Opatření rektora č. 18/2017 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Změna opatření rektora č. 27/2016 Pravidla pro zadávání veřejných zakáze K provedení: - Účinnost: 1. dubna 2017 [ZRUŠENO OR č. 30/2020 [ URL "UK-10608.html "] ] ****************************************************************************************** * Změna opatření rektora č. 27/2016 ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Článek 1 - Předmět opatření *========================================================================================= 1.Tímto opatřením rektora č. 18/2017 (dále jen „Opatření“) se mění a doplňuje opatření rek (dále též „Opatření č. 27“). *========================================================================================= * Článek 2 - Konkrétní změny a doplnění Opatření č. 27 *========================================================================================= 1.V čl. 2 odst. 1 Opatření č. 27 se za slova „ust. § 17 odst. 2 ZZVZ“ vkládají slova „a čl Statutu Univerzity Karlovy (dále jen „Statut“)“. 2.V čl. 2 odst. 2 Opatření č. 27 se slova „funkčností samostatnosti“ nahrazují slovy „funk samostatností“. 3.V čl. 2 odst. 16 Opatření č. 27 se slovo „UK“ nahrazuje slovy „- Organizační řád“. 4.Čl. 14 odst. 1 Opatření č. 27 nově zní: „Ve věcech zadávání veřejných zakázek univerzitu ni rozhoduje: a.rektor vždy v rozsahu čl. 50 písm. a) Statutu, tedy zejména u veřejných zakázek, na je dochází: i.k právním jednáním, kterými univerzita hodlá nabýt nebo převést vlastnické právo k n iik právním jednáním, kterými univerzita hodlá nabýt nebo převést vlastnické právo k m jejichž cena je vyšší než pětisetnásobek částky, od níž jsou věci považovány podle z předpisu2) za hmotný majetek, jakož i ve věcech, které si svým opatřením vyhradí; b.děkan, popřípadě tajemník fakulty, v rozsahu dle čl. 50 písm. c) Statutu, hradí-li fak veřejné zakázky ze svých finančních zdrojů; c.ředitel další součásti, o níž je v organizačním řádu univerzity stanoveno, že je mu sv správy majetku, v rozsahu dle čl. 50 písm. d) Statutu, hradí-li další součást náklad v ze svých finančních zdrojů; d.kvestor ve věcech, které nejsou vyhrazeny osobám uvedeným v písm. a), b) a c) tohoto o 5.V čl. 14 Opatření č. 27 se za odst. 3 vkládá nový odst. 4 ve znění: „Předchozí písemný s popřípadě kvestora, dle čl. 50 odst. 1 písm. c) bod 3 a odst. 1 písm. d) bod 3 Statutu l rámci předběžného schválení veřejné zakázky dle čl. 17 tohoto opatření.“. 6.V čl. 18 odst. 1 Opatření č. 27 se vynechává slovo „UK“. 7.V čl. 23 odst. 1 písm. d) Opatření č. 27 se za slova „III. kategorie,“ vkládají slova „v případě se pravidla uvedená v hlavě čtvrté této části opatření použijí přiměřeně s ohled předpokládanou hodnotu veřejné zakázky,“. 8.V čl. 24 odst. 1 písm. c) Opatření č. 27 se za slova „III. kategorie,“ vkládají slova „v případě se pravidla uvedená v hlavě čtvrté této části opatření použijí přiměřeně s ohled předpokládanou hodnotu veřejné zakázky,“. *========================================================================================= * Článek 2 - Konkrétní změny v Příloze č. 1 Opatření č. 27 *========================================================================================= 1.V Příloze č. 1 Opatření  č. 27 se slovo „záměru“ nahrazuje slovy „předběžného schválení“ 2.V Příloze č. 1 Opatření č. 27 se slova „Schvaluji záměr veřejné zakázky“ nahrazují slovy schvaluji tuto veřejnou zakázku.“. *========================================================================================= * Článek 3 - Přechodná a závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Ostatní ustanovení Opatření č. 27 nedotčená tímto Opatřením zůstávají v platnosti. 2.Všechna neukončená zadávací řízení, zahájená před nabytím účinnosti tohoto Opatření, se tohoto Opatření. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. dubna 2017. 4.Přílohou tohoto opatření je úplné znění Opatření rektora č. 27/2016 a jeho přílohy č. 1 version1-or_2017_18_priloha.docx"] , ve znění dle této novelizace.          ________________________ 2) Podle § 26 odst. 2 zákona ČNR č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších p hmotným majetkem rozumí samostatné hmotné movité věci, popřípadě soubory hmotných movitých samostatným technicko-ekonomickým určením, jejichž vstupní cena je vyšší než 40 000 Kč a m technické funkce delší než jeden rok. V Praze dne 21. 3. 2017 .pdf ke stažení [ URL "UK-8132-version1-or_2017_18.pdf"]          *========================================================================================= * ************ ÚPLNÉ ZNĚNÍ ************ *========================================================================================= *========================================================================================= * Opatření rektora č. 27/2016 ve znění OR č. 18/2017 (úplné znění) *========================================================================================= Název: Pravidla pro zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity Karlovy K provedení: - Účinnost: 1. října 2016 (Opatření rektora č. 27/2016 ve znění OR č. 18/2017 nabývá účinnosti dne *========================================================================================= * Úplné znění Opatření rektora č. 27/2016 ve znění OR č. 18/2017 *========================================================================================= *========================================================================================= * PRAVIDLA PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI UNIVERZITY KARLOVY *========================================================================================= Podle § 10 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších vysokých školách), v platném znění (dále jen „ZVŠ“) vydávám toto opatření: Tímto opatřením rektora Univerzita Karlova (dále též „univerzita“): stanoví základní zásady zadávání veřejných zakázek na univerzitě a upravuje základní pravi veřejných zakázek na univerzitě s cílem stanovit postup v souladu se zákonem č. 134/2016 S veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), se zásadami uvedenými v v souladu s vnitřními předpisy univerzity a přijímá základní principy a zásady zadávání veřejných zakázek za účelem předcházení případ činnosti spočívající zejména v pletichaření při zadávání veřejných zakázek, úplatkářství s zadáváním veřejných zakázek, a ve snaze o prohloubení etických a kompetenčních (znalostníc představitelů univerzity, jejích zaměstnanců a osob v obdobném postavení v oblasti veřejný *========================================================================================= * ČÁST PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ *========================================================================================= *========================================================================================= * HLAVA PRVNÍ - ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 1 - Princip odpovědnosti ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Univerzita Karlova jako organizace spolufinancovaná z veřejných rozpočtů podléhá ZZVZ, a uvědomuje nebezpečí možnosti vzniku trestní odpovědnosti  dle zákona č. 418/2011 Sb., o odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, ve znění pozdějších předpisů, v souvis v oblasti veřejných zakázek, a to zejména za trestné činy sjednání výhody při zadání veř při veřejné soutěži a veřejné dražbě podle § 256 zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoní pozdějších předpisů (dále též „tr. zák.“), pletichy při zadání veřejné zakázky a při veř podle § 257 tr. zák. a přijetí úplatku podle § 331 tr. zák. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 2 - Definice pojmů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel – pro účely tohoto opatření se veřejným zadavatelem rozumí univerzita a její p ve smyslu ust. § 17 odst. 2 ZZVZ a čl. 15 odst. 4. Statutu Univerzity Karlovy (dále jen 2.Provozní jednotky – následující útvary Univerzity Karlovy s funkční samostatností při za zakázek: a.fakulty, b.rektorát, c.další součásti, o nichž je v organizačním řádu univerzity stanoveno, že je jejich ředi výkon správy majetku. 3.Dodavatel – fyzická nebo právnická osoba (nebo několik osob společně anebo i pobočka záv nabízí poskytnutí dodávek, služeb nebo stavebních prací. 4.Poddodavatel – osoba, pomocí které má dodavatel plnit určitou část veřejné zakázky, nebo poskytnout dodavateli k plnění veřejné zakázky určité věci či práva. 5.Účastník zadávacího řízení – dodavatel, který podal nabídku v zadávacím či výběrovém říz o účast, vyjádřil předběžný zájem podle § 58 odst. 5 nebo § 129 odst. 4 ZZVZ nebo zaháji zadavatelem v zadávacím řízení. 