ÚZ OR č. 2/2017 ve znění OR 51/2017 ****************************************************************************************** * PŘÍLOHA - OR č. 2/2017 ve znění OR č. 51/2017 ****************************************************************************************** Název: Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy  K provedení: čl.  14 odst.  4  Statutu Univerzity Karlovy Účinnost: 1. ledna 2017 ****************************************************************************************** * UNIVERZITA KARLOVA ORGANIZAČNÍ ŘÁD REKTORÁTU ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Část I. - Základní ustanovení *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 1 ------------------------------------------------------------------------------------------ Organizační řád rektorátu Univerzity Karlovy (dále jen "rektorát") upravuje v souladu s čl Statutu Univerzity Karlovy (dále jen "univerzita") podrobnosti o vnitřní organizaci rektor ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 2 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Rektorát je výkonným aparátem univerzity. 2.Sídlem rektorátu je Praha. 3.Rektorát užívá úředního kulatého razítka se státním znakem České republiky a textem "Uni " v případech stanovených právním předpisem. 4.Rektorát může podle potřeby užívat další razítka v souladu s opatřením rektora. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 3 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kromě činností daných statutem univerzity zabezpečuje rektorát plnění dalších úkolů, sta rektor, nebo v rámci své působnosti kvestor (čl. 24). 2.Rektorát též zabezpečuje po stránce materiální a administrativní činnost správní rady un ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 4 ------------------------------------------------------------------------------------------ Pro zaměstnance univerzity, kteří jsou zařazeni na rektorátě, je rektorát místem výkonu pr *========================================================================================= * Část II. - Organizační útvary rektorátu *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 5 ------------------------------------------------------------------------------------------ Na rektorátu jsou zřízeny tyto organizační útvary: a.kancelář rektora, b.kancelář kvestora, c.odbory rektorátu, d.oddělení vnitřního auditu. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 6 - Kancelář rektora ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kancelář rektora zabezpečuje vykonávání rozhodnutí rektora a případně dalších orgánů uni 2.Kancelář rektora zabezpečuje podmínky pro činnost rektora a v nezbytných případech též p dalších orgánů univerzity.  3.Kancelář rektora zabezpečuje činnost kolegia rektora a porady děkanů (rozšířené kolegium 4.Kancelář rektora zabezpečuje též podmínky pro činnost správní rady univerzity. 5.Vedoucího kanceláře rektora – kancléře - jmenuje rektor. 6.Kancléř řídí činnost kanceláře rektora a za její provoz odpovídá rektorovi. Další působn stanoví rektor. 7.Kancelář rektora se člení na a.sekretariát rektora, b.oddělení kolegia rektora, c.oddělení kontroly, d.oddělení analýz a strategií, e.organizační oddělení, f.oddělení spisové služby, g.další organizační útvary, které zřizuje rektor. Do kanceláře rektora se pro pracovněprávní účely zařazuje zejména též kancelář akademick univerzity a sekretariát správní rady. 8.Sekretariát rektora zabezpečuje administrativní zajištění výkonu funkce rektora a kanclé 9.Oddělení kontroly zabezpečuje a.provádění kontrol výkonu vnitřní správy univerzity a jejích součástí, b.provádění kontrol hospodaření univerzity a jejích součástí, c.šetření stížností, d.činnosti v souvislosti se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, a současně zabezpečuje v rámci univerzity metodickou pomoc v oblasti své činnosti. 10Oddělení analýz a strategií zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a č rektora zejména v těchto oblastech: a.příprava analytických dokumentů sloužících ke stanovení strategie dalšího rozvoje univ formulaci jejích cílů ve střednědobém a dlouhodobém horizontu, jakož i příprava podkla plnění těchto cílů, b.příprava hlavních strategických dokumentů univerzity, c.příprava hlavních pozičních dokumentů univerzity a d.vyhodnocování strategických materiálů České republiky, Evropské unie, OECD apod., jako klíčových institucí národního a evropského výzkumného a vzdělávacího prostoru. 