. 4 tohoto článku jsou oprávněni schvalovat ved zadávajících útvarů, popřípadě vedoucí pracovišť veřejných zakázek, nebo jimi pověřené o 6.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 5 odst. 1 tohoto opatření jsou vždy oprávněni vyhradit kteréhokoli úkonu v rámci zadávacího řízení, případně si vyhradit rozhodování o všech úk zakázce. ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA TŘETÍ - SAMOSTATNÉ, CELOUNIVERZITNÍ A CENTRALIZOVANÉ ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NA U ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 9 - Samostatné zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Není-li Statutem nebo tímto opatřením stanoveno jinak, jsou fakulty, rektorát a další so hospodaří s majetkem, jehož správa je jim svěřena, provozními jednotkami s funkční samos zadávání veřejných zakázek ve smyslu § 17 odst. 2 ZZVZ. Mohou tedy stanovit předpokládan veřejné zakázky na svojí úrovni, bez nutnosti sčítání předpokládaných hodnot veřejných z pravidelné povahy napříč celou univerzitou. Rektor, popř. kvestor, je oprávněn toto jeji jednotlivých případech omezit, v souladu s čl. 10 tohoto opatření. 2.Zadávání jednotlivých veřejných zakázek realizují příslušné fakulty, rektorát a další so své potřeby, nebo ke splnění úkolů, které jsou jim svěřeny. Fakulty, rektorát a další so vyčleněné samostatné peněžní prostředky sloužící k úhradě jejich veřejných zakázek. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 10 - Celouniverzitní zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V jednotlivých případech může rektor stanovit, že veřejná zakázka bude zadávána jako cel takovém případě je omezeno právo fakult uvedené v čl. 9 tohoto opatření a veřejná zakázk s předpokládanou hodnotou veřejné zakázky sečtenou v rámci celé univerzity. 2.Veřejné zakázky s celouniverzitním dopadem zadává zpravidla rektorát, přípravou veřejné jejím zadáním může být pověřena fakulta nebo další součást. Při celouniverzitním zadáván zakázky se neuzavírá písemná dohoda o centralizovaném zadávání mezi provozními jednotkam taková zakázka hrazena i z rozpočtu fakult, musí být zadávací podmínky projednány s faku součástmi před zahájením zadávacího nebo výběrového řízení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 11 - Centralizované zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Fakulty, rektorát a další součásti se mohou, na základě návrhu kteréhokoliv z nich, doho provedení centralizovaného zadávání veřejných zakázek na nákup či obměnu určitých komodi služeb). V tom případě mezi sebou uzavřou písemnou dohodu. 2.Rektor či kvestor mohou určit komodity vhodné k centralizovanému zadávání. 3.Jako centrální zadavatel vystupuje zpravidla rektorát. V případě, že se centralizovaného rektorát neúčastní, vystupuje jako centrální zadavatel zpravidla fakulta nebo další souč předmětnou centralizovanou veřejnou zakázku navrhla. Při centralizovaném zadávání postup útvar centrálního zadavatele dle čl. 6 tohoto opatření v součinnosti s pracovištěm veřej čl. 7 tohoto opatření přiměřeně podle tohoto opatření. 4.Centrální zadavatel buď: a.na základě zadávacího nebo výběrového řízení pořídí dodávky či služby, které následně přenechá fakultám či dalším součástem nebo b.provede zadávací nebo výběrové řízení, na jehož základě fakulty či další součásti poří služby či stavební práce na svůj účet. ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST DRUHÁ - PRAVIDLA PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 12 - Zakázky podléhající pravidlům pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je povinen zadávat veřejné zakázky malého rozsahu postupy upravenými v této dr opatření. Postupy upravenými v této druhé části opatření však není povinen zadávat veřej malého rozsahu, které obdobně splňují podmínky pro použití výjimky z působnosti zákona s 29 a 30 ZZVZ či pro použití jednacího řízení bez uveřejnění dle § 63 – 66 ZZVZ a zakázky základě rámcové dohody nebo na základě dynamického nákupního systému. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 13 - Kategorie veřejných zakázek malého rozsahu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pro účely tohoto opatření jsou veřejné zakázky malého rozsahu rozděleny do následujících Kategorie veřejné zakázky Předpokládaná hodnota veřejné zakázky na d I. kategorie 0 Kč – 100.000 Kč II. kategorie 100.000,01 Kč – 500.000 Kč III. kategorie 500.000,01 Kč – 2.000.000 Kč 2.Fakulty, rektorát a další součásti, které hospodaří s majetkem, jehož správa je jim svěř oprávněny pro veřejné zakázky malého rozsahu I. a II. kategorie vydat vlastní vnitřní př opatření děkana, které může upravit postup při zadávání těchto veřejných zakázek odchyln a třetí hlavy druhé části tohoto opatření. Vnitřní předpis fakulty, rektorátu nebo další případně opatření děkana, musí zajistit, aby postup při zadávání veřejných zakázek maléh II. kategorie byl v souladu s pravidly efektivnosti, účelnosti a hospodárnosti a se zákl zadávání veřejných zakázek dle § 6 ZZVZ. V takovém případě se druhá a třetí hlava druhé opatření pro danou fakultu, rektorát či další součást nepoužije. ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA DRUHÁ - POSTUP PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU I. KATEGORIE ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 14 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku I. kategorie: a.běžným nákupem placeným v hotovosti nebo platební kartou či přímou objednávkou k plněn b.výzvou jednomu dodavateli k předložení cenové nabídky s vymezením požadovaného plnění, dalšími podmínkami plnění, pokud nemá již zadávající útvar aktuální cenovou nabídku k c.postupem platným pro veřejné zakázky II. nebo III. kategorie, v takovém případě se pra hlavě třetí nebo čtvrté této části opatření použijí přiměřeně s ohledem na předmět a p hodnotu veřejné zakázky, nebo d.jiným vhodným způsobem, pokud budou dodrženy základní zásady dle § 6 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA TŘETÍ - POSTUP PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU II. KATEGORIE ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 15 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku II. kategorie: a.přímou objednávkou k plnění na základě provedeného průzkumu trhu dle čl. 16 tohoto opa b.postupem platným pro veřejné zakázky III. kategorie, v takovém případě se pravidla uve čtvrté této části opatření použijí přiměřeně s ohledem na předmět a předpokládanou hod zakázky, nebo c.jiným vhodným způsobem, pokud tento způsob bude náležitě písemně odůvodněn, k tomuto z předchozí písemný souhlas příslušný vedoucí pracovník uvedený v čl. 5 odst. 1 tohoto o jiná jím pověřená osoba a budou dodrženy základní zásady dle § 6 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 16 - Průzkum trhu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Průzkum trhu dle čl. 15 odst. 1 písm. a) tohoto opatření provádí zadavatel na základě re nejméně 3 dodavatelů, o kterých má informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskyt nesmí provádět průzkum trhu opakovaně u stejného okruhu dodavatelů, není-li to odůvodněn plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběro 2.Zadavatelem provedený průzkum trhu musí být zachycen v písemné podobě a musí z něho vypl zadavatelem porovnávané nabídky byly vzájemně porovnatelné. Nabídky nejsou vzájemně poro například obsahují odlišný rozsah plnění, odlišné podstatné technické parametry nebo výr obchodní podmínky, které mají vliv na výhodnost nabídek, tj. zejména délku záruční doby, dodání, výši smluvní pokuty za pozdní úhradu nebo rozsah dodávaného příslušenství apod. 3.Zadavatel provede rešerši nabídek nižšího počtu dodavatelů, než jaký je stanoven v odsta článku, pokud nelze z objektivních důvodů tento počet dodržet (např. existuje pouze jedi předmětu veřejné zakázky) nebo pokud je použití tohoto způsobu z jiných důvodů nevhodné. skutečnosti vyhotoví zadavatel písemný záznam, který obsahuje odůvodnění nižšího počtu d ------------------------------------------------------------------------------------------ HLAVA ČTVRTÁ - POSTUP PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU III. KATEGORIE ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 17 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku III. kategorie: a.v otevřené výzvě, nebo b.v uzavřené výzvě, nebo c.za přiměřeného použití některého zvláštního postupu dle § 130 a násl. ZZVZ (tj. rámcov dynamický nákupní systém či soutěž o návrh) nebo postupu pro zadání koncesí dle § 174 2.V otevřené výzvě oznamuje zadavatel oznámením výběrového řízení neomezenému počtu dodava zadat zakázku v tomto výběrovém řízení; oznámení otevřené výzvy je výzvou k podání nabíd Oznámení výběrového řízení (ve smyslu čl. 18 odst. 1 tohoto opatření) uveřejní zadavatel trvání lhůty pro podání nabídek: a.na profilu zadavatele nebo b.ve věstníku veřejných zakázek. 3.Zadavatel může otevřenou výzvu dle odst. 2 tohoto článku po jejím uveřejnění odeslat něk dodavatelům, v takovém případě musí být výzva odeslána nejméně 3 dodavatelům. 