Přijímací řízení ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Verze 01 *========================================================================================= * Podmínky přijímacího řízení, vazba na akreditační aplikaci, výstupy pro CSVŠ *========================================================================================= Pro evidenci a zveřejňování podmínek přijímacího řízení slouží webový modul IS Studium Pod řízení. Tento modul využívá data ze dvou zdrojů. Prvním zdrojem je aplikace Akreditace, ze seznam akreditovaných studijních programů a oborů. Druhým zdrojem jsou data aplikace Podmí řízení o otevíraných oborech z minulých let, které je možné použít a upravit. Zveřejnění zaevidovaných podmínek přijímacího řízení probíhá v následujících krocích: 1.Povolení editace podmínek přijímacího řízení v daném období (provádí ÚVT dle pokynů stud RUK) • Povolení editace podmínek přijímacího řízení se provádí ve webové aplikaci Správa SIS konfiguračního parametru skr_povol aplikace podprij (Podmínky přijímacího řízení) na a odpovídající akademickému roku, na které se vyhlašuje přijímací řízení (tj. rok 2009 p řízení ke studiu v akademickém roce 2009/10). Další konfigurační parametry určují impl akademický rok pro zobrazení a rozsah akademických let, za která je možné podmínky při prohlížet. 2.Editace informací o univerzitě (provádí studijní odbor RUK) • Bezprostředně po povolení editace je třeba.založit informace o univerzitě pro daný aka Nejprve se na záložce Informace vybere Univerzita Karlova. Poté se na záložce Upravit Fakulta upraví obecné informace o přijímacím řízení na UK analogicky k fakultnímu post níže. Pozor! Bez uložení informací o univerzitě není možné na fakultách editovat podmínky přij 3.Editace fakultních podmínek přijímacího řízení (provádí fakulta) • Editace fakutlních podmínek přijímacího řízení probíhá ve webové aplikaci Podmínky při a to typicky v období od konce letních prázdnin do zhruba poloviny října. Přesný harmo studijní odbor RUK studijním oddělením fakult typicky v průběhu prázdnin. • Postup při editaci podmínek je následující. Nejprve je třeba na záložce Upravit podzál vyplnit informace o fakultě. S ohledem na to, že se tyto údaje meziročně příliš neliší využít funkce Načíst údaje z roku, vybrat příslušný rok a klepnout na tlačítko Načíst. údaje je nutné ještě uložit klepnutím na tlačítko Uložit v dolní části stránky. Násled opravit údaje tak, aby odpovídaly aktuálnímu stavu a opět uložit. • Druhým krokem je úprava podmínek přijímacího řízení u jednotlivých oborů na záložce Up podzáložce Obory.  Zde se (až po úspěšném doplnění informací o fakultě) zobrazí seznam má fakulta akreditovány. Na tomto seznamu je třeba upravit obory, které se daném přijí otevírají. Editace se provádí klepnutím na ikonu vlevo od názvu studijního oboru. V de opět možné využít možnosti načtení dat z libovolného studijního oboru otevíraného v mi Načtené údaje je třeba analogicky k  údajům o fakultě upravit a uložit. Přitom je třeb nastavit zejména položku Stav, která určuje, zda se obor otevírá pro nové uchazeče. St zobrazení, slouží pro případy, kdy se má obor objevit v nabídce, ale neotevírá se v da roce (může u něj být například poznámka, že se otevírá každé dva roky, ale v daném při nikoliv). Doporučuje se nicméně tento stav nepoužívat, aby případné uchazeče neuvedl v • Editace oborů obvykle probíhá ve dvou fázích, nejprve pro pregraduální studium, dodate doktorské studijní programy. • Termíny pro dokončení editace se odvíjejí od povinnosti univerzity zveřejnit podmínky řízení nejpozději 4 měsíce před termínem pro podání přihlášek na straně jedné a termín podkladů CSVŠ pro výstupy do Učitelských novin a publikace „Jak na vysokou školu?“ na Z těchto termínů vyplývá, že údaje musí být pro pregraduální studium kompletní a schvá začátku října. 