6.Nadlimitní veřejná zakázka – veřejná zakázka dle § 25 ZZVZ. 7.Podlimitní veřejná zakázka – veřejná zakázka dle § 26 ZZVZ. 8.Veřejná zakázka malého rozsahu – veřejnou zakázkou malého rozsahu se rozumí veřejná zaká předpokládaná hodnota je rovna nebo nižší v případě veřejné zakázky na dodávky nebo veře služby 2.000.000,- Kč bez DPH nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce 6.000.000 (dále též v části druhé tohoto opatření jen „zakázka“). 9.Zadávací řízení – zadávacím řízením se rozumí závazný procesní postup zadavatele při zad zakázky stanovený ZZVZ a tímto opatřením, jehož účelem je zadání veřejné zakázky malého podlimitní veřejné zakázky nebo nadlimitní veřejné zakázky, a to až do uzavření smlouvy zadávacího řízení. Zahrnuje zejména následující fáze – odeslání či zveřejnění zadávacích přijímání nabídek, otevírání obálek (nabídek), posouzení kvalifikace a posouzení a hodno rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, uzavření smlouvy, případně zrušení zadávacího 10Výběrové řízení – jedná se o užší pojem než zadávací řízení a používá se u zadávání veře malého rozsahu. Výběrovým řízením se tedy rozumí závazný procesní postup zadavatele stan opatření, jehož účelem je zadání veřejné zakázky malého rozsahu, a to až do uzavření sml zrušení výběrového řízení. Fáze výběrového řízení se shodují s fázemi zadávacího řízení. 11Příprava veřejné zakázky – fáze před zadávacím či výběrovým řízením, v níž se zejména an zadavatele zohledněná v návrhu zadávací dokumentace včetně technické specifikace z hledi rozsahu, času pořízení, přiměřenosti, efektivnosti, hospodárnosti, účelnosti a požadavků dodavatelů a stanovuje se předpokládaná hodnota veřejné zakázky. 12Věstník veřejných zakázek – část Informačního systému o veřejných zakázkách, která zabez uveřejňování informací o veřejných zakázkách. 13Profil zadavatele – elektronický nástroj definovaný v § 28 písm. i) a j) ZZVZ. 14Elektronické tržiště – webová aplikace, která umožňuje elektronické zadávání zakázek, 15Písemně – pro účely tohoto opatření se písemnou formou rozumí listinná nebo elektronická emailové či obdobné komunikace, např. prostřednictvím datové schránky, elektronického ná elektronického tržiště, přičemž elektronický podpis není povinnou náležitostí. 16Další součásti – dalšími součástmi univerzity mohou být vysokoškolské ústavy, jiná praco vzdělávací a vědeckou, výzkumnou, vývojovou, uměleckou nebo další tvůrčí činnost nebo pr informačních služeb, dále účelová zařízení pro kulturní a sportovní činnost, pro ubytová zejména členů akademické obce nebo k zajišťování provozu školy. Seznam dalších součástí organizačním řádu univerzity (Příloha č. 1 Statutu - Organizační řád). 17Příkazce operace – je vedoucí organizace (fakulty, rektorátu nebo součásti) nebo vedoucí pověření k nakládání s veřejnými prostředky organizace. 18Správce rozpočtu – je vedoucí zaměstnanec organizačního útvaru odpovědný za správu rozpo (fakulty, rektorátu nebo součásti) nebo jiný zaměstnanec pověřený správou rozpočtu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 3 - Veřejné zakázky a jejich druhy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Veřejnými zakázkami jsou zakázky realizované na základě úplatné smlouvy mezi zadavatelem z níž vyplývá povinnost dodavatele poskytnout dodávky, služby nebo stavební práce. Za za zakázky se nepovažuje uzavření smlouvy, kterou se zakládá pracovně – právní nebo jiný ob nebo smlouvy upravující spolupráci zadavatele při zadávání veřejné zakázky podle § 7 až 189 a 190 ZZVZ. Veřejná zakázka, kterou je zadavatel povinen zadat podle ZZVZ, musí být základě písemné smlouvy. 2.Veřejné zakázky se podle svého předmětu dělí na: a.veřejné zakázky na dodávky (§ 14 odst. 1 ZZVZ), b.veřejné zakázky na služby (§ 14 odst. 2 ZZVZ), c.veřejné zakázky na stavební práce (§ 14 odst.3 ZZVZ). Pokud v sobě veřejná zakázka zahrnuje více druhů, zadává se podle pravidel, která platí předmět této veřejné zakázky – v souladu s ust. § 15 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 4 - Zásady zadávání veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel musí při zadávání veřejných zakázek vždy dodržovat základní zásady: a.zásadu transparentnosti, b.zásadu přiměřenosti a ve vztahu k dodavatelům: c.zásadu rovného zacházení, d.zásadu zákazu diskriminace. 2.Výše uvedené zásady se uplatní i v případě, že zadavatel může zakázku zadat i mimo ZZVZ, zakázku nedopadá režim popsaný ZZVZ. 3.Dále platí, že zadavatel nesmí omezovat účast v zadávacím řízení těm dodavatelům, kteří ve členském státě Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru nebo Švýcarské federa státech, které mají s Českou republikou či Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu z přístup dodavatelů z těchto států k zadávané veřejné zakázce. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 5 - Zásada transparentnosti ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Jakákoliv zakázka musí být vždy zadána transparentním způsobem. Základním účelem zásady co největší průhlednosti řízení, která podstatnou měrou přispívá k přezkoumatelnosti cel možnosti kontroly postupu v řízení. 2.K naplnění této zásady bude zadavatel provádět, mimo jiného, následující: a.pořizovat a uchovávat o všech významných úkonech písemnou dokumentaci v dostatečném ro případně umožní úkony zadavatele nezávisle přezkoumat, b.jasně vymezovat kritéria, podle kterých budou hodnoceny nabídky dodavatelů, vždy v dos předstihu před samotným vypracováním nabídek, c.opatřovat všechna písemná rozhodnutí řádným odůvodněním. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 6 - Zásada přiměřenosti ------------------------------------------------------------------------------------------ Podle zásady přiměřenosti musí zadavatel nastavit parametry zadávacího řízení tak, aby byl charakteru a předmětu veřejné zakázky. Požadavky zadavatele by s ohledem na předmět veřejn být nepřiměřeně přísné, formalistické nebo naopak nedostatečně definované. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 7 - Zásada rovného zacházení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel v průběhu zadávání veřejné zakázky, resp. již od okamžiku přípravy řízení, při způsobem ke všem dodavatelům, kteří mohou podat či podávají nabídky. 2.K dodržení této zásady proto zadavatel v souvislosti s přípravou řízení definuje jeho př tak, aby všichni dodavatelé předem věděli, jak bude řízení probíhat (tedy např. bude-li zájemců a z jakého důvodu, jaké jsou přesné podmínky pro toto omezování, které musí doda případně jakým způsobem bude probíhat hodnocení nabídek atp.). ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 8 - Zásada zákazu diskriminace ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V průběhu zadávání veřejné zakázky zadavatel postupuje vždy tak, aby jeho jednáním nedoš neodůvodněné diskriminaci žádného z dodavatelů. Veškeré podmínky omezovacího charakteru kvalifikaci, obchodní podmínky, jiná smluvní ustanovení) musí podstatným způsobem souvis veřejné zakázky. Zadavatel je tedy oprávněn stanovit přesné podmínky pro účast v řízení, uzavírat přístup jiným dodavatelům z důvodů, které podstatným způsobem nesouvisejí s pře zakázky. 2.Zásadu zákazu diskriminace zadavatel důsledně uplatňuje nejen ve vztahu k dodavatelům se podnikání či bydlištěm na území ČR, ale rovněž ve vztahu k zahraničním dodavatelům. Za p diskriminace však nelze považovat používání českého jazyka v rámci zadávacího řízení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 9 - Ostatní zásady ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Smyslem zadání veřejné zakázky je zajistit statek, který zadavatel skutečně potřebuje pr plnění svých úkolů tak, aby uspokojil jeho potřebu (účelnost) zpravidla za co nejnižší c (hospodárnost), respektive za nejnižší cenu připadající na jednotku užitečnosti (efektiv podstatě se jedná o to, aby zadavatel se svěřenými prostředky ekonomicky a smysluplně na 2.Účelností se rozumí takové použití veřejných prostředků, které zajistí optimální míru do plnění stanovených úkolů. Jde tedy o vztah mezi zamýšlenými cíli a skutečnými dopady vyk (zda byla uspokojena potřeba, která danou činnost vyvolala). 3.V přípravné fázi veřejné zakázky zadavatel naplňuje zásadu účelnosti zejména prostřednic vymezení předmětu veřejné zakázky, případně technických podmínek, a obchodních podmínek. 