Opatření rektora č. 40/2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobilit na Univerzi K provedení: - Gestor: Odbor pro vědu a výzkum Účinnost: 15. listopadu 2021 [změněno OR č. 26/2023 [ URL "UK-12858.html "] ] OR č. 40/2021 ve znění OR č. 26/2023 - ÚPLNÉ ZNĚNÍ [ URL "UK-11410-versi ****************************************************************************************** * Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobilit na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Část I - Úvodní ustanovení *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Toto opatření upravuje pravidla a postupy na Univerzitě Karlově (dále též „univerzita“) oblastech: a.vnitřní klasifikace vědních oborů (dále jen „vnitřní klasifikace“), b.evidence personálních identifikátorů akademických a vědeckých pracovníků, studentů dok studijních programů a dalších osob, které se podílejí na tvůrčí činnosti (dále jen „ev identifikátorů“), c.evidence údajů o projektech externích poskytovatelů (dále jen „evidence projektů“), d.interní soutěže v oblasti tvůrčí činnosti a mobilit (dále jen „interní soutěže“), e.evidence účasti ve velkých výzkumných infrastrukturách, f.evidence údajů o výsledcích tvůrčí činnosti (dále jen „evidence výsledků“), g.sběr plných textů výsledků tvůrčí činnosti a h.evidence zaměstnanecké mobility (dále jen „evidence zaměstnanecké mobility“). 2.Toto opatření navazuje na platná znění následujících právních předpisů České republiky, materiálů vydávaných Radou vlády pro výzkum, vývoj a inovace (dále jen „RVVI“) a vnitřní univerzity zejména: a.zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací (dále jen b.zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, c.nařízení vlády č. 397/2009 Sb., o informačním systému výzkumu, experimentálního vývoje jen „nařízení vlády“), d.nařízení vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství, e.Metodika hodnocení výzkumných organizací a výsledků ukončených programů vydávaná podle (dále jen „národní metodika hodnocení“), f.čl. 14 odst. 3 a čl. 46 odst. 2 Statutu univerzity, g.Řád rady pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy a h.Pravidla systému zajišťování a vnitřního hodnocení kvality Univerzity Karlovy. 3.Procesy prováděné a údaje získávané podle tohoto opatření slouží zejména: a.k dokumentování tvůrčí a projektové činnosti na univerzitě, b.k pořizování datových dávek údajů o výsledcích pro Informační systém výzkumu, experime a inovací podle § 32 odst. 3 zákona a § 4 nařízení vlády (dále jen „IS VaVaI“), c.k pořizování datových dávek údajů o projektech pro modul Evidenční dotační systém (dál Rozpočtového informačního systému programového financování podle § 3 písm. o) zákona č (zákon o rozpočtových pravidlech), d.k tvorbě přehledů a analýz pro potřeby výročních zpráv o činnosti univerzity, jejích f součástí (dále jen „součásti univerzity“), pro potřeby vedení univerzity a vedení souč včetně hodnocení a jako podklad pro rozdělování příjmů univerzity podle čl. 49 odst. 1 e.k získání podkladů pro zajišťování a vnitřní hodnocení kvality na univerzitě, včetně p nezbytných pro akreditaci dle nařízení vlády č. 274/2016 Sb. a dle vnitřních a dalších univerzity, f.ke zpřístupňování vybraných údajů, g.k získávání, ukládání a zpřístupňování vybraných údajů a plných textů výsledků v insti repozitáři publikační činnosti univerzity (dále jen „institucionální repozitář“) a h.pro účely přípravy a uskutečňování dalších projektů, do nichž se univerzita zapojuje, 4.Pro činnosti uvedené v odst. 1 se v potřebném rozsahu využívá především centralizovaný i Věda (dále jen „systém IS Věda“) provozovaný Ústavem výpočetní techniky (dále jen „ÚVT“) univerzity. *========================================================================================= * Část II - Vnitřní klasifikace *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 2 - Struktura vnitřní klasifikace ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vnitřní klasifikace je hierarchicky uspořádána ve čtyřech úrovních: a.panel, b.vědní oblast, c.vědní obor a d.podobor. 2.Součástí vnitřní klasifikace jsou vazby na jiná oborová členění a kategorizace, a to zej a.vazby vyjadřující obsahovou podobnost mezi vědním oborem a kategoriemi používanými v d Science a Scopus (dále jen „externí databáze“), b.vazby vyjadřující souvislost/příbuznost mezi vědním oborem, resp. podoborem a studijní uskutečňovaným na univerzitě, c.vazby vyjadřující souvislost/příbuznost mezi vědním oborem, resp. podoborem a oborem h řízení, resp. oborem řízení pro jmenování profesorem uskutečňovaným na univerzitě, d.jednoznačná vazba mezi vědním oborem a vždy právě jedním oborem číselníku IS VaVaI. 3.Součástí vnitřní klasifikace je též výčet druhů a poddruhů výsledků, které jsou v jednot oblastech nejčastěji považovány za odborně hodnotné. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 3 - Ustavení a změny vnitřní klasifikace ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Podoba a náplň vnitřní klasifikace je stanovena na základě odborné diskuse vedené napříč 2.V souladu s národní metodikou hodnocení a řádem Rady pro vnitřní hodnocení je vnitřní kl členěna do těchto panelů: a.Humanitní vědy (ve zkratce „HUM“, v anglickém jazyce „Arts and Humanities“), b.Společenské vědy (ve zkratce „SOC“, v anglickém jazyce „Social Sciences“), c.Přírodní vědy (ve zkratce „SCI“, v anglickém jazyce „Natural Sciences“), d.Lékařské a zdravotnické vědy (ve zkratce „MED“, v anglickém jazyce „Medical and Health e.Inženýrské a technologické obory (ve zkratce „ENG“, v anglickém jazyce „Engineering an f.Zemědělské a veterinární vědy (ve zkratce „AGR“, v anglickém jazyce „Agricultural and Sciences“). 3.Vědní obory jsou seskupeny do vědních oblastí především na základě oborové blízkosti/pří možnosti jednotného použití hodnoticích nástrojů a aplikace jednotných hodnoticích param 4.Pro ustavení podoborů platí, že se zřizují pouze pro potřeby jemnějšího rozlišení vazeb uskutečňované či v nejbližší době plánované studijní programy či obory habilitačního říz jmenování profesorem. 5.Pro ustavení vazeb dle čl. 2 odst. 2 platí, že a.každá kategorie používaná v externích databázích musí být přiřazena alespoň k jednomu b.každý studijní program uskutečňovaný na univerzitě musí být přiřazen alespoň k jednomu resp. podoboru, c.každý obor habilitačního řízení a obor řízení pro jmenování profesorem uskutečňovaný n musí být přiřazen alespoň k jednomu vědnímu oboru, resp. podoboru a d.každý vědní obor musí být přiřazen k právě jednomu oboru číselníku IS VaVaI, přičemž s využije výběr z úrovně DETAILED FORD, ale v případě, kdy pro rozdílnost přístupu k čle takový výběr uskutečnit, je možné vybrat pro vazbu též položku z úrovně FORD. 6.Výčet dle čl. 2. odst. 3 se zřizuje pouze pro vědní oblasti, v jejichž oborech se na uni soustavně rozvíjí tvůrčí činnost. 7.O změnách v obsahu vnitřní klasifikace rozhoduje věcně příslušný prorektor především na připravených radou příslušné vědní oblasti. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 4 - Využití vnitřní klasifikace ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zařazení do vnitřní klasifikace podle pravidel stanovených tímto opatřením podléhají: a.akademičtí a vědečtí pracovníci univerzity pracovně zařazení na fakultách a vysokoškol b.studenti doktorských studijních programů, které součást uskutečňuje nebo na jejichž us podílí, c.projekty tvůrčí činnosti, d.soutěžní návrhy a řešené projekty interních soutěží v oblasti tvůrčí činnosti a e.výsledky tvůrčí činnosti. 2.Pro potřeby určení okruhu osob zařazovaných dle odst. 1 písm. a) zajistí součásti univer personálním systému univerzity jednoznačné označení příslušných akademických a vědeckých 3.Každou osobu dle odst. 1 písm. a) součást univerzity zařadí v systému IS Věda do jednoho oborů, k jejichž rozvoji má její činnost přispívat. Toto zařazení je obvykle platné do k příslušného pracovního vztahu. Má-li dojít ke změně, může být provedena pouze na přelomu měsíců. 4.Osoby dle odst. 1 písm. b) jsou zařazovány do vědních oborů na základě příbuznosti dle č 2 písm. b). Systém IS Věda provede toto zařazení automaticky, avšak v případě, kdy by do postupem k zařazení osoby do více než jednoho oboru, součást univerzity může (a v případ více než tří oborů je povinna) zařazení osoby do vědního oboru upřesnit. 5.V případě souběhu více pracovních nebo studijních vztahů, na jejichž základě osoba splňu odst. 1 a), resp. b), platí limit tří oborů pro každý tento vztah samostatně. 6.Neuvede-li součást univerzity jiný poměr, je v případě zařazení do více než jednoho obor osoby v oborech rozdělen rovnoměrně. 7.Další podrobnosti o zařazování osob dle odst. 1 písm. a) a b) a jejich označení dle odst samostatně vydaných metodických pravidlech, která vydává vedoucí Odboru pro vědu a výzku 8.Podrobnosti o zařazení projektů tvůrčí činnosti dle odst. 1 písm. c) se stanovují v čl. 9.Podrobnosti o zařazení soutěžních návrhů a řešených projektů interních soutěží tvůrčí či 1 písm. d) se stanovují v čl. 8 odst. 4. 10Podrobnosti o zařazení výsledků tvůrčí činnosti dle odst. 1 písm. e) se stanovují v čl. *========================================================================================= * Část III - Evidence identifikátorů *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 5 - Personální vědecké identifikátory ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pro účely jednoznačné identifikace osoby, která se na univerzitě podílí na tvůrčí činnos kromě čísla osoby přiděleného univerzitou využívají tyto personální identifikátory (dále „identifikátory“): a.ORCID ID, b.ResearcherID databáze Web of Science a c.Scopus Author ID databáze Scopus. 2.Identifikátory se evidují prostřednictvím systému IS Věda. 3.Metodická pravidla vydávaná podle tohoto opatření, popřípadě jiná opatření rektora mohou pro jejichž provedení je uvedení identifikátoru v evidenci nezbytné. *========================================================================================= * Část IV - Evidence projektů *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 6 - Předmět evidence projektů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Systém IS Věda je primárním místem evidence všech projektů externích poskytovatelů, o kt univerzita uchází a které jsou univerzitou řešeny, což zahrnuje: a.projekty financované z prostředků programů účelové podpory evidovaných v IS VaVaI, b.projekty uskutečňované v rámci národních operačních programů, c.zahraniční, mezinárodní a evropské projekty, d.projekty smluvního a kolaborativního výzkumu, e.rozvojové projekty, f.projekty financované z dotačních programů evidovaných v EDS a projekty reprodukce inve (dále jen „investiční projekty“) a g.jakékoli další projekty. 2.Evidence projektů se člení na jednotlivé agendy dle druhů projektů. Toto členění je stan evidence projektů, kterou vydává vedoucí Odboru pro vědu a výzkum Rektorátu. 3.Součástí evidence jsou: a.projekty tvůrčí činnosti řešené 1. ledna 2019, nebo později, b.veškeré projekty dle čl. 6, odst. 1 písm. b) počínaje programovým obdobím 2021–2027, c.ostatní projekty v časovém období, které pro jednotlivé agendy určí metodika evidence d.základní informace o projektových žádostech v rozsahu, který pro jednotlivé agendy urč evidence projektů. 4.Záznamy o starších projektech, než určuje odst. 3, dosud evidované v systému IS Věda, zů uloženy v podobě ke dni účinnosti tohoto opatření, resp. ke dni skončení období dle čl. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 7 - Náležitosti evidence projektů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Základními povinnými evidovanými údaji jsou: a.číselná identifikace (číslo projektu, smlouvy apod.) b.textová identifikace (název či shrnutí předmětu), c.datum zahájení a datum plánovaného a skutečného ukončení řešení (resp. účinnosti smlou d.jméno hlavního řešitele (resp. odpovědné osoby), e.název součásti univerzity podílející se na řešení, f.výčet všech organizací podílejících se na projektu, včetně uvedení státu, g.základní identifikační údaje poskytovatele podpory, resp. smluvní strany, h.identifikace programu, i.základní finanční údaje v rozsahu dle metodiky evidence projektů a j.výčet předpokládaných klinických studií s účastí lidských subjektů realizovaných v rám evidence stavu jejich registrace v příslušném rejstříku. 2.V záznamech o projektech tvůrčí činnosti se navíc povinně uvádí zařazení do vědních obor klasifikace, přičemž platí, že: a.zařazení do jednoho vědního oboru je vždy povinné. V případě oborových přesahů může bý uvedeno i zařazení do více vědních oborů; b.zařazení projektů do podoborů se neprovádí; c.v případě projektů evidovaných v IS VaVaI je povinností součásti univerzity ve spolupr řešitelem zajistit, že oborové zařazení v IS VaVaI je provedeno v souladu se zařazením vnitřní klasifikace a v souladu s pravidly převodu mezi vědními obory univerzity a čís VaVaI stanovenými v rámci vnitřní klasifikace. 3.Metodika evidence projektů stanovuje další povinné, podmíněně povinné a nepovinné údaje, evidují v jednotlivých agendách, a další náležitosti evidence. *========================================================================================= * Část V - Interní soutěže *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 8 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Systém IS Věda je využíván pro administraci interních soutěží v oblasti tvůrčí činnosti celouniverzitní či fakultní úrovni (dále jen „soutěžní programy“), pokud tak stanoví zvl rektora nebo opatření děkana. 2.Vkládání, podávání a hodnocení přihlášek, žádostí, návrhů projektů a obdobných dokumentů „soutěžní návrh“), jejichž podáním se osoba stává účastníkem interní soutěže, a další ev řešení projektů přijatých k financování (dále jen „řešené soutěžní projekty“) se řídí zá soutěže na základě odpovídajícího opatření dle odst. 1 (dále jen „zásady soutěže“). 3.Každý soutěžní program a jeho veškerá dokumentace (soutěžní návrhy, řešené soutěžní proj průběžné žádosti) je v systému IS Věda veden jako samostatná evidenční agenda ve smyslu 4.V záznamech o soutěžních návrzích a řešených soutěžních projektech, jejichž součástí je se uvádí zařazení do vědních oborů dle vnitřní klasifikace, přičemž platí, že zařazení d vědního oboru je vždy povinné. V případě oborových přesahů může být v záznamu uvedeno i vědních oborů. Zařazení do podoborů se neprovádí. *========================================================================================= * Část VI - Účast ve velkých výzkumných infrastrukturách *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 9 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V systému IS Věda se vede evidence účasti univerzity a jejích součástí ve velkých výzkum infrastrukturách ve smyslu § 2 odst. 2 písm d) zákona. 