Rozvrh promocí a imatrikulací *********************************************************************************************** * *********************************************************************************************** Verze 02 *============================================================================================== * Základní popis *============================================================================================== Tento materiál popisuje agendu spojenou s plánováním termínů promocí a imatrikulací, blokacemi a rezervacemi promočních místno (funkcionářů a studentů) k rezervovaným termínům, informováním absolventů o termínu promoce a s tím související činnosti. *============================================================================================== * Materiál je určen zejména *============================================================================================== • Pracovníci pověření správou promočních místností • Referenti studijních oddělení pověření organizací promocí a imatrikulací za fakultu • Referenti studijního odboru RUK pověření organizací Ph.D. promocí, promocí absolventů rigorózního řízení (dále jen "rig.") a jen "U3V") • Vybraní pracovníci připravující promoce a imatrikulace • Rektor, prorektoři *============================================================================================== * Předpisy *============================================================================================== • Řád imatrikulací a promocí Univerzity Karlovy v Praze [ URL "UK-2535.html#32"] *============================================================================================== * Dotčené aplikace a moduly *============================================================================================== • IS Studium - webový modul "Promoce" • IS Studium - program "Student" *============================================================================================== * Režim plánování promocí a imatrikulací *============================================================================================== Plánování imatrikulací a promocí bylo až do akademického roku 2008/09 řešeno bez systematické softwarové podpory v programech Počínaje akademickým rokem 2008/09 byla otevřena aula v Profesním domě na Malostranském náměstí, kam byly od tohoto roku přesu použití při plánování promocí a imatrikulací byl vyvinut nový modul IS Studium označený jako "Promoce", který by měl napomoci je s plánováním a organizací promocí a imatrikulací spojena. V souvislosti s uvedením tohoto modulu do provozu dochází také k funkcí v programu Student. Ve shodě s informacemi projednanými na poradě studijních proděkanů v listopadu 2008 a na rozšířeném kolegiu rektora v lednu 20 postup. Modul Promoce bude poprvé použit pro plánování promocí a imatrikulací, které budou probíhat v akademickém roce 2009/10. Někter požadavky na rezervace místností pro promoce a imatrikulace na akademický rok 2009/10 a roky následující byly okamžikem uveden zrušeny, s výjimkou rezervací na období říjen až prosinec 2009 (ty byly do modulu Promoce vloženy před zahájením rezervačního zajištěno RUK při ostrém spuštění rezervací). Předvyplněné rezervace za období říjen až prosinec 2009 bylo možné v modulu Prom zůstávají v platnosti a po organizační stránce v dosavadním režimu termíny pro akademický rok 2008/09, tj. termíny promocí a i nejpozději na září 2009. Uvedení modulu Promoce do provozu i úpravy v programu Student jsou rozděleny do tří dílčích fází podle činností, které se v tě Funkce pro první fázi - blokování a rezervace promočních místností - jsou v provozu od ledna 2009. Na základě připomínek a nám místností a referentů fakult byly dále provedeny úpravy některých funkcionalit této fáze. Funkce pro druhou fázi - přiřazování rozesílání upozornění absolventům a referentům apod. - jsou již také připraveny k použití. Předpokládáme, že funkce pro třetí tisk různých přehledů, doplňkové činnosti a vylepšení - budou uvedeny do provozu před začátkem ak. roku 2009/10 (termín bude u *============================================================================================== * Podrobný popis činností *============================================================================================== Zpravidla do konce ledna (pro akademický rok 2009/10 do 30.1.2009) správci promočních místností vyhradí celé dny, dopoledne a promocí a imatrikulací), které jsou již v této době dlouhodobě naplánovány. Zároveň v systému vyhradí dny a půldny, v nichž se imatrikulace (tyto akce mají jiné časy začátků než promoce). Zbývající dny a půldny zůstanou k dispozici pro rezervace promocí dosud nerezervovaných dnů či půldnů bude možné i později v průběhu akademického roku. Současně bude v lednu proveden výpočet l skupin pro každou fakultu a typ promoce. Promoční skupina je skupina absolventů daného typu studia (Bc., Mgr. - včetně navazuj V únoru mohou fakulty v modulu Promoce požádat o rezervace jednotlivých termínů promocí, a to nejvýše do vypočteného limitního termínů imatrikulací na následující akademický rok. Pro akademický rok 2009/10 byla možnost žádat o rezervace otevřena od 4.2. Poté (zpravidla během března a dubna) správci jednotlivých promočních místností zkontrolují požadavky na rezervace a fakultám první fáze - blokování a rezervace místností. Tato fáze je uskutečňována výhradně v modulu Promoce. V dalším období (obvykle od srpna až do konce akademického roku, pro nějž jsou promoce a imatrikulace plánovány, tj. pro akade září 2010) probíhají další fáze - přiřazování účastníků k jednotlivým rezervovaným termínům, rozesílání pozvánek absolventům a vlastní organizací promocí a imatrikulací. V tomto období je též možné požádat o dodatečnou rezervaci promoční místnosti, či n dříve provedených rezervací. *============================================================================================== * Role uživatelů *============================================================================================== • Anonymní uživatel - může v modulu Promoce prohlížet obsazení místností vyhrazených pro promoce a imatrikulace - může vytisknout měsíční přehled pro vybranou promoční místnost, obsahující data a časy dílčích termínů promocí a imatrikul • Student - má k dispozici funkce pro anonymního uživatele - vidí v modulu "Promoce" informaci o svém termínu promoce (i před jeho uzavřením, viz dále) - může prohlížet seznam studentů na „svém“ dílčím termínu promoce, je-li tento termín již uzavřen • Referent (fakulty) - má k dispozici funkce pro anonymního uživatele - provádí objednávky (žádosti o rezervace) termínů - může žádat o zrušení termínu rezervace - přiřazuje fakultní funkcionáře k dílčímu termínu promoce nebo imatrikulace - uzavírá dílčí termín promoce po jeho naplnění absolventy (v této chvíli je také provedena kontrola vyplnění čísla diplomu) - v programu Student přiřazuje studenty na vybraný termín promoce a tiskne pozvánky a seznamy k dílčím termínům promoce (sez promotorů) • Referent RUK - má k dispozici funkce pro anonymního uživatele - může provádět analogické operace jako referent fakulty, avšak pouze pro rig., Ph.D. a U3V promoce (žádosti o tyto typy pro referent fakulty) - může provádět objednávky (žádosti o rezervace) termínů pro společné rig., Ph.D. a U3V promoce absolventů z více fakult • Správce promoční místnosti - má k dispozici funkce pro anonymního uživatele - provádí blokování termínů, v nichž není možné konat promoce a imatrikulace - provádí vymezení dnů, v nichž je možné rezervovat promoce U3V a imatrikulace - nastavuje limity promočních místností (minimum a maximum počtu absolventů v promoční skupině) - potvrzuje žádosti o rezervace termínů - může přidat dílčí termín promoce nad stanovený limitní počet - má možnost opravy promotora - na žádost referenta potvrzuje zrušení dílčího termínu promoce nebo imatrikulace - má možnost provést časově omezené otevření již uzavřeného dílčího termínu promoce - prohlížení všech termínů a jejich aktuálního stavu - může tisknout měsíční přehledy obsahující datum, časy dílčích termínů, fakultu, počet absolventů v jednotlivých termínech, funkcionáři: děkan, promotor, rektor (v případě, že bude potvrzen zájem, bude provedena úprava, aby k takto strukturovanému i ceremoniáři v Karolinu a v Profesním domě) • Rektor / prorektor - má k dispozici funkce pro anonymního uživatele - může prohlížet všechny dílčí termíny promocí a imatrikulací a