Opatření rektora č. 20/2024 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Krizová připravenost na Univerzitě Karlově K provedení: - Gestor: Bezpečnostní odbor rektorátu Univerzity Karlovy Odbor zahraničních vztahů rektorátu Univerzity Karlovy Účinnost: 1. 5. 2024 ****************************************************************************************** * Krizová připravenost na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 1 Úvodní ustanovení ****************************************************************************************** 1.Účelem tohoto opatření je podpořit vedoucí zaměstnance Univerzity Karlovy (dále jen „uni při předcházení, řešení a koordinaci následků závažných bezpečnostních incidentů, které svou závažností incidenty řešitelné standardně dle běžných postupů. Jedná se o incidenty definici mimořádné události dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně někt (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, ale také o další závažné incidenty s vážn na bezpečí, provoz a dobré jméno Univerzity Karlovy a jejích součástí, pro jejichž zvlád rychlá koordinace více složek univerzity, respektive jejích jednotlivých součástí. 2.Toto opatření navazuje zejména na: a.zákon č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), v pozdějších předpisů, b.zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, v pozdějších předpisů, c.vyhlášku č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchrann znění pozdějších předpisů, d.čl. 66a Statutu Univerzity Karlovy, v platném znění. ****************************************************************************************** * Čl. 2 Plán krizové připravenosti ****************************************************************************************** 1.Plán krizové připravenosti univerzity je určen k řešení velmi závažných událostí v rámci republiky, které závažným způsobem ohrožují běžný provoz univerzity. 2.Plán krizové připravenosti univerzity má působnost na celou univerzitu a je tak závazný její součásti. Jednotlivé součásti univerzity vydávají na základě tohoto plánu své dílčí připravenosti zohledňující specifika svého provozu, a to povinně všechny fakulty univerz jazykové a odborné přípravy a Koleje a menzy. Další nevyjmenované součásti univerzity vy plány krizové připravenosti na základě doporučení vedoucího Bezpečnostního odboru rektor 3.Plán krizové připravenosti univerzity vydává a v případě potřeby aktualizuje kvestor. Pl připravenosti jednotlivých součástí univerzity vydávají a v případě potřeby aktualizují jejich tajemníci a v případě dalších součástí jejich ředitelé. 4.Odborným garantem Plánu krizové připravenosti univerzity jsou zaměstnanci Bezpečnostního rektorátu univerzity určení vedoucím Bezpečnostního odboru rektorátu univerzity. 5.Plán krizové připravenosti univerzity je určen rektorovi, kvestorovi, děkanům a tajemník ředitelům dalších součástí univerzity, členům krizových štábů, vedoucímu Bezpečnostního univerzity a dalším osobám, které vyjmenované osoby určí. ****************************************************************************************** * Čl. 3 Krizový informační a svolávací systém ****************************************************************************************** 1.Univerzita provozuje Krizový informační a svolávací systém univerzity (KISS), který slou a ke svolávání zaměstnanců a studentů univerzity při velmi závažných událostech, jako na mimořádných událostí, krizových stavů, provozní odstávek a havárií. 2.Technickým garantem Krizového informačního a svolávacího systému univerzity jsou: a.zaměstnanci Bezpečnostního odboru rektorátu univerzity určení vedoucím Bezpečnostního univerzity a b.zaměstnanci Ústavu výpočetní techniky určení vedoucím Bezpečnostního odbor rektorátu u souhlasem ředitele Ústavu výpočetní techniky. 3.Další podrobnosti o provozu a správě Krizového informačního a svolávacího systému univer Plán krizové připravenosti univerzity. ****************************************************************************************** * Čl. 4 Krizová komunikace a intervence v rámci zaměstnanecké a studentské mobility ****************************************************************************************** 1.Podrobnosti o zajišťování komunikace a intervence v rámci zaměstnanecké a studentské mob Plán krizové připravenosti univerzity a plány krizové připravenosti jednotlivých součást 2.Prostředky krizové komunikace pro komunikaci vyjíždějících a přijíždějících studentů jso a.e-mailové schránky (vyjíždějící studenti: pomoc@cuni.cz, přijíždějící studenti: emerge b.informace o postupech při velmi závažných událostech pro studenty na webové stránce UK anglickém jazyce, c.mobilní telefonní linky, d.informační materiály pro přijíždějící i vyjíždějící studenty, e.Krizový informační a svolávací systém univerzity. 3.Fakulty jsou povinny určit kontaktní osobu odpovědnou na fakultě za agendu interní krizo pro oblast zaměstnanecké a studentské mobility a informovat o této osobě Bezpečnostní od univerzity a Odbor zahraničních vztahů rektorátu univerzity. 4.Fakulty jsou povinny zajistit prostřednictvím kontaktní osoby určené dle odstavce 3 průb Bezpečnostního odboru rektorátu univerzity a Odboru zahraničních vztahů rektorátu univer vzniklých mimořádných situacích a o průběhu jejich řešení v případech, které ovlivňují z studentskou mobilitu. 5.Vyjíždějícím studentům je doporučeno zajistit si dostatečné pojištění platné pro danou z Vyjíždějícím zaměstnancům a studentům je doporučeno zaregistrovat se do systému Dobrovol občanů České republiky při cestách do zahraničí (DROZD), poskytnout univerzitě platné ko na nichž bude k zastižení i v zahraničí, a spojení na kontaktní/blízkou osobu. 6.Přijíždějícím studentům je doporučeno poskytnout univerzitě své platné kontaktní údaje, na kontaktní/blízkou osobu. ****************************************************************************************** * Čl. 5 Přechodné ustanovení ****************************************************************************************** 1.Kvestor je povinen zajistit přípravu, zpracování a vydání Plánu krizové připravenosti un nejpozději do 15. 5. 2024. 2.Děkani fakult a ředitelé dalších součástí jsou povinni zajistit přípravu, zpracování a v krizové připravenosti příslušných součástí univerzity ve vazbě na Plán krizové připraven nejpozději do 31. 12. 2024. 3.Děkani fakult a ředitelé dalších součástí jsou povinni zajistit určení kontaktní osoby d tohoto opatření do 30. 6. 2024. ****************************************************************************************** * Čl. 6 Závěrečná ustanovení ****************************************************************************************** 1.Zrušuje se opatření rektor č. 33/2016, Krizová komunikace a intervence při mimořádných u krizových situacích v rámci studentské mobility. 2.Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho podpisu a účinnosti dnem 1. 5. 2024. V Praze dne 30. 4. 2024 .pdf ke stažení [ URL "UK-13611-version1-or___20_2024___krizova_pripravenost.pdf"] .doc ke stažení [ URL "UK-13611-version1-or___20_2024___krizova_pripravenost.docx"]