Zápis ze zasedání sociální komise AS UK dne 15. ledna 2014 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Zápis ze společného zasedání Studijní a Sociální komise AS UK ze dne 15.1.2014 Studijní komise: Přítomni:, kol. Doc. Cvrčková, kol. Mgr. Čepelová, kol. Dr. Fontana, kol. Mgr. Havlík, kol kol. Mgr. Jašurek, kol. Mgr. Kříž, kol. Mgr. Makajev (předseda/předsedající), kol. Dr. Mar kol. Mgr. Šolc, kol. Mgr. Toropila,  kol. Mgr. Zajíček Omluveni: kol. Beňová, kol. Mgr. Flam, kol. Bc. Havelková, kol. Bc. Chlouba Nepřítomni: kol. Anzenbacher, kol. Dr. Slabý, kol. Šíla, kol. Mgr. Tomášek, Sociální komise: Přítomni: kol. Mgr. Čepelová, kol. Mgr. Havlík, kol. Bc. Holý, kol. Mgr. Jašurek,kol. Dr. Klepetková, kol. Mgr. Kříž, kol. Mgr. Makajev, kol. Mgr. Radecki, kol. Mgr. Šolc Omluveni: kol. Mgr. Flam, kol. Bc. Havelková, kol. Bc. Chlouba (předseda), kol. Trtková Nepřítomni: kol. Bc. Hurný, kol. Jaroš, kol. Mgr. Kotek, kol. Bc. Nečada, kol. Bc. Sedláčk Šimek Zástupci předkladatele: Ing. Josef Kubíček, kvestor UK, RNDr. Tomáš Jelínek, kancléř UK Hosté (v abecedním pořadí bez titulů): Tatiana Ďuricová (FF UKF v Nitře) , Jakub Horký (PF (FF), Martin Maňásek (ÚVT), David Pavlorek (FF), Jiří Pilip (FF), Petr Soukup (FSV), Petr Michal Tuláček (PF) Program: 1. Novela přílohy č. 6 Statutu UK 2. Informační systém 3. Poptávkové řízení na „studentské sklepy“ 4. Fotografie z promocí Ad 1) Komise projednaly návrh novely přílohy č. 6 Statutu UK, včetně došlých stanovisek fa dalších součástí. Po rozsáhlé diskusi komise doporučily návrh schválit ve znění komisemi d (12-0-2). Doporučenými změnami byly: · úprava čl. 9 přílohy č. 6 Statutu UK tak, aby zohlednila situaci tzv. povinných dvouobor konsensuálně, kancléř UK příslíbil zapracování do modifikace návrhu předkladatelem) · úprava čl. 10 přílohy č. 6 Statutu UK ve smyslu stanoviska AS PF UK a bodu 1 pozměňovací Makajeva (13-0-3) viz (http://www.cuni.cz/UK-5482.html) · úprava čl. 11 přílohy č. 6 Statutu UK ve smyslu bodu 2 pozměňovacího návrhu Mgr. Makajev (http://www.cuni.cz/UK-5482.html [ URL "http://www.cuni.cz/uk-5482.html"] ) Během diskuse vyšlo rovněž najevo několik dalších otázek spojených s poplatkovou agendou, poplatků a jejich kumulace během souběžných studií a jejich problematika při přechodu mezi magisterským stupněm studia. Kancléř UK přislíbil diskusi o těchto otázkách v průběhu letn Ad 2) Zástupce ÚVT Mgr. Maňásek představil aktuální otázky vývoje Informačního systému a j technické a funkční změny. V diskusi se kromě konrkténích otázek řešil vztah s dodavatelem společností Erudio (podrobný zápis viz příloha č. 1). Po projednání bodu 2 bylo jednání Studijní komise ukončeno a dále pokračovalo jednání Soci Ad 3) Kvestor UK představil parametry plánováného poptávkového řízení na provozovatele stu klubu v prostoru tzv. studentských sklepů. Diskuse se vedla o harmonogramu plánovaného říz jednotlivých parametrech, přičemž největší pozornost byla věnována výši částky – minimální provozovatele Studentské unii UK (SUUK). Vedle námětů na možnou úpravu této částky a disku mezi tímto zdrojem příjmů SUUK a jejími žádostmi o finanční podporu předložil kol. Bc. Hol ke zvážení alternativu vypustit příspěvek SUUKu z parametrů úplně s tím, že SUUK by pak by podporován výhradně skrze žádosti o finanční podporu. Komise rovněž byla kvestorem UK požádána o doporučení jedné osoby na jmenování členem komi řízení. Navrženi byli kol. Mgr. Čepelová a kol. Mgr. Radecki. V následné tajné volbě byla Čepelová (5-3; jeden hlas byl neplatný). Kol. Mgr. Čepelová poděkovala za důvěru a přislíb komisi průběžně informovat. Ad 4) Kvestor UK