Opatření rektora UK č. 7/2012 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Změna Opatření rektora č. 34/2009 K provedení: čl. 2 odst. 4 Grantového řádu Univerzity Karlovy Účinnost: 1. října 2012 [zrušeno OR č. 41/2017 [ URL "UK-8311.html "] ] ****************************************************************************************** * Změna Opatření rektora č. 34/2009 ****************************************************************************************** 1.Opatření rektora č. 34/2009, Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy, ve zn rektora č. 10/2010 a č. 14/2011, se mění takto: 1.Čl. 4 odst. 5 zní: „5. Student se může podílet na řešení nejvýše tří projektů současně nebo může být uved třech přihláškách projektů současně. Pokud se student již podílí na řešení jednoho pro uveden nejvýše na dvou přihláškách současně, pokud se podílí na řešení dvou projektů, pouze na jedné přihlášce a pokud se podílí na řešení tří projektů, nemůže být na přihl 2.V čl. 5 odst. 7 písm. d) se na konec doplňují slova „a u adres autorů uvést afiliaci u příslušné fakultě; publikace, které neobsahují tuto afiliaci, nebudou považovány za vý GA UK“. 2.Toto opatření bylo projednáno ve Vědecké radě Univerzity Karlovy dne 28. června 2012. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. října 2012. 4.Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy ve znění platném k 1. říjnu 2012 js příloze tohoto opatření. V Praze dne 10. září 2012 .doc ke stažení [ URL "UK-4268-version1-OR1207.doc"] ****************************************************************************************** * Příloha opatření rektora č. 7/2012 ****************************************************************************************** Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy ve znění Opatření rektora č. 34/2009, 10/2010, 14/2011 a 7/2012 Čl. 1 Úvodní ustanovení Tyto Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy upravují v souladu se zvláštním náležitosti, které stanoví Grantový řád Univerzity Karlovy (dále jen „Grantový řád“ a „uni podrobnosti o Grantové agentuře univerzity (dále jen „GA UK“). Čl. 2 Rozdělení grantových prostředků (k čl. 3 odst. 4 písm. d) a e) Grantového řádu) 1.Pro každou sekci se z grantových prostředků vyčleněných pro GA UK v rámci rozpočtu unive kalendářním roce přidělují pro grantové projekty prostředky ve výši součtu potřebných pr pokračování grantových projektů v rámci sekce a prostředků pro nové grantové projekty v podle odstavce 2; rozdělení prostředků na potřebné prostředky pro pokračování grantových prostředky pro nové grantové projekty má pro oborovou radu pouze orientační charakter. 2.Výše prostředků pro nové projekty v rámci dané sekce se vypočte jako podíl prostředků po na nové projekty v rámci této sekce vůči celkovým požadovaným prostředkům na nové projek kalendářním roce násobený celkovými prostředky vyčleněnými na nové projekty v běžném kal Celkový součet prostředků požadovaných na nové projekty v rámci dané sekce se pro účely předchozí věty započte nejvýše v takové výši, aby platilo, že průměrná výše požadovaných nové projekty v rámci této sekce je nejvýše rovna průměrné výši v předchozím kalendářním podílem průměrné výše prostředků požadovaných pro nové projekty v rámci všech sekcí v bě roce a v předchozím kalendářním roce a koeficientem 1,1. Do celkového součtu prostředků nové projekty se pro účely výpočtu podle tohoto odstavce nezapočítávají prostředky požad s Grantovým řádem nebo s čl. 5 odst. 3. 