Opatření rektora UK č. 12/2014 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Změna opatření rektora č. 3/2010 (Organizační řád rektorátu Univerzity Ka K provedení: čl. 17 odst. 5 Statutu Univerzity Karlovy v Praze Účinnost: 10. února 2014 [zrušeno OR č. 2/2017 [ URL "UK-7900.html "] ] ****************************************************************************************** * Změna Opatření rektora č. 3/2010 ****************************************************************************************** 1.Opatření rektora č. 3/2010, Organizační řád rektorátu, se mění takto: 1.V čl. 3 odst. 1 se slova „čl. 19“ nahrazují slovy „čl. 21“. 2.V čl. 5 se písmeno c) zrušuje. 3.V čl. 6 odst. 5 se slova „pro projednání s kvestorem“ zrušují. 4.V čl. 6 odst. 7 písmena a) až i) znějí: „a) sekretariát rektora, b) oddělení kolegia rektora, c) oddělení kontroly, d) oddělení vnitřního auditu, e) oddělení analýz a strategií, f) oddělení informačního systému, g) organizační oddělení, h) spisovou službu, i) další organizační útvary, které zřizuje rektor.“. 5.V čl. 6 se za odstavec 9 vkládají nové odstavce 10 až 12, které vč. poznámky pod čarou „10. Oddělení vnitřního auditu zabezpečuje na univerzitě výkon interního auditu.9) Ved vnitřního auditu jmenuje rektor po projednání ve správní radě univerzity. 11. Oddělení analýz a strategií zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rekto kolegia rektora zejména v těchto oblastech: a.příprava analytických dokumentů sloužících ke stanovení strategie dalšího rozvoje un k formulaci jejích cílů ve střednědobém a dlouhodobém horizontu, jakož i příprava po hodnocení plnění těchto cílů, b.příprava hlavních strategických dokumentů univerzity, c.příprava hlavních pozičních dokumentů univerzity a d.vyhodnocování strategických materiálů České republiky, Evropské unie, OECD apod., ja klíčových institucí národního a evropského výzkumného a vzdělávacího prostoru. 12. Oddělení informačního systému zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rek oblastech: a.příprava koncepce dalšího rozvoje Informačního systému UK, b.koordinace činnosti Ústavu výpočetní techniky UK v této oblasti, c.elektronizace procesů a využívání komunikačních ICT nástrojů. ---- 9) Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, v platném znění.“. Dosavadní odstavec 10 se označuje jako odstavec 13. 6.V čl. 7 odst. 2 se za písmeno f) vkládá nové písmeno g), které zní: „odbor projektové Dosavadní písmena g) až k) se označují jako písmena h) až l), písmeno h) zní: „odbor s rozvoje“ a písmeno j) zní: „j) informační, poradenské a sociální centrum“. 7.V čl. 7 odst. 4 se slova „čl. 8 až 19“ nahrazují slovy „čl. 8 až 18“. 8.V čl. 8 text za slovy „činnost rektora,“ zní: „prorektorky pro studijní záležitosti, p koncepci studia, prorektora pro tvůrčí a ediční činnost, prorektora pro vědeckou činno rektorem pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto oblastech“. 9.V čl. 8 se za písmeno a) vkládá nové písmeno b), které zní: „problematika kvality vzdě hodnocení výuky,“. Dosavadní písmena b) až i) se označují jako písmena c) až j). 10V čl. 9 text za slovy „činnost rektora,“ zní: „prorektora pro vědeckou činnost, prorek a ediční činnost, prorektora pro akademické kvalifikace, prorektorky pro evropskou pro dalších rektorem pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto oblastech:“. 11V čl. 10 text za slovy „činnost rektora“ zní: „prorektora pro zahraniční styky a mobil prorektorky pro evropskou problematiku“. 12Za čl. 13 se vkládá nový čl. 13a, který včetně nadpisu zní: „Čl. 13a Odbor projektové podpory Odbor projektové podpory zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a pr rozvoj zejména v těchto oblastech: a.projektová agenda v oblasti neinvestičního rozvoje financovaná z operačních programů i.monitoring jednotlivých výzev a jejich požadavků, iievidence projektových žádostí a realizovaných projektů, iikoordinace a řízení tzv. celouniverzitních projektů, ivspolupráce a partnerství s externími subjekty, b.rozvojové programy Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro veřejné vysoké š c.příprava koordinace a vyhodnocení Institucionálního plánu univerzity, d.projekty financované v rámci Fondu vzdělávací politiky MŠMT, e.informační, metodická a administrativní asistence fakultám a dalším součástem v těch 13Čl. 14 zní: „Čl. 14 Odbor strategického rozvoje Odbor strategického rozvoje zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, rozvoj a kvestora zejména v těchto