Opatření rektora UK č. 22/2006 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Zásady vnitřního grantového systému Univerzity Karlovy v Praze K provedení: čl. 2 odst. 4 Grantového řádu Univerzity Karlovy v Praze Účinnost: 9. říjen 2006 ****************************************************************************************** * Zásady vnitřního grantového systému Univerzity Karlovy v Praze ****************************************************************************************** Čl. 1 Úvodní ustanovení • Tyto Zásady vnitřního grantového systému Univerzity Karlovy v Praze upravují náležitosti tak stanoví Grantový řád Univerzity Karlovy v Praze (dále jen "Grantový řád" a "univerzi podrobnosti o Grantové agentuře univerzity (dále jen "GA UK"). Čl. 2 Rozdělení grantových prostředků (k čl. 3 odst. 4 písm. d) a e) Grantového řádu) 1.Relativní podíly z grantových prostředků vyčleněných pro GA UK v rámci rozpočtu univerzi roce se stanovují takto: a.pro společenskovědní sekci 20%, b.pro přírodovědnou sekci 38%, c.pro lékařskou sekci 38%, d.pro zabezpečení činnosti GA UK 4%. 2.Posouzení přihlášky nového grantového projektu (dále jen "projekt") se děje na základě s univerzitou a posuzovatelem; odměna za včas a řádně dodaný posudek činí 500 Kč. Čl. 3 Hlediska posuzování přihlášek a žádostí, závěrečná zpráva (k čl. 6 odst. 1 Grantového řádu) 1.Vyjádření děkan fakulty (čl. 4 odst. 3), na které je žadatel zapsán, se týká zejména sku a.přihláška nového projektu je v souladu s dlouhodobými záměry fakulty a univerzity, b.lze zajistit projektu potřebné provozní zázemí z prostředků pracovišť fakulty a c.personální složení pracovního týmu je přiměřené stanoveným cílům. 2.Přihláška nového projektu je posuzována nejméně dvěma oponenty a to především podle násl hledisek: a.vědecká závažnost a aktuálnost projektu, b.zpracování návrhu projektu a reálnost cílů řešení, c.koncepce a metodika řešení, d.přiměřenost finančních nákladů. 3.Projekty jsou po skupinách dále posuzovány zpravodaji, kteří posoudí korektnost oponents především v případech rozporného hodnocení oponentů. Zpravodajové se účastní hodnotícího oborové rady a podávají jí informace o projektech při stanovení výsledného pořadí projek 4.Žádost o pokračování projektu není oponenty posuzována. Projekty jsou po skupinách posuz zpravodaji, kteří podávají oborové radě informace o korektnosti vynaložení finančních pr výsledcích projektu, především publikačních. Oborová rada může Grantové radě univerzity ukončení projektu též v případě (čl. 5 odst. 6 písm. c) Grantového řádu), kdy projekt v  s přihláškou má dosud nízký nebo nemá žádný výstup. 5.Závěrečná zpráva o ukončení projektu obsahuje seznam publikačních a jiných výstupů proje slovní zhodnocení výsledků a přínosu projektu a komentované zdůvodnění výdajů čerpaných finančních prostředků. Závěrečná zpráva projektu není oponenty posuzována. Projekty jsou posuzovány zpravodaji, kteří podávají oborové radě informace o korektnosti vynaložení fi prostředků a výsledcích projektu. Dále zpravodajové informují oborovou radu o a.projektech s nepřiměřeně nízkým výstupem, b.projektech s mimořádně dobrým výstupem. Oborová rada může navrhnout rektorovi ocenění projektů s mimořádně dobrým výsledkem. Čl. 4 Administrativní náležitosti, termíny (k čl. 6 odst. 5 Grantového řádu) 1.Podávání přihlášek projektů, žádostí o pokračování projektu, vyjádření děkana fakulty, v čl. 6 odst. 7 Grantového řádu, podávání závěrečných zpráv o ukončených projektech a dalš úkony probíhají prostřednictvím aplikace přístupné z www.cuni.cz [ URL "http://www.cuni. "Věda a výzkum/Grantová agentura UK" (dále jen "elektronickým způsobem"). 2.V přihlášce se jakožto vědní obor podle čl. 6 odst. 4 Grantového řádu uvádí studijní pro žadatel studuje. 3.Přihlášky projektů a žádosti o pokračování projektu se podávají prostřednictvím fakulty, žadatel, resp. hlavní řešitel, zapsán. Součástí vyjádření děkana této fakulty (čl. 6 ods řádu) může být též vyjádření školitele nebo vedoucího diplomové práce; negativní vyjádře být odůvodněno. 4.Součástí přihlášky projektu a žádosti o pokračování projektu je specifikace požadovaných prostředků podle čl. 5 odst. 2. 