4.Hospodárností se rozumí takové použití veřejných prostředků k zajištění plnění úkolů, př co nejnižšímu vynaložení svěřených prostředků a zároveň je dodržena odpovídající kvalita Jinými slovy jde o minimalizaci nákladů (finanční, lidské, věcné) na plnění svěřených úk zároveň také dodržena požadovaná kvalita vykonávaných úkolů. Dodržení hospodárného postu pokud jsou finanční prostředky vynaloženy na činnosti, které nepřispívají k dosahování s 5.Při sledování kritéria hospodárnosti musí zadavatel brát v potaz nejen náklady prvotní ( i provozní. Jejich součet (po zohlednění časové hodnoty peněz) je možné označit za nákla 6.Efektivností se rozumí takové použití veřejných prostředků, kterým se dosáhne nejvýše mo kvality a přínosu plněných úkolů ve srovnání s objemem prostředků vynaložených na jejich tak o vztah mezi vstupem (náklady) a výstupem (zboží, služby či jiná činnost). Efektivno optimalizaci zdrojů využitých k zajištění plnění úkolů. 7.Povinností odpovědných pracovníků podílejících se na přípravě a zpracování veřejné zakáz kvalifikovaně s přihlédnutím ke všem okolnostem a technickým podmínkám, o jakou veřejnou hlediska členění obsaženého v ZZVZ, se jedná a v případě pochybností nebo nejasností zad zakázku z důvodu opatrnosti přísnějším postupem (podle ZZVZ). 8.Při průzkumu trhu nebo předběžné tržní konzultaci může zadavatel zjistit nedostatečný po schopných uskutečnit požadované plnění. V tom případě může zadavatel přistoupit např. k zakázky na několik částí. 9.Zadavatel, v rámci stanovování hodnotících kritérií, zásadně vždy také stanoví dílčí hod tak, aby vyjadřovala vztah užitné hodnoty a ceny. 10Zadavatel s dodavateli komunikuje zpravidla písemně. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 10 - Stanovení předmětu zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel stanoví předmět jedné veřejné zakázky tak, aby předmětem jedné zakázky byla: a.všechna plnění, jejichž předměty plnění tvoří jeden funkční celek nebo b.všechna obdobná a spolu související plnění, přičemž související plnění jsou ta, která věcně a časově souvisí. 2.Při určení předmětu veřejné zakázky nesmí zadavatel zvýhodnit nebo znevýhodnit určité do výrobky tím, že technické podmínky stanoví prostřednictvím přímého nebo nepřímého odkazu dodavatele nebo výrobky, nebo patenty na vynálezy, užitné vzory, průmyslové vzory, ochra nebo označení původu. Odkaz dle předchozí věty může zadavatel použít, pokud stanovení př zakázky nemůže být dostatečně přesné nebo srozumitelné. U každého takového odkazu zadava možnost nabídnout rovnocenné řešení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 11 - Stanovení předpokládané hodnoty zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky postupuje zadavatel v souladu s § 16 2.Zadavatel je povinen sčítat předpokládané hodnoty zakázek, jejichž předmětem jsou pravid nebo trvající dodávky nebo služby v souladu s § 19 ZZVZ, vyjma zakázek s takovým předmět jednotková cena je v průběhu účetního období proměnlivá a zadavatel je pořizuje opakovan aktuálních potřeb. 3.Zadavatel může rozdělit veřejnou zakázku na více částí, pokud tím neobejde povinnosti st (především povinnosti stanovené v § 16 – 23 ZZVZ). Pokud zadavatel zadává více částí veř v jednom zadávacím řízení, vymezí rozsah těchto částí a stanoví pravidla pro účast dodav jednotlivých částech a pro zadání těchto částí. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 12 - Dotčené právní předpisy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při zadávání veřejných zakázek na univerzitě se postupuje podle tohoto opatření, v soula řádem ČR, zejména s platným ZZVZ, v souladu s předpisy upravujícími nakládání s rozpočto (např. vyhláška č. 560/2006 Sb., o účasti státního rozpočtu na financování programů repr v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb., o registru smluv, ve znění pozdějších předpisů, a pravidly příslušných dotačních programů, pokud je veřejná zakázka z těchto zdrojů financ 2.Dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zá znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 320/2001 Sb.“), musí zadavatel při nakládá prostředky dodržovat pravidla hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti. 3.U veřejné zakázky financované zcela nebo zčásti z programového financování státního rozp zadávací řízení až poté, co správce programu v souladu s vyhláškou č. 560/2006 Sb., o úč rozpočtu na financování programů reprodukce majetku, registruje akci (projekt) v informa stanoví podmínky účasti státního rozpočtu pro další přípravu, zadání a realizaci akce (p případně po splnění jiných nebo dalších podmínek stanovených správcem programu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 13 - Veřejné zakázky spolufinancované z rozpočtu Evropské unie ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při zadávání veřejných zakázek u projektů spolufinancovaných nebo s předpokládaným spolu z cizích prostředků, např. z rozpočtu Evropské unie, postupuje zadávající útvar rovněž p stanovených pro poskytování těchto cizích prostředků, např. pravidel Evropské unie. 2.V případě rozporu tohoto opatření se stanovenými pravidly Evropské unie či jinými obdobn (zejména s pravidly operačních programů) je zadavatel povinen se řídit přísnější úpravou 3.V případě, že veřejná zakázka je financována ze 100 % z cizích prostředků, postupuje zad pravidel stanovených pro poskytování těchto cizích prostředků. Toto opatření se v takové nepoužije. *========================================================================================= * HLAVA DRUHÁ - PRAVOMOCI OSOB JEDNAJÍCÍCH ZA UNIVERZITU *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 14 - Jednání za univerzitu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ve věcech zadávání veřejných zakázek univerzitu zastupuje a za ni rozhoduje: a.rektor vždy v rozsahu čl. 50 písm. a) Statutu, tedy zejména u veřejných zakázek, na je dochází: i.k právním jednáním, kterými univerzita hodlá nabýt nebo převést vlastnické právo k n iik právním jednáním, kterými univerzita hodlá nabýt nebo převést vlastnické právo k m jejichž cena je vyšší než pětisetnásobek částky, od níž jsou věci považovány podle z předpisu za hmotný majetek, jakož i ve věcech, které si svým opatřením vyhradí; b.děkan, popřípadě tajemník fakulty, v rozsahu dle čl. 50 písm. c) Statutu, hradí-li fak veřejné zakázky ze svých finančních zdrojů; c.ředitel další součásti, o níž je v organizačním řádu univerzity stanoveno, že je mu sv správy majetku, v rozsahu dle čl. 50 písm. d) Statutu, hradí-li další součást náklad v ze svých finančních zdrojů; d.kvestor ve věcech, které nejsou vyhrazeny osobám uvedeným v písm. a), b) a c) tohoto o 2.Ve věcech, kde se vyžaduje předchozí souhlas Správní rady Univerzity Karlovy dle § 15 ZV návrh smlouvy ještě před zahájením zadávání veřejné zakázky, na jejímž základě má být př uzavřena, předložen k předběžnému projednání Akademickému senátu Univerzity Karlovy a Sp Univerzity Karlovy. 3.Předchozí písemný souhlas rektora, popřípadě kvestora, dle čl. 50 odst. 1 písm. c) bod 3 písm. d) bod 3. Statutu lze udělit i v rámci předběžného schválení veřejné zakázky dle č opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 15 - Zadávající útvar ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadávajícím útvarem je útvar fakulty, rektorátu nebo další součásti, v jehož působnosti dodávek, služeb nebo stavebních prací, které mají být předmětem veřejné zakázky, nebo kt veřejné zakázky potřebuje pro zajištění svých úkolů. 2.Zadávající útvar musí mít zajištěno financování veřejné zakázky.  3.Zadávající útvar odpovídá zejména za stanovení věcných a odborných parametrů zadávacích ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 16 - Pracoviště veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pracovišti veřejných zakázek v rámci fakult a dalších součástí jsou oddělení veřejných z obdobné útvary nebo pracovníci, kteří mají ve své působnosti přípravu, organizaci či adm veřejných zakázek v rámci fakult a dalších součástí. 2.Pracovištěm veřejných zakázek je v rámci rektorátu odbor veřejných zakázek, který metodi koordinuje činnost zadávajících útvarů v zadávacím řízení. Pro útvary rektorátu zajišťuj organizaci a administraci veřejných zakázek. Odbor veřejných zakázek dále zajišťuje meto poradenskou činnost pro fakulty a součásti univerzity v oblasti veřejných zakázek. 3.Pracoviště veřejných zakázek zajišťuje v součinnosti se zadávajícím útvarem přípravu, or administraci veřejných zakázek. 4.Pracoviště veřejných zakázek odpovídá zejména za soulad zadávacích podmínek a procesního zadávání veřejných zakázek se ZZVZ a tímto opatřením. 5.Konkrétní vztahy mezi zadávajícími útvary a pracovišti veřejných zakázek stanoví pro jed a další součásti příslušný vedoucí pracovník uvedený v čl. 14 odst. 1. písm. b) tohoto o rektorát a součásti, jejichž ředitelům není svěřen výkon správy majetku, kvestor.  ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 17 - Předběžné schválení veřejné zakázky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 14 tohoto opatření vždy schvalují před zahájením zadáva „Předběžné schválení veřejné zakázky“ (dále jen „předběžné schválení“). Základní náležit schválení jsou stanoveny v příloze č. 1 tohoto opatření. 