Plán realizace SZ pro rok 2023 ****************************************************************************************** * Plán realizace SZ UK pro rok 2023 ****************************************************************************************** Plán realizace strategického záměru pro rok 2023 [ URL "UK-12313-version1-pr_2023_final.pd • Projednán Vědeckou radou 20. října 2022 • Schválen Akademickým senátem 11. listopadu 2022 • Schválen Správní radou 21. listopadu 2022 *========================================================================================= * ÚVOD *========================================================================================= Pro rok 2023, jenž je třetím rokem naplňování strategického záměru na léta 2021-2025, si U stanovila pět priorit, které shledává pro toto období mimořádně naléhavými: 1.První se týká reformy doktorského studia spojené s požadavkem významného zvýšení stipend kterou lze očekávat v důsledku přijetí novely zákona o vysokých školách. Univerzita Karl zejména připraví nový systém financování, ukotví rámcové, oborově citlivé nároky na stud školitele a ověří podobu systému hodnocení kvality studijních programů pro doktorské stu 2.Druhá se týká reflexe stávajícího systému programů na podporu vědy a přípravy návrhu jej od roku 2024 tak, aby byla ještě více podpořena kvalitní vědecká práce na univerzitě. To zejména návrh jejich financování, vyhodnocení prvního roku fungování programu Cooperatio kola programu UNCE a úpravu pravidel programu Primus tak, aby v ještě větší míře přitaho talenty ze zahraničí. 3.V oblasti vzdělávání čeká univerzitu vyhodnocení synergie mezi nedávno zavedeným systéme studijních programů a systémem akreditací a případné úpravy tak, aby se oba systémy vzáj doplňovaly a tvořily celek, který umožní všem relevantním aktérům soustředit se na konce záležitosti, jak budou vymezeny v univerzitní strategii kvality vzdělávací činnosti. 4.Prioritou vycházející ze současné environmentální, ekonomické i politické situace ovlivn změnou klimatu a válkou na Ukrajině, je hledání úspor a celkově udržitelného přístupu v 5.K hospodárnému zacházení se zdroji přispěje i další posilování elektronizace Univerzity práce na dvou zásadních systémech – novém ekonomickém systému a novém studijním informač přičemž data dalších částí univerzitního informačního ekosystému budou v maximální možné částmi synchronizována a integrována. *========================================================================================= * I. NEJLEPŠÍ LIDÉ DĚLAJÍ NEJLEPŠÍ UNIVERZITU *========================================================================================= • Pro rozvoj nadaných studentů a pro jejich zapojování do mezinárodních týmů ve větší míře zázemí, které nám skýtá aliance 4EU+, a to zejména díky: • účasti našich studujících na vzdělávacích aktivitách 4EU+ Flagships (např. case challe competitions); • vyhodnocení pilotního kola 4EU+ studentských minigrantů, v rámci kterých jsou podpořen iniciující vědeckou spolupráci pregraduálních studentů a doktorandů (např. vědecké a v konference organizované studujícími za účasti partnerů z aliance) s tím, že pokud se o připravíme podobu systému minigrantů pro příští roky; • ustavení doktorandského fóra, které usnadní komunikaci mezi studenty a výzkumníky ze v participujících univerzit. (odpovídá: pror. pro studijní záležitosti, pror. pro vědeckou činnost, členka kolegia re (I.1, I.2, I.4, I.5) • V oblasti doktorského studia: • v návaznosti na komplexní reformu financování, kterou očekáváme na základě novelizace vysokých školách, připravíme nový systém financování doktorského studia na Univerzitě • připravíme rámcové, oborově citlivé nároky na studenty a standardy školitele; • dopracujeme a pilotně ověříme systém hodnocení kvality studijních programů pro doktors (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost, pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávání, pror. pr spolupráci a rozvoj, pror. pro studijní záležitosti, člen kolegia rektorky pro strategie transfer) (I.3, I.4, I.5, III.1) • V rámci podpory, kterou