Opatření rektora UK č. 6/2013 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Spisový řád Univerzity Karlovy K provedení: § 66 odst. 1 zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, ve zněn Účinnost: 1. dubna 2013 [změněno OR č. 14/2015 [ URL "UK-6715.html "] a 24/2015 [ URL "UK-6848.html " [zrušeno OR č. 60/2018 [ URL "UK-9485.html "] ] ****************************************************************************************** * Spisový řád Univerzity Karlovy ****************************************************************************************** Čl. 1 Úvodní ustanovení 1.Tento Spisový řád upravuje příjem, evidenci, označování, rozdělování, oběh, odesílání, v ukládání a vyřazování úředních dokumentů doručených Univerzitě Karlově (dále jen „univer „UK“) nebo na univerzitě vyhotovených v listinné (analogové) nebo digitální podobě. 2.Na Spisovou službu UK se vztahují ustanovení zákona č. 499/2004 Sb., o archivnictví a sp znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), a vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostec služby, v platném znění (dále jen „vyhláška“). Čl. 2 Vymezení základních pojmů 1.Archiv je odborné pracoviště sloužící pro ukládání archiválií a k všestranné péči o ně.1 příslušným archivem Archiv UK, který je součástí Ústavu dějin UK a archivu UK. 2.Číslo jednací je evidenčním znakem dokumentu, obsahuje zkratku označení původce (UK) a j čl. 3 odst. 3, pořadové číslo dokumentu, označení roku a případně další údaje.2 3.Dokumentem se rozumí každý písemný, obrazový, zvukový, elektronický nebo jiný záznam, ať listinné (analogové) či digitální, který vznikl na UK v rámci úřední činnosti nebo byl n 4.Exemplářem dokumentu se rozumí jedno z obsahově identických vyhotovení dokumentu (stejno dokument vzniklý převedením listinného dokumentu na dokument v digitální podobě nebo dok převedením digitálního dokumentu na dokument v listinné podobě). 5.Elektronický systém spisové služby (dále jen „ESSS“) je informační systém pro podporu vý služby, který umožňuje evidenci, správu, vyřizování, ukládání a vyřazování dokumentů. ES požadavky předepsané zákonem, vyhláškou a dalšími prováděcími předpisy. ESSS je základní pomůckou pro vedení spisové služby v elektronické podobě.4 6.Informační systém datových schránek (dále jen „ISDS“) je informační systém zřízený dle z 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdě který slouží pro doručování dokumentů úředního charakteru elektronickou formou. 7.Jednoznačný identifikátor (nebo též prvotní identifikátor, dále jen „PID“) je znak jedno identifikující dokument v rámci UK. PID obsahuje zkratku označení původce (UK) a jeho so 3 odst. 3 a alfanumerický kód.5 Při splnění podmínek uvedených v čl. 5 odst. 7 může PID funkci čísla jednacího. 8.Jmenný rejstřík je součást ESSS, obsahuje údaje o odesílatelích dokumentů doručených UK dokumentů odesílaných z UK. 9.Podací deník je základní evidenční pomůckou pro vedení spisové službě v listinné podobě. je kniha vytvořená ze svázaných a očíslovaných listů tiskopisů, označená názvem univerzi univerzity, pro kterou je vedena, časovým obdobím, v němž je užívána, a počtem všech lis 10Podatelna je místo určené pro příjem a evidenci dokumentů. Jako centrální podatelna UK s Rektorátu UK. Svoji podatelnu dále zřizuje každá fakulta a ostatní součást UK (čl. 16 od a ostatní součásti UK jsou dále souhrnně označovány jako „součásti UK“. 11Prvopis je originální dokument zaznamenávající projev vůle osoby, který je osvědčen její podpisem nebo obdobným autentizačním prvkem stanoveným jiným právním předpisem (např. zá 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu).7 12Příruční registratura je ukládací místo na jednotlivých spisových uzlech, kde jsou uklád spisy, které spisový uzel ještě bezprostředně potřebuje pro svoji další činnost. 13Samostatná evidence dokumentů slouží k evidenci typově specifických dokumentů. Samostatn dokumentů může být vedena v elektronické podobě (v jiném systému než v ESSS, případně i ESSS) nebo v listinné podobě.8 14Skartační lhůta určuje dobu, po kterou je dokument uchováván ve spisovně nebo v příruční před jeho zařazením do skartačního řízení. Skartační lhůta se určuje počtem let od 1. le následujícího po spouštěcí události, kterou je zpravidla vyřízení dokumentu, uzavření sp platnosti dokumentu). Skartační lhůta se označuje číslicí za skartačním znakem. Skartačn zkracovat.9 15Skartační řízení je činnost, kterou se oddělují dokumenty trvalé dokumentární hodnoty (a dokumentů bez trvalé hodnoty. 16Skartační znak vyjadřuje hodnotu dokumentu podle jeho obsahu a označuje způsob, jakým se naloží ve skartačním řízení. Spis se označí skartačním znakem dokumentu zařazeného ve sp „nejpřísnějším“ skartačním znakem („přísnost“ skartačního znaku je dána pořadím A, V, S) lhůtou od toho dokumentu zařazeného ve spisu, který má nejdelší skartační lhůtu. Skartač „A“ (archiv) označuje dokument trvalé hodnoty, který bude ve skartačním řízení vybrán ja k trvalému uložení do archivu. Skartační znak „S“ (stoupa) označuje dokument bez trvalé bude ve skartačním řízení navržen ke zničení. Skartační znak „V“ (výběr) označuje dokume ve skartačním řízení posouzen a rozdělen mezi dokumenty se skartačním znakem „A“ nebo me skartačním znakem „S“.10 17Opatřením pro výkon spisové služby se rozumí opatření děkana fakulty, opatření kvestora ředitele ostatní součásti UK upravující podrobnosti o výkonu spisové služby na dané faku UK nebo ostatní součásti UK, vydané dle čl. 16 odst. 1. 