4.V uzavřené výzvě vyzývá zadavatel písemnou výzvou nejméně 3 dodavatele k podání nabídky. vyzve pouze takové dodavatele, o kterých má informace, že jsou způsobilí požadované plně Zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh dodavatelů, není-li to odůvodněno předmět zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového ří 5.Zadavatel vyzve k podání nabídky nižší počet dodavatelů, než jaký je stanoven v odst. 3 článku, pokud nelze z objektivních důvodů tento počet dodržet (např. existuje pouze jedi předmětu veřejné zakázky). O této skutečnosti vyhotoví zadavatel písemný záznam, který o odůvodnění oslovení nižšího počtu dodavatelů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 18 - Zadávací podmínky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Součástí oznámení otevřené výzvy nebo oznámení uzavřené výzvy (dále jen „oznámení výběro musí být základní informace o zakázce a výběrovém řízení. Oznámení výběrového řízení mus alespoň tyto údaje: a.identifikační údaje zadavatele; b.název zakázky; c.druh zakázky (dodávky, služby nebo stavební práce); d.předmět zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky; e.doba a místo plnění zakázky; f.požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny; g.podmínky a požadavky na zpracování nabídky, tj. jaké údaje týkající se předmětu zakázk realizace mají účastníci výběrového řízení v nabídkách uvést, aby mohl zadavatel posou nabídky se zadávacími podmínkami; h.lhůta a místo pro podání nabídky; i.způsob jednání s účastníky výběrového řízení, pokud hodlá zadavatel s účastníky jednat tohoto opatření; j.pravidla pro hodnocení nabídek, která zahrnují i) kritéria hodnocení, ii) metodu vyhod jednotlivých kritériích a iii) váhu nebo jiný matematický vztah mezi kritérii; k.požadavky na varianty nabídek, pokud je zadavatel připouští; l.informace o poskytování vysvětlení zadávacích podmínek dle čl. 19 odst. 3 a 4 tohoto o 2.Zadávací podmínky mohou dále obsahovat zejména: a.požadavky na prokázání kvalifikace účastníka výběrového řízení, pokud zadavatel požada kvalifikaci stanoví; b.obchodní podmínky, včetně platebních podmínek nebo závazný vzor smlouvy na plnění zaká c.požadavky na specifikaci případných poddodavatelů (identifikační údaje) a věcné vymeze dodaného jejich prostřednictvím; d.informaci o možnosti posuzovat nabídku z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny ve sm e.upozornění, že zadavatel je oprávněn nevybrat žádnou nabídku či zakázku zrušit. 3.Vzory smluv či obchodních podmínek může stanovit pro jednotlivé fakulty a další součásti vedoucí pracovník uvedený v čl. 5 odst. 1 písm. b) nebo c) tohoto opatření. Pro rektorát jejichž ředitelům není svěřen výkon správy majetku, může stanovit vzory kvestor. Fakulty oprávněny využít i vzory stanovené kvestorem pro rektorát. 4.Pokud zadavatel v rámci uzavřené nebo otevřené výzvy přímo vyzývá dodavatele, činí tak v Zadavatel musí být schopen prokázat odeslání této výzvy všem vyzvaným dodavatelům. 5.Zadavatel komunikuje s dodavateli resp. účastníky výběrového řízení především písemně. Z nesmí připustit podání nabídek prostřednictvím e-mailu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 19 - Lhůta pro podání nabídek a vysvětlení zadávacích podmínek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Lhůtu pro podání nabídek stanoví zadavatel vždy s ohledem na předmět zakázky v oznámení řízení stanovením konce lhůty pro podání nabídek. Lhůta stanovená podle tohoto opatření který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. 2.Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než 5 pracovních dnů. 3.Zadavatel může poskytnout vysvětlení zadávacích podmínek, pokud dodavatel doručí písemno nejpozději: a.3 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podání zadavatelem stanovena na 5 až 9 pracovních dnů, b.4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podání zadavatelem stanovena na 10 či více pracovních dnů. Vysvětlení zadávacích podmínek může zadavatel poskytnout i bez předchozí žádosti. 4.Zadavatel odešle nebo uveřejní vysvětlení zadávacích podmínek, případně související doku nejpozději do: a.1 pracovního dne po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena na 5 až 6 pracovních dnů, nebo b.2 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena na 7 či více pracovních dnů. Pokud zadavatel na žádost o vysvětlení, která není doručena včas, vysvětlení poskytne, n dodržet. 5.Vysvětlení zadávacích podmínek, včetně přesného znění žádosti podle odstavce 3 tohoto čl zadavatel současně všem dodavatelům, které vyzval v rámci uzavřené výzvy, nebo uveřejní zadávacích podmínek včetně přesného znění žádosti stejným způsobem, jakým uveřejnil ozná výzvy. 