Univerzita Karlova se posunula v prestižním mezinárodním žebříčku oborového srovn ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Praha 10. dubna 2024 – Podle nově zveřejněného mezinárodního žebříčku QS World University Subject 2024 [ URL "https://www.topuniversities.com/subject-rankings"] si Univerzita Karlo hned ve třech oborech. Celkem byla UK klasifikována v 25 oborech, ve 22 z nich je vůbec ne českou vysokou školou. V hodnocení se navíc meziročně ve čtyřech oborech objevila zcela no Univerzita Karlova si oproti loňskému roku konkrétně polepšila v oborech historie, lingvis Nově se pak mezi nejlepšími školami v celosvětovém srovnání nachází v oborech archeologie, geofyzika a vědy o Zemi. Celkem byla v letošním roce Univerzita Karlova klasifikována v 25 se tak stala univerzitou s největším počtem hodnocených oborů v České republice. Z 25 obor je UK klasifikována, je ve 22 oborech vůbec nejlépe hodnocenou českou vysokou školou. Samo obory do klasifikace dostanou, je již zařazuje mezi ty nejlepší v mezinárodním měřítku. So hodnocení bylo celkem 5 tisíc univerzit, přičemž 1 559 se jich objevuje ve zveřejněných vý ve čtyřech oborech (archeologie, filozofie, politologie a mezinárodní studia a geografie) mezi nejlepšími 150 školami na světě. „Mám nesmírnou radost z toho, že Univerzita Karlova neustále rozšiřuje okruh oborů, které do hodnocení v prestižních mezinárodních žebříčcích. Dokazuje to, že i při velké rozmanito širokém záběru jednotlivých fakult lze dosahovat vynikajících výsledků,“ říká rektorka Uni Milena Králíčková. Za zmínku také stojí, že Univerzita Karlova je v letošním roce jako jediná vysoká škola v klasifikována v oborech anglický jazyk a literatura, filozofie, historie, moderní jazyky, komunikační studia, politologie a mezinárodní studia, sociologie, farmacie a farmakologie, geografie, geologie a vědy o Zemi. Další zajímavé informace k ratingům naleznete také v nedávno publikovaném článku v časopis (autor: Martin Rychlík), zde: Jak číst žebříčky škol? Význam mají, ale nepřeceňujme je [ U www.ukforum.cz/rubriky/nazory/9180-jak-cist-zebricky-skol-vyznam-maji-ale-neprecenujme-je" Tisková zpráva ke stažení ZDE [ URL "UK-13555-version1-tz_uk_qs_zebricek_2024.docx"] Za správnost: Mgr. Václav Hájek Tiskový mluvčí UK