18Spis je souborem dokumentů týkajících se téže věci. 19Spisovna je místo určené k ukládání vyřízených dokumentů a uzavřených spisů, které spiso bezprostředně nepotřebují pro svoji další činnost, do uplynutí jejich skartačních lhůt.1 20Spisovou službou se rozumí zajištění odborné správy dokumentů doručených na UK nebo na U zahrnující jejich řádný příjem, evidenci, rozdělování, oběh, vyřizování, vyhotovování, p odesílání, ukládání a vyřazování ve skartačním řízení, a to včetně kontroly těchto činno 21Spisový a skartační plán je součástí Spisového řádu UK. Obsahuje seznam typů dokumentů s spisovými znaky, skartačními znaky a skartačními lhůtami. Typy dokumentů jsou hierarchic věcných skupin.13 Spisový a skartační plán tvoří jeden z číselníků ESSS. 22Spisový uzel je pracovištěm výkonu spisové služby, tedy místem pro evidenci a vyřizování nebo odesílaných dokumentů. Zpravidla jej tvoří organizační jednotka součásti UK uvedená součásti UK nebo v jejím organizačním řádu. Vedoucím spisového uzlu je pak vedoucí (ředi organizační jednotky. 23Spisový znak označuje jednotlivé skupiny dokumentů podle jejich obsahu. 24Stejnopis je jedno ze shodných násobných vyhotovení dokumentu nesoucí s tímto dokumentem autentizační prvky; za shodné násobné vyhotovení dokumentu v analogové podobě se považuj doslovně shodné vyhotovení dokumentu v digitální podobě a naopak, pokud autentizační pro připojila tatáž osoba; za stejnopis se považuje rovněž druhopis, pokud tak stanoví jiný (např. zákon č. 500/2004 Sb., správní řád). Druhopisem je dokument odvozený od prvopisu, obsahově shodný, avšak projev vůle osoby obsažený v druhopisu není osvědčen podpisem tét vlastnoručním podpisem nebo obdobným autentizačním prvkem osoby stanovené jiným právním popřípadě zvláštním autentizačním prostředkem stanoveným jiným právním předpisem.14 25Výpravna je místo, kde se odesílaný dokument vybavuje náležitostmi k jeho odeslání. Výpr jako součást podatelny, v případě potřeby však může jako výpravna sloužit kterýkoli spis součásti UK. 26Zaměstnanci se pro účely Spisového řádu UK rozumí osoby v pracovněprávním vztahu s UK či (tedy zaměstnanci s pracovní smlouvou a pracovníci pracující na základě dohod o pracovní dohod o provedení práce), studenti UK a případně další osoby, které zacházejí s dokument Spisovému řádu UK, pokud pro ně povinnost dodržování Spisového řadu vyplývá z platného s s UK. Čl. 3 Organizace spisové služby na UK 1.Spisová služba na UK je vedena v elektronických systémech spisové služby.15 Základním el systémem spisové služby na UK je Systém spisové služby UK (dále též „eSSL UK“). Systém s UK je používán rovněž jako systém pro správu dokumentů UK dle Opatření rektora č. 22/200 s Informačním systémem datových schránek.16 Součásti UK mohou pro výkon spisové služby z ESSS splňující požadavky zákona, vyhlášky a dalších prováděcích předpisů, a to za předpo propojení s eSSL UK obousměrným rozhraním pro předávání základních údajů o všech evidova týkajících se dané součásti UK. Rozhraní na straně eSSL UK pro propojení s ESSS zajistí techniky UK. Základními údaji o dokumentu se při tom rozumí údaje dle čl. 5 odst. 5, pop Vyžaduje-li to zvláštní povaha působnosti součásti UK nebo její části, může být spisová UK nebo její části vykonávána v listinné podobě. 2.Součásti UK upravují konkrétní podmínky pro výkon spisové služby v Opatřeních pro výkon služby, vydaných dle čl. 16 odst. 1. V těchto opatřeních upraví zejména specifikaci použ (v odůvodněných případech stanoví vedení spisové služby v listinné podobě), výčet samost dokumentů, strukturu čísla jednacího, strukturu PID používaných v ESSS, výčet či jiné vy uzlů v rámci součásti UK (např. odkazem na statut součásti UK a její organizační řád) a podrobnosti. 3.Zkratky součástí UK pro účely spisové služby tvořící prefix PID, čísla jednacího a spiso včetně zkratky UK, jsou a.Katolická teologická fakulta – UKKTF b.Evangelická teologická fakulta – UKETF c.Husitská teologická fakulta – UKHTF d.Právnická fakulta – UKPF e.1. lékařská fakulta – UK1LF f.2. lékařská fakulta – UK2LF g.3. lékařská fakulta – UK3LF h.Lékařská fakulta v Plzni – UKLFP i.Lékařská fakulta v Hradci Králové – UKLFHK j.Farmaceutická fakulta v Hradci Králové – UKFAF k.Filozofická fakulta – UKFF l.Přírodovědecká fakulta – UKPRF m.Matematicko-fyzikální fakulta – UKMFF n.Pedagogická fakulta – UKPEDF o.Fakulta sociálních věd – UKFSV p.Fakulta tělesné výchovy a sportu – UKFTVS q.Fakulta humanitních studií – UKFHS r.Centrum pro teoretická studia – UKCTS s.Centrum pro ekonomický výzkum a doktorské studium – UKCER t.Ústav jazykové a odborné přípravy – UKUJOP u.Centrum pro otázky životního prostředí – UKCOZP v.Agentura Rady vysokých škol – UKARVS w.Koleje a menzy – UKKAM x.Arcibiskupský seminář – UKARS y.Rektorát – UKRUK 4.Dohledem nad výkonem spisové služby na UK je pověřen Archiv UK.17 5.Koordinací (řízením) výkonu spisové služby na UK je pověřen koordinátor spisové služby U spisové služby UK jmenuje rektor UK. Koordinátor spisové služby UK metodicky koordinuje služby součástí UK. Koordinátor spisové služby UK vede seznam všech evidencí dokumentů ( evidenčních pomůcek a samostatných evidencí dokumentů) používaných na UK, který je pravi aktualizován a zveřejněn na webových stránkách UK.18 6.Koordinací (řízením) výkonu spisové služby na součásti UK je pověřen koordinátor spisové UK, jehož jmenuje děkan fakulty, kvestor nebo ředitel součásti UK. Koordinátor spisové s UK koordinuje výkon spisové služby na dané součásti UK a komunikuje s koordinátorem spis Koordinátor spisové služby součásti UK je povinen oznamovat koordinátorovi spisové služb nové evidence dokumentů (základní evidenční pomůcky či samostatné evidence dokumentů), p zrušení, a to dopředu před jejím zřízením, resp. zrušením. 