11Organizační oddělení zejména zabezpečuje provoz historické části Karolina, Modré a Zelen univerzitního hotelu a zajišťuje akce pořádané orgány univerzity, popřípadě fakult a dál podmínky pro činnost Historické komise univerzity. 12Oddělení spisové služby zejména zabezpečuje a.příjem, evidenci a distribuci veškerých dokumentů přicházejících na podatelnu rektorát b.odesílání dokumentů vypravovaných z rektorátu, c.digitalizaci analogových dokumentů adresovaných rektorátu, d.distribuci datových zpráv doručovaných do datové schránky univerzity, e.koordinaci (řízení) výkonu spisové služby na rektorátu a určených dalších součástech u současně zabezpečuje v rámci rektorátu a určených dalších součástí univerzity metodick oblasti své činnosti, f.činnost centrální spisovny rektorátu a určených dalších součástí univerzity, včetně sp vyřazování zde uložených dokumentů a spisů. 13Do oddělení spisové služby je organizačně zařazen koordinátor spisové služby univerzity. 14Vedoucího oddělení kontroly, vedoucího oddělení analýz a strategií, vedoucího organizačn vedoucího oddělení spisové služby jmenuje rektor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 7 - Kancelář kvestora ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kancelář kvestora zabezpečuje administrativní a podle potřeby též poradenské zajištění v kvestora. 2.Činnost kanceláře kvestora řídí kvestor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 8 - Odbory rektorátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbory rektorátu jsou základními pracovišti rektorátu pro zabezpečení jeho činnosti. 2.Na rektorátě jsou zřízeny tyto odbory: a.odbor pro studium a záležitosti studentů, b.odbor pro vědu a výzkum, c.odbor zahraničních vztahů, d.odbor vnějších vztahů, e.ekonomický odbor, f.právní odbor, g.odbor veřejných zakázek, h.odbor projektové podpory, i.odbor výstavby, j.informační, poradenské a sociální centrum, k.centrum celoživotního vzdělávání, l.personální odbor, m.bezpečnostní odbor. 3.V oblasti své činnosti odbory rektorátu zabezpečují koordinační, konzultační, informační koncepční činnost a též metodickou pomoc součástem univerzity. 4.Odbory rektorátu se kromě přímého zajišťování činností rektora a příslušných členů koleg výslovně uvedených v čl. 9 až  21 též podílejí na zajišťování činnosti kvestora a kanclé 5.Odbory rektorátu se podle potřeby člení na další oddělení, útvary, popřípadě jiné organi neuvedené v tomto řádu, které po projednání s vedoucím odboru zřizuje kvestor. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 9 - Odbor pro studium a záležitosti studentů ------------------------------------------------------------------------------------------ Odbor pro studium a záležitosti studentů zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost prorektorky pro studijní záležitosti, prorektora pro koncepci studia, prorektora pro tvůrč činnost, prorektora pro vědeckou činnost a dalších rektorem pověřených členů kolegia rekto těchto oblastech: a.evidence a administrativní zajištění akreditace studijních programů, b.problematika kvality vzdělávání a hodnocení výuky, c.evidence studentů a doklady o studiu, d.přijímací řízení a přezkumné řízení v této věci, e.rozhodování o právech a povinnostech studentů, f.sociální zabezpečení studentů, stipendia, ceny udělované studentům, g.agenda poplatků spojených se studiem, h.agenda uznávání vzdělání získaného v zahraničí, i.výkon právní agendy v oblasti studia. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 10 - Odbor pro vědu a výzkum ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor pro vědu a výzkum zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, prorek vědeckou činnost, prorektora pro tvůrčí a ediční činnost, prorektora pro akademické kval prorektorky pro evropskou problematiku a dalších rektorem pověřených členů kolegia rekto těchto oblastech: a.sběr, zpracování a prezentace výsledků vědecké, výzkumné a další tvůrčí činnosti, b.administrativní zajištění vnitřního grantového systému univerzity, c.rezortní i mimorezortní programy pro vědu a výzkum, d.ceny udělované akademickým a vědeckým pracovníkům (tuzemské i mezinárodní), e.vědeckopedagogické tituly a vědecké hodnosti, f.doktoráty honoris causa, hostující profesoři, emeritní profesoři, tituly udělované in g.mezinárodní programy a mezinárodní spolupráce v oblasti vědy a výzkumu, včetně program v této oblasti a činnosti Evropského centra. 