jejich aktuální stav - provádí přihlášení na dílčí termín promoce/imatrikulace ve funkci rektora - může tisknout měsíční přehledy obsahující datum, časy dílčích termínů, fakultu, počet absolventů v jednotlivých termínech, funkcionáři: děkan, promotor, rektor - může si vytisknout přehled, který obsahuje pouze ty dílčí termíny, kde ve funkci rektora vystupuje vybraný rektor / prorek *============================================================================================== * Postup práce v aplikaci v členění podle role *============================================================================================== Fáze 1 - blokování a rezervace ROLE ČINNOST POSTUP V APLIKACI A POZNÁMKY správce pro•oV lednu aplikace vygeneruje limitní počty promoční•hGenerování skupin provede správce v menu modulu Promoce klik místnosti následující akademický pro jednotlivé typy promocí (na "Vygeneruj promoční skupiny". Před rozesláním e-mailů fak rig,), které má fakulta nárok v systému rezervovat. doporučuje provést kontrolu vygenerovaných počtů v aplikaci. • Aplikace o těchto počtech vyrozumí fakultu zaslání• Pro akademický rok 2009/10 zajistí rozeslání mailů s počty p studijního oddělení fakulty. skupin studijní odbor RUK nebo ÚVT. Limitní počty promočních • Výpočet počtu skupin bude proveden na základě vzorceuvidí referent po svém přihlášení v modulu Promoce. s počtem studentů studujících v jednotlivých ročnících studia, zejména v posledním ročníku studia, a to jak v aktuálním akademickém roce, tak v předchozích akademických letech, a s počty absolventů v předchozích akademických letech). Na jednu promoční skupinu je při generování počítán průměrný počet 32 absolventů v případě Velké auly v Karolinu a 24 absolventů v případě Auly v Profesním domě na Malé Straně. správce pro•oSprávce během ledna vyblokuje v modulu Promoce dan•uPopsané akce provádí správce v modulu Promoce v záložce "Roz místnosti místnost v termínech, které jsou již potvrzeny pro•jPo vyfiltrování příslušného ak. roku, měsíce a promoční míst nichž není konání promocí možné (státní svátky apod.pomocí výběru vlevo dole pod seznamem dnů (dále "rozvrh") př blokací nebude uvádět název ani další informace o koblokování, v rozvrhu vybere dny, na které se má blokování ap kterou je promoční místnost blokována. stiskne tlačítko "Provést akci". • Dále správce vymezí dny a půldny, v nichž je možné•pZrušení blokací se provádí analogicky. U3V a imatrikulace. • Po vyblokování příslušný den nebo úsek dne změní v rozvrhu b • Promoce je možné pořádat pouze ve všední dny. Aplikaodpovídající legendě vlevo pod rozvrhem (promoce U3V a imatr rozděluje promoční dny do 5 dílčích skupin (promočníostatní akce mají odlišné barvy). odstupem 1,5 hodiny (začátek v 9.00; 10.30; 12.00;•1Všechny úseky v rozvrhu, které nebudou tímto postupem vyblok dny vyhrazené pro imatrikulace a promoce U3V do 4 sknásledně sloužit pro možnost rezervace termínu promoce (Bc., termínů) s odstupem 2 hodiny (začátek v 9.00; 11.00;rig.) nebo imatrikulace. referent,• Referenti během měsíce února vyberou termíny, v ni•hFakultní referent (nejčastěji pracovník studijního oddělení) referent RUKzájem organizovat promoce, včetně výběru promoční mízahájení období rezervací možnost v nevyblokovaných termínec promoce v Profesním domě, imatrikulace a ostatní prožádost o rezervaci daného termínu pro promoci své fakulty (B • Možnost rezervací se referentům otevře v předem přesPh.D., rig.). termínu (den a hodina). • Referent také může zadat žádost o rezervaci pro promoce U3V • Rezervace bude probíhat vždy na následující akademicpro imatrikulace v rozvrhu ve speciálně vyblokovaných termín září). blokování správcem). • Referent bude mít možnost při rezervaci vybírat z •eReferent RUK může zadávat žádosti o rezervace termínů pro sp promočních termínů. Postupuje se systémem „kdo dřív Ph.D. a U3V promoce absolventů z více fakult. aplikaci jsou zřetelně označeny vyblokované termín• Při rezervacích je třeba dbát na rozdělení místností: v Aule jsou již obsazeny jinou fakultou. Aplikace nedovolí domě na Malé Straně se mohou konat výhradně bakalářské promo termínů, než je v lednu vygenerovaný limitní počet pimatrikulace a ostatní promoce se konají v