Opatření rektora č. 17/2022 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy K provedení: - Gestor: Právní odbor Účinnost: 1. května 2022 Změněno OR č. 10/2023 [ URL "UK-12499.html "] OR č. 17/2022 ve znění OR č. 10/2023 - ÚPLNÉ ZNĚNÍ [ URL "UK-11828-versi OR č. 17/2022 ve znění OR č. 10/2023 a OR č. 10/2024 - ÚPLNÉ ZNĚNÍ [ URL Změněno OR č. 10/2024 [ URL "UK-13419.html "] ****************************************************************************************** * Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** *========================================================================================= * ČÁST PRVNÍ – ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy (dále jen „rektorát“) upravuje v souladu s čl Statutu Univerzity Karlovy (dále jen „univerzita“) podrobnosti o vnitřní organizaci rektor ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Rektorát je výkonným aparátem univerzity. 2.Sídlem rektorátu je Praha. 3.Rektorát užívá úředního kulatého razítka se státním znakem České republiky a textem „Uni v případech stanovených právním předpisem. 4.Rektorát může podle potřeby užívat další razítka v souladu s opatřením rektorky. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3 ------------------------------------------------------------------------------------------ Kromě činností stanovených Statutem univerzity zabezpečuje rektorát plnění dalších úkolů, rektor, nebo v rámci své působnosti kvestor (čl. 6). *========================================================================================= * ČÁST DRUHÁ – ORGANIZAČNÍ ÚTVARY REKTORÁTU *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4 ------------------------------------------------------------------------------------------ Na rektorátu jsou zřízeny tyto základní organizační útvary: a.kancelář rektorky, b.kancelář kvestora, c.odbory rektorátu, d.odbor vnitřního auditu a kontroly. ------------------------------------------------------------------------------------------ Hlava I – Kancelář rektorky ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5 - Kancelář rektorky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kancelář rektorky zabezpečuje vykonávání rozhodnutí rektorky a případně dalších orgánů u 2.Kancelář rektorky zabezpečuje podmínky pro činnost rektorky a v nezbytných případech též dalších orgánů univerzity. 3.Kancelář rektorky zabezpečuje činnost kolegia rektorky a rozšířeného kolegia rektorky. 4.Kancelář rektorky zabezpečuje též podmínky pro činnost Správní rady univerzity. 5.Kancelář rektorky zabezpečuje oblast vnitřní komunikace a oblast sponzorské a fundraisin univerzity v součinnosti s Nadačním fondem univerzity. 6.Vedoucím kanceláře rektorky je kancléř. Místo kancléře je obsazováno na základě výběrové Řádu výběrového řízení univerzity, které vypisuje rektorka. 7.Kancléř řídí činnost kanceláře rektorky a za její provoz odpovídá rektorce. Další působn stanoví rektorka. Kancléř podléhá pravidelnému hodnocení ze strany rektorky. 8.Kancelář rektorky se člení na a.sekretariát rektorky, b.oddělení kolegia rektorky, c.organizační oddělení, d.další organizační útvary, které zřizuje rektorka. 9.Do kanceláře rektorky se pro pracovněprávní účely zařazuje zejména též kancelář Akademic univerzity. Do kanceláře rektorky se dále zařazuje pověřenec pro ochranu osobních údajů ředitel a ti, kteří jsou přímo podřízeni rektorce. 10Sekretariát rektorky zabezpečuje administrativní zajištění výkonu funkce rektorky a kanc 11Organizační oddělení zabezpečuje zejména provoz historické části Karolina, Modré a Zelen univerzitního hotelu a zajišťuje akce pořádané orgány univerzity, popřípadě fakult. Dále podmínky pro činnost Správní rady univerzity a Historické komise univerzity. 12Místo vedoucího organizačního oddělení je obsazováno na základě výběrového řízení podle řízení univerzity, které vypisuje rektorka. Rektorka jmenuje předsedou komise pro výběro kancléře nebo kvestora. V případech zvláštního zřetele hodných může rektorka na návrh ka rozhodnout, že se Řád výběrového řízení univerzity nepoužije. Kancléř musí tento návrh p odůvodnit. 13Pověřenec pro ochranu osobních údajů a bezpečnostní ředitel jsou jmenováni rektorkou. ------------------------------------------------------------------------------------------ Hlava II – Kancelář kvestora ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6 - Kvestor ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kvestora jmenuje rektorka na základě výběrového řízení podle Řádu výběrového řízení univ odvolává rektorka. 