nabízí CU Staff Welcome Centre, uzpůsobíme stávající služby, jež zahraničním akademickým a vědeckým pracovníkům a jejich rodinám s integrací do komunity Karlovy a do života v České republice (víza, ubytování, lékaři, nástup na univerzitu, ku jazyka aj.), aby byly lépe zacíleny podle individuálních potřeb, zavedeme vybrané prvky a nově centralizujeme služby zajišťující administrativní řešení příjezdu a výjezdu zaměs souběžným pracovním poměrem v České republice a v zahraničí (povinné zákonné odvody). (o kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (I.7) • Systém podpory postdoktorandek a postdoktorandů rozšíříme o rámec pro strukturovaný ment nabídky pomoci při hledání vhodného mentora a o společný prostor v Kampusu Hybernská, kd moci setkávat navzájem či s dalšími členy akademického společenství a uskutečňovat vzděl aktivity. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (I.1, I.7, I.9) • S cílem zajištění odpovídající metodické a další podpory vyhodnotíme nastavení pravidel rozvoje a s tím spojeného hodnocení akademických, vědeckých a případně administrativních jednotlivých fakultách a součástech univerzity. (odpovídá: paní rektorka, kvestor, pror. kvalifikace, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (I.10, I.11) • V oblasti habilitačních a jmenovacích řízení provedeme hloubkovou analýzu doporučených h hodnocení a připravíme příslušné opatření rektorky tak, aby se dále zvýšila kvalita a pr akademických hodností získaných na Univerzitě Karlově. (odpovídá: pror. pro akademické k pror. pro vědeckou činnost) (I.11) • Pomocí konzultací a školení podpoříme vedoucí pracovníky na akademických i správních poz se zlepšovaly jejich kompetence v oblasti hodnocení, poskytování zpětné vazby a motivace což jim pomůže rozvíjet své týmy. (odpovídá: paní rektorka, kvestor, člen kolegia rektor strategie, analýzy a transfer) (I.8, I.10, I.12) • V oblasti vzdělávání v manažerských dovednostech rozšíříme nabídku témat v anglickém jaz systémové vzdělávání zejména vedoucím pracovníkům a jejich zástupcům. (odpovídá: člen ko pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracovníků) (I.12) • V rámci dalšího vzdělávání našich zaměstnanců a studujících doktorských studijních progr na tvorbu systému vzdělávání v pedagogických dovednostech, zejména: • začleníme vzdělávání v oblasti pedagogických dovedností do předpisů, které se týkají k postupu na univerzitě; • podpoříme rozvoj center pedagogických dovedností na fakultách; • nové lektory a akademické pracovníky, kteří se zapojí do rozvoje pedagogických dovedno konzultacemi, zajištěním materiálních i prostorových podmínek a finančně; • rozšíříme základní modul vzdělávání v pedagogických dovednostech v českém i anglickém navazující semináře; • v rámci didaktických přednášek zaměřených na podporu akademické integrity podpoříme už technických nástrojů pro kontrolu originality prací; • poskytneme v této oblasti možnost stáží na vybraných partnerských univerzitách; • vytvoříme nový vzdělávací portál a novou vizuální podobu platformy Paedagogium v české jazyce a posílíme propagaci její činnosti. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracov III.2, III.8, III.10, IV.4, V.4) • • V oblasti zlepšování sociálních podmínek a vyrovnávání příležitostí: • provedeme šetření a analýzy, které se zaměří na hlavní témata vzešlá z auditu rovných na Univerzitě Karlově (např. analýza nabídky a cílových skupin zaměstnaneckých benefit prostředků ze sociálního fondu na jednotlivých součástech s cílem předložit návrh sjed v těch případech, kde by měla existovat táž praxe v rámci celé univerzity, či analýza možností čerpání tvůrčího volna s cílem zlepšit dostupnost a využívání tohoto institut • v rámci mobilit rozvineme servis pro studenty se speciálními potřebami a potvrdíme naš platformě Evropské komise InclusiveMobility; • zřídíme cenu za přínos k rovným příležitostem. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj, pror. p záležitosti) (I.8, I.11, I.13, IV.8) • Vypracujeme novou strategii pro Klub Alumni a práci s našimi absolventy i pro rozvoj Nad Univerzity Karlovy a posílíme medializaci těch alumni, kteří působí v úspěšných firmách významných pozicích ve státní správě a veřejných funkcích. (odpovídá: členka kolegia rek sociální záležitosti a udržitelný rozvoj, pror. pro vnější vztahy) (I.15, V.6) *========================================================================================= * II. VÝZKUM SCHOPNÝ KONKURENCE NA MEZINÁRODNÍ ÚROVNI *========================================================================================= • S cílem dále rozvíjet vědeckou spolupráci revidujeme přehled klíčových vědních oblastí, Areas, i s ohledem na výstupy z uskutečněného hodnocení vědy na Univerzitě Karlově a akt v rámci aliance 4EU+. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II.1) • Aktualizujeme opatření rektora o hodnocení tvůrčí činnosti na Univerzitě Karlově, sestav grémium, které bude celý proces řídit, shromáždíme základní údaje, jež budou do hodnocen a uskutečníme další přípravné práce tak, aby od roku 2024 mohl začít další cyklus hodnoc činnosti na Univerzitě Karlově. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II.3) • V oblasti našich institucionálních programů na podporu vědy: • připravíme návrh jejich financování od roku 2024; • vyhodnotíme první rok fungování programu Cooperatio a následně jej aktualizujeme tak, Univerzity Karlovy lépe umožňoval uskutečňovat strategii rozvoje vědy s ohledem na spe jednotlivých vědních disciplín; • připravíme 3. kolo programu UNCE; • upravíme pravidla programu Primus tak, aby se i nadále dařilo získávat vynikající tale (zvýhodnění za absolvované zahraniční stáže, upřednostnění zahraničních zájemců) a aby snížila jejich byrokratická zátěž. (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II.4) • S cílem zvyšování naší úspěšnosti v mezinárodních grantových soutěžích: • ve spolupráci s dalšími českými vysokými školami dokončíme vytváření institucionálního skupiny na podporu žadatelů ve výzvách ERC; • budeme ve spolupráci se školiteli individuálně pracovat s výjimečně nadanými studenty studia tak, aby perspektivně podali žádost o ERC grant; • zapojíme se do nově vznikající České asociace manažerů a administrátorů ve výzkumu CZA být platformou pro sdílení zkušeností, know-how a dobré praxe pro další profesní rozvo oblasti řízení a administrace výzkumu a přispět k rozvoji a kultivaci českého i evrops prostoru. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro ERC a další nástroje rozvoje vědecké činnosti, pror činnost) (II.6, I.1, I.4, IV.7) • V rámci Asociace výzkumných univerzit pozvedneme spolupráci zapojených škol na takovou ú se mohli více podílet na tvorbě strategických rozhodnutí týkajících se vysokého školství reforma doktorského studia, rozvoj a sdílení výzkumných infrastruktur, hodnocení vědy a vědeckých výsledků a nových technologií do praxe či mezinárodní spolupráce). (odpovídá: vědeckou a tvůrčí činnost, pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) (II.7) • Prezentaci a uplatňování vynikajících výsledků našeho výzkumu podpoříme zejména tím, že: • připravíme a zveřejníme celouniverzitní databázi mediálně zdatných a zkušených experte české i anglické verzi); • využijeme potenciál Kampusu Hybernská a dceřiné společnosti univerzity Charles Univers Prague a.s. pro zviditelnění společenského přínosu vědeckých výstupů a inovací, přičem potenciál humanitních a společenskovědních oborů; • vytvoříme koncept CU Young PI Forum, kde budou mezi sebou začínající vědečtí pracovníc zkušenosti např. ze zahraničního působení, z účasti na zahraničních vědecko-výzkumných apod. (odpovídá: pror. pro vnější vztahy, pror. pro vědeckou činnost, člen kolegia rektorky pr analýzy a transfer) (II.8, I.1) • Dokončíme přenastavení ekosystému realizujícího přenos poznatků a technologií do praxe n Karlově s důrazem na vysokou kvalitu poskytovaných služeb a dořešíme otázku vykazování p transferu. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (II.9) • Začneme naplňovat strategii mezisektorové spolupráce reflektující aktuální vývoj národní diskuse ke spolupráci akademického a dalších sektorů, a to i s cílem prověřit stanovené možnosti realizace spoluprací v praxi, včetně sledování dopadu výsledků výzkumu. (odpoví strategickou spolupráci a rozvoj, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfe • Zajistíme takové podmínky pro všech pět projektů špičkových vědeckých institutů, ustaven konsorcia nejlepších vědeckých pracovišť v České republice v programu EXCELES, aby jejic probíhala ve vysoké míře kvality a aby byly integrální součástí vědeckého života Univerz (odpovídá: pror. pro vědeckou činnost) (II.10, II.1) • Aktivně se zapojíme do vzniku národního systému v oblasti otevřené vědy, připravíme náš systém a propojíme jej s celostátním. Za těmito účely posílíme personální zázemí včetně pracovních pozic (např. data stewardi). Pro studenty doktorského studia připravíme ve sp partnery z aliance 4EU+ tréninkové workshopy a semináře pro seznámení se s Open Access p (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracov kolegia rektorky pro eGovernment a bezpečnost) (II.10) • Pro zajištění co nejlepší viditelnosti publikací Nakladatelství Karolinum budeme užívat metadatový formát ONIX. V rámci anglického programu nastavíme možnosti tisku na přání „P pro celosvětovou distribuci. (odpovídá: pror. pro akademické kvalifikace) (II.11) *========================================================================================= * III. VZDĚLÁVÁNÍ PRO BUDOUCNOST A VZDĚLÁVÁNÍ K BUDOUCNOSTI *========================================================================================= • S cílem podpořit další rozvoj kvality našich studijních programů: • na základě dosavadních zkušeností se systémem hodnocení studijních programů vyhodnotím se systémem akreditací a případně navrhneme úpravy tak, aby se vzájemně doplňovaly a t který v rámci jednotlivých studijních programů sleduje ty parametry vzdělávací činnost rozvoj považuje Univerzita Karlova za klíčový; • kodifikujeme a zavedeme do praxe novou podobu systému hodnocení studijních programů (n příslušných ustanovení vnitřního předpisu Pravidla systému zajišťování a vnitřního hod a navazujících opatření rektora, precizování sběru a zpracování dat včetně dat z celou šetření, jež slouží jako základní podklad, o který se hodnocení opírá); • v rámci univerzity otevřeme diskusi, jak v kontextu hodnocení studijních programů dále fakultní hodnocení výuky studujícími a jak jej inovovat po stránce metodické i technic nejlépe přispívalo ke zvyšování kvality studijních programů; • zahájíme přípravu univerzitní strategie kvality vzdělávací činnosti, jež kromě jiného jako jsou internacionalizace vzdělávání, postavení profesně zaměřených studijních prog odborníků z praxe do výuky či koncepční podpory studijních programů připravujících odb pro společensky potřebné profese, resp. těch, které jsou v mezinárodním kontextu jedin perspektivní; • připravíme návrh předpisu (či metodiky) kodifikujícího základní parametry společných m studijních programů (definice, požadavky na smluvní dohodu, varianty vydávaných diplom akreditačních řešení); • na základě systemizace celouniverzitních šetření uskutečníme pilotní běh průzkumů mezi studenty (včetně těch, kteří odešli ze studia předčasně) a absolventy v nové podobě. (odpovídá: pror. pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti, člen kolegia rektorky pro s analýzy a transfer) (III.1, III.2, III.3, III.4, III.5, III.6, III.9) • V oblasti posilování sepětí našeho vzdělávání s praxí nabídneme pregraduálním studentům vzdělávací aktivity zaměřené na rozvoj podnikavosti a kreativity, navrhneme možnosti, ja agendu o mentoringový program založený na spolupráci s vnějšími partnery, a vytvoříme we zastřešující kariérní služby na univerzitě včetně nabídek praxí a stáží od partnerů z ap (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj, člen ko pro strategie, analýzy a transfer) (III.2, III.6) • Pro potřeby uznávání i nadále zajistíme přístup do mezinárodní databáze Ecctis, centráln student a pokračování spolupráci s Ministerstvem vnitra při nahlašování osob s vízovou p (odpovídá: pror. pro studijní záležitosti) (III.7) • V reakci na zájem studujících o doplnění výuky o vizuální výukové materiály vytvoříme no a uživatelsky přívětivou platformu pro zpřístupňování videozáznamů Univerzity Karlovy a ji do celouniverzitního systému e-learningu. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj kompetencí akademických pracovníků) (III.8) • Pro zvýšení šance studujících na dokončení studia: • připravíme návrh pilotního programu pro studenty středních škol cílícího na propojení nabídky, informační a poradenské péče o uchazeče a studenty a diagnostiky studijních a předpokladů; • v rámci cyklu Fit & Smart propojíme studenty cizojazyčných studijních programů se českém jazyce, abychom posílili jejich integraci do akademického společenství univerzi seminářů zohledníme aktuální témata, jejichž včasným podchycením je možno předejít kom průběhu studia; • s cílem prevence a včasné pomoci při syndromu vyhoření a budování duševní resilience u psychické odolnosti, zorganizujeme Den duševního zdraví, představíme nový studentský p jehož cílem je podpora studujících se zvýšeným rizikem rozvoje duševních onemocnění, a seznam návazných služeb poskytovaných neziskovými organizacemi. (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (III.9) • Vytvoříme vnitřní univerzitní systém vzdělávání formou tzv. microcredentials a rozpracuj mechanismů jejich uznávání. (odpovídá: pror. pro studijní záležitosti, člen kolegia rekt pedagogických kompetencí akademických pracovníků) (III.8, III.10, IV.1) • Nabídku celoživotního vzdělávání rozšíříme o nový kurz zaměřený na získání odborných zna dovedností pro zájemce o pracovní místa v orgánech a institucích Evropské unie. (odpovíd rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracovníků) (III.2, III.8, III • V rámci cíle vytvořit jednotný systém služeb Knihovny Univerzity Karlovy: • zprovozníme nový modul Database Search a toto vyhledávání integrujeme do jednotného ro • implementujeme univerzitní repozitář vydavatelské činnosti jakožto jednotné místo pro zpřístupňování dokumentů vydávaných našimi nakladatelstvími a součástmi; • didaktickými přednáškami zaměřenými na akademickou integritu podpoříme užívání technic pro kontrolu originality prací. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro rozvoj pedagogických kompetencí akademických pracov III.12) *========================================================================================= * IV. INTERNACIONALIZACE JE KRITICKOU PODMÍNKOU KVALITY A KONKURENCESCHOPNOSTI *========================================================================================= • V alianci 4EU+ se zaměříme zejména na: • zapojování nově přistoupivší Université de Gen?ve do stávajících aktivit aliance; • pilotní ověření institutu 4EU+ Chairs, jehož cílem je konsolidovat existující či ustav týmy z alespoň dvou členských univerzit a přispívat k rozvoji vzdělávací i tvůrčí činn na kurzech na hostitelských univerzitách formou přednášek i seminářů, tvorba společnýc modulů nebo programů, transformace výukových metod, příprava letních nebo zimních škol vědecko-výzkumné skupiny či týmu, využívání sdílené výzkumné infrastruktury, organizac konferencí) v rámci aliance; • rozpracování politiky multilingualismu včetně využívání a výuky jazyků zemí, v nichž s univerzity; (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti, členka kolegia rektorky pro 4EU+) (IV.1) • Rozvineme nové typy mobilit (virtuální, blended a krátkodobá) a nalezneme pro ně zakotve univerzitního systému. (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti) (IV.1, IV.8) • V rámci zlepšování procesního nastavení systému mezinárodních mobilit budeme pokračovat agend, a to primárně v rozsahu iniciativy Erasmus without Paper, kde je cílem digitaliza výjezdových i příjezdových mobilit. V případě mobility zaměstnanců pak navážeme digitali nominačního procesu a digitální evidencí veškeré zaměstnanecké mobility. (odpovídá: pror záležitosti, člen kolegia rektorky pro eGovernment a bezpečnost) (IV.1) • V oblasti partnerství se zaměříme na rozšiřování spolupráce s partnerskými univerzitami Ameriky a Asie a na to, aby se např. díky propojení grantových