Opatření rektora č. 43/2023 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů K provedení: Pravidel podpory zájmové činnosti studentů Univerzity Karlovy, v platném Gestor: UK POINT Účinnost: 11. září 2023 ****************************************************************************************** * Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 1 - Úvodní ustanovení ****************************************************************************************** 1.Tyto Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů stanoví podrobnosti o přiz jednotlivých druhů podpor, limity pro tyto podpory a další náležitosti. 2.Podporu zájmové činnosti na univerzitě lze v souladu s Pravidly podpory zájmové činnosti Univerzity Karlovy (dále jen „Pravidly“ a „univerzity“) přiznat pouze zapsanému spolku, nebo nadačnímu fondu podle Pravidel, pokud vykonává nebo hodlá vykonat zájmovou činnost se studentské části akademické obce, přičemž zájmovou činností se rozumí každá činnost s naplňování kulturních, sociálních, vzdělávacích a dalších potřeb studentů při využívání k pořádání diskusí, besed a dalších setkávání, k poskytování informačních služeb, pořádá koncertů, uměleckých vystoupení, studentských konferencí apod., jakožto i podporu vlastn činnosti. 3.O přiznání podpory zájmové činnosti rozhoduje rektor na základě návrhu sociální komise A senátu univerzity. Rektor může v odůvodněném případě rozhodnout o neposkytnutí podpory n výše navržené podpory žadateli, jehož žádost sociální komise Akademického senátu univerz Žádostem, které nebyly doporučeny sociální komisí Akademického senátu univerzity, nelze poskytnout. 4.V případě, kdy sociální komise Akademického senátu univerzity neprojedná či nepřeruší pr žádostí, předložených do 15. listopadu, ve lhůtě do 31. ledna následujícího kalendářního doručené žádosti, které splňují formální požadavky, předloženy k rozhodnutí plénu Akadem univerzity. ****************************************************************************************** * Čl. 2 - Všeobecná podpora zájmové činnosti ****************************************************************************************** 1.Všeobecnou finanční podporu zájmové činnosti lze poskytnout ve formě jednorázové finančn aktivity pro příslušný akademický rok. 2.Všeobecnou finanční podporu spolku nebo nadačnímu fondu lze poskytnout do výše 50 000 Kč akademický rok. Jde-li o studentský spolek s počtem členů více než 250, z nichž většina akademické obce univerzity, může mu být všeobecná finanční podpora poskytnuta až do výše 3.O poskytnutí všeobecné finanční podpory žádají spolky nebo nadační fondy v období od zač akademického roku do 15. listopadu daného akademického roku sociální komisi Akademického univerzity. Poskytnutá všeobecná podpora může být vynaložena pouze na aktivity, které js rámci univerzity, případně na krytí nezbytných provozních nákladů spolku v souladu s obe poskytování zájmové podpory. Finanční prostředky jsou žadateli vypláceny po řádném proje schválení žádosti v průběhu prvního čtvrtletí následujícího kalendářního roku. Pro určen členů studentského spolku podle odstavce 2 je rozhodným termínem konec letního semestru akademického roku. 4.Výše všeobecné finanční podpory podle odstavce 2 nemůže převýšit 50 procent nákladů žada vynaložených v minulém nebo předminulém kalendářním roce na zájmovou činnost. Pro určení se vychází z účetní závěrky spolku, jak je uložena ve veřejné sbírce listin. Pakliže spo veřejné sbírky listin účetní závěrku za uplynulý rok, předloží ji jako přílohu žádosti o 5.Při posuzování žádostí o všeobecnou finanční podporu zohledňuje sociální komise následuj základě jejichž naplnění rozhoduje o žádosti a navržené výši podpory: a.finanční přiměřenost žádosti a schopnost žadatele aktivity uspořádat, b.vazba aktivit na studenty a akademickou obec univerzity coby cílové skupiny, c.přehled aktivit, které žadatel pořádá v rámci fakulty či univerzity a zkušenosti žadat akcí, d.informaci o financování ze strany univerzity či fakult v daném roce. ****************************************************************************************** * Čl. 3 - Jednorázová podpora zájmové činnosti ****************************************************************************************** 1.Jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě lze studentskému spolku neb poskytnout do výše 60 procent nákladů na připravovanou nebo vykonanou akci spadající pod činnost, nejvýše však do výše 250 000 Kč. 2.Rektor z vlastního rozhodnutí nebo na základě odůvodněného návrhu sociální komise Akadem senátu univerzity může přiznat i jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na unive překračující limit 60 procent podle odstavce 1 tohoto článku, jde-li o akci týkající se speciálními potřebami, a to bez ohledu na fakultu, na které studují, nebo o jinou akci h zřetele, nejvýše však do výše nákladů na takovou akci, a to za situace, kdy tato akce ne spolufinancování ze strany účastníků (např. vstupné či účastnický poplatek). 