Karolinu. pro jednotlivé typy promocí. Nově jsou v aplikaci evidovány i Imatrikulace fakult v Plzni Králové, které probíhají ve zvláštních místnostech mimo pros • Při zadávání žádostí o rezervace a rušení rezervace referent jednotlivé termíny, které chce zarezervovat (či zrušit rezer typ promoce nebo imatrikulace a stiskne tlačítko "Provést ak o rezervace musí následně potvrdit správce promoční místnost Žádost o rezervaci je indikována změnou barvy daného termínu je možné rušit i po uzavření fáze rezervací stejným způsobem zrušení musí navíc potvrdit v aplikaci správce dané místnost • Při zadávání žádostí o rezervace aplikace kontroluje limitní promočních skupin a počet z toho již vyčerpaných skupin. Sta vidí v záhlaví stránky s rozvrhem. Referent RUK vidí stavy n záložce. Pokud vkládaná žádost o rezervaci překročí limitní počet, ne provedena. Pokud bylo najednou zadáno více žádostí o rezerva uplatněny žádosti s dřívějším datem a časem, nejvýše do limi promočních skupin. správce pro•oPo skončení období pro rezervace referenty provede•sŽádosti o rezervaci vložené referenty jednotlivých fakult sp místnosti místnosti kontrolu a vygeneruje e-maily s potvrzenímbřezna a dubna potvrzuje. Teprve po potvrzení správcem se st všechny fakulty. termín rezervovaným, což je indikováno změnou jeho barvy v r • Pro případ, že se během akademického roku ukáže přidmožné k němu v další fázi přiřazovat účastníky (viz níže). promočních termínů jako nedostatečný, bude mít spr•vV případě, že fakulta chce přidat během roku další promoční promoční termín na žádost fakulty přidat. Správce můobrátí se na organizační oddělení RUK. Pokude je přidání ter přidělit shodný termín bakalářské promoce dvěma fakuschváleno, jeho přidání do aplikace zajistí RUK. (V takovém případě musí součet počtů promujících studentů obou fakult vyhovovat limitům nastaveným pro danou promoční místnost, žádné limity pro počty promujících studentů z jednotlivých fakult nejsou v takovém případě stanoveny.) Fáze 2 a 3 - přiřazování účastníků a příprava vlastní promoce ROLE ČINNOST POSTUP V APLIKACI A POZNÁMKY referent• V okamžiku, kdy bude studentovi v aplikaci Student•zV současnosti je možné v programu Student zadat u absolventa stav na "absolvoval", jej bude možné v aplikaci Studpromoce, čímž se absolvent automaticky zařadí na daný termín konkrétní promoční termín přidělený fakultě pro odpopokud je tento termín otevřený. studia. Studenty bude možné na promoční termíny zařaZa účelem přiřazování absolventů k termínům promoce byly imp i hromadně. v programu Student nové funkcionality a též úpravy stávající • Při hromadném přiřazení studentů na promoční termín zadávání data a času promoce. Absolventy na dobíhající rok 2 plného obsazení termínu (tedy při dosažení limitu dareferenti nadále přiřazují k termínům formou zadání data a č místnosti) další studenti přiřadí na následující volpříslušné kolonky termínu promoce na záložce Škola u daného rezervovaný pro danou fakultu. Na termíny Ph.D. a ri(nebo v dialogu při absolvování daného studenta). Absolventy bude možné přiřadit studenty z více fakult UK. Na tekonané v roce 2009/10 je možné přiřadit již výhradně novým z promoce je možné přiřadit studenty dvou fakult příbudialogem vyvolaným "sluníčkem" u termínu promoce nebo při ab pokud správce v modulu Promoce daný promoční termín kde se referentovi nabídnou již pouze volné použitelné termí fakultám současně. pro daného absolventa. Přiřazování je možné provádět i hroma odkazu v menu programu Student. student • Při zařazení na termín promoce (ještě před uzavřen•mStudentovi jsou uvedené informace přístupné v aplikaci Promo termínu) bude student upozorněn mailem na zařazení nzprávy jsou rozesílány automaticky jednou denně na základě z v mailu však bude uvedeno upozornění na možnost dodaprovedené změny v přiřazení na promoční termín. Z tohoto dův termínu až do uzavření promočního termínu. třeba správnému přiřazení věnovat zvýšenou pozornost a v pří • Informaci o zařazení na termín promoce, včetně upozopřiřazení provést opravu nejpozději v průběhu dne, ve kterém dodatečné změny termínu, uvidí také student po svém zadání provedeno, tj. dříve, než absolventovi odejde e-mail. aplikace Promoce. • Po uzavření