Zápis ze zasedání Studijní komise AS UK ze dne 14. září 2020 ****************************************************************************************** * Přítomni: ****************************************************************************************** JUDr. Michal Říha (PF), Doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (MFF), Mgr. Kateřina Pousková (KTF), B Schmidtová (MFF), Mgr. et Mgr. David Hurný (PřF), MUDr. Anna Malečková (LFP), Mgr. Eliška Bc. Martin Čihák (FF), PaedDr. Eva Marádová, CSc. (PedF), Eliška Voříšková (FaF), Kamila Ř Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. (PF), Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. (PedF), Doc. Ing. St (PřF), Prof. MUDr. David Kachlík, Ph.D. (2.LF), Kristián Lux (LFHK), Mgr. Michael Glogr (P Jan Černý, Ph.D. (PřF), Mgr. Jan Pačes (PřF), Mgr. Tomáš Konečný (FF), MUDr. Josef Fontana ****************************************************************************************** * Hosté: ****************************************************************************************** Prof. MUDr. Milena Králíčková, Ph.D. (prorektorka pro studijní záležitosti), Mgr. Tereza S (kancelář rektora), Mgr. Lukáš Nachtigal (OSZS), Mgr. Diana Sýkorová (OSZS), Mgr. Lenka Ko Mgr. Vratislav Kozák (OZV), PhDr. Ivana Herglová, Ph.D. (OZV), ****************************************************************************************** * Program ****************************************************************************************** 1.Zahájení 2.Informace o “Hybridním podzimu” 3.Informace ohledně mobilit a Erasmů 4.Různé ****************************************************************************************** * 1. – Zahájení ****************************************************************************************** JUDr. Michal Říha, předseda Studijní komise AS UK, všechny přivítal a seznámil je s návrhe Zeptal se, zda má někdo návrh na změnu programu, ale nikdo námitky nevznesl. Program byl schválen tichým souhlasem. ****************************************************************************************** * 2. – Informace o “Hybridním podzimu” ****************************************************************************************** Prezentovala paní prorektorka Králíčková. Začala informacemi, které připravují pro student toho, že pro studenty je klíčové zajistit informovanost. Všichni doufají, že většina výuky prezenčně, ale zároveň je nutné se připravit na to, že některé části výuky budou hybridní Dále se zaměřili v materiálu na férovost, a i v této oblasti aktivně komunikují se studijn Studenti by také měli mít maximální podporu v krizových situacích při problémech nejrůzněj Tyto informace jsou dostupné na stránkách UK a v SIS. Žádají studenty, aby si aktualizoval údaje, zjistili si, kdo je jejich studijní referent, a zjistili si podmínky ukončení svých zda je vypsána varianta pro distanční zakončení). Dále pak připravili desatero pro student pro průběh semestru. Zejména jde o doporučení, aby měli studenti dostatečné vybavení pro p hybridní/distanční výuku (je možné kontaktovat Centrum Carolina s žádostí o zapůjčení tech kontakty na své vyučující a studijní referenty/ky, přístup na všechny všechny platformy, n vyučující organizují nebo budou organizovat svoje přednášky či semináře. Dále pak by si mě semestru kontrolovat, zda se nezměnil způsob zakončení jimi zapsaných předmětů. Studentům pravidelně sledovat stránky jejich fakulty i stránky UK a aby se v případě dotazů neváhali své vyučující a na studijní oddělení. Je na ně zároveň kladen požadavek, aby jakékoliv pro zdravotní, či technické) řešili s příslušnými osobami co nejdříve, a v případě potřeby jso k využití služeb univerzitní