Blended Intensive Programme ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * BIP - Kombinovaný intenzivní program ****************************************************************************************** Krátkodobé intenzivní programy jsou novinkou programu Erasmus+ , která  umožňuje propagova mezinárodní mobilitu v kombinaci fyzické a virtuální aktivity. Cílem je podpořit mezinárod   vysokoškolských vzdělávacích institucí, aby společně vytvářely programy pro školení, stu skupin studentů, akademiků nebo administrativních pracovníků za použití inovativních příst nástrojů. Naše univerzita se do programu může zapojit buď v roli koordinátora (a zároveň přijímající v roli participanta, vysílajícího své účastníky. ****************************************************************************************** * Definice BIP ****************************************************************************************** • Spojení minimálně 3 vysokoškolských institucí ze 3 různých Erasmus+ programových zemí • Kombinace fyzické mobility  v délce 5-30 dní a virtuálního komponentu (délka není dána) • Účastníky mohou být studenti všech stupňů studia, akademičtí i administrativní pracovníc • Instituce se zapojuje buď v roli koordinátora nebo roli participanta programu ****************************************************************************************** * Cíle BIP ****************************************************************************************** • Posílení mezi-institucionální spolupráce na centrální i fakultní úrovni • Podpora mezinárodních multidisciplinárních a mezioborových programů • Vývoj nových kurzů ve formě kombinovaných mobilit • Zavedení inovativních způsobů výuky, školení a studia • Motivace k posílení digitalizace zúčastněné instituce a posílení digitalizačních doved • Možnost  vypracovat a nabídnout moduly nebo programy v angličtině a vytvořit nadstavbu studijních programů • Simultánní využívání výhod obou mobilit – krátkodobé fyzické a virtuální • Mezinárodní zkušenost pro znevýhodněné skupiny účastníků • Iniciace zájmu o dlouhodobou mobilitu a o spolupráci na větších projektech ****************************************************************************************** * Role v BIP ****************************************************************************************** UK jako koordinátor vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z partici UK jako participant vysílá účastníky na program, který zajišťuje koordinující *========================================================================================= * UK jako koordinátor *========================================================================================= • na základě vybraného projektu jsou fakultě/univerzitní součásti přiděleny E+ finanční pr realizaci programu • fakulta/ univerzitní součást vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participu Podmínky: • partnery jsou minimálně 3 vysokoškolské instituce (držitelé ECHE) ze 3 různých Erasmus+ zemí (země EU, Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Severní Makedonie, Srbsko a Turecko) • 15-20 povinných účastníků z participujících institucí (nepočítají se domácí účastníci) • účastníky mohou být studenti nebo zaměstnanci • program se skládá z fyzické mobility v trvání 5-30 dní a virtuální mobility, kde délka n • každému BIPu je nutno přidělit minimálně 3 ECTS • opora v platné inter-institucionální smlouvě • dodržení pravidel realizace projektu v rámci BIP *========================================================================================= * UK jako participant *========================================================================================= • na základě fakultního výběrového řízení se mohou studenti nebo zaměstnanci naší univerzi programu, který pořádá zahraniční koordinující instituce • mobilita studentů nebo zaměstnanců v trvání 5-30 dní je financována z přiděleného E+ roz Podmínky: • opora v platné inter-institucionální smlouvě • dodržení  E+ pravidel realizace mobility v rámci BIP ****************************************************************************************** * Podání návrhu na BIP ****************************************************************************************** • 2x ročně prostřednictvím formuláře zde [ URL "UK-12275-version1-bip_formular_navrh_proje • nadcházející uzávěrka pro podání návrhu je 10. května 2024. O výsledcích budou kandidáti 10. června 2024. ****************************************************************************************** * Financování BIP ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Koordinující instituce *========================================================================================= • Řešiteli vybraného projektu BIP jsou přiděleny OM/OS prostředky ve výši 6 000 až 8 000 