3.Prostředky pro zabezpečení činnosti GA UK se stanoví ve výši 4% z grantových prostředků GA UK v rámci rozpočtu univerzity v daném kalendářním roce. 4.Posouzení přihlášky nového grantového projektu (dále jen „projekt“) se děje na základě s univerzitou a posuzovatelem; odměna za včas a řádně dodaný posudek činí nejvýše 500 Kč. Čl. 3 Hlediska posuzování přihlášek a žádostí, závěrečná zpráva (k čl. 6 odst. 1 Grantového řádu) 1.Vyjádření děkana fakulty (čl. 4 odst. 2), na které je žadatel zapsán, se týká zejména sk a.přihláška nového projektu je v souladu s dlouhodobými záměry fakulty a univerzity, b.lze zajistit projektu potřebné provozní zázemí z prostředků pracovišť fakulty a c.personální složení pracovního týmu je přiměřené stanoveným cílům. 2.Přihláška nového projektu je posuzována nejméně dvěma oponenty a to především podle násl hledisek: a.vědecká závažnost a aktuálnost projektu, b.zpracování návrhu projektu a reálnost cílů řešení, c.koncepce a metodika řešení, d.přiměřenost finančních nákladů. 3.Projekty jsou po skupinách dále posuzovány zpravodaji, kteří posoudí zejména korektnost posudků, především v případech rozporného hodnocení oponentů. Zpravodajové se účastní ho zasedání oborové rady a podávají jí informace o projektech při stanovení výsledného pořa 4.Žádost o pokračování projektu není oponenty posuzována. Projekty jsou po skupinách posuz zpravodaji, kteří podávají oborové radě informace o korektnosti vynaložení finančních pr výsledcích projektu, především publikačních. Oborová rada může Grantové radě univerzity ukončení projektu též v případě (čl. 5 odst. 6 písm. c) Grantového řádu), kdy projekt v přihláškou má dosud nízký vědecký výstup nebo jej nemá žádný. 5.Závěrečná zpráva o ukončení projektu obsahuje seznam publikačních a jiných výstupů proje slovní zhodnocení výsledků a přínosu projektu a komentované zdůvodnění výdajů čerpaných finančních prostředků. Závěrečná zpráva projektu není oponenty posuzována. Projekty jsou posuzovány zpravodaji, kteří podávají oborové radě informace o korektnosti vynaložení fi prostředků a výsledcích projektu. Dále zpravodajové informují oborovou radu o a.projektech s nepřiměřeně nízkým výstupem, b.projektech s mimořádně dobrým výstupem. Oborová rada může navrhnout rektorovi ocenění projektů s mimořádně dobrým výsledkem. Čl. 4 Administrativní náležitosti, termíny (k čl. 6 odst. 5 Grantového řádu) 1.Podávání přihlášek projektů, žádostí o pokračování projektu, vyjádření děkana fakulty, v podle čl. 6 odst. 7 Grantového řádu, podávání závěrečných zpráv o ukončených projektech související úkony probíhají prostřednictvím aplikace přístupné z www.cuni.cz [ URL "http UK-33.html"] , sekce „Věda a výzkum/Grantová agentura UK“ (dále jen „elektronickým způso 2.Přihlášky projektů a žádosti o pokračování projektu se podávají prostřednictvím fakulty, žadatel, resp. hlavní řešitel, zapsán. Součástí vyjádření děkana této fakulty (čl. 6 ods řádu) může být též vyjádření školitele nebo akademického pracovníka podle čl. 6 odst. 3 Grantového řádu; negativní vyjádření děkana musí být odůvodněno. 3.Součástí přihlášky projektu a žádosti o pokračování projektu je specifikace požadovaných prostředků podle čl. 5 odst. 2. Součástí přihlášky je vždy stručný životopis hlavního ře deseti nejdůležitějších publikací školitele nebo akademického pracovníka podle čl. 6 ods Grantového řádu. 4.Přihláška projektu, nebo žádost o pokračování projektu, která neobsahuje všechny požadov nebyla žadatelem nebo hlavním řešitelem zjednána na výzvu náprava, nebude hodnocena. 5.Student se může podílet na řešení nejvýše tří projektů současně nebo může být uveden nej přihláškách projektů současně. Pokud se student již podílí na řešení jednoho projektu, m nejvýše na dvou přihláškách současně, pokud se podílí na řešení dvou projektů, může být jedné přihlášce a pokud se podílí na řešení tří projektů, nemůže být na přihlášce uveden 6.