či fakultní poradny. Při onemocnění nemocí COVID-19 je zavede tuto informaci nahlásit na své fakultě a na koleji, pokud je tam student ubytovaný. Paní p zároveň poděkovala aktivním zástupcům AS UK, kteří se spolu s Centrem Carolina snaží o to, preventivních programů zaměřených na duševní zdraví větší. Dále má připravené podklady, z nichž vycházeli pokyny, které byly rozeslány na fakulty – k o metodický pokyn od NAÚ. Vedení UK rozeslalo své podklady již 21.8., avšak pokyny od NAÚ toho důvodu v dne 15.9. došlo k rozeslání nových, přesnějších pokynů. JUDr. Říha se dotázal, zda bude možné na podzim realizovat výuku distanční formou. Prof. Králíčková – Metodický pokyn NAÚ omezuje možnost přechodu na hybridní výuku na určit situace, kdy objektivní vnější okolnosti neumožňují uskutečňovat studijní program v soulad akreditací. V souladu s tím je jak v dokumentu „Hybridní podzim“, tak v informacích, jež š fakultu, informace, aby se prezenční výuka držela všude tam, kde jsou malé skupiny, prakti laboratorní výuka, klinické semináře apod. Pokud je zde ale důvod, např. přednášková činno tak je to pádný důvod pro přechod na distanční výuku. Výslovně je v materiálu, který šel d doporučováno realizovat přednášky nad 100 osob distančně. Další zásady NAÚ stanovují podmí monitorování apod. Doc. Brom – Přijde mu, že informace od NAÚ a MŠMT jsou ve smyslu „buďte připraveni na vše a myslí si, že distanční, resp. hybridní výuka čistě u přednášek nebude udržitelná. Čekal UK vydá doporučení ve smyslu „prioritou je udržet prezenční výuku u přístrojů, na pitevnác se převede do online výuky. Když bude situace dobrá, tak se mohou udělat fixní semináře pr ročníky, aby se studenti mezi sebou nemíchali. Toto by bylo ale vhodné udělat již tento tý hybridní výuka by znamenala změnu rozvrhů (aby na sebe nenavazovala prezenční a distanční bychom ale hlavně myslet na studenty a praktičnost výuky v této situaci. Výuka bude v rouš by pak bylo nutné zakázat jíst a pít v budovách, protože jinak by roušky neměli cenu, všud na dezinfekci, roušky bude nutné měnit několikrát denně atd. Diskomfort prezenční výuky bu i kdyby se otevřelo jen 70 % výuky prezenčně. Situace se navíc bude dynamicky měnit a mnoh jistě bude zavírat po pár týdnech. Další studenti budou chtít z různých důvodů zůstat doma výuka pro ně nebude možná. Má za to, že než vydávat obecná doporučení a desatera, tak by b stanovisko ve smyslu „buďte připraveni na toto“. Prof. Králíčková – Souhlasí s tím, že kdybychom se chystali na distanční výuku již od začá bylo pro všechny daleko snazší. Nicméně jednala s NAÚ již od června, který naprosto nesouh zavedením distanční výuky, a jedná dosti ostře s univerzitami, které ji chtějí zavést. Jak dodržovat pokyny NAÚ, a tak se musíme držet prezenční výuky jak jen to jde. I proto šel na „Hybridní podzim“ již 21.8., aby měli děkani čas probrat s proděkany, s garanty a vedoucím varianty výuky a mohli se dostatečně připravit na všechny možné formy výuky (zejména na hy dopředu. Dokument obsahoval doporučení, na co se připravit před začátkem semestru, co prob co udělat v prvním týdnu semestru či co dělat v průběhu semestru. Dnes odešly další doporu fakult, kde se jedna celá část věnovala doporučením pro garanty studijních programů, dále prezentována doporučení pro vyučující. Ano, studentům rozhodně bude studium komplikovat to sebe bude bezprostředně navazovat prezenční a distanční výuky. Ovšem rozhodnutí, zda lze r studijní program zcela či částečně distančně, musí udělat zejména garant daného předmětu a komunikace vedení fakulty s těmito garanty. Doc. Brom – Myslel to tak, že by RUK mělo vypracovat nějaké intenzivní doporučení, které b realizovali garanti. Zároveň chápe, že je