oblastech: a.monitorování a využívání evropských strukturálních fondů (zejména operační programy národních zdrojů umožňujících investiční výstavbu, včetně výstavby univerzitních kam b.koordinace a supervize přípravy a podávání tohoto typu projektových žádostí, c.koordinace a supervize realizace velkých investičních projektů, včetně koordinace mo závěrečných zpráv, a to i v období udržitelnosti, d.metodická asistence fakultám a dalším součástem UK v oblasti velkých investičních pr e.příprava pravidelných manažerských zpráv za oblast velkých investičních projektů, f.koordinace činnosti univerzity v oblastech nakládání s výsledky výzkumu, vývoje a in poznatků a technologií, včetně koordinace činnosti CPPT, g.příprava inovačních koncepcí a návrhů na úrovni rektorátu.“. 14V čl. 15 se slova „prorektora pro investiční výstavbu“ nahrazují slovy „prorektora pro písmeno b) se zrušuje. Dosavadní písmena c) až f) se označují jako písmena b) až e). 15V čl. 16 nadpis zní „Informační, poradenské a sociální centrum“. 16V čl. 16 odstavec 1 zní: „Informační, poradenské a sociální centrum (odbor) zabezpečuj univerzity a zajišťuje činnost rektora, prorektora pro vnější vztahy, prorektorky pro problematiku a dalších rektorem pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto obla 17V čl. 16 odst. 1 písm. d) se slovo „TZP“ nahrazuje slovy „studenty a zaměstnance se sp potřebami“ a za písmeno e) se doplňují písmena f) a g), která znějí: „f) práce s absol sociální problematika studentů a zaměstnanců“. 18V čl. 16 odst. 2 se slova „Informačně-poradenské centrum“ nahrazují slovy „Informační, sociální centrum“. 19V čl. 16 odst. 2 písmeno c) zní: „oddělení sociálních služeb“. 20V čl. 16 se odstavec 3 zrušuje. 21Čl. 19 včetně poznámky pod čarou č. 11 se zrušuje. 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 10. února 2014. 3.Organizační řád rektorátu ve znění platném k 10. únoru 2014 je uveden v příloze tohoto o V Praze dne 7. února 2014 UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE ****************************************************************************************** * ÚPLNÉ ZNĚNÍ ORGANIZAČNÍHO ŘÁDU REKTORÁTU ****************************************************************************************** ve ****************************************************************************************** * Část I. - Základní ustanovení ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 *========================================================================================= Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy v Praze (dále jen "rektorát") upravuje v soul 17 odst. 5 Statutu Univerzity Karlovy v Praze (dále jen "univerzita") podrobnosti o vnitřn rektorátu. *========================================================================================= * Čl. 2 *========================================================================================= 1.Rektorát je výkonným aparátem univerzity. 2.Sídlem rektorátu je Praha. 3.Rektorát užívá úředního kulatého razítka se státním znakem České republiky a textem "Uni v Praze" v případech stanovených právním předpisem. 4.Rektorát může podle potřeby užívat další razítka v souladu s opatřením rektora. *========================================================================================= * Čl. 3 *========================================================================================= 1.Kromě činností daných statutem univerzity zabezpečuje rektorát plnění dalších úkolů, sta rektor, nebo v rámci své působnosti kvestor (čl. 21). 2.Rektorát též zabezpečuje po stránce materiální a administrativní činnost správní rady un *========================================================================================= * Čl. 4 *========================================================================================= Pro zaměstnance univerzity, kteří jsou zařazeni na rektorátě, je rektorát místem výkonu pr ****************************************************************************************** * Část II. - Organizační útvary rektorátu ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 5 *========================================================================================= Na rektorátě jsou zřízeny tyto organizační útvary: a.kancelář rektora, b.odbory rektorátu. *========================================================================================= * Čl. 6 - Kancelář rektora *========================================================================================= 1.Kancelář rektora zabezpečuje vykonávání rozhodnutí rektora a případně dalších orgánů uni 2.Kancelář rektora zabezpečuje podmínky pro činnost rektora a v nezbytných případech též p dalších orgánů univerzity.  