4.Označení fakultních podmínek přijímacího řízení za kompletní (provádí fakulta) – jde o ú odst. 1 Řádu přijímacího řízení • Po dokončení editace všech oborů je třeba, aby fakulta označila údaje za kompletní. To zaškrtnutím příslušné volby na záložce Upravit podzáložce Platnost. Zvlášť se označují studijní obory a zvlášť doktorské obory. Po označení údajů za kompletní není možné úda opravovat. 5.Označení fakultních podmínek přijímacího řízení za schválené (provádí studijní odbor RUK dle Čl. 5 odst. 2 a 3 Řádu přijímacího řízení • Poté, co fakulta označí údaje za kompletní, provádí studijní odbor RUK kontrolu těchto Přitom nejprve na záložce Informace vybere příslušnou fakultu a výběr potvrdí tlačítke   a poté na záložce Upravit podzáložkách Fakulta a Obory zkontroluje, zda jsou fakulto údaje v pořádku. Pro lepší orientaci v tom, které obory již byly zkontrolovány, je mož oboru, zaškrtnout „schváleno“ a uložit. Které obory byly schváleny, se pak v seznamu o vyplněného data schválení v posledním sloupci. • Po zkontrolování všech oborů je třeba na záložce Upravit podzáložce Platnost označit, přijímacího řízení pro pregraduální, resp. doktorské studium byly schváleny. 6.Označení univerzitních podmínek za schválené (provádí studijní odbor RUK) = zveřejnění p přijímacího řízení anonymním uživatelům – jde o úkon dle Čl. 5 odst. 4 Řádu přijímacího • V okamžiku kdy jsou schváleny podmínky pregraduálního, resp. doktorského přijímacího ř fakultách, je třeba na záložce Informace vybrat Univerzita Karlova, potvrdit výběr tla a následně na záložce Upravit podzáložce Platnost označit příslušné podmínky jako komp označení podmínek za schválené za celou univerzitu je zároveň okamžikem jejich zveřejn záložce se rovněž zobrazuje i celkový počet otevíraných a případně neschválených oborů detailu oboru). 7.Přenos dat do databáze CSVŠ (provádí ÚVT) • Přenos dat do databáze CSVŠ s ohledem na každoroční změny provádí poloautomaticky ÚVT s CSVŠ. Přenášena jsou data aplikace Podmínky přijímacího řízení týkající se pregraduá Tato data pak slouží pro prezentaci univerzitní studijní nabídky v Učitelských novinác Jak na vysokou školu? Po předání dat generuje CSVŠ finální verze textů pro zmíněné pub pak rozesílá přímo jednotlivým fakultám ke korekturám. 8.Výstupy z aplikace Podmínky přijímacího řízení (provádi studijní odbor RUK, IPC, studijn fakult) • Aplikace Podmínky přijímacího řízení umožňuje generovat výstupy ve tvaru brožur ve for nebo pdf. Výstupy je možné vygenerovat na záložce Export a je třeba nejprve vybrat typ programů, pro které se má výstup vygenerovat. Výstupy je možné použít pro prezentaci s UK. *========================================================================================= * Konfigurace přihlášky ke studiu, podávání a zapisování přihlášek (práce s osobními údaji *========================================================================================= Přihlášku na vysokou školu je možné podat buď na předepsaném tiskopisu, nebo s elektronick pouze elektronicky. Tyto způsoby podání se liší následovně: • na předepsaném tiskopisu – uchazeč si zakoupí nebo vytiskne příslušný platný formulář SE zašle nebo podá spolu s dokladem o zaplacení poplatku za přijímací řízení na příslušnou • s elektronickým avízem – uchazeč vyplní elektronickou přihlášku ve webové aplikaci IS St následně elektronicky potvrdí a potvrzenou zašle nebo podá spolu s dokladem o zaplacení přijímací řízení na příslušnou fakultu – jde o preferovanou variantu organizace přijímac • pouze elektronicky – uchazeč vyplní elektronickou přihlášku, kterou následně elektronick provede bezhotovostní úhradu poplatku za přijímací řízení – tato varianta ovšem není dop může vést k právním komplikacím v důsledku neexistence uchazečem písemně potvrzené přihl IS Studium zatím není umožněno podání přihlášky potvrdit elektronickým podpisem. Příprava na přijímací řízení pro další akademický rok znamená z hlediska IS Studium násled 1.Povolení přístupu k elektronické přihlášce v daném období na úrovni UK (provádí RUK) • Povolování se provádí v aplikaci Parametry nastavením události Elektronická přihláška rok (WPRIJRIZ) - tento parametr definuje časový rámec, ve kterém může na UK probíhat p elektronických přihlášek. 