nutné zachovat prezenční výuku tam, kde je to nu však zdůraznil, že situace byla 21.8. naprosto odlišná od situace dnes, a doporučení NAÚ j současné situaci naprosto scestná a nedají se realizovat. Studenti se fyzicky k distanční minut nedostanou. Rozvrhy se tak budou muset změnit, protože jinak bude výuka nerealizovat NAÚ vydává nesmyslné pokyny, tak by od vedení UK očekával, že se sejde s NAÚ a vysvětlí ji vážně nelze realizovat. Prof. Králíček – Na jednáním s NAÚ byla, stejně tak paní prorektorka Wildová, a může říci, tak další přítomní (např. pan prorektor z MU, pan rektor z UP) vysvětlovali NAÚ, že podzim zorganizovat jinak, že potřebují mít volnější ruce, ale nepodařilo se jim NAÚ přesvědčit, promlouvali zástupci mnoha univerzit. Doc. Brom – V tom případě by to udělal tak, jak my chceme, a ignoroval by NAÚ, protože si představit, že by nám NAÚ odebíralo akreditace v této situaci jen proto, že se snaží zajis způsobem provoz a výuku. Prof. Králíčková – Chápe postoj doc. Broma, ale zároveň ví o tom, že Právnická fakulta UP již nyní čelí tomu, že jim NAÚ odebráním akreditace hrozí. Doopravdy si přeje, aby mohla s souhlasit, ale bohužel rozhodnutí nebylo čistě na ní, ale je to rozhodnutí celého kolegia jako celek přesvědčené o tom, že bychom měli jít dle doporučení NAÚ. Doc. Boháč – Dovolí si nesouhlasit s doc. Bromem, jelikož je dle něj důležitá jistota v to podzimu bude. Jak říkala paní prorektorka, tak v srpnu dostali pokyny od vedení UK, kterým tři týdny věnovali, a na jejich základě zveřejnili na PF pravidla, jež reflektují doporuče UK. Pokud bychom za týden studentům řekli, že to bude jinak, tak bychom vypadali naprosto jsme zveřejnili, respektujeme doporučení, a nyní jsou na vnější vlivy připraveni a mají na Orodoval by za to, aby nešel žádný další protichůdný pokyn. Na PF tomu věnovali velké množ nemohou rozvrhy a již zveřejněná pravidla jen tak z ničeho nic zase měnit. Mgr. Hurný – Dovolí si ještě pohled optikou chemiků na PřF, kde si většina studentů i peda nebylo plošně nic nařízeno, aby nebylo nařízeno plošné převedení do distanční výuky, a to že mají mnoho předmětů, které distančně vyučovat nepůjdou. Proto již od začátku pracovali pracovat s modelem „něco prezenčně, něco dálkově“, a při sestavování rozvrhů na to velmi d Prof. Králíčková – Děkuje za pochopení situace a byť si uvědomuje, že toto nastavení je ná studenty bude jistě přínosnější, jelikož prezenční výuka v mnoha ohledech může probíhat a optimální. Doc. Brom – Má jen krátkou reakci na Mgr. Hurného: zde souhlasí, jelikož chápe, že na mnoh je prezenční výuka nutná. Zároveň říká, že je nutné včas myslet na to, kdy přepneme výuku, být v laboratořích, do online světa, a v tomto režimu musíme rozvrhy nastavit. Pro student fyzicky možné během 10 minut přejet z prezenční výuky v laboratoři na koleje, kde se připo vedené přednášce. JUDr. Říha – Dovolí si také přispět, a to sice že mu bylo svěřeno vedení e-learningu na je by tím pádem uvítal čistě distanční výuku, protože by nemusel vypracovávat materiály jak p pro distanční model výuky. Zároveň však začal také studovat na FSV, kde byl zápis předmětů 2 hodiny po zápise přišel e-mail s informací, že se možná výuka změní a bude v jinou dobu, smysl zápisu. To, co říká doc. Brom, dává smysl, pokud by se to udělalo alespoň týden před jinak by se nyní museli zápisy zrušit, rozvrhy předělat a udělat nový zápis v jiný čas, co logisticky zvládnout. Voříšková – Má otázku na paní prorektorku: u nich na fakultě (FaF) je cca polovina student Dle současné epidemiologické situace se předpokládá, že mnoho z nich nepřijede, protože kd chtít poté dostat domů, tak by museli pravděpodobně nastoupit do karantény. Tím pádem se m u nich na