Opatření rektora č. 2/2016 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Změna opatření rektora 13/2015, kterým se vydávají zásady pro poskytován K provedení: - Účinnost: 1. února 2016 [k 1.10.2017 zrušeno OR č. 37/2017 [ URL "UK-8335.html "] ] Rektor Univerzity Karlovy vydává  ****************************************************************************************** * Změnu opatření rektora č. 13/2015, kterým se vydávají zásady pro poskytování podpory záj studentů  ****************************************************************************************** *========================================================================================= * I. Opatření  rektora  č. 13/2015 „Zásady   pro poskytování  podpory  zájmové  činnosti s takto: *========================================================================================= 1.V čl. 2 odst. 2 se na konci odstavce doplňuje tato věta: „Členové spolků, které jsou čle celouniverzitní působností, se pro účely tohoto ustanovení započítávají. 2.Čl. 7. odst. 2 písm. c) nově zní: „c) rozhodné údaje o vykonávané zájmové činnosti podle čl. 2 Pravidel, včetně vyčíslení výnosů, nejsou-li tyto explicitně uvedeny ve zprávách podle písmena b)“. 3.Čl. 7. odst. 3 nově zní: „Žádost se podává v tištěné písemné formě rektorovi na formuláři tvořícím přílohu č. 1. opatření a současně v elektronické formě na e-mailovou adresu zajmova-cinnost@ruk.cuni.c nároku je rozhodující tištěná písemná forma žádosti“. 4.V čl. 7 odst. 5 se na konci odstavce doplňuje tato věta: „V případě předložení neúplné žádosti bude studentský spolek nebo nadace vyzván k doplně lhůtě 7 dní. Nebude-li žádost v této lhůtě doplněna, bude žádost odložena.“   5.V čl. 7. odst. 9 se lhůta „30 dnů“ mění na lhůtu „45 dnů“. 6.V čl. 7 odst. 11 se termíny „15. března a 31. října“ mění na „22. března a 7. listopadu“ 7.Čl. 7 se doplňuje o odstavec 12. tohoto znění: „Administrativní činnost spojenou s posky zájmové činnosti studentů zajišťuje odbor rektorátu Informační, poradenské a sociální ce posouzení odborných otázek si vyžaduje stanovisko právního a ekonomického odboru. Rozhod smluv zpracovává právní odbor. *========================================================================================= * II. Úplné znění opatření rektora č. 13/2015 tvoří přílohu č. 3 tohoto opatření. *========================================================================================= *========================================================================================= * III. Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. února 2016. *========================================================================================= V Praze dne 29. 1. 2016 .pdf ke stažení [ URL "UK-7341-version1-or_2016_02.pdf"] ************************************************** ------------------------------------------------------------------------------------------ Příloha č. 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ Žádost o poskytnutí finanční podpory zájmové činnosti studentů na Univerzitě Karlově (dále Žádost o finnační podporu zájmuniverzitě*           činnosti:     na fakultě*     Podpora:        jednorázová*                pravidelná pro zájmovou činnost na univerzitě* Název žadatele: Právní forma:             studentský spolek*         nadační fond*      nadace* IČO: Sídlo: Bankovní spojení: Statutární orgán: Žadatel prohlašuje, že je založen za účelem výkonu nebo podpory zájmové činnosti ve smyslu zakládací listiny nebo statutu samostatnou, od ostatních činností organizačně i hospodářsk                                  ano*                        ne* Počet členů: ------------------------------------------------------------------------------------------ Studentský spolek:* Zájmová činnZájmová činnost na univerzitna fakultě:* počet členů počet členů celkem:  celkem: z toho studez toho počet UK: studentů dané fakulty: Nadace, nadační fond:* Zájmová činnost na univerzitě:*                 počet členů řídícího orgánu celkem:           z toho počet členů z řad studentů UK podle jednotlivých fakult: počet členů dozorčího orgánu celkem: z toho počet členů z řad studentů UK podle jednotlivých fakult: Zájmová činnost na fakultě:* počet členů řídícího orgánu celkem: z toho počet členů z řad studentů UK: počet členů dozorčího orgánu celkem: z toho počet členů z řad studentů UK: Žadatel je zapsán v seznamu spolků a nadací vedeném UK                              ano*                         ne* Jednorázová finanční podpora:* Název akce: Termín konání akce: Náklady na akci celkem: Žádost o podporu ve výši: Pravidelná roční finanční podpora* Žádost o podporu ve výši: Samotný text žádosti o jednorázovou finanční podporu* (na samostatných listech) v členění:  1.popis připravované nebo vykonané akce a organizační zajištění, 2.údaje o tom, komu je akce určena a způsob jejího zveřejnění a propagace, 3.údaje o zajištění příslušných povolení nebo rozhodnutí, jsou-li podle platných právních 4.rozpočet akce Samotný text žádosti o pravidelnou finanční podporu*: (na samostatných listech) Rozhodné údaje o vykonávané zájmové činnosti včetně vyčíslení nákladů a výnosů, nejsou-li Přílohy žádosti: 1.prokázání právní formy 2.výroční zpráva a zpráva o hospodaření žadatele za minulý nebo předminulý kalendářní rok, 3.čestné prohlášení o počtu studentů univerzity, kteří jsou členy studentského spolku, v č * nehodící se škrtněte ------------------------------------------------------------------------------------------ Příloha č. 2 ------------------------------------------------------------------------------------------ Žádost o poskytnutí  podpory zájmové činnosti studentů na Univerzitě Karlově s výjimkou fi (dále jen UK“) Žádost o podporu zájmové činnosti formou: 1.zápůjčky* 2.zvýhodněného pronájmu nebo výpůjčky nemovitého majetku* 3.zvýhodněného pronájmu nebo výpůjčky movitého majetku* 4.daru* Název žadatele: Právní forma:             studentský spolek*         nadační fond*      nadace* IČO: Sídlo: Bankovní spojení: Statutární orgán: Žadatel prohlašuje, že je založen za účelem výkonu nebo podpory zájmové činnosti ve smyslu zakládací listiny nebo statutu samostatnou, od ostatních činností organizačně i hospodářsk                                  ano*                        ne* Počet členů: ------------------------------------------------------------------------------------------ Studentský spolek:* Zájmová činnZájmová činnost na univerzitna fakultě:* počet členů počet členů celkem:  celkem: z toho studez toho počet UK: studentů dané fakulty: Nadace, nadační fond:* Zájmová činnost na univerzitě:*                 počet členů řídícího orgánu celkem:           z toho počet členů z řad studentů UK podle jednotlivých fakult: počet členů dozorčího orgánu celkem: z toho počet členů z řad studentů UK podle jednotlivých fakult: Zájmová činnost na fakultě:* počet členů řídícího orgánu celkem: z toho počet členů z řad studentů UK: počet členů dozorčího orgánu celkem: z toho počet členů z řad studentů UK: Žadatel je zapsán v seznamu spolků a nadací vedeném UK                              ano*                         ne* Samotný text žádosti* (na samostatných listech) * nehodící se škrtněte ------------------------------------------------------------------------------------------ Příloha č. 3 - Úplné znění opatření rektora č. 13/2015 ve znění opatření rektora 2/2016 ------------------------------------------------------------------------------------------ Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1 - Úvodní ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ Tyto Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů stanoví podle čl. 3 odst. 5 ustanovení Pravidel podpory zájmové činnosti studentů Univerzity Karlovy (dále jen „Pravid „univerzita“) podrobnosti o přiznávání jednotlivých druhů podpor, limity pro tyto podpory náležitosti. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2 - Pravidelná finanční podpora zájmové činnosti na univerzitě ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pravidelnou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě (čl. 3 odst. 1 písm. a) a b) studentskému spolku podle čl. 2 odst. 3 písm. a) a čl. 2 odst. 6 Pravidel, nadaci nebo n podle čl. 2 odst. 3 písm. b) a čl. 2 odst. 6 Pravidel (dále jen „nadace“) lze poskytnout finanční podpory v jedné či více splátkách. 2.Pravidelnou finanční podporu studentskému spolku lze poskytnout do výše 100 000 Kč. Jde- spolek s počtem členů s více než 250 členy, může mu být pravidelná finanční podpora posk výše 180 000 Kč. Členové spolků, které jsou členy spolku s celouniverzitní působností, s tohoto ustanovení započítávají. 3.Pro určení počtu členů studentského spolku podle odstavce 2 je rozhodný termín 31. prosi kalendářního roku. Student univerzity může být pro účely výpočtu této podpory započítán jednoho studentského spolku; rozhodující je datum podání žádosti. 4.Výše pravidelné finanční podpory studentskému spolku podle odstavce 2 nemůže převýšit 30 vynaložených v minulém nebo předminulém kalendářním roce na zájmovou činnost podle čl. 1 (dále jen „zájmová činnost“). 5.Pravidelnou finanční podporu nadaci lze poskytnout do výše 10 procent nákladů vynaložený nebo ve výjimečném případě předminulém kalendářním roce na zájmovou činnost, nejvýše vša ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3 - Jednorázová finanční podpora zájmové činnosti na univerzitě ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě (čl. 3 odst. 1 písm. a) a b studentskému spolku nebo nadaci poskytnout do výše 65 procent nákladů na připravovanou n akci spadající pod zájmovou činnost, nejvýše však do výše 100 000 Kč. 2.Rektor může na návrh Sociální komise Akademického senátu univerzity (dále jen „komise“ a přiznat i jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě ve výši překračuj jde-li o akci týkající se přímo alespoň 1000 studentů univerzity. 3.Rektor může na návrh komise přiznat i jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na výši překračující limit 65 procent podle odstavce 1, jde-li o akci týkající se studentů potřebami, a to bez ohledu na fakultu, na které studují, nebo o jinou akci hodnou zvlášt nejvýše však do výše nákladů na takovou akci. 4.Jde-li o již vykonanou akci, lze žádost o jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti podat nejpozději do 60 dnů ode dne jejího ukončení, nejpozději však v termínu stanoveném 8. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4 - Jednorázová finanční podpora zájmové činnosti na fakultě ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na fakultě (čl. 3 odst. 1 písm. a) a b) P studentskému spolku nebo nadaci poskytnout do výše 65 procent nákladů na připravovanou n akci spadající pod zájmovou činnost, nejvýše však do výše 15 000 Kč, v mimořádném případ přímo se týkající velkého počtu studentů, do výše 20 000 Kč. 2.Rektor může na návrh hodnotící komise přiznat i jednorázovou finanční podporu ve výši př 65 procent podle odstavce 1, jde-li o akci týkající se studentů se zvláštními potřebami akci hodnou zvláštního zřetele, nejvýše však do výše nákladů na takovou akci. 3.Hodnotící komise při společném hodnocení doručených žádostí postupuje podle čl. 3 odst. a současně dbá na to, aby byla v přiměřené finanční výši podpořena alespoň jedna žádost zájmové činnosti na dané fakultě, byla-li taková žádost podána. 4.Jde-li o již vykonanou akci, lze žádost o jednorázovou finanční podporu podat nejpozději dne jejího ukončení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5 - Zvýhodněné pronájmy, výpůjčky, zápůjčky a dary ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Podporu formou zvýhodněného pronájmu nebo výpůjčky nemovitého nebo movitého majetku (čl. d) a e) Pravidel) lze poskytnout pouze v případě, že tímto nebude ohroženo plnění hlavní univerzity. 2.Podporu podle odstavce 1 lze poskytnout pouze tehdy, jde-li o majetek, se kterým je oprá rektor nebo kvestor. Tuto podporu tedy nelze poskytnout, jde-li o majetek, který je svěř fakulty. 3.Podporu formou zápůjčky (čl. 3 odst. 1 písm. c) Pravidel) a formou daru (čl. 3 odst. 1 p Pravidel) lze poskytnout pouze ve výjimečných případech. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6 - Seznam spolků a nadací ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V seznamu spolků a nadací vedeném univerzitou jsou evidovány tyto údaje: a.název, b.právní forma, c.jméno osoby nebo osob oprávněných za spolek nebo nadaci jednat, d.sídlo, e.kontaktní adresa, spojení a f.případný odkaz na webovou stránku nebo jinou elektronickou prezentaci. 2.V seznamu mohou být vedeny i „spolky“ bez právní formy. 3.Seznam spolků a nadací se zveřejňuje na webu univerzity. 4.Žádost o registraci se společně s údaji uvedenými v odstavci 1 zasílá na adresu registr- spolku(zavinac)cuni.cz [ MAIL "registr-spolku(zavinac)cuni.cz"] . 5.O registraci v seznamu bude spolek nebo nadace informován ve lhůtě 15 dnů ode dne doruče registraci, nebo bude v téže lhůtě vyrozuměn o nutnosti žádost doplnit. Nebude-li ve sta žádost o registraci doplněna, bude odložena. 6.Změny v údajích podle odstavce 1 je spolek nebo nadace povinen bez zbytečného odkladu un oznámit, a to na adresu uvedenou v odstavci 2. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7 - Náležitosti a termíny podávání žádostí ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Žádost o podporu podle čl. 3 až 5 musí obsahovat a.identifikaci žadatele, včetně prokázání jeho právní formy a dalších rozhodných údajů p Pravidel, b.popis připravované nebo vykonané akce, její termín a organizační zajištění, c.údaje o tom, komu je akce určena a způsob jejího zveřejnění a propagace, d.údaje o zajištění příslušných povolení nebo rozhodnutí, jsou-li podle platných právníc vnitřních předpisů univerzity zapotřebí a e.rozpočet akce. 2.Žádost o pravidelnou podporu podle čl. 2 musí obsahovat a.identifikaci žadatele, včetně prokázání jeho právní formy a dalších rozhodných údajů p Pravidel, b.výroční zprávu a zprávu o hospodaření žadatele za minulý nebo předminulý kalendářní ro c.rozhodné údaje o vykonávané zájmové činnosti podle čl. 2 Pravidel, včetně vyčíslení ná nejsou-li tyto explicitně uvedeny ve zprávách podle písm. b) a d.čestné prohlášení o počtu studentů univerzity, kteří jsou členy studentského spolku, v jednotlivých fakult, na kterých studují, nebo jmenný seznam studentů univerzity, kteří řídících a dozorčích orgánů nadace. 3.Žádost se podává v tištěné písemné formě rektorovi na formuláři tvořícím přílohu č. 1. a opatření a současně v elektronické formě na e-mailovou adresu zajmova-cinnost@ruk.cuni.c nároku je rozhodující tištěná písemná forma žádosti. 4.Místo náležitostí žádosti, které jsou již evidovány v seznamu podle čl. 6, postačí v žád tento seznam. Náležitosti žádosti, jejichž povaha to umožňuje, může žadatel nahradit čes o tom, že tyto údaje jsou shodné s údaji, které již v souvislosti s dříve podanou žádost Rektor si může vyžádat nahlédnutí do jmenného seznamu členů studentského spolku. 5.Podal-li žádost studentský spolek nebo nadace, který není registrován v seznamu spolků p rektorem neprodleně vyzván, aby nejprve požádal o registraci v tomto seznamu. Nebudou-li k registraci doručeny do 30 dnů ode dne doručení výzvy, bude žádost odložena; jde-li o ž zájmové činnosti na fakultě, činí tato lhůta 7 dní. V případě předložení neúplné žádosti spolek nebo nadace vyzván k doplnění žádosti ve lhůtě 7 dní. Nebude-li žádost v této lhů bude žádost odložena. 6.Rektor nebo komise anebo hodnotící komise si v důvodných případech mohou vyžádat další ú li právní předpisy jinak. Lhůta pro doplnění údajů se nezapočítává do lhůty podle čl. 4 ani do lhůty podle odstavce 9. Nebude-li žádost ve stanovené lhůtě doplněna, bude odlože 7.Žádost o pravidelnou podporu zájmové činnosti na univerzitě podle čl. 2 lze podat nejpoz běžného kalendářního roku. 8.Jde-li o akci v běžném kalendářním roce, lze žádost o podporu zájmové činnosti na univer nebo 5 podat vždy nejpozději do 15. listopadu běžného kalendářního roku. 9.K žádosti o podporu zájmové činnosti na univerzitě zaujme sociální komise senátu stanovi lhůtě 45 dnů od jejího doručení; jde-li však o žádost doručenou v období mezi 15. červne zaujme k ní sociální komise stanovisko zpravidla do 10. října. 10Žádosti o podporu zájmové činnosti na fakultě podle čl. 4 se podávají dvakrát ročně, a t 15. říjnu. 11K žádostem o podporu zájmové činnosti na fakultě zaujme hodnotící komise stanovisko nejp března a 7. listopadu. 12Administrativní činnost spojenou s poskytováním podpory zájmové činnosti studentů zajišť rektorátu Informační a poradenské a sociální centrum, k posouzení odborných otázek si vy stanovisko právního a ekonomického odboru. Rozhodnutí a návrhy smluv zpracovává právní o ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8 - Smlouva ------------------------------------------------------------------------------------------ Součástí smlouvy o poskytnutí podpory musí vždy mimo jiné být povinnost příjemce podpory u do rozhodných prvotních účetních dokladů a povinnost poskytnutou finanční podporu nebo jej v případě nedodržení podmínek poskytnutí podpory, nebo jejich jen částečném dodržení, jako vhodným způsobem zveřejnit, že příjemce podpory nebo akce je podporována univerzitou. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9 - Společná, přechodná a závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Koordinaci činností spojených se zabezpečením agendy podpory zájmové činnosti studentů z rektorem pověřený člen kolegia rektora. 2.Žádosti o podporu zájmové činnosti na univerzitě doručené přede dnem nabytí účinnosti to se vyhodnotí a o přiznání podpory rektor rozhodne podle opatření rektora č. 23/2007, ve rektora č. 6/2009 a 7/2013. 3.Žádosti o jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na fakultě se v prvním pololetí podávají k 17. dubnu 2015; k těmto žádostem zaujme hodnotící komise stanovisko nejpozděj 2015. 4.Opatření rektora č. 23/2007, 6/2009 a 7/2013 se zrušují. 5.Toto opatření nabývá účinnosti 1. března 2015. V Praze dne 19. února 2015