7.Spisovou službu vykonávají správci spisových uzlů určení vedoucími spisových uzlů, přípa určení zástupci. Za organizaci činností souvisejících s výkonem spisové služby a jejich odpovídají vedoucí spisových uzlů. 8.Na spisové službě se podílejí všichni zaměstnanci UK, kteří přijímají, vyřizují a vytvář úředního charakteru. Čl. 4 Příjem dokumentů 1.Univerzita zveřejní na své úřední desce:19 a.adresu pro doručování dokumentů v listinné (analogové podobě), která je současně i adr doručování dokumentů v digitální podobě doručovaných na fyzických nosičích (tato adres adresou podatelny), b.úřední hodiny podatelny, c.elektronickou adresu podatelny, kterou je adresa elektronické pošty, d.identifikátor datové schránky UK, e.případné další možnosti elektronické komunikace (jsou-li zřízeny), f.přehled datových formátů dokumentů, obsažených v datové zprávě, ve kterých jsou přijím v digitální podobě, včetně jejich technických, případně jiných parametrů, g.přehled přenosných technických nosičů dat, na kterých jsou přijímány dokumenty v digit případně včetně jejich technických parametrů, h.způsob nakládání s datovými zprávami, u kterých byl zjištěn výskyt chybného datového f závady, i.důsledky doručení neúplného anebo poškozeného dokumentu v analogové podobě nebo dokume podobě, které nejsou podáním nebo podnětem a nelze je vyřídit podle jiného právního př 2.Součást UK zveřejní na své úřední desce: a.adresu pro doručování dokumentů v listinné (analogové podobě), která je současně i adr doručování dokumentů v digitální podobě doručovaných na fyzických nosičích (tato adres adresou podatelny), b.úřední hodiny podatelny, c.elektronickou adresu podatelny, kterou je adresa elektronické pošty, d.identifikátor datové schránky UK, e.údaje dle odstavce 1 písm. e) až i) v případě, že jsou na součásti UK nastaveny odlišn uvedeno na úřední desce UK. 3.Doručené dokumenty se přijímají v podatelnách součástí UK. V případě dokumentu předaného (včetně dokumentu doručeného mailem nebo faxem) a dokumentu vytvořeného z podání nebo po ústně, který se považuje za dokument doručený, zajistí příjemce takového dokumentu jeho zaevidování v ESSS prostřednictvím správce věcně příslušného spisového uzlu nebo jej pře dané součásti UK k zaevidování.20 4.Datové zprávy jsou přijímány prostřednictvím rozhraní ISDS, které je součástí eSSL UK, a předávány do ESSS jednotlivých součástí UK. Podrobnosti o příjmu a odesílání datových zp Opatření rektora č. 22/2009 „Zavedení datových schránek na UK, případně Opatření pro výk služby. Doručená datová zpráva se ukládá v eSSL UK a v ESSS ve tvaru, v němž byla doruče 5.Další způsoby přijímání digitálních dokumentů stanoví Opatření pro výkon spisové služby V případě, že byl dokument předán mimo podatelnu, zajistí příjemce jeho bezodkladné před nebo jeho zaevidování v příslušném spisovém uzlu. 6.Dokument úředního charakteru lze přijmout jedním z následujících způsobů a.datovou schránkou, b.doporučenou poštou, c.kurýrní službou, d.obyčejnou poštou, e.elektronickou poštou, f.osobním předáním, g.telefonickým doručením (o tomto doručení a jeho obsahu je nutné vyhotovit písemný zázn h.faxem, i.jiným způsobem uvedeným v příslušném Opatření pro výkon spisové služby. 7.Obálka doručeného dokumentu se ponechává jako jeho součást a.je-li v souladu se zvláštními právními předpisy zásilka obsahující dokument doručována rukou, b.je-li to nezbytné pro určení, kdy byla zásilka obsahující dokument podána k poštovní p byla doručena, c.je-li to rozhodné pro zjištění adresy odesílatele.22 8.Pokud je v adrese na doručené obálce uvedeno nad názvem UK nebo součásti UK, případně or jednotky UK, jméno (popřípadě jména) a příjmení fyzické osoby, předá podatelna obálku ad popřípadě jím určené fyzické osobě, neotevřenou. Zjistí-li adresát po otevření obálky, k předána, že obsahuje dokument úředního charakteru, zabezpečí bezodkladně jeho dodatečné zaevidování, a to předáním zpět podatelně k evidenci. Pokud byl dokument v digitální pod charakteru zaslán na adresu elektronické pošty zřízenou UK, součástí UK nebo organizační která nebyla zveřejněna podle čl. 4 odst. 1 písm. c) nebo odst. 2 písm. c) jako elektron podatelny, postupuje adresát obdobně podle věty druhé.23 9.Stanoví-li tak Opatření pro výkon spisové služby, převede podatelna doručený dokument v  do dokumentu v digitální podobě.24 Způsob tohoto převodu se řídí ustanoveními zákona.25 týkající se způsobu převodu analogového dokumentu do digitální podoby, případně digitáln podoby analogové, stanoví příslušné Opatření pro výkon spisové služby. 