6.Pokud je žádost o vysvětlení zadávacích podmínek doručena včas dle odst. 3 tohoto článku neodešle nebo neuveřejní vysvětlení ve lhůtě dle odst. 4 tohoto článku, prodlouží lhůtu nabídek nejméně o tolik pracovních dnů, o kolik přesáhla doba od doručení žádosti o vysv zadávacích podmínek do odeslání nebo uveřejnění vysvětlení lhůtu dle odst. 4 tohoto člán 7.Provede-li zadavatel (prostřednictvím vysvětlení zadávacích podmínek) úpravy zadávacích přiměřeně prodlouží lhůtu pro podání nabídek, a to podle povahy provedené úpravy. V příp změny zadávacích podmínek, která zjevně rozšiřuje okruh možných dodavatelů v otevřené vý zadavatel lhůtu tak, aby od okamžiku změny činila celou původní délku lhůty pro podání n ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 20 - Jednání o nabídkách ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel si může v zadávacích podmínkách vyhradit, že o podaných nabídkách bude s účast řízení jednat. V takovém případě je v zadávacích podmínkách povinen uvést: a.způsob a zásady jednání s účastníky výběrového řízení o nabídkách, b.způsob výběru účastníků výběrového řízení pro další fáze jednání, rozhodne-li se zadav omezovat počet účastníků výběrového řízení podle odst. 8. tohoto článku, o jejichž nab jednotlivých fázích jednat. 2.Po otevření, posouzení a hodnocení nabídek podle čl. 21 tohoto opatření oznámí zadavatel všem účastníkům výběrového řízení, jejichž nabídky byly hodnoceny a kteří nebyli vylouče výsledek hodnocení nabídek. Současně s oznámením o předběžném výsledku hodnocení nabídek účastníky výběrového řízení písemně vyzve k prvnímu jednání o nabídkách a uvede dobu, mí jednání. 3.Zadavatel je oprávněn jednat s účastníky výběrového řízení o všech podmínkách plnění obs nabídkách, zejména o podmínkách, které jsou předmětem hodnocení. Zadavatel může v průběh změnit nebo doplnit zadávací podmínky, zejména technické podmínky, vyjma technických pod zadávacích podmínkách stanovil jako minimální. 4.Zadavatel může jednáním o nabídkách pověřit hodnotící komisi, některé její členy či jino 5.Zadavatel není oprávněn v průběhu jednání o nabídkách sdělovat účastníkům výběrového říz týkající se nabídky jiného účastníka výběrového řízení bez předchozího souhlasu takového výběrového řízení, vyjma aktuální výše nabídkové ceny a dalších číselných údajů rozhodný hodnocení. 6.Zadavatel může jednat o nabídkách se všemi účastníky výběrového řízení současně či odděl 7.Z každého jednání o nabídkách vyhotovuje zadavatel protokol s uvedením všech ujednání, k mít za následek změnu nabídky či návrhu smlouvy (dále jen "protokol z jednání"). Protoko podepisuje zadavatel a účastník či účastníci výběrového řízení, kteří se jednání o nabíd 8.Po ukončení každé fáze jednání o nabídkách stanoví zadavatel na základě výsledků jednání účastníků výběrového řízení. Pořadí účastníků výběrového řízení stanoví zadavatel na zák hodnocení, a to vždy za použití všech kritérií hodnocení. Zadavatel je povinen o stanove účastníků výběrového řízení vyhotovit protokol, v němž uvede výsledky hodnocení jednání pořadí účastníků výběrového řízení a informaci o tom, se kterými účastníky výběrového ří jednáno v další fázi (dále jen „protokol o konečném výsledku hodnocení“). Protokol o kon hodnocení je zadavatel povinen odeslat všem účastníkům výběrového řízení, s nimiž bylo j nabídkách v dané fázi uskutečněno bez zbytečného odkladu. 9.Zadavatel může před zahájením jakékoliv fáze jednání o nabídkách oznámit účastníkům výbě že jde o poslední fázi jednání o nabídkách; na této skutečnosti se také může zadavatel s účastníky výběrového řízení kdykoliv písemně dohodnout. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 21 - Otevírání, posouzení a hodnocení nabídek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Otevírání, posouzení a hodnocení nabídek provádí: a.zadavatel, resp. osoba oprávněná jednat za zadavatele dle čl. 5 odst. 1 tohoto opatřen oprávněná činit úkony ve výběrovém řízení dle čl. 8 odst. 5 tohoto opatření nebo b.osoba písemně pověřená zadavatelem (osobou oprávněnou jednat za zadavatele dle čl. 5 o opatření, případně oprávněnou činit úkony ve výběrovém řízení dle čl. 8 odst. 5 tohoto c.hodnotící komise, která má alespoň 3 členy. 2.Složení hodnotící komise obvykle v součinnosti s pracovištěm veřejných zakázek navrhuje útvar a schvaluje vedoucí zadávajícího útvaru. Členem hodnotící komise je vždy nejméně j pracoviště veřejných zakázek a nejméně jeden pracovník zadávajícího útvaru. Konkrétní zp hodnotící komise může stanovit pro jednotlivé fakulty a další součásti příslušný vedoucí uvedený v čl. 5 odst. 1 písm. b) nebo c) tohoto opatření a pro rektorát a součásti, jeji není svěřen výkon správy majetku, kvestor. 