Opatření rektora č. 48/2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech týkajících K provedení: - Gestor: Odbor pro vědu a výzkum Účinnost: 1. ledna 2022 [Zrušeno OR č. 42/2022] [ URL "UK-12375.html "] ****************************************************************************************** * Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech týkajících se programů Prog Primus, SVV a GAUK ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Úvodní ustanovení *========================================================================================= Tímto opatřením se stanoví podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitostech tý interních programů Progres, Univerzitních výzkumných center (dále jen „UNCE“), Primus, Spe vysokoškolského výzkumu (dále jen “SVV”) a Grantové agentury UK (dále jen “GAUK”) na Unive (dále jen „UK“). Konkrétně se stanoví: a.v rámci programů Progres podrobnosti o závěrečné zprávě, jejíž součástí je také rámcový vynaložených finančních prostředků v roce 2021 a možnost převodu nevyčerpaných prostředk účelově určených prostředků (dále jen “FÚUP”), b.v rámci programu UNCE podrobnosti o přehledu vynaložených finančních prostředků za rok 2 c.v rámci programu Primus podrobnosti o průběžných zprávách za rok 2021 projektů ze 4. a 5 pokračujících projektů z 2. a 3. kola soutěže, o závěrečných zprávách končících projektů soutěže a o žádostech o prodloužení projektů ze 4. kola soutěže, d.v rámci SVV podrobnosti o průběžných a závěrečných zprávách za rok 2021 a v rámci SVV a o fakultních přehledech za rok 2021. *========================================================================================= * Čl. 2 - Ukončení financování programů Progres *========================================================================================= 1.Doba uskutečňování programu Progres dle OR č. 52/2020, Čl. II, odst. 9 se prodlužuje o p června 2022. Po dohodě koordinátora a děkanů dotčených fakult (ředitelů VŠ ústavů) může data prodloužena i realizace jednotlivých programů. 2.Pouze programy s prodlouženou dobou realizace mohou tvořit FÚUP z nevyčerpaných prostřed pro rok 2021. Takto vytvořené prostředky musí být v roce 2022 využity na realizaci přísl 3.Žádné další prostředky na realizaci programů v roce 2022 se v rozpočtu UK nevyčleňují. 4.Programy s prodlouženou dobou realizace v závěrečné zprávě dle Čl. 3 tohoto opatření uve informaci o aktivitách programu v době jeho prodloužení. *========================================================================================= * Čl. 3 - Závěrečné zprávy programů Progres *========================================================================================= 1.Za každý program Progres bude vypracována a odevzdána závěrečná zpráva, která bude hodno řešení programu (tedy léta 2017-2021). Důraz bude kladen na zhodnocení let 2019-2021, za vyžadována průběžná ani bilanční zpráva. Pro vypracování závěrečné zprávy bude fakultám ústavům (dále jen „součástem UK“) a koordinátorům programů poskytnut vzorový formulář, k a.souhrn realizace programu v letech 2017-2021 b.výběr nejvýznamnějších výsledků za období 2017-2021 (za roky 2019-2021, s odkazem průb týkající se let 2017 a 2018) c.rámcový přehled vynaložených finančních prostředků (za roky 2019-2021, s odkazem na pr týkající se let 2017 a 2018), včetně specifikace částky, která je v roce 2021 převáděn d.přehled dlouhodobého hmotného nebo nehmotného majetku v hodnotě přesahující hodnotu st předpisem pro veřejnou zakázku malého rozsahu, který byl pořízen z finančních prostřed (za roky 2019-2021, s odkazem na průběžné zprávy týkající se let 2017 a 2018) 2.Podrobné pokyny ke zpracování jednotlivých částí závěrečné zprávy jsou obsaženy ve formu zprávy. 3.Formuláře závěrečných zpráv s předvyplněnými údaji o jednotlivých programech poskytne od výzkum rektorátu UK (dále jen “RUK”) součástem UK nejpozději 10. ledna 2022. 4.Po souhlasném vyjádření děkana fakulty (ředitele VŠ ústavu) předkládá závěrečnou zprávu koordinátora programu koordinátor evidence aktivit (nebo referent evidence aktivit) ze s koordinátora programu prostřednictvím modulu GAP informačního systému IS Věda. Vložení z bude umožněno od 1. února 2022. 5.U společných programů zajistí souhlasy děkanů (ředitelů) participujících součástí UK koo evidence aktivit (nebo referenti evidence aktivit) na těchto součástech UK a tyto souhla modulu GAP informačního systému IS Věda. 6.Termín pro předložení závěrečné zprávy včetně všech souhlasů je stanoven na 28. února 20 7.RUK může v případě zjištěné nesrovnalosti vyzvat příslušnou součást UK k opravě či dopln zprávy. 8.Závěrečné zprávy všech programů Progres budou postoupeny příslušné Komisi programů pro p UK. *========================================================================================= * Čl. 4 - Přehled vynaložených finančních prostředků UNCE za rok 2021 *========================================================================================= 1.Přehled vynaložených finančních prostředků, včetně evidence změn ve složení seniorů a ju údajů o dalších členech řešitelského kolektivu za rok 2021, vkládá příslušný koordinátor evidence aktivit prostřednictvím modulu GAP informačního systému IS Věda po souhlasném v hlavního řešitele projektu a děkanů všech participujících fakult (ředitelů VŠ ústavů). V do systému bude umožněno od 1. února 2022. 2.Termín pro vložení přehledů se stanovuje na 28. února 2022. *========================================================================================= * Čl. 5 - Průběžná zpráva projektu Primus za rok 2021 *========================================================================================= 1.Průběžnou zprávu za rok 2021 předkládají všechny projekty Primus ze 4. a 5. kola soutěže projekty z 1., 2. a 3. kola soutěže, u nichž bylo schváleno prodloužení financování. 