E povinných účastníků (15-20) programu • OM/OS prostředky jsou určeny na přípravu, návrh, vývoj, koordinaci, realizaci a follow-u zejména na: • přípravu výukových materiálů • pronájem prostor a zařízení • komunikační aktivity, překlady a tlumočení • přípravné návštěvy a administrativní úkony • občerstvení (coffee-breaks) během programu • výlety a exkurze, které jsou součástí programu • odměny vyučujícím, školitelům příp. administrativním pracovníkům *========================================================================================= * Participující instituce *========================================================================================= • Poskytuje účastníkům BIPu ze svého E+ rozpočtu stipendium na pobyt na přijímající (koord instituci ve výši: • 1.- 14. den:  70,- EUR/den • 15. – 30. den: 50 EUR/den • (+ dny na cestu, příp. Green Erasmus). Účastníkům se speciálními potřebami může být ta odpovídajícím způsobem navýšena. ****************************************************************************************** * Účastníci BIP ****************************************************************************************** Účastníky BIP mohou být studenti všech oborů a stupňů studia, akademičtí i administrativní • Vyučovaní/školení účastníci (ti, jimž je program určen) • povinní účastníci z participujících/vysílajících institucí, počet: 15 – 20   • z domácí/koordinující instituce - nepočítají se mezi povinné účastníky, počet není určen                                                                             • z jiných vysílajících institucí (i z tzv. partnerských zemí E+) - nepočítají se mezi p • Realizátoři programu (administrativa, školitelé, vyučující) • z domácí/koordinující instituce · řešitel projektu · školitelé, vyučující · administrativa • z participující/vysílající instituce · školitelé/vyučující · doprovod účastníků (studentů) • hostující školitelé, vyučující z jiných vysokoškolských institucí, podniků a jiných in ****************************************************************************************** * Náplň programu BIP ****************************************************************************************** Řešitel projektu zohledňuje při návrhu, koordinaci a realizaci BIP následující kritéria: • uplatnění základních principů programu Erasmus+ – inkluze, digitalizace, udržitelnost a angažovanost • inovativní způsob výuky/školení • povinná kombinace fyzické a virtuální aktivity, které tvoří sourodý celek: • Fyzická mobilita v délce 5-30 dní, posiluje virtuální část, zahrnuje interakci a plněn úkolů • Virtuální komponent doplňuje fyzickou aktivitu, zahrnuje online týmovou spolupráci a p být před a/nebo po fyzické aktivitě, délka není dána • Výuka/školení tvoří majoritní část • Zařazení skupinové práce, diskusí,  laboratorních prací • Propojení účastníků s domácím prostředím – terénní práce, návštěvy, zapojení do fakultní • Využití možnosti vytvořit program, který nelze realizovat jiným způsobem • Náplň programu odpovídá minimálně 3 ECTS ****************************************************************************************** * Životní cyklus BIP: ****************************************************************************************** *========================================================================================= * UK jako koordinující instituce: *========================================================================================= • Podání přihlášky zasláním na e-mail: ester.brozova@ruk.cuni.cz • Schválení projektu, přidělení finančních prostředků • Podpis IIA [ URL "UK-12275-version1-iia_multilateral_bip_template.docx"] • Výběrové řízení na zahraniční účastníky (není povinné) • Výběrové řízení na domácí účastníky (zaměstnance, studenty – povinné) • Administrativní proces (rešitel projektu ve spolupráci se zahraničními odděleními partne své fakulty a OZV RUK [ URL "http://své fakulty a OZV RUKhttps://cuni.cz/UK-4172.html"] • Přípravné práce na projektu (čerpání finančních prostředků) • Realizace aktivit • Evaluace projektu (vypracování závěrečné zprávy a vyúčtování) *========================================================================================= * UK jako participující instituce: *========================================================================================= • Výběrové řízení na účastníky (fakultní ZO [ URL "https://cuni.cz/UK-4172.html"] ) • Nominace na RUK • Podání přihlášky • Udělení stipendia na realizaci výjezdu (OZV RUK) • Evaluace výjezdu (doložení povýjezdové dokumentace – OZV RUK) ****************************************************************************************** * Kontakt ****************************************************************************************** Evropská kancelář, OZV RUK [ URL "https://cuni.cz/uk-4172.html"]