promočního termínu bude studentovi zaslán mail s informací o definitivním termínu promoce a v aplikaci Promoce již neuvidí u termínu své promoce upozornění o možnosti jeho dodatečné změny. • Pokud se absolvent promoce nezúčastní a pouze si vyzvedne diplom, zůstanou v aplikaci uloženy takové údaje (například promotor pro diplom), jako by se promoce v daném termínu zúčastnil. • Pokud se absolvent zúčastní promoce v náhradním termínu, budou u něj zaevidovány údaje podle termínu promoce, které se zúčastnil (údaje týkající se předchozího plánovaného termínu promoce nebudou evidovány). • Absolventi rigorózního řízení mají právo zúčastnit se promoce za poplatek. Pokud takový absolvent neprojeví zájem o promoci, nebude jej referentka na promoci zařazovat (absolvent tedy nebude figurovat v seznamu absolventů pro promoci). referent• Za každou fakultu, jejíž alespoň jeden absolvent j• Přiřazování děkanů / proděkanů a promotorů se provádí v modu promoční termín, musí být přítomen právě jeden děkanv záložce "Přiřazování účastníků". V nabídce se zobrazují te právě jeden promotor. Na každém promočním termínu mukterých byla potvrzena rezervace. Kliknutím na daný termín s právě jeden rektor / prorektor. detaily s možností přiřazovat funkcionáře. • V případě, že jsou na jednom promočním termínu pří•oSeznam absolventů zařazených na daný promoční termín je vidě z několika fakult (což může nastávat u Ph.D., rig. akliknutí na daný termín v rozvrhu. promocí), jeden z děkanů / proděkanů zastává funkci hlavního děkana a jeden z promotorů zastává funkci hlavního promotora. • Hlavním děkanem se automaticky stává osoba ve funkci děkana zastupující fakultu s nejvyšším počtem absolventů v daném promočním termínu. Výběr promotora musí být v souladu s Řádem imatrikulací a promocí UK (promotorem může být profesor nebo docent, v případě Ph.D. promoce výhradně profesor). • Hlavním promotorem se u Bc. promocí stává promotor zastupující fakultu s nižším počtem absolventů; u Ph.D. nebo rig. promoce dle dohody fakult (hlavního promotora v tomto případě v aplikaci označí referent RUK). Jako promotor na diplom se tiskne promotor za fakultu bez ohledu na to, kdo je hlavním promotorem. Volba promotora musí být v aplikaci potvrzena potvrzovacím tlačítkem (potvrzení provádí referent), promotora po potvrzení nebude referent moci změnit. Opravu promotora po potvrzení může na žádost referenta provést správce. referent• Referent bude mít povinnost neuzavřený termín prom•cUzavření termínu se provádí nad rozvrhem analogicky jako rez imatrikulace uzavřít – nastavit stav na „uzavřeno“• E-mail dostává referent a správce automaticky při kontrole, týdny před konáním promoce nebo imatrikulace. zpravidla jednou denně. • Pokud referent neuzavřel termín promoce nebo imatrikulace v aplikaci Promoce, dostane 4 týdny před termínem konáním promoce nebo imatrikulace mailem upozornění na nutnost uzavření termínu. • Referent nemusí na imatrikulaci přihlašovat konkrétní studenty, pouze uzavřením termínu potvrdit skutečné konání dílčího termínu imatrikulace. • Pokud referent neuzavřel termín promoce nebo imatrikulace v aplikaci Promoce 3 týdny před termínem konání promoce nebo imatrikulace, dostane referent a správce mailem výstrahu. Dále bude moci příslušný termín uzavřít pouze správce. správce • Od uplynutí 3 týdnů před termínem konání promoce bude moci příslušný termín uzavřít pouze správce. referent• Po uzavření promočního termínu nebude možné měnit •aČísla diplomů jsou zatím doplňována ručně ve spolupráci se s na tomto termínu. odborem RUK. Připravuje se generování čísel v modulu IS Stud • Při uzavření promočního termínu se zkontroluje, zda diplomů".