Pedagogická fakulta ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** • Environmentální výzkum Realizátor: Centrum ekologické výchovy a vzdělávání (CEVV, http://cevv-uk-pedf-blog.cz/ cevv-uk-pedf-blog.cz/"] )při katedře Biologie a environmentálních studií • Projekty: • Environmentální výzkum (Progres Q 16, PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. – člen rady) • Prvouk 02 Environmentální výzkum (PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. – člen rady) • TAČR Éta, 2019-2021 – Odpovědná spotřeba – podklady pro vzdělávání k udržitelnému ži (PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D., dohoda pod PF UJEP) • TAČR (TB050MZP001) – Environmentální kompetence dětí (úspěšně ukončen PhDr. Kateřino PhD.) • Udržitelný rozvoj jako předmět pedagogické přípravy Realizátor: Katedra preprimární a primární pedagogiky • Projekt: • Globální rozvojové vzdělávání (GRV) a osvěta veřejnosti pro období 2018–2030. Východ Agenda pro udržitelný rozvoj 2030, jejíž cíle jsou integrovány do konceptu globálníh vzdělávání (dále jen GRV), jehož zařazení do studijních plánů a výuky budoucích učit podporuje. Projekt uzavřený v roce 2019 usiloval o přípravu takových podmínek pro im principů a témat GRV, které by v důsledku posílily občanskou angažovanost a změnily chování v duchu udržitelného rozvoje. U budoucích učitelů a následně i jejich žáků j povzbuzení zájmu o udržitelný rozvoj jak v lokálním, tak i národním a globálním měří projektu podporují začleňování témat udržitelného rozvoje, změny klimatu, šetrného p k přírodním zdrojům, celkové ochrany životního prostředí a biodiverzity do studijníc výuky budoucích učitelů. Cílem projektu je i prohloubení kritického porozumění příči celosvětové chudoby a nerovnosti s důrazem na osobní, místní, státní i celosvětovou • Udržitelný rozvoj ve vědecké přípravě studentů učitelství Realizátor: Katedra chemie a didaktiky chemie ve spolupráci univerzitou v Jyväskylä • Projekt: • Mobilita, publikace, workshop k integraci předmětu výzkumu do badatelské a projektov • Evaluace postupů pro bezpečnou praktickou výuku chemie na školách Realizátor: Katedra chemie a didaktiky chemie • Projekt: • TAČR BEDOX – koresponduje se záměry udržitelného rozvoje