3.Jde-li o již vykonanou akci, lze žádost o jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti podat nejpozději do 60 dnů ode dne jejího ukončení, nejpozději však v termínu stanoveném opatřením. 4.Rektor může z vlastního podnětu nebo na základě odůvodněného návrhu sociální komise či p Akademického senátu univerzity rozhodnout o vypsání zvláštní výzvy na podporu aktivit na opatření. V takovém případě stanovuje celkovou alokaci finančních prostředků, termín pod či cíle, k jejichž plnění mají tyto aktivity směřovat a případná další kritéria hodnocen 5.Při posuzování žádostí o finanční podporu zohledňuje sociální komise následující kritéri jejichž naplnění rozhoduje o žádosti a navržené výši podpory: a.finanční přiměřenost žádosti a schopnost žadatele aktivity uspořádat, b.vazba aktivit na studenty a akademickou obec univerzity coby cílové skupiny, c.přehled aktivit, které žadatel pořádá v rámci fakulty či univerzity a zkušenosti žadat akcí, d.informaci o financování ze strany univerzity či fakult v daném roce, e.počet podpořených studentů či počet fakult, jejichž studenti na akci mohou participova ****************************************************************************************** * Čl. 4 - Podmínky použití podpory ****************************************************************************************** 1.Příjemce je povinen užít finanční prostředky vlastním jménem spolku či nadačního fondu, příjemce a na vlastní odpovědnost. 2.Finanční prostředky zájmové podpory musí být vynakládány efektivně, účelně a hospodárně tímto opatřením a podepsanou smlouvou. 3.Příjemce podpory je povinen řádně účtovat a vést účetnictví v souladu s platnými právním Příjemce je povinen sledovat v účetnictví odděleně příjmy a výdaje, resp. výnosy a nákla s účelem poskytnuté podpory. 4.Poskytnutou podporu ani její část nelze převádět na jiné právnické či fyzické osoby. 5.Poskytnutou zájmovou podporu nelze použít na: a.výrobu, tisk a distribuci tiskovin a propagačních předmětů distribuovaných za úplatu t b.nákup předplatných jízdenek městské hromadné dopravy a cestovné členů spolku či účastn aktivity s výjimkou pozvaných hostí, c.nákup věcí osobní potřeby, které nesouvisejí s danou činností nebo posláním organizace d.financování podnikatelských aktivit a výdělečnou činnost, e.úhradu mezd, dohod o provedení práce či pracovní činnosti (DPP a DPČ) a odvodů na soci pojištění funkcionářů a zaměstnanců příjemce, f.splátky úvěrů a dalších závazků příjemce vůči třetím stranám. 6.Příjemce je povinen finanční podporu ze strany univerzity prezentovat v informačních mat propagačních předmětech, které souvisejí s podpořenou akcí nebo činností spolku na unive 7.Příjemce je povinen nabídnout univerzitě v případě, že z poskytnuté podpory vzniklo dílo autorským právem, bezplatnou, neomezenou a nevýhradní licenci k tomuto právu duševního v (např. fotografie, audiovizuální záznamy, publikace). ****************************************************************************************** * Čl. 5 – Zvýhodněné pronájmy, výpůjčky, zápůjčky a dary ****************************************************************************************** 1.Podporu formou zvýhodněného pronájmu nebo výpůjčky nemovitého nebo movitého majetku lze v případě, že tímto nebude ohroženo plnění hlavních činností univerzity. 2.Podporu podle odstavce 1 lze poskytnout pouze tehdy, jde-li o majetek, se kterým je oprá rektor nebo kvestor či na základě dalších předpisů. 3.Podporu formou zápůjčky a formou daru lze poskytnout pouze ve výjimečných případech. 4.Pro konání zájmové činnosti podpory může rektor či kvestor též rozhodnout o podpoře form poskytování služeb ze strany Kolejí a menz UK formou slevy na příslušné službě. ****************************************************************************************** * Čl. 6 - Seznam spolků a nadací ****************************************************************************************** 1.Všechny příjemce zájmové podpory eviduje univerzita v rámci seznamu podporovaných spolků svém webu. 2.V seznamu spolků a nadací vedeném univerzitou jsou evidovány tyto údaje: a.název, b.právní forma, c.datum vzniku, d.sídlo, e.kontaktní e-mailová adresa, případně další spojení a odkaz na webovou stránku nebo jin prezentaci, f.fakulta či výčet fakult, na nichž spolek působí, nebo celouniverzitní působnost, g.výše podpory poskytnutá univerzitou. 