2.Bez předběžného schválení není zadávající útvar oprávněn zahájit zadávací řízení. 3.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 14 tohoto opatření vždy rozhodují o výběru dodavatele ( zrušení zadávacího řízení a uzavírají smlouvu. 4.Další úkony v zadávacím řízení jsou oprávněni činit a schvalovat vedoucí zadávajících út vedoucí pracovišť veřejných zakázek. 5.Vedoucí pracovníci uvedení v čl. 14 tohoto opatření jsou vždy oprávněni vyhradit si schv kteréhokoli úkonu v rámci zadávacího řízení, případně si vyhradit rozhodování o všech úk zakázce. 6.Ustanovení odst. 1. až 3. tohoto článku platí pro veřejné zakázky malého rozsahu III. ka čl. 22 tohoto opatření), podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky.  Tím není dotčeno usta tohoto článku. 7.U zadávání veřejných zakázek malého rozsahu I. a II. kategorie (dle čl. 22 tohoto opatře zadavatelem zadávány pomocí jakéhokoliv formalizovaného zadávacího řízení, si musí zadáv před zahájením zadávacího řízení vyžádat písemný souhlas příkazce operace a správce rozp případě je možné pro získání uvedeného písemného souhlasu použít předběžné schválení. *========================================================================================= * HLAVA TŘETÍ - SAMOSTATNÉ, CELOUNIVERZITNÍ A CENTRALIZOVANÉ ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NA KARLOVĚ *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 18 - Samostatné zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Není-li Statutem nebo tímto opatřením stanoveno jinak, jsou fakulty, rektorát a další so hospodaří s majetkem, jehož správa je jim svěřena, provozními jednotkami s funkční samos zadávání veřejných zakázek ve smyslu § 17 odst. 2 ZZVZ. Mohou tedy stanovit předpokládan veřejné zakázky na svojí úrovni, bez nutnosti sčítání předběžných hodnot veřejných zakáz povahy napříč celou univerzitou. Rektor, popř. kvestor, je oprávněn toto jejich právo v případech omezit, v souladu s čl. 19 tohoto opatření. 2.Zadávání jednotlivých veřejných zakázek realizují příslušné fakulty, rektorát a další so své potřeby, nebo ke splnění úkolů, které jsou jim svěřeny. Fakulty, rektorát a další so vyčleněné samostatné peněžní prostředky sloužící k úhradě jejich veřejných zakázek. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 19 - Celouniverzitní zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V jednotlivých případech může rektor stanovit, že veřejná zakázka bude zadávána jako cel takovém případě je omezeno právo fakult uvedené v čl. 18 tohoto opatření a veřejná zakáz s předpokládanou hodnotou veřejné zakázky sečtenou v rámci celé univerzity. 2.Veřejné zakázky s celouniverzitním dopadem zadává zpravidla rektorát, přípravou veřejné jejím zadáním může být pověřena fakulta nebo další součást. Při celouniverzitním zadáván zakázky se neuzavírá písemná dohoda o centralizovaném zadávání mezi provozními jednotkam taková zakázka hrazena i z rozpočtu fakult, musí být zadávací podmínky projednány s faku součástmi před zahájením zadávacího řízení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 20 - Centralizované zadávání ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Fakulty, rektorát a další součásti se mohou, na základě návrhu kteréhokoliv z nich, doho provedení centralizovaného zadávání veřejných zakázek na nákup či obměnu určitých komodi služeb). V tom případě mezi sebou uzavřou písemnou dohodu. 2.Rektor či kvestor mohou určit komodity vhodné k centralizovanému zadávání. 3.Jako centrální zadavatel vystupuje zpravidla rektorát. V případě, že se centralizovaného rektorát neúčastní, vystupuje jako centrální zadavatel zpravidla fakulta nebo další souč předmětnou centralizovanou veřejnou zakázku navrhla. Při centralizovaném zadávání postup útvar dle čl. 15 tohoto opatření centrálního zadavatele v součinnosti s pracovištěm veře dle čl. 16 tohoto opatření přiměřeně podle tohoto opatření. 4.Centrální zadavatel buď: a.na základě zadávacího řízení pořídí dodávky či služby, které následně za stejnou cenu fakultám či dalším součástem nebo b.provede zadávací řízení, na jehož základě fakulty či další součásti pořídí dodávky, sl práce na svůj účet. *========================================================================================= * ČÁST DRUHÁ - PRAVIDLA PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU *========================================================================================= *========================================================================================= * HLAVA PRVNÍ - OBECNÁ USTANOVENÍ PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 21 - Zakázky podléhající pravidlům pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je povinen zadávat veřejné zakázky malého rozsahu postupy upravenými v této dr opatření. Postupy upravenými v této druhé části opatření však není povinen zadávat veřej malého rozsahu, které obdobně splňují podmínky pro použití výjimky z působnosti zákona s 29 a 30 ZZVZ či pro použití jednacího řízení bez uveřejnění dle § 63 – 66 ZZVZ a zakázky základě rámcové smlouvy. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 22 - Kategorie veřejných zakázek malého rozsahu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Pro účely tohoto opatření jsou veřejné zakázky malého rozsahu rozděleny do následujících Kategorie veřejné zakázky Předpokládaná hodnota veřejné zakázky Předpokládaná h a služby (bez DPH) práce (bez DPH) I. kategorie 0 Kč – 100.000 Kč 0 Kč – 200.000 II. kategorie 100.000,01 Kč – 400.000 Kč 200.000,01 Kč – III. kategorie 400.000,01 Kč – 2.000.000 Kč 2.000.000,01 Kč 2.Fakulty, rektorát a další součásti, které hospodaří s majetkem, jehož správa je jim svěř oprávněny pro veřejné zakázky malého rozsahu I. a II. kategorie vydat vlastní vnitřní př opatření děkana, který může upravit postup při zadávání těchto veřejných zakázek odchyln třetí hlavy druhé části tohoto opatření. Vnitřní předpis fakulty, rektorátu nebo další s zajistit, aby postup při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu I. a II. kategorie by pravidly efektivnosti, účelnosti a hospodárnosti a se základními zásadami zadávání veřej dle § 6 ZZVZ. V takovém případě se druhá a třetí hlava druhé části tohoto opatření pro d rektorát či další součást nepoužije. *========================================================================================= * HLAVA DRUHÁ - POSTUP PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU I. KATEGORIE *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 23 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku I. kategorie: a.běžným nákupem placeným v hotovosti nebo platební kartou či přímou objednávkou k plněn b.výzvou jednomu dodavateli k předložení cenové nabídky s vymezením požadovaného plnění, dalšími podmínkami plnění, pokud nemá již zadávající útvar aktuální cenovou nabídku k c.na elektronickém tržišti, nebo d.postupem platným pro veřejné zakázky II. nebo III. kategorie, v takovém případě se pra v hlavě čtvrté této části opatření použijí přiměřeně s ohledem na předmět a předpoklád veřejné zakázky, nebo e.jiným vhodným způsobem, pokud budou dodrženy základní zásady dle § 6 ZZVZ. *========================================================================================= * HLAVA TŘETÍ - POSTUP PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU II. KATEGORIE *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 24 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku II. kategorie: a.přímou objednávkou k plnění na základě provedeného průzkumu trhu dle čl. 25 tohoto opa b.na elektronickém tržišti, nebo c.postupem platným pro veřejné zakázky III. kategorie, v takovém případě se pravidla uve čtvrté této části opatření použijí přiměřeně s ohledem na předmět a předpokládanou hod zakázky, nebo d.jiným vhodným způsobem, pokud tento způsob bude náležitě písemně odůvodněn, k tomuto z předchozí písemný souhlas příslušný vedoucí pracovník uvedený v čl. 14 odst. 1. písm. opatření nebo jiná jím pověřená osoba a budou dodrženy základní zásady dle § 6 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 25 - Průzkum trhu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Průzkum trhu dle čl. 24 odst. 1. písm. a) tohoto opatření provádí zadavatel na základě r nejméně 3 dodavatelů, o kterých má informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskyt nesmí provádět průzkum trhu opakovaně u stejného okruhu dodavatelů, není-li to odůvodněn plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběro 2.Zadavatelem provedený průzkum trhu musí být zachycen v písemné podobě a musí z něho vypl zadavatelem porovnávané nabídky byly vzájemně porovnatelné. Nabídky nejsou vzájemně poro například obsahují odlišný rozsah plnění, odlišné podstatné technické parametry nebo výr obchodní podmínky, které mají vliv na výhodnost nabídek, tj. zejména délku záruční doby, dodání, výši smluvní pokuty za pozdní úhradu nebo rozsah dodávaného příslušenství apod. 3.Zadavatel provede rešerši nabídek nižšího počtu dodavatelů, než jaký je stanoven v odsta článku, pokud nelze z objektivních důvodů tento počet dodržet (např. existuje pouze jedi předmětu veřejné zakázky) nebo pokud je použití tohoto způsobu z jiných důvodů nevhodné. skutečnosti vyhotoví zadavatel písemný záznam, který obsahuje odůvodnění nižšího počtu d *========================================================================================= * HLAVA ČTVRTÁ - POSTUP PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK MALÉHO ROZSAHU III. KATEGORIE *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 26 - Druh výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn realizovat veřejnou zakázku III. kategorie: a.v otevřené výzvě, nebo b.v uzavřené výzvě, nebo c.na elektronickém tržišti. 