seminářích a praktických cvičeních bude chybět až polovina skupiny. Je nějaký pl doporučení, od jakého počtu nebo od jakého procenta chybějících žáků ve skupině se má přej výuku? Prof. Králíčková – V doporučeních, které šli na fakulty, není žádná ostrá hranice. Věří, ž studijních programů sami uváží, zda mohou udělat např. distanční paralelní skupinu. Dovede že studenti ze Slovenska přijedou a po dobu 1-2 týdne jim poběží distanční výuku kvůli nař Osobně se domnívá, že pro studenty lékařských škol je důležité osobně přijet, a to i za si museli karanténu podstoupit, protože u těchto oborů je velké procento klinické výuky, kter podstatná. Ano, donutí je to vystoupit ze zóny komfortu, kdy se např. studenti nebudou moc půl roku domů, ale doufá, že studenti zváží situaci a skutečně přijedou, aby mohli praktic studia absolvovat. Doufá, že fakulta udělá prostudentská opatření, a vyjde jim vstříc např paralelní distanční výuky. Voříšková – Děkuje za odpověď, ale myslela to spíše tak, že to vypadá, že Slovensko zavře a tím pádem, pokud se budou chtít slovenští studenti vrátit domů, nebudou moci. Půjde stud email s touto informací? Má zkušenosti z jara s tím, že slovenští studenti odjeli, byli ce Slovensku a fakulta se musela přizpůsobit studentům. Nebylo to tak, že by se Slováci snaži pravidlům nastaveným fakultou, a to i přesto, že si vybrali fakultu v ČR. Prof. Králíčková – V doporučením, jež šly na fakulty v srpnu i dnes, je jednoznačně doporu fakulty měli jednoznačný kanál, kde komunikují se studenty, a zároveň aby dali doporučení tato doporučení sledovali. Slovenští studenti by si měli uvědomit, že pokud zde nebudou, t možná nesplní podmínky pro kontrolu studia. Fakulta je povinna jim umožnit studium, např. bude student v karanténě, ale na druhou stranu by pochopila fakultu, která by svým zahrani napsala, že musí přijet a účastnit se praktické výuky, jinak nesplní podmínky kontroly pře zkrátka snaha a dobrá vůle na obou stranách a opatření musí být vyvážená. Ani jedna ze str své komfortní zóně – student se nejspíše nebude moci půl roku vrátit na Slovensko, ale fak muset vyjít vstříc studentům v karanténě. Doporučení tímto směrem je v materiálech pro fak Voříšková – Děkuje za odpověď, sdílí názor paní prorektorky a je ráda, že jej může tlumoči pozic. Prof. Černý – Rád by paní prorektorku požádal o to, abychom dali garantům důvěru v tom, že situací poperou dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Tito garanti a akreditace prošli ří schválení, dejme jim zodpovědnost. Ví, že jedno z řešení je udělat pravidla pro všechno, a nyní zde může být skvělá iniciativa vedení UK, aby využili svého unikátního know-how, aby reagovat na podmínky, které budou řešit. Mají individuální personální sestavu, různé věkov mají české i zahraniční studenty, jsou více lokální či globálnější obory – rád by garantům aby ji využili v maximální míře. Zde bylo doc. Bromem zmíněno, že pro nás mají prioritu na jdou z hygienických stanic takřka každý den, a máme zde oproti tomu obstarožní názor NAÚ, fundamentalistický, a myslí si, že pokud by byli další situace, kdy bychom se vůči němu mo tak bychom tak měli udělat. V řadě argumentů souhlasí s doc. Bromem, tzn. by rád autonomii zodpovědnosti pro všechny, kteří přednášejí a vedou programy. Prof. Králíčková – Děkuje za tento názor a naprosto jej sdílí, jak již říkala na začátku z doporučený systém bude fungovat, pokud budou fungovat veškeré jeho součásti – proděkani bu informace ke garantům studijních programů. Garanti studijních programů mají svoji zodpověd mají tu největší zodpovědnost za kvalitu výuky. Pokud oni budou správně komunikovat s gara předmětů, tak ten systém bude fungovat. Moc se jí líbí myšlenka