2.Předmětem evidence jsou účasti od roku 2017. 3.Náležitosti této evidence stanovuje metodika evidence účasti ve velkých výzkumných infra (dále jen „metodika evidence VVI“), kterou vydává vedoucí Odboru pro vědu a výzkum Rekto *========================================================================================= * Část VII - Evidence výsledků, sběr plných textů výsledků a uložení a zpřístupnění výsled institucionálním repozitáři *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 10 - Předmět a členění evidence výsledků ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Systém IS Věda je primárním zdrojem údajů o výsledcích na univerzitě. 2.Evidence výsledků se provádí v členění podle druhů výsledků stanoveném metodikou evidenc kterou vydává vedoucí Odboru pro vědu a výzkum Rektorátu, přičemž zohledňuje zejména pož v § 4 nařízení vlády, národní metodikou hodnocení a dalšími pokyny RVVI a dalších potřeb 3.Metodika evidence výsledků stanovuje také přiřazení jednotlivých druhů a poddruhů výsled výsledků používaných v rámci univerzitního hodnocení tvůrčí činnosti, kterými jsou: a.vědecké publikace, b.aplikované výsledky a c.ostatní výsledky. 4.Sběr údajů o výsledcích probíhá průběžně v rámci ročních intervalů ukončených termínem, uzavírá příprava datové dávky pro IS VaVaI za uplynulý rok. Záznamy o výsledcích vložené termínu jsou zahrnuty v dávce následujícího roku sběru dat. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 11 - Náležitosti evidence výsledků ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Každý výsledek je v systému IS Věda reprezentován právě jedním záznamem. 2.Záznam musí být pořízen do 3 měsíců od data vydání, resp. zveřejnění výsledku, nejpozděj vyhlášeného termínu ukončení sběru dat za daný rok. Je-li výsledek určen k uložení a zpř institucionálním repozitáři, musí být záznam o něm pořízen nejpozději 1 týden před pláno a zpřístupněním v institucionálním repozitáři, a to i v případě, jedná-li se o výsledek resp. nezveřejněný. 3.Rozsah údajů evidovaných o jednotlivých výsledcích stanovuje metodika evidence výsledků. 4.Každý výsledek smí být evidován pouze k takovému pracovněprávnímu či studijnímu vztahu a souvisí s jeho vzdělávací a/nebo tvůrčí činností na univerzitě a v jehož rámci vznikl. 5.Každý evidovaný výsledek se zařazuje do vědních oborů dle vnitřní klasifikace podle těch a.Zařazení výsledku do jednoho vědního oboru je povinné. Na základě tohoto primárního za výsledek zařazen do příslušné vědní oblasti a v případě jeho zahrnutí do datové dávky vykázán v odpovídajícím oboru dle číselníku IS VaVaI. b.Výsledek může být zařazen až do dvou dalších vědních oborů. Toto sekundární zařazení s primárním využívá pro stanovení souvislosti/příbuznosti výsledků se studijními program pro které se nevyžaduje pouze jednoznačná vazba. c.V případě zařazení výsledků do vědního oboru, u nějž jsou ustanoveny podobory, je nutn výsledek do nejméně jednoho, maximálně však tří podoborů daného oboru. 6.Záznam je vždy ve správě jednoho pracoviště (obvykle základní součásti autora, který záz přičemž v případě záznamu o výsledku s autory z více součástí univerzity jsou za účelem o správnosti a úplnosti záznamu příslušný zpracovatel a koordinátor evidence výsledků po nutnou součinnost zpracovatelům a koordinátorům evidence výsledků z ostatních součástí u jejichž zaměstnanci či studenti jsou spoluautory daného výsledku. 7.Je-li pro vnitřní potřeby součásti univerzity nutné evidovat míru spoluautorství výsledk vedení rozhodnout o interním využívání tzv. „mentálního podílu“ podle těchto pravidel: a.Mentální podíl se definuje jako podíl spoluautorství na daném výsledku vyjádřený proce každého autora, který je zaměstnancem či studentem univerzity, přičemž platí, že souče podílů všech autorů výsledku včetně autorů mimo univerzitu v rámci jednoho záznamu je kteří nejsou zaměstnanci či studenty univerzity, se mentální podíl určuje souhrnně za autory. b.V případě, že jsou autoři ze součásti univerzity, která na základě rozhodnutí jejího v mentální podíly, uvedeni v záznamu spravovaném jinou součástí univerzity, umožní jim t údajů o mentálních podílech do tohoto záznamu. 8.Pro účely vnitřního hodnocení kvality tvůrčí činnosti se u výsledků, na nichž se podílel více než jedné součásti univerzity, určí podíl součásti univerzity na základě poměru poč jednotlivých součástí univerzity na výsledku po odečtení podílu externích autorů, přičem tzv. „mentálních podílů“ dle odst. 4 se nepřihlíží. 9.Pro účely vnitřního i národního hodnocení kvality tvůrčí činnosti se u výsledků evidovan Web of Science či Scopus eviduje vnitřní identifikátor záznamu z této databáze. 10Záznamy jsou v závislosti na pověření příslušných osob dle čl. 15 schvalovány zpracovate spravujícího pracoviště, sekčním koordinátorem na úrovni sekce a koordinátorem na úrovni Záznamy schválené na jednotlivých úrovních se označují příslušným stavem, přičemž schval tak, aby bylo co nejdříve dosaženo cílového stavu. 11Záznamy ve stavu „Přijatý“ se zveřejňují ve veřejném rozhraní systému IS Věda, a to bez souborů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 12 - Plný text výsledku ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Systém IS Věda se rovněž využívá pro ukládání plných textů vybraných výsledků, a to zejm a.kontroly vložených záznamů, b.hodnocení tvůrčí činnosti, c.plnění povinností stanovených poskytovatelem financování projektu, v jehož rámci výsle d.zajištění systematického ukládání a zpřístupňování plných textů v institucionálním rep 2.Plné texty vybraných výsledků uložené v systému IS Věda mohou být na základě rozhodnutí či ředitele součásti uloženy též v meziuniverzitní databázi výsledků a porovnány s texty výsledků. Výsledky tohoto porovnání se vždy zpřístupňují autorům výsledku a koordinátorů univerzity, na nichž výsledky v rámci příslušných pracovněprávních nebo studijních vztah vznikly. Meziuniverzitní databáze výsledků neslouží ke zveřejňování ani jiné formě zpřís textů výsledků. Koordinátor má možnost, na základě upozornění od autora, vyřadit daný pl z exportu pro meziuniverzitní databázi výsledků, pokud by takovým exportem mohlo dojít k autorských práv. 3.U souborů s plnými texty výsledku musí být v systému IS Věda uveden rozsah oprávnění k v text výsledku užít (licence). V případě publikovaných plných textů může být rozsah tohot limitován podmínkami licenční smlouvy uzavřené mezi vydavatelem a autorem výsledku nebo systému IS Věda jsou soubory s plnými texty výsledku zpřístupněny výhradně v rozsahu dan přístupového oprávnění u každého jednotlivého souboru. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 13 - Ukládání a zpřístupňování záznamů o výsledku, jejich plných textů a dalších př institucionálním repozitáři ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Záznamy ve stavu „Přijatý“ se ukládají a zpřístupňují v institucionálním repozitáři, a t příslušných přiložených souborů, jsou-li v záznamu o výsledku v systému IS Věda splněny následující podmínky: a.je přiložen alespoň jeden plný text výsledku v některé z verzí stanovených metodikou o autoarchivace, b.je prostřednictvím samostatného zaškrtávacího pole potvrzeno, že autor uložením a zpří výsledku a jeho plného textu v institucionálním repozitáři nezasahuje do práv vydavate či jiné třetí strany, c.je prostřednictvím samostatného zaškrtávacího pole potvrzeno, že autor výsledku dispon všech spoluautorů výsledku s uložením a zpřístupněním výsledku a jeho plného textu v i repozitáři a d.je nastavena jedna z variant dostupnosti plného textu výsledku stanovených metodikou o autoarchivace. 2.Další pravidla stanovuje metodika open access a autoarchivace na Univerzitě Karlově, kte ředitel Ústřední knihovny (dále jen “ÚK”). *========================================================================================= * Část VII - Evidence zaměstnanecké mobility *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 14 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V systému IS Věda se vede evidence zaměstnanecké mobility na univerzitě. Předmět a nálež evidence jsou stanoveny samostatným opatřením rektora. *========================================================================================= * Část IX - Organizační zajištění, odpovědnost účastníků evidencí a přístup k jejich obsah *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 15 - Organizační zajištění na součástech univerzity ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Děkani a ředitelé vysokoškolských ústavů a.jmenují i.koordinátora evidence identifikátorů iikoordinátora evidence projektů, iikoordinátora evidence výsledků, ivkoordinátora open access, v.koordinátora evidence zaměstnanecké mobility, vikoordinátora hodnocení tvůrčí činnosti vireferenty pro každý soutěžní program (ve zkratce „referent soutěže“), vireferenta účasti ve velkých výzkumných infrastrukturách (ve zkratce „referent účasti b.mohou dle potřeby jmenovat také jednoho či více: i.zástupců koordinátorů dle odst. 1, iireferentů projektů českých poskytovatelů (ve zkratce „referent českých projektů“), iireferentů projektů realizovaných v rámci národních operačních programů (ve zkratce „ projektů OP“), ivreferentů zahraničních, mezinárodních a evropských projektů (ve zkratce „referent za projektů“), v.referentů projektů smluvního a kolaborativního výzkumu (ve zkratce „referent smluvní vireferentů rozvojových projektů, vireferentů investičních projektů, c.mohou dle potřeby jmenovat také konkrétní osoby oprávněné k nahlížení do záznamů (dále záznamů“) dané součásti univerzity: i.projektů českých poskytovatelů (ve zkratce „čtenář českých projektů“), iiprojektů realizovaných v rámci národních operačních programů (ve zkratce „čtenář pro iizahraničních, mezinárodních a evropských projektů (ve zkratce „čtenář zahraničních p ivprojektů smluvního a kolaborativního výzkumu (ve zkratce „čtenář smluvního výzkumu“) v.rozvojových projektů (ve zkratce “čtenář rozvojových projektů”), viinvestičních projektů (ve zkratce “čtenář investičních projektů”), visoutěžních návrhů a řešených soutěžních projektů v jednotlivých soutěžních programec “čtenář soutěže”), viúčasti ve velkých výzkumných infrastrukturách (dále jen „čtenář účasti ve VVI“) a ixo zaměstnaneckých mobilitách (dále jen „čtenář mobilit“). 2.Funkce koordinátorů dle odst. 1 písm. a) mohou být na součásti univerzity dle potřeby sl jsou však svěřeny osobám, které jsou v pracovněprávním vztahu k příslušné součásti unive obsazeny pouze jednou osobou. 3.Děkan fakulty, na které jsou zavedeny sekce, může rozhodnout také o jmenování sekčních k evidence výsledků. 4.Děkani a ředitelé vysokoškolských ústavů mohou svým rozhodnutím povolit v rámci jednotli evidence projektů přístup pro čtení: a.osobám, které jsou hlavními řešiteli projektu či které za jeho řešení zodpovídají, k z příslušném projektu, b.osobám, které jsou uvedeny v záznamu mezi řešiteli projektu, k příslušnému záznamu o p 5.Ustanovení odstavců 1 až 4 se na ostatních součástech univerzity aplikuje přiměřeně. 6.Vedení součástí zajistí aktualizaci příznaků osob jmenovaných dle odst. 1 písm. a) a b) způsobem v personální evidenci univerzity. 7.Pro zajištění evidence výsledků jmenují vedoucí pracovníci základních součástí fakulty, zařazeni zaměstnanci či studenti, kteří se podílejí na tvůrčí činnosti, zpracovatele evi (dále jen „zpracovatel“) a o tomto jmenování nebo jeho změně informují příslušného koord výsledků. Tato povinnost se nevztahuje na teologické fakulty, na nichž se povinnosti zpr přenášejí na koordinátora. 8.Koordinátoři, referenti a zpracovatelé na součástech univerzity se souhrnně označují jak součásti“. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 16 - Organizační zajištění na úrovni univerzity ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vedoucí Odboru pro vědu a výzkum Rektorátu a.jmenuje: i.univerzitního koordinátora evidence identifikátorů a dle potřeby jeho zástupce, iiuniverzitního koordinátora evidence projektů a dle potřeby jeho zástupce, iiuniverzitního koordinátora evidence výsledků a dle potřeby jeho zástupce, ivjednoho či více univerzitních referentů projektů českých poskytovatelů (ve zkratce „ referent českých projektů“), v.jednoho či více univerzitních referentů zahraničních, mezinárodních a evropských pro zkratce „univerzitní referent zahraničních projektů“), vijednoho či více univerzitních referentů účasti ve velkých výzkumných infrastrukturác „univerzitní referent účasti ve VVI“), vijednoho či více univerzitních referentů hodnocení tvůrčí činnosti, vijednoho či více univerzitních referentů pro každý soutěžní program v oblasti tvůrčí zkratce „univerzitní referent soutěže“), b.může jmenovat dle potřeby také jednoho či více: i.čtenářů českých projektů na úrovni celé univerzity, iičtenářů zahraničních projektů na úrovni celé univerzity, iičtenářů účasti ve VVI na úrovni celé univerzity a ivčtenářů soutěže pro jednotlivé soutěžní programy v oblasti tvůrčí činnosti. 2.Ředitel ÚK jmenuje univerzitního koordinátora open access a dle potřeby může jmenovat ta zástupce. 3.Vedoucí Odboru zahraničních vztahů Rektorátu a.jmenuje: i.univerzitního koordinátora evidence zaměstnaneckých mobilit a dle potřeby jeho zástu iijednoho či více univerzitních referentů pro každý soutěžní program v oblasti mobilit „univerzitní referent soutěže“) a b.může dle potřeby jmenovat také jednoho či více čtenářů soutěže pro jednotlivé soutěžní oblasti mobilit. 4.Vedoucí Odboru projektové podpory Rektorátu a.jmenuje: i.jednoho či více univerzitních referentů projektů uskutečňovaných s podporou národníc programů (ve zkratce „univerzitní referent projektů OP“), iijednoho či více univerzitních referentů rozvojových projektů, b.může dle potřeby jmenovat jednoho či více: i.čtenářů projektů OP na úrovni celé univerzity a iičtenářů rozvojových projektů na úrovni celé univerzity. 5.