2.V otevřené výzvě oznamuje zadavatel oznámením výběrového řízení neomezenému počtu dodava zadat zakázku v tomto výběrovém řízení; oznámení otevřené výzvy je výzvou k podání nabíd Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabí na profilu zadavatele nebo ve věstníku veřejných zakázek. 3.Zadavatel může otevřenou výzvu dle odst. 2. tohoto článku po jejím uveřejnění odeslat ně dodavatelům, v takovém případě musí být výzva odeslána nejméně 3 dodavatelům. 4.V uzavřené výzvě vyzývá zadavatel písemnou výzvou nejméně 5 dodavatelů k podání nabídky. vyzve pouze takové dodavatele, o kterých má informace, že jsou způsobilí požadované plně Zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh dodavatelů, není-li to odůvodněno předmět zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového ří 5.Zadavatel vyzve k podání nabídky nižší počet dodavatelů, než jaký je stanoven v odstavci článku, pokud nelze z objektivních důvodů tento počet dodržet (např. existuje pouze jedi předmětu veřejné zakázky). O této skutečnosti vyhotoví zadavatel písemný záznam, který o odůvodnění oslovení nižšího počtu dodavatelů. 6.Umožňuje-li to předmět zakázky, může zadavatel zadat zakázku na elektronickém tržišti. V postupuje dle čl. 42 tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 27 - Zadávací podmínky ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Součástí oznámení otevřené výzvy, oznámení uzavřené výzvy nebo informací uveřejněných na tržišti (dále jen „oznámení výběrového řízení“) musí být základní informace o zakázce a řízení. Oznámení výběrového řízení musí obsahovat alespoň tyto údaje: a.Identifikační údaje zadavatele; b.Název zakázky; c.Druh zakázky (dodávky, služby nebo stavební práce); d.Předmět zakázky v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídky; e.Doba a místo plnění zakázky; f.Požadavek na způsob zpracování nabídkové ceny; g.Podmínky a požadavky na zpracování nabídky, tj. jaké údaje týkající se předmětu zakázk realizace mají uchazeči v nabídkách uvést, aby mohl zadavatel posoudit soulad nabídky podmínkami, dále požadavek zadavatele na předložení návrhu smlouvy na realizaci zakázk návrh smlouvy součástí zadávacích podmínek; h.Lhůta a místo pro podání nabídky; i.Způsob jednání s uchazeči, pokud hodlá zadavatel s uchazeči jednat podle čl. 29 tohoto j.Základní hodnotící kritérium, kterým je ekonomická výhodnost nabídky; k.Způsob hodnocení dle kritérií hodnocení; l.Požadavky na varianty nabídek, pokud je zadavatel připouští; m.Informace o poskytování vysvětlení zadávací dokumentace dle čl. 28 odst. 3. a 4. tohot 2.Zadávací podmínky mohou dále obsahovat zejména: a.Požadavky na prokázání kvalifikace účastníka zadávacího řízení, pokud zadavatel požada kvalifikaci stanoví; b.Obchodní podmínky, včetně platebních podmínek nebo závazný vzor smlouvy na plnění zaká c.Požadavky na specifikaci případných poddodavatelů (identifikační údaje) a věcné vymeze dodaného jejich prostřednictvím; d.Informaci o možnosti posuzovat nabídku z hlediska mimořádně nízké nabídkové ceny ve sm e.Upozornění, že zadavatel je oprávněn nevybrat žádnou nabídku či zakázku zrušit. 3.Vzory smluv či obchodních podmínek může stanovit pro jednotlivé fakulty a další součásti vedoucí pracovník uvedený v čl. 14 odst. 1. písm. b) tohoto opatření. Pro rektorát a sou ředitelům není svěřen výkon správy majetku, může stanovit vzory kvestor. Fakulty a součá oprávněny využít i vzory stanovené kvestorem pro rektorát. 4.Pokud zadavatel v rámci uzavřené nebo otevřené výzvy přímo vyzývá dodavatele, činí tak v Zadavatel musí být schopen prokázat odeslání této výzvy všem vyzvaným dodavatelům. 5.Zadavatel komunikuje s dodavateli resp. uchazeči především písemně. Zadavatel však nesmí podání nabídek prostřednictvím e-mailu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 28 - Lhůta pro podání nabídek a vysvětlení zadávací dokumentace ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Lhůtu pro podání nabídek stanoví zadavatel vždy s ohledem na předmět zakázky v oznámení řízení stanovením konce lhůty pro podání nabídek. Lhůta stanovená podle tohoto opatření který následuje po události, jež je rozhodující pro její počátek. Rozhodnou událostí je oznámení o zahájení výběrového řízení/odeslání výzvy k podání nabídky. 2.Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než 5 pracovních dnů. 3.Zadavatel může poskytnout vysvětlení zadávací dokumentace, pokud dodavatel doručí písemn nejpozději: a.3 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podání zadavatelem stanovena na 5 pracovních dnů, b.4 pracovní dny před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podání zadavatelem stanovena v rozmezí 6 až 9 pracovních dnů, c.5 pracovních dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podá zadavatelem stanovena v rozmezí 10 až 14 pracovních dnů, d.6 pracovních dnů před uplynutím lhůty pro podání nabídek v případě, kdy lhůta pro podá zadavatelem stanovena na 15 či více pracovních dnů. Vysvětlení zadávací dokumentace může zadavatel poskytnout i bez předchozí žádosti. 4.Zadavatel odešle vysvětlení zadávací dokumentace, případně související dokumenty, nejpoz a.1 pracovního dne po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena na 5 pracovních dnů, b.2 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena v rozmezí 6 až 9 pracovních dnů, c.3 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena v rozmezí 10 až 14 pracovních dnů, d.4 pracovních dnů po doručení žádosti podle předchozího odstavce v případě, kdy lhůta p nabídek je zadavatelem stanovena na 15 či více pracovních dnů. 5.Vysvětlení zadávací dokumentace, včetně přesného znění požadavku podle odstavce 3 tohoto zadavatel současně všem zájemcům, které vyzval v rámci uzavřené výzvy, nebo uveřejní vys dokumentace včetně přesného znění žádosti stejným způsobem, jakým uveřejnil oznámení ote případně tyto připojí k zadávací dokumentaci na elektronickém tržišti. 6.Provede-li zadavatel (prostřednictvím vysvětlení zadávací dokumentace) úpravy zadávacích přiměřeně prodlouží lhůtu pro podání nabídek, a to podle povahy provedené úpravy. V příp zadávacích podmínek, která může rozšířit okruh možných dodavatelů v otevřené výzvě, prod lhůtu tak, aby od okamžiku změny činila celou původní délku lhůty pro podání nabídek. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 29 - Jednání o nabídkách ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel si může v zadávacích podmínkách vyhradit, že o podaných nabídkách bude s účast řízení jednat. V takovém případě je v zadávací dokumentaci povinen uvést: a.způsob a zásady jednání s účastníky zadávacího řízení o nabídkách, b.způsob výběru účastníků zadávacího řízení pro další fáze jednání, rozhodne-li se zadav omezovat počet účastníků zadávacího řízení podle odst. 8. tohoto článku, o jejichž nab jednotlivých fázích jednat. 2.Po otevření obálek s nabídkami, po posouzení a hodnocení nabídek podle čl. 30 tohoto opa zadavatel písemně všem účastníkům zadávacího řízení, jejichž nabídky byly hodnoceny a kt vyloučeni, předběžný výsledek hodnocení nabídek. Současně s oznámením o předběžném výsle nabídek zadavatel tyto účastníky zadávacího řízení písemně vyzve k prvnímu jednání o nab dobu, místo a jazyk jednání. 3.Zadavatel je oprávněn jednat s účastníky zadávacího řízení o všech podmínkách plnění obs nabídkách, zejména o podmínkách, které jsou předmětem hodnocení. Zadavatel není oprávněn jednání o nabídkách měnit zadávací podmínky. 4.Zadavatel může jednáním o nabídkách pověřit hodnotící komisi, některé její členy či jino 5.Zadavatel není oprávněn v průběhu jednání o nabídkách sdělovat účastníkům zadávacího říz týkající se nabídky jiného účastníka zadávacího řízení bez předchozího souhlasu takového zadávacího řízení, vyjma aktuální výše nabídkové ceny a dalších číselných údajů rozhodný hodnocení. 