10U datové zprávy doručené datovou schránkou pověřená osoba dle Opatření rektora č. 22/200 a.datová zpráva a dokument v ní obsažený odpovídají požadavkům na doručení dokumentů zve čl. 4 odst. 1 písm. f) a g), b.je datová zpráva a dokument v ní obsažený podepsán uznávaným elektronickým podpisem ne uznávanou elektronickou značkou, popřípadě zda je opatřen kvalifikovaným časovým razít 11U datové zprávy doručené jiným způsobem než datovou schránkou podatelna zjišťuje, zda a.datová zpráva a dokument v ní obsažený odpovídají požadavkům na doručení dokumentů zve čl. 4 odst. 1 písm. f) a g) nebo odst. 2 písm. f) a g), b.je datová zpráva a dokument v ní obsažený podepsán uznávaným elektronickým podpisem ne uznávanou elektronickou značkou, popřípadě zda je opatřen kvalifikovaným časovým razít 12Pověřená osoba, resp. podatelna ověří platnost uznávaného elektronického podpisu a kvali certifikátu, na kterém je uznávaný elektronický podpis založen, uznávané elektronické zn kvalifikovaného systémového certifikátu, na kterém je uznávaná elektronická značka založ kvalifikovaného časového razítka. Opatřením rektora nebo ve Opatření pro výkon spisové s dle čl. 10 odst. 4 stanovit, že se pro potřeby UK, resp. součásti UK, využívá elektronic elektronická značka nebo časové razítko, které nebyly založeny na kvalifikovaných certif popřípadě kvalifikovaných systémových certifikátech vydávaných akreditovanými poskytovat certifikačních služeb. V takovém případě stanoví postup ověřování jejich platnosti opatř Opatření pro výkon spisové služby.27 13Pověřená osoba, resp. podatelna zaznamená údaje o výsledcích zjištění podle odstavců 10, Pokud součást UK vykonává spisovou službu v listinné podobě, opatří těmito údaji způsobe v Opatření pro výkon spisové služby dokument v analogové podobě, který vznikl převedením dokumentu v digitální podobě, jehož se provedená zjištění týkají.28 14Záznam o výsledku ověření podle odstavce 12 obsahuje alespoň a.název nebo obchodní firmu akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb, b.údaj o době, na kterou byl certifikát vydán, popřípadě, pokud jsou známy, datum a čas zneplatnění, c.jméno, popřípadě jména, a příjmení, název nebo obchodní firmu držitele certifikátu, d.výsledek, datum a čas ověření platnosti uznávaného elektronického podpisu a kvalifikov certifikátu, na kterém je uznávaný elektronický podpis založen, uznávané elektronické kvalifikovaného systémového certifikátu, na kterém je uznávaná elektronická značka zal kvalifikovaného časového razítka, náležitosti kvalifikovaného časového razítka a číslo zneplatněných certifikátů, vůči kterému byla platnost certifikátů ověřována.29 15Zjištění dle odstavce 10 nebo 11, ověření dle odstavce 12 a záznam dle odstavců 13 a 14 to dané technické prostředky umožňují, realizovat automaticky. Čl. 5 Označování a evidence dokumentů30 1.Doručené nebo vytvořené dokumenty úředního charakteru musí být evidovány v ESSS, v určen evidenci dokumentů, nebo v podacím deníku spisové služby vedené v listinné podobě. Evidu dokumenty doručené a odeslané doporučenou poštou, datovou schránkou UK, dokumenty, jejic zakládá úřední jednání, a další dokumenty důležité pro fungování UK. Další vymezení evid dokumentů, případně výčet dokumentů, které nepodléhají evidenci, je uveden v příslušném výkon spisové služby. 2.Seznam evidencí dokumentů (základních evidenčních pomůcek a samostatných evidencí dokume na všech součástech UK je pravidelně aktualizován a zveřejněn na webových stránkách UK. po každé aktualizaci zasílán ve vytištěné podobě Archivu UK. 3.Doručený dokument v digitální podobě a dokument v digitální podobě vyhotovený na UK je o který je s dokumentem spojen prostředky ESSS.31 4.Dokument doručený v analogové podobě podatelna nebo příjemce opatří podacím razítkem (př technologickým prostředkem stanoveným v Opatření pro výkon spisové služby) a zhotovený o Vyplněný otisk obsahuje a.název UK a součásti UK, b.datum doručení dokumentu, a stanoví-li tak jiný právní předpis, rovněž čas jeho doruče c.číslo jednací (resp. evidenční číslo ze samostatné evidence dokumentů), d.PID (pokud není evidence dokumentů vedena v listinné podobě), e.počet listů dokumentů (v případě svazku dokumentů je použita konstanta „99“), f.počet listinných příloh a počet listů těchto příloh, g.počet a druh příloh, které nejsou v listinné podobě.32 5.Při zaevidování jsou o dokumentu v ESSS nebo v podacím deníku vedeny tyto údaje a.pořadové číslo dokumentu (tvoří součást čísla jednacího nebo PIDu), b.PID (pokud je evidence vedena v elektronické podobě), c.datum doručení dokumentu nebo datum vytvoření dokumentu; stanoví-li tak jiný právní př čas doručení dokumentu (datem vytvoření dokumentu se rozumí datum jeho zaevidování v e dokumentů), d.údaje o odesílateli, v případě, že jde o dokument vytvořený, se vyznačí slovo „vlastní e.identifikace dokumentu z evidence dokumentů odesílatele (je-li jí dokument opatřen), f.počet listů dokumentu (v případě svazku dokumentů je použita konstanta „99“), počet př druh příloh, g.stručný obsah dokumentu (předmět, věc), h.označení spisového uzlu nebo jméno osoby, která dostala dokument k vyřízení, i.způsob vyřízení, údaje o adresátovi a datum odeslání, j.spisový znak a skartační režim, který vyplývá z přiděleného skartačního znaku a skarta k.informaci o tom, zda jde o dokument v digitální podobě nebo dokument v analogové podob l.záznam o vyřazení dokumentu.33 6.Evidence dokumentů v samostatné evidenci dokumentů může probíhat zjednodušeným způsobem. evidenci dokumentů jsou zpracovávány alespoň údaje stanovené v odstavci 5 písm. c), d), Konkrétní podobu evidence v samostatné evidenci dokumentů stanoví příslušné Opatření pro služby, případně provozní norma samostatné evidence dokumentů.34 7.Pokud jsou splněny následující podmínky, může PID v rámci ESSS součásti UK plnit rovněž jednacího (čj.) a.PID obsahuje zkratku označení původce (UK) a součásti UK dle čl. 3 odst. 3, pořadové č pořadových čísel začíná vždy na začátku kalendářního roku číslem „1“ a je složena z ce čísel nepřetržitě po sobě jdoucích) a kalendářní rok, b.vyřizující dokument (odpověď) je vyhotovován vždy pod novým PID (čj.), vztah podání a vyznačen pouze vazbou v ESSS, c.jsou-li na součásti UK vedeny samostatné evidence dokumentů elektronicky, je v nich po řada PID. 8.Pokud neplní PID roli čísla jednacího (dokumentu jsou přidělovány oba identifikátory, te může být u vyřizujícího dokumentu (odpovědi na dokument) použito číslo jednací podání, a v případě, že je k jednomu doručenému dokumentu vyhotovován jeden vyřizující dokument. T v případě odpovědi na doručený dokument evidovaný v samostatné evidenci dokumentů.35 9.Podrobnosti o struktuře a postupu přidělování čj. a PID stanoví příslušné Opatření pro v služby. 