Hodnocení studia studenty ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Hodnocení výuky studenty je jedním z důležitých nástrojů pro sledování a utváření kvality cíle a způsoby hodnocení výuky studenty jsou na Univerzitě Karlově stanoveny Řád pro hodno činnosti studenty a absolventy [ URL "https://www.cuni.cz/UK-146.html#43"] . Řád v Čl. 4 Hodnocení výuky v bakalářských a magisterských studijních programech stanovuje povinnost provádět hodnocení formou všeobecně přístupné ankety pro všechny studentky a stu v bakalářském a magisterském studiu zúčastnili výuky. Jednotlivé fakultní ankety probíhají či písemně, přičemž jejich organizaci a formu si stanovuje sama fakulta podle svých akadem organizačních potřeb. Metodickou pomocí a koordinací celé problematiky hodnocení kvality vzdělávací činnosti vče hodnocení výuky studenty na UK je pověřen Mgr. Vojtěch Tomášek [ URL "http://is.cuni.cz/we osoba/1437755855357532/?lang=cs"] z Odboru pro studium a záležitosti studentů [ URL "UK-64 jakýmkoliv dotazem, konzultací či názorem je možné se na něj kdykoliv obracet. Studijní odbor RUK v minulých letech vytvořil informační a diskuzní platformu pro organizá typů hodnocení výuky na fakultách UK. V roce 2013 vznikla speciální pracovní skupina slože odborníků i fakultních organizátorů hodnocení, která připravila důležitý manuál Metodický výuky studenty [ URL "UK-5933-version1-metodickyramechvs.doc"] UK v bakalářském a magister který popisuje základní oblasti hodnocení (odpovědnost, organizace, metodika, zpracování v zpětná vazba aj.) a zároveň poskytuje metodická doporučení, jak v konkrétních fázích organ postupovat. Tento manuál může posloužit jak organizátorům hodnocení a odpovědným orgánům na fakultách inspirace či návod, tak i samotným studentům a pedagogům k pochopení smyslu a významu hodn kvalitu studia. Hodnocení výuky studenty prostřednictvím různých anket či dotazníků sice n skutečný dialog mezi studenty a pedagogy, může být však jednou z důležitých forem komunika akademické obce.