Ředitel Centra pro přenos poznatků a technologií jmenuje jednoho či více univerzitních r projektů smluvního a kolaborativního výzkumu (ve zkratce „univerzitní referent smluvního potřeby může jmenovat také jednoho či více čtenářů smluvního výzkumu na úrovni celé univ 6.Vedoucí Odboru výstavby Rektorátu jmenuje jednoho či více univerzitních referentů invest projektů a dle potřeby může dále jmenovat jednoho či více čtenářů investičních projektů univerzity. 7.Univerzitní koordinátoři a univerzitní referenti se souhrnně označují jako „správci na ú univerzity“. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 17 - Přístup k obsahu evidencí na součástech ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Děkan či ředitel součásti, věcně příslušný proděkan, tajemník fakulty a vedoucí věcně př oddělení děkanátu mají přístup pro čtení ke všem záznamům všech evidencí na dané součást 2.Děkan či ředitel součásti, proděkan pro vědu a koordinátor hodnocení mají přístup ke vše dokumentům zpřístupňovaným dané součásti v rámci hodnocení tvůrčí činnosti. 3.Koordinátor evidence identifikátorů, koordinátor evidence projektů, koordinátor evidence koordinátor evidence mobilit a jejich zástupci mají plný přístup ke všem záznamům dané e správě dané součásti univerzity a přístup pro čtení k záznamům dané evidence ve správě j univerzity, v němž je jeho součást univerzity uvedena. 4.Referent evidence projektů má plný přístup ke všem záznamům dané agendy ve správě dané s univerzity a přístup pro čtení k záznamům dané evidence ve správě jiné součásti univerzi jeho součást univerzity uvedena. 5.Není-li v zásadách soutěže určeno jinak, referent soutěže má: a.přístup pro čtení k soutěžním návrhům připravovaným a podaným na jeho součásti univerz b.přístup pro čtení k soutěžním návrhům, v nichž je jeho součást univerzity uvedena mezi účastníky, c.plný přístup k záznamu o řešených soutěžních projektech, které jsou ve správě jeho sou a d.přístup pro čtení k záznamům o řešených soutěžních projektech, v nichž je jeho součást uvedena. 6.Referent účasti ve velkých výzkumných infrastrukturách má plný přístup ke všem záznamům ve správě dané součásti univerzity a přístup pro čtení k záznamům této evidence ve správ univerzity, v němž je jeho součást univerzity uvedena. 7.Sekční koordinátor evidence výsledků má přístup ke všem záznamům evidence výsledků, kter pracovišť zařazených do dané sekce, a to v rozsahu vyplývajícím z aktuálního stavu zázna jsou stanoveny metodikou evidence výsledků. 8.Zpracovatel má přístup ke všem záznamům evidence výsledků, které jsou ve správě daného p to v rozsahu vyplývajícím z aktuálního stavu záznamu. Podrobnosti jsou stanoveny metodik výsledků. 9.Každá osoba, která je v pracovně-právním či studijním vztahu k univerzitě, má přístup: a.pro čtení k základnímu přehledu obsahu vnitřní klasifikace, b.k záznamu o svých personálních vědeckých identifikátorech, do něhož může identifikátor jejich schválení koordinátorem jsou mu však nadále dostupné pouze pro čtení, c.pro čtení k záznamům o projektech, v nichž je uvedena jako hlavní řešitel, resp. odpov pokud byl tento přístup povolen dle čl. 15, odst. 4, písm. a), d.pro čtení k záznamům o projektech, v nichž je uvedena mezi řešiteli na jakékoli pozici tento přístup povolen dle čl. 15, odst. 4, písm. b), e.k záznamům o soutěžních návrzích, jichž je vlastníkem, v rozsahu daném zásadami soutěž f.k záznamům o soutěžních návrzích, v nichž je uveden v řešitelském týmu, minimálně v ro umožňuje kontrolu užití jejích osobních údajů v záznamu, g.k záznamům o řešených soutěžních projektech, jichž je vlastníkem nebo je v nich uveden týmu, v rozsahu vyplývajícím ze zásad soutěže, h.k záznamům v evidenci výsledků, jichž je vlastníkem, v rozsahu, který určí metodika ev i.pro čtení ke všem záznamům v evidenci výsledků a j.k záznamu o své mobilitě v rozsahu daném samostatným opatřením rektora. 10Přístupy dle odst. 1 až 3 jsou přidělovány automatizovaně na základě správného označení personálním systému univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 18 - Společná odpovědnost všech uživatelů systému IS Věda ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při pořizování záznamů jsou přednostně využívány číselníky systému IS Věda. Je-li v přís číselníkovém poli povoleno vkládání nečíselníkových hodnot, jsou tyto využívány pouze te potřebná hodnota není v číselníku obsažena. 2.Při vyplňování údajů o osobách s pracovněprávním či studijním vztahem k univerzitě je po osob, do něhož jsou automaticky přebírány záznamy z centrální personální evidence univer 3.Všichni uživatelé systému IS Věda využívají v rámci uživatelské podpory přednostně nástr uživatelskou podporu (tzv. HelpDesk), který je jeho součástí. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 19 - Odpovědnost zaměstnanců a studentů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zaměstnanci a studenti mají v den vložení prvního výsledku, jehož jsou autory či spoluau evidence výsledků (akademičtí pracovníci, vědečtí pracovníci a studenti programů doktors však nejpozději do dvou měsíců od vzniku pracovněprávního či studijního vztahu s univerz zajistit osobně nebo s pomocí koordinátora zanesení svých identifikátorů do evidence v s 2.Zaměstnanci a studenti odpovědní za řešení projektů jsou povinni poskytnout potřebnou so referentům a koordinátorům zajišťujícím evidenci projektů, včetně předání informací o pr připravované k podání externímu poskytovateli. 3.Odpovědnost za pořízení záznamu o výsledku náleží autorovi tohoto výsledku. Tuto povinno výsledku naplnit osobně, nebo v zastoupení jiným zaměstnancem součásti univerzity, a to pravidel stanovených vedením dané součásti univerzity. 4.V případě výsledků s více než jedním autorem náleží povinnost dle odst. 3 prvnímu z člen kolektivu, který je zaměstnancem či studentem univerzity, podle pořadí, v němž jsou tito ve výsledku (dále též jen „autor výsledku“). Pro výsledky, na nichž se nepodíleli autoři součástí univerzity, může součást univerzity toto pravidlo upravit jinak. 5.Autorovi výsledku náleží odpovědnost za: a.zajištění, že v textu výsledku určeného k publikaci, který vznikl na základě pracovněp studijního vztahu autora k univerzitě, je uvedena afiliace autora a součásti univerzit formátu uvedeném v příloze č. 1 tohoto opatření, a b.úplnost, správnost a pravdivost údajů v záznamu o výsledku tvořících jeho úplný biblio vyjadřujících jeho vazbu na zdroj financování a zařazení do vnitřní klasifikace. 6.Autor výsledku je povinen zajistit vložení plného textu výsledku do systému IS Věda v př a.výsledek vznikl při řešení projektu financovaného v rámci programu, jehož podmínkou je výsledků v režimu open access, b.výsledek má být předkládán k hodnocení formou peer review, c.tuto povinnost pro účely vnitřní kontroly vložených záznamů na součásti univerzity sta nebo d.požaduje uložení a zpřístupnění výsledku včetně plného textu a dalších předepsaných př institucionálním repozitáři. 7.Autor výsledku, který je určen k uložení a zpřístupnění v institucionálním repozitáři, j zajistit a postupem popsaným v metodice evidence výsledků v záznamu o výsledku stvrdit, a.uložením plného textu výsledku do institucionálního repozitáře nezasahuje do práv vyda nakladatele či jiné třetí strany a b.disponuje souhlasy všech spoluautorů výsledku se zpřístupněním přiloženého plného text institucionálním repozitáři publikační činnosti univerzity. 