3.Kancelář rektora zabezpečuje činnost kolegia rektora a porady děkanů (rozšířené kolegium 4.Kancelář rektora zabezpečuje též podmínky pro činnost správní rady univerzity. 5.Vedoucího kanceláře rektora – kancléře – jmenuje rektor. 6.Kancléř řídí činnost kanceláře rektora a za její provoz odpovídá rektorovi. Další působn stanoví rektor. 7.Kancelář rektora se člení na a.sekretariát rektora, b.oddělení kolegia rektora, c.oddělení kontroly, d.oddělení vnitřního auditu, e.oddělení analýz a strategií, f.oddělení informačního systému, g.organizační oddělení, h.spisovou službu, i.další organizační útvary, které zřizuje rektor. Do kanceláře rektora se pro pracovněprávní účely zařazuje zejména též kancelář akademick univerzity a sekretariát správní rady. 8.Sekretariát rektora zabezpečuje administrativní zajištění výkonu funkce rektora a kanclé 9.Oddělení kontroly zabezpečuje • a) provádění kontrol výkonu vnitřní správy univerzity a jejích součástí, • b) provádění kontrol hospodaření univerzity a jejích součástí, • c) šetření stížností, • d) činnost v souvislosti se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím znění, ve smyslu opatření rektora č. 19/2001, a současně zabezpečuje v rámci univerzity metodickou pomoc v oblasti své činnosti. Vedou kontroly jmenuje rektor. 10Oddělení vnitřního auditu zabezpečuje na univerzitě výkon interního auditu. Vedoucího od auditu jmenuje rektor po projednání ve správní radě univerzity. 11Oddělení analýz a strategií zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a č rektora zejména v těchto oblastech: a.příprava analytických dokumentů sloužících ke stanovení strategie dalšího rozvoje univ formulaci jejích cílů ve střednědobém a dlouhodobém horizontu, jakož i příprava podkla plnění těchto cílů, b.příprava hlavních strategických dokumentů univerzity, c.příprava hlavních pozičních dokumentů univerzity a d.vyhodnocování strategických materiálů České republiky, Evropské unie, OECD apod., jako klíčových institucí národního a evropského výzkumného a vzdělávacího prostoru. 12Oddělení informačního systému zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora v oblastech: a.příprava koncepce dalšího rozvoje Informačního systému UK, b.koordinace činnosti Ústavu výpočetní techniky UK v této oblasti, c.elektronizace procesů a využívání komunikačních ICT nástrojů. 13Organizační oddělení zejména zabezpečuje provoz historické části Karolina, Modré a Zelen univerzitního hotelu a zajišťuje akce pořádané orgány univerzity, popřípadě fakult a dál podmínky pro činnost Historické komise univerzity. Vedoucího organizačního oddělení jmen *========================================================================================= * Čl. 7 - Odbory rektorátu *========================================================================================= 1.Odbory rektorátu jsou základními pracovišti rektorátu pro zabezpečení jeho činnosti. 2.Na rektorátě jsou zřízeny tyto odbory: a.odbor pro studium a záležitosti studentů, b.odbor pro vědu a výzkum, c.odbor pro zahraniční vztahy, d.odbor vnějších vztahů, e.ekonomický odbor, f.právní odbor, g.odbor projektové podpory, h.odbor strategického rozvoje, i.odbor výstavby, j.informační, poradenské a sociální centrum, k.osobní odbor, l.bezpečnostní odbor. 3.V oblasti své činnosti odbory rektorátu zabezpečují koordinační, konzultační, informační koncepční činnost a též metodickou pomoc. 4.Odbory rektorátu se kromě přímého zajišťování činností rektora a příslušných členů koleg výslovně uvedených v čl. 8 až 18 též podílejí na zajišťování činnosti kvestora a kancléř 5.Odbory rektorátu se podle potřeby člení na další oddělení, útvary, popřípadě jiné organi neuvedené v tomto řádu, které po projednání s vedoucím odboru zřizuje kvestor. *========================================================================================= * Čl. 8 - Odbor pro studium a záležitosti studentů *========================================================================================= Odbor pro studium a záležitosti studentů zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost prorektorky pro studijní záležitosti, prorektora pro koncepci studia, prorektora pro tvůrč činnost, prorektora pro vědeckou činnost a dalších rektorem pověřených členů kolegia rekto těchto