Opatření rektora č. 31/2022 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Statut Rady pro rovné příležitosti Univerzity Karlovy K provedení: - Gestor: UK POINT Účinnost: 1. srpna 2022 ****************************************************************************************** * Statut Rady pro rovné příležitosti Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 – Úvodní ustanovení *========================================================================================= Rada pro rovné příležitosti Univerzity Karlovy, (dále jen „Rada“), je poradním orgánem rek příslušného prorektora či člena kolegia rektorky, jenž má svěřenu agendu rovných příležito „prorektor či člen kolegia rektorky“). Působností Rady je zejména poskytování stanovisek, zpětné vazby v oblasti rovných příležitostí a zprostředkovávání informací mezi rektorkou, jednotlivými fakultami a dalšími součástmi. Rada nemá žádné výkonné pravomoci. *========================================================================================= * Čl. 2 – Členství v Radě *========================================================================================= 1.Rada má minimálně sedmnáct členů. Členy Rady jmenuje rektorka především z kandidátů, kte navrhnout fakulty a další součásti (dále jen „fakulty“). Každá fakulta může navrhnout re kandidáta. Jednoho člena Rady jmenuje rektorka na návrh Akademického senátu UK. 2.Při jmenování Rady přihlíží rektorka k vyváženosti jejího složení zejména s ohledem na p senioritu a odborné zaměření členů. 3.Členové se účastní činnosti Rady: a.jako odborníci na dané téma, b.jako osoby znalé místního prostředí, interních procesů a oborových specifik fakult, c.jako kontaktní osoby zprostředkovávající výměnu informací mezi rektorátem UK a fakulta oblasti. 4.Funkční období členů končí posledním dnem kalendářního měsíce následujícího po dni, ve k funkční období následujícího rektora. 5.Členství v Radě zaniká: a.uplynutím funkčního období, b.doručením písemného prohlášení rektorce, jímž se člen členství vzdává, c.odvoláním rektorkou ze závažných důvodů a po projednání s tím, kdo daného člena navrhl 6.Předsedu Rady jmenuje z jejích členů rektorka. Předseda Rady je stálým hostem rozšířenéh rektorky. Funkční období předsedy je shodné s funkčním obdobím členů Rady. Předseda může odvolán, v takovém případě jmenuje rektorka nového předsedu bez zbytečného odkladu. Odvo z funkce předsedy nezaniká jeho členství v Radě. 7.Členové Rady se zasedání účastní aktivně a také se aktivně podílejí na její práci. 8.Členství v Radě, též s ohledem na její poradní charakter, nezakládá nárok na finanční od *========================================================================================= * Čl. 3 – Působnost Rady *========================================================================================= Rada zejména: a.sleduje vývoj oblasti rovných příležitostí na UK, b.identifikuje aktuální problémy či nedostatky v oblasti rovných příležitostí na UK, c.připravuje doporučení pro rektorku, případně vedení fakult, v oblasti rovných příležitos d.vyjadřují se k podkladům k vyhodnocení plnění Plánu rovných příležitostí UK, e.sleduje vliv opatření uvedených v Plánu rovných příležitostí, f.připravuje doporučení a analýzy, g.připravuje návrhy navazujících dílčích kvalitativních šetření na UK, h.dává návrhy k udělení ceny za přínos v oblasti rovných příležitostí na UK mj. za účelem o tomto tématu, i.kultivuje univerzitní prostor a vytváří příležitosti pro setkávání širšího okruhu zájemc zejména v kontextu inovativní pedagogické praxe a výzkumu, j.spolupracuje s dalšími orgány UK i součástí a osobami v oblasti rovných příležitostí na *========================================================================================= * Čl. 4 – Pracovní zasedání Rady *========================================================================================= 1.Pracovní zasedání Rady svolává její předseda podle potřeby, nejméně však třikrát v průbě roku. Zasedání se účastní prorektor či člen kolegia rektorky. K jednání mohou být předse projednání s prorektorem či členem kolegia rektorky přizváni zaměstnanci UK (zejména rek činnost s jednáním věcně souvisí. 2.Rada se usnáší hlasováním. Usnesení Rady je přijato, vysloví-li se pro něj většina příto 3.Závěry zasedání předkládá předseda Rady v písemné podobě prorektorovi či členovi kolegia 4.Všechny závěry Rady mají výhradně doporučující charakter a slouží jako podklad pro rozho v daných oblastech. *========================================================================================= * Čl. 5 – Administrativní zajištění Rady *========================================================================================= 1.Pracovní zasedání Rady administrativně zajišťuje UK POINT rektorátu, který poskytuje zej podporu, včetně zápisů ze zasedání, které jsou vhodným způsobem zveřejňovány. Pro komuni Rady je využíván email: rovneprilezitosti@cuni.cz. 2.Pověřený zaměstnanec UK POINT shromažďuje podněty pro jednání Rady v písemné podobě a př bezodkladně předsedovi a prorektorovi či členovi kolegia rektorky. Připravuje také potře zasedání Rady. 3.Pověřený zaměstnanec UK POINT v rámci této agendy komunikuje s fakultami, dalšími součás Rady. 4.Ke svému zasedání může Rada prostřednictvím předsedy po dohodě s prorektorem či členem k požadovat vhodnou formou od fakult související podklady, vstupní data, závěry věcně souv výzkumů. *========================================================================================= * Čl. 6 – Závěrečné ustanovení *========================================================================================= Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. srpna 2022. V Praze dne 19. července 2022 .pdf ke stažení [ URL "UK-12013-version1-or_2022_31.pdf"] .doc ke stažení [ URL "UK-12013-version1-or_2022_31.docx"]