2.Nastavení parametrů oborů, které se mají nabízet v přihlášce • Nastavení parametrů oborů se provádí v aplikaci Parametry, po zmáčknutí tlačítka  Úpra oborů. Pokud je nabídka oborů z větší části shodná s loňským rokem, je vhodné postupov Nejprve nastavit filtr na Parametry oborů tak, že se pro položku Do kdy nabízet el. př filtr pokrývající termínově loňský akademický rok (např. 1.10.2007-30.9.2008) a pro po studia filtr na pregraduální, resp. doktorské studium (termíny se pro oba typy studijn většinou liší). Následně se pomocí tlačítka Hromadné vyplň. nastaví hromadně termín pr přihlášek novým datem, do kdy je možné přihlášky podávat pro dané typy studijních prog následující akademický rok. Nové obory a obory, které se v dalším akademickém roce neo nutné upravit individuálně buď doplněním, anebo smazáním data v položce Do kdy nabízet U všech označených oborů by mělo být zároveň nastaveno, že je možné je použít v progra Student, tak aby bylo možné aplikací Uchazeč přihlášky zadávat a posléze úspěšné uchaz aplikace Student. 3.Nastavení pro obory vyučované v anglickém jazyce (provádí fakulta) • Pro obory vyučované v anglickém jazyce je třeba zkontrolovat následující: V aplikaci P číselníku Obory, musí být označeno, že jde o obor s odlišným jazykem výuky (položka JA ENG). Dále musí být správně nastavena položka Angl. název, která se zobrazuje v elektr přihlášce. Pozor! Obory s anglickým jazykem výuky se zobrazují v elektronické přihlášc pokud se uchazeč přepne do anglické verze přihlášky (klepnutím na ikonku britské vlajk horním rohu webových aplikací IS Studium). V české verzi se nabízejí právě a jen obory českém jazyce. 4.Nastavení omezení na podávání více přihlášek (provádí fakulta) • Nastavení na omezení podávání více přihlášek se provádí v aplikaci Parametry na záložc sekci Duplicity. Toto nastavení ovlivňuje, zda si uchazeč může podat více přihlášek na program / obor / typ studijního programu. Podrobněji viz dokumentaci k elektronické př "http://www.erudio.cz/doc/?docid=690"] . 5.Nastavení šablon formulářů elektronické přihlášky (provádí fakulta) • Nastavení šablon formulářů elektronické přihlášky se provádí ve webové aplikaci Správa Přihláška ke studiu. Pro každou kombinaci formy studia, typu studijního programu a obo v elektronické přihlášce musí existovat šablona. Šablonu je vhodné pojmenovat mnemotec aby bylo patrné, jaké skupině uchazečů o studium je určena. V rámci šablony se definuj se mají uchazeči zobrazovat, a které položky budou pro uchazeče povinné (budou muset b vyplněny). Po nastavení a uložení šablony se šablona na záložce Přiřazení šablon nasta definované typem studijního programu, formou studia a studijním oborem. Po provedení p je třeba přejít na záložku Kontrola a zkontrolovat, že všechny otevírané obory mají ko nějakou šablonu. Pozor! Po dodatečném povolení dalších oborů v aplikaci Parametry, je novou kontrolu. 6.Nastavení šablon emailů odesílaných v průběhu přijímacího řízení (provádí fakulta) • Nastavení šablon emailů odesílaných v průběhu přijímacího řízení se provádí v aplikaci záložce E-mail. šablony pod volbou aplikace „prijriz“. Jednotlivé šablony uvedené v me třeba upravit tak, aby odpovídaly fakultním zvyklostem. Přitom je možné do šablon umis (např. odkazy na číslo přihlášky), pokud je to u dané šablony uvedeno (v poznámce pod pro text šablony). 7.Povolení přístupu k elektronické přihlášce na úrovni fakulty (provádí fakulta) • Povolování se provádí v aplikaci Parametry nastavením události Elektronická přihláška rok (WPRIJRIZ) - tento parametr definuje časový interval, kdy na fakultě může probíhat elektronických přihlášek, interval však musí spadat do časového rámce definovaného na Akademický rok v definici události WPRIJRIZ odpovídá roku, na který je přijímací řízen nikoliv v němž je realizováno (tedy např. 2009 pro přijímání přihlášek realizované v t 1.11.2008-28.2.2009). 