oblastech: a.evidence a administrativní zajištění akreditace studijních programů, b.problematika kvality vzdělávání a hodnocení výuky, c.evidence studentů a doklady o studiu, d.přijímací řízení a přezkumné řízení v této věci, e.rozhodování o právech a povinnostech studentů, f.sociální zabezpečení studentů, stipendia, ceny udělované studentům, g.agenda poplatků spojených se studiem, h.evidence rigorózních zkoušek, i.evidence programů celoživotního vzdělávání, j.výkon právní agendy v oblasti studia. *========================================================================================= * Čl. 9 - Odbor pro vědu a výzkum *========================================================================================= 1.Odbor pro vědu a výzkum zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, prorek vědeckou činnost, prorektora pro tvůrčí a ediční činnost, prorektora pro akademické kval prorektorky pro evropskou problematiku a dalších rektorem pověřených členů kolegia rekto těchto oblastech: a.sběr, zpracování a prezentace výsledků vědecké práce, b.administrativní zajištění vnitřního grantového systému univerzity, c.rezortní i mimorezortní programy pro vědu a výzkum (zejména  GA ČR, výzkumná  centra  záměry ) d.ceny  pro pracovníky ve vědě a výzkumu (tuzemské i mezinárodní), e.vědeckopedagogické tituly a vědecké hodnosti, f.doktoráty honoris causa, hostující profesoři, emeritní profesoři, tituly udělované in g.mezinárodní programy a  mezinárodní spolupráce v oblasti vědy a výzkumu, včetně progra v této oblasti. 2.Odbor pro vědu a výzkum zabezpečuje činnost vědecké rady univerzity. *========================================================================================= * Čl. 10 - Odbor pro zahraniční vztahy *========================================================================================= 1.Odbor pro zahraniční vztahy zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, pr zahraniční styky a mobilitu a prorektorky pro evropskou problematiku zejména v těchto ob a.v oblasti univerzitní spolupráce spolupráce s partnery v zahraničí v rámci i.bilaterálních dohod, iiuniverzitních sítí, b.v oblasti mezinárodní spolupráce využívání i.kulturních dohod, iimezinárodních vysokoškolsky vzdělávacích programů, zejména pak programů Evropské uni iimezinárodních vládních a nevládních organizací, c.univerzitní projekty mobility (např. Fond mobility). 2.V rámci odboru pro zahraniční vztahy je zřízena Evropská kancelář, která zajišťuje zejmé studentů a akademických pracovníků v rámci programů Evropské unie. *========================================================================================= * Čl. 11 - Odbor pro vnější vztahy *========================================================================================= 1.Odbor pro vnější vztahy zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a prore vztahy zejména v těchto oblastech: a.zajišťování a poskytování informací uvnitř a vně univerzity, b.styk s hromadnými sdělovacími prostředky, c.prezentace činnosti univerzity a pořádaných akcí, včetně vydávání propagačních publika udělování cen a d.rozšiřování a udržování databáze textového, fotografického a elektronického materiálu. 2.V rámci odboru pro vnější vztahy je zřízen útvar tiskového mluvčího, který zabezpečuje ú a zajišťuje činnost rektora zejména v oblasti podle odstavce 1 písm. b). Vedoucí tohoto mluvčí – koordinuje svou činnost též s kancléřem. *========================================================================================= * Čl. 12 - Ekonomický odbor *========================================================================================= 1.Ekonomický odbor zabezpečuje činnost orgánů univerzity tím, že zejména a.v rámci univerzitní agendy i.zpracovává návrh rozpočtu univerzity, rozpisu neinvestičních příspěvků a dotací stát na provoz a žádosti o účelové dotace ze státního rozpočtu, iizabezpečuje vnitřní schvalování investičních záměrů, návrhů žádostí o rozdělení syst předkládání dlouhodobých investičních materiálů na MŠMT, iizajišťuje zúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti, vazby na příslušný fina správně-administrativní agendu bankovního styku, ivzajištuje plnění funkce účetní jednotky za univerzitu a centrální účtárny, zpracován příslušných ekonomických materiálů a plnění výkaznické povinnosti, v.zpracovává návrhy a aktualizace vnitrouniverzitní legislativy upravující oblast hosp univerzity mezd, b.v rámci rektorátní agendy i.zpracovává rozpočet rektorátu, rozpis příslušné části neinvestičních příspěvků a dot rozpočtu na provoz a žádosti o účelové dotace ze státního rozpočtu, iizabezpečuje vnitřní schvalování investičních záměrů, návrhů žádostí o rozdělení syst předkládání příslušných materiálů k rozhodnutí, iizajišťuje plnění funkce účtárny rektorátu, zpracování příslušných částí výkazů a eko materiálů, ivzpracovává návrhy v oblasti hospodaření a mezd na rektorátě. 