Opatření rektora č. 50/2025 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Evidence a administrace projektů, mobilit a vybraných aktivit transferu K provedení: - Gestor: Odbor pro vědu a výzkum RUK Účinnost: 22. října 2025 ****************************************************************************************** * Evidence a administrace projektů, mobilit a vybraných aktivit transferu znalostí na Univ ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 1 Úvodní ustanovení ****************************************************************************************** 1.Toto opatření upravuje postupy evidence a administrace projektů, mobilit a vybraných akt znalostí (dále jen „evidence a administrace projektů“) na Univerzitě Karlově (dále jen „ které náleží do gesce a.Odboru pro vědu a výzkum Rektorátu univerzity (dále jen „OVAV RUK“), b.Odboru projektové podpory Rektorátu univerzity (dále jen „OPP RUK"), c.Odboru zahraničních vztahů Rektorátu univerzity (dále jen „OZV RUK“) a d.Centra pro přenos poznatků a technologií (dále jen „CPPT“) (dále též jednotlivě jako „gesční útvar“ a společně jako „gesční útvary“). 2.Pro evidenci a administraci projektů a související činnosti se využívá modul projekty a který je součástí IS Věda (dále jen „IS PAS“), personální informační systém WhoIS (dále další související informační systémy. ****************************************************************************************** * Čl. 2 Související předpisy ****************************************************************************************** 1.Toto opatření navazuje na: a.zákon č. 130/2002 Sb., o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje a inovací z veřejnýc změně některých souvisejících zákonů (zákon o podpoře výzkumu, experimentálního vývoje znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o podpoře výzkumu“), b.zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o školách), ve znění pozdějších předpisů, c.nařízení vlády č. 397/2009 Sb., o informačním systému výzkumu, experimentálního vývoje d.nařízení vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství, e.metodiku hodnocení výzkumných organizací a výsledků ukončených programů vydávanou dle podpoře výzkumu, a f.vnitřní předpisy univerzity, zejména i.Statut Univerzity Karlovy (čl. 14 odst. 3 a čl. 46 odst. 2), iiŘád Rady pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy a iiPravidel systému zajišťování a vnitřního hodnocení kvality Univerzity Karlovy. 2.V případě zahraničních projektů navazuje toto opatření také na příslušné právní předpisy upravující programy přímo financované z prostředků Evropské unie. ****************************************************************************************** * Čl. 3 Účel ****************************************************************************************** Procesy prováděné a údaje získávané podle tohoto opatření slouží zejména k: a.evidenci vědecké, výzkumné a další tvůrčí činnosti (dále jen „věda a výzkum“) a dalších univerzity, b.zajištění podkladů nezbytných pro i.akreditace dle nařízení vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém vnitřních a dalších předpisů univerzity, iievidenci výsledků tvůrčí činnosti realizovanou v informačním systému IS Věda dle zvláš rektora (dále jen „evidence výsledků“) a jejich vykazování do IS VaVaI podle § 32 odst podpoře výzkumu a § 4 nařízení vlády č. 397/2009 Sb., o informačním systému výzkumu, e vývoje a inovací, a iipřípravu nových projektů univerzity, c.tvorbě přehledů, analýz a reportů pro i.výroční zprávy, iiinterní reporting pro vedení univerzity (kolegium rektora), fakult (kolegium děkana) a součástí univerzity (ředitelé součástí), (fakulty a další součásti univerzity společně „součásti univerzity“), iizajišťování a vnitřní hodnocení kvality na univerzitě a ivrozdělování příjmů univerzity podle čl. 49 odst.1 Statutu Univerzity Karlovy a d.dalším souvisejícím účelům. ****************************************************************************************** * ČÁST DRUHÁ PŘEDMĚT EVIDENCE A ADMINISTRACE PROJEKTŮ ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 4 Agendy ****************************************************************************************** 1.Evidence a administrace projektů se člení na agendy. 