10Dokumentu evidovanému v samostatné evidenci dokumentů je přiděleno evidenční číslo ze sa evidence dokumentů; strukturu evidenčního čísla stanoví Opatření pro výkon spisové služb číslo ze samostatné evidence dokumentů musí splňovat minimálně podmínky stanovené pro je identifikátor dle čl. 2 odst. 7.36 11Při převedení dokumentu v analogové podobě do dokumentu v digitální podobě podle čl. 4 o změně datového formátu dokumentu v digitální podobě nebo při převedení dokumentu v digit dokumentu v analogové podobě je zachován PID převáděného dokumentu i pro dokument vznikl Převedený dokument je novým exemplářem, identifikátor tohoto exempláře je doplněn o rozl nebo znak dle čl. 9 odst. 6. 12Pokud se při zapisování do evidence dokumentů používají zkratky, je povinnou součástí ev jejich seznam s vysvětlivkami.38 13Pokud je evidence dokumentů prováděna v listinné podobě, pověřený zaměstnanec zabezpečí a další evidenční pomůcky proti odcizení, ztrátě, pozměňování, neoprávněnému nebo nahodi zničení nebo neoprávněnému zpracování údajů, jakož i proti jinému zneužití. Pověřený zam zápisy v podacím deníku a dalších evidenčních pomůckách srozumitelně, přehledně, čitelně zaručujícím jejich trvanlivost; chybný zápis škrtne způsobem zaručujícím čitelnost zápis škrtu. V případě potřeby doplní chybný zápis správným zápisem. U provedené opravy zabezp data opravy, jména, popřípadě jmen, příjmení a podpisu fyzické osoby, která opravu prove deníku a dalších evidenčních pomůckách pověřený zaměstnanec prázdné řádky pod posledním kalendářního roku proškrtne a doplní záznam o datu provedení posledního zápisu a posledn pořadovém čísle; záznam se uvede ve tvaru „Ukončeno dne ..... pořadovým číslem .....“.39 14Pokud je dokument zaevidován v jedné evidenci dokumentů a poté evidenčně převeden do jin dokumentů, je původní evidenční záznam ukončen poznámkou o přeevidování dokumentu včetně evidenčního čísla dokumentu v nové evidenci (v ESSS prostřednictvím odkazů).40 15V případě, že je po zaevidování dokumentu v ESSS, samostatné evidenci dokumentů či podac zjištěno, že dokument zaevidován být neměl, je provedeno storno evidence dokumentu, kter do příslušné evidence. PID ani čj. stornovaného dokumentu nemůže být následně použito pr s výjimkou případu, kdy stornovaný dokument byl jediným vyřizujícím dokumentem k nestorn doručenému dokumentu – v takovém případě může být za předpokladu, že PID neplní roli čís číslo jednací doručeného dokumentu použito pro jeden nový vyřizující dokument k tomuto p takový dokument vznikne. Čl. 6 Tvorba spisu41 1.Spisy jsou vytvářeny spojováním dokumentů týkajících se jedné záležitosti. 2.Každý dokument ve spisu má vlastní čj. a PID, příslušnost dokumentů do spisu je v ESSS n deníku vyznačena odkazy (vazbami). 3.Spisy mohou být označovány spisovou značkou, která je odvozena od čísla jednacího inicia vloženého ve spisu, případně je vytvářena jiným způsobem uvedeným v příslušném Opatření spisové služby. Další podrobnosti tvorby spisové značky stanoví příslušné Opatření pro v služby. 4.Tvorba spisu prostřednictvím sběrného archu se nepřipouští. 5.Součástí vyřízeného spisu je dokument, kterým byl spis vyřízen, nebo záznam o jeho vyříz 6.Vlastník spisu uspořádá dokumenty v analogové podobě ve spisu chronologicky, a to vzestu sestupně. V odůvodněných případech může dokumenty uspořádat jiným způsobem, pokud tak st pro výkon spisové služby. Čl. 7 Rozdělování a oběh dokumentů42 1.Rozdělování dokumentů mezi spisové uzly součásti UK provádí zpravidla podatelna. 2.Přidělování dokumentů k vyřízení provádí zpravidla vedoucí spisového uzlu. 3.Předání dokumentu je evidováno v ESSS, v podacím deníku, samostatné evidenci dokumentů n pomůcce spisové služby vykonávané v listinné podobě. V případě evidence v ESSS je evidov provedení jednotlivých úkonů s dokumentem. 4.Předání dokumentu jiné součásti UK (respektive přijetí od jiné součásti UK) je realizová (resp. doručení) dokumentu. Takto doručený dokument je znovu zaevidován (přeevidován) v  přijímající součásti UK (dokument získává nový PID a číslo jednací nebo evidenční číslo) 5.Opatření pro výkon spisové služby může stanovit podrobnosti týkající se rozdělování a ob Čl. 8 Vyřizování dokumentů a spisů44 1.Dokument (spis) vyřizuje osoba určená vedoucím spisového uzlu, na který byl dokument pře 2.Dokument (spis) může být vyřízen a.dokumentem, b.postoupením, c.vzetím na vědomí, d.záznamem na dokumentu, e.dalšími způsoby uvedenými v příslušném Opatření pro výkon spisové služby či jiném vnit UK.45 3.Opatření pro výkon spisové služby může s ohledem na obecně platné právní předpisy stanov vyřízení jednotlivých kategorií dokumentů. 4.Způsob vyřízení dle odstavce 2, datum vyřízení, odkaz na vyřizující dokument (odpověď) a identifikace adresáta musí být vyznačeny v příslušné evidenci. 