8.Autor výsledku je dále povinen: a.v případě pochyb u některých druhů výsledků, které nejsou dohledatelné v základních da používaných RVVI při kontrole záznamů, poskytnout zpracovateli nebo koordinátorovi dok základě lze prověřit správnost a úplnost záznamu, b.předložit výsledek na vyžádání ke kontrole dle § 13 zákona. Dojde-li ke kontrole v dob není zaměstnancem či studentem univerzity, přechází tato povinnost autora na zpracovat c.v případě potřeby doložit skutečnost dle odst. 7 písm. a) a d.předložit na vyžádání souhlasy spoluautorů dle odst. 7 písm. b). 9.Akademičtí pracovníci, vědečtí pracovníci a studenti programů doktorského studia jsou po udržovat pořadí nejvýznamnějších výsledků za uplynulé sledované období pro účely příprav podkladů a výběru výsledků k vnitřnímu i národnímu hodnocení tvůrčí činnosti. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 20 - Odpovědnost správců na součástech univerzity ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zpracovatel zejména: a.poskytuje konzultace k pořizování záznamů jednotlivým autorům výsledků, b.spolupracuje s autory výsledků na přiložení plného textu výsledku a případných dalších údajů či příloh do již kompletního záznamu, je-li výsledek vybrán pro předložení k hod peer review a c.odpovídá za: i.kontrolu záznamů pořízených zaměstnanci či studenty dané základní součásti fakulty, iiověření správnosti záznamů z hlediska jejich souladu s publikovanými výsledky, s nár hodnocení a dalšími pokyny Rady vlády pro výzkum, vývoj a inovace, iiza zařazení výsledku do správného druhu dle národní metodiky hodnocení, ivimporty záznamů z externích zdrojů do zásobníku předimportovaných záznamů a d.rozhoduje o zařazení záznamů o výsledcích do datové dávky pro IS VaVaI za daný rok. 2.Referent evidence projektů v agendě, jež má svěřenu podle metodiky evidence projektů: a.odpovídá za řádnou evidenci aktivit a včasné pořizování záznamů na dané součásti unive správnost, b.spolupracuje: i.s koordinátorem evidence projektů na řešení metodických otázek a technických problém evidenci, iis koordinátorem evidence výsledků v případě, že z projektů jeho agendy vznikají výsl činnosti, iis univerzitním referentem dané agendy na řešení metodických otázek a technických pro při evidenci a c.zúčastňuje se školení a svolávaných metodických setkání. 3.Referent soutěže: a.má přístup ke stanoviskům děkana, resp. ředitele příslušné součásti, která se týkají s v programech, kde zásady soutěže tato stanoviska vyžadují, a na jeho pokyn může tato s jménem i vkládat či editovat, pokud zásady soutěže neurčí jinak, b.spolupracuje s koordinátorem evidence výsledků v případě, že z projektů daného soutěžn vznikají výsledky tvůrčí činnosti anebo pokud se v daném soutěžním programu využívá ev k prokazování kvalifikačních předpokladů žadatele či jiných členů řešitelského týmu, c.vykonává další povinnosti v rozsahu dle zásad soutěže a d.zúčastňuje se školení a svolávaných metodických setkání. 4.Referent účasti ve VVI: a.odpovídá za: i.řádnou evidenci účasti univerzity ve velké výzkumné infrastruktuře, jíž je jeho souč provozovatelem anebo pro niž je jeho součást hlavním účastníkem za univerzitu, iiuvedení všech dalších součástí, které se dané velké výzkumné infrastruktury účastní, iisprávnost záznamu o této účasti, b.spolupracuje: i.s univerzitním referentem dané agendy na řešení metodických otázek a technických pro při evidenci, iis koordinátorem a referenty evidence projektů a koordinátorem evidence výsledků na ř společných otázek týkajících se účasti ve velké výzkumné infrastruktuře a jejího vyu c.zúčastňuje se školení a svolávaných metodických setkání. 5.Sekční koordinátor evidence výsledků zejména: a.poskytuje konzultace zpracovatelům z pracovišť dané sekce a b.provádí namátkovou kontrolu záznamů pořízených příslušnými zaměstnanci či studenty. 6.Koordinátor evidence identifikátorů zejména: a.poskytuje autorům konzultace a metodickou podporu v oblasti správy profilů a uvádění p identifikátorů, b.průběžně kontroluje přítomnost identifikátorů v evidenci a ve spolupráci s autory zaji doplnění, pokud chybí, c.podílí se na centralizované správě profilů tam, kde je umožněna, d.upozorňuje autory na povinnost uvádět u všech svých publikací afiliace dle přílohy toh a dále primárně anglickou variantu názvu pracoviště podle příslušného opatření děkana, opatření existuje, e.nastavuje přístupová oprávnění čtenářů záznamů dané součásti univerzity jmenovaných dl písm. c) a případná dalších oprávnění, která určí univerzitní koordinátor evidence ide f.spolupracuje s koordinátory ostatních evidencí a g.zúčastňuje se školení a svolávaných metodických setkání. 7.Koordinátor evidence projektů zejména: a.odpovídá za: i.řádnou evidenci projektů dané součásti univerzity jako celku, iivčasné pořizování záznamů o projektech a jejich správnost v agendách, pro které neby součásti univerzity jmenován referent, iizajištění importu dat v agendách, kde je umožněn, ivpřípravu přehledů a analýz pro potřeby dané součásti univerzity, v.nastavení přístupových oprávnění pro čtenáře záznamů dané součásti univerzity jmenov 15 odst. 1 písm. c) a případných dalších oprávnění, která určí metodika evidence pro b.spolupracuje: i.se správci evidence projektů na univerzitní úrovni na řešení metodických otázek evid vzniklých při evidenci, iis referenty evidence projektů a dalšími uživateli na dané součásti univerzity, jimž školení a konzultace k pořizování záznamů a k práci se záznamy, iis dalšími pracovišti dané součásti univerzity, jimž poskytuje součinnost při plnění souvisejících se sledovanými agendami, zejména při sběru dat pro evidenci výsledků, ivs referentem evidence účasti ve VVI na řešení společných otázek týkajících se účasti výzkumné infrastruktuře a jejího využívání, v.s koordinátory ostatních evidencí a c.zúčastňuje se školení a svolávaných metodických setkání. 8.Koordinátor evidence výsledků zejména: a.odpovídá za: i.řádnou evidenci výsledků dané součásti univerzity jako celku, iivyhlášení termínu pro autory výsledků a zpracovatele pro ukončení sběru za daný rok, iiza formální zařazení výsledků do datové dávky pro IS VaVaI za daný rok, ivnastavení přístupových oprávnění zpracovatelů, sekčních koordinátorů, čtenářů záznam univerzity jmenovaných dle čl. 15 odst. 1 písm c) a případných dalších oprávnění, kt metodika evidence výsledků, v.přípravu datové dávky pro IS VaVaI za daný rok, a to v termínech stanovených univerz koordinátorem, vizpracování přehledů a analýz pro potřeby součásti univerzity, b.spolupracuje: i.s univerzitním koordinátorem evidence výsledků na řešení metodických otázek evidence vzniklých při evidenci, iise zpracovateli dané součásti univerzity, jimž poskytuje školení a konzultace k poři k práci se záznamy, metodice evidence výsledků, platné národní metodice hodnocení a RVVI, iis koordinátorem open access na dosažení věcné a formální správnosti a úplnosti zázna za účelem jeho uložení a zpřístupnění v institucionálním repozitáři, ivs referentem evidence účasti ve VVI na řešení společných otázek týkajících se účasti výzkumné infrastruktuře a jejího využívání, v.s referenty evidence projektů a referenty soutěží, pokud v příslušných agendách vzni tvůrčí činnosti a vis koordinátory ostatních evidencí, c.zúčastňuje se školení a svolávaných metodických setkání a d.na teologických fakultách a dalších součástech univerzity vykonává povinnosti zpracova 9.Koordinátor open access zejména a.odpovídá za: i.provedení kontroly, zda v záznamu o výsledku, který je určen pro uložení a zpřístupn institucionálním repozitáři, byly splněny povinnosti dle čl. 19 odst. 7 písm. a) a b všechny ostatní nezbytné formální náležitosti, popsané v metodice open access a auto iisběr a vykázání údajů o zaplacených poplatcích za open access na své součásti, iikoordinaci implementace institucionální politiky open access na své součásti, b.poskytuje autorům: i.