2.Kvestor rozhoduje ve věcech univerzity a jedná jejím jménem v záležitostech uvedených v 4 Statutu univerzity a v mezích tohoto organizačního řádu. 3.Kvestor svolává pravidelné porady vedoucích odborů rektorátu a může svolávat porady všec rektorátu, případně skupin pracovníků rektorátu. 4.Kvestor podléhá pravidelnému hodnocení ze strany rektorky. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7 - Kancelář kvestora ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kancelář kvestora zabezpečuje administrativní a podle potřeby též poradenské zajištění v kvestora. 2.Činnost kanceláře kvestora řídí kvestor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Hlava III – Odbory rektorátu ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8 - Odbory rektorátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbory rektorátu jsou základními pracovišti rektorátu pro zabezpečení jeho činnosti. 2.Na rektorátě jsou zřízeny tyto odbory: a.odbor pro studium a záležitosti studentů, b.odbor kvality vzdělávací činnosti a akreditací, c.odbor pro vědu a výzkum, d.odbor zahraničních vztahů, e.odbor vnějších vztahů, f.ekonomický odbor, g.právní odbor, h.odbor veřejných zakázek, i.odbor projektové podpory, j.odbor výstavby, k.odbor strategických investičních projektů, l.UK POINT, m.centrum celoživotního vzdělávání, n.personální odbor, o.bezpečnostní odbor, p.odbor analýz a strategií, q.odbor spisové služby. 3.V oblasti své činnosti odbory rektorátu zabezpečují koordinační, konzultační, informační koncepční činnost a též metodickou pomoc součástem univerzity. 4.Odbory rektorátu se kromě přímého zajišťování činností rektorky a gesčně příslušných pro kolegia rektorky též podílejí na zajišťování činnosti kvestora a kancléře. 5.Odbory rektorátu se podle potřeby člení na další oddělení, útvary, popřípadě jiné organi neuvedené v tomto řádu, které po projednání s příslušným prorektorem či členem kolegia r vedoucím odboru zřizuje a ruší kvestor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9 - Vedoucí odborů rektorátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Místa vedoucích odborů jsou obsazována na základě výběrových řízení podle Řádu výběrovéh univerzity, která vypisuje rektorka. Rektorka jmenuje předsedou komise pro výběrové říze kancléře nebo prorektora či příslušného člena kolegia, do jehož působnosti příslušný odb případech zvláštního zřetele hodných může rektorka na návrh kvestora rozhodnout, že se Ř řízení univerzity nepoužije. Kvestor musí tento návrh písemně odůvodnit. 2.Vedoucí odboru rektorátu řídí činnost odboru. 3.Vedoucí odboru je za činnost odboru odpovědný rektorce a gesčně příslušnému prorektorovi kolegia rektorky, příp. kvestorovi; to neplatí u ekonomického odboru, odboru veřejných z personálního odboru, kde je vedoucí odboru za činnost odboru odpovědný rektorce a kvesto 4.V pracovněprávních a ekonomických otázkách a z hlediska vnitřní správy rektorátu jsou ve podřízeni kvestorovi. Příslušný člen kolegia má právo se vyjádřit k zásadním záležitoste gesčního odboru. 5.Vedoucí odborů podléhají pravidelnému hodnocení rektorkou pověřenými členy vedení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 10 - Odbor pro studium a záležitosti studentů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor pro studium a záležitosti studentů koncepčně řídí prorektor pro studijní záležitos zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky, prorektora pro studijní zálež prorektora pro vědeckou tvůrčí a ediční činnost, prorektora pro vědeckou činnost a další pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto oblastech: a.doklady o studiu a agenda matrik, b.přijímací řízení a odvolací řízení v této věci, c.rozhodování o právech a povinnostech studentů, d.sociální zabezpečení studentů, stipendia, ceny udělované studentům (mimořádná cena rek rektora), e.agenda doktorských studijních programů, f.agenda poplatků spojených se studiem, g.agenda uznávání vzdělání získaného v zahraničí, h.právní agenda v oblasti studia, i.podpora rozvoje cizojazyčných studijních programů, j.rigorózní řízení, k.podpora mezinárodní spolupráce ve vzdělávací činnosti, zejména v rámci 4EU+ a s dalším partnery. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 11 - Odbor kvality vzdělávací činnosti a akreditací ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor kvality vzdělávací činnosti a akreditací koncepčně řídí prorektor pro koncepci a k vzdělávání. Odbor zajišťuje činnost rektorky a prorektora pro koncepci a kvalitu vzděláv těchto oblastech: a.zajištění procesu vnitřního schvalování studijních programů v rámci institucionální ak pro vnitřní hodnocení univerzity, evidence a administrativní zajištění žádostí o akred programů a žádosti o institucionální akreditaci na Národní akreditační úřad pro vysoké jen „NAÚ“) a dalších souvisejících činností dle požadavků NAÚ, b.zajištění tvorby a uskutečňování studijních programů ve spolupráci se zahraniční vysok uskutečňování mezinárodních smluv Cotutelle, c.zajištění procesu vnitřního hodnocení kvality vzdělávací činnosti ve studijních progra a programech celoživotního vzdělávání, d.agenda tvorby studijních programů (charakteristika studijního programu, profil absolve plány, personální zajištění aj.) za účelem udělení oprávnění uskutečňovat studijní pro institucionální akreditace nebo žádosti o akreditaci, e.agenda hodnocení kvality vzdělávací činnosti a dalších souvisejících činností (hodnoce studenty, hodnocení kvality kvalifikačních prací aj.). 2.Odbor kvality vzdělávací činnosti a akreditací zabezpečuje činnost Rady pro vnitřní hodn univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 12 - Odbor pro vědu a výzkum ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor pro vědu a výzkum koncepčně řídí prorektor pro vědeckou a tvůrčí činnost. Odbor za úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky, prorektora pro vědeckou a tvůrčí činnost, akademické kvalifikace, člena kolegia rektorky pro ERC a další nástroje rozvoje vědecké kolegia rektorky pro 4EU+ zejména v těchto oblastech: a.sběr, zpracování a prezentace výsledků vědecké, výzkumné a další tvůrčí činnosti, b.hodnocení tvůrčí činnosti univerzity, c.administrativní zajištění a činnost vnitřního grantového systému univerzity, d.zajištění agendy rezortních i mimorezortních programů pro vědu a výzkum, e.ceny udělované akademickým a vědeckým pracovníkům (tuzemské i mezinárodní), f.vědeckopedagogické tituly a vědecké hodnosti, g.doktoráty honoris causa, hostující profesoři, emeritní profesoři, tituly udělované in h.mezinárodní programy a mezinárodní spolupráce v oblasti vědy a výzkumu, včetně program v této oblasti, i.činnost Evropského centra a agendy 4EU+, j.koncepční činnost univerzity v oblasti vědy a výzkumu, k.realizace systému financování vědy a výzkumu univerzity, l.agenda podpory postdoktorandů, m.podpora výzkumných infrastruktur a center. 2.Odbor pro vědu a výzkum zabezpečuje činnost Vědecké rady univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 13 - Odbor zahraničních vztahů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor zahraničních vztahů koncepčně řídí prorektor pro zahraniční záležitosti. Odbor zab úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a prorektora pro zahraniční záležitosti ze oblastech: a.v oblasti univerzitní spolupráce zajišťování spolupráce s partnery v zahraničí v rámci i.bilaterálních dohod, iiuniverzitních sítí, b.v oblasti mezinárodní spolupráce využívání i.kulturních dohod, iimezinárodních vysokoškolsky vzdělávacích programů, zejména pak programů Evropské uni iimezinárodních vládních a nevládních organizací, c.univerzitní projekty mobility (např. Fond mobility). ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 14 - Odbor vnějších vztahů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor vnějších vztahů koncepčně řídí prorektor pro vnější vztahy. Odbor zabezpečuje úkol zajišťuje činnost rektorky, prorektora pro vnější vztahy zejména v těchto oblastech: a.styk s hromadnými sdělovacími prostředky, b.prezentace činnosti univerzity a pořádaných akcí, včetně vydávání propagačních publika ideová příprava a koncepce realizace předmětů určených k reprezentaci a propagaci, c.rozšiřování a udržování databáze textového, fotografického a elektronického materiálu a propagaci univerzity, d.marketingová podpora naplňování strategických záměrů univerzity. 2.V rámci odboru vnějších vztahů je zřízen útvar tiskového mluvčího, který zabezpečuje úko zajišťuje činnost rektorky zejména v oblasti podle odstavce 1 písm. b). ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 15 - Ekonomický odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ekonomický odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a kvestora ze oblastech: a.v rámci univerzitní agendy i.zpracování návrhu rozpočtu univerzity a rozpisu neinvestičních příspěvků a dotací ze rozpočtu na provoz, iive spolupráci s odborem výstavby zabezpečení vnitřního schvalování investičních zámě předkládání na MŠMT, včetně závěrečného vyhodnocení akce, iizúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti, vazby na příslušný finanční úřad administrativní agenda bankovního styku, ivplnění funkce účetní jednotky za univerzitu a centrální účtárny, zpracování výkazů a ekonomických materiálů a plnění výkaznické povinnosti, v.zpracování návrhů a aktualizací vnitrouniverzitní legislativy upravující oblast hosp na univerzitě, vimetodika a poradenská činnost pro součásti univerzity v oblasti daní a účetnictví, b.v rámci rektorátní agendy i.zpracování rozpočtu rektorátu a rozpisu příslušné části neinvestičních příspěvků a d státního rozpočtu na provoz, iizabezpečení vnitřního schvalování investičních záměrů, iiplnění funkce účtárny rektorátu, zpracování příslušných částí výkazů a ekonomických ivzpracování návrhů v oblasti hospodaření a mezd na rektorátě. 2.Vedoucí ekonomického odboru je hlavním ekonomem univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 16 - Právní odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ Právní odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky, prorektora pro aka kvalifikace a kvestora zejména v těchto oblastech: a.vlastní výkon právní agendy, b.podíl na přípravě vnitrouniverzitní legislativy, c.poradenská činnost pro součásti univerzity v právní oblasti. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 17 - Odbor veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor veřejných zakázek zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a kves těchto oblastech: a.koordinace činnosti v oblasti veřejných zakázek, b.zpracování koncepcí veřejných zakázek na univerzitě, c.metodika a poradenská činnost pro součásti univerzity v oblasti veřejných zakázek, d.zabezpečení úkolů centrálního nákupu, a to na základě vnitrouniverzitních dohod. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 18 - Odbor projektové podpory ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor projektové podpory zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky, pror strategickou spolupráci a rozvoj člena kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfe těchto oblastech: a.projektová agenda v oblasti neinvestičního rozvoje financovaná z Evropských strukturál investičních fondů, zejména: i.monitoring jednotlivých výzev a jejich požadavků, iievidence projektových žádostí a realizovaných projektů, iikoordinace a řízení tzv. celouniverzitních projektů, ivspolupráce a partnerství s externími subjekty, b.projektová agenda v oblasti investičního rozvoje, zejména i.monitoring a využívání Evropských strukturálních a investičních fondů a souvisejícíc zdrojů umožňujících investiční výstavbu, včetně výstavby univerzitních kampusů, iikoordinace a supervize přípravy, podávání a realizace tohoto typu projektových žádos iikoordinace monitorovacích a závěrečných zpráv, c.rozvojové programy MŠMT pro VVŠ, d.projektová agenda v rámci Národního plánu obnovy, e.příprava, koordinace a vyhodnocení Institucionálního plánu univerzity a Programu na po strategického řízení univerzity, f.projekty financované v rámci Fondu vzdělávací politiky MŠMT, g.koordinace a supervize udržitelnosti projektů, h.informační, metodická a administrativní asistence fakultám a dalším součástem v těchto ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 19 - Odbor výstavby ------------------------------------------------------------------------------------------ Odbor výstavby koncepčně řídí prorektor pro strategickou spolupráci a rozvoj. Odbor výstav úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky, prorektora pro strategickou spolupráci a ro zejména v těchto oblastech: a.koncepce dlouhodobého a střednědobého rozvoje univerzity zejména v oblastech velkých inv infrastrukturních celků, b.příprava a zajištění investiční výstavby, rekonstrukce, modernizace a opravy budov a zař c.příprava pravidelných manažerských zpráv za