6.Zadavatel může jednat o nabídkách se všemi účastníky zadávacího řízení současně či odděl 7.Z každého jednání o nabídkách vyhotovuje zadavatel protokol s uvedením všech ujednání, k mít za následek změnu nabídky či návrhu smlouvy (dále jen "protokol z jednání"). Protoko podepisuje zadavatel a účastník či účastníci zadávacího řízení, kteří se jednání o nabíd 8.Po ukončení každé fáze jednání o nabídkách stanoví zadavatel na základě výsledků jednání účastníků zadávacího řízení. Pořadí účastníků zadávacího řízení stanoví zadavatel na zák kritérií, a to vždy za použití všech hodnotících kritérií. Zadavatel je povinen o stanov účastníků zadávacího řízení vyhotovit protokol, v němž uvede výsledky hodnocení jednání pořadí účastníků zadávacího řízení a informaci o tom, se kterými účastníky zadávacího ří jednáno v další fázi (dále jen „protokol o konečném výsledku hodnocení“). Protokol o kon hodnocení je zadavatel povinen odeslat všem účastníkům zadávacího řízení, s nimiž bylo j nabídkách v dané fázi uskutečněno bez zbytečného odkladu. 9.Zadavatel může před zahájením jakékoliv fáze jednání o nabídkách oznámit účastníkům zadá že jde o poslední fázi jednání o nabídkách; na této skutečnosti se také může zadavatel s účastníky zadávacího řízení kdykoliv písemně dohodnout. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 30 - Otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek provádí: a.zadavatel, resp. osoba oprávněná jednat za zadavatele dle čl. 14 odst. 1. tohoto opatř oprávněná činit úkony ve výběrovém řízení dle čl. 17 odst. 4. tohoto opatření; nebo b.osoba písemně pověřená zadavatelem (osobou oprávněnou jednat za zadavatele dle čl. 14 opatření, případně oprávněnou činit úkony ve výběrovém řízení dle čl. 17 odst. 4. toho nebo c.hodnotící komise, která má alespoň 3 členy. 2.Složení hodnotící komise obvykle v součinnosti se zadávajícím útvarem navrhuje pracovišt zakázek a schvaluje vedoucí zadávajícího útvaru. Členem hodnotící komise je vždy nejméně pracoviště veřejných zakázek a nejméně jeden pracovník zadávajícího útvaru. Konkrétní zp hodnotící komise může stanovit pro jednotlivé fakulty a další součásti příslušný vedoucí uvedený v čl. 14 odst. 1. písm. b) tohoto opatření a pro rektorát a součásti, jejichž ře svěřen výkon správy majetku, kvestor. 3.Je-li to odůvodněno předmětem zakázky, musí mít osoba provádějící hodnocení nabídek nebo člen hodnotící komise příslušnou odbornost ve vztahu k předmětu zakázky. 4.O otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek se pořizuje protokol obsahující rozhod týkající se posouzení a hodnocení nabídek: a.Seznam doručených nabídek, včetně identifikačních údajů účastníků zadávacího řízení; b.Seznam účastníků zadávacího řízení vyzvaných k doplnění/objasnění nabídky, pokud byli c.Seznam vyřazených nabídek a zdůvodnění vyřazení nabídek, pokud byly nějaké nabídky vyř d.Popis způsobu a odůvodnění hodnocení nabídek, pokud je základním hodnotícím kritériem výhodnost nabídky; e.Výsledek hodnocení. 5.Obálky nesmějí být otevřeny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Otevírají se pouze ve lhůtě pro podání nabídek. 6.Otevřením nabídky podané v elektronické podobě se rozumí zpřístupnění jejího obsahu. Nab v elektronické podobě nesmí být zpřístupněny před uplynutím lhůty pro podání nabídek. Zp pouze nabídky podané ve lhůtě pro podání nabídek. 7.Osoby, které posuzují a hodnotí nabídky, případně přizvaní odborníci, nesmějí být ve stř smyslu § 44 ZZVZ a musejí zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, které se dozví v průbě a hodnocení nabídek. Před zahájením posouzení a hodnocení nabídek musejí písemně formou prohlášení prohlásit, že nejsou ve střetu zájmů a že se zavazují zachovávat mlčenlivost o kterých se v souvislosti s posuzováním a hodnocením nabídek dozvědí. 8.Po otevření obálek provede zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba posouzení nab nabídek spočívá v posouzení, zda nabídky vyhověly zadávacím podmínkám. 9.Při posouzení nabídek zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba dále posuzuje, zda nabídka, která obsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu. 10Pokud zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba posoudí nabídkovou cenu uchazeče j nízkou, vyžádá si od účastníka zadávacího řízení písemné zdůvodnění těch částí nabídky, výši nabídkové ceny podstatné. Po písemném zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny můž zadávacího řízení přizván na jednání za účelem vysvětlení předloženého zdůvodnění. 11Neshledá-li zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba ani po písemném zdůvodnění m nabídkové ceny účastníkem zadávacího řízení, ani po případném vysvětlení účastníkem zadá dostatečné důvody, které by odůvodňovaly nabídnutí mimořádně nízké nabídkové ceny, může vyřazena. 12Jestliže je nabídka shledána nejasnou nebo neúplnou, může být účastník zadávacího řízení doplnění nebo objasnění. Doplněním nebo objasněním nabídek nesmí být změněna nabídková c a informace, které jsou předmětem hodnocení. 13V případě, že účastník zadávacího řízení nabídku v dodatečné lhůtě nedoplní nebo neobjas zadavatel nepromine pozdní doplnění nebo objasnění, musí být tato nabídka vyřazena. 14Hodnocení nabídek provádí zadavatel, hodnotící komise nebo pověřená osoba podle hodnotíc uvedených v zadávacích podmínkách. Jako nejvhodnější nabídku vyhodnotí ekonomicky nejvýh Hodnocení nabídek může být provedeno před jejich posouzením, v takovém případě dojde k p minimálně té nabídky, která byla podána uchazečem, se kterým má být uzavřena smlouva. Ta v takovém případě uvedena v protokolu dle odst. 4. tohoto článku. 15Zadavatel rozhodne o novém posouzení a hodnocení nabídek, pokud zjistí, že hodnotící kom pověřená osoba porušila postup stanovený tímto opatřením. Pro nové posouzení a hodnocení může zadavatel ustanovit jinou hodnotící komisi nebo tímto pověřit jinou osobu, případně posouzení a hodnocení nabídek sám. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 31 - Uzavření smlouvy s dodavatelem ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.V případě uzavírání smlouvy platí, že zadavatel je oprávněn uzavřít smlouvu (pokud není uvedeno jinak) pouze s účastníkem zadávacího řízení, který podal vítěznou nabídku (dále dodavatel“). V případě, že vybraný dodavatel odmítne uzavřít smlouvu se zadavatelem nebo dostatečnou součinnost, může uzavřít zadavatel smlouvu s účastníkem zadávacího řízení, k jako další v pořadí. Postup dle předchozí věty může zadavatel použít opakovaně. Smlouva uzavřena ve shodě s podmínkami výběrového řízení a vybranou nabídkou. Za nedostatečnou s považována skutečnost, kdy vybraný dodavatel nereaguje žádným způsobem (tzn. v listinné elektronicky) na výzvy zadavatele. V případě, že vybraný dodavatel neposkytl zadavateli součinnost, doloží zadavatel tuto skutečnost písemně formou čestného prohlášení. 2.Zadavatel nesmí uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem, a.pokud se na zpracování nabídky vybraného dodavatele podílel zaměstnanec zadavatele či statutárního orgánu zadavatele, statutární orgán zadavatele, člen řídícího orgánu zada realizačního týmu projektu či osoba, která se na základě smluvního vztahu podílela na veřejné zakázky, b.resp. s vybraným dodavatelem ve sdružení, který je zaměstnancem zadavatele či členem r či osobou, která se na základě smluvního vztahu podílela na zadání předmětné veřejné z c.jehož poddodavatelem je osoba, která se na základě smluvního vztahu podílela na zadání veřejné zakázky., zejména zaměstnanec zadavatele nebo člen realizačního týmu. 3.Smlouva musí mít písemnou formu a musí obsahovat alespoň náležitosti uvedené v čl. 43 to 4.Zadavatel nesmí umožnit podstatnou změnu práv a povinností vyplývajících ze smlouvy, kte plnění zakázky. Při posuzování, zda se jedná o podstatnou či nepodstatnou změnu, se přim 100 a 222 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 32 - Oznámení o výsledku výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.O výsledku výběrového řízení musejí být bez zbytečného odkladu informováni všichni účast řízení, kteří podali nabídky ve lhůtě pro podání nabídek a jejichž nabídka nebyla vyřaze řízení. Oznámení o výsledku výběrového řízení musí obsahovat min. následující informace: údaje účastníků zadávacího řízení, jejichž nabídka byla hodnocena, výsledek hodnocení na je zřejmé pořadí nabídek. Tato informace musí být zaslána písemně. 