Univerzitní pivo mííří do výroby ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Univerzita Karlova Ovocný trh 5, Praha 1, 116 36 www.cuni.cz [ URL "http://www.cuni.cz"] Praha, 15. října 2020 – Univerzita Karlova bude mít příští rok první ze zamýšlené řady vla uvařených podle unikátní receptury. Originální nápoj ideově vznikl na Matematicko-fyzikáln jeho recepturu připravil Výzkumný ústav pivovarský a sladařský. Produkt uvede na trh Pivov názvem Pěkný číslo. Slavnostní podpis memoranda o spolupráci mezi zmíněnými institucemi završil několikaletý p výroby nového originálního nápoje, který by se měl v prodeji objevit už v příštím roce. Do spojuje tradice a inovace, což vystihuje ducha všech tří zúčastněných institucí. Než se objeví první láhve Pěknýho čísla na trhu, zbývá ještě najít jeho vizuální podobu. M vypisuje na svých stránkách matfyz.cz a také na webu peknycislo.cz soutěž pro širokou veře zpracování jak etikety, tak dalších vizuálně propagačních prvků nového nápoje. Soutěž začí memoranda, tedy 15. 10. 2020, a návrhy je možné zasílat až do 20. 11. 2020. Široká veřejno ovlivnit, jak bude Pěkný číslo, historicky první originální pivo Univerzity Karlovy, vypad „Pivo je inspirované číslem ?, které se také symbolicky promítá do jeho receptury i názvu, proděkan MFF UK pro PRopagaci doc. Martin Vlach. První nápad byl vlastně recese, když matf psát slovo pivo jako ? v kroužku (?vO; ). Postupně však dostal vážnější podobu. Výzkumný ú a sladařský, se kterým Matfyz dlouhodobě spolupracuje, vyvinul v rámci svého výzkumného zá recepturu, která je v mnoha směrech inspirována přibližnou hodnotou čísla ?, tedy ~ 3,14. Ve výrobě se tak využívají například tři druhy chmele, jeho stupňovitost je kolem 14 a obs zhruba 6,28 %, což odkazuje k dvojnásobku ?. I proto nakonec nápoj dostal název Pěkný čísl Matfyzu se nám líbil, protože, pokud víme, zatím žádná receptura piva nebyla inspirována k číslem. Zajímavost nového nápoje však spočívá i v oblasti předepsané výrobní technologie a tomto ohledu je přínosem pro současné pivovarnictví,“ upřesňuje ředitel Výzkumného ústavu sladařského prof. Tomáš Brányik. Technologie výroby vyžaduje především lásku, čas a znalost řemesla. Intenzivní výroba by n všem jemným chuťovým tónům včetně nádechu karamelu, jemného cukrového melounu se stopami m opojného bylinno-kořenitého aroma s osvěžujícími tóny máty a tymiánu. Pěkný číslo rozhodně tuctovým běžným pivem. Poctivost a více jak staletou zkušenost s výrobou piva do projektu Pivovar Ferdinand. Je to ideální volba, protože tradiční zařízení a postupy, včetně přípra sladu, dokáže obohatit o inovativní přístup. Tradice a inovace (například ve využití tří d Žateckého poloraného červeňáku, českého Kazbeku a německého Huell Melonu) jsou tady v soul „Pivovar Ferdinand je středně velký pivovar, který stále dodržuje tradiční výrobní postupy varna, otevřená spilka a ležácké tanky. Kvalitu každé várky piva pravidelně kontrolujeme, za výsledek, který jde směrem k zákazníkovi. Oproti jiným pivovarům máme výhodu, že i když moderní řízení výroby pomocí výpočetní techniky, díky našim zkušeným kolegům můžeme garant kvalitu benešovských piv. Myslím, že kvalifikovaný personál znamená v pivovarnictví více, dokonalé automatizované technologie,“ přibližuje svůj postoj jednatel Pivovaru Ferdinand I Rozhodnutí o zavedení zcela nové receptury do výroby není nikdy snadné a vyžaduje vstupní Ferdinand však receptuře věří, protože zapadá do jeho vlastní obchodní politiky. Spojuje t poctivou práci se smysluplnými inovacemi. Pěkný číslo by se mělo na trhu objevit v březnu roku 2021. Kontakty: Za MFF UK Doc. RNDr. Martin Vlach, Ph.D. Proděkan pro PRopagaci Tel.: +420 608 770 918 e-mail: martin.vlach(zavinac)mff.cuni.cz [ MAIL "martin.vlach(zavinac)mff.cuni.cz"] Za Výzkumný ústav pivovarský a sladařský prof. Ing. Tomáš Brányik, Ph.D. Ředitel a předseda představenstva a.s. Tel.: +420 728 609 118 e-mail: branyik(zavinac)beerresearch.cz [ MAIL "branyik(zavinac)beerresearch.cz"] Za Pivovar Ferdinand, s.r.o. Ladislav Lojka obchod a marketing Tel.: + 420 773 160 856 e-mail: lojka(zavinac)pivovarferdinand.cz [ MAIL "lojka(zavinac)pivovarferdinand.cz"]