2.Každá agenda náleží do kompetence jednoho z gesčních útvarů, s výjimkou projektů dle ods a), které jsou současně zahrnuty mezi projekty dle odstavce 3, písm. a), bodu i. 3.Agendy v gesci OVAV RUK zahrnují a.externí české projekty: i.projekty v režimu dle zákona o podpoře výzkumu, nejedná-li se o projekty podle odsta a iiostatní české projekty vědy a výzkumu, b.zahraniční projekty, c.interní programy vědy a výzkumu na UK, které se v IS PAS administrují v plném rozsahu: i.Charleston, iiMinizáměry, iiNávraty, ivPrimus a v.Univerzitní výzkumná centra (UNCE) a d.interní programy vědy a výzkumu na UK, které se v IS PAS pouze evidují: i.Minigranty, iiSpecifický vysokoškolský výzkum (SVV) a ii4EU+ projekty Seed. 4.Agendy v gesci OPP RUK zahrnují: a.projekty operačních programů v režimu dle zákona o podpoře výzkumu, které jsou současn databáze Centrální evidence projektů systému VaVaI a b.projekty operačních programů mimo režim zákona o podpoře výzkumu. 5.Agendy v gesci OZV RUK zahrnují interní programy mobilit a.administrované v IS PAS v plném rozsahu: i.Fond mobility (FM), iiPodpora internacionalizace (POINT) a b.Zaměstnanecký Erasmus (ZERA), který se v IS PAS administruje pouze v rozsahu soutěže ( vyhodnocení žádostí). 6.V gesci CPPT jsou agendy transferu znalostí, které zahrnují: a.projekty smluvního výzkumu, b.licence k předmětům průmyslového vlastnictví a c.vzdělávání aplikační sféry. ****************************************************************************************** * Čl. 5 Záznamy a evidované údaje ****************************************************************************************** 1.V rámci evidence a administrace projektů vznikají v IS PAS jednotlivé záznamy (dále též o a.projektech v i.agendách v gesci OVAV RUK, iiagendách v gesci OPP RUK a iiagendě smluvního výzkumu, b.mobilitách v agendách interních programů mobilit administrovaných v IS PAS v plném roz c.licencích dle článku 4 odst. 6 písm. b) a d.vzdělávacích aktivitách dle článku 4 odst. 6 písm. c), přičemž platí, že každý projekt, mobilitu, licenci a vzdělávací aktivitu reprezentuje jeden záznam. Tyto záznamy ve svém celku tvoří datovou základnu IS PAS (dále jen „dato 2.Soubor všech záznamů IS PAS o projektech, mobilitách, licencích a vzdělávacích aktivitác zapojena konkrétní součást univerzity, tvoří datovou základnu součásti univerzity. 3.Součástí datové základny jsou také záznamy o žádostech v agendách interních programů adm IS PAS v rozsahu soutěže nebo v plném rozsahu. 4.Za součást datové základny se nepovažují záznamy pořízené oprávněnými osobami za účelem konfigurace či funkčnosti systému a označené příznakem „zkušební záznam“. 5.Základními povinně evidovanými údaji v IS PAS jsou: a.automaticky generovaný číselný identifikátor záznamu (PAS ID), b.identifikační údaje projektu, mobility, licence či vzdělávací aktivity číselnou nebo t identifikací, c.datum zahájení a ukončení řešení, d.údaje o účastnících se subjektech, pokud se podílí na projektu: i.název součásti univerzity podílející se na projektu, iivýčet všech externích organizací podílejících se na projektu, iijméno hlavního řešitele nebo jiné odpovědné osoby, e.základní identifikační údaje poskytovatele podpory nebo smluvní strany smluvního výzku f.základní finanční údaje (s výjimkou agendy Zaměstnanecký Erasmus). 6.Podrobnější vymezení základních údajů a další evidované údaje stanoví metodika příslušné dle článku 6. ****************************************************************************************** * Čl. 6 Metodika ****************************************************************************************** 1.Rozsah údajů evidovaných v IS PAS, procesní postupy, role součástí univerzity a povinnos osob s tím související jsou stanoveny metodickými pravidly příslušné agendy (dále jen „m agendy“). Metodika agendy stanoví okruh údajů, které mohou být s ohledem na povahu agend evidovaných údajů, potřeby jednotlivých fakult a platné právní předpisy zpřístupněny pou skupině uživatelů. 