5.Nejpozději při vyřízení dokumentu (spisu) musí být přidělen spisový znak, skartační reži podle Spisového a skartačního plánu UK, který je součástí tohoto Spisového řádu. Tyto úd v příslušné evidenci, případně přímo na dokumentu (spisu). U dokumentů stejného druhu za spisu mohou být spisový znak, skartační režim a lhůta převzaty ze spisu.46 Čl. 9 Vyhotovování dokumentů47 1.Dokumenty se zpravidla vyhotovují na hlavičkovém papíře příslušné součásti UK. 2.Vyhotovený dokument, který podléhá evidenci, je nutné zaevidovat podle čl. 5 Spisového ř 3.Každý vyhotovený úřední dokument musí obsahovat označení původce (UK a součásti UK), PID číslo jednací), datum a místo vzniku dokumentu, resp. podpisu dokumentu, jméno (název) a adresu adresáta, stručný popis předmětu (věc), který je dokumentem vyřizován, jméno, pří zaměstnance, který dokument vyřizuje/podepisuje, PID nebo číslo jednací původního dokume počet příloh dokumentu.48 4.Původce dokumentu si zpravidla ponechá pro výkon spisové služby prvopis vyhotoveného dok popřípadě jeden ze stejnopisů prvopisu vyhotoveného dokumentu.49 5.Původce odesílá adresátovi vyhotoveného dokumentu zpravidla prvopis nebo druhopis tohoto popřípadě jejich stejnopisy.50 6.Stejnopisy dokumentu jsou exempláře dokumentu dle čl. 2 odst. 4. Jednotlivé exempláře do stejný PID dokumentu, ale jsou v ESSS rozlišeny pomocí rozdílných identifikátorů exemplá tvořených zpravidla pomocí pořadového čísla nebo jiného znaku připojeného za PID. Způsob exemplářů dokumentu může být upraven v Opatření pro výkon spisové služby. Čl. 10 Podepisování dokumentů a užívání úředních razítek51 1.Podpisová práva jsou stanovena opatřeními rektora, opatřeními děkanů fakult, resp. opatř 2.Podmínky užívání úředních razítek univerzity a součástí UK a postup vedení evidence úřed jsou upraveny opatřením rektora a v rámci tohoto opatření opatřeními děkanů. 3.Podmínky používání uznávaného elektronického podpisu, uznávané elektronické značky a kva časového razítka a postup vedení evidence kvalifikovaných certifikátů vydaných akreditov poskytovateli certifikačních služeb, jichž je UK držitelem a na nichž jsou založeny užív elektronické podpisy, a kvalifikovaných systémových certifikátů vydaných akreditovanými certifikačních služeb, jichž je UK držitelem a na nichž jsou založeny užívané uznávané e značky, jsou upraveny opatřením rektora. 4.Opatřením rektora, případně v Opatření pro výkon spisové služby, je možné dále upravit p zvláštních technologických prostředků, kterými lze, výlučně pro vnitřní potřeby UK, resp UK, nahradit podpis, uznávaný elektronický podpis, uznávanou elektronickou značku nebo k časové razítko; tyto zvláštní technologické prostředky musí umožnit zjištění jakékoli ná v dokumentu a jednoznačně ověřit identitu osoby, která je k němu připojila. Čl. 11 Odesílání dokumentů52 1.Dokumenty v analogové podobě jsou odesílány prostřednictvím výpravny součásti UK, jejíž podatelna součásti UK nebo spisové uzly součásti UK určené v Opatření pro výkon spisové 2.Dokumenty v digitální podobě jsou odesílány prostřednictvím datové schránky UK, a to z E přímo z eSSL UK. Dále mohou být dokumenty v digitální podobě odesílány z elektronických zveřejněných podle čl. 4 odst. 1 písm. c), čl. 4 odst. 2 písm. c), případně z dalších ad pošty zaměstnanců UK. 3.Odeslání dokumentu musí být zaevidováno v příslušné evidenci (v ESSS, v samostatné evide nebo v podacím deníku spisové služby vedené v listinné podobě). 4.Další podrobnosti odesílání dokumentů může upravit příslušné Opatření pro výkon spisové Čl. 12 Ukládání dokumentů53 1.Uzavřené spisy a vyřízené dokumenty se ukládají v příruční registratuře spisového uzlu p nezbytnou, tato doba zpravidla není delší než jeden rok. 2.Příruční registraturu spravuje pověřený pracovník spisového uzlu, který odpovídá za obsa řádné vedení registratury vedoucímu spisového uzlu. 3.Po uplynutí doby uvedené v odstavci 1 ukládá správce příruční registratury dokumenty do součásti UK nebo do zabezpečených prostor součásti UK, které tvoří součást decentralizov dané součásti UK. Uložení dokumentu je evidováno v ESSS, v samostatné evidenci dokumentů deníku nebo jiné pomůcce spisové služby vykonávané v listinné podobě. Spisovna a zabezpe součásti UK, které tvoří součást decentralizované spisovny, musí splňovat podmínky přede 4.Roli registratury a spisovny pro digitální dokumenty plní datové úložiště, které je souč 5.Pracovník spisového uzlu před uložením spisu nebo dokumentu do spisovny kontroluje uzavř vyřízený dokument, jsou-li úplné, zda jsou v evidenci dokumentů správně zpracovány všech a zda jsou dodrženy podmínky uzavření spisu.55 6.Evidence dokumentů uložených ve spisovně je vedena v ESSS, případně v pomůcce spisové sl v listinné podobě.56 Za vedení spisovny a vedení evidence dokumentů a spisů uložených ve odpovídá koordinátor spisové služby součásti UK, případně určený pracovník podatelny či určený děkanem fakulty, kvestorem nebo ředitelem ostatní součásti UK. 7.Spisy a dokumenty jsou ve spisovně organizovány podle věcných skupin a spisových znaků u Spisovém a skartačním plánu UK, případně též podle spisových uzlů, které je do spisovny 8.Pracovník pověřený vedením spisovny vede evidenci zapůjčování a nahlížení do dokumentů a ve spisovně. Tato evidence je součástí ESSS, v případě, že je spisová služba vedena v li je i tato evidence vedena v listinné podobě.57 Čl. 13 Vyřazování dokumentů a skartační řízení58 1.Skartační lhůta (vyjádřená číslem – počtem let) uvedená ve Spisovém a skartačním plánu s celých roků počítaných od 1. ledna kalendářního roku následujícího po spouštěcí události 2.Spouštěcí událostí je zpravidla vyřízení dokumentu, uzavření spisu, případně pozbytí pla dokumentu. Podrobnosti týkající se stanovení spouštěcí události může součást UK upravit výkon spisové služby. 