Program konference ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Jednodenní mezinárodní konference o zkušenostech s on-line výukou pohledem žáků, student specialistů *========================================================================================= KDY: 5. října 2022 od 9.00 do 18.15 hodin KDE: Univerzita Karlova, Vlastenecký sál Karolina, Ovocný trh 3, Praha 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ 9.00–9.30 ------------------------------------------------------------------------------------------ Zahájení konference a řízení dopoledního bloku jednání • úvodní projev předsedy Nadání Václava Pavlíčka • referát rektorky Univerzity Karlovy Mileny Králíčkové Zkušenosti z pandemie Covid-19 a rozvoj virtuální a hybridní mobility na Univerzitě Karl ------------------------------------------------------------------------------------------ 9.30–10.40 ------------------------------------------------------------------------------------------ Zkušenosti s on-line výukou v období pandemie Názory a hodnocení pedagogů a akademických pracovníků strukturované podle jednotlivých stu • Michal Buriánek Zkušenosti základní a mateřské školy s on-line výukou v období pandemie • Jaroslav Mašek (SŠ) Co nám Covid-19 odhalil o technologiích ve škole • Jaroslav Pekara (VŠ – LF) Zkušenosti s výukou během pandemie Covid-19 na Vysoké škole zdravotnické Názory a hodnocení žáků a studentů strukturované podle jednotlivých stupňů škol • Matěj Krček, student (Gymnázium Brno) Distanční výuka z pohledu studenta gymnázia • Eliška Voříšková, doktorandka (Farm.F. UK) Vliv online vzdělávání na výuku zdravotnických oborů • Kateřina Grygarová, doktorand (3. LF UK) Studium zdravotnických oborů – distančně a hybridně • Michal Severa, doktorand (FF UK) Doktorandské semináře na Ústavu českých dějin FF UK v době pandemie ------------------------------------------------------------------------------------------ 10.45–11.05 PŘESTÁVKA NA KÁVU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ 11.05–12.25 ------------------------------------------------------------------------------------------ Informační technologie a systémy zaměřené na vzdělávání Odborné referáty zaměřené na informační systémy ve vzdělávání, technologie těchto systémů až po systémy interaktivní a systémy umělé inteligence a jejich předpoklady pro uplatnění stupních škol • Martin Popel (MFF UK) Překladač z angličtiny a ukrajinštiny a další aplikace AI • Martin Kotek (CIIRC) Virtuální realita, fotogrammetrie a metaverse: vytvořte si vlastní virtuální svět • Michael Šebek (FEL ČVUT) Cíle a metody vzdělávání pro 21. století • Martin Hlinovský (FEL ČVUT) Využití stavebnice LEGO Mindsorms EV3 nejen ve výuce technických předmětů ------------------------------------------------------------------------------------------ 12.30–13.30 PŘESTÁVKA NA OBĚD ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ 13.30–14.50 ------------------------------------------------------------------------------------------ Zahraniční zkušenosti a hodnocení IT a jejich uplatnění v období pandemie (sekce v angličtině) • José Aznarte (UNED Spain) Virtual Examination Hall: Ensuring Trust without Automatic Facial Recognition • Stefania Bocconi (ITD, Italy) Fostering the digital capacity of schools: the SELFIE self-reflection tool and its suppo pandemic • Klára Jelínková (Harvard, USA) Learning from the Pandemic • Sabine Bottin-Rousseau (Sorbonna, France) Distance teaching and online proctoring at the faculty of Science in Sorbonne University ------------------------------------------------------------------------------------------ 14.55–15.15 PŘESTÁVKA NA KÁVU ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ 15.15–16.10 ------------------------------------------------------------------------------------------ Záměry a opatření v oblasti uplatnění IT Předpokládané uplatnění informačních technologií ve vzdělávání žáků a studentů českých ško dlouhodobých záměrů. • Ondřej Neumajer (NPÚ ČR) Kurikulum do nejistoty • Lucie Rohlíková (PedF ZČU Plzeň) Flexibilní formy vzdělávání: zkušenosti a trendy • Tomáš Foltýnek (FI MU Brno) Detekce plagiátorství – aktuální výzvy ------------------------------------------------------------------------------------------ 16.10–17.20 ------------------------------------------------------------------------------------------ Hodnocení IT z hlediska sociálního a celospolečenského Vliv informačních systémů a technologií v procesu vzdělávání a výchovy mladé generace. • Petr Soukup (FSV UK) Vliv epidemie covidu na psychický stav studentů • Zdeněk Zdráhal, Michal Huptych (CIIRC) Identifikace studentů ohrožených studijním neúspěchem pomocí analýzy dat • David Souček (výzkumná společnost Kalibro Projekt) Dopady distanční výuky během kovidové pandemie na žáky a učitele základních škol v České ------------------------------------------------------------------------------------------ 17.25–18.15 ------------------------------------------------------------------------------------------ Závěrečné hodnocení a panelová diskuse