svobody a zodpovědnosti ga by moc ráda kladla důraz na férovost – ze stran vyučujících ke studentům, ale i naopak, pr které probíhají distančně, je důležitá férovost z obou směrů. Za RUK by ráda slíbila podpo je ob týden ve spojení se studijními proděkany. Snaží se jim říct, že mají svoji zodpovědn UK je zde jako jejich podpora – ÚKUK, Studijní odbor či Centrum CŽV organizují centrální p týče platforem, centrum pro dotazy, které odpovídá většinou do 24 hodin. Garanti tedy neso za kvalitu a vedení UK jim dává jen rámec a podporu. Ten systém může na podzim fungovat, p udržet rovnováhu, a to nejen v důvěře, ale i ve férovosti. Děkuje prof. Černému za jeho ko že se jí podařilo jej potvrdit a doplnit. Lux – Co by se stalo, kdyby byl student z určité skupiny diagnostikován jako pozitivní či do karantény? Máme počítat s tím, že se uzavře celá jedna skupina a v rámci jednoho ročník jak hybridní, tak distanční výuka? Dále má pak otázku ke státnicím – na lékařských fakultá průběhu celého roku, tak jak budou studenti postupovat, když bude někdo pozitivní a bude m předstátnicové praxe v karanténě – bude si to pak nějak nahrazovat, nebo mají počítat s tí budou opakovat semestr, nebo bude nějaká distanční forma náhrady? Prof. Králíčková – U studenta pozitivního na nákazu COVID-19 bude záležet zejména na dvou na tom, kde se student pohyboval a s kým vším přišel do styku, a také na tom, jaké bude ak od hygieny. Prosila, aby se fakulty v Hradci Králové spojili s místní hygienickou stanicí, ptát na aktuální hygienická doporučení. Ty možnosti jsou samozřejmě různé – kdyby se dosta do karantény, tak by měla být pro ně distanční paralelní výuka. Na druhou stranu bude třeb dle aktuální situace – např. dnes bylo rozhodnuto, že lidé chránění FFP2 nebudou muset do pokud půjde větší množství studentů do karantény, tak by měla vzniknout distanční paraleln se v této věci přizpůsobovat aktuálnímu vývoji situace. Ano, na lékařských fakultách jsou rok, ale primární řešení jsou samozřejmě prezenční státnice. Pokud by se stalo, že by se k cizojazyčném programu nedostal třeba půl roku, tak je otázka, zda by fakulta nabídla tu di státnice. Ale primárně se snažme o státnice prezenční. Distanční jsme si ozkoušeli na jaře fakultách, na některých s nimi byla výborná zkušenost, tedy není to tak, že bychom to neum maximálně toho, aby se státnice s praktickou částí konaly primárně prezenčně. Lux – Děkuje, ale ještě by rád věděl, jak by se postupovalo ohledně předstátnicových praxí nějaká náhrada? Pokud by měl student negativní test, tak by samozřejmě mohl k prezenčním s bude mít nahrazeny i praxe? Prof. Králíčková – Bavíme se nyní o regulovaném povolání a tam to bohužel je tak, že množs určující pro to, jak student své studium dokončí. V současné době je to tak, že klinická p velké většině umožňují našim LF výuku studentů, ale problémem budou pomůcky – ne všechny L studentům ochranné pomůcky FFP2 moci poskytnout. Určitě je to tak, že předstátnicové bloky absolvovat prezenčně s dostatečnými pomůckami, a pokud by došlo k nějakému výpadku, tak je předmětu, aby se dohodl na tom, zda několikadenní výpadek musí být nějak kompenzován. JUDr. Říha – Toto je, i s ohledem na to, co říkali doc. Brom a prof. Černý, asi otázka spí proděkana konkrétní fakulty. JUDr. Říha poděkoval paní prorektorce i jejímu týmu za zpracování a přednesení informací, prezentace do konference Studijní komise a navrhl text usnesení. Návrh usnesení: Studijní komise AS UK bere na vědomí informace od paní prorektorky Králíčkové o „Hybridním Schváleno tichým souhlasem Prof. Králíčková ještě doplnila, že moc děkuje za veškeré podněty a velmi vítá vše, co byl Pokud by měl nějaký člen Studijní komise AS UK k prezentaci