3.O zveřejnění v seznamu bude spolek nebo nadace informován ve lhůtě 15 dnů ode dne vydání udělení podpory, nebo bude v téže lhůtě spolek či nadace vyrozuměn o nutnosti dodat poža k zveřejnění. ****************************************************************************************** * Čl. 7 - Náležitosti a termíny podávání žádostí ****************************************************************************************** 1.Žádost o všeobecnou podporu podle čl. 2 musí obsahovat: a.identifikaci žadatele, včetně prokázání jeho právní formy v podobě výpisu z veřejného b.účetní závěrku, zveřejněnou ve veřejné sbírce listin, za minulý rok, c.rozhodné údaje o vykonávané zájmové činnosti podle čl. 2 Pravidel, včetně seznamu plán činností, které žadatel na univerzitě chystá a d.čestné prohlášení o počtu studentů univerzity, kteří jsou členy studentského spolku, v jednotlivých fakult, na kterých studují, nebo jmenný seznam studentů univerzity, kteří řídících a dozorčích orgánů nadace. 2.Žádost o jednorázovou podporu podle čl. 3 musí obsahovat: a.identifikaci žadatele, včetně prokázání jeho právní formy v podobě výpisu z veřejného b.název a popis připravované nebo vykonané akce, její termín a organizační zajištění, c.údaje o tom, komu je akce určena a způsob jejího zveřejnění a propagace, včetně inform univerzity, d.reprezentativní přehled o pořádaných aktivitách žadatele za uplynulý rok, e.seznam dalších partnerů akce a informace o dalších poskytnutých prostředcích, f.údaje o zajištění příslušných povolení nebo rozhodnutí, jsou-li podle platných právníc vnitřních předpisů univerzity zapotřebí, g.rozpočet akce, z něhož bude zřejmé, jaké výdaje budou hrazeny z poskytnuté podpory, h.v případě již vykonané akce platí písm. b) – e) obdobně a i.žádost musí být podepsána statutárním orgánem, podává-li jej jiná osoba, musí být k po statutárním orgánem zmocněna a toto zmocnění musí být přílohou žádosti. 3.Žádost se podává UK Pointu v listinné podobě v určené lhůtě prostřednictvím podatelny re univerzity na formuláři tvořícím přílohu č. 1 a 2 tohoto opatření a současně v elektroni mailovou adresu zajmova-cinnost@ruk.cuni.cz. 4.Rektor nebo sociální komise Akademického senátu univerzity si v důvodných případech moho údaje (např. jmenný seznam členů, program akce), nestanoví-li právní předpisy jinak. Obd vyzván k doplnění žádosti v případě, kdy jsou předložené údaje neúplné. V obou případech doplnění lhůtu 30 dní. Nebude-li žádost ve stanovené lhůtě doplněna, bude její projednáv 5.Žádost o všeobecnou podporu zájmové činnosti na univerzitě pro daný akademický rok podle nejpozději do 15. listopadu běžného kalendářního roku. 6.Jde-li o akci v běžném kalendářním roce, lze žádost o podporu zájmové činnosti na univer nebo 5 tohoto opatření podat vždy nejpozději do 15. listopadu běžného kalendářního roku. 7.K žádosti o podporu zájmové činnosti na univerzitě zaujme sociální komise Akademického s stanovisko zpravidla ve lhůtě 45 dnů od jejího doručení, s výjimkou období mezi 15. červ říjnem. Administrativní činnost spojenou s poskytováním podpory zájmové činnosti student odbor rektorátu UK Point, k posouzení dalších odborných otázek si vyžaduje stanovisko pr ekonomického, personálního a mzdového odboru rektorátu univerzity. Rozhodnutí a návrhy s právní odbor rektorátu univerzity. ****************************************************************************************** * Čl. 8 Hodnocení žádostí ****************************************************************************************** 1.Žádosti o všeobecnou i jednorázovou podporu hodnotí sociální komise Akademického senátu na základě splnění formálních náležitostí a kritérií uvedených v příslušných článcích, p přihlédnutím k dalším předem daným podmínkám. 2.Zástupci jednotlivých žadatelů jsou přizváni na jednání sociální komise Akademického sen která jejich žádost posuzuje k případnému zodpovězení dalších otázek. Sociální komise Ak senátu univerzity se může usnést na doporučení žádosti i bez přítomnosti zástupce žadate nebyly vzneseny žádné výhrady. 