3.Pokud není spisu stanovena skartační lhůta přímo ve spisovém plánu, přebírá spis skartač dokumentu v něm uloženém, který má nejdelší skartační lhůtu. 4.Pokud právní závazek přijatý UK (smlouva o financování, podmínky projektu apod.) požaduj nebo spisu delší skartační lhůtu nebo přísnější skartační znak, než jsou stanoveny ve Sp skartačním plánu UK, platí skartační lhůta a spisový znak uvedený v přijatém právním záv 5.Do skartačního řízení se zařazují všechny dokumenty a spisy, kterým uplynula skartační l razítka vyřazená z evidence.59 U spisů je v rámci přípravy skartačního řízení provedena v jejímž průběhu jsou dokumenty uložené ve spisu rozděleny do skupin podle skartačních z prohlídkou zpravidla neprochází osobní spisy studentů a zaměstnanců a další typy spisů u pro výkon spisové služby součásti UK. Pokud v rámci součásti UK bylo uloženo více stejno kopií) dokumentu, je do skartačního řízení zařazován jen první stejnopis, ostatní stejno zničeny podle uvážení spisového uzlu, který dokument vyřizoval nebo vytvořil. Do skartač rovněž nejsou zařazovány digitální dokumenty, které vznikly převodem z dokumentu v listi 6.Skartační řízení organizuje koordinánotor spisové služby součásti UK. Skartační řízení p dvakrát ročně v pravidelných termínech v rámci součásti UK 7.Pověřený pracovník spisového uzlu připraví seznam skupin dokumentů (podle spisových znak skartačnímu řízení, který je řazen podle skartačních znaků. U kategorií dokumentů, které vyjmenovány ve Spisovém a skartačním plánu UK, připraví také jejich podrobný soupis. Ten dokumentů postoupí pracovníku součásti UK, který je pověřen správou spisovny. Ten zajist skartačního řízení. 8.Pracovník pověřený vedením spisovny dle čl. 12 odst. 5 připraví podle vzoru, který je př Spisového řádu, skartační návrh, jehož součástí je seznam dokumentů strukturovaný podle tohoto článku, a seznam úředních razítek vyřazených z evidence. 9.Pracovník pověřený vedením spisovny dle čl. 12 odst. 5 v určených termínech (zpravidla 2 předloží skartační návrh Archivu UK. 10Za účasti pracovníka Archivu UK, koordinátora spisové služby součásti UK, pracovníka spi UK, případně určeného pracovníka spisového uzlu, proběhne odborná archivní prohlídka, na pracovník Archivu UK vyhotoví protokol o skartačním řízení. 11Dokumenty a úřední razítka trvalé hodnoty uvedené v protokolu o skartačním řízení jsou n do Archivu UK. Předání dokumentů a úředních razítek je vyznačeno v protokolu o skartační Ostatní dokumenty a úřední razítka budou na základě souhlasu Archivu UK zničeny. Archiva zničení dokumentů je vyznačeno v ESSS, v případě, že je spisová služba vedena v listinné v podacím deníku a dalších pomůckách (především v evidenci dokumentů uložených ve spisov 12Dokumenty trvalé hodnoty musí být předávány do Archivu UK v očíslovaných balících nebo k předané dokumenty nesmí být uloženy v plastových deskách nebo obalech. 13Součásti UK mohou požádat Archiv UK o udělení trvalého skartačního souhlasu pro vybrané dokumentů. Tyto kategorie jsou poté uvedeny v Opatření pro výkon spisové služby součásti 14Bez řádného skartačního řízení, respektive bez uděleného trvalého skartačního souhlasu, ničeny ani jinak vyřazovány žádné úřední dokumenty UK. Čl. 14 Digitální dokumenty 1.Dokumenty, které jsou doručeny na UK nebo vznikají z činnosti UK v digitální podobě (bez originálu) jsou přikládány k evidenčnímu záznamu v ESSS jako příloha v digitálním formát odst. 1 písm. f) nebo odst. 2 písm. f) tak, aby byly zachovány případné certifikáty a el podpisy, kterými je digitální dokument opatřen. Pokud je spisová služba vykonávána v lis jsou digitální dokumenty vytištěny, popřípadě převedeny na analogovou podobu autorizovan vyžaduje-li to jiný právní předpis. 2.Pokud digitální dokument vznikl převedením doručeného dokumentu v analogové podobě, je u dokument v analogové podobě po dobu uchování dokumentu v digitální podobě a do skartační vstupuje originál dokumentu v analogové podobě. 3.Digitální dokumenty, které nevznikly převedením dokumentu v analogové podobě, nesoucí v skartační znak A, případně skartační znak V a S se skartační lhůtou 10 let a delší, jsou skartačního řízení po vyřízení převedeny do analogové podoby (vytištěny). Skartační říze s jejich analogovými kopiemi. 4.Ostatní digitální dokumenty (tj. digitální dokumenty se skartačním znakem V a S a lhůtou 10 let) jsou vyřazovány v digitální podobě. Pokud je v průběhu skartačního řízení rozhod uložení vybraných dokumentů z této skupiny, jsou vybrané dokumenty převedeny do analogov (vytištěny). 5.Datová zpráva je uchována ve tvaru, v němž byla doručena, po dobu nejméně tří let ode dn pokud obsah dokumentu v ní obsaženého není spojen s výkonem práv a povinností, pro jejic stanoví jiný právní předpis dobu delší; v takovém případě je datová zpráva uchována po d jiným právním předpisem pro uplatnění práv a povinností ke skutečnostem obsaženým v tomt Čl. 15 Jmenný rejstřík61 1.Součástí ESSS je jmenný rejstřík dle čl. 2 odst. 8. 2.Přístup do jmenného rejstříku má každý uživatel ESSS, který je oprávněn evidovat dokumen do tohoto rejstříku je povinen dodržovat příslušná ustanovení zákona č. 101/2000 Sb., o údajů, ve znění pozdějších předpisů. 3.V případě, že jsou o odesílateli dokumentu doručeného na UK vedeny údaje ve jmenném rejs ESSS při příjmu dalšího dokumentu od téhož odesílatele ověří správnost vedených údajů, p neúplné údaje do jmenného rejstříku; obdobně se postupuje při odesílání dokumentů. 