školení a konzultace k ukládání a zpřístupňování záznamů o výsledcích a jejich plnýc institucionálním repozitáři, iiškolení a konzultace k publikování v režimu open access obecně, včetně prevence využ pochybných publikačních platforem, c.spolupracuje: i.s univerzitním koordinátorem open access na řešení metodických otázek a problémů sou užíváním institucionálního repozitáře, iis univerzitním koordinátorem open access na rozvoji institucionální politiky a nástr open access a iis koordinátorem evidence výsledků a autory na dosažení věcné a formální správnosti a záznamu o výsledku za účelem jeho uložení a zpřístupnění v institucionálním repozitá 10Koordinátor zaměstnanecké mobility: a.odpovídá za: i.přípravu přehledů a analýz pro potřeby dané součásti univerzity, iinastavení přístupových oprávnění pro čtenáře záznamů dané součásti univerzity jmenov čl. 15 odst. 1 písm. c) a případných dalších oprávnění, která určí univerzitní koord zaměstnanecké mobility, b.spolupracuje: i.s univerzitním koordinátorem zaměstnanecké mobility na řešení metodických otázek evi problémů vzniklých při evidenci a iis koordinátory ostatních evidencí. 11Koordinátor hodnocení tvůrčí činnosti: a.odpovídá za: i.koordinaci administrativních a organizačních činností souvisejících s hodnocením tvů iikoordinaci vnitřní diskuse o obsahu vnitřní klasifikace a formulování jejích závěrů univerzity, b.účastní se schůzek svolávaných prorektorem pro vědeckou činnost a c.spolupracuje s Rektorátem na úkolech týkajících se hodnocení tvůrčí činnosti. 12Zástupce koordinátora vykonává kompetence koordinátora v rozsahu dle pokynů koordinátora zastupuje. 13Všichni správci na součástech univerzity také poskytují součinnost: a.koordinátorům a ostatním účastníkům vnitřního hodnocení kvality na univerzitě, b.ÚVT v otázkách dalšího rozvoje a úprav systému IS Věda a při řešení technických problé jeho užíváním a c.ÚK při řešení technických problémů spojených s užíváním repozitáře. 14V případě, že zpracovatel nebo koordinátor evidence výsledků zjistí v záznamu o výsledku nesrovnalosti, vrátí jej k opravě autorovi. V případě nebezpečí z prodlení provede koord zpracovatel opravu sám. Provedené změny jsou automatizovaně zaznamenávány v historii záz dostupná uživateli, který záznam do evidence pořídil, i příslušnému zpracovateli a koord 15V případě, že koordinátor open access zjistí v záznamu o výsledku chyby či nesrovnalosti se souborem plného textu nebo jiné přílohy, jež je určen k uložení a zpřístupnění v inst repozitáři, vrátí jej k opravě autorovi. 16Pro účely kontrol a ověřování správnosti záznamů o výsledcích, zejména s ohledem na náro hodnocení a další pravidla RVVI, mohou koordinátor na součásti univerzity a univerzitní kdykoli v průběhu sběru dat využít porovnání záznamů vložených do systému IS Věda se záz vedenými v meziuniverzitní databázi výsledků a na základě tohoto porovnání navrhovat aut zpracovatelům (v případě univerzitního koordinátora koordinátorům na součástech univerzi údajů o výsledku zapsaných v systému IS Věda. 17Za správnost vložených údajů a případné škody způsobené vložením nesprávných údajů a za nepořízením záznamu odpovídá součást univerzity, která záznam do příslušné evidence poří povinnost pořídit. 18Součást univerzity nese odpovědnost za správnost údajů evidovaných o její organizační st personálním systému univerzity a v případě její změny zajistí včasné předání všech podkl k aktualizaci těchto údajů tak, aby nebyl ohrožen sběr údajů pro evidenci a hodnocení tv další procesy a evidence dle tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 21 - Odpovědnost správců na úrovni univerzity ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Univerzitní koordinátor evidence identifikátorů zejména: a.odpovídá za: i.přípravu přehledů a analýz dle požadavků vedení univerzity, iinastavení a obsah příslušných číselníků systému IS Věda a iinastavení přístupových oprávnění čtenářů záznamů na úrovni univerzity, ivsprávu a aktualizaci webových stránek s informacemi týkajícími se zřizování a eviden identifikátorů a b.poskytuje školení a konzultace v metodických otázkách a obsluze systému IS Věda koordi identifikátorů na součástech univerzity. 2.Univerzitní referenti evidence projektů zejména: a.poskytují metodickou podporu koordinátorům evidence a referentům dílčích agend na souč univerzity a b.zajišťují komunikaci s poskytovateli v rámci příslušných agend za účelem zjištění info pro provádění evidence. 3.Univerzitní koordinátor evidence projektů zejména: a.odpovídá za: i.přípravu metodiky evidence projektů a závazných doporučení týkajících se evidence pr ohledem na vývoj legislativy v této oblasti, změny národní metodiky hodnocení, aktua pokynů RVVI a na potřeby univerzity, iipřípravu přehledů a analýz dle požadavků vedení univerzity, iinastavení a obsah příslušných číselníků systému IS Věda, ivnastavení přístupových oprávnění čtenářů záznamů na úrovni univerzity a b.poskytuje školení a konzultace v metodice evidence projektů a v obsluze příslušných čá Věda koordinátorům evidence na fakultách a dalších součástech a zajišťuje řešení jejic 4.Univerzitní referent soutěže zejména: a.poskytuje metodickou podporu referentům soutěží na součástech univerzity a b.vykonává další povinnosti v rozsahu dle zásad soutěže. 5.Univerzitní referent účasti ve VVI zejména: a.odpovídá za: i.přípravu metodiky evidence účasti ve VVI a závazných doporučení týkajících se eviden iipřípravu přehledů a analýz dle požadavků vedení univerzity, iinastavení a obsah příslušných číselníků systému IS Věda, jež zajišťuje ve spolupráci koordinátorem projektů a ÚVT, ivnastavení přístupových oprávnění čtenářů záznamů na úrovni univerzity a b.poskytuje metodickou podporu referentům účasti ve VVI na součástech univerzity. 6.Univerzitní koordinátor evidence výsledků zejména: a.odpovídá za: i.přípravu metodiky evidence výsledků a závazných doporučení týkajících se evidence vý vykazování výsledků do IS VaVaI, a to s ohledem na vývoj legislativy v této oblasti, metodiky hodnocení, aktualizaci dalších pokynů RVVI a na potřeby univerzity, iivyhlášení závazných termínů pro součásti univerzity pro předání datových dávek pro I iipřípravu přehledů a analýz dle požadavků vedení univerzity, ivnastavení a obsah příslušných číselníků systému IS Věda, v.nastavení přístupových oprávnění čtenářů záznamů na úrovni univerzity, vikomunikaci s příslušným pracovištěm Úřadu vlády, zajišťujícím činnost RVVI, a jednot poskytovateli, včetně předání datových dávek pro IS VaVaI za univerzitu jednotlivým a to v termínech určených těmito poskytovateli, b.poskytuje koordinátorům evidence na součástech univerzity: i.