8.Změna akademického roku pro aplikaci Uchazeč (provádí fakulta) • Změna akademického roku pro aplikaci Uchazeč se provádí v aplikaci Parametry na záložc tlačítkem Změna šk. roku. Tato operace je nevratná a znamená zaarchivování dat z loňsk řízení a nastavení akademického roku pro aplikaci Uchazeč na další akademický rok. Při že jde o akademický rok pouze pro aplikaci Uchazeč, ostatních aplikací se toto nastave akademického roku pro aplikaci Uchazeč se provádí typicky po skončení posledních přezk rámci předchozího přijímacího řízení a vygenerování Zprávy o přijímacím přízení. Zatím elektronických přihlášek není změna akademického roku pro práci s aplikací Uchazeč zap zadávání došlých přihlášek do programu Uchazeč již zapotřebí je, jinak by se nové přih do přijímacího řízení na předchozí akademický rok. 9.Stornování elektronických přihlášek • Stornování elektronických přihlášek se provádí aplikací Parametry na záložce Uchazeč t el. přihlášek. Tato funkce slouží především k řešení následujících dvou problémů: • Pokud uchazeč omylem uzavře přihlášku, do které potřeboval ještě doplnit nějaké údaj obrátit na fakultu s žádostí o stornování uzavřené přihlášky (pokud ještě nebyla zae programem Uchazeč) a podat si novou. • Druhým častým problémem je situace, kdy uchazeč zapomněl vygenerované číslo přihlášk později slouží jako přístupový údaj vyžadovaný při přihlášení pro úpravu existujícíc přihlášek a podávání nových. V takovém případě tato funkčnost umožní příslušnou přih ze studijního oddělení dohledat a její číslo sdělit uchazeči. 10Zaevidování přihlášek ke studiu (provádí fakulta) • Zaevidování přihlášek ke studiu se provádí aplikací Uchazeč. Způsoby zaevidování přihl dva a liší se v závislosti na tom, zda přihláška byla podána s elektronickým avízem či případě přihlášky podané s elektronickým avízem je na vytištěné přihlášce uvedeno čísl přihlášky. Toto číslo se pak v aplikaci Uchazeč zadává při volbě menu Uchazeč -> Nová webu. Pokud uchazeč podal přihlášku pouze v papírové podobě bez elektronického avíza, volbu menu Uchazeč -> Nový uchazeč / přihláška. • Při zadávání nové přihlášky je vždy prvním krokem zpracování osobních údajů uchazeče. zajistit především správnou identifikaci osoby. V případě českých a slovenských občanů kriteriem rodné číslo. V případě občanů jiných zemí je třeba zadávat namísto tohoto úd kód ve tvaru RRMPDD11X9, kde RR je poslední dvojčíslí z roku narození, MP měsíc naroze zvětšený o 50) a DD den narození, a odškrtnout, že jde o občana ČR nebo SR. Následně s seznam všech osob, které mají jiné občanství než české či slovenské, ale mají shodné d pohlaví. Pokud je dotyčný v seznamu již uveden, je třeba vybrat tuto osobu. • Při zadávání přihlášek je rovněž třeba věnovat pozornost aktualizaci existujících údaj systému již existovat z mnoha různých příčin (bývalý student, stážista, bývalý či aktu nebo spolupracovník UK). Při stahování údajů z přihlášky je proto třeba zvážit, zda js osobní údaje přesnější než údaje již evidované a vybrat, které údaje se mají použít z které z případného existujícího záznamu. Objektivní posouzení, které záznamy jsou sprá samozřejmě problematické, mělo by však být možné poznat, které jsou přesnější či úplně posoudit, zda nedošlo ke změně příjmení v případě přijetí příjmení manžela či manželky Nastavení parametrů pro přijímací řízení na další akademický rok je třeba před uvedením do otestovat na testovacím prostředí. Přitom je ale třeba mít na paměti, že konfigurace se př produkčního prostředí na testovací (v pravidelných intervalech), opačným směrem nikoliv. Příprava přijímacího řízení z hlediska IS Studium by měla začínat vždy analýzou, zda pro z přijímacího řízení postačují dostupné funkčnosti IS Studium, či zda bude zapotřebí provede úprav. V případě, že se ukáže nutnost úprav, je třeba, aby fakulta zadala