Opatření rektora č. 53/2021 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Testování zaměstnanců a další preventivní protiepidemická opatření na Un K provedení: - Gestor: Personální odbor RUK Účinnost: 25. listopadu 2021 [zrušeno OR č. 2/2022 [ URL "UK-11569.html "] ] ****************************************************************************************** * Testování zaměstnanců a další preventivní protiepidemická opatření na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Úvodní ustanovení *========================================================================================= V souvislosti se zhoršující se epidemiologickou situací a v souladu s nově vydanými mimořá Ministerstva zdravotnictví vyhlašuji do odvolání v zájmu zajištění kontinuálního plnění vš povinností zaměstnanců Univerzity Karlovy (dále jen „univerzita“) toto opatření. *========================================================================================= * Čl. 2 - Testování zaměstnanců *========================================================================================= 1.Univerzita je jako zaměstnavatel povinna testovat ve smyslu mimořádného opatření Ministe zdravotnictví č.j. MZDR 42085/2021-1/MIN/KAN ze dne 20. listopadu 2021 všechny své zaměs antigenními testy (RAT), a to buď samotesty, nebo prostřednictvím poskytovatelů zdravotn a to alespoň jedenkrát týdně. První testy musí být provedeny nejpozději do pondělí 29. l 2021. Zaměstnanci univerzity mohou test prostřednictvím poskytovatelů zdravotních služeb prozatím na adrese Celetná 13, Praha 1, případně bude změna zveřejněna na webových strán (www.cuni.cz). 2.Povinnost testování se nevztahuje na a.plně očkované zaměstnance, u kterých uplynulo alespoň 14 dní od dokončení očkovacího s b.zaměstnance, kteří prodělali COVID-19 v posledních 180 dnech, c.zaměstnance, kteří podstoupili v posledních 7 dnech PCR-RT test nebo rychlý antigenní provedený zdravotníkem s negativním výsledkem. 3.Zaměstnanci jsou povinni skutečnosti podle odstavce 2 zaměstnavateli prokázat, a to podl vedení součásti, na které jsou zařazeni, zpravidla svému přímému nadřízenému, vedení sou elektronického systému. V případě změn rozhodných skutečností, jsou zaměstnanci povinni způsobem hlásit. Zaměstnanci, kteří skutečnosti podle odstavce 4 nedoloží, jsou povinni podle odstavce 1. 4.Jestliže zaměstnanec odmítne podstoupit test, univerzita tuto skutečnost nahlásí orgánu veřejného zdraví, zaměstnanec je povinen nosit po celou dobu respirátor, udržovat rozest od dalších osob a stravovat se odděleně. Zaměstnavatel je povinen omezit setkávání takov s ostatními osobami na nezbytnou míru. 5.V případě, že zaměstnanec odmítá testování, nesmí být fyzicky přítomen na pracovišti. Za může zaměstnavatelem dohodnout na neplaceném pracovním volnu, případně mu zaměstnavatel čerpání dovolené (pokud má zaměstnanec zbývající nárok k čerpání). Ve výjimečných a odův případech se může zaměstnavatel se zaměstnancem dohodnout na výkonu práce z domova. V př tento postup není možný, je možné považovat odmítnutí testování za porušování povinnosti právních předpisů a za překážku na straně zaměstnance. 6.Univerzita vede evidenci provedených testů podle odstavce 1. V evidenci musí být jméno t datum testování a výsledek testu. 7.V případě, že výsledek testu zaměstnance u zaměstnavatele bude pozitivní, zaměstnanec má povinnost opustit pracoviště a žádat o konfirmační test, přičemž nepřítomnost na pracovi výsledku konfirmačního testu se považuje za překážku v práci na straně zaměstnavatele. *========================================================================================= * Čl. 3 *========================================================================================= Zaměstnanec, u něhož se projeví jakýkoliv příznak onemocnění COVID 19 (zvýšená tělesná tep °C, suchý kašel, zhoršené dýchání, ztráta chuti nebo čichu, zažívací obtíže apod.), nesmí pracoviště a do budov univerzity. ****************************************************************************************** * Opatření na rektorátu a dalších součástech univerzity, jejichž ředitelé nebyli pověřeni pracovněprávních věcech ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 4 - Ochranné prostředky dýchacích cest *========================================================================================= Nadále platí pro všechny zaměstnance povinnost nosit ve vnitřních prostorech budov ochrann dýchacích cest, kterým je respirátor nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu minimálně všechny technické podmínky a požadavky (pro výrobek) včetně filtrační účinnosti podle příslušných norem (např. FFP2, KN 95), které brání šíření kapének (mimořádné opatřen zdravotnictví MZDR-15757/2020-61/MIN/KAN z 27. 10. 2021 účinné od 1. 11. 2021). Povinnost prostředek nevzniká, pokud je zaměstnanec sám na pracovišti, ale vzniká ve chvíli, kdy do „třetí“ osoba. *========================================================================================= * Čl. 5 - Pracovní porady a zasedání kolektivních orgánů *========================================================================================= Pracovní porady a zasedání kolektivních orgánů mohou být být uskutečňovány distanční nebo s možností distančního připojení. Pokud porady a zasedání kolektivních orgánů probíhají os dodržovat pravidla nošení ochranných prostředků dýchacích cest podle čl. 4. *========================================================================================= * Čl. 6 - Osobní přítomnost na pracovišti *========================================================================================= V zájmu omezení setkávání zaměstnanců na pracovištích bude i nadále v přiměřené míře využí práce z domova (H/O) v souladu s dohodami uzavřenými s jednotlivými zaměstnanci. O využití z domova rozhodují vedoucí odborů a dalších pracovišť, přičemž zváží zajištění plnění úkol efektivitu práce zaměstnanců v režimu H/O a sjednávají možné využití a rozsah práce z domo k výsledkům a efektivitě zcela individuálně. *========================================================================================= * Čl. 7 - Desinfekce prostor *========================================================================================= 1.Vedoucí odborů a dalších pracovišť rektorátu univerzity jsou povinni bez zbytečného odkl výskyt nákazy nebo podezření na výskyt nákazy, jakož i nařízenou karanténu příslušnému p kancléři a kvestorovi. Současně s oznámením musí být identifikovány i prostory a kancelá je třeba provést desinfekci. 2.Kvestor zajistí ve spolupráci se Správou budov a zařízení bez zbytečného odkladu dezinfe kanceláří a společných prostor. *========================================================================================= * Čl. 8 - Připravenost k plnění případných omezení *========================================================================================= Vedoucí odborů a dalších pracovišť jsou povinni sledovat mimořádná opatření Ministerstva z Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy vydávaná v souvislosti se současnou epidemiol Pokud budou takovým opatřením zpřísněna epidemiologická opatření, zajistí neprodleně jejic rámci svých kompetencí. *========================================================================================= * Čl. 9 - Závěrečné ustanovení *========================================================================================= 1.Tímto opatřením se zrušuje opatření rektora č. 37/2021. 2.Toto opatření rektora nabývá účinnosti dnem podpisu. V Praze dne 25. listopadu 2021 .pdf ke stažení [ URL "UK-11473-version1-or_2021_53.pdf"]