2.Není-li metodika agendy vydána jako zvláštní opatření rektora, je za její vydání formou dokumentu odpovědný vedoucí příslušného gesčního útvaru, který též odpovídá za včasné zv její aktuální verze akademickým a vědeckým pracovníkům, studentům doktorských studijních administrativním pracovníkům podílejících se na evidenci a administraci projektů. ****************************************************************************************** * ČÁST TŘETÍ ORGANIZAČNÍ ZABEZPEČENÍ A ODPOVĚDNOST ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 7 Organizace ****************************************************************************************** 1.Za evidenci a administraci projektů odpovídají: a.na celouniverzitní úrovni gesční útvary a b.na úrovni součástí univerzity příslušná oddělení děkanátu, popřípadě jiná celofakultní útvary další součásti univerzity, do jejichž kompetencí v rámci vnitřního uspořádání s mobility, licence či vzdělávací aktivity zařazené dle článku 4 do dané agendy (dále je příslušné útvary“). 2.Za správnost vložených údajů do IS PAS a případné škody způsobené vložením nesprávných ú způsobené nepořízením záznamu či opožděným pořízením záznamu odpovídá součást univerzity pořídila, nebo měla povinnost pořídit. Toto ustanovení se nevztahuje na údaje v záznamec 3.Součást univerzity nese odpovědnost za správnost údajů uvedených ve WhoIS o své organiza osobách a jejich údajích potřebných pro evidenci a administraci projektů včetně jim přiř které se do IS PAS automaticky přečerpávají. 4.Součásti univerzity jsou odpovědné za plnění povinností související s evidencí a adminis stanovených interně v rámci univerzity i termíny stanovenými poskytovateli, provozovatel jinými externími subjekty, které jsou pro UK závazné. ****************************************************************************************** * Čl. 8 Administrativní pracovníci odpovědní za evidenci a administraci projektů na univer ****************************************************************************************** 1.Na úrovni univerzity se na evidenci a administraci projektů podílejí: a.vedoucí či ředitelé gesčních útvarů (dále jen „vedoucí gesčního útvaru“), b.univerzitní konzultanti jednotlivých agend, c.univerzitní koordinátor IS PAS a d.pracovníci týmu PAS (dle článku 16, odst. 2). 2.Vedoucí gesčního útvaru odpovídá za a.vydání a zveřejnění metodiky agendy dle článku 6, b.zajištění zadávací dokumentace agendy dle článku 16 odst. 3, c.jmenování univerzitních konzultantů v rámci své agendy, včetně zajištění i.evidence této funkce a její časové platnosti ve WhoIS, iiseznámení s pracovní náplní a odpovědností vyplývající z tohoto opatření, iizaškolení do věcné problematiky agend, ivzaškolení do používání aplikace PAS a v.převzetí a předání agendy při nástupu do funkce univerzitního konzultanta i při její 3.Vedoucí OVaV RUK v souladu s odstavcem 2 písm. c) jmenuje a.univerzitního koordinátora IS PAS a dle potřeby jeho zástupce, b.jednoho či více univerzitních konzultantů českých projektů, c.jednoho či více univerzitních konzultantů zahraničních projektů a d.jednoho či více univerzitních konzultantů pro každý interní program vědy a výzkumu. 4.Vedoucí OPP RUK v souladu s odstavcem 2 písm. c) jmenuje jednoho či více univerzitních k agendy operačních programů 5.Vedoucí OZV RUK v souladu s odstavcem 2 písm. c) jmenuje jednoho či více konzultantů pro program mobilit. 6.Ředitel CPPT v souladu s odstavcem 2 písm. c) jmenuje jednoho či více univerzitních konz transferu znalostí. 7.Univerzitní konzultant a.odpovídá za i.přípravu metodiky agendy a iiposkytování podpory součástem univerzity, včetně přípravy uživatelské dokumentace, a b.v rámci příslušné agendy: i.poskytuje metodickou podporu referentům, kteří na jednotlivých součástech univerzity příslušné agendy, připravuje uživatelskou dokumentaci, iizabezpečuje potřebné reporty ze své agendy za univerzitu, iipředkládá návrhy na úpravy systému IS PAS v souladu s interními i externími změnami dané agendy, ivzajištuje komunikaci s relevantními externími subjekty a následné zpracování informa distribuci součástem univerzity a v.v. poskytuje součinnost ÚVT při řešení technických problémů spojených s užíváním PAS 8.Univerzitní koordinátor IS PAS a.odpovídá za i.posouzení proveditelnosti zadávací dokumentace a její schválení, iizajištění podpory univerzitních konzultantů a managementu univerzity a iizajištění podpory klíčových uživatelů IS PAS na jednotlivých součástech univerzity, b.připravuje podklady, analýzy a výstupy z IS PAS na celouniverzitní úrovni, c.nastavuje přístupová oprávnění ke čtení dle článku 12 odst. 5 v modulu Správci a čtená d.poskytuje školení a konzultace k IS PAS i.vedoucím zaměstnancům na všech úrovních univerzity, iiuniverzitním konzultantům a iiklíčovým uživatelům