Opatření rektora č. 53/2020 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech týkajících K provedení: - Gestor: OVaV Účinnost: 1. ledna 2021 [zrušeno OR č. 48/2021 [ URL "UK-11468.html "] od 1.1.2022] ****************************************************************************************** * Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech týkajících se programů Prog Primus ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Úvodní ustanovení *========================================================================================= Tímto opatřením se stanoví podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech tý interních programů Progres, Univerzitních výzkumných center (dále jen „UNCE“) a Primus na Karlově (dále jen „UK“). Konkrétně se stanoví a.v rámci programů Progres podrobnosti o rámcovém přehledu vynaložených finančních prostře b.v rámci programu UNCE podrobnosti o přehledu vynaložených finančních prostředků za rok 2 c.v rámci programu Primus podrobnosti o průběžných zprávách za rok 2020 projektů z 3. a 4. a pokračujících projektů z 1. a 2. kola soutěže, o závěrečných zprávách končících projek soutěže a o žádostech o prodloužení projektů z 3. kola soutěže. *========================================================================================= * Čl. 2 - Rámcový přehled vynaložených finančních prostředků programu Progres za rok 2020 *========================================================================================= 1.Rámcový přehled vynaložených finančních prostředků za rok 2020 (dále jen „rámcový přehle do předepsaného formuláře. Součástí formuláře jsou i podrobné pokyny ke zpracování rámco Pokud byl v roce 2020 z prostředků programu Progres pořízen dlouhodobý hmotný nebo nehmo hodnotě přesahující hodnotu stanovenou právním předpisem pro veřejnou zakázku malého roz nedílnou součástí rámcového přehledu také přehled tohoto majetku. 2.Formuláře rámcových přehledů s předvyplněnými údaji o jednotlivých programech poskytne o a výzkum rektorátu UK (dále jen „RUK“) fakultám a vysokoškolským ústavům UK (dále jen „V nejpozději 11. ledna 2021. 3.Po souhlasném vyjádření děkana fakulty (ředitele VŠ ústavu) předkládá rámcový přehled na koordinátora programu koordinátor evidence aktivit (nebo referent evidence aktivit) z fa ústavu) koordinátora programu prostřednictvím modulu GAP informačního systému IS Věda. 4.U společných programů zajistí souhlasy děkanů (ředitelů) participujících fakult (VŠ ústa evidence aktivit (nebo referenti evidence aktivit) na těchto fakultách (VŠ ústavech) a t zanesou do modulu GAP informačního systému IS Věda. 5.Rámcové přehledy lze předkládat nejdříve od 1. února 2021. Nejzazší termín pro předložen přehledu včetně všech souhlasů dle odst. 4 je stanoven na 26. února 2021. 6.Odbor pro vědu a výzkum RUK může v případě zjištěné nesrovnalosti vyzvat příslušnou faku opravě či doplnění rámcového přehledu. 7.Rámcové přehledy všech programů Progres budou postoupeny příslušné Komisi programů pro p UK (dále jen „komise“) jako součást podkladů při posuzování závěrečných zpráv o uskutečň Progres. *========================================================================================= * Čl. 3 - Přehled vynaložených finančních prostředků UNCE za rok 2020 *========================================================================================= 1.Přehled vynaložených finančních prostředků, včetně evidence změn ve složení seniorů a ju údajů o dalších členech řešitelského kolektivu za rok 2020, vkládá příslušný koordinátor evidence aktivit prostřednictvím modulu GAP informačního systému IS Věda po souhlasném v hlavního řešitele projektu a děkanů všech participujících fakult (ředitelů VŠ ústavů). 2.Termín pro vložení přehledů se stanovuje na 26. února 2021. *========================================================================================= * Čl. 4 - Průběžná zpráva projektu Primus za rok 2020 *========================================================================================= 1.Průběžnou zprávu za rok 2020 předkládají všechny projekty Primus z 3. a 4. kola soutěže projekty z 1. a 2. kola soutěže, u nichž bylo v roce 2019 nebo 2020 schváleno prodloužen 2.Průběžná zpráva obsahuje zejména a.souhrnný popis celkové činnosti v roce 2020 včetně seznamu obhájených kvalifikačních p rigorózní, disertační); doporučený rozsah 2–3 strany; b.seznam nejvýznamnějších výsledků (publikačních výstupů) dosažených v roce 2020; c.