4.Děkan fakulty, kvestor nebo ředitel ostatní součásti UK může jmenovat správce jmenného r součásti UK, kteří ověřují přesnost údajů vedených ve jmenném rejstříku o odesílatelích dokumentů evidovaných v ESSS, případně v dalších evidencích dokumentů, tyto údaje doplňu to i za použití dalších dostupných zdrojů dat. Čl. 16 Společná ustanovení 1.Děkani fakult, kvestor a ředitelé ostatních součástí UK dle odstavce 2 vydají opatření z „Opatření pro výkon spisové služby na fakultě/rektorátě/ostatní součásti UK“. V tomto op upraveny zejména ty skutečnosti, o nichž je tak stanoveno v tomto Spisovém řádu. Před vy opatření bude jeho návrh i případné pozdější změny projednán s koordinátorem spisové slu Archivem UK. Jeden výtisk vydaného opatření nebo jeho změny se zasílá Archivu UK. 2.Vzor opatření dle odstavce 1 bude zveřejněn nejpozději do tří měsíců ode dne vydání toho řádu. 3.Pro účely Spisového řádu se ostatními součástmi UK rozumí Centrum pro teoretická studia, ekonomický výzkum a doktorské studium, Ústav jazykové a odborné přípravy, Centrum pro ot prostředí, Agentura Rady vysokých škol, Koleje a menzy, Arcibiskupský seminář a Rektorát další součásti UK vykonává funkci podatelny a spisovny podatelna a spisovna Rektorátu UK spisové služby na těchto součástech se vztahuje Opatření pro výkon spisové služby na rek 4.Spisový a skartační plán UK, který je přílohou tohoto Spisového řádu UK, mohou součásti a specifikovat s ohledem na charakter své úřední agendy. Tyto úpravy musí být projednány Archivem UK a koordinátorem spisové služby UK. V rámci těchto úprav není možné snižovat a zkracovat skartační lhůty. 5.Ředitelé (vedoucí) společných pracovišť UK a dalších zřizovatelů, po projednání s Archiv koordinátorem spisové služby UK stanoví, zda budou vykonávat spisovou službu podle Spiso nebo podle spisového řádu svého dalšího zřizovatele. Čl. 17 Přechodná ustanovení 1.Pilotní provoz eSSL UK na rektorátě UK bude probíhat do 30. srpna 2013. Součinnost součá uvádění eSSL UK do provozu na těchto součástech a při napojování ESSS jednotlivých součá UK bude poskytovat Ústav výpočetní techniky po skončení pilotního provozu eSSL UK dle vě 2.Fakulty a ostatní součásti UK uvedou výkon své spisové služby do souladu s tímto Spisový čl. 16 odst. 1 vydají Opatření pro výkon spisové služby nejpozději do 24 měsíců od nabyt tohoto Spisového řádu. Během tohoto přechodného období se na činnost fakult a ostatních výkonu spisové služby vztahují ustanovení tohoto Spisového řádu, která upravují výkon sp v listinné podobě, a v jejich mezích dosavadní opatření fakult a ostatních součástí pro služby. Čl. 18 Zrušovací a závěrečná ustanovení 1.Zrušuje se Spisový a skartační řád Univerzity Karlovy ze dne 30. října 1998. 2.Dosavadní opatření děkanů fakult a ředitelů součástí UK upravující výkon spisové služby ostatních součástech UK, která nebyla vydána na základě tohoto Spisového řádu, budou zru k datu účinnosti Opatření pro výkon spisové služby dle čl. 16 odst. 1. 3.Tento Spisový řád nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2013. V Praze dne 11. března 2013 Seznam příloh: 1) Spisový a skartační plán UK [ URL "UK-4984.html#2"] 2) Vzor skartačního návrhu [ URL "UK-4984.html#13"] .doc ke stažení [ URL "UK-4911-version1-or1306.doc"] *========================================================================================= * Poznámky: *========================================================================================= 1.§ 2 písm. c) zákona. 2.§ 11 odst. 1 vyhlášky 3.§ 2 písm e) zákona. 4.§ 8 odst. 1 vyhlášky. 5.§ 7 odst. 1 vyhlášky. 6.§ 8 odst. 1 a 3 vyhlášky 7.§ 16 odst. 3 vyhlášky. 8.§ 10 odst. 1 a 2 vyhlášky. 9.§ 15 odst. 4 vyhlášky. 10§ 15 odst. 3 vyhlášky. 11§ 68 odst. 1 zákona. 12§ 2 písm. l) zákona. 13§ 66 odst. 2 zákona. 14§ 16 odst. 3 vyhlášky. 15Vedení spisové služby v elektronických systémech spisové služby je pro veřejné vysoké šk podle § 63 odst. 3 zákona. 16Dle § 2 odst. 2 vyhlášky je je příjem datových zpráv součástí elektronického systému spi na něj má automatizovanou vazbu. 17§ 51 odst. 1, § 52 písm. b) a § 80 odst. 4 zákona. 18Uvedení výčtu používaných evidencí je povinné podle § 8 odst. 1 vyhlášky. 19Zveřejnění údajů uvedených v čl. 4 odst. 1 a 2 je předepsáno v § 2 odst. 3vyhlášky. 20§ 2 odst. 1 vyhlášky. 21§ 3 odst. 5 vyhlášky. 22§ 5 odst. 2 vyhlášky. 23§ 5 odst. 1 vyhlášky. 24§ 4 odst. 2 vyhlášky. 25§ 69a zákona a § 7 odst. 6 a § 24 odst. 1 vyhlášky. 26§ 6 odst. 1 vyhlášky. 27§ 6 odst. 2 vyhlášky. 28§ 6 odst. 4 vyhlášky. 29§ 6 odst. 5 vyhlášky. 30Postup při označování a evidenci dokumentů vychází z § 7 a 8 vyhlášky. 31§ 7 odst. 3 vyhlášky. 32Jde o náležitosti předepsané § 7 odst. 5 vyhlášky. 33Jde o základní údaje dle § 8 odst. 4 a 5 vyhlášky. 34§ 10 odst. 2 vyhlášky. 35§ 11 odst. 3 vyhlášky. 36§ 11 odst. 2 vyhlášky. 37§ 7 odst. 6 vyhlášky. 38§ 8 odst. 2 vyhlášky. 39§ 8 odst. 3 a 6 vyhlášky. 40§ 9 odst. 1 vyhlášky. 41Tvorba spisu je upravena § 12 vyhlášky. 42Článek vychází z § 13 vyhlášky. 43§ 9, odst. 1 vyhlášky 44Článek vychází z § 14 vyhlášky. 45Způsoby vyřízení jsou stanoveny v § 14 odst. 2 vyhlášky. 46Povinnost dle § 14 odst. 4 vyhlášky. 47Článek vychází z § 16 vyhlášky 48Náležitosti vyhotovovaného dokumentu vycházejí z § 16 odst. 1 a 2 vyhlášky. 49§ 16 odst. 3 vyhlášky. 50§ 16 odst. 4 vyhlášky. 51Článek vychází z § 17 vyhlášky. 52Článek vychází z § 18 vyhlášky. 53Článek vychází z § 68 zákona a § 19 vyhlášky. 54§ 68 odst. 4 zákona. 55§ 19 odst. 2 vyhlášky. 56§ 19 odst. 3 vyhlášky. 57§ 19 odst. 4 vyhlášky. 58Článek vychází z § 20 a 21 vyhlášky. 59§ 20 odst. 1 vyhlášky. 60§ 4 odst. 1 a 2 vyhlášky. 61Článek vychází z § 64 odst. 4 až 7 zákona a z § 25 vyhlášky.