IS PAS. ****************************************************************************************** * Čl. 9 Administrativní pracovníci odpovědní za evidenci a administraci projektů na úrovni univerzity ****************************************************************************************** 1.Na úrovni součástí univerzity se na evidenci a administraci projektů v rozsahu uvedeném podílejí: a.děkan, ředitel další součásti nebo jimi pověřená osoba (dále jen „vedení součásti univ b.vedoucí agendově příslušných útvarů součástí univerzity, c.personalisté součástí univerzity, d.koordinátor evidence a administrace projektů, e.klíčový uživatel IS PAS a f.referenti s kompetencí v konkrétních agendách: i.referent českých projektů dle článku 4 odst. 3 písm. a), iireferent zahraničních projektů dle článku 4 odst. 3 písm. b), iireferenti pro každý interní program vědy a výzkumu dle článku 4 odst. 3 písm. c) a d ivreferent agendy operačních programů dle článku 4 odst. 4, v.referenti pro každý interní program mobilit dle článku 4 odst. 5 a vireferent transferu znalostí dle článku 4 odst. 6. 2.Vedení součásti univerzity odpovídá za jmenování a.jednoho koordinátora evidence a administrace projektů a b.jednoho klíčového uživatele IS PAS, přičemž platí, že tyto funkce může zastávat pouze osoba s platným pracovněprávním vzta 3.Vedoucí agendově příslušného útvaru součásti univerzity odpovídá za a.jmenování jednoho nebo více referentů dle odstavce 1 písm. f) dle agendové příslušnost zajištění i.seznámení s pracovní náplní a odpovědností vyplývající z tohoto opatření, iizaškolení do věcné problematiky agend a iizaškolení do používání aplikace PAS, b.zajištění kontinuity výkonu agendy při personálních změnách v útvaru, což zahrnuje zej i.zpracování předávacího protokolu o stavu agendy při ukončení funkce zaměstnancem a iiseznámení nového zaměstnance při zahájení výkonu funkce s předávacím protokolem a st základny, kterou přebírá do své kompetence. 4.Personalista součásti univerzity odpovídá za řádnou evidenci funkcí dle odstavce 1 písm. personálním záznamu zaměstnance ve WhoIS, včetně jejich časové platnosti. 5.Koordinátor evidence a administrace projektů a.odpovídá za i.stav datové základny součásti univerzity odpovídající interním předpisům univerzity agendy, iidodržování termínů týkajících se evidence stanovených univerzitou či relevantními ex subjekty, iikoordinaci všech aktivit týkajících se IS PAS uvnitř i vně součásti univerzity, b.provádí průběžnou kontrolu řádné evidence a administrace projektů součásti univerzity i.z hlediska časového, tedy dodržování termínů stanovených univerzitou či relevantními subjekty, a iiz hlediska stavu datové základny součásti univerzity – kompletnost a úplnost záznamů c.zabezpečuje reporting nad datovou základnou součásti univerzity a přípravu přehledů a potřeby součásti univerzity či univerzity, d.účastní se metodických setkání svolávaných univerzitními konzultanty nebo gesčními útv e.spolupracuje s i.koordinátory evidence výsledků své i jiných součástí univerzity, zejména při výměně IS Věda, iikoordinátory evidence hodnocení, a to zejména ohledně výstupů dat z PAS do hodnocení iiklíčovým uživatelem IS PAS na součásti univerzity, na které působí a f.zabezpečuje činnosti referenta v agendách, pro které nebyl referent jmenován. 6.Klíčový uživatel IS PAS a.odpovídá za i.zajištění podpory uživatelů na součásti univerzity a iinastavení přístupů dle článku 13 odst. 8 v modulu Správci a čtenáři, b.poskytuje informační a metodickou podporu ve formě konzultací, a školení vedoucím zamě uživatelům IS PAS součásti univerzity, na které působí, c.zabezpečuje školení uživatelů v IS PAS, d.potřebnou adaptaci uživatelské dokumentace k IS PAS pro interní potřeby součásti unive e.vytváří reporty nad datovou základnou součástí univerzity z IS PAS pro přípravu přehle potřeby součásti univerzity či univerzity jako celku, f.