2.Pokud si to zadavatel v oznámení výběrového řízení vyhradil, může ve výběrovém řízení uv o výsledku výběrového řízení a případné oznámení o vyřazení nabídky stejným způsobem, ja výběrové řízení. V takovém případě se oznámení o výsledku výběrového řízení a případné o vyřazení nabídky považuje za doručené všem dotčeným zájemcům a všem dotčeným účastníkům řízení okamžikem uveřejnění. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 33 - Zrušení výběrového řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn výběrové řízení zrušit, nejpozději však do uzavření smlouvy. O zru řízení je zadavatel povinen bezodkladně písemně informovat všechny účastníky zadávacího podali nabídku ve lhůtě pro podání nabídek. 2.V případě zrušení výběrového řízení v době běhu lhůty pro podávání nabídek, oznámí zadav zrušení výběrového řízení stejným způsobem, jakým toto výběrové řízení zahájil. *========================================================================================= * ČÁST TŘETÍ - VYBRANÁ PRAVIDLA PRO ZADÁVÁNÍ PODLIMITNÍCH A NADLIMITNÍCH VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 34 - Limity a doporučené postupy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Při zadávání podlimitních veřejných zakázek (od 2.000.000,- Kč do 5.706.000,- Kč bez DPH a služby a od 6.000.000,- Kč do 142.668.000,- Kč bez DPH pro stavební práce) a nadlimitn zakázek (od 5.706.000,- Kč bez DPH pro dodávky a služby a od 142.668.000,- Kč bez DPH pr práce) zadavatel postupuje podle ZZVZ, s výjimkou případů uvedených v ust. § 29 a 30 ZZV není povinen veřejné zakázky podle ZZVZ zadávat. 2.Limity uvedené v odst. 1. platí vždy ve výši stanovené zvláštním právním předpisem. 3.Kvestor, případně z jeho pověření odbor veřejných zakázek může pro jednotlivé druhy čast zadávacích řízení vydat doporučené postupy. Tyto doporučené postupy slouží jako pomůcka nejsou závazné.  ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 35 - Druhy zadávacího řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel může pro zadání podlimitní nebo nadlimitní zakázky použít pouze zadávací řízen 3 ZZVZ, a to 1.zjednodušené podlimitní řízení, 2.otevřené řízení, 3.užší řízení, 4.jednací řízení s uveřejněním, 5.jednací řízení bez uveřejnění, 6.řízení se soutěžním dialogem, 7.řízení o inovačním partnerství, 8.koncesní řízení, nebo 9.řízení pro zadání veřejné zakázky ve zjednodušeném režimu. 2.Zjednodušené podlimitní řízení, jednací řízení s uveřejněním, jednací řízení bez uveřejn se soutěžním dialogem, řízení o inovačním partnerství, koncesní řízení, nebo řízení pro zakázky ve zjednodušeném režimu může zadavatel použít pouze za podmínek stanovených pro zadávacích řízení ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 36 - Předběžné tržní konzultace ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn vést tržní konzultace s odborníky či dodavateli s cílem připravit podmínky a informovat dodavatele o svých záměrech a požadavcích. 2.Tyto konzultace však nesmí narušit hospodářskou soutěž.  3.Tržní konzultace probíhají písemně; není-li v ZZVZ stanoveno jinak, lze použít i ústní k obsah v dostatečné míře zdokumentován, zejména zápisy, zvukovými nahrávkami nebo souhrny komunikace. 4.Pokud následně zadávací dokumentace obsahuje informace, které jsou výsledkem předběžné t zadavatel označí v zadávací dokumentaci tyto informace, identifikuje osoby, které se na konzultaci podílely, a uvede všechny podstatné informace, které byly obsahem předběžné t ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 37 - Využití předběžného oznámení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn uveřejnit formou předběžného oznámení svůj úmysl zahájit zadávací takovém případě zadavatel odešle předběžné oznámení k uveřejnění způsobem podle § 212 ZZ 2.V takovém případě mohou být zkráceny lhůty pro podání nabídek podle § 54 odst. 4, 57 ods 59 odst. 4, nebo pro podání předběžných nabídek dle 62 odst. 3 ZZVZ. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 38 - Zadávací lhůta ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel může stanovit zadávací lhůtu, kterou se rozumí lhůta, po kterou účastníci zadá nesmí ze zadávacího řízení odstoupit. 2.Stanovil-li zadavatel zadávací lhůtu, může v zadávací dokumentaci požadovat, aby účastní řízení poskytl ve lhůtě pro podání nabídek jistotu ve výši dle § 41 odst. 2 ZZVZ. 3.Počátkem zadávací lhůty je konec lhůty pro podání nabídek. Zadávací lhůta musí být stano ohledem na druh zadávacího řízení a na předmět veřejné zakázky. 4.Zadávací lhůta neběží po dobu blokační lhůty, ve které zadavatel nesmí uzavřít smlouvu p ZZVZ. 5.Zadavatel odešle v zadávací lhůtě oznámení o výběru dodavatele, pokud a) se s účastníky řízení nedohodne jinak, nebo b) nedošlo k ukončení zadávacího řízení před uplynutím zadá 6.Pokud zadavatel neodešle oznámení o výběru dodavatele v zadávací lhůtě nebo nepostupuje písm. a) nebo b) tohoto článku, platí, že zadávací řízení je ukončeno. Zadavatel v takov účastníkům zadávacího řízení uhradí účelně vynaložené náklady spojené s jejich účastí v řízení. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 39 - Komise a přizvaní odborníci ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel může k provádění úkonů v zadávacím řízení podle ZZVZ pověřit komisi; tím nejso právní předpisy upravující způsob rozhodování zadavatele a ani tím není dotčena jeho odp dodržení pravidel stanovených ZZVZ. Úkony komise se považují za úkony zadavatele. 2.U veřejných zakázek s předpokládanou hodnotou vyšší než 300 000 000 Kč zadavatel zajistí nabídek provedla komise, která má minimálně 5 členů, z nichž většina má příslušnou odbor předmětu veřejné zakázky. 3.Pro ustavení komise se obdobně použijí ustanovení čl. 30 tohoto opatření. 4.Zadavatel může pro své rozhodování použít i vyjádření přizvaných odborníků; tím není dot odpovědnost za dodržení pravidel stanovených ZZVZ a tímto opatřením. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 40 - Průběh zadávacího řízení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Není-li ZZVZ nebo tímto opatřením stanoveno jinak, může zadavatel provést posouzení spln účasti v zadávacím řízení před hodnocením nabídek nebo až po hodnocení nabídek. 2.U vybraného dodavatele musí zadavatel provést posouzení splnění podmínek účasti v zadáva hodnocení jeho nabídky vždy. 3.Zadavatel vždy zváží, zda hodnocením nabídek před posouzení splnění podmínek účasti v za nemůže dojít k porušení zásad zadávání veřejných zakázek. *========================================================================================= * ČÁST ČTVRTÁ - SPOLEČNÁ USTANOVENÍ *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 42 - Veřejné zakázky zadávané prostřednictvím elektronického tržiště ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Zadavatel je oprávněn pro zadávání veřejných zakázek ve vhodných případech využívat elek tržiště. 2.Přístup k elektronickému tržišti, administraci uživatelů, metodickou podporu a školení u zajišťuje odbor veřejných zakázek. 3.U fakult a dalších součástí zadávají zakázky prostřednictvím elektronického tržiště prac zakázek. Pro jednotlivé fakulty a další součásti může stanovit příslušný vedoucí pracovn čl. 14 odst. 1 písm. b) tohoto opatření jinak. U rektorátu zadává zakázky prostřednictví tržiště odbor veřejných zakázek. Konkrétní podmínky může stanovit kvestor. 4.Fakulty a další součásti si mohou prostřednictvím kvestora vyžádat pomoc odboru veřejnýc zadávání zakázek prostřednictvím elektronického tržiště. 5.Zadání veřejné zakázky na elektronickém tržišti provádí zadavatel podle pravidel elektro přičemž v takovém případě se ustanovení tohoto opatření upravující zadávání veřejných za ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 43 - Náležitosti smlouvy ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Smlouva uzavřená s dodavatelem na plnění veřejné zakázky ve výši nad 50 000,- Kč bez DPH písemnou formu a musí obsahovat alespoň tyto náležitosti, pokud zvláštní zákon nestanoví a.Označení názvu smlouvy a její evidenční číslo; b.označení smluvních stran, jejich sídlo, IČ a DIČ, pokud jsou přiděleny, bankovní spoje a údaj o zapsání do veřejného rejstříku, vč. identifikace zástupců; c.předmět plnění (konkretizovaný kvantitativně i kvalitativně); d.cenu bez DPH, cenu vč. DPH, sazbu a výši DPH, příp. informaci, že dodavatel není plátc platební podmínky; e.dobu a místo plnění; f.musí být uzavřena podle právního řádu České republiky a řídit se jeho režimem, g.musí v případě, že při plnění veřejné zakázky dochází ke vzniku autorského díla, průmy užitného vzoru, vynálezu apod., obsahovat taková smluvní ujednání, která vyloučí omeze dodavatelů předmětu plnění jiné veřejné zakázky zadávané v budoucnu (např. ujednání o licence ke všem způsobům užití autorského díla v neomezeném rozsahu včetně oprávnění k podlicence apod.), h.další náležitosti dle konkrétního smluvního typu podle zákona č. 89/2012 Sb., občanské platném znění, zejména i.ujednání o smluvní pokutě, iireklamace vad, iizáruky, pojištění, ivpřípadné ustanovení o zveřejnění smlouvy, v.platnost smlouvy, podmínky výpovědi a odstoupení od smlouvy apod. 2.Smlouva na plnění veřejné zakázky nesmí obsahovat: a.rozhodčí doložku s výjimkou smlouvy uzavřené na základě nákupu přes komoditní burzy, b.taková smluvní ujednání, která by způsobila výlučné či zvýhodněné postavení dodavatele smlouva uzavřena, oproti jiným dodavatelům při zadávání jiné veřejné zakázky zadávané c.ustanovení o nemožnosti vypovězení smlouvy nebo takové ustanovení, podle kterého by vy bylo obtížně proveditelné. 