Žádost o změnu hlavního řešitele nebo o změnu školitele anebo akademického pracovníka po (jakožto člena řešitelského týmu) se podává elektronickým způsobem; o žádosti rozhoduje nebo na základě jejího pověření předseda Grantové rady. Informace o provedené nebo připr jiného člena řešitelského týmu je náležitostí žádosti o pokračování projektu, nebo závěr ukončení projektu. Těmito změnami nejsou dotčeny limity podle čl. 5 odst. 2 až 4. 7.Termín podávání přihlášek nových projektů a žádostí o pokračování projektů, termín pro p zprávy o dosažených výsledcích ukončených grantových projektů, termín předložení návrhu univerzity podle čl. 3 odst. 4 písm. f) Grantového řádu a zprávy podle čl. 3 odst. 4 pís řádu se každoročně stanoví opatřením rektora. V tomto opatření se mohou stanovit též dal administrativní náležitosti. Čl. 5 Finanční prostředky (k čl. 6 odst. 9 Grantového řádu) 1.Finanční prostředky jsou projektu přiděleny vždy na jeden kalendářní rok. 2.Výše finančních prostředků, kterou lze přidělit projektu, činí nejvýše 360.000 Kč ročně. se dělí na mzdové prostředky a ostatní osobní náklady, odvody na sociální a zdravotní po tvorbu sociálního fondu, stipendijní prostředky, náklady na cestovné, další neinvestiční souhrnně označeno jako „přímé náklady“) a režijní náklady. Režijní náklady nemohou přesá přímých nákladů projektu a jsou určeny pro fakultu, na které je hlavní řešitel zapsán ne školitel anebo akademický pracovník podle čl. 4 odst. 2 zařazen. 3.Limity finančních prostředků, které lze přidělit projektu na jeden rok, se stanovují tak a.mzdové prostředky a ostatní osobní náklady: nejvýše 60.000 Kč pro projekt, z toho nejv pro školitele nebo akademického pracovníka podle čl. 4 odst. 2, b.prostředky na stipendia: nejvýše 160.000 Kč pro projekt, z toho nejvýše 80.000 Kč pro řešitele, Podíl prostředků podle písmena b) na součtu prostředků podle písmen a) až b) činí více n 4.V kalendářním roce lze jedné osobě z prostředků GA UK přidělených projektům poskytnout a.formou mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů nejvýše 60.000 Kč, b.formou stipendií nejvýše 100.000 Kč. 5.Částky mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů jsou uvedeny bez odvodů na zdrav pojištění a bez prostředků na tvorbu sociálního fondu; tyto odvody ve výši stanovené prá prostředky na tvorbu sociálního fondu ve výši 2% mzdových nákladů se k zde uvedeným část 6.Přidělení finančních prostředků a hospodaření s nimi upravuje smlouva uzavíraná podle Gr 7.Součástí smlouvy podle odstavce 6 je též a.závazek hlavního řešitele a fakulty převést nevyčerpané finanční prostředky zpět unive b.závazek řešitele předložit na vyžádání Grantové rady univerzity nebo oborové rady GA U doklady k čerpání použitých finančních prostředků, c.závazek děkana fakulty vyhovět návrhům hlavního řešitele na přiznání stipendií, které souladu s projektem a s vnitřními předpisy univerzity, d.závazek hlavního řešitele a fakulty ve všech výstupech projektu, včetně publikací, vžd uvést, že vznikly na základě úplné, nebo částečné finanční podpory GA UK a u adres aut afiliaci univerzitě a příslušné fakultě; publikace, které neobsahují tuto afiliaci, ne za výsledky projektů GA UK. Čl. 6 Společná a závěrečná ustanovení 1.Administrativní zabezpečení činnosti GA UK zajišťuje odbor pro vědu a výzkum rektorátu u 2.Toto opatření bylo projednáno ve Vědecké radě Univerzity Karlovy dne 24. září 2009. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 9. října 2009. § 7 odst. 5 zákona č. 130/2002 Sb. a usnesení vlády ČR č. 1021 ze dne 17. srpna 2009. čl. 9 Stipendijního řádu Univerzity Karlovy. V rámci položky cestovné se uvádějí veškeré prostředky navrhované na cestovné řešitele i č kolektivu; pro akademické a vědecké pracovníky je cestovné možno požadovat jen v mimořádný Změna tohoto opatření byla projednána Vědeckou radou UK dne 24. června 2010 a nabyla účinn 2010 (OR 10/2010). Změna tohoto opatření byla projednána Vědeckou radou UK dne 29. září 2011 a nabývá účinnos 2011 (OR 14/2011).