účastní se školení k IS PAS, g.spolupracuje s i.koordinátorem evidence a administrace projektů a iiuniverzitním koordinátorem IS PAS. 7.Referent agendy a.odpovídá za i.včasné pořizování záznamů dle článku 5 odst. 1 na dané součásti univerzity a iikompletnost a správnost údajů v nich uvedených, b.pořizuje záznamy do IS PAS, c.získává potřebné údaje od řešitelů a dalších subjektů, d.zabezpečuje reporting ve svěřené agendě pro potřeby součásti univerzity, e.spolupracuje s i.koordinátorem evidence výsledků na dané součásti univerzity (v případě, že z projekt výsledky, které je třeba dle zvláštního opatření rektora evidovat v modulu OBD, kter IS Věda, anebo pokud se v daném projektu využívá evidence výsledků v tomto modulu k kvalifikačních předpokladů žadatele či jiných členů řešitelského týmu), iiklíčovým uživatelem IS PAS na součásti univerzity a iiuniverzitním konzultantem dané agendy na řešení metodických otázek. ****************************************************************************************** * Čl. 10 Odpovědnost akademických a vědeckých zaměstnanců a studentů ****************************************************************************************** 1.Akademičtí a vědečtí pracovníci a studenti jsou povinni poskytovat pověřeným referentům evidence a administrace projektů na součástech univerzity potřebnou součinnost. Tím je m zajištění veškerých údajů a dalších podkladů nezbytných pro pořízení či doplnění záznamu včetně oborového zařazení, typu výzkumu, specifických věcných údajů a dalších. Tyto údaj poskytnuty úplně, pravdivě a v předepsané formě a termínech. 2.Za distribuci informací o povinnostech akademických zaměstnanců a studentů vůči evidenci projektů v IS PAS a provázaným výsledkům evidovaným v modulu OBD, který je součástí IS V zvláštního opatření rektora odpovídají vedoucí pracovníci na příslušných úrovních součás kteří jsou povinni zajistit informovanost svých zaměstnanců a studentů prostřednictvím v distribučních kanálů, jež zaručí prokazatelné seznámení dotčených osob s povinnostmi. 3.Odpovědnost za koncepční rámec a metodické vedení nesou společně OVaV RUK a prorektor pr zároveň zajišťují koordinaci informační kampaně na univerzitní úrovni. ****************************************************************************************** * ČÁST ČTVRTÁ OPRÁVNĚNÍ K PŘÍSTUPU DO IS PAS A K ZÁZNAMŮM ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 11 Obecná pravidla ****************************************************************************************** 1.Úrovně oprávnění pro přístup k záznamům IS PAS z hlediska povolených operací se obecně r oprávnění a.umožňující uživateli zobrazení záznamu pro čtení (dále jen „oprávnění ke čtení záznamů b.umožňující uživateli kromě zobrazení záznamu pro čtení také úplnou nebo částečnou edit případně zakládání či mazání záznamů (dále jen „oprávnění ke správě záznamů“). 2.Pokud metodika agendy specifikuje okruh údajů, pro které má být přístup omezen v souladu odst. 2, určí také, na které z uživatelů s oprávněním ke čtení či správě záznamů bude to rozsahu stanoveném metodikou agendy aplikováno. 3.Metodika agendy může omezit správu záznamu pro všechny uživatele anebo pouze pro vybraný uživatelů s oprávněním ke správě záznamu jen na některé z operací uvedených v odstavci 1 případně stanovit, že v dané agendě se určitá část záznamů nebo všechny záznamy pořizují automatizovaně na základě údajů získávaných z jiných informačních systémů a přímá správa uživateli vyjmenovanými v jiných článcích tohoto opatření zde není vykonávána nebo je vy omezeném rozsahu. 4.V případě záznamů o projektech, mobilitách, licencích či vzdělávacích aktivitách, do kte více než jedna součást univerzity, může metodika agendy omezit výkon správy záznamů na ú univerzity, zejména a.přenesením správy takového záznamu na univerzitní úroveň, kdy správu záznamu pak vykon univerzitní konzultant; administrativní pracovníci součástí univerzity, kteří mají v d oprávnění ke správě záznamů, mají pak k takovému záznamu oprávnění pouze ke čtení, b.určením způsobu, jakým se stanoví, která ze zapojených součástí univerzity vykonává sp přičemž administrativní pracovníci ostatních zapojených součástí univerzity, kteří maj oprávnění ke správě záznamů, mají pak k takovému záznamu oprávnění pouze ke čtení, neb c.rozlišením omezených okruhů údajů, nad kterými vykonávají správu jednotlivé součásti u ****************************************************************************************** * Čl. 12 Přístup k záznamům v IS PAS na úrovni univerzity ****************************************************************************************** 1.Rektor a kvestor mají oprávnění ke čtení všech záznamů ve všech agendách. 2.Věcně příslušní prorektoři a vedoucí gesčních útvarů mají oprávnění ke čtení všech zázna příslušné agendy. 