nějaké dotazy či nějaké další určitě vítány. Snaží se vidět život na fakultách, ale život je to velmi pestrý, takže poku chtěl na ni obrátit s dotazem, tak ať neváhá psát na její email, bude za to jedině ráda. ****************************************************************************************** * 3. – Informace ohledně mobilit a Erasmů ****************************************************************************************** JUDr. Říha přivítal Mgr. Kozáka z Odboru zahraničních vztahů na RUK, kterého poprosil o pr opatření, která jsou na Uk plánována v souvislosti s mobilitou, zejména se studenty vyjížd přijíždějícími na či z Erasmu. Mgr. Kozák – Děkuje za pozvání. Rád by mluvil o nových opatřením Ministerstva zdravotnictv související mobilitou přes meziuniverzitní dohody a situace vízových studentů. Dále by pak financování mobilit fakult, o Fondech mobility, a jaká bude situace na podzim. Dále přizva aby pohovořila o Erasmu. Řešila se zejména situace vízových studentů, kdy toto řešili s Mi zahraničních věcí i s paní prorektorkou Králíčkovou. UK byla nucena do toho, aby podepsala němž by se zavazovala ke třem věcem: zajistit těmto studentům ubytování v případě karantén měli tito studenti správné pojištění, které zahrnuje i pojištění proti COVID-19, a abychom o repatriaci, pokud by po nás byla požadována jejich domácím státem (stalo se tak již v bř případě Francie). Bylo spočítáno, že pokud by to byla situace pouze vízových studentů, tak nicméně si nechali udělat rozklad celého dokumentu a bylo zjištěno, že by tyto požadavky m na veškeré zahraniční studenty, včetně těch slovenských. Když se to takto nasčítá dohromad UK bylo likvidační, kdyby se k něčemu takovému zavázala. Z toho důvodu se on a paní prorek osobně sešli minulý týden s náměstkem Ministerstva zdravotnictví pro legislativu, a nastín proč je toto problematické. Podporu v tomto měla UK od MU, AMU a dalších VŠ. Nyní to vypad během dalších dvou dnů budou zpracovávat připomínky k těmto základním dokumentacím, protož zdravotnictví bude od středy připravovat nové opatření, které vzejde v platnost v pondělí mají čas toto připomínkovat, aby se případná finanční zodpovědnost UK přenesla spíše do ad roviny. Rozhodně se však UK ani její jednotlivé fakulty nebudou zavazovat k tomu, aby např letenky pro repatriační lety apod. S tím souvisí mobilita zahraničních studentů celkově – zahraniční univerzity se zavírají až do konce roku a nepočítají s výjezdy či příjezdy stud ČR vnímána jako „červená“ země na semaforu, takže k nám naši partneři nechtějí posílat své zároveň mnozí z nich ruší či přesouvají výjezdy našich studentů. Je zde ale otázka, zda má období vyhlašovat nová výběrová řízení, pokud většina studentů, kteří měli nyní vyjet, má výjezdu. Dovolil by si pokračovat k bodu č. 2, což jsou interní soutěže – např. fond mobility nebo internacionalizace. Jarní výběrové řízení bylo v obou těchto případech zrušeno, ale v rámc bylo alespoň otevřeno „letní zrychlené kolo“, kdy byly nominace posuzovány průběžně. Reali kola je však stále otázkou. Na podzim však bude výběrové řízení otevřeno, a to jak pro fon pro podporu internacionalizace. Na fakulty již byla zaslána metodika, jak se vypořádat se vytvářet přehledové tabulky ohledně realizace. MŠMT má přísná pravidla pro čerpání těchto část těchto příspěvků se nyní dá přesouvat a lhůta pro jejich čerpání byla posunuta do kon JUDr. Říha – Chápe správně, že zdroje zde jsou? Mgr. Kozák – Ano, zdroje máme, protože jarní kola byla zrušena a tím pádem jsme nečerpali. JUDr. Říha – Zaznamenal možnost využít tyto prostředky pro podporu e-learningu apod. Je to Mgr. Kozák – To byly primárně prostředky z ukazatele D, protože ani fond mobility ani