Nový propagační vizuál UK ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Svou propagační složkou se UK zařadila mezi světové univerzity, které dbají na jednotné a oslovení uchazečů, alumni a veřejnosti. Novou vizuální identitu tvoří propagační logo, jasně definovaná barevnost, paleta rastrů, tzv. logotyp ve svých příslušných 4 variantách včetně jeho anglické mutace. Postupně (ke konci roku 2024) vznikne i nově navržené písmo s názvem Universitas Carolina. zachování úcty k historické pečeti UK. Vše v nové propagační rovině vychází z historické pečeti – korunka, barevnost, vzor stěny podkladem pro zdobné rastry. Propagační logotyp UK vychází z podoby stylizované svatováclavské koruny zakladatele Unive Karla IV. Nejstarší a nejvýznamnější součást českých korunovačních klenotů je odvozena z historického znaku UK a je geometricky zjednodušená. Logotyp dále zahrnuje n resp. jeho zkratku (pro českou variantu zkratka „UK“, pro anglickou variantu pak zkratka „ Typografická část logotypu UK je tvořena fontem Larken Serif a svým „patkovým“ zakončením na font Bodoni, který je používán v reprezentativní složce UK. Geneze korunky na propagačním logu. Koruna vychází z?historické pečeti. Kdo jiný, než Univ tedy nárok korunku používat? UK *1348! Pro každodenní použití bylo vybráno písmo/font Silka, které je vytvořeno v klasické verzi webové rozhraní. OVV RUK zakoupilo celouniverzitní licenci pro užití tohoto fontu, aby moh propagační účely napříč celou UK. Jako doplňkové písmo bylo zvoleno Gill Sans MT, které od z reprezentačního stylu UK (je zde užito též jako zástupné písmo). Tím dochází k?propojení prezentace. OVV RUK nyní základní krok celého konceptu propagačního loga UK dokončilo. Na adrese http: brand [ URL "http://pr.cuni.cz/brand"] vznikl zcela nový rozcestník, kde lze najít Grafick Jednotného propagačního vizuálního stylu Univerzity Karlovy (JPVS UK), ale i kompletní pod vzorníky pro tiskoviny, ukázky užití a příklady dobré praxe. Kromě toho je zde celouniverz také nový koncept podpory pro fakulty – tzv. Brandcloud UK. OVV RUK také zajistí osobu tzv brand managera, který bude k dispozici pro otázky spojené s problematikou logomanuálu. Vizualizace propojení pečeti a propagačního loga na propagačních předmětech. Užití propagačního loga již odstartovalo vedle RUK rovněž i na řadě fakult a součástí UK. podstatné, že mohou propagační brand využít zcela v souladu s?celým konceptem jako svůj vý propagační prezentace. Pokud již fakulta či součást UK má vlastní vizuální styl vypracovan fakultní a univerzitní styly koexistovat za dodržení „propagačního minima“, tedy přidáním propagačního vizuálního stylu UK (JPVS UK). Ujednotí se tak komunikace fakult a UK navenek (Fakulty, součásti a UK) Patříme k sobě. V novém vizuálním stylu už je připravena i nová modulární expozice Univerzity Karlovy na n Gaudeamus v ČR a na Slovensku, s možností využití pro další akce (např. Na Karlovku, do Ka popularizační akce a aktivity v rámci naplňování třetí role univerzity). Nová modulární expozice ve své střední podobě nejen pro náborové veletrhy. Využití propagační varianty v šablonách MS. Velkou výhodou nového propagačního systému je jeho evoluční vznik. Takový postup je pro mn širokospektrou univerzitu pružný a pro celkové sjednocení vizuálního stylu také finančně n