P03 - Rozvoj psychologických věd ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Participující fakulty (vysokoškolské ústavy) UK: 1. lékařská fakulta, Filozofická fakulta, Pedagogická fakulta Vědní oblast: psychologie Rada programu (stav k 31. 12. 2016): prof. PhDr. Michal Miovský, Ph.D. (koordinátor) doc. RNDr. Petr Bob, Ph.D., Ph.D. doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc. PhDr. Mgr. Markéta Niederlová, Ph.D. prof. MUDr. Jiří Raboch, DrSc. prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. Anotace: Program rozvoje vědní oblasti psychologie bude primárně zaměřen na posílení slabších míst pěstovaných na UK na různých pracovištích a na vytvoření integrativní koncepce v rámci psy která bude tématicky přemosťovat existující institucionální rámec pracovišť v rámci UK. Kl tato kritická místa vyhledat, definovat je a analyzovat a nastínit možné cesty ke zlepšení Stanovením konkrétních úkolů řešených ve dvou časových rovinách a ve vybraných tématech ob zamýšlí společně posunout jeho kvalitu důslednějším zakotvením v teoretickém i empirickém vychází ze současného stavu na příslušných fakultách UK, který lze charakterizovat takto: rozpracování témat, rozdílná úroveň personální a technické připravenosti k řešení, nízká p pracovišť k mezifakultní spolupráci. Proto projekt volí opačnou cestu, tj. identifikování jednotlivá pracoviště spojovat, v čem je jádro účinné spolupráce a perspektivního rozvoje o tři oblasti: Teoretická psychologie a metodologie, Klinická psychologie, Prevence riziko poradenská psychologie. To je základ, na němž se bude postupně rozvíjet mezifakultní spolu cíle programu proto odpovídají možnostem a potřebám zapojených psychologických pracovišť p skutečnosti, že většina jejich pracovníků se výzkumně významně angažuje ve fakultně specif úkolech. Program představuje jakousi nadstavbu v podobě teoretických a metodologických pil oboru. Výstupy budou směřovat k praxi (diagnostické testy a pomůcky, jejich normy a použit centra a poradenské programy), k výuce (nové nebo inovované kurzy, učebnice, studijní opor kvalifikační práce), k prezentaci vědeckých poznatků (tedy semináře a konference, vědecké monografie).