2.Odbor pro vědu a výzkum zabezpečuje činnost vědecké rady univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 11 - Odbor zahraničních vztahů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor zahraničních vztahů zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a pro zahraniční styky a mobilitu a prorektorky pro evropskou problematiku zejména v těchto ob a.v oblasti univerzitní spolupráce zajišťování spolupráce s partnery v zahraničí v rámci i.bilaterálních dohod, iiuniverzitních sítí, b.v oblasti mezinárodní spolupráce využívání i.kulturních dohod, iimezinárodních vysokoškolsky vzdělávacích programů, zejména pak programů Evropské uni iimezinárodních vládních a nevládních organizací, c.univerzitní projekty mobility (např. Fond mobility). 2.V rámci odboru zahraničních vztahů je zřízena Evropská kancelář, která zajišťuje zejména studentů a akademických pracovníků v rámci programů Evropské unie. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 12 - Odbor vnějších vztahů ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Odbor vnějších vztahů zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a prorekt vztahy zejména v těchto oblastech: a.zajišťování a poskytování informací uvnitř a vně univerzity, b.styk s hromadnými sdělovacími prostředky, c.prezentace činnosti univerzity a pořádaných akcí, včetně vydávání propagačních publika předmětů, udělování cen a d.rozšiřování a udržování databáze textového, fotografického a elektronického materiálu. 2.V rámci odboru vnějších vztahů je zřízen útvar tiskového mluvčího, který zabezpečuje úko zajišťuje činnost rektora zejména v oblasti podle odstavce 1 písm. b). ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 13 - Ekonomický odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Ekonomický odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a kvestora zej oblastech: a.v rámci univerzitní agendy i.zpracování návrhu rozpočtu univerzity a rozpisu neinvestičních příspěvků a dotací ze rozpočtu na provoz, iizabezpečení vnitřního schvalování investičních záměrů a jejich předkládání na MŠMT, závěrečného vyhodnocení akce, iizúčtování se státním rozpočtem, daňové povinnosti, vazby na příslušný finanční úřad administrativní agenda bankovního styku, ivplnění funkce účetní jednotky za univerzitu a centrální účtárny, zpracování výkazů a ekonomických materiálů a plnění výkaznické povinnosti, v.zpracování návrhů a aktualizací vnitrouniverzitní legislativy upravující oblast hosp na univerzitě, vimetodika a poradenská činnost pro součásti univerzity v oblasti daní a účetnictví, b.v rámci rektorátní agendy i.zpracování rozpočtu rektorátu a rozpisu příslušné části neinvestičních příspěvků a d rozpočtu na provoz, iizabezpečení vnitřního schvalování investičních záměrů, iiplnění funkce účtárny rektorátu, zpracování příslušných částí výkazů a ekonomických ivzpracování návrhů v oblasti hospodaření a mezd na rektorátě. 2.Vedoucí ekonomického odboru je hlavním ekonomem univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 14 - Právní odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ Právní odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a kvestora zejména v oblastech: a.vlastní výkon právní agendy, b.podíl na přípravě vnitrouniverzitní legislativy, c.poradenská činnost pro součásti univerzity v právní oblasti. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 15 - Odbor veřejných zakázek ------------------------------------------------------------------------------------------ Odbor veřejných zakázek zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a kvestor těchto oblastech: a.koordinace činnosti v oblasti veřejných zakázek, b.zpracování koncepcí veřejných zakázek na univerzitě, c.metodika a poradenská činnost pro součásti univerzity v oblasti veřejných zakázek, d.zabezpečení úkolů centrálního nákupu, a to na základě vnitrouniverzitních dohod. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 16 - Odbor projektové podpory ------------------------------------------------------------------------------------------ Odbor projektové podpory zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, prorekt kvestora zejména v těchto oblastech: a.projektová agenda v oblasti neinvestