Opatření rektora č. 52/2015 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Základní principy, zásady a pravidla pro zadávání veřejných zakázek v rá K provedení: - Účinnost: 1. listopad 2015 [zrušeno OR č. 27/2016 [ URL "UK-7630.html "] ] ****************************************************************************************** * Základní principy, zásady a pravidla pro zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity K ****************************************************************************************** Podle § 10 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších o vysokých školách), v platném znění (dále jen „ZVŠ“) a podle Části VII. Čl. 31 Přílohy č. Univerzity Karlovy – Pravidla hospodaření Univerzity Karlovy, vydávám toto opatření: Tímto opatřením rektora Univerzita Karlova (dále též jen „univerzita“): přijímá základní principy a zásady zadávání veřejných zakázek za účelem předcházení případ činnosti spočívající zejména v pletichaření při zadávání veřejných zakázek, úplatkářství s zadáváním veřejných zakázek, a ve snaze o prohloubení etických a kompetenčních (znalostníc představitelů univerzity, jejích zaměstnanců a osob v obdobném postavení v oblasti veřejný stanoví základní zásady zadávání veřejných zakázek na univerzitě a upravuje základní pravidla při zadávání veřejných zakázek na univerzitě s cílem stanovit p se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen se zásadami uvedenými v tomto opatření a v souladu s vnitřními předpisy univerzity. ****************************************************************************************** * HLAVA PRVNÍ - Základní principy a zásady zadávání veřejných zakázek ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Princip odpovědnosti *========================================================================================= 1.Univerzita Karlova jako organizace spolufinancovaná z veřejných rozpočtů podléhá ZVZ,  a uvědomuje nebezpečí možnosti vzniku trestní odpovědnosti v souvislosti s činností v obla zakázek, a to zejména za trestné činy sjednání výhody při zadání veřejné zakázky, při ve a veřejné dražbě podle § 256 zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších též „tr. zák.“), pletichy při zadání veřejné zakázky a při veřejné soutěži podle § 257 t přijetí úplatku podle § 331 tr. zák. 2.Pro účely tohoto opatření je veřejným zadavatelem Univerzita Karlova, IČO 00216208, se s 560/5, 116 36 Praha 1 (dále též jen „zadavatel“). Tímto ustanovením není dotčeno právo o dalších součástí univerzity rozhodovat nebo jednat jménem zadavatele ve věcech dle ustan 1 ZVŠ a dle čl. 49 Statutu Univerzity Karlovy (dále jen „Statut“). *========================================================================================= * Čl. 2 - Veřejné zakázky a jejich druhy *========================================================================================= 1.Veřejnými zakázkami jsou zakázky realizované na základě smlouvy mezi zadavatelem (tedy u a jedním či více dodavateli, jejichž předmětem je úplatné poskytnutí dodávek či služeb n provedení stavebních prací. Veřejná zakázka, kterou je zadavatel povinen zadat podle ZVZ realizována na základě písemné smlouvy. 2.Veřejná zakázka ve smyslu ZVZ musí současně splňovat následující podmínky: a.zakázka musí být zadávána zadavatelem veřejných zakázek ve smyslu § 2 ZVZ, b.zakázka musí zahrnovat prvek (byť jen potenciální) úplaty (finanční či nefinanční), kt na straně zadavatele nebo z veřejných prostředků, c.musí se jednat o zakázku na dodávky, služby nebo stavební práce. 3.Platná legislativa vymezuje tři druhy veřejných zakázek. Určení druhu veřejné zakázky je z hlediska stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky nebo možnosti využití některý zadávacích řízení (například jednacího řízení s uveřejněním či jednacího řízení bez uveř 4.Veřejné zakázky se podle svého předmětu dělí na: a.veřejné zakázky na dodávky (§ 8 ZVZ), b.veřejné zakázky na stavební práce (§ 9 ZVZ), c.veřejné zakázky na služby (§ 10 ZVZ). *========================================================================================= * Čl. 3 - Zásady zadávání veřejných zakázek *========================================================================================= 1.Zadávání veřejných zakázek vychází ze třech základních zásad: a.zásady transparentnosti, b.zásady rovného zacházení, c.zásady zákazu diskriminace. 2.Výše uvedené zásady zadávání se uplatní i v případě, že zadavatel může zakázku zadat i m na tuto zakázku nedopadá režim popsaný ZVZ. Dále platí, že zadavatel nesmí omezovat účas řízení těm dodavatelům, kteří mají sídlo ve členském státě Evropské unie a ostatních stá mají s Českou republikou či Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu zaručující příst z těchto států k zadávané veřejné zakázce. *========================================================================================= * Čl. 4 - Zásada transparentnosti *========================================================================================= 1.Jakákoliv zakázka musí být vždy zadána transparentním způsobem. Základním účelem zásady co největší průhlednosti řízení, která podstatnou měrou přispívá k přezkoumatelnosti cel možnosti kontroly postupu v řízení. 2.K naplnění této zásady bude zadavatel provádět, mimo jiného, následující: a.pořizovat a uchovávat o všech významných úkonech písemnou dokumentaci v dostatečném ro případně umožní úkony zadavatele nezávisle přezkoumat, b.jasně vymezovat kritéria, podle kterých budou hodnoceny nabídky dodavatelů, vždy v dos předstihu před samotným vypracováním nabídek, c.opatřovat všechna rozhodnutí řádným odůvodněním, d.uveřejňovat smlouvu na plnění veřejné zakázky, není-li to s ohledem na povahu a rozsah nevhodné, e.uveřejňovat skutečně uhrazenou cenu veřejné zakázky, není-li to s ohledem na povahu a  zakázky nevhodné. *========================================================================================= * Čl. 5 - Zásada rovného zacházení *========================================================================================= 1.Zadavatel v průběhu zadávání (veřejné) zakázky, resp. již od okamžiku přípravy řízení, p stejným způsobem ke všem dodavatelům, kteří mohou podat či podávají nabídky. 2.K dodržení této zásady proto zadavatel v souvislosti s přípravou řízení definuje jeho př tak, aby všichni dodavatelé předem věděli, jak bude řízení probíhat (tedy např. bude-li zájemců a z jakého důvodu, jaké jsou přesné podmínky pro toto omezování, které musí doda případně jakým způsobem bude probíhat hodnocení nabídek atp.). *========================================================================================= * Čl. 6 - Zásada zákazu diskriminace *========================================================================================= 1.V průběhu zadávání (veřejné) zakázky zadavatel postupuje vždy tak, aby jeho jednáním ned k neodůvodněné diskriminaci žádného z dodavatelů. Zadavatel vymezením zadávacích podmíne diskriminuje tu část dodavatelů, kteří zadávací podmínky nemohou splnit, a proto se nemo zadávacího řízení. Veškeré podmínky omezovacího charakteru (požadavky na kvalifikaci, ob jiná smluvní ustanovení) však musí podstatným způsobem souviset s předmětem veřejné zaká je tedy oprávněn stanovit přesné podmínky pro účast v řízení, nesmí však uzavírat přístu dodavatelům z důvodů, které podstatným způsobem nesouvisejí s předmětem veřejné zakázky. 2.Zásadu zákazu diskriminace zadavatel důsledně uplatňuje nejen ve vztahu k dodavatelům se podnikání či bydlištěm na území ČR, ale rovněž ve vztahu k zahraničním dodavatelům. Za p diskriminace však nelze považovat používání českého jazyka v rámci zadávacího řízení. *========================================================================================= * Čl. 7 - Ostatní zásady *========================================================================================= 1.Smyslem zadání veřejné zakázky je zajistit statek, který zadavatel skutečně potřebuje pr plnění svých úkolů tak, aby uspokojil jeho potřebu (účelnost) zpravidla za co nejnižší c (hospodárnost), respektive za nejnižší cenu připadající na jednotku užitečnosti (efektiv podstatě se jedná o to, aby zadavatel se svěřenými prostředky ekonomicky a smysluplně na 2.Účelností se rozumí takové použití veřejných prostředků, které zajistí optimální míru do plnění stanovených úkolů. Jde tedy o vztah mezi zamýšlenými cíli a skutečnými dopady vyk (zda byla uspokojena potřeba, která danou činnost vyvolala). 3.Zadavatel postupuje účelně tím, že vždy: a.stanoví měřitelné cíle, které jsou nezbytné pro uspokojení vybraných potřeb, b.stanoví kritéria pro posouzení, zda bylo stanovených cílů dosaženo, c.zadavatelem vykonávané činnosti přispívají k naplnění stanovených cílů, d.zadavatel dosáhne stanovených cílů. 4.V přípravné fázi veřejné zakázky zadavatel naplňuje zásadu účelnosti zejména prostřednic vymezení předmětu veřejné zakázky, případně technických podmínek, a obchodních podmínek. 5.Hospodárností se rozumí takové použití veřejných prostředků k zajištění plnění úkolů, př co nejnižšímu vynaložení svěřených prostředků a zároveň je dodržena odpovídající kvalita Jinými slovy jde o minimalizaci nákladů (finanční, lidské, věcné) na plnění svěřených úk zároveň také dodržena požadovaná kvalita vykonávaných úkolů. Dodržení hospodárného postu pokud jsou finanční prostředky vynaloženy na činnosti, které nepřispívají k dosahování s 6.Při sledování kritéria hospodárnosti musí zadavatel brát v potaz nejen náklady prvotní ( i provozní. Jejich součet (po zohlednění časové hodnoty peněz) je možné označit za nákla 7.Efektivností se rozumí takové použití veřejných prostředků, kterým se dosáhne nejvýše mo kvality a přínosu plněných úkolů ve srovnání s objemem prostředků vynaložených na jejich tak o vztah mezi vstupem (náklady) a výstupem (zboží, služby či jiná činnost). Efektivno optimalizaci zdrojů využitých k zajištění plnění úkolů. 8.Při průzkumu trhu může zadavatel zjistit nedostatečný počet dodavatelů schopných uskuteč plnění. V tom případě může zadavatel přistoupit např. k rozdělení zakázky na několik čás 9.Zadavatel, v případě volby základního hodnotícího kritéria „ekonomická výhodnost“, vždy dílčí hodnotící kritéria tak, aby vyjadřovala vztah užitné hodnoty a ceny. 10Zadavatel, i při zadání zakázky, na kterou nedopadá zákonný režim ZVZ, a tedy není potře písemnou smlouvu, v rámci transparentnosti a obezřetnosti vždy písemnou smlouvu uzavře, vyhotoví písemnou objednávku, pakliže to není zjevně nepřiměřené. 11Zadavatel s dodavateli komunikuje zpravidla písemně, a to za použití své datové schránky prostředky dálkové elektronické komunikace (e-mail), případně doporučenou poštou nebo el prostředky pro zadávání veřejných zakázek (elektronický nástroj a elektronické tržiště), vhodným doručením písemnosti. *========================================================================================= * Čl. 8 - Základní povinnosti veřejných zadavatelů podle ZVZ *========================================================================================= 1.Veřejná vysoká škola je veřejným zadavatelem ve smyslu § 2 odst. 2 písm. d) ZVZ. Jedná s jinou právnickou osobu, pokud byla založena či zřízena za účelem uspokojování potřeb veř zájmu. Tato právnická osoba disponuje na základě ZVŠ mimo jiné právní osobností. Univerzita jako veřejný zadavatel je povinna zajistit, aby v průběhu zadávacího řízení n k porušení základních zásad zadávacího řízení. 2.Fáze před zahájením zadávacího řízení Před samotným zahájením zadávacího řízení je zadavatel povinen stanovit předmět plnění v Při vymezení předmětu plnění je povinen postupovat tak, aby požadované plnění splňovalo a zároveň aby pro jeho plné využití neexistovaly objektivně předvídatelné překážky ani d finanční náklady. Poté je zadavatel povinen stanovit předpokládanou hodnotu veřejné zakázky, a to na zákla informací o zakázkách stejného či podobného předmětu plnění, případně stanoví předpoklád na základě údajů a informací získaných průzkumem trhu. Při stanovení předpokládané hodno povinen sečíst předpokládané hodnoty obdobných, spolu souvisejících plnění, která hodlá v průběhu jednoho účetního období. Zadavatel je rovněž povinen sečíst předpokládané hodn plnění, která tvoří logické součásti jednoho funkčního celku. Následně je zadavatel povi zadávacího řízení. Tímto ustanovením není dotčeno ustanovení čl. 22 tohoto opatření. 3.Oznámení o zahájení zadávacího řízení/Výzva k podání nabídek U zakázek zadávaných podle ZVZ zadavatel postupuje podle odstavců 3 až 7 tohoto článku, konkrétní typ zadávacího řízení nestanoví jinak. Zadavatel je povinen vypracovat kompletní zadávací podmínky, včetně zadávací dokumentace dokumentace je soubor dokumentů vymezujících předmět veřejné zakázky v podrobnostech nez zpracování nabídky. Zadavatel je povinen stanovit požadavky na zpracování nabídkové ceny tak, aby nabídková jednotlivých uchazečů obsahovala veškeré náklady na splnění zakázky. Dále je zadavatel p hodnotící kritéria a uvést, jakým způsobem je bude vyhodnocovat. Při hodnocení nabídek v zadavatel není oprávněn nabídky hodnotit podle jiných kritérií než těch, která uvedl v z podmínkách. Zadavatel je dále povinen stanovit lhůtu pro podání nabídek. Při stanovení lhůty pro pod zadavatel povinen zohlednit předmět zakázky. 4.Proces po zahájení zadávacího řízení Pokud je zadavateli doručena písemná žádost o dodatečné informace k zadávacím podmínkám lhůtě, je zadavatel povinen dodatečné informace včetně přesného znění žádosti odeslat vš a současně bezodkladně uveřejnit na svém profilu. V případě, že jsou v průběhu lhůty pro změněny podmínky zadávacího řízení, je zadavatel povinen tuto změnu sdělit všem zájemcům lhůtu pro podání nabídek v souladu se ZVZ a současně tuto změnu uveřejnit na profilu zad poskytování dodatečných informací zadavatel postupuje podle § 49 ZVZ. Při změně zadávací zadavatel postupuje podle § 40 odst. 3 ZVZ. 5.Průběh zadávacího řízení po uplynutí lhůt pro podání nabídek Pro otevírání obálek s nabídkami ustanoví zadavatel komisi, která musí mít alespoň 3 čle vede evidenci doručených nabídek s vyznačením data a času doručení. Zadavatel ani komise obálku před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Otevírání obálek musí být zahájeno ihned lhůty pro podání nabídek. Poté probíhá kontrola nabídek všech uchazečů podle § 71 odst. nabídka nevyhoví požadavkům podle § 71 odst. 7 ZVZ, tak musí být bezodkladně vyřazena ze řízení. 6.Posouzení kvalifikace a posouzení a hodnocení nabídek Pro posouzení kvalifikace, pakliže se kvalifikace posuzuje, a hodnocení nabídek je zadav povinen ustanovit komisi pro hodnocení nabídek o minimálně 5 členech. Nabídky, které byl včas a jsou úplné, postupují do fáze posouzení splnění kvalifikačních požadavků. O tomto kvalifikace je zadavatel povinen vypracovat protokol. Nabídky jsou dále posuzovány z hlediska přijatelnosti nabídky. Jestliže je nabídka shled nejasná, může hodnotící komise požádat uchazeče o písemné vysvětlení nabídky. Tímto způs doplňovat či měnit nabízené plnění, nabídkovou cenu nebo skutečnosti rozhodné pro hodnoc které nebyly vyřazeny, poté postupují do fáze hodnocení nabídek. Hodnocení nabídek provede hodnotící komise podle hodnotících kritérií dle zadávacích pod posouzení a hodnocení nabídek sepisuje hodnotící komise protokol. Zadavatel poté rozhodn nejvhodnější nabídky samostatným písemným rozhodnutím podle výsledku hodnocení nabídek n zadavatele na protokolu a souhlasem s výsledkem hodnocení. Ostatním uchazečům rozešle oz nejvhodnější nabídky. 7.Uzavření smlouvy Zadavatel zásadně uzavře písemnou smlouvu s uchazečem, jehož nabídka byla vybrána jako n to až po uplynutí lhůt pro podání námitek, je-li možné tyto námitky podat. Písemná smlou obsahem odchýlit od zadávacích podmínek ani od nabídky vybraného uchazeče. Odmítne-li vy uzavřít se zadavatelem smlouvu nebo neposkytne-li řádnou součinnost, může uzavřít zadava s uchazečem, který se umístil jako druhý v pořadí. Stejný postup se uplatní, odmítne-li v pořadí uzavřít se zadavatelem smlouvu nebo neposkytne-li řádnou součinnost. Zadavatel poté bez zbytečného odkladu písemně oznámí informaci o uzavření smlouvy uchaze bylo možné uzavřít smlouvu, pokud ZVZ tuto povinnost výslovně stanovuje. 8.Realizace veřejné zakázky Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu smlouvy, kterou uzavřel s vybraným uchazečem, t která by rozšířila předmět zakázky, za použití v původním zadávacím řízení umožnila účas dodavatelů, případně mohla ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky, nebo měnila ekonomickou smlouvy ve prospěch vybraného uchazeče. 9.Přiměřenost Základní povinnosti veřejných zadavatelů podle ZVZ ve smyslu tohoto článku je nutné apli podle povahy veřejné zakázky (nelze je bez dalšího aplikovat např. na všechny veřejné za rozsahu). *========================================================================================= * Čl. 9 - Závěrečná ustanovení *========================================================================================= Základní principy zadávání veřejných zakázek je nutné vykládat zejména s ohledem na význam při zadání veřejné zakázky a pletich při zadávání veřejných zakázek, jak jej pojímá tr. zá se zohledněním principů čestného a poctivého jednání zadavatele jako právnické osoby a obe zvyklostem v dané konkrétní oblasti. ****************************************************************************************** * HLAVA DRUHÁ - Základní pravidla zadávání veřejných zakázek ****************************************************************************************** *========================================================================================= * ČÁST PRVNÍ - Obecná ustanovení *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 10 - Předmět úpravy ------------------------------------------------------------------------------------------ Tato hlava tohoto opatření stanoví postup při zadávání veřejných zakázek na univerzitě. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 11 - Definice pojmů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel – Pro účely tohoto opatření je veřejným zadavatelem Univerzita Karlova, IČO 00 sídlem Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1. Tímto ustanovením není dotčeno právo orgánů fak součástí univerzity rozhodovat nebo jednat jménem veřejné vysoké školy ve věcech dle ust odst. 1 ZVŠ a dle čl. 49 Statutu. Za zadavatele jedná osoba uvedená v čl. 13 odst. 1 toh případně v čl. 16 odst. 4 tohoto opatření. 2.Dodavatel – Fyzická nebo právnická osoba, která dodává zboží, poskytuje služby nebo prov práce. 3.Uchazeč – Dodavatel, který podal nabídku v zadávacím či výběrovém řízení. 4.Nadlimitní veřejná zakázka – Veřejná zakázka dle § 12 odst. 1 ZVZ. 5.Podlimitní veřejná zakázka – Veřejná zakázka dle § 12 odst. 2 ZVZ. 6.Veřejná zakázka malého rozsahu – Veřejnou zakázkou malého rozsahu se rozumí veřejná zaká předpokládaná hodnota nedosáhne v případě veřejné zakázky na dodávky nebo veřejné zakázk 2.000.000,- Kč bez DPH nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce 6.000.000,- Kč b v části třetí druhé hlavy tohoto opatření jen „zakázka“). 7.Zadávací řízení – Zadávacím řízením se rozumí závazný procesní postup zadavatele při zad zakázky stanovený ZVZ a tímto opatřením, jehož účelem je zadání veřejné zakázky malého r podlimitní veřejné zakázky nebo nadlimitní veřejné zakázky, a to až do uzavření smlouvy zadávacího řízení. Zahrnuje zejména následující fáze – odeslání či zveřejnění zadávacích přijímání nabídek, otevírání obálek (nabídek), posouzení kvalifikace a posouzení a hodno rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, uzavření smlouvy případně zrušení zadávacího ř 8.Výběrové řízení – Jedná se o užší pojem než zadávací řízení a používá se u zadávání veře malého rozsahu. Výběrovým řízením se tedy rozumí závazný procesní postup zadavatele stan opatření, jehož účelem je zadání veřejné zakázky malého rozsahu, a to až do uzavření sml zrušení výběrového řízení. Fáze výběrového řízení se shodují s fázemi zadávacího řízení. 9.Příprava veřejné zakázky – Fáze před zadávacím či výběrovým řízením, v níž se zejména an zadavatele zohledněná v návrhu zadávací dokumentace včetně technické specifikace z hledi rozsahu, času pořízení, efektivnosti, hospodárnosti, účelnosti a stanovuje se předpoklád veřejné zakázky. 10Věstník veřejných zakázek – Část Informačního systému o veřejných zakázkách, která zabez uveřejňování informací o veřejných zakázkách. 11Profil zadavatele – Elektronický nástroj definovaný v § 17 písm. w) ZVZ. 12Elektronické tržiště – Webová aplikace, která umožňuje elektronické zadávání zakázek, sy elektronických tržišť upravuje usnesení vlády č. 343 ze dne 10. 5. 2010. 13Písemně – Pro účely tohoto opatření se písemnou formou rozumí listinná nebo elektronická emailové či obdobné komunikace, přičemž elektronický podpis není povinnou náležitostí. 14Další součásti – Dalšími součástmi univerzity mohou být vysokoškolské ústavy, jiná praco vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost nebo pr informačních služeb, dále účelová zařízení pro kulturní a sportovní činnost, pro ubytová zejména členů akademické obce nebo k zajišťování provozu školy. Seznam dalších součástí organizačním řádu univerzity (Příloha č. 2 Statutu). 15Příkazcem operace – se rozumí vedoucí organizace (fakulty, rektorátu nebo součásti) nebo zaměstnanci jím pověření k nakládání s veřejnými prostředky organizace. 16Správce rozpočtu – je vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpo (fakulty, rektorátu nebo součásti) nebo jiný zaměstnanec pověřený správou rozpočtu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 12 - Zadávání veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při zadávání veřejných zakázek na univerzitě se postupuje podle tohoto opatření, v soula řádem ČR, zejména s platným ZVZ, v souladu s předpisy upravujícími nakládání s rozpočtov (např. vyhláška č. 560/2006 Sb., o účasti státního rozpočtu na financování programů repr a v souladu s pravidly příslušných dotačních programů, pokud je veřejná zakázka z těchto financována. 2.Dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zá znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 320/2001 Sb.“), musí zadavatel při nakládá prostředky dodržovat pravidla hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti. 3.U veřejné zakázky financované zcela nebo zčásti z programového financování státního rozp zadávací řízení až poté, co správce programu v souladu s vyhláškou č. 560/2006 Sb., o úč rozpočtu na financování programů reprodukce majetku, registruje akci (projekt) v informa stanoví podmínky účasti státního rozpočtu pro další přípravu, zadání a realizaci akce (p případně po splnění jiných nebo dalších podmínek stanovených správcem programu. 4.Zadávání jednotlivých veřejných zakázek realizují příslušné fakulty, rektorát a další so potřeby, nebo ke splnění úkolů, které jsou jim svěřeny. 5.Fakulty, rektorát a další součásti mají vyčleněné samostatné peněžní prostředky sloužící veřejných zakázek. Jsou samostatně odpovědné za zadávání takových veřejných zakázek, nez zadávací řízení, rozhodují o výběru nejvhodnější nabídky a uzavírají smlouvy na plnění v 6.V jednotlivých případech může rektor stanovit, že veřejná zakázka bude zadávána jako cel Veřejné zakázky s  celouniverzitním dopadem zadává zpravidla rektorát, přípravou veřejné jejím zadáním může být pověřena fakulta nebo další součást. U celouniverzitních veřejnýc všichni zadavatelé v rámci univerzity povinnost sčítat předpokládané hodnoty případných zadávaných veřejných zakázek se stejným či obdobným plněním. 7.Povinností odpovědných pracovníků podílejících se na přípravě a zpracování veřejné zakáz kvalifikovaně s přihlédnutím ke všem okolnostem a technickým podmínkám, o jakou veřejnou z hlediska členění obsaženého v ZVZ, se jedná a v případě pochybností nebo nejasností za zakázku z důvodu opatrnosti přísnějším postupem (podle ZVZ); to platí zejména u veřejnýc financovaných ze zdrojů Evropské unie. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 13 - Jednání za univerzitu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ve věcech zadávání veřejných zakázek univerzitu zastupuje a za ni rozhoduje: a.rektor vždy v rozsahu čl. 49 písm. a) Statutu, tedy zejména u veřejných zakázek, na je dochází: i.k právním úkonům, kterými zadavatel hodlá nabýt nebo převést nemovité věci, iik právním úkonům, kterými zadavatel hodlá nabýt nebo převést movité věci, jejichž ce pětisetnásobek částky, od níž jsou věci považovány podle zvláštního předpisu za hmot jakož i ve věcech, které si svým opatřením vyhradí; b.děkan, případně tajemník fakulty, respektive ředitel další součásti, o níž je v organi univerzity stanoveno, že je jí svěřen výkon správy majetku, v rozsahu čl. 49 Statutu, nebo další součást náklad veřejné zakázky ze svých finančních zdrojů; c.děkan, případně tajemník fakulty, respektive ředitel další součásti nebo jiná osoba, p rektor písemným zmocněním, ve věcech vyhrazených rektorovi pod písm. a. tohoto odstavc d.kvestor ve věcech, které nejsou vyhrazeny osobám uvedeným v písm. a. b. a c. tohoto od 2.Ve věcech, kde se vyžaduje předchozí souhlas Správní rady Univerzity Karlovy dle § 15 ZV návrh smlouvy ještě před zahájením zadávání veřejné zakázky, na jejímž základě má být př uzavřena, předložen k předběžnému projednání Akademickému senátu Univerzity Karlovy a Sp Univerzity Karlovy. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 14 - Zadávající útvar ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadávajícím útvarem je útvar fakulty, rektorátu nebo další součásti, v jehož působnosti dodávek, služeb nebo stavebních prací, které mají být předmětem veřejné zakázky, nebo kt z veřejné zakázky potřebuje pro zajištění svých úkolů. 2.Zadávající útvar musí mít zajištěno financování veřejné zakázky. 3.Zadávající útvar odpovídá zejména za stanovení věcných a odborných parametrů zadávacích ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 15 - Pracoviště veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pracovišti veřejných zakázek v rámci fakult a dalších součástí jsou oddělení veřejných z obdobné útvary nebo pracovníci, kteří mají ve své působnosti přípravu, organizaci či adm veřejných zakázek v rámci fakult a dalších součástí. 2.Pracovištěm veřejných zakázek je v rámci rektorátu odbor veřejných zakázek, který metodi koordinuje činnost zadávajících útvarů v zadávacím řízení. Pro útvary rektorátu zajišťuj organizaci a administraci veřejných zakázek. Odbor veřejných zakázek dále zajišťuje meto poradenskou činnost pro fakulty a součásti univerzity v oblasti veřejných zakázek, 3.Pracoviště veřejných zakázek zajišťuje v součinnosti se zadávajícím útvarem přípravu, or a administraci veřejných zakázek. 4.Pracoviště veřejných zakázek odpovídá zejména za soulad zadávacích podmínek a procesního zadávání veřejných zakázek se ZVZ a tímto opatřením. 5.Konkrétní vztahy mezi zadávajícími útvary a pracovišti veřejných zakázek stanoví pro jed a další součásti příslušný vedoucí pracovník uvedený v čl. 13 odst. 1 písm. b. tohoto op rektorát a součásti, jejichž ředitelům není svěřen výkon správy majetku, kvestor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 16 - Záměr veřejné zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 13 tohoto opatření vždy schvalují před zahájením zadáva „Záměr veřejné zakázky“ (dále jen „záměr“). Základní náležitosti tohoto záměru jsou stan č. 1 tohoto opatření. 2.Bez schválení záměru není zadávající útvar oprávněn zahájit zadávací řízení. 3.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 13 tohoto opatření vždy rozhodují o výběru nejvhodnější (návrhu), o zrušení zadávacího řízení (soutěže o návrh) a uzavírají smlouvu. 4.Další úkony v zadávacím řízení jsou oprávněni činit a schvalovat vedoucí zadávajících út vedoucí pracovišť veřejných zakázek. 5.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 13 tohoto opatření jsou vždy oprávněni vyhradit si schv kteréhokoli úkonu v rámci zadávacího řízení, případně si vyhradit rozhodování o všech úk zakázce. 6.Ustanovení odst. 1 až 3 tohoto článku platí pro veřejné zakázky s předpokládanou hodnoto Kč bez DPH. Tím není dotčeno ustanovení odst. 7 tohoto článku. 7.U zadávání veřejných zakázek s předpokládanou hodnotou do 400.000,- Kč bez DPH, které bu zadávány pomocí jakéhokoliv formalizovaného zadávacího řízení, musí si zadávající útvar zadávacího řízení vyžádat písemný souhlas příkazce operace a správce rozpočtu. I v tomto možné pro získání uvedeného písemného souhlasu použít znění „Záměru veřejné zakázky“ uve č. 1 tohoto opatření. *========================================================================================= * ČÁST DRUHÁ - Zadávání podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 17 - Zadávání podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ Při zadávání podlimitních veřejných zakázek (od 2.000.000,- Kč do 5.244.000,- Kč bez DPH p služby a od 6.000.000,- Kč do 131.402.000,- Kč bez DPH pro stavební práce) a nadlimitních (od 5.244.000,- Kč bez DPH pro dodávky a služby a od 131.402.000,- Kč bez DPH pro stavební postupuje podle ZVZ, s výjimkou případů uvedených v ust. § 18 ZVZ, kdy zadavatel není povi zakázky podle ZVZ zadávat. *========================================================================================= * ČÁST TŘETÍ - Pravidla pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu *========================================================================================= (veřejné zakázky do 2.000.000,- Kč bez DPH pro dodávky a služby a do 6.000.000,- Kč bez DP práce) ------------------------------------------------------------------------------------------ DÍL PRVNÍ - Obecná ustanovení pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 18 - Zakázky podléhající pravidlům pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je povinen zadávat zakázky postupy upravenými v této třetí části hlavy druhé t při zadání veřejné zakázky malého rozsahu. Postupy upravenými v třetí části hlavy druhé však není povinen zadávat veřejné zakázky malého rozsahu, které splňují podmínky pro pou z působnosti zákona stanovené v § 18 odst. 1 až 4 ZVZ či pro použití jednacího řízení be § 23 ZVZ a zakázky zadávané na základě rámcové smlouvy. 2.Postup při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu s předpokládanou hodnotou do 400.00 veřejných zakázek na dodávky a služby a do 2.000.000,- Kč bez DPH u veřejných zakázek na je upraven v čl. 19 tohoto opatření. 3.Postup při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu s předpokládanou hodnotou od 400.00 2.000.000,- Kč bez DPH pro dodávky a služby a od 2.000.000,- do 6.000.000,- Kč bez DPH p práce je upraven v čl. 20 až čl. 32 tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ DÍL DRUHÝ - Postup při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu do 400.000,- kč bez dph p služby a do 2.000.000,- kč bez dph pro stavební práce ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 19 - Veřejné zakázky malého rozsahu do 400.000,- Kč bez DPH pro dodávky a služby a do bez DPH pro stavební práce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel není u veřejných zakázek malého rozsahu s předpokládanou hodnotou do 400.000,- veřejných zakázek na dodávky a služby a do 2.000.000,- Kč bez DPH u veřejných zakázek na povinen postupovat dle úpravy v třetí části hlavy druhé tohoto opatření s výjimkou postu v tomto článku. 2.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku s předpokládanou hodnotou do 100.000,- veřejných zakázek na dodávky a služby a do 200.000,- Kč bez DPH u veřejných zakázek na s zejména: a.běžným nákupem placeným v hotovosti nebo platební kartou či přímou objednávkou k plněn b.výzvou jednomu dodavateli k předložení cenové nabídky s vymezením požadovaného plnění, dalšími podmínkami plnění, pokud nemá již zadávající útvar aktuální cenovou nabídku k  c.na elektronickém tržišti. 3.Zadavatel obvykle realizuje veřejnou zakázku s předpokládanou hodnotou od 100.000,- Kč b 400.000,- Kč bez DPH u veřejných zakázek na dodávky a služby a s předpokládanou hodnotou bez DPH do 2.000.000,- Kč bez DPH u veřejných zakázek na stavební práce: a.v uzavřené výzvě, nebo b.na elektronickém tržišti. 4.V uzavřené výzvě u veřejných zakázek s předpokládanou hodnotou od 100.000,- Kč bez DPH d Kč bez DPH u dodávek a služeb a s předpokládanou hodnotou od 200.000,- Kč bez DPH do 2.0 bez DPH u stavebních prací vyzývá zadavatel písemnou výzvou nejméně 3 dodavatele k podán Zadavatel vyzve pouze takové dodavatele, o kterých má informace, že jsou způsobilí požad poskytnout. Zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh dodavatelů, není-li to odůvod plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběro 5.Zadavatel vyzve k podání nabídky nižší počet dodavatelů, než jaký je stanoven v odstavci článku, pokud nelze z objektivních důvodů tento počet dodržet (např. existuje pouze jedi předmětu veřejné zakázky, jsou naplněny okolnosti dle § 23 odst. 4 písm. a) ZVZ, nebo js okolnosti dle § 23 odst. 7 ZVZ apod.), nebo pokud je použití tohoto způsobu z jiných dův O této skutečnosti vyhotoví zadavatel písemný záznam, který obsahuje odůvodnění oslovení dodavatelů. 6.Konkrétní postupy pro zadávání zakázek malého rozsahu s předpokládanou hodnotou do 400.0 u veřejných zakázek na dodávky a služby a do 2.000.000,- Kč bez DPH u veřejných zakázek práce stanoví pro jednotlivé fakulty a další součásti příslušný vedoucí pracovník uveden odst. 1 písm. b. tohoto opatření a pro rektorát a součásti, jejichž ředitelům není svěře majetku, kvestor, a to v souladu s tímto článkem. 7.Pro lepší informaci zadavatelů jsou hranice mezi jednotlivými zadávacími postupy znázorn 2. ------------------------------------------------------------------------------------------ DÍL TŘETÍ - Postup při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu od 400.000,- kč do 2.000. pro dodávky a služby a od 2.000.000,- kč do 6.000.000,- kč bez DPH pro stavební práce ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 20 - Druhy zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zakázka je realizována na základě písemné smlouvy nebo písemné objednávky mezi zadavatel či více dodavateli, jejímž předmětem je úplatné poskytnutí dodávek či služeb nebo úplatn stavebních prací. 2.Zakázky se podle předmětu dělí na zakázky na dodávky, zakázky na služby nebo zakázky na 3.Zakázkou na dodávky je zakázka, jejímž předmětem je pořízení věci (zboží) formou koupě, splátky, nájmu nebo pachtu zboží nebo nájmu nebo pachtu zboží s právem následné koupě (l zakázku na dodávky lze považovat poskytnutí služby nebo stavebních prací spočívající v u či uvedení zboží (viz předchozí věta), do provozu, nejedná-li se o zhotovení stavby, pok nejsou základním účelem zakázky, avšak jsou nezbytné ke splnění zakázky na dodávky. 4.Zakázkou na stavební práce je zakázka, jejímž předmětem je a.provedení stavebních prací, které se týkají některé z činností uvedených v příloze č. b.provedení stavebních prací podle písm. a. a s nimi související projektová nebo inženýr c.zhotovení stavby, která je výsledkem stavebních nebo montážních prací, případně i souv projektové či inženýrské činnosti, a která je jako celek schopna plnit samostatnou eko technickou funkci. 5.Zakázkou na stavební práce je též zakázka, jejímž předmětem je vedle plnění podle odst. rovněž poskytnutí dodávek či služeb nezbytných k provedení předmětu zakázky dodavatelem. 6.Za zakázku na stavební práce se považují rovněž stavební práce pořizované s využitím zprostředkovatelských nebo podobných služeb, které zadavateli poskytuje jiná osoba. 7.Zakázkou na služby je zakázka, která není zakázkou na dodávky nebo stavební práce. Zakáz také zakázka, jejímž předmětem je kromě poskytnutí služeb rovněž: a.poskytnutí dodávky dle odst. 3 tohoto článku, pokud předpokládaná hodnota poskytovanýc vyšší než předpokládaná hodnota poskytované dodávky nebo b.provedení stavebních prací podle odst. 4 až 6 tohoto článku, pokud tyto stavební práce základním účelem zakázky, avšak jejich provedení je nezbytné ke splnění zakázky na slu ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 21 - Stanovení předmětu zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel stanoví předmět jedné zakázky tak, aby předmětem jedné zakázky byla: a.všechna plnění, jejichž předměty plnění tvoří jeden funkční celek nebo b.všechna obdobná a spolu související plnění, přičemž související plnění jsou ta, která věcně a časově souvisí. 2.Při určení předmětu zakázky není přípustné uvádět v zadávacích podmínkách požadavky nebo obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení zboží a služeb, která p osobu, popřípadě její organizační složku za příznačná, patenty na vynálezy, užitné vzory vzory, ochranné známky nebo označení původu, pokud by to vedlo ke zvýhodnění nebo vylouč uchazečů nebo určitých výrobků. Takový odkaz lze výjimečně připustit, pokud: a.by, bez jeho použití, nebylo možné dostatečně přesně a srozumitelně určit předmět zaká však zároveň musí v zadávacích podmínkách výslovně umožnit pro plnění zakázky použití kvalitativně a technicky obdobných řešení nebo b.se jedná o zakázky na stavební práce, pouze pokud nepovede k neodůvodněnému omezení ho soutěže, zadavatel v takovém případě vždy výslovně umožní pro plnění veřejné zakázky p kvalitativně a technicky obdobných řešení nebo c.by bylo pořizované plnění nekompatibilní s již používanými zařízeními či systémy a jeh by provozu zadavatele působilo mimořádné obtíže. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 22 - Stanovení předpokládané hodnoty zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Předpokládanou hodnotou zakázky se rozumí předpokládaná výše peněžitého závazku vyplývaj zadavatele z plnění zakázky. Zadavatel je povinen předpokládanou hodnotu zakázky stanovi postupu ve výběrovém řízení před jeho zahájením. Při stanovení předpokládané hodnoty zak rozhodná cena bez DPH, a to cena ke dni zahájení výběrového řízení (např. internetová re základě zkušenosti s pořízením přístroje v předchozím období na fakultě, ve věstníku veř ve formuláři Oznámení o zadání zakázky u obdobného předmětu plnění zakázky, na základě z veřejného zadavatele, na profilech zadavatelů apod.). 2.Při stanovení předpokládané hodnoty zakázky zadavatel vychází z údajů a informací o zaká nebo obdobného předmětu plnění, nebo údajů a informací získaných průzkumem trhu s požado nebo informací získaných jiným vhodným způsobem. 3.V případě, že zadavatel má v úmyslu uzavřít smlouvu na dobu neurčitou nebo na dobu, její nelze přesně vymezit, je povinen stanovit předpokládanou hodnotu zakázky na základě před peněžitého závazku za 48 měsíců. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 23 - Dělení předmětu zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel nesmí rozdělit předmět zakázky tak, aby tím došlo ke snížení předpokládané hod finanční limity stanovené v tomto opatření a k zadání zakázky v jiném (mírnějším) druhu řízení, než jaký odpovídá celkové předpokládané hodnotě. 2.Při stanovení předpokládané hodnoty je zadavatel povinen sečíst předpokládané hodnoty ob souvisejících dodávek či služeb, které hodlá pořídit v průběhu jednoho účetního období. dodávky nebo služby, jejichž jednotková cena je v průběhu jednoho účetního období proměn tyto dodávky nebo služby pořizuje opakovaně podle svých aktuálních potřeb (např. občerst hmoty a letenky). 3.Zadavatel není povinen sčítat předpokládané hodnoty zakázek, které budou pořizovány „nah aktuálních potřeb zadavatele a které nelze objektivně dopředu vůbec předvídat (např. zak v krajně naléhavých případech jako důsledek nepředvídatelných poškození a zničení určitý hodnot apod.). ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 24 - Zadání dodatečných stavebních prací nebo služeb ------------------------------------------------------------------------------------------ Dodatečné zakázky na služby či stavební práce, jejichž potřeba vznikla v důsledku okolnost zadavatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat a které jsou nezbytné pro provedení zakázky na služby či stavební práce, může zadavatel zadat tyto dodatečné práce stávajícímu za předpokladu, že dodatečné stavební práce nebo dodatečné služby nemohou být technicky ne odděleny od původní zakázky, pokud by toto oddělení způsobilo závažnou újmu zadavateli, ne toto oddělení technicky či ekonomicky možné, jsou dodatečné stavební práce nebo dodatečné nezbytné pro dokončení předmětu původní zakázky a zároveň celkový rozsah dodatečných stave dodatečných služeb nepřekročí 30 % ceny původní zakázky. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 25 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel může zadat zakázku: a.v otevřené výzvě nebo b.v uzavřené výzvě nebo c.na elektronickém tržišti. 2.V otevřené výzvě oznamuje zadavatel oznámením výběrového řízení neomezenému počtu dodava zadat zakázku v tomto výběrovém řízení; oznámení otevřené výzvy je výzvou k podání nabíd Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabí a.na profilu zadavatele nebo b.ve věstníku veřejných zakázek nebo c.na webových stránkách příslušného dotačního programu a na webových stránkách zadavatel program stanoví tuto povinnost. 3.V uzavřené výzvě vyzývá zadavatel písemnou výzvou nejméně 5 dodavatelů k podání nabídky. vyzve pouze takové dodavatele, o kterých má informace, že jsou způsobilí požadované plně Zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh dodavatelů, není-li to odůvodněno předmět zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového ří 4.Zadavatel vyzve k podání nabídky nižší počet dodavatelů, než jaký je stanoven v odstavci článku, pokud nelze z objektivních důvodů tento počet dodržet (např. existuje pouze jedi předmětu veřejné zakázky, jsou naplněny okolnosti dle § 23 odst. 4 písm. a) ZVZ, nebo js okolnosti dle § 23 odst. 7 ZVZ apod.). O této skutečnosti vyhotoví zadavatel písemný záz obsahuje odůvodnění oslovení nižšího počtu dodavatelů. 5.Umožňuje-li to předmět zakázky, může zadavatel zadat zakázku na elektronickém tržišti. V postupuje dle čl. 34 tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 26 - Zadávací podmínky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Součástí oznámení otevřené výzvy, oznámení uzavřené výzvy nebo informací uveřejněných na tržišti (dále jen „oznámení výběrového řízení“) musí být základní informace o zakázce a řízení. Oznámení výběrového řízení musí obsahovat alespoň tyto údaje: a.Identifikační údaje zadavatele; b.Název zakázky; c.Druh zakázky (dodávky, služby nebo stavební práce); d.Předmět zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky; e.Doba a místo plnění zakázky; f.Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny; g.Podmínky a požadavky na zpracování nabídky, tj. jaké údaje týkající se předmětu zakázk realizace mají uchazeči v nabídkách uvést, aby mohl zadavatel posoudit soulad nabídky podmínkami, dále požadavek zadavatele na předložení návrhu smlouvy na realizaci zakázk návrh smlouvy součástí zadávacích podmínek; h.Lhůta a místo pro podání nabídky; i.Způsob jednání s uchazeči, pokud hodlá zadavatel s uchazeči jednat podle čl. 28 tohoto j.Základní hodnotící kritérium, kterým je i) ekonomická výhodnost nabídky, nebo ii) nejn cena; k.Způsob hodnocení dle hodnotících kritérií; l.Požadavky na varianty nabídek, pokud je zadavatel připouští; m.Poskytování dodatečných informací dle čl. 27 odst. 3 a 4 tohoto opatření. 2.Zadávací podmínky mohou dále obsahovat zejména: a.Požadavky na prokázání kvalifikace uchazeče, pokud zadavatel požadavky na kvalifikaci b.Obchodní podmínky, včetně platebních podmínek nebo závazný vzor smlouvy na plnění zaká c.Požadavky na specifikaci případných subdodavatelů (identifikační údaje) a věcné vymeze dodaného jejich prostřednictvím; d.Informaci o možnosti posuzovat nabídku z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny; e.Upozornění, že zadavatel je oprávněn nevybrat žádnou nabídku či zakázku zrušit. 3.Vzory smluv či obchodních podmínek stanoví pro jednotlivé fakulty a další součásti přísl pracovník uvedený v čl. 13 odst. 1 písm. b. tohoto opatření. Pro rektorát a součásti, je není svěřen výkon správy majetku, stanoví vzory kvestor. Fakulty a součásti jsou oprávně vzory stanovené kvestorem pro rektorát. 4.Pokud zadavatel v rámci uzavřené nebo otevřené výzvy přímo vyzývá dodavatele, činí tak v Zadavatel musí být schopen prokázat odeslání této výzvy všem vyzvaným dodavatelům. 5.Zadavatel komunikuje s dodavateli resp. uchazeči především písemně, tj. listinnou nebo e formou, včetně emailové či obdobné komunikace, přičemž elektronický podpis není povinnou Zadavatel však nesmí připustit podání nabídek prostřednictvím e-mailu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 27 - Lhůta pro podání nabídek a dodatečné informace k zadávacím podmínkám ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Lhůtu pro podání nabídek stanoví zadavatel vždy s ohledem na předmět zakázky v oznámení řízení stanovením konce lhůty pro podání nabídek. Lhůta stanovená podle tohoto opatření který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. 2.Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než 5 pracovních dnů. 3.Dodavatel je oprávněn po zadavateli požadovat písemně dodatečné informace k zadávacím po žádost musí být zadavateli doručena nejpozději: a.3 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podání zadavatelem stanovena na 5 pracovních dnů, b.4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podání zadavatelem stanovena v rozmezí 6 až 9 pracovních dnů, c.5 pracovních dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podá zadavatelem stanovena v rozmezí 10 až 14 pracovních dnů, d.6 pracovních dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podá zadavatelem stanovena na 15 či více pracovních dnů. Dodatečné informace může zadavatel poskytnout i bez předchozí žádosti. 4.Zadavatel odešle dodatečné informace k zadávacím podmínkám, případně související dokumen do: a.1 pracovního dne po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena na 5 pracovních dnů, b.2 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena v rozmezí 6 až 9 pracovních dnů, c.3 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena v rozmezí 10 až 14 pracovních dnů, d.4 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena na 15 či více pracovních dnů. 5.Zadavatel je povinen délku lhůty dle odstavce 3 a délku lhůty dle odstavce 4 uvést v ozn řízení. 6.Dodatečné informace, včetně přesného znění požadavku podle odstavce 3 tohoto článku, ode současně všem zájemcům, které vyzval v rámci uzavřené výzvy nebo uveřejní dodatečné info přesného znění žádosti stejným způsobem, jakým uveřejnil oznámení otevřené výzvy, případ k zadávací dokumentaci na elektronickém tržišti. 7.Provede-li zadavatel (prostřednictvím dodatečných informací) úpravy zadávacích podmínek, prodlouží lhůtu pro podání nabídek, a to podle povahy provedené úpravy. V případě takové zadávacích podmínek, která může rozšířit okruh možných dodavatelů, prodlouží zadavatel l okamžiku změny činila celou původní délku lhůty pro podání nabídek. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 28 - Jednání o nabídkách ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel si může v zadávacích podmínkách vyhradit, že o podaných nabídkách bude s uchaz takovém případě je v zadávací dokumentaci povinen uvést: a.způsob a zásady jednání s uchazeči o nabídkách, b.způsob výběru uchazečů pro další fáze jednání, rozhodne-li se zadavatel postupně omezo uchazečů podle odst. 8 tohoto článku, o jejichž nabídkách bude v jednotlivých fázích j 2.Po otevření obálek s nabídkami, po posouzení a hodnocení nabídek podle čl. 29 tohoto opa zadavatel písemně všem uchazečům, jejichž nabídky byly hodnoceny a kteří nebyli vyloučen výsledek hodnocení nabídek. Současně s oznámením o předběžném výsledku hodnocení nabídek uchazeče písemně vyzve k prvnímu jednání o nabídkách a uvede dobu, místo a jazyk jednání 3.Zadavatel je oprávněn jednat s uchazeči o všech podmínkách plnění obsažených v nabídkách podmínkách, které jsou předmětem hodnocení. Zadavatel není oprávněn v průběhu jednání o zadávací podmínky. 4.Zadavatel může jednáním o nabídkách pověřit hodnotící komisi, některé její členy či jino 5.Zadavatel není oprávněn v průběhu jednání o nabídkách sdělovat uchazečům údaje týkající jiného uchazeče bez předchozího souhlasu takového uchazeče, vyjma aktuální výše nabídkov číselných údajů rozhodných pro hodnocení. 6.Zadavatel může jednat o nabídkách se všemi uchazeči současně či odděleně. 7.Z každého jednání o nabídkách vyhotovuje zadavatel protokol s uvedením všech ujednání, k mít za následek změnu nabídky či návrhu smlouvy (dále jen "protokol z jednání"). Protoko podepisuje zadavatel a uchazeč či uchazeči, kteří se jednání o nabídkách účastnili. 8.Po ukončení každé fáze jednání o nabídkách stanoví zadavatel na základě výsledků jednání uchazečů. Pořadí uchazečů stanoví zadavatel na základě hodnotících kritérií, a to vždy z hodnotících kritérií. Zadavatel je povinen o stanovení pořadí uchazečů vyhotovit protoko výsledky hodnocení jednání o nabídkách, pořadí uchazečů a informaci o tom, se kterými uc jednáno v další fázi (dále jen „protokol o konečném výsledku hodnocení“). Protokol o kon hodnocení je zadavatel povinen odeslat všem uchazečům, s nimiž bylo jednání o nabídkách uskutečněno bez zbytečného odkladu. 9.Zadavatel může před zahájením jakékoliv fáze jednání o nabídkách oznámit uchazečům, že j fázi jednání o nabídkách; na této skutečnosti se také může zadavatel se všemi uchazeči k dohodnout. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 29 - Otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek provádí: a.zadavatel, resp. osoba oprávněná jednat za zadavatele dle čl. 13 odst. 1 tohoto opatře oprávněná činit úkony ve výběrovém řízení dle čl. 16 odst. 4 tohoto opatření; nebo b.osoba písemně pověřená zadavatelem (osobou oprávněnou jednat za zadavatele dle čl. 13 opatření, případně oprávněnou činit úkony ve výběrovém řízení dle čl. 16 odst. 4 tohot nebo c.hodnotící komise, která má alespoň 3 členy. 2.Složení hodnotící komise obvykle v součinnosti se zadávajícím útvarem navrhuje pracovišt zakázek a schvaluje vedoucí zadávajícího útvaru. Členem hodnotící komise je vždy nejméně pracoviště veřejných zakázek a nejméně jeden pracovník zadávajícího útvaru. Konkrétní zp hodnotící komise může stanovit pro jednotlivé fakulty a další součásti příslušný vedoucí uvedený v čl. 13 odst. 1 písm. b. tohoto opatření a pro rektorát a součásti, jejichž řed svěřen výkon správy majetku, kvestor. 3.Je-li to odůvodněno předmětem zakázky, musí mít osoba provádějící hodnocení nabídek nebo třetina členů hodnotící komise příslušnou odbornost ve vztahu k předmětu zakázky. 4.O otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek se pořizuje protokol obsahující rozhod týkající se posouzení a hodnocení nabídek: a.Seznam doručených nabídek, včetně identifikačních údajů uchazečů; b.Seznam uchazečů vyzvaných k doplnění/objasnění nabídky, pokud byli vyzváni; c.Seznam vyřazených nabídek a zdůvodnění vyřazení nabídek, pokud byly nějaké nabídky vyř d.Popis způsobu a odůvodnění hodnocení nabídek, pokud je základním hodnotícím kritériem výhodnost nabídky; e.Výsledek hodnocení. 5.Obálky nesmí být otevřeny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Otevírají se pouze ob lhůtě pro podání nabídek. 6.Otevřením nabídky podané v elektronické podobě se rozumí zpřístupnění jejího obsahu. Nab v elektronické podobě nesmí být zpřístupněny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Zp pouze nabídky podané ve lhůtě pro podání nabídek, podepsané zaručeným elektronickým podp 7.Osoby, které posuzují a hodnotí nabídky, nesmí být ve vztahu k zakázce a uchazečům podja zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se dozvědí v průběhu posouzení a hodnocení zahájením posouzení a hodnocení nabídek musí potvrdit svou nepodjatost a převzetí závazk formou čestného prohlášení. 8.Po otevření obálek provede zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba posouzení nab nabídek spočívá v posouzení, zda nabídky vyhověly zadávacím podmínkám. 9.Při posouzení nabídek zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba dále posuzuje, zda nabídka, která obsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu. 10Pokud zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba posoudí nabídkovou cenu uchazeče j nízkou, vyžádá si od uchazeče písemné zdůvodnění těch částí nabídky, které jsou pro výši podstatné. Po písemném zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny může být uchazeč přizvá účelem vysvětlení předloženého zdůvodnění. 11Neshledá-li zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba ani po písemném zdůvodnění m nízké nabídkové ceny uchazečem, ani po případném vysvětlení uchazečem, dostatečné důvody odůvodňovaly nabídnutí mimořádně nízké nabídkové ceny, musí být tato nabídka vyřazena. 12Jestliže je nabídka shledána nejasnou nebo neúplnou, může být uchazeč vyzván k jejímu do objasnění. Doplněním nebo objasněním nabídek nesmí být změněna nabídková cena a/nebo úda které jsou předmětem hodnocení. 13V případě, že uchazeč nabídku v dodatečné lhůtě nedoplní nebo neobjasní, případně zadava pozdní doplnění nebo objasnění, musí být tato nabídka vyřazena. 14Hodnocení nabídek provádí zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba podle hodnotíc uvedených v zadávacích podmínkách. Jako nejvhodnější nabídku vyhodnotí ekonomicky nejvýh nebo nabídku s nejnižší nabídkovou cenou. Hodnocení nabídek může být provedeno před jeji v takovém případě dojde k posouzení nabídky, která byla podána uchazečem, se kterým má b smlouva. Tato skutečnost je v takovém případě uvedena v protokolu dle odst. 4 tohoto člá 15Zadavatel rozhodne o novém posouzení a hodnocení nabídek, pokud zjistí, že hodnotící kom pověřená osoba porušila postup stanovený tímto opatřením. Pro nové posouzení a hodnocení může zadavatel ustanovit jinou hodnotící komisi nebo tímto pověřit jinou osobu, případně posouzení a hodnocení nabídek sám. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 30 - Uzavření smlouvy s dodavatelem ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V případě uzavírání smlouvy platí, že zadavatel je oprávněn uzavřít smlouvu (pokud není jinak) pouze s uchazečem, který podal vítěznou nabídku (dále jen „vybraný uchazeč“). V p vybraný uchazeč odmítne uzavřít smlouvu se zadavatelem nebo mu neposkytne dostatečnou so může uzavřít zadavatel smlouvu s uchazečem, který se umístil jako druhý v pořadí. Postup věty může zadavatel opakovat pro uchazeče, který se umístil na třetím místě v pořadí. Sm být uzavřena ve shodě s podmínkami výběrového řízení a vybranou nabídkou. Za nedostatečn je považována skutečnost, kdy vybraný uchazeč nereaguje žádným způsobem (tzn. v listinné elektronicky) na výzvy zadavatele. V případě, že uchazeč neposkytl zadavateli dostatečno doloží zadavatel tuto skutečnost písemně formou čestného prohlášení. 2.Zadavatel nesmí uzavřít smlouvu s uchazečem, a.pokud se na zpracování uchazečovy nabídky podílel zaměstnanec zadavatele či člen statu zadavatele, statutární orgán zadavatele, člen řídícího orgánu zadavatele, člen realiza projektu či osoba, která se na základě smluvního vztahu podílela na zadání předmětného řízení, b.resp. s uchazečem ve sdružení, který je zaměstnancem zadavatele či členem realizačního která se na základě smluvního vztahu podílela na zadání předmětného výběrového řízení, c.jehož subdodavatelem je zaměstnanec zadavatele, člen realizačního týmu či osoba, která smluvního vztahu podílela na zadání předmětného výběrového řízení. 3.Smlouva musí mít písemnou formu a musí obsahovat alespoň náležitosti uvedené v čl. 35 to 4.Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu práv a povinností vyplývajících ze smlouvy, kte plnění zakázky. Za podstatnou se považuje taková změna, která by a.rozšířila předmět zakázky, tím není dotčeno ustanovení čl. 24 tohoto opatření nebo b.za použití v původním výběrovém řízení umožnila účast jiných dodavatelů nebo c.za použití v původním výběrovém řízení mohla ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky nebo d.měnila ekonomickou rovnováhu smlouvy ve prospěch uchazeče. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 31 - Oznámení o výsledku výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.O výsledku výběrového řízení musejí být bez zbytečného odkladu informováni všichni uchaz podali nabídky ve lhůtě pro podání nabídek a jejichž nabídka nebyla vyřazena z výběrovéh Oznámení o výsledku výběrového řízení musí obsahovat min. následující informace: identif uchazečů, jejichž nabídka byla hodnocena, výsledek hodnocení nabídek, z něhož je zřejmé Tato informace musí být zaslána písemně, a to buď dopisem, nebo elektronicky (odeslání m zadavatel prokázat – dodejka, podací lístek, předávací protokol, emailovou doručenkou sp emailem apod.). 2.Pokud si to zadavatel v oznámení výběrového řízení vyhradil, může ve výběrovém řízení uv o výsledku výběrového řízení a případné oznámení o vyřazení nabídky stejným způsobem, ja výběrové řízení. V takovém případě se oznámení o výsledku výběrového řízení a případné o vyřazení nabídky považuje za doručené všem dotčeným zájemcům a všem dotčeným uchazečům o uveřejnění. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 32 - Zrušení výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn výběrové řízení zrušit, nejpozději však do uzavření smlouvy. O zru řízení je zadavatel povinen bezodkladně písemně informovat všechny uchazeče, kteří podal lhůtě pro podání nabídek. 2.V případě zrušení výběrového řízení v době běhu lhůty pro podávání nabídek, uveřejní zad o zrušení výběrového řízení stejným způsobem, jakým toto výběrové řízení zahájil. *========================================================================================= * ČÁST ČTVRTÁ - Společná ustanovení *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 33 - Centralizované zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Rektor je po projednání s fakultami a dalšími součástmi oprávněn určit komodity (dodávky které budou v rámci univerzity pořizovány či obměňovány centrálně. 2.Při pořizování či obměně komodit určených rektorem k centrálnímu nákupu postupuje zadáva v součinnosti s pracovištěm veřejných zakázek přiměřeně podle tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 34 - Veřejné zakázky zadávané prostřednictvím elektronického tržiště ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn pro zadávání veřejných zakázek ve vhodných případech využívat elek tržiště. 2.Přístup k elektronickému tržišti, administraci uživatelů, metodickou podporu a školení u zajišťuje odbor veřejných zakázek rektorátu. 3.U fakult a dalších součástí zadávají zakázky prostřednictvím elektronického tržiště prac zakázek. Pro jednotlivé fakulty a další součásti může stanovit příslušný vedoucí pracovn 13 odst. 1 písm. b) tohoto opatření jinak. U rektorátu zadává zakázky prostřednictvím el tržiště odbor veřejných zakázek. Konkrétní podmínky může stanovit kvestor. 4.Fakulty a další součásti si mohou prostřednictvím kvestora vyžádat pomoc odboru veřejnýc zadávání zakázek prostřednictvím elektronického tržiště. 5.Zadání veřejné zakázky na elektronickém tržišti provádí zadavatel podle pravidel elektro přičemž v takovém případě se ustanovení tohoto opatření upravující zadávání veřejných za ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 35 - Náležitosti smlouvy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Smlouva na plnění veřejné zakázky uzavřená s dodavatelem musí mít písemnou formu a musí alespoň tyto náležitosti: a.označení smluvních stran vč. IČO a DIČ, pokud jsou přiděleny; b.předmět plnění (konkretizovaný kvantitativně i kvalitativně); c.cenu bez DPH, cenu vč. DPH, sazbu a výši DPH, příp. informaci, že dodavatel není plátc platební podmínky; d.dobu a místo plnění; e.musí být uzavřena podle právního řádu České republiky a řídit se jeho režimem, f.musí v případě, že při plnění veřejné zakázky dochází ke vzniku autorského díla, průmy užitného vzoru, vynálezu apod., obsahovat taková smluvní ujednání, která vyloučí omeze dodavatelů předmětu plnění jiné veřejné zakázky zadávané v budoucnu (např. ujednání o licence ke všem způsobům užití autorského díla v neomezeném rozsahu včetně oprávnění k podlicence apod.), g.další náležitosti dle konkrétního smluvního typu podle zákona č. 89/2012 Sb., občanské v platném znění, zejména i.ujednání o smluvní pokutě, iireklamace vad, iizáruky, ivpodmínky výpovědi a odstoupení od smlouvy apod. 2.Smlouva na plnění veřejné zakázky nesmí obsahovat: a.rozhodčí doložku s výjimkou smlouvy uzavřené na základě nákupu přes komoditní burzy, b.taková smluvní ujednání, která by způsobila výlučné či zvýhodněné postavení dodavatele smlouva uzavřena, oproti jiným dodavatelům při zadávání jiné veřejné zakázky zadávané c.ustanovení o nemožnosti vypovězení smlouvy nebo takové ustanovení, podle kterého by vy bylo obtížně proveditelné. 3.Splnění povinností dle odst. 1 a 2 tohoto článku zajišťuje zadávající útvar uvedením těc jako obchodních podmínek v zadávací dokumentaci, nebo v návrhu smlouvy, popřípadě ve výz 4.V odůvodněných případech se může zadávající útvar od povinností uvedených v odst. 1 a 2 odchýlit. V takovém případě je zadávající útvar povinen písemně před zahájením zadávacíh odchylku odůvodnit a přiložit k dokumentaci veřejné zakázky. 5.Kvestor je oprávněn stanovit doporučené vzory smluv nebo vzorových obchodních podmínek p typy zakázek. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 36 - Kompletace a archivace dokumentace o veřejné zakázce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je povinen u veřejných zakázek, jejichž předpokládaná hodnota plnění je vyšší Kč bez DPH anebo u veřejných zakázek zadávaných podle ZVZ anebo je-li dotace poskytovaná veřejnou zakázku vyšší než 50 %, uchovávat dokumentaci o veřejné zakázce a záznamy o ele úkonech související se zadáním veřejné zakázky. 2.Dokumentací o veřejné zakázce se rozumí souhrn všech dokumentů v listinné či elektronick jejichž pořízení v průběhu zadávacího řízení, popř. po jeho ukončení vyžaduje ZVZ nebo d předpisy, zejména následující základní dokumenty: a.Zadávací podmínky vymezující předmět veřejné zakázky, vč. dokladů prokazujících jejich uveřejnění; b.Nabídky podané uchazeči, včetně případného objasnění či doplnění; c.Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek podepsaný příslušnými osoba d.Smlouva uzavřená s vybraným dodavatelem, včetně jejích případných dodatků; e.Oznámení o výsledku zadávacího řízení zaslaná všem uchazečům, kteří podali nabídku ve nabídek, jejichž nabídka nebyla vyřazena, včetně dokladů prokazujících jejich odeslání oznámení nebylo uveřejněno na profilu zadavatele; f.Oznámení o vyřazení nabídky, včetně dokladu prokazujícího její odeslání/uveřejnění, po nabídka vyřazena; g.Dodatečné informace včetně dokladů prokazujících jejich odeslání/uveřejnění, pokud byl požadovány; h.Jmenování pověřené osoby nebo hodnotící komise (pokud byly jmenovány), včetně prohláše nepodjatosti. 3.Zadavatel je povinen uchovávat dokumentaci o veřejné zakázce a záznamy o úkonech učiněný podle § 149 ZVZ po dobu 10 let od uzavření smlouvy, její změny nebo od zrušení zadávacíh 4.V případě veřejné zakázky, jejíž předpokládaná hodnota nedosahuje 400.000,- Kč bez DPH a případná dotace poskytovaná na takovou veřejnou zakázku není vyšší než 50 %, je zadavate uchovávat účetní doklady. Zadavatel je dále povinen uchovávat písemnou poptávku plnění, objednávku plnění, písemnou nabídku a písemnou smlouvu, pokud jsou tyto dokumenty při re zakázky vyhotovovány. Doba, po kterou musí zadavatel veškeré tyto originální dokumenty s realizací veřejné zakázky uchovávat, je stanovena po dobu 10 let od uzavření smlouvy neb ukončení projektu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 37 - Veřejné zakázky spolufinancované z rozpočtu Evropské unie ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při zadávání veřejných zakázek u projektů spolufinancovaných nebo s předpokládaným spolu z rozpočtu Evropské unie nebo z obdobných cizích prostředků postupuje zadávající útvar r stanovených pravidel Evropské unie či podle jiných obdobných pravidel. 2.V případě rozporu tohoto opatření se stanovenými pravidly Evropské unie či jinými obdobn (zejména s pravidly operačních programů) je zadavatel povinen se řídit přísnější úpravou ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 38 - Uveřejňování smluv ------------------------------------------------------------------------------------------ Jednotlivé fakulty a další součásti uveřejňují na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na včetně všech jejích změn a dodatků. Tato povinnost se vztahuje na všechny smlouvy na veřej jejichž cena je nejméně 500.000,- Kč bez DPH, pokud ZVZ nestanoví výjimku z povinnosti zve ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 39 - Kontrola ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Výkon kontroly či auditu veřejných zakázek se provádí dle opatření rektora č. 25/2014, V auditu na Univerzitě Karlově a opatření rektora č. 47/2014, Pravidla kontrolní činnosti Karlově. 2.Stížnosti proti postupu zadávajících útvarů nebo pracovišť veřejných zakázek jednotlivýc dalších součástí a rektorátu posuzuje kvestor. V případě zjištění pochybení v postupu za útvarů nebo pracovišť veřejných zakázek přijme kvestor opatření k nápravě. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 40 - Stanovení podrobnějšího postupu při zadávání veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ Vedoucí pracovníci univerzity uvedení v čl. 13 tohoto opatření mohou stanovit bližší podro zadávání veřejných zakázek na jimi řízených fakultách a součástech univerzity, takto stano však nesmí být v rozporu s tímto opatřením. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 41 - Přechodná a závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kvestor je pověřen opatřením stanovit přesnější postupy na univerzitě při zadávání veřej stanovit vzory dokumentů užívaných při zadávání veřejných zakázek na univerzitě. 2.Výjimku z výše uvedeného postupu zadávání veřejných zakázek na univerzitě schvaluje rekt kvestor. 3.Fakulty a součásti univerzity, jejichž ředitelům je svěřen výkon správy majetku, jsou po tímto opatřením u zadávacích řízení, která budou zahájena po dni 31. ledna 2016. 4.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. listopadu 2015. V Praze dne 27. října 2015 .doc ke stažení [ URL "UK-7117-version1-op_rektora_15_52.docx"] Příloha č. 1 [ URL "UK-7117-version1-op_rektora_15_52_p1.docx"] Příloha č. 2 [ URL "UK-7117-version1-op_rektora_15_52_p2.docx"] Viz § 26 odst. 2 zákona ČNR č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpi Identifikačními údaji se rozumí obchodní firma nebo název, sídlo, identifikační číslo, byl pokud jde o právnickou osobu, a obchodní firma nebo jméno a příjmení, místo podnikání, pop trvalého pobytu, identifikační číslo, bylo-li přiděleno, pokud jde o fyzickou osobu. V případě, že je základním hodnotícím kritériem ekonomická výhodnost nabídky, stanoví zada hodnotící kritéria tak, aby vyjadřovala vztah užitné hodnoty a ceny. Dílčí hodnotící krité vztahovat k nabízenému plnění zakázky. Mohou jimi být zejména nabídková cena, kvalita, tec nabízeného plnění, estetické a funkční vlastnosti, vlastnosti plnění z hlediska vlivu na ž vliv na zaměstnanost osob se zdravotním postižením, provozní náklady, návratnost nákladů, pozáruční servis, zabezpečení dodávek, dodací lhůta nebo lhůta pro dokončení. Dílčím hodno nemohou být kvalifikační předpoklady, smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinn nebo platební podmínky. Pro zajištění transparentnosti výběrového řízení je nezbytné stanovit, jaké údaje či param budou předmětem hodnocení a jakým způsobem bude hodnocení provedeno.