3.Je-li to odůvodněno předmětem zakázky, musí mít osoba provádějící hodnocení nabídek nebo člen hodnotící komise příslušnou odbornost ve vztahu k předmětu zakázky. 4.O otevírání, posouzení a hodnocení nabídek se pořizuje protokol obsahující rozhodné skut týkající se posouzení a hodnocení nabídek: a.seznam doručených nabídek, včetně identifikačních údajů účastníků výběrového řízení; b.seznam účastníků výběrového řízení vyzvaných k doplnění/objasnění nabídky, pokud byli c.seznam vyloučených účastníků výběrového řízení s uvedením důvodu jejich vyloučení; d.popis způsobu a odůvodnění hodnocení nabídek, pokud nebyla hodnocena pouze cena; e.výsledek hodnocení; f.jména a podpisy osob, které provedly posouzení a hodnocení nabídek. 5.Nabídky nesmí být otevřeny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Otevírají se pouze n ve lhůtě pro podání nabídek. Otevřením nabídky podané v elektronické podobě se rozumí zp jejího obsahu. 6.Osoby, které posuzují a hodnotí nabídky, případně přizvaní odborníci, nesmí být ve střet smyslu § 44 ZZVZ a musí do skončení výběrového řízení vůči třetím osobám (rozdílným od z zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se dozví v průběhu posouzení a hodnocení n zahájením posouzení a hodnocení nabídek musí písemně formou čestného prohlášení prohlási střetu zájmů a že se zavazují do skončení výběrového řízení vůči třetím osobám (rozdílný zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o kterých se v souvislosti s posuzováním a hodno dozvědí. 7.Po otevření nabídek provede zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba posouzení na nabídek spočívá v posouzení, zda jsou nabídky zpracovány v souladu se zadávacími podmínk zda nabídka účastníka výběrového řízení neobsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu. Pok posoudí nabídkovou cenu účastníka výběrového řízení jako mimořádně nízkou, vyzve jej ke nabídkové ceny. 8.Jestliže je nabídka shledána nejasnou nebo neúplnou, může být účastník výběrového řízení předložil, vyzván k jejímu doplnění nebo objasnění. Doplněním nebo objasněním nabídek ne nabídková cena a/nebo údaje a informace, které jsou předmětem hodnocení. 9.Zadavatel může vyloučit účastníka z účasti ve výběrovém řízení z důvodů uvedených v § 48 6 ZZVZ. V takových případech se příslušná ustanovení § 48 ZZVZ použijí přiměřeně. 10Vybraného účastníka zadavatel vyloučí z účasti ve výběrovém řízení, pokud zjistí, že jso důvody pro vyloučení podle § 48 odst. 2 a 5 písm. a) – c) ZZVZ. 11Hodnocení nabídek provádí zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba podle kritérií uvedených v zadávacích podmínkách. Jako nejvhodnější nabídku vyhodnotí ekonomicky nejvýh Hodnocení nabídek může být provedeno před jejich posouzením, v takovém případě dojde k p minimálně té nabídky, která byla podána účastníkem výběrového řízení, se kterým má být u Tato skutečnost je v takovém případě uvedena v protokolu dle odst. 4. tohoto článku. 12Zadavatel rozhodne o novém posouzení a hodnocení nabídek, pokud zjistí, že hodnotící kom pověřená osoba porušila postup stanovený tímto opatřením. Pro nové posouzení a hodnocení může zadavatel ustanovit jinou hodnotící komisi nebo tímto pověřit jinou osobu, případně posouzení a hodnocení nabídek sám. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 22 - Uzavření smlouvy s dodavatelem ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je povinen vybrat k uzavření smlouvy účastníka výběrového řízení, jehož nabídk vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější podle výsledku hodnocení nabídek nebo výsledku aukce, pokud byla použita. Smlouva musí být uzavřena ve shodě se zadávacími podmínkami a nabídkou. 2.Pokud vybraný účastník výběrového řízení odmítne uzavřít smlouvu nebo zadavateli neposky součinnost k jejímu uzavření, může zadavatel vyzvat k uzavření smlouvy dalšího účastníka řízení, a to v pořadí, které vyplývá z výsledku původního hodnocení nabídek nebo elektro nebo z výsledku nového hodnocení. Nové hodnocení zadavatel musí provést, pokud by vylouč dodavatele znamenalo podstatné ovlivnění původního pořadí nabídek. V případě, že účastní řízení neposkytl zadavateli dostatečnou součinnost, doloží zadavatel tuto skutečnost pís čestného prohlášení. 3.Smlouva musí mít písemnou formu a musí obsahovat alespoň náležitosti uvedené v čl. 26 to 4.Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu práv a povinností vyplývajících ze smlouvy, kte plnění zakázky. Při posuzování, zda se jedná o podstatnou či nepodstatnou změnu, se přim 100 a 222 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 23 - Oznámení o výsledku výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.O výsledku výběrového řízení musejí být bez zbytečného odkladu informováni všichni účast řízení, kteří podali nabídky ve lhůtě pro podání nabídek a jejichž nabídka nebyla vyřaze řízení. Oznámení o výsledku výběrového řízení musí obsahovat min. následující informace: údaje účastníků výběrového řízení, jejichž nabídka byla hodnocena, výsledek hodnocení na je zřejmé pořadí nabídek. Tato informace musí být zaslána písemně. 2.Pokud si to zadavatel v oznámení výběrového řízení vyhradil, může ve výběrovém řízení uv o výsledku výběrového řízení a případné oznámení o vyřazení nabídky stejným způsobem, ja výběrové řízení. V takovém případě se oznámení o výsledku výběrového řízení a případné o vyřazení nabídky považuje za doručené všem dotčeným dodavatelům a všem dotčeným účastník řízení okamžikem uveřejnění. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 24 - Zrušení výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn výběrové řízení zrušit, nejpozději však do uzavření smlouvy. O zru řízení je zadavatel povinen do 3 pracovních dnů informovat všechny účastníky výběrového podali nabídku ve lhůtě pro podání nabídek. 2.Pokud si to zadavatel v oznámení výběrového řízení vyhradil, může oznámení o zrušení výb uveřejnit stejným způsobem, jakým vyhlásil výběrové řízení. V takovém případě se oznámen výběrového řízení považuje za doručené všem dotčeným dodavatelům okamžikem uveřejnění. ? ------------------------------------------------------------------------------------------ ČÁST TŘETÍ - SPOLEČNÁ USTANOVENÍ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 25 - Odpovědné zadávání veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel se při zadávání veřejných zakázek řídí principy a závazky, které UK přijala v Strategie odpovědného veřejného zadávání Univerzity Karlovy (dále jen „Strategie“), jež webu UK (viz https://cuni.cz/UK-10376.html). 2.Útvarem odpovědným za proces implementace, provádění a kontroly postupů odpovědného zadá zakázek je odbor veřejných zakázek rektorátu. Odbor veřejných zakázek rektorátu zpracuje postupů a zabezpečí odpovídající informovanost a školení v problematice odpovědného veře 3.Následující ustanovení tohoto článku se použijí pro veřejné zakázky malého rozsahu III. nadlimitní a podlimitní veřejné zakázky. 4.Zadavatel s přihlédnutím k povaze zakázky před vyhlášením veřejné zakázky pečlivě analyz li to efektivní, využívá předběžné tržní konzultace pro zajištění aktuálních a přesných potenciálních uchazečů, případně akce typu Meet the buyer pro informování trhu o plánova zakázkách v určitém segmentu. 5.Zadavatel před vyhlášením veřejné zakázky provede prostřednictvím kontrolního seznamu, k společně se Strategií a který je uveřejněn na webu UK (viz https://cuni.cz/UK-10376.html klíčových příležitostí spojených s odpovědným veřejným zadáváním a analýzu vhodnosti pou odpovědného veřejného zadávání. Vyplněný kontrolní seznam se stává součástí dokumentace zakázce. Vyplněné kontrolní seznamy jednotlivých veřejných zakázek zadavatel pravidelně účelem jejich vyhodnocení odboru veřejných zakázek rektorátu, a to průběžně nebo 2x ročn a 31. 12. daného roku. 6.Zadavatel následně na základě analýzy dle odst. 5 tohoto článku začlení do zadávacích po jednotlivých veřejných zakázek vhodné principy odpovědného veřejného zadávání. Konkrétní nástroje odpovědného veřejného zadávání zaznamená rovněž do kontrolního seznamu. 7.Zadavatel při výběru dodavatele používá takové procesní prostředky, zejména obchodní pod v maximální míře zajistí, aby byli vybráni zásadně takoví dodavatelé, kteří dodržují důs podmínky vždy tam, kde jsou pro konkrétní plnění smlouvy relevantní a sami při svých nák poddodavatelů vyžadují jejich dodržování. 8.Pokud to je smysluplné a relevantní, zadavatel ve smlouvách uzavíraných na základě výběr zadávacích řízení: a.požaduje od dodavatelů zprávy o dodržování důstojných pracovních podmínek u sebe a ve poddodavatelském řetězci, b.požaduje od dodavatelů oznámení týkající se nedodržování důstojných pracovních podmíne c.použije vhodné indikátory a nástroje měření, které povedou k tomu, že budou důstojné p standardně dodržovány, d.stanoví možnost UK zjednat nápravu či ukončit smlouvu s dodavatelem, pokud se ukáže, ž kterýkoliv z jeho poddodavatelů nebo jiných participantů na jeho dodavatelském řetězci pravidla důstojných pracovních podmínek. 9.Zadavatel při všech nákupech preferuje ekologicky šetrné či fair trade varianty. 