Opatření rektora č. 8/2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Mimořádné opatření k organizaci práce K provedení: - Gestor: Kancelář rektora Účinnost: 10. března 2021 ****************************************************************************************** * Mimořádné opatření k organizaci práce ****************************************************************************************** *========================================================================================= * I *========================================================================================= V důsledku nepříznivého vývoje epidemiologické situace v souvislosti s pandemií onemocnění a v rámci mimořádného stavu vyhlášeného na Univerzitě Karlově přijímám následující opatřen minimalizovat kontakty mezi zaměstnanci univerzity a snižovat možnost dalšího šíření nákaz *========================================================================================= * II. *========================================================================================= Aktivuji ustanovení čl. 1 odst. 3 opatření rektora č. 14/2020, o výkonu práce z domova, a celostátně zavedená karanténní opatření nařizuji výkon práce z domova plošně pro všechny z Univerzity Karlovy nad rámec uzavřených dohod o práci z domova. *========================================================================================= * III. *========================================================================================= Děkani fakult, ředitelé součástí, jimž bylo svěřeno právo jednat za univerzitu v pracovněp a kvestor univerzity ve vztahu k zaměstnancům rektorátu, v rámci své personální pravomoci opatření, která budou směřovat k naplnění cíle sledovaného plošným zavedením práce z domov byl přístup na pracoviště umožněn pouze ve výjimečných případech ve vztahu k plnění důleži nesnesou odkladu, nebo které nelze provést distanční formou. *========================================================================================= * IV. *========================================================================================= V případech, v nichž povaha pracovní činnosti a plnění pracovních úkolů neumožňuje vykonáv z domova, děkani fakult, ředitelé dalších součástí, jimž bylo svěřeno právo jednat za univ pracovněprávních věcech, a kvestor univerzity ve vztahu k zaměstnancům rektorátu, v rámci pravomoci mohou ve vztahu ke konkrétním zaměstnancům povolit výjimku a umožnit výkon práce pracovišti, a to za splnění a dodržení všech státem plošně zavedených karanténních a hygie včetně povinného testování. *========================================================================================= * V. *========================================================================================= U zaměstnanců, u kterých povaha pracovní činnosti neumožňuje ani výkon práce na pracovišti z domova, mohou děkani fakult, ředitelé dalších součástí, jimž bylo svěřeno právo jednat z pracovněprávních věcech, a kvestor univerzity ve vztahu k zaměstnancům rektorátu, postupov 208 zákoníku a využít institutu překážek v práci na straně zaměstnavatele. *========================================================================================= * VI. *========================================================================================= Při jednání kolektivních orgánů univerzity, fakult a dalších součástí, bude nadále v maxim využíván čl. 66c a 66e Statutu UK o distančních formách jednání a hlasování. *========================================================================================= * VII. *========================================================================================= Toto opatření nabývá účinnosti dne 10. března 2021 a platí až do odvolání. V Praze dne 9. března 2021 .pdf ke stažení [ URL "UK-11004-version1-or_2021_08.pdf"]