Zápis ze zasedání Komise pro informační technologie AS UK ze dne 18. ledna 2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Přítomni:Mgr. Anna Altová (PřF), Mgr. Andrej Farkaš (MFF), Mgr. Michael Glogr (PF), Mgr. J Přítomni online: Bc. Marek Boňko (FSV), Mgr. Lukáš Nowak (MFF), Alexandr Stropek (PedF), B Švandelík (MFF), RNDr. Daniel Toropila, Ph.D. (ÚVT) Hosté: Mgr. Miroslava Hurdová (KaM/online) Ing. Marek Kalika, Ph.D. (ÚVT), manažer kyberbe Mgr. Jan Pačes (PřF), prof. RNDr. Tomáš Skopal, Ph.D. (KR/online), Ing. Daniela Slováková ****************************************************************************************** * Program: ****************************************************************************************** 1.Úvodní slovo předsedy komise 2.Představení nového ředitele ÚVT 3.Postup ve věci ověřování PDF/A u závěrečných prací 4.Kyberbezpečností příručka pro uživatele 5.Zadávací dokumentace pro kreditový systém KaM 6.Zhodnocení fungování komise v minulém roce, nedokončené úlohy pro příští období 7.Různé ****************************************************************************************** * 1. Úvodní slovo předsedy komise ****************************************************************************************** Předseda komise Mgr. Andrej Farkaš přivítal všechny přítomné a zahájil zasedání komise. Mgr. Farkaš se dotázal, zda má někdo z členů komise připomínky k zápisu ze zasedání Komise 14. prosince 2022. Připomínky nikdo nevznesl, zápis byl schválen tichým souhlasem. ****************************************************************************************** * 2. Představení nového ředitele ÚVT ****************************************************************************************** Předseda komise Mgr. Andrej Farkaš uvedl bod jednání a předal slovo dr. Kalikovi, novému ř Dr. Kalika nejprve představil své dosavadní profesní působení. Následně se věnoval svým vi ÚVT. Uvedl, že strategie pro IT a podpora komunikace musí být základním kamenem pro fungov Prostor ke zlepšení vnímá v oblasti komunikace a sdílení informací. Dále si klade za cíl v služeb navázaného na organizační strukturu, který by měl být připraven jako podklad pro pl na rok 2023. V katalogu budou jasně definovány kompetence těch, kteří budou služby poskyto jako jejich navázání na granty. Stejně tak budou jasně určení členové vedení, kteří budou služby garantovat. Dále uvedl, že na UK chybí centrální help desk, který by uměl rozdělova jednotlivých kategorií. Rád by takový help desk vytvořil spolu se změnovým řízením, které navazovat. Mělo by být patrné, které záležitosti se budou řešit prioritně. S prioritizací problematika rozvoje agend, která je spojená s projekty NPO a programem podpory strategick kterých lze čerpat slušný objem financí. Byl by rád, kdyby se během prvního kvartálu podař projekty na menší, které by měli na starosti konkrétní řešitelé. Co se týče střednědobého vytvořit koncepční záměr podle kterého se budou stanovovat další cíle pro jednotlivé roky. Mgr. Farkaš se dotázal, jaký je předpokládaný časový rámec zprovoznění help desku. Dr. Kal technicky jeho zprovoznění bude trvat v řádech dnů, ale je nutné ho napojit na zmíněnou st což bude trvat déle, ale předpoklad je květen. ****************************************************************************************** * 3. Postup ve věci ověřování PDF/A u závěrečných prací ****************************************************************************************** Předseda komise Mgr. Andrej Farkaš uvedl tento bod a předal slovo dr. Kalikovi, který však komise nedisponoval novými informacemi. Bod se bude znovu projednávat na příštím zasedání ****************************************************************************************** * 4. Kyberbezpečností příručka pro uživatele ****************************************************************************************** Předseda komise Mgr. Andrej Farkaš představil bod jednání a předal slovo MK, který předsta materiál. Bc. Švandelík, Mgr. Farkaš a Mgr. Glogr vznesli k předloženému materiálu několik připomíne zaslány MK v písemné formě k zapracování. Mgr. Altová se dotázala, zda bude podobná příručka a školení poskytnuto i doktorandům. MK musela otevřít otázka, jak do toho zapojit všechny studenty. ****************************************************************************************** * 5. Zadávací dokumentace pro kreditový systém KaM ****************************************************************************************** Předseda komise Mgr. Andrej Farkaš představil bod jednání a Ing. Slovákové k představení z dokumentace pro kreditový systém KaM. Ing. Slováková představila dokument, který byl vytvořen jako podklad pro kreditový systém zkušenosti ze stravovacích zařízení a obsahuje požadavky, které jsou na kreditový systém k byl následně postoupen odboru veřejných zakázek a ÚVT. Na základě připomínek Ing. Fikaisov nějaké změny, které musí schválit vedení KaM. Mgr. Farkaš tlumočil připomínky Bc. Švandelíka, především upozornil na chybějící konkrétní pro dodavatele. Je třeba doplnit zadání pro informatika, který bude software programovat. poznamenal, že by měla být tvorba systému zadána někomu, kdo má již podobné zkušenosti. In uvedla, že bude požadovat, aby dodavatel systému disponoval referencemi od jiných zákazník poznamenal, že zakázka musí být podle zákona vypsaná tak, aby se do ní mohl přihlásit i do který bude chtít systém vytvořit „na zelené louce“. Ing. Slováková uvedla, že se domnívá, dokumentaci má být popsán cíl, resp. funkčnost systému, a ne způsob, jak ho dosáhnout. Mgr vysvětlil, že UK bude chtít po dodavateli, aby systém na vázal na další systémy, které na tomto ohledu je dokument málo specifický a zadání musí být konkretizováno. Mgr. Farkaš uzavřel, že připomínky budou zaslány k vypořádání ÚVT a KaM. Usnesení: „Komise pro IT AS UK Komise pro IT AS UK schvaluje zadávací dokumentaci kreditového systém výhradami, které postupuje k vypořádání KaM a ÚVT.“ 4 pro prezenčně/6 pro distančně – 0 proti – 0 zdrž. Schváleno ****************************************************************************************** * 6. Zhodnocení fungování komise v minulém roce, nedokončené úlohy pro příští období ****************************************************************************************** Členové komise v tomto bodě zhodnotili fungování komise za uplynulé období. Mgr. Farkaš vy případných dalších připomínek a námětů emailem. ****************************************************************************************** * 7. Různé ****************************************************************************************** V tomto bodě nikdo nevystoupil. Předseda komise Mgr. Andrej Farkaš poděkoval přítomným za účast a zasedání ukončil. Zapsala: Anna Matoušková, tajemnice Legislativní komise AS UK Schválil: Mgr. Andrej Farkaš, předseda Komise pro IT AS UK