2.Vedoucí odboru je hlavním ekonomem univerzity. *========================================================================================= * Čl. 13 - Právní odbor *========================================================================================= Právní odbor zabezpečuje činnost orgánů univerzity tím, že: a.zajišťuje vlastní výkon právní agendy, b.podílí se na přípravě vnitřní legislativy univerzity, c.vykonává poradenskou činnost v právní oblasti v rámci univerzity. *========================================================================================= * Čl. 13a - Odbor projektové podpory *========================================================================================= Odbor projektové podpory zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a prorek zejména v těchto oblastech: a.projektová agenda v oblasti neinvestičního rozvoje financovaná z operačních programů EU, i.monitoring jednotlivých výzev a jejich požadavků, iievidence projektových žádostí a realizovaných projektů, iikoordinace a řízení tzv. celouniverzitních projektů, ivspolupráce a partnerství s externími subjekty, b.rozvojové programy Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pro veřejné vysoké školy c.příprava koordinace a vyhodnocení Institucionálního plánu univerzity, d.projekty financované v rámci Fondu vzdělávací politiky MŠMT, e.informační, metodická a administrativní asistence fakultám a dalším součástem v těchto o *========================================================================================= * Čl. 14 - Odbor strategického rozvoje *========================================================================================= Odbor strategického rozvoje zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, pror a kvestora zejména v těchto oblastech: a.monitorování a využívání evropských strukturálních fondů (zejména operační programy VaVp národních zdrojů umožňujících investiční výstavbu, včetně výstavby univerzitních kampusů b.koordinace a supervize přípravy a podávání tohoto typu projektových žádostí, c.koordinace a supervize realizace velkých investičních projektů, včetně koordinace monito závěrečných zpráv, a to i v období udržitelnosti, d.metodická asistence fakultám a dalším součástem UK v oblasti velkých investičních projek e.příprava pravidelných manažerských zpráv za oblast velkých investičních projektů, f.koordinace činnosti univerzity v oblastech nakládání s výsledky výzkumu, vývoje a inovac poznatků a technologií, včetně koordinace činnosti CPPT, g.příprava inovačních koncepcí a návrhů na úrovni rektorátu. *========================================================================================= * Čl. 15 - Odbor výstavby *========================================================================================= Odbor výstavby zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, prorektora pro ro zejména v těchto oblastech: a.koncepce dlouhodobého a střednědobého rozvoje univerzity zejména v oblastech velkých inv infrastrukturních celků, b.příprava a zajištění investiční výstavby, rekonstrukce, modernizace a opravy budov a zař c.pasportizace nemovitostí, generely fakult a součástí, d.vnitrouniverzitní dislokace, e.technická pomoc fakultám a ostatním součástem. *========================================================================================= * Čl. 16 - Informační, poradenské a sociální centrum *========================================================================================= 1.Informační, poradenské a sociální centrum (odbor) zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťu rektora, prorektora pro vnější vztahy, prorektorky pro evropskou problematiku a dalších pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto oblastech: a.sběr, zpracování a zveřejňování informací o studiu a celoživotním vzdělávání, b.poskytování informací o možnostech studia v zahraničí a v rámci mezinárodních programů tím spojené agendy, c.poskytování informací o dalších činnostech univerzity, d.poskytování poradenských služeb (např. profesní, sociálně-právní, psychologická, pro s zaměstnance se speciálními potřebami), e.organizace propagačních akcí, f.práce s absolventy, g.sociální problematika studentů a zaměstnanců. 