prostřednictvím správu požadavků (SSP) požadavky na jejich implementaci v dostatečném předstihu (vyplývají ze způsobu zpracování požadavků dle jejich rozsahu – více informací o způsobu zadávání a z požadavků na rozvoj IS Studium je uvedeno v materiálu „Organizace provozu IS Studium“ [ UR "] ). Požadavky na úpravy IS Studium týkající se podávání přihlášek doporučujeme formulova (pro podávání přihlášek začínající v listopadu), požadavky na úpravy týkající se vyhodnoce studiu, tisku rozhodnutí apod. doporučujeme formulovat do 15. ledna. *========================================================================================= * Průběh přijímacího řízení *========================================================================================= Průběh přijímacího řízení zahrnuje přibližně následující kroky: 1.Potvrzení zaevidování přihlášky ke studiu • Potvrzení zaevidování přihlášky ke studiu nastává v okamžiku potvrzení přihlášky uchaz aplikaci Elektronická přihláška ke studiu. V tento okamžik je uchazečům, kteří do přih e-mailovou adresu, odeslán e-mail dle příslušné šablony definované v aplikaci Správa S 2.Potvrzení přijetí platby spojené s přijímacím řízení • V aplikaci Parametry je možné na záložce Uchazeč zaškrtnutím volby E-mailem oznámit př za přihlášku nastavit, že má být uchazeči odeslán e-mail v případě, že je v aplikaci U přihlášky zaškrtnuta na záložce Škola volba Zaplatil. 3.Zaslání informací o organizaci přijímacího řízení uchazečům • Zaslání informací o organizaci přijímacího řízení probíhá z větší části mimo IS Studiu je však možné využít pro podporu tohoto procesu. Jde zejména o hromadné operace dostup Uchazeč v menu Hromadné (generování čísel jednacích, rozdělování uchazečů do skupin, r uchazečů ke zkouškám), a uživatelsky definovatelné sestavy v menu Tisky (kontaktní úda přijímací zkoušky). Vzhledem k tomu, že zvyklosti na fakultách jsou v tomto ohledu vel v IS Studium často implementována specifická podpora pro konkrétní fakultu. 4.Zadání výsledků přijímacího řízení do aplikace Uchazeč • Definice témat přijímacích zkoušek pro daný akademický rok se provádí v aplikaci Param na záložce Uchazeč (v případě, že lze omezit počet různých témat zkoušek na fakultě na nebo případně pro každý obor samostatně v parametrech oborů. Zadání výsledků přijímací může v aplikaci Uchazeč proběhnout ručně, nebo častěji načtením  souboru v dohodnutém souboru v současné době vychází historicky z konkrétních potřeb fakult, které spolupra společnostmi zajišťujícími zpracování přijímacích testů. Pro akademický rok 2010/2011 dispozici obecnější mechanismus, který umožní načíst libovolný CSV soubor a nadefinova v souboru se mají přenést do jakých polí v záznamu o příslušné přihlášce uchazeče. • Pokud se výsledky zadávají ručně, je nejefektivnějším způsobem hromadné vyplňování dos Hromadné -> Vyplňování a změny údajů. 5.Vyhodnocení výsledků přijímacího řízení • Vyhodnocení výsledků přijímacího řízení je možné provést mimo IS Studium a následně je aplikace Uchazeč nebo je možné využít přímo operace dostupné v menu Hromadné -> Hromad nastavit výsledek přijímacího řízení na základě získaného počtu bodů v přijímacím říze • Podrobněji jsou možnosti zpracování přijímacího řízení popsány v dokumentaci [ URL "ht www.erudio.cz/doc/?docid=484"] . 6.Zveřejnění výsledků přijímacího řízení • Zveřejnění výsledků přijímacího řízení se provádí aplikací Parametry na záložce  Uchaz Průběh přijímacího řízení na webu. Zde je možné zvolit, zda se ve webové aplikaci Průb řízení mají uchazečům zobrazit termíny přijímacích zkoušek (tak jak jsou nastaveny v z v aplikaci Uchazeč na záložce Zkoušky), nebo termíny a výsledky nebo nic. *========================================================================================= * Doplňovací přijímací řízení *========================================================================================= • Jestliže se někteří uchazeči, kteří byli přijati ke studiu na fakultě v