údaje o počtu osob v řešitelském týmu včetně personálních změn za rok 2020; d.přehled vynaložených finančních prostředků za rok 2020, který se vyplňuje v modulu GAP systému IS Věda v okně pro vložení formuláře průběžné zprávy. 3.Průběžná zpráva se vyplňuje do předepsaného formuláře, který bude zveřejněn na webových nejpozději 11. ledna 2021. 4.Průběžnou zprávu předkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit prostřed GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projektu a dě (ředitele VŠ ústavu) hlavního řešitele; v případě projektu realizovaného na více fakultá je nutné souhlasné vyjádření děkanů (ředitelů) všech zúčastněných fakult (VŠ ústavů) i s 5.Termín pro předložení průběžné zprávy se stanovuje na 26. února 2021. 6.Všechny průběžné zprávy budou předloženy příslušné komisi a souhrn následně Vědecké radě *========================================================================================= * Čl. 5 - Závěrečné zprávy končících projektů Primus z 2. kola soutěže *========================================================================================= 1.Závěrečnou zprávu předkládají všechny projekty 2. kola soutěže Primus s výjimkou těch, u v roce 2020 schváleno prodloužení financování. Není-li uvedeno jinak, vztahuje se závěre celému období realizace projektu. 2.Závěrečná zpráva se vyplňuje do předepsaného formuláře, který bude zveřejněn ve veřejné internetových stránek UK nejpozději 11. ledna 2021. 3.Závěrečná zpráva obsahuje zejména popis celkové činnosti, seznam publikačních výstupů, c zhodnocení výsledků a přehled vynaložených finančních prostředků za rok 2020. Projekty, stanoven pozdější termín ukončení než 31. 12. 2020, předloží také přehled vynaložených f prostředků za rok 2021. 4.Závěrečnou zprávu předkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit prostře GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projektu a dě (ředitele VŠ ústavu). 5.Termín pro předložení závěrečné zprávy se v případě projektů, které ukončí svoji činnost stanovuje na 31. března 2021. Projekty se stanoveným pozdějším termínem ukončení předklá zprávu do tří měsíců od ukončení projektu. 6.Všechny závěrečné zprávy budou předloženy příslušné komisi a souhrn včetně výsledků Věde *========================================================================================= * Čl. 6 - Žádosti o prodloužení financování projektů Primus z 3. kola soutěže *========================================================================================= 1.Žádost o prodloužení financování projektu Primus mohou podat všechny projekty 3. kola so 2.Žádost o prodloužení financování se vyplňuje do předepsaného formuláře, který bude zveře části internetových stránek UK nejpozději 11. ledna 2021. 3.Žádost o prodloužení obsahuje zejména a.souhrnný popis celkové činnosti projektu za dosavadní dobu řešení, b.popis náplně projektu v době prodloužení, c.popis a anotaci předpokládaného ERC grantu / jiného významného zahraničního grantu, d.požadovanou délku prodloužení financování projektu, e.návrh rozpočtu na dobu prodloužení. 4.Žádost o prodloužení předkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit pros modulu GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projek fakulty (ředitele VŠ ústavu). 5.Žádosti o prodloužení financování lze odevzdávat v termínu od 1. dubna do 20. dubna 2021 6.Všechny žádosti o prodloužení financování budou předloženy k projednání příslušné komisi radě UK a Vědecké radě UK. O prodloužení financování projektu rozhoduje rektor. Výsledky nejpozději 30. 9. 2021. *========================================================================================= * Čl. 7 - Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Tímto opatřením se ruší opatření rektora č. 43/2019. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. ledna 2021. V Praze dne 18. prosince 2020 .pdf ke stažení [ URL "UK-10876-version1-or_2020_53.pdf"] Tj. v hodnotě nad 2 mil. Kč bez DPH. Dle opatření rektora č. 12/2020.