3.Splnění povinností dle odst. 1. a 2. tohoto článku zajišťuje zadávající útvar uvedením t jako obchodních podmínek v zadávací dokumentaci, nebo v návrhu smlouvy, popřípadě ve výz 4.V odůvodněných případech se může zadávající útvar od povinností uvedených v odst. 1. a 2 odchýlit. V takovém případě je zadávající útvar povinen písemně před zahájením zadávacíh odchylku odůvodnit a přiložit k dokumentaci veřejné zakázky. 5.V případě, kdy smluvní vztah vzniká na základě písemné nabídky a její akceptace formou o na základě objednávky a její písemné akceptace, musí objednávka obsahovat minimálně nále v odst. 1 písm. b) až e). ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 44 - Kompletace a archivace dokumentace o veřejné zakázce ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Dokumentací o veřejné zakázce se rozumí souhrn všech dokumentů v listinné či elektronick a výstupy z ústní komunikace, jejichž pořízení v průběhu zadávacího řízení, popř. po jeh vyžaduje ZZVZ nebo další relevantní předpisy, zejména následující základní dokumenty: a.Zadávací podmínky vymezující předmět veřejné zakázky, vč. dokladů prokazujících jejich uveřejnění; b.Úplné znění originálů všech nabídek všech účastníků zadávacího řízení, včetně případné doplnění; c.Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek podepsaný příslušnými osoba d.Smlouva uzavřená s vybraným dodavatelem, včetně jejích případných dodatků; e.Oznámení o výsledku zadávacího řízení zaslaná všem účastníkům zadávacího řízení, kteří ve lhůtě pro podání nabídek, jejichž nabídka nebyla vyřazena, včetně dokladů prokazují odeslání, pokud toto oznámení nebylo uveřejněno na profilu zadavatele; f.Oznámení o vyřazení nabídky, včetně dokladu prokazujícího její odeslání/uveřejnění, po nabídka vyřazena; g.Dodatečné informace včetně dokladů prokazujících jejich odeslání/uveřejnění, pokud byl požadovány; h.Jmenování pověřené osoby nebo hodnotící komise (pokud byly jmenovány), včetně prohláše nepodjatosti; i.Písemná zpráva zadavatele podle § 217 ZZVZ, pokud se zpracovává. 2.Zadavatel je povinen uchovávat dokumentaci o zadávacím řízení a záznamy o úkonech učiněn podle § 216 ZZVZ po dobu 10 let od ukončení zadávacího řízení nebo od změny závazku ze s veřejnou zakázku. 3.V případě veřejné zakázky, jejíž předpokládaná hodnota je 400 000,- Kč nebo nižší bez DP případná dotace poskytovaná na takovou veřejnou zakázku není vyšší než 50 %, je zadavate uchovávat účetní doklady. Zadavatel je dále povinen uchovávat písemnou poptávku plnění, objednávku plnění, písemnou nabídku a písemnou smlouvu, pokud jsou tyto dokumenty při re zakázky vyhotovovány. Doba, po kterou musí zadavatel veškeré tyto originální dokumenty s realizací veřejné zakázky uchovávat, je stanovena po dobu 10 let od uzavření smlouvy neb ukončení projektu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 45 - Uveřejňování smluv ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Všechny smlouvy uzavírané na základě zadávacího řízení na veřejnou zakázku s hodnotou pl 50.000,- Kč je zadavatel povinen uveřejnit v registru smluv podle zákona č. 340/2015 Sb. podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (záko smluv), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s opatřením rektora č. 18/2016. 2.Jednotlivé fakulty a další součásti mohou smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně v změn a dodatků uveřejnit i na profilu zadavatele. Povinnost uveřejnit smlouvu v registru dotčena. 3.Smlouvy uzavírané na základě zadávacího řízení na veřejnou zakázku, jejichž cena přesáhn bez DPH, které má  univerzita  dle ZZVZ  povinnost uveřejnit, je nutné uveřejnit do 15 d uzavření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 46 - Kontrola ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Výkon kontroly či auditu veřejných zakázek se provádí dle opatření rektora č. 25/2014, V auditu na Univerzitě Karlově, a opatření rektora č. 47/2014, Pravidla kontrolní činnosti Karlově. 2.Stížnosti proti postupu zadávajících útvarů nebo pracovišť veřejných zakázek jednotlivýc dalších součástí a rektorátu posuzuje kvestor. Tyto stížnosti nemají charakter námitek v ZZVZ. V případě zjištění pochybení v postupu zadávajících útvarů nebo pracovišť veřejnýc kvestor opatření k nápravě. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 47 - Stanovení podrobnějšího postupu při zadávání veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vedoucí pracovníci univerzity uvedení v čl. 14 tohoto opatření mohou stanovit bližší pod zadávání veřejných zakázek na jimi řízených fakultách a součástech univerzity, takto sta však nesmí být v rozporu s tímto opatřením, tím není dotčeno právo fakult, dalších součá podle čl. 22 odst. 2 tohoto opatření. ------------------------------------------------------------------------------------------ Článek 48 - Přechodná a závěrečná ustanovení ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kvestor je pověřen opatřením stanovit přesnější postupy na univerzitě při zadávání veřej stanovit vzory dokumentů užívaných při zadávání veřejných zakázek na univerzitě. 2.Výjimku z postupů zadávání veřejných zakázek uvedených v tomto Opatření schvaluje rektor kvestor, tím není dotčeno právo fakult, dalších součástí a rektorátu podle čl. 22 odst. opatření. 3.Tímto opatřením se zrušuje opatření rektora č. 52/2015, Základní principy, zásady a prav zadávání veřejných zakázek v rámci Univerzity Karlovy. 4.Všechna zadávací řízení, zahájená před nabytím účinnosti tohoto opatření, se dokončí dle rektora č. 52/2015. 5.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. října 2016. V Praze dne 29. září 2016 Opatření rektora č. 27/2016 ve znění OR č. 18/2017 nabývá účinnosti dne 1. dubna 2017. Úplné znění Opatření rektora č. 27/2016 (.pdf) [ URL "UK-8132-version1- or_2017_18_upl_zneni_or_2016_27.pdf"] Příloha č. 1 - Předběžné schválení veřejné zakázky (.docx) [ URL "UK-8132-version1- or_2017_18_priloha.docx"]    Systém elektronických tržišť upravuje usnesení vlády č. 343 ze dne 10. 5. 2010. Podle § 26 odst. 2 zákona ČNR č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších před majetkem rozumí samostatné hmotné movité věci, popřípadě soubory hmotných movitých věcí se technicko-ekonomickým určením, jejichž vstupní cena je vyšší než 40 000 Kč a mají provozně delší než jeden rok. Identifikačními údaji se rozumí název Univerzita Karlova včetně názvu příslušné provozní j provozní jednotky a identifikační číslo Univerzity Karlovy. V případě, že je základním hodnotícím kritériem ekonomická výhodnost nabídky, stanoví zada hodnotící kritéria tak, aby vyjadřovala vztah užitné hodnoty a ceny. Dílčí hodnotící krité vztahovat k nabízenému plnění zakázky. Mohou jimi být zejména nabídková cena, kvalita, tec nabízeného plnění, estetické a funkční vlastnosti, vlastnosti plnění z hlediska vlivu na ž vliv na zaměstnanost osob se zdravotním postižením, provozní náklady, návratnost nákladů, pozáruční servis, zabezpečení dodávek, dodací lhůta nebo lhůta pro dokončení. Dílčím hodno nemohou být kvalifikační předpoklady, smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinn nebo platební podmínky. Pro zajištění transparentnosti výběrového řízení je nezbytné stanovit, jaké údaje či param budou předmětem hodnocení a jakým způsobem bude hodnocení provedeno. Nařízení vlády č. 172/2016 Sb., o stanovení finančních limitů a částek pro účely zákona o veřejných zakázek Předběžné oznámení tak lze využít zejména za situace, kdy zadávací podmínky nejsou hotovy, finalizace bude trvat více než měsíc, ale zároveň bude vhodné po jejich finalizaci získat nejkratším čase.  Např. za situace, kdy je kromě nabídkové ceny hodnocena i kvalita nabídky, může dojít k to nabídka dostane vyšší počet bodů díky tomu, že v jednom z kritérií, kde nebyla nejúspěšněj porovnávána s nabídkou (v daném parametru nejlepší), která by však při posouzení nabídky b neměla by tak být hodnocena. Při porovnávání (hodnocení) pouze těch nabídek, které splňují podmínky, by tak mohlo být pořadí úspěšných uchazečů odlišné.