podp internacionalizace nemají takto volná pravidla, aby se dali relokovat na takto odlišné akt příštího roku však prostředky z ukazatele D budou přesunuty do nového fondu internacionali prostředky na e-learning půjdou čerpat. Doc. Brom – Moc nepochopil u čeho hrozí, že nebude vypsané další kolo, protože se budou pe odložené výjezdy? Mgr. Kozák – Jarní kolo bylo zrušeno v rámci roku 2020, ale jarní kolo 2021 bude normálně. Doc. Brom – To se omlouvá, pochopil totiž, že jarní kolo 2021 bude zrušeno, protože se bud letoška přesouvat. Mgr. Kozák – Ne, to nám jen MŠMT umožnilo, že můžeme nevyčerpané prostředky za letošek vyč příštího roku. PhDr. Herglová – Letos klasicky přijali nominace studentů v rámci programu Erasmus, takže příjezdy i odjezdy. Dochází zde však k velkému posunu na letní semestr. Hodně britských, s a holandských škol se vyjádřilo tak, že v zimním semestru nechtějí mobility vůbec organizo je budou organizovat, však nebudou vysílat své studenty, ale budou přijímat naše studenty bude pouze online výuka (děje se tak např. ve Skotsku). V ČR přijíždějícím studentům přisl prezenční výuku, ale již v průběhu července upozornili fakulty, aby se připravili na event online zápisu, popř. zápis rozdělili do více místností. Letos zde máme již okolo 100 zahra avšak bohužel jsou mezi nimi již dva nakažení studenti. Již však probíhala distanční výuka studenti byli okamžitě přeřazeni do této formy výuky. Momentálně organizují testování stud přijedou začátkem AR ze zemí označených červeně či hvězdičkou – z těchto zemí je povinné d studentů (do 3 dnů po příjezdu a poté po 14 dnech znovu). Toto mají domluvené na 1. LF a b z Erasmus grantu. U výjezdů nehradí testování, ale některé přijímající univerzity nabízejí zvýhodněnou cenu či zdarma. Žádali fakulty, aby se na eventualitu distanční výuky připravi bojí, že do online výuky budou muset stejně přejít, ale doufá v ten lepší scénář. JUDr. Říha – Moc děkuje za velmi zajímavé informace. PhDr. Herglová – Ještě doplní čísla: studentů přijíždějících na ZS je obvykle 1350, ale le 835. Mgr. Černovská – Děkuje moc za flexibilitu online zápisů, což na FSV velmi vítají zejména studentům. Velmi to ulehčuje práci koordinátorům i studentům. Ráda by se zeptala, zda mají přijímací řízení pro nově přijíždějící studenty. Chápe, že kvóty na další semestry jsou ji obecně by ji zajímalo, jak se k tomu staví UK a jak se k tomu staví zahraniční studenti. P již kapacity plné, tak bude vlastně nově nastupujícím studentům znemožněno někam vyjet a d daleko vyšší konkurence při snaze vyjet. Mgr. Kozák – Dovolí si upřesnit, že nemluvit přímo o Erasmu, kde jsou jiná čísla než u zám kde jsou často pouhá čtyři volná místa. PhDr. Herglová – UK má velkou výhodu, že má uzavřený velký počet smluv a obvyklý počet 130 vyslaných do zahraničí zdaleka nenaplňuje kapacity. Teoreticky můžeme vyslat až 3000 stude potřeba přesouvat ve velkém na příští rok, tak studenti pořád budou moci vyjet, i kdyby mu kompromisy a volit jinou univerzitu, než jaká byla jejich první volba. JUDr. Říha poděkoval Mgr. Kozákovi i PhDr. Herglové za veškeré informace a vyjádřil přání, scénáře nerealizovali. Návrh usnesení: Studijní komise AS UK bere na vědomí informace od zástupců Oddělení pro zahraniční vztahy. Schváleno tichým souhlasem ****************************************************************************************** * 4. – Různé ****************************************************************************************** Do tohoto bodu se nikdo s podnětem nepřihlásil, a proto se JUDr. Říha se všemi připojenými popřál jim krásný zbytek večera. Zapsala: Amáta Vohradská, tajemnice AS UK Za správnost: JUDr. Michal Říha, předseda Studijní komise AS UK