3.Jednotlivé žádosti posoudí sociální komise Akademického senátu univerzity po projednání během svého jednání, v jehož rámci žádosti zhodnotí a rozhodne o jejich doporučení a kon částkách. Zástupcům žadatelů je spolu s informací o výsledku jednání sociální komise Aka univerzity rovněž zasláno hodnocení plnění jednotlivých kritérií. 4.Sociální komise Akademického senátu univerzity po projednání a zhodnocení žádosti případ přiznání finanční podpory a výši, v jaké ji navrhuje přiznat. Komise může doporučit podp nebo ji nepřiznat v plné výši. ****************************************************************************************** * Čl. 9 - Čerpání a vyúčtování podpory ****************************************************************************************** 1.Neprodleně po rozhodnutí o přiznání podpory vyzve právní odbor rektorátu univerzity příj uzavření smlouvy. Po uzavření smlouvy zajistí ekonomický, personální a mzdový odbor rekt převod finančních prostředků na účet příjemce podpory formou jedné platby. 2.Spolek nebo nadace, kterému byla poskytnuta podpora zájmové činnosti, je povinen do 60 d ukončení podporované akce, v případě podpory, na již vykonanou akci do 60 dnů ode dne uz o poskytnutí podpory, předložit univerzitě prostřednictvím UK Pointu vyúčtování poskytnu podpory. V případě všeobecné zájmové podpory je příjemce podpory povinen předložit vyúčt ledna následujícího kalendářního roku. 3.Vyúčtování podpory musí obsahovat informaci o plnění předloženého rozpočtu dle žádosti, o dalších výdajích souvisejících s realizací konkrétních aktivit, a dále kopie účetních potřeby kontroly. Výše skutečně vynaložených nákladů na realizovanou akci je dokladována prohlášením a uvedena ve vyúčtování. 4.Předložená vyúčtování jsou prostřednictvím UK Pointu postoupena ekonomickému, personální odboru rektorátu univerzity ke kontrole. Sociální komise Akademického senátu univerzity dva své členy, kteří se seznámí s výsledky kontroly a mohou nahlížet do předložených vyú závěrech kontroly vyúčtování informují sociální komisi Akademického senátu univerzity. S Akademického senátu univerzity jsou předloženy k rozhodnutí případné sporné případy. 5.Součástí smlouvy o poskytnutí podpory musí vždy mimo jiné být povinnost příjemce podpory nahlédnutí do rozhodných prvotních účetních dokladů a povinnost poskytnutou finanční pod část vrátit v případě nedodržení podmínek poskytnutí podpory, nebo jejich jen částečném 6.Plně či částečně nevyčerpanou podporu je příjemce povinen vrátit univerzitě dle instrukc ve smlouvě, a to ke konci účetního roku, v jakém byla poskytnuta. Takto vrácené prostřed zdrojem na financování zájmové činnosti pro další rok. 7.Příjemce podpory je povinen informovat právní odbor rektorátu univerzity o kontrolách, k byly v souvislosti s poskytnutou podporou provedeny externími kontrolními orgány, včetně kontrol, a to bezprostředně po jejich ukončení. ****************************************************************************************** * Čl. - 10 Společná, přechodná a závěrečná ustanovení ****************************************************************************************** 1.Koordinaci činností spojených se zabezpečením agendy podpory zájmové činnosti studentů z Point. 2.Postup při vyřizování žádostí o podporu zájmové činnosti na univerzitě doručených přede účinnosti tohoto opatření se řídí ustanoveními opatření rektora č. 13/2018. Kontrola čer smyslu ust. čl. 9 se řídí již tímto novým opatřením rektora č. 43/2023. 3.Opatření rektora č. 13/2018 se zrušuje. Toto opatření nabývá účinnosti dne 11. září 2023. V Praze dne 11. září 2023 .pdf ke stažení [ URL "UK-13029-version1-or___43_2023___podpora_zajmove_cinnosti_studentu. .doc ke stažení [ URL "UK-13029-version1-or___43_2023___podpora_zajmove_cinnosti_studentu. ****************************************************************************************** * PŘÍLOHY: ****************************************************************************************** Příloha č. 1 Žádost o poskytnutí všeobecné podpory zájmové činnosti studentů na Univerzitě .doc ke stažení [ URL "UK-13029-version1- navrh_uk_13029_version1_or___43_2023___podpora_zajmove_cinnosti_studentu___prilo.docx"] Příloha č. 2 Žádost o poskytnutí jednorázové podpory zájmové činnosti studentů na Univerzi .doc ke stažení [ URL "UK-13029-version1- navrh_uk_13029_version1_or___43_2023___podpora_zajmove_cinnosti_studentu___prilo.docx"] Příloha č. 3 Vyúčtování podpory zájmové činnosti na Univerzitě Karlově .doc ke stažení [ URL "UK-13029-version1- or___43_2023___podpora_zajmove_cinnosti_studentu___priloha_c_3___vyuctovani.xlsx"]