3.Univerzitní konzultanti mají oprávnění ke správě všech záznamů v rámci svěřené agendy, p agendy neurčí jinak. 4.Univerzitní koordinátor IS PAS má oprávnění ke správě všech záznamů IS PAS ve všech agen 5.Rektor, kvestor, příslušní gesční prorektoři a vedoucí gesčních útvarů mohou svým rozhod oprávnění ke čtení všech záznamů univerzity v rámci určené agendy konkrétním osobám. 6.Přístupy dle odstavců 1 až 3 jsou přidělovány automatizovaně na základě řádné evidence f WhoIS. ****************************************************************************************** * Čl. 13 Přístup k záznamům v IS PAS na úrovni součásti univerzity ****************************************************************************************** 1.Děkan a ředitel další součásti univerzity a tajemník fakulty mají oprávnění ke čtení vše PAS tvořících datovou základnu součásti univerzity. 2.Věcně příslušný proděkan a vedoucí agendově příslušného útvaru součásti univerzity mají čtení všech záznamů tvořících datovou základnu součásti univerzity v rámci příslušné age 3.Neurčí-li metodika agendy v souladu s ustanovením článku 11 jinak, má a.referent českých projektů, b.referent zahraničních projektů a c.referent agendy operačních programů v rámci svěřené agendy oprávnění ke správě všech záznamů o projektech tvořících datovo součásti univerzity. 4.Neurčí-li metodika agendy v souladu s ustanovením článku 11 jinak, má referent transferu rámci svěřené agendy oprávnění ke správě všech záznamů dotýkajících se transferu znalost vzdělávacích aktivitách transferu, jež tvoří datovou základnu součásti univerzity. 5.Referent agendy interních programů má v rámci svěřené agendy zpravidla a.oprávnění ke čtení žádostí připravovaných a podaných na součásti univerzity, b.oprávnění ke čtení žádostí, v nichž je jeho součást univerzity uvedena mezi dalšími úč c.přístup ke stanoviskům děkana nebo ředitele příslušné součásti univerzity, která se tý interních programech, kde metodika agendy tato stanoviska vyžaduje, d.oprávnění ke správě záznamů o projektech a mobilitách ve správě jeho součásti univerzi e.oprávnění ke čtení záznamů o projektech a mobilitách, v nichž je jeho součást univerzi 6.Konkrétní rozsah oprávnění dle odstavce 5 stanoví metodika agendy. 7.Rozsah přístupových oprávnění koordinátora evidence a administrace projektů a klíčového PAS je vždy shodný a vždy zahrnuje všechna přístupová oprávnění, která jsou poskytnuta j referentům, a to i při omezení dle článku 11. 8.Děkan, ředitel další součásti univerzity, tajemník fakulty, věcně příslušní proděkani a příslušných útvarů mohou svým rozhodnutím poskytnout oprávnění ke čtení všech záznamů tv základnu součásti univerzity v rámci svěřené agendy konkrétním osobám. 9.Přístupy dle odstavců 1 až 7 jsou přidělovány automatizovaně na základě správného označe ve WhoIS. ****************************************************************************************** * Čl. 14 Přístup zaměstnanců, studentů a externích osob k záznamům v IS PAS ****************************************************************************************** 1.Každá osoba, která je v pracovněprávním nebo studijním vztahu k univerzitě, má přístup k a.žádostech, jichž je vlastníkem, v rozsahu daném metodikou agendy, b.žádostech, v nichž je uvedena v řešitelském týmu, minimálně v rozsahu, který umožňuje jejích osobních údajů v záznamu, a c.řešených projektech interních programů vědy a výzkumu, které se v IS PAS administrují rozsahu, programů mobilit, jichž je vlastníkem nebo je v nich uvedena v řešitelském tý vyplývajícím ze zásad soutěže. 2.Děkan a ředitel další součásti univerzity může svým rozhodnutím v rámci jednotlivých age oprávnění ke čtení záznamů o projektech neuvedených v odstavci 1 písm. c) hromadně všem zařazených na dané součásti univerzity, které jsou hlavními řešiteli projektu nebo za je odpovídají, nebo jsou uvedeny v záznamu mezi řešiteli projektu, a to vždy k příslušnému projektu, nestanoví-li metodika agendy jinak. 3.Hodnotitelé v rámci interních programů vědy a výzkumu nebo programů mobilit mají zpravid čtení záznamů, jež jim byly přiřazeny k hodnocení. Podrobnosti přístupu hodnotitelů dle metodika agendy. 