2.Průběžná zpráva obsahuje zejména a.souhrnný popis celkové činnosti v roce 2021 včetně seznamu obhájených kvalifikačních p rigorózní, disertační); doporučený rozsah 2–3 strany; b.seznam nejvýznamnějších výsledků (publikačních výstupů) dosažených v roce 2021; c.údaje o počtu osob v řešitelském týmu včetně personálních změn za rok 2021; d.přehled vynaložených finančních prostředků za rok 2021, který se vyplňuje v modulu GAP systému IS Věda v okně pro vložení formuláře průběžné zprávy. 3.Průběžná zpráva se vyplňuje do předepsaného formuláře, který bude zveřejněn na webových nejpozději 11. ledna 2022. 4.Průběžnou zprávu předkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit prostřed GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projektu a dě (ředitele VŠ ústavu) hlavního řešitele; v případě projektu realizovaného na více součást souhlasné vyjádření děkanů (ředitelů) všech zúčastněných fakult (VŠ ústavů) i spoluřešit zprávy do systému bude umožněno od 1. února 2022. 5.Termín pro předložení průběžné zprávy se stanovuje na 28. února 2022 ve 14 hodin. 6.Všechny průběžné zprávy budou předloženy příslušné komisi a souhrn následně Vědecké radě *========================================================================================= * Čl. 6 - Závěrečné zprávy končících projektů Primus *========================================================================================= 1.Závěrečnou zprávu předkládají všechny projekty 3. kola soutěže Primus s výjimkou těch, u roce 2020 schváleno prodloužení financování, a končící projekty předchozích kol, jimž by prodloužení financování. Není-li uvedeno jinak, vztahuje se závěrečná zpráva k celému ob projektu. 2.Závěrečná zpráva se vyplňuje do předepsaného formuláře, který bude zveřejněn ve veřejné internetových stránek UK nejpozději 11. ledna 2022. 3.Závěrečná zpráva obsahuje zejména popis celkové činnosti, seznam publikačních výstupů, c zhodnocení výsledků a přehled vynaložených finančních prostředků za rok 2021. Projekty, stanoven pozdější termín ukončení než 31. prosince 2021, předloží také přehled vynaložen prostředků za rok 2022. 4.Závěrečnou zprávu předkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit prostře GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projektu a dě (ředitele VŠ ústavu). Vložení zprávy do systému bude umožněno od 1. února 2022. 5.Termín pro předložení závěrečné zprávy se v případě projektů, které ukončí svoji činnost 2021, stanovuje na 31. března 2022 ve 14 hodin. Projekty se stanoveným pozdějším termíne předkládají závěrečnou zprávu do tří měsíců od ukončení projektu. 6.Všechny závěrečné zprávy budou předloženy příslušné komisi a souhrn včetně výsledků Věde *========================================================================================= * Čl. 7 - Žádosti o prodloužení financování projektů Primus ze 4. kola soutěže *========================================================================================= 1.Žádost o prodloužení financování projektu Primus mohou podat všechny projekty 4. kola so 2.Žádost o prodloužení financování se vyplňuje do předepsaného formuláře, který bude zveře části internetových stránek UK nejpozději 11. ledna 2022. 3.Žádost o prodloužení obsahuje zejména a.souhrnný popis celkové činnosti projektu za dosavadní dobu řešení, b.popis náplně projektu v době prodloužení, c.popis a anotaci předpokládaného ERC grantu / jiného významného zahraničního grantu, d.požadovanou délku prodloužení financování projektu, e.návrh rozpočtu na dobu prodloužení. 4.Žádost o prodloužení předkládá příslušný koordinátor nebo referent evidence aktivit pros modulu GAP informačního systému IS Věda po souhlasném vyjádření hlavního řešitele projek fakulty (ředitele VŠ ústavu). 5.Žádosti o prodloužení financování lze odevzdávat v termínu od 1. dubna do 20. dubna 2022 6.Všechny žádosti o prodloužení financování budou předloženy k projednání příslušné komisi radě UK a Vědecké radě UK. O prodloužení financování projektu rozhoduje rektor. Výsledky nejpozději 30. září 2022. *========================================================================================= * Čl. 8 - Průběžné a závěrečné zprávy SVV a fakultní přehledy SVV a GAUK *========================================================================================= 1.Průběžné a závěrečné zprávy o dosažených výsledcích projektů SVV i fakultní přehledy SVV podávají prostřednictvím formulářů dostupných na www.cuni.cz/uk-3362.html. 2.Lhůta pro podání průběžných a závěrečných zpráv SVV a fakultních přehledů SVV a GAUK se února 2022 ve 14 hodin. *========================================================================================= * Čl. 9 - Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Tímto opatřením se ruší a.opatření rektora č. 53/2020 Podrobnosti o vybraných povinnostech a dalších náležitoste programů Progres, UNCE a Primus, b.opatření rektora č. 44/2014 Vyhlášení 2. kola soutěže univerzitních výzkumných center 2018) c.opatření rektora č. 29/2019 Vyhlášení 11. kola Projektů specifického vysokoškolského v Univerzitě Karlově (rok 2020) d.opatření rektora č. 19/2016, 42/2017, 26/2018 a 24/2019 Vyhlášení 14., 15., 16. a 17. agentury Univerzity Karlovy (rok 2017, 2018, 2019 a 2020). 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. ledna 2021. V Praze dne 18. listopadu 2021 .pdf ke stažení [ URL "UK-11468-version1-or_2021_48.pdf"] Tj. v hodnotě nad 2 mil. Kč bez DPH. Dle opatření rektora č. 12/2020.