2.Informační, poradenské a sociální centrum se člení na a.oddělení informačních služeb, b.oddělení poradenských služeb, c.oddělení sociálních služeb. Oddělení informačních služeb zabezpečuje též sběr, zpracovávání, zveřejňování a poskytov oblasti mezinárodní mobility studentů a akademických pracovníků. *========================================================================================= * Čl. 17 - Osobní odbor *========================================================================================= Osobní odbor zabezpečuje vlastní správu rektorátu, popřípadě jiných dalších součástí unive zajišťuje činnost rektora a kvestora v oblasti personální agendy. *========================================================================================= * Čl. 18 - Bezpečnostní odbor *========================================================================================= 1.Bezpečnostní odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a kvestora s s krizovým managementem, brannou pohotovostí státu, případným válečným stavem a jinými m situacemi zejména v oblasti: a.obrany, b.mobilizační přípravy, c.přípravy k civilní ochraně,  d.ochrany státního, hospodářského a služebního tajemství, e.bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci, f.požární ochrany. 2.V oblasti krizového managementu, branné pohotovosti státu a jiných mimořádných situací j odboru určována i příslušnými orgány státní správy a územní samosprávy. ****************************************************************************************** * Část III. - Řízení rektorátu, kvestor ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 20 - Vedoucí odborů rektorátu *========================================================================================= 1.Vedoucího odboru jmenuje na návrh kvestora rektor. 2.Vedoucí odboru rektorátu řídí7 činnost odboru. 3.Vedoucí odboru je za činnost odboru odpovědný rektorovi a příslušnému prorektorovi; to n u ekonomického, právního, osobního a bezpečnostního odboru, kde je vedoucí odboru za čin odpovědný rektorovi a kvestorovi. 4.V pracovněprávních a ekonomických otázkách a z hlediska vnitřní správy rektorátu jsou ve podřízeni kvestorovi. *========================================================================================= * Čl. 21 - Kvestor *========================================================================================= 1.Kvestor rozhoduje ve věcech univerzity a jedná jejím jménem v záležitostech uvedených v 4 statutu univerzity a v mezích tohoto organizačního řádu. 2.Administrativní a podle potřeby též poradenské zajištění výkonu funkce kvestora zabezpeč oddělení - útvar kvestora. *========================================================================================= * Čl. 22 - Pracovní porady *========================================================================================= 1.Kvestor svolává pravidelné pracovní porady vedoucích odborů rektorátu. 2.Kvestor může svolat pracovní poradu všech pracovníků, případně skupin pracovníků, rektor významných pracovních i jiných záležitostí nebo k informování pracovníků o připravovanýc ****************************************************************************************** * Část IV. - Závěrečná ustanovení ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 23 *========================================================================================= 1.Zrušuje se Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy ze dne 22. května 2001 ve znění č. 19/2004 a 22/2004. 2.Tento organizační řád  nabývá účinnosti dnem 1. února 2010. .doc ke stažení [ URL "UK-5608-version1-op_rektora_1412.doc"] čl. 3 odst. 5 statutu univerzity § 3 zákona č. 68/1990 Sb., o užívání státního znaku, státní vlajky a ostatních státních sy republiky, v platném znění. čl. 63 odst. 2 statutu univerzity. čl. 17 odst. 1 až 4 statutu univerzity. § 14 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, v pla § 34 zákoníku práce. též § 302 zákoníku práce. čl. 47 volebního a jednacího řádu akademického senátu univerzity. Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, v platném znění. např. zákony č. 218/1999 Sb., č. 239/2000 Sb., č. 240/2000 Sb. a č. 148/1998 Sb., v platné § 10 odst. 4 zákona o vysokých školách. Změna Organizačního řádu RUK (opatření rektora č. 12/2014) nabývá účinnosti 10. února 2014