daném studijním nezapsali do studia, může děkan fakulty rozhodnout, že bude provedeno doplňovací řízení. • V doplňovacím řízení rozhoduje děkan o přijetí ke studiu v daném studijním programu těch vzhledem ke stanovenému počtu přijímaných uchazečů nebyli v přijímacím řízení ke studiu tom pořadí, v jakém se umístili při přijímacím řízení. • Fakulta tyto uchazeče písemně vyzve, zda na přihlášce ke studiu trvají. • Pokud uchazeč ve lhůtě 8 dnů ode dne doručení výzvy fakulty, děkan fakulty rozhodne o je ke studiu. V programu Uchazeč bude v takovém případě uchazeči nastaven výsledek přijímac kódem 84 („dodatečné přijetí po odvolání“ – poznámka: popis tohoto výsledku bude upraven vystihoval reálný výsledek). *========================================================================================= * Přezkumy přijímacího řízení *========================================================================================= • Přezkumy přijímacího řízení probíhají ve dvou úrovních. Na úrovni fakulty, kde může o zm přijímacího řízení uchazeče rozhodnout děkan fakulty, a na úrovni univerzity, kde v příp původního výsledku děkanem fakulty přezkoumává rozhodnutí děkana rektor. V případě, že r děkan fakulty, je třeba uchazeči nastavit následující výsledek přijímacího řízení: 80 – „přijat po odvolání (děkan)“. • Z hlediska zpracování v IS Studium je důležitý zejména přenos dat mezi fakultou a rektor o přezkum je z hlediska IS Studium postoupena RUK okamžikem, kdy je u uchazeče zaevidová výsledků přijímacího řízení: . 82 – „odvolání/nepřijat neprospěl“ – v případě, kdy uchazeč nesplní podmínky 83 – „odvolání/nepřijat dělal zkouš.“ – v případě, kdy uchazeč splnil podmínk nebyl přijat z kapacitních důvodů. • Pokud by rektor shledal důvod ke změně rozhodnutí děkana fakulty, nastaví na RUK výslede řízení na: 81 – „přijat po odvolání (rektor)“. • Zpracování přezkumného řízení na úrovni univerzity je řešeno v IS Studium samostatnou fu aplikace Uchazeč dostupnou v menu Přezkumy. • Před započetím zpracování přezkumného řízení na úrovni univerzity je třeba v aplikaci Pa číselníku Přezkumné komise zanést harmonogram zasedání přezkumných komisí. Tento harmono přihlášeným uchazečům zobrazuje ve webové aplikaci Průběh přijímacího řízení. V typickém každé komisi řeší žádosti o přezkum jedné fakulty, je ale možné, že se na jedné komisi p žádosti z více fakult (v takovém případě se u komise nevyplňuje položka fakulta). • V aplikaci Uchazeč je následně na okně Přezkumy  třeba vyfiltrovat dle výsledku přijímac uchazeče, které fakulta označila kódy výsledku přijímacího řízení 82 a 83 (ve filtru je označena jako Má nezpracovanou žádost o přezkum). Na vyfiltrované uchazeče z dané fakult použít funkčnost Hrom. příprava, která umožní nastavit v tabulce údaje o došlých žádoste krokem hromadné přípravy by mělo být doplnění komise, na které se příslušná žádost bude To je vhodné provést tak, že se vybere pole „komise“ a použije možnost Spol. hodnota, kt příslušná komise pro všechny vyfiltrované záznamy. Při další práci je pak nejvhodnější f podle komise. Součástí přípravy před zasedáním přezkumné komise je ještě doplnění čísel důvodů žádosti a úprava adresy, na kterou se má odeslat rozhodnutí rektora (pokud je to jednací se zadává pouze číslicí, tlačítkem Úprava č.j. je pak možné doplnit konstantní č samotným číslem jednacím. Standardní důvody žádosti jsou uvedeny v jednotlivých sloupcíc přepsáním defaultní hodnoty N na A (ve smyslu „ano, jde o daný důvod“). • Po ukončení zasedání přezkumné komise je třeba zadat do IS Studium informace o rozhodnut Použitím tlačítka Hrom. výsledky se u všech žádostí zpracovávaných na příslušné komisi n rozhodnutí rektora. V případě, že došlo ke změně rozhodnutí děkana, je třeba nastavit, ž přijat spolu s příslušným odůvodněním. Pokud nevyhovuje standardní odůvodnění, je možné žádosti vygenerovat základ individuálního odůvodnění a to následně upravit. • Dalším krokem je zveřejnění výsledků