informoval o problematice pořizování fotografií z promocí, nastínil možné stávajícího stavu a přislíbil připravit konkrétní návrhy během letního semestru. Zapsal: Makajev Příloha č. 1: podrobný zápis k bodu 2 zpracovaný kol. Mgr. Křížem Makajev uvítal zástupce ÚVT. Pan Maňásek přednesl zprávu o vývoji SIS za poslední rok. V průběhu roku padlo rozhodnutí o redesignu webového prostředí SIS. Následnou soutěž o zpr grafického návrhu (prototypu) vyhrála firma Media factory. Prototyp již existuje, není ale rámci oponentury proběhlo několik workshopů se zapojením několika (cca 8) vybraných studen V současné podobě SIS bylo za poslední rok přidáno nebo upraveno: - evidence uznané doby rodičovství a navazující změny dle nové legislativy - včetně řešení přenos dat do národní matriky studentů - možnost platby platební kartou za přihlášku ke studiu - možnost individuálně nastavovat šablony mailů z přihlášek - přikládání souborů studenty k přihlášce - v modulu uchazeč došlo k formulačním změnám dle aktuální legislativy a zkušeností admini - prácuje se na modulu, který fakultám umožní zpracovávat žádosti o přezkum - v modulu závěrečné práce došlo na základě zkušeností z praxe k oddělení položek názvu a - dotaženy situace při neúspěšné obhajobě - modul pro podporu závěrečných zkoušek stále běží v pilotním provozu na 3 fakultách, došl že bude brzy nasaditelný i jinde - do webové části SIS (pro studenty) přibyly informace o poplatcích a o matrice studentů - vzniká nový modul pro evidenci studentských stáží, který má řešit vnitřní informovanost tom, kteří studenti vyjeli na stáž. - na základě prvotního cíle doplnění možností více pokusů u zápočtu byly následně moduly p zkoušek kompletně přepsány V současné době je rozpracováno také: - možnost rozlišovat zkoušky na ústní a písemnou část - možnost lépe organizovat déle trvající (např. celý den) termín zkoušky - lepší evidence zahraničních stáží, které umožní jejich uvedení na dodatku diplomu - aplikace pro podporu nostrifikací, která předává info o běžících nostrifikací mezi fakul Mezi technologické změny patří: - přechod na PHP5 - zavedení možnosti indexace repozitáře závěrečných prací Googlem (netýká se fulltextu pra Následně pan Maňásek prezentoval grafický prototyp od firmy Mediafactory. Očekávaný harmonogram počítá s prvními funkčními výsledky (pokud se nezadrhne soutěž o imp nového designu) na jaře 2015. Nově designovaný sysytém by se měl do ostrého provozu nasadi akademického roku 2015-2016. Kříž se zeptal, jestli, popřípadě jakým způsobem se počítá s informovaností studentů (zejm jako jsou senátoři na fakultách) o změnách v SIS? Maňásek reagoval, že by se mělo více inf na webu, zatím stále řeší, do jaké úrovně technické podrobnosti s popisem novinek jít. Šolc se zeptal, jak se do budoucna počítá se spoluprací s Erudiem. Maňásek odpověděl, že p smluvního vztahu UK s Erudiem, především v technicko manažerské rovině. Nyní poběží výběrové řízení na implementaci grafického návrhu SIS do současného technickéh Výhledově je cílem vyvázat se ze závislosti s Erudiem. Radecki se zeptal, jaká je situace s centralizací SIS a jednotlivých modulů. Maňásek odpov fakult používá podmnožinu ze všech existujících modulů a to vždy se specifickým nastavením bude snaha o to, aby více fakult používalo co nejvíce existujících modulů. Radecki se dále zeptal, jak je to s praktickými překážkami v SIS pro zapisování předmětů z Maňásek reagoval, že nyní existují v SIS technické překážky, protože je fakulty chtějí. Po tam nemít, není technicky problém je tam odstranit. V další diskusi členové komisí upozorňovali na specifické problémy s funkčností SIS.