oblast velkých investičních projektů, d.pasportizace nemovitostí, generely fakult a součástí, e.evidence nemovitého majetku univerzity, f.příprava podkladů pro vnitrouniverzitní dislokaci, g.technická pomoc fakultám a dalším součástem univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 20 - Odbor strategických investičních projektů ------------------------------------------------------------------------------------------ Odbor strategických investičních projektů zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost prorektora pro strategickou spolupráci a rozvoj a kvestora v oblastech strategických inves ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 21 - UK POINT ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.UK POINT koncepčně řídí člen kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozv zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a člena kolegia rektorky pro s záležitosti a udržitelný rozvoj zejména v těchto oblastech: a.sběr, zpracování, zveřejňování a poskytování informací o studiu a celoživotním vzděláv b.poskytování informací o možnostech studia v zahraničí a v rámci mezinárodních programů tím spojené agendy, c.Bolzanova cena, d.poskytování informací o dalších činnostech univerzity, e.podpora studentů a zaměstnanců univerzity, f.poskytování poradenských služeb (psychologických, kariérních, sociálně-právních, studi koučinku), g.podpora a poskytování služeb uchazečům, studentům a zaměstnancům se speciálními potřeb zdravotním, tak socioekonomickým znevýhodněním, h.provoz výdejních center průkazů univerzity a související agendy, i.výroba, prodej a distribuce propagačních a reprezentačních předmětů univerzity, j.zajišťování agendy zaměstnaneckých benefitů a Staff Welcome Centre, k.agenda Klubu Alumni UK, l.agenda udržitelného rozvoje, m.pořádání vzdělávacích, kulturních a společenských akcí pro studenty, zaměstnance a abs Univerzity Karlovy. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 22 - Centrum celoživotního vzdělávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Centrum celoživotního vzdělávání koncepčně řídí člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagog kompetencí akademických pracovníků. Centrum celoživotního vzdělávání zabezpečuje úkoly u zajišťuje činnost rektorky a člena kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí pracovníků zejména v těchto oblastech: a.koordinace činností v oblasti celoživotního vzdělávání v rámci rektorátu a univerzity, b.metodická podpora a konzultační činnost, c.zpracovávání koncepce v oblasti celoživotního vzdělávání, d.uskutečňování programů celoživotního vzdělávání pro širokou odbornou a laickou veřejno e.podílení se na propagaci celoživotního vzdělávání, f.celouniverzitní evidence programů celoživotního vzdělávání, g.zabezpečení činnosti Rady celoživotního vzdělávání univerzity, h.realizace vzdělávacích aktivit pro zaměstnance univerzity, i.agenda podpory pedagogických kompetencí akademických pracovníků, včetně platformy Paed ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 23 - Personální odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Personální odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a kvestora ze oblastech: a.metodika pro personalistiku v rámci univerzity, b.nábor zaměstnanců a koncepce politiky náboru v rámci rektorátu a určených dalších souč c.administrace pracovních poměrů a další personální agenda v rámci rektorátu a určených univerzity, d.rozvoj lidských zdrojů v rámci rektorátu, e.zpracování návrhu katalogu prací pro univerzitu a jeho změn. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 24 - Bezpečnostní odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Bezpečnostní odbor koncepčně řídí člen kolegia rektorky pro eGovernment a bezpečnost. Be zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a člena kolegia rektorky pro e bezpečnost v oblasti bezpečnosti univerzity zejména v těchto oblastech: a.ochrana utajovaných informací, b.správa a evidence kulatých razítek se státním znakem, znaleckých pečetí univerzity, c.metodika a pokyny v oblasti bezpečnosti v rámci univerzity, d.bezpečnost a ochrana zdraví při práci, e.požární ochrana, f.krizové řízení a ochrana obyvatel, g.správa a evidence hranatých razítek pro rektorát, h.mírové využití jaderné energie a ionizujícího záření, i.oblast vnitřní bezpečnosti, tj. zajištění ochrany v oblasti objektové a fyzické bezpeč j.oblast obrany proti terorismu a hybridním hrozbám, k.oblast kyberbezpečnosti, l.oblast protivlivové bezpečnosti (institucionální odolnosti), m.nakládání s geneticky modifikovanými organismy a genetickými produkty, n.komunikace s orgány státní a veřejné správy v gesci odboru. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 25 - Odbor analýz a strategií ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor analýz a strategií koncepčně řídí člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a t analýz a strategií zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a člena kol pro strategie, analýzy a transfer zejména v těchto oblastech: a.příprava analytických dokumentů sloužících ke stanovení strategie dalšího rozvoje univ formulaci jejích cílů ve střednědobém a dlouhodobém horizontu, jakož i příprava podkla plnění těchto cílů, b.příprava hlavních strategických dokumentů univerzity, včetně zabezpečení hodnocení nap c.příprava podkladů pro Principy rozdělování příspěvků a dotací na Univerzitě Karlově, d.celouniverzitní šetření mezi studenty a absolventy Univerzity Karlovy. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 26 - Odbor spisové služby ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor spisové služby koncepčně řídí člen kolegia rektorky pro eGovernment a bezpečnost. spisové služby zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektorky a člena kolegia eGovernment a bezpečnost zejména v těchto oblastech: a.příjem, evidenci a distribuci veškerých dokumentů přicházejících na podatelnu rektorát b.odesílání dokumentů vypravovaných z rektorátu, c.digitalizaci analogových dokumentů adresovaných rektorátu, d.distribuci datových zpráv doručovaných do datové schránky univerzity, e.koordinaci (řízení) výkonu spisové služby na rektorátu a určených dalších součástech u současně zabezpečuje v rámci rektorátu a určených dalších součástí univerzity metodick oblasti své činnosti, f.činnost centrální spisovny rektorátu a určených dalších součástí univerzity, včetně sp vyřazování zde uložených dokumentů a spisů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Hlava IV – Odbor vnitřního auditu a kontroly ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 27 - Odbor vnitřního auditu a kontroly ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor vnitřního auditu a kontroly zabezpečuje na univerzitě zejména: a.výkon interního auditu, b.kontroly výkonu vnitřní správy univerzity a jejích součástí, c.kontroly hospodaření univerzity a jejích součástí, d.šetření stížností, e.činnost v souvislosti se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v f.metodickou pomoc v rámci univerzity v oblasti své činnosti, g.ochranu oznamovatelů, tzv. whistleblowerů. 2.Odbor vnitřního auditu a kontroly je přímo podřízen rektorce. 3.Místo vedoucího odboru vnitřního auditu a kontroly je obsazováno na základě výběrového ř Řádu výběrového řízení univerzity, které vypisuje rektorka. V případech zvláštního zřete rektorka rozhodnout, že se Řád výběrového řízení univerzity nepoužije. *========================================================================================= * ČÁST TŘETÍ – PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 28 - Přechodné ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ Obsazení pracovních pozic, ke kterému došlo před účinností tohoto opatření, není tímto opa ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 29 - Závěrečné ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Opatření rektora č. 12/2021 se zrušuje. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. května 2022. V Praze dne 25. dubna 2022 .pdf ke stažení [ URL "UK-11828-version1-or_2022_17.pdf"] .doc ke stažení [ URL "UK-11828-version1-or_2022_17.docx"] čl. 3 odst. 5 Statutu univerzity. § 2, 5 a 6 zákona č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů České republiky. čl. 56 Statutu univerzity. čl. 14 odst. 1 až 3 Statutu univerzity. § 14 zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. § 71 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací. Čl. 3 Řádu výběrového řízení Univerzity Karlovy. Např. zákon č. 239/2000 Sb., zákon o integrovaném záchranném systému, č. 240/2000 Sb., kri č. 585/2004 Sb., branný zákon a č. 412/2005 Sb., zákon o ochraně utajovaných informací a o způsobilosti.