řiřazení absolventi již mají vygenerováno číslo diplomu, dogenerování chybějících čísel bude možné vyvolat v aplikaci Matrika diplomů (zápis do tabulky diplomů a generování podkladů pro tisk diplomu). správce • Správce bude moci pro každou promoční místnost nastavit horní a dolní limit počtu promovaných studentů. Promoční termín nebude standardně moci referent uzavřít tehdy, pokud bude počet studentů menší než dolní limit nebo větší než horní limit počtu účastníků (předpokládané limity: minimálně 20, maximálně 40 absolventů; Počínaje ak. r. 2009/10 platí následující limity: Velká aula v Karolinu: minimum 20, maximum 36, Profesní dům na Malé Straně: minimum 20, maximum 28*). • Správce bude moci umožnit referentovi uzavřít i takový termín promoce, na němž bude počet absolventů menší než dolní limit nebo větší než horní limit. (Limity se mohou pro další akademický rok změnit). • Pro termíny imatrikulací nebudou stanovovány limity. referent• Referent má možnost kdykoliv u dílčích termínů, o •tUvolňování termínů se provádí nad rozvrhem žádostí o zrušení nevyužije, nastavit stav uvolnit. Správce poté termí(viz popis výše). uvolní. • Přiřazení děkana se provádí stejně jako přiřazování ostatníc • Ve výjimečných případech může referent požádat správ(viz popis výše). otevření již uzavřeného termínu, aby mohl na termín zařadit nebo z něj vyřadit absolventa. Správce termín otevře jen na omezenou dobu. • Referent bude povinen zadat, kdo se bude dílčího termínu promoce nebo imatrikulace účastnit ve funkci děkana. Jde buď o děkana, nebo kteréhokoliv proděkana fakulty; vybírat se budou z číselníku Učitelů a zaměstnanců v IS Studium. • Imatrikulace studentů doktorských studijních programů může proběhnout současně pro studenty více fakult příbuzného zaměření. V tomto případě za každou fakultu musí být přítomen právě jeden děkan / proděkan. rektor • Rektor/prorektoři sami, přes vlastní přístup zadaj•,Přiřazení se provádí v modulu Promoce v záložce "Přiřazování prorektor dílčího termínu promoce nebo imatrikulace účastnit vpo kliknutí na vybraný termín promoce. V nabídce se zobrazuj kterých byla potvrzena rezervace. referent• V programu Student bude mít referent možnost vygen•rUvedené funkce jsou součástí 3. fáze, probíhá jejich vývoj. pozvánku na promoci, která bude každému studentovi zaslána poštou. Referent bude mít v pozvánce prostor pro doplnění pokynů. • Pokud bude referent provádět tisk pozvánky pro studenta zařazeného na dosud neuzavřený dílčí termín promoce, bude na to referent upozorněn. • V programu Student bude také možnost evidovat datum, kdy byla pozvánka na promoci vytištěna, a to funkcí hromadného vyplňování, i jednotlivě. • Pro pregraduální promoce bude možné vygenerovat seznam absolventů, který bude obsahovat kromě nadpisu s datem, hodinou a fakultou jmenný seznam s uvedením titulů, jménem a příjmením, případně rodným příjmením, místem narození, absolvovaným studijním programem a informaci o absolvování s vyznamenáním. • Pro rigorózní promoce bude seznam absolventů obsahovat kromě nadpisu s datem, hodinou, fakultou jmenný seznam s uvedením titulů, jménem a příjmením a místem narození. • Seznam pro Ph.D. promoce bude kromě nadpisu obsahovat jmenný seznam s uvedením titulů, jménem a příjmením, případně rodným příjmením, absolvovaným studijním programem a názvem disertační práce. • Seznam promotorů bude kromě nadpisu obsahovat zkratku fakulty a jméno, příjmení a tituly. student • Po přihlášení do modulu Promoce bude student moci • Student po přihlášení s rolí odpovídající absolvovanému stud promoce vidět jméno promotora a seznam ostatních stumodulu záložku "Termín promoce" a v ní detail daného promočn na daný termín promoce. kam je přiřazen, se seznamem ostatních absolventů. anonymní• V modulu Promoce v anonymním režimu bude možné zob•aBez přihlášení má uživatel IS Studium pouze možnost náhledu uživatel promočních místností potvrzenými akcemi. "Rozvrh promocí", v níž uvidí rozvrh se základními informace dané promoční místnosti v daný termín koná. * Limity byly fakultám sděleny e-mailem dne 28.8.2009. *============================================================================================== * Poznámky, časté dotazy *============================================================================================== Oddíl bude doplněn na základě podnětů vzešlých z provozu. *============================================================================================== * *============================================================================================== Vypracováno: 24. 06. 2009 Zveřejněno: 29. 06. 2009 Vypracoval: Schválil: Jakub Zásměta Mgr. Martin Maňásek oddělení pro informační systém univerzity, vedoucí oddělení pro informační systém univerzity, ÚVT UK ÚVT UK