5.Přihláška projektu, nebo žádost o pokračování projektu, která neobsahuje všechny požadov nebyla žadatelem nebo hlavním řešitelem zjednána na výzvu náprava, nebude hodnocena. 6.Žádost o změnu hlavního řešitele nebo o změnu školitele anebo vedoucího diplomové práce řešitelského týmu) se podává elektronickým způsobem; o žádosti rozhoduje Grantová rada. provedené nebo připravované změně jiného člena řešitelského týmu je náležitostí žádosti projektu, nebo závěrečné zprávy o ukončení projektu. Těmito změnami nejsou dotčeny limit odst. 2 až 4. 7.Termín podávání přihlášek nových projektů a žádostí o pokračování projektů, termín pro p zprávy o dosažených výsledcích ukončených grantových projektů, termín předložení návrhu univerzity podle čl. 3 odst. 4 písm. f) Grantového řádu a zprávy podle čl. 3 odst. 4 pís řádu se každoročně stanoví opatřením rektora. V tomto opatření se mohou stanovit též dal administrativní náležitosti. Čl. 5 Finanční prostředky (k čl. 6 odst. 9 Grantového řádu) 1.Finanční prostředky jsou projektu přiděleny vždy na jeden kalendářní rok. 2.Výše finančních prostředků, kterou lze přidělit projektu, činí nejvýše 300 000 Kč ročně. se dělí na mzdové prostředky a ostatní osobní náklady, odvody na sociální a zdravotní po tvorbu sociálního fondu, stipendijní prostředky1), nespecifikované mzdové a stipendijní náklady na cestovné a další neinvestiční náklady. 3.Limity finančních prostředků, které lze přidělit projektu na jeden rok, se stanovují tak a.mzdové prostředky a ostatní osobní náklady: nejvýše 48 000 Kč pro projekt, z toho nejv pro školitele nebo vedoucího diplomové práce, b.prostředky na stipendia: nejvýše 96 000 Kč pro projekt, z toho nejvýše 48 000 Kč pro h řešitele, c.mzdové prostředky a ostatní osobní náklady spolu s prostředky na stipendia činí nejvýš d.nespecifikované mzdové a stipendijní prostředky činí nejvýše 3000 Kč; tyto prostředky hlavním řešitelem použity i nad rámec limitů uvedených v písmenu a) až c) nebo v odsta 4.V kalendářním roce lze jedné osobě z prostředků GA UK přidělených projektům poskytnout a.formou mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů nejvýše 24 000 Kč, b.formou stipendií nejvýše 48 000 Kč, c.formou mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů nebo stipendií nejvýše 48 000  5.Částky mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů jsou uvedeny bez odvodů na zdrav pojištění a bez prostředků na tvorbu sociálního fondu; tyto odvody ve výši stanovené prá prostředky na tvorbu sociálního fondu ve výši 2% mzdových nákladů se k zde uvedeným část 6.Přidělení finančních prostředků a hospodaření s nimi upravuje smlouva uzavíraná mezi uni fakultou, na které je hlavní řešitel zapsán ke studiu, a hlavním řešitelem. 7.Součástí smlouvy podle odstavce 6 je též a.závazek hlavního řešitele a fakulty převést nevyčerpané finanční prostředky zpět unive b.závazek řešitele předložit na vyžádání Grantové rady univerzity nebo oborové rady GA U doklady k čerpání použitých finančních prostředků, c.závazek děkana fakulty vyhovět návrhům hlavního řešitele na přiznání stipendií, které v souladu s projektem a s vnitřními předpisy univerzity, d.závazek hlavního řešitele a fakulty ve všech výstupech projektu, včetně publikací, vžd uvést, že vznikly na základě úplné, nebo částečné finanční podpory GA UK. 1) čl. 9 Stipendijního řádu Univerzity Karlovy v Praze Čl. 6 Přechodná ustanovení 1.Na projekty, které byly uděleny před 1. říjnem 2006, se čl. 2 odst. 2 a čl. 3, 4 a 5 nev 2.U projektů podle odstavce 1 se postupuje v souladu se zněním opatření rektora č. 17/2003 vnitřního grantového systému Univerzity Karlovy v Praze, v platném znění, nestanoví-li G jinak. Čl. 7 Společná a závěrečná ustanovení 1.Administrativní zabezpečení činnosti GA UK zajišťuje odbor pro vědu a výzkum rektorátu u 2.S výjimkou podle čl. 6 se ode dne účinnosti tohoto opatření podle opatření rektora č. 17 znění, nepostupuje. 3.Toto opatření bylo projednáno ve Vědecké radě univerzity dne 5. října 2006. 4.Toto opatření nabývá účinnosti dne 9. října 2006. V Praze dne 9. října 2006 Prof. RNDr. Václav Hampl, DrSc. rektor Opatření rektora UK č. 22/2006 ve formátu .doc [ URL "UK-4776-version1-or0622.doc"]