útvarů jednotlivých unive počet našich fakult a vědeckých týmů, které jsou zapojeny do těchto typů spolupráce. Zár pokračovat v rekognoskaci potenciálních partnerů z regionu Latinské Ameriky, jako dalšíh rozvíjejícího systému vysokého školství, na základě diskuse s fakultami o jejich priorit spolupráce i v souladu se strategiemi Evropské unie a partnerských evropských univerzit regionu (např. v rámci Coimbra Group Working Group Latin America) (odpovídá: pror. pro z záležitosti) (IV.2, IV.3) • Nabídku vzdělávacích aktivit, kterou zajišťuje Ústav jazykové a odborné přípravy, přizpů proměněnému spektru zájemců, díky nadační podpoře uskutečníme programy pro absolventy uk středních škol. (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti) (IV.5) • Zintenzivníme naši činnost v rámci pracovních skupin Coimbra Group, platformy LERU-CE7 a European University Foundation i s cílem zvýšit počet a úspěšnost našich žádostí o proje (odpovídá: pror. pro zahraniční záležitosti) (IV.10) • Na základě podepsaného memoranda rozběhneme spolupráci v rámci Eastern Partnership a pod speciálního fondu na podporu vědecko-výzkumných aktivit. (pror. pro zahraniční záležitos *========================================================================================= * V. JEDNOTA V ROZMANITOSTI – SPOJENI ZNAČKOU, SPOJENI PRINCIPY *========================================================================================= • Uskutečníme či medializujeme akce související s významnými výročími a událostmi, jako na vznik samostatné České republiky a její přijetí za člena Organizace spojených národů, 75 komunistické totality v Československu, 150. výročí narození Jana Jánského, výročí souhl země do NATO, nedožité 75. narozeniny Jana Palacha, 55. výročí okupace Československa vo smlouvy v srpnu 1968 či přijetí Maastrichtské smlouvy. (odpovídá: pror. pro vnější vztah • Zahájíme provozní fázi projektu DIDAKTIKON, jehož jedním z hlavních cílů je zavádění ino vzdělávání na území Prahy a popularizace oborů pěstovaných na Univerzitě Karlově (zejmén budoucí učitele). (odpovídá: pror. pro vnější vztahy) (V.1, V.5, V.6) • Etablujeme dobrovolnické centrum Univerzity Karlovy jakožto zázemí pro zájemce o tento t (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (V.1, V • S ohledem na udržitelný rozvoj a šetření nákladů se zaměříme na hledání úspor a celkově přístupu v oblasti energií. (odpovídá: kvestor) (V.2, V.8) • Dopracujeme strategii udržitelného rozvoje Univerzity Karlovy, v rámci projektu Universi SDG posílíme spolupráci v této oblasti mezi českými vysokými školami a v rámci univerzit příslušné části fakult a dalších součástí, které doposud nebyly zapojeny do celouniverzi agendy udržitelného rozvoje ve všech jeho aspektech (akademický, vědecký, rozvojový a ji (odpovídá: členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj) (V.2) • Provedeme výzkum chápání a vnímání značky Univerzity Karlovy v cílové skupině uchazečů o jejich rodičů. (odpovídá: pror. pro vnější vztahy) (V.3) • Do procesů univerzity budeme implementovat závěry získané z analýz týkajících se interní které byly zpracovány na základě šetření mezi fakultami, dalšími součástmi a pracovišti (kancléř) (V.3, V.5) • Rozšíříme využívání elektronických nástrojů pro sdílení vzorových dokumentů k přípravě a projektů. (odpovídá: pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj, člen kolegia rektorky p analýzy a transfer) (V.5) • Pro naplňování třetí role Univerzity Karlovy: • vytvoříme soubor příkladů dobré praxe v oblasti přenosu poznatků a technologií do prax a propagující úspěšné případy s cílem podpořit akceleraci těchto aktivit na univerzitě kontextu; • analytický tým naší dceřiné společnosti využijeme pro vyhledávání společensky uplatnit a následně pro ně prostřednictvím matchmakingové platformy „TechZone” nalezneme releva partnery. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (V.6, V.10) • Na základě široké univerzitní diskuse dospějeme ke shodě na principech financování Unive pro následující období, jejichž hlavními pilíři budou víceletý výhled, stabilita financo aktivit a ukazatelů kvality, které směřují k naplňování cílů Strategického záměru univer paní rektorka, kvestor, člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer) (V.7) • Zformulujeme strategii pro systémové využívání prostředků Nadačního fondu Univerzity Kar přizpůsobíme jí výzvy pro čerpání prostředků. (odpovídá: kancléř) (V.8) • V oblasti posilování elektronizace univerzity: (V.9, V.12, V.13, I.6) • vybereme dodavatele nového ekonomického systému a zahájíme jeho implementaci, včetně p zavedení jednotné ekonomické metodiky (sjednocení číselníků, postupy evidence majetku procesní postupy) (odpovídá: pror. pro informační technologie, kvestor, člen kolegia r eGovernment a bezpečnost); • v rámci nového studijního informačního systému zprovozníme moduly pro zápis do předmět ubytovací a sociální stipendia (odpovídá: pror. pro informační technologie); • uskutečníme business a IT analýzy dalších modulů a provedeme úpravy vyvolané přijetím kterým se mění některé zákony v souvislosti s další elektronizací postupů orgánů veřej (odpovídá: pror. pro informační technologie, člen kolegia rektorky pro eGovernment a b • v návaznosti na ustavení specializovaného pracoviště v rámci Ústavu výpočetní techniky pokračovat v celouniverzitním nasazování cloudových služeb Microsoft 365 (odpovídá: pr informační technologie); • zahájíme implementaci struktur, importního rozhraní a synchronizace dat dalších částí systému univerzity do datového skladu a provedeme analýzu možnosti integrování výstupů z datového skladu do nového studijního informačního systému (odpovídá: pror. pro infor technologie); • dokončíme implementaci nového informačního systému pro habilitační a jmenovací řízení pro informační technologie); • zahájíme práce na upgrade systému pro elektronickou pasportizaci nemovitého majetku a systému Building Information Modelling (odpovídá: pror. pro informační technologie, čl rektorky pro eGovernment a bezpečnost); • v pilotním provozu ověříme novou aplikaci, která umožní administrovat výběrová řízení pozice (zadávání inzerce volných pozic a vlastní výběrové řízení na univerzitě v jedno se všemi podstatnými náležitostmi, vyhodnocování písemných materiálů kandidátů, komuni hlasování výběrových komisí) (odpovídá: pror. pro informační technologie, člen kolegia eGovernment a bezpečnost); • upravíme aplikaci SPR UK tak, aby umožňovala každoroční průběžné i závěrečné vyhodnoco Programu na podporu strategického řízení Univerzity Karlovy a spustíme databázi projek a projektů, která sníží administrativní zátěž při přípravě a realizaci projektů financ z Evropských strukturálních a investičních fondů a Národního plánu obnovy. (odpovídá: informační technologie) • Posílíme vnitřní řízení rozvojových investičních i dislokačních aktivit a etablujeme pla pro podporu rozhodování na centrální úrovni s vazbou na národní programy, správu majetku prioritních akcí. (odpovídá: pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) (V.11) • Dokončíme a uvedeme do provozu univerzitní minikampus Fakulty sociálních věd v Jinonicíc výstavbu minikampusů v Hradci Králové (MEPHARED 2), na Albertově (Biocentrum) a v Motole budova 2. lékařské fakulty), resp. rekonstrukci objektů Filozofické fakulty v Opletalově Pedagogické fakulty v ulici Rettigové a objektu Evangelické teologické fakulty v Černé u pror. pro strategickou spolupráci a rozvoj) (V.12) • V oblasti bezpečnosti: • na základě analýzy stanovíme seznam rizikových studijních programů a výzkumných projek opatření ke zmírnění působení cizí moci na univerzitě; jednotlivé rizikové faktory a o problematice budeme aktualizovat v návaznosti na evropskou i českou legislativu; • zavedeme e-learning pro zaměstnance v oblasti institucionální odolnosti (protivlivovéh kybernetické bezpečnosti; • v návaznosti na přijetí strategie kybernetické bezpečnosti 2022+ implementujeme někter skenu zranitelností a minimálně pět dalších bezpečnostních politik jako součást systém bezpečnosti informací; • dokončíme komplexní analýzu měkkých cílů na univerzitě. (odpovídá: člen kolegia rektorky pro eGovernment a bezpečnost) (V.13)