10Zadavatel tam, kde je to relevantní, využívá pro zajišťování úklidových služeb produkty životnímu prostředí. 11Zadavatel tam, kde to je relevantní, používá ve smlouvách uzavíraných s dodavateli techn a standardy, které vnesou do výběrových a zadávacích řízení etické principy týkající se produkčních odvětví, např. standardy IT systémů tak, aby bylo zajištěno, že tyto budou p osobám s postižením a kompatibilní se softwarem a hardwarem využívaným postiženými osoba ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 26 - Náležitosti smlouvy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Smlouva uzavřená s dodavatelem na plnění veřejné zakázky ve výši nad 50.000 Kč bez DPH m formu a musí obsahovat alespoň tyto náležitosti, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak: a.označení názvu smlouvy a její evidenční číslo; b.označení smluvních stran, jejich sídlo a IČO; c.předmět plnění (konkretizovaný kvantitativně i kvalitativně); d.cenu bez DPH a e.dobu a místo plnění. 2.Smlouva uzavřená s dodavatelem na plnění veřejné zakázky ve výši nad 50.000 Kč bez DPH d obsahuje tyto náležitosti, pokud tomu nebrání objektivní okolnosti: a.DIČ smluvních stran, pokud je přiděleno, bankovní spojení a číslo účtu a údaj o zapsán rejstříku, vč. identifikace zástupců smluvních stran; b.cenu vč. DPH, sazbu a výši DPH, příp. informaci, že dodavatel není plátcem DPH, a plat c.další náležitosti dle konkrétního smluvního typu podle zákona č. 89/2012 Sb., občanské znění pozdějších předpisů, zejména • ujednání o smluvní pokutě, • reklamace vad, • záruky, pojištění, • případné ustanovení o zveřejnění smlouvy a/nebo • platnost smlouvy, podmínky výpovědi a odstoupení od smlouvy apod. 3.Smlouva na plnění veřejné zakázky nesmí obsahovat: a.rozhodčí doložku s výjimkou smlouvy uzavřené na základě nákupu přes komoditní burzy, b.taková smluvní ujednání, která by způsobila výlučné či zvýhodněné postavení dodavatele smlouva uzavřena, oproti jiným dodavatelům při zadávání jiné veřejné zakázky zadávané c.ustanovení o nemožnosti vypovězení smlouvy nebo takové ustanovení, podle kterého by vy bylo obtížně proveditelné. 4.Splnění povinností dle odst. 1, 2 a 3 tohoto článku zajišťuje zadávající útvar uvedením jako obchodních podmínek v zadávací dokumentaci, nebo v návrhu smlouvy, popřípadě ve výz 5.V odůvodněných případech se může zadávající útvar od povinností uvedených v odst. 1 a 3 odchýlit. V takovém případě je zadávající útvar povinen písemně před podpisem smlouvy s dodavatelem tuto odchylku odůvodnit a přiložit k dokumentaci veřejné zakázky. 6.V případě, kdy smluvní vztah vzniká na základě písemné nabídky a její akceptace formou o na základě objednávky a její písemné akceptace, musí objednávka obsahovat minimálně nále v odst. 1 písm. b) až e) tohoto článku. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 27 - Kompletace a archivace dokumentace o veřejné zakázce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Dokumentací o veřejné zakázce se rozumí souhrn všech dokumentů v listinné či elektronick výstupy z ústní komunikace, jejichž pořízení v průběhu zadávacího nebo výběrového řízení ukončení, vyžaduje ZZVZ nebo další relevantní předpisy. Jde zejména o následující základ a.předběžné schválení; b.zadávací podmínky vymezující předmět veřejné zakázky, vč. dokladů prokazujících jejich uveřejnění; c.úplné znění originálů všech nabídek všech účastníků zadávacího nebo výběrového řízení, případného objasnění či doplnění; d.protokol o otevírání, posouzení a hodnocení nabídek podepsaný příslušnými osobami; e.smlouva uzavřená s vybraným dodavatelem, včetně jejích případných dodatků; f.oznámení o výsledku zadávacího nebo výběrového řízení zaslaná všem účastníkům zadávací výběrového řízení, kteří podali nabídku ve lhůtě pro podání nabídek, jejichž nabídka n včetně dokladů prokazujících jejich odeslání, pokud toto oznámení nebylo uveřejněno na zadavatele; g.oznámení o vyloučení dodavatele, včetně dokladu prokazujícího její odeslání/uveřejnění nějaká nabídka vyřazena; h.vysvětlení zadávacích podmínek nebo vysvětlení zadávací dokumentace včetně dokladů pro jejich odeslání/uveřejnění, pokud byly nějaké požadovány; i.jmenování pověřené osoby nebo hodnotící komise (pokud byly jmenovány), včetně prohláše zájmů; j.písemná zpráva zadavatele podle § 217 ZZVZ, pokud se zpracovává. 2.Zadavatel je povinen uchovávat dokumentaci o zadávacím řízení a záznamy o úkonech učiněn podle § 216 ZZVZ po dobu 10 let od ukončení zadávacího řízení nebo od změny závazku ze s veřejnou zakázku. 3.Zadavatel je povinen uchovávat dokumentaci o výběrovém řízení po dobu 10 let od ukončení řízení. Pokud zadavatel neprováděl formalizované výběrové řízení je povinen uchovat ales doklady. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 28 - Uveřejňování smluv ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Všechny smlouvy uzavírané na základě zadávacího nebo výběrového řízení na veřejnou zakáz plnění více než 50.000 Kč bez DPH je zadavatel povinen uveřejnit v registru smluv podle 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto sml smluv (zákon o registru smluv), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s opatřením re 18/2016. 2.Jednotlivé fakulty, rektorát a další součásti mohou smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázk jejích změn a dodatků uveřejnit i na profilu zadavatele. Povinnost uveřejnit smlouvu v r tím není dotčena. 3.Smlouvy uzavírané na základě zadávacího nebo výběrového řízení na veřejnou zakázku, jeji přesáhne 500.000 Kč bez DPH a které nemá univerzita dle zákona o registru smluv povinnos registru smluv, je nutné dle ZZVZ uveřejnit do 15 dnů od jejich uzavření na profilu zada ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 29 - Kontrola ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Výkon kontroly či auditu veřejných zakázek se provádí dle opatření rektora č. 35/2017, V systém na Univerzitě Karlově, a opatření rektora č. 47/2014, Pravidla kontrolní činnosti Karlově. 2.Stížnosti proti postupu zadávajících útvarů nebo pracovišť veřejných zakázek jednotlivýc dalších součástí a rektorátu posuzuje kvestor. Tyto stížnosti nemají charakter námitek v ZZVZ. V případě zjištění pochybení v postupu zadávajících útvarů nebo pracovišť veřejnýc kvestor opatření k nápravě. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 30 - Stanovení podrobnějšího postupu při zadávání veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ Vedoucí pracovníci univerzity uvedení v čl. 5 tohoto opatření mohou stanovit bližší podrob zadávání veřejných zakázek na jimi řízených fakultách, rektorátu a dalších součástech univ stanovená pravidla však nesmí být v rozporu s tímto opatřením, tím není dotčeno právo faku součástí a rektorátu podle čl. 13 odst. 2 tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 31 - Přechodná a závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kvestor může opatřením stanovit přesnější postupy na univerzitě při zadávání veřejných z stanovit vzory dokumentů užívaných při zadávání veřejných zakázek na univerzitě. 2.Výjimku z postupů zadávání veřejných zakázek uvedených v tomto Opatření schvaluje rektor kvestor, tím není dotčeno právo fakult, dalších součástí a rektorátu podle čl. 13 odst. opatření. 3.Tímto opatřením se zrušuje opatření rektora č. 27/2016 ve znění opatření rektora č. 18/2 pro zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity Karlovy. 4.Všechna výběrová nebo zadávací řízení, zahájená před nabytím účinnosti tohoto opatření, opatření rektora č. 27/2016 ve znění opatření rektora č. 18/2017. 5.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. 7. 2020. V Praze dne 30. června 2020 PDF ke stažení [ URL "UK-10608-version1-or_2020_30.pdf"] DOC ke stažení [ URL "UK-10608-version1-or_2020_30.docx"] ? Podle § 26 odst. 2 zákona ČNR č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších před majetkem rozumí samostatné hmotné movité věci, popřípadě soubory hmotných movitých věcí se technicko-ekonomickým určením, jejichž vstupní cena je vyšší než 40 000 Kč vč. DPH a mají technické funkce delší než jeden rok. Identifikačními údaji se rozumí název Univerzita Karlova včetně jejího sídla a názvu přísl jednotky, adresa provozní jednotky a identifikační číslo Univerzity Karlovy. Ve smyslu § 33 ZZVZ. Termínem Meet the buyer se rozumí akce, jejichž hlavní náplní je networking, získání infor zadávání veřejných zakázek, o připravovaných velkých projektech, o inovacích na trhu apod. potenciální dodavatele a poddodavatele informovat o velkých zamýšlených zakázkách, získat vazbu a poznatky o současných trendech na trhu. Zadavatelé mohou členům dodavatelského řet jak funguje zadávání veřejných zakázek a jak se mohou do soutěže o zakázky zapojit. Zadava komunikovat své strategické cíle, které se budou v rámci veřejných zakázek snažit naplňova Důstojné pracovní podmínky definuje Strategie odpovědného veřejného zadávání Univerzity Ka dodržování zejména následujících pravidel: 1) zákaz nucené a dětské práce, 2) svoboda sdružování, 3) zákaz diskriminace na pracovišti, 4) rovné podmínky pro obě pohlaví, 5) dodržování zákonem stanovené pracovní doby, 6) mzda odpovídající odvedené práci a 7) dodržování všech pracovněprávních a jiných relevantních předpisů.