4.Externí žadatelé o projekty interních programů univerzity získávají přístup do systému z založení a odevzdání žádosti v agendách, ve kterých to metodika agendy umožňuje, a za po stanovených touto metodikou. Přístup je udělen po registraci prostřednictvím veřejně dos registračního formuláře. ****************************************************************************************** * Čl. 15 Další přístupy ****************************************************************************************** 1.Vybrané základní údaje ze záznamů v agendách, v nichž jsou zařazeny projekty, jejichž vý výsledky, pro které zvláštní opatření rektora stanoví povinnost jejich zahrnutí do evide tvůrčí činnosti univerzity, se automatizovaně přenášejí do modulu OBD, který je součástí jsou využity pro potřeby evidence výsledků. 2.Na základě odůvodněné žádosti součásti univerzity ÚVT poskytne zabezpečený přístup k úda součásti univerzity na databázové úrovni. Zpřístupnění údajů touto cestou je zadokumento předávacího protokolu. Součást univerzity odpovídá za bezpečnost, ochranu a správné užit za účelem, za kterým bylo zpřístupnění údajů poskytnuto. 3.Pracovníci týmu PAS a vybraní pracovníci externího poskytovatele servisních služeb dle č mají pro účely plnění svých povinností přístup na úrovni nejvyššího technického administ ****************************************************************************************** * ČÁST PÁTÁ INFORMAČNÍ SYSTÉM PAS ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 16 Odpovědnost za provoz ****************************************************************************************** 1.IS PAS je centrálním informačním systémem univerzity pro evidenci a administraci projekt 2.Za zajištění provozní podpory, řešení technických problémů a údržbu rozhraní na další ce informační systémy univerzity odpovídá tým PAS (ÚVT), který spolupracuje s externím doda poskytovatelem technické provozní podpory a servisních služeb. 3.Za provoz technické infrastruktury umožňující provoz systému IS PAS odpovídá ÚVT. ****************************************************************************************** * Čl. 17 Změny konfigurace ****************************************************************************************** 1.Návrhy na změny v konfiguraci IS PAS dle článku 8 odst. 7 písm. b), bodu iv. předkládá u konzultant k posouzení týmu PAS, který na základě rozsahu, dopadu a technické náročnosti rozhodne, zda jde o a.drobnou změnu v konfiguraci nebo b.změnový požadavek většího rozsahu. 2.Drobné změny konfigurace provádí tým PAS na základě vzájemné domluvy s univerzitním konz 3.V případě změnového požadavku většího rozsahu se stanoví následující postup: a.Vedoucí gesčního útvaru v souladu s článkem 8 odst. 2 písm. b) zajistí přípravu zadáva Pro její přípravu se využijí šablony, které poskytne tým PAS. b.V následném jednání poskytne univerzitní konzultant týmu PAS potřebnou součinnost pro vyjasnění či zpřesnění uživatelských požadavků. c.Tým PAS provede posouzení proveditelnosti změny popsané v zadávací dokumentaci z hledi i.technické proveditelnosti, iiprocesní návaznosti, iibezpečnosti, ivnáročnosti, v.vazeb na další systémy a vidlouhodobé udržitelnosti a také určí, zda je požadovaná změna dosažitelná pouze konfigurační úpravou či jiným realizovatelnými ÚVT bez součinnosti externího dodavatele. d.Tým PAS v případě nesouhlasného stanoviska může také poskytnout případná doporučení na zadávací dokumentaci. e.Pokud tým PAS nevysloví se zadávací dokumentací souhlas a předkladatel předloží její u tým PAS provede nové posouzení proveditelnosti. f.Tým PAS v případě souhlasného stanoviska zpracuje cílový koncept řešení. g.Je-li požadovaná změna dosažitelná pouze s využitím součinnosti externího dodavatele, i.tým PAS zajistí také vyjádření dodavatele k její proveditelnosti, náročnosti a nákla iinásledně vedoucí gesčního útvaru a vedoucí útvaru ÚVT odpovědného za IS PAS v součin zajištění a alokaci finančních prostředků potřebných na realizaci požadované změny. h.Vedoucí gesčního útvaru a vedoucí útvaru ÚVT odpovědného za IS PAS svým podpisem stvrz soulad a úplnost cílového konceptu a zadání a potvrzují připravenost k zahájení prací implementaci změny. i.Po podpisu cílového konceptu a zadání není možné bez dalšího měnit nebo rozšiřovat roz řešení. Jakékoli nové nebo zpřesněné požadavky musí být předmětem nového změnového pož následné procedury dle tohoto opatření. j.Univerzitní konzultant a dle potřeby i případní další určení zaměstnanci gesčního útva v průběhu realizace a implementace