příslušné komise. Zveřejnění se provádí v aplikaci číselníku Přezkumné komise zaškrtnutím položky Zveřejnit. V případě, že je  třeba nezveř rozhodnutí pro individuální žádosti, je možné toto zařídit odškrtnutím položky Zveřejnit žádosti. • V aplikaci Uchazeč v menu Přezkumy je nakonec třeba vytisknout rozhodnutí, seznamy pro p štítky na obálky. *========================================================================================= * Zápis do studia a překlopení uchazečů do programu Student *========================================================================================= • Zápis do studia probíhá na různých fakultách v různých obdobích zhruba od poloviny červn října. Z pohledu IS Studium a fungování navazujících aplikací je nutné, aby byly údaje o aplikaci Student zaevidovány co nejdříve poté, co k zápisu skutečně dojde. • Možné způsoby převodu jsou dvojí: buď je možné do programu Student převést všechny přija studijním stavem přijat ke studiu (X), anebo v programu Uchazeč označit, kteří uchazeči zapsali a do programu Student převést pouze tyto. • Doporučený postup je převádět všechny přijaté Uchazeče se studijním stavem „přijat ke st do aktuálního studijního stavu, a to z důvodu větší pružnosti při následné manipulaci se studentech a lepší vazbě na další části Informačního systému UK. V případě, že se studen zápisu, se pak do studijního stavu zapíše studijní stav studuje (S) a do data studijního datum zápisu shodné s datumem zápisu do studijního programu. Po skončení zápisů je pak n kteří se nezapsali smazat, a to nejpozději před předáváním matričních dat na SIMS (tj. p *========================================================================================= * Zpráva o přijímacím řízení, výstupy pro ÚIV *========================================================================================= Zpráva o přijímacím řízení se připravuje obvykle po dokončení univerzitní úrovně přezkumný průběhu října na studijním odboru RUK. Zpráva o přijímacím řízení se generuje z programu U Tisky, funkce Zpráva o přijímacím řízení. Generování zprávy je tříkrokové. V prvním kroku funkci Příprava zprávy, která provede potřebné statistické výpočty. V druhém kroku je třeb Generování zprávy, která vyžaduje jako vstup SQL skript, který vygeneruje potřebná data pr zpracování zprávy. Tento skript je specifický pro UK a udržuje jej ÚVT. Posledním krokem j vygenerovaných dat do excelovských souborů, které probíhá na studijním odboru RUK. Aplikac udržuje ÚVT. Pozor! Zprávu  o přijímacím přízení je třeba vygenerovat před prvním přepnutím akademickéh aplikaci Uchazeč na fakultách (provádí se v aplikaci Parametry před započetím  zpracování přijímacího řízení). Výstupy pro ÚIV jsou pořizovány přímo na fakultách a odevzdávány programem ÚIV Uchazeč (zd jmen programu ÚIV a programu IS Studium). Výkazy se odevzdávají dvakrát ročně (jarní a pod generují se programem Uchazeč menu Tisky funkce Disketa pro UIV. *========================================================================================= * Archivace a skartace dokumentů a dat *========================================================================================= Vzhledem k tomu, že univerzita není oprávněna uchovávat údaje o uchazečích, kteří v přijím neuspěli nebo kteří uspěli, ale nezapsali se ke studiu, déle než po dobu umožněnou právním avšak zároveň je nutné mít k dispozici statistická data nutná pro analýzu přijímacího říze dochází vždy po skončení přijímacího řízení k anonymizaci dat o přijímacím řízení z dřívěj tak, že kompletní data jsou dispozici vždy jen za poslední dokončené přijímací řízení. Z d akademických let jsou pak odstraněny osobní údaje uchazečů a uchovávají se pouze údaje, z vyčíst statistická data. ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Vypracováno: 01. 06. 2009 Zveřejněno: 03. 06. 2009 Vypracoval: Sc Mgr. Michal Josífko Mgr. oddělení pro informační systém univerzity, vedoucí oddělení ÚVT UK