školení a konzultace k metodice evidence výsledků a obsluze příslušných částí systém iiškolení a konzultace k národní metodice hodnocení a dalším pokynům RVVI. 7.Univerzitní koordinátor open access zejména: a.odpovídá za: i.přípravu a rozvoj interních předpisů a metodiky open access a autoarchivace, iitvorbu a rozvoj institucionální politiky open access na univerzitě a její harmonizac a povinnostmi ve vztahu k open access na národní a mezinárodní úrovni, iipřípravu a rozvoj koncepce nástrojů institucionální podpory open access, ivkoordinaci procesů spojených s monitoringem a analýzou dat o zaplacených poplatcích na univerzitě, v.přípravu přehledů a analýz open access dle požadavků vedení univerzity, b.poskytuje koordinátorům open access školení a konzultace k ukládání a zpřístupňování z výsledcích a jejich plných textů v institucionálním repozitáři a k podpoře open access c.spolupracuje s univerzitními nakladatelstvími v oblasti open access a pomáhá harmonizo vydavatelské politiky. 8.Univerzitní koordinátor zaměstnanecké mobility a.odpovídá za: i.přípravu přehledů a analýz dle požadavků vedení univerzity, iinastavení systému IS Věda pro potřeby dané evidence a obsah příslušných číselníků, iinastavení přístupových oprávnění čtenářů záznamů na úrovni univerzity a b.poskytuje školení a konzultace v metodických otázkách a obsluze systému IS Věda koordi identifikátorů na součástech univerzity. 9.Univerzitní referent hodnocení tvůrčí činnosti a.poskytuje metodickou podporu účastníkům hodnocení (zejména součástem a hodnotícím orgá b.zprostředkovává komunikaci a distribuci podkladů a dokumentů mezi hodnotícími orgány a součástmi, c.ve spolupráci s ÚVT poskytuje technickou podporu účastníkům hodnocení při práci v syst d.účastní se schůzek svolávaných prorektorem pro vědeckou činnost. 10Zástupce univerzitního koordinátora vykonává kompetence univerzitního koordinátora v roz univerzitního koordinátora, kterého zastupuje. 11Všichni správci na úrovni univerzity vzájemně spolupracují a poskytují součinnost také: a.účastníkům vnitřního hodnocení kvality na univerzitě, b.ÚVT v otázkách dalšího rozvoje a úprav systému IS Věda a při řešení technických problé jeho užíváním a c.ÚK při řešení technických problémů spojených s užíváním repozitáře. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 22 - Technické zajištění a podpora ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Za provoz systému IS Věda po technické stránce, včetně přípravy podkladů pro technickou dokumentaci, odpovídá ÚVT, který dále poskytuje školení v obsluze modulů systému a techn (vč. vestavěných nástrojů pro uživatelskou podporu): a.univerzitním koordinátorům, b.univerzitním referentům a c.koordinátorům na součástech univerzity. 2.Za provoz systému institucionálního repozitáře, včetně přípravy podkladů pro technickou dokumentaci, odpovídá ÚK, která dále poskytuje školení k práci s institucionálním repozi 3.Za provoz veškeré technické infrastruktury umožňující provoz systému IS Věda a instituci repozitáře, včetně přípravy podkladů pro průběžné obnovování či zlepšování této technick infrastruktury, a také za uživatelskou podporu spojenou s touto technickou infrastruktur ÚVT. *========================================================================================= * Část X - Přechodná a závěrečná ustanovení *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 23 - Přechodná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Stanovuje se období v délce tří měsíců od data účinnosti tohoto opatření, během kterého jmenování správců a dalších pověřených osob, vydány jednotlivé metodiky a dokončeny přís nastavení systému IS Věda. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 24 - Zrušovací ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Nabytím účinnosti tohoto opatření se zrušuje: a.opatření rektora č. 24/2018 – Evidence tvůrčí činnosti na Univerzitě Karlově, b.opatření rektora č. 18/2020 Změna Opatření rektora č. 24/2018 – Evidence tvůrčí činnos Karlově, c.opatření rektora č. 19/2021 Změna Opatření rektora č. 24/2018 – Evidence tvůrčí činnos Karlově a d.opatření rektora č. 10/2018 Název Evidence účastníků a způsob stanovení výše finančníc programů Progres. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 25 - Závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V případě potřeby může být systém IS Věda do doby aktualizace tohoto opatření rozšiřován evidence. V takovém případě se přiměřeně užije ustanovení části IX. Metodická pravidla t evidencí vydává ředitel ÚVT. 2.Přílohou tohoto opatření je seznam oficiálních afiliací univerzity. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 15. 11. 2021. V Praze dne 9. listopadu 2021 .pdf ke stažení [ URL "UK-11410-version1-or_2021_40.pdf"] ****************************************************************************************** * ********** Příloha ********** ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Oficiální afiliace Univerzity Karlovy *========================================================================================= 1.Autoři jsou povinni u všech výsledků, které vznikly na základě pracovněprávního či studi k univerzitě, uvádět oficiální institucionální afiliaci v podobě: “Název univerzity, náz univerzity”. Ve výsledcích v českém či slovenském jazyce se uvádí afiliace v české podob v ostatních jazycích afiliace v anglickém jazyce. 2.Afiliace se řídí formou předepsanou přílohou č. 1 Statutu univerzity. 3.V případě, že je dle pravidel editora či z jiných důvodů třeba afiliaci zkrátit, užívají české, resp. anglické zkratky: Český název Zkratka česká Zkratka Univerzita Karlova UK Charles Katolická teologická fakulta KTF UK Charles Evangelická teologická fakulta ETF UK Charles Husitská teologická fakulta HTF UK Charles Právnická fakulta PF UK Charles 1. lékařská fakulta 1. LF UK Charles 2. lékařská fakulta 2. LF UK Charles 3. lékařská fakulta 3. LF UK Charles Lékařská fakulta v Plzni LFP UK Charles Lékařská fakulta v Hradci Králové LFHK UK Charles Farmaceutická fakulta v Hradci Králové FaF UK Charles Filozofická fakulta FF UK Charles Přírodovědecká fakulta PřF UK Charles Matematicko-fyzikální fakulta MFF UK Charles Pedagogická fakulta PedF UK Charles Fakulta sociálních věd FSV UK Charles Fakulta tělesné výchovy a sportu FTVS UK Charles Fakulta humanitních studií FHS UK Charles Ústav dějin Univerzity Karlovy a archiv Univerzity KarlovÚDAUK Charles Centrum pro otázky životního prostředí COŽP UK Charles Centrum pro teoretická studia CTS UK Charles Centrum ekonomický výzkum a doktorské studium CERGE UK Charles Čl. 7 odst. 2 písm. e) opatření rektora č. 18/2021 Zásady programu Cooperatio. Čl. 22 odst. 3 písm. c) Statutu Univerzity Karlovy. Opatření rektora č. 15/2020. Např. systémy pro odhalování plagiátů v zaměstnaneckých dílech, jejichž služeb univerzita základě platných smluv. Počet uváděných nejvýznamnějších výsledků v žebříčku a časové vymezení sledovaného období metodikou evidence výsledků.