změny nezbytnou součinnost, zejména prostřednictvím navrženému řešení, účastí na testování prototypu i finální verze a předáváním zpětné v podle aktuálních potřeb vývoje. k.Vedoucí gesčního útvaru a vedoucí útvaru ÚVT odpovědného za IS PAS svým podpisem předá stvrzují převzetí hotového řešení, jeho úplnost podle schváleného zadání a soulad s po definovanými v průběhu realizace. l.Pokud příslušný vedoucí gesčního útvaru ve lhůtě 20 pracovních dnů od předání hotového nepodepíše předávací protokol, a zároveň v této lhůtě nevznese věcné a odůvodněné námi řešení, považuje se řešení za řádně předané a převzaté. ****************************************************************************************** * Čl. 18 Uživatelská podpora ****************************************************************************************** 1.Hlavními nástroji uživatelské podpory systému jsou uživatelská dokumentace jednotlivých HelpDesk IS PAS. 2.Příprava základní uživatelské dokumentace k jednotlivým agendám k IS PAS na celouniverzi kompetenci univerzitních konzultantů. Tým PAS poskytuje univerzitním konzultantům podpor 3.Příprava specializované uživatelské dokumentace přizpůsobené vnitřnímu prostředí součást v kompetenci klíčových uživatelů součástí univerzity a referentů jednotlivých agend. ****************************************************************************************** * ČÁST ŠESTÁ PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * Čl. 19 Přechodná opatření ****************************************************************************************** 1.Implementace agend, na jejichž evidenci nebude IS PAS ke dni zahájení účinnosti tohoto o připraven, proběhne nejpozději do 4 kalendářních měsíců ode dne účinnosti tohoto opatřen agend zveřejní tým PAS nejpozději do 5 dnů ode dne nabytí účinnosti tohoto opatření na n 2.Vedoucí gesčních útvarů zajistí přípravu zadávací dokumentace dle článku 8 odst. 2 písm. kalendářních měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto opatření. Tým PAS následně provede v článkem 16 odst. 3 kontrolu její proveditelnosti a na jejím základě, bude-li ji v rámci označit za proveditelnou, provede též konfiguraci systému. ****************************************************************************************** * Čl. 20 Zrušovací ustanovení ****************************************************************************************** Zrušují se a.Opatření rektora č. 40/2021, Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobili Karlově, a b.Opatření rektora č. 26/2023, Změna opatření rektora č. 40/2021 - Evidence tvůrčí činnost zaměstnaneckých mobilit na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** * Čl. 21 Účinnost ****************************************************************************************** Toto opatření nabývá platnosti dnem podpisu a účinnosti dnem 22. října 2025. V Praze dne 20. října 2025 .pdf ke stažení [ URL "UK-15240-version1- or_50_2025___evidence_a_administrace_projektu_mobilit_a_vybranych_aktivit_transf.pdf"] .doc ke stažení [ URL "UK-15240-version1- or_50_2025___evidence_a_administrace_projektu_mobilit_a_vybranych_aktivit_transf.docx"] Opatření rektora č. 51/2025, Vědecké personální identifikátory, evidence výsledků a vnitřn tvůrčí činnosti na Univerzitě Karlově. Vložit odkaz na nové OR pro evidenci výsledků. Číslo projektu, smlouvy apod. Název, zkratka. Mezi takové údaje mohou patřit zejména fakultně-specifické informace, finanční údaje nebo u kterých je nezbytné respektovat zásady ochrany osobních údajů, zásady minimalizace rozsa platné právní předpisy nebo jiné právní či etické závazky apod. Opatření rektora č. 51/2025, Vědecké personální identifikátory, evidence výsledků a vnitřn tvůrčí činnosti na Univerzitě Karlově. Opatření rektora č. 51/2025, Vědecké personální identifikátory, evidence výsledků a vnitřn tvůrčí činnosti na Univerzitě Karlově. Obvykle fakultně-specifické údaje v rámci záznamu o společném projektu, resp. mobilitě či transferu znalostí. Číslo a název projektu, údaj o typu financování pro RIV, identifikace poskytovatele, datum a ukončení projektu, výčet součástí univerzity účastnících se projektu a základní informac řešitelského týmu, včetně pozic na projektu. Opatření rektora č. 51/2025, Vědecké personální identifikátory, evidence výsledků a vnitřn tvůrčí činnosti na Univerzitě Karlově.