ETF ****************************************************************************************** * ETF ****************************************************************************************** Mohou si chudé státy dovolit vkládat do vzdělání méně prostředků než státy hospodářsky vys Naše odpověď: státy s nevýkonnou ekonomikou musejí do vzdělání investovat více. Dokládá to překonaly ekonomickou stagnaci právě investicemi do vzdělání (např. Irsko). Současná polit se však zdá být jiného mínění. Pozorujeme to na těchto příkladech: Zejména mladí vysokoškolští učitelé se nemohou věnovat svému povolání cele, protože si mus dalších zaměstnáních. A žádná manipulace s čísly nemůže tento fakt zakrýt. Úroveň vysokošk je snižována také tím, že nabízené platové ohodnocení neumožňuje přijímat nejlepší domácí odborníky. Současný model financování vysokého školství nedovoluje tento stav změnit. Nepodporuje však ani tolik požadované zavádění nových studijních programů a inovaci stávaj ztěžuje, jak ukazuje příklad UK-ETF: otevřením dvou nových bakalářských programů překročil nárůstu financovatelného počtu studentů. V praxi to znamená, že značná část těchto student Proto podporujeme nejen návrhy na změnu ve financování, ale i snahu vytvořit jeho vhodnějš tíha transformace vysokoškolského systému spočine na školách samotných, ale neobejde bez p podpory společnosti a státu. Pokud nebude krize vysokého školství řešena bezodkladně, bude to mít dlouhodobý negativní výkonnost naší země. Dopis shromáždění akademické obce a zaměstnanců UK-ETF občanům a akademickému senátu UK. Praha, 23.10. 2001 prof. ThDr. Pavel Filipi, děkan UK-ETF Adam Šůra, student Tomáš Hančil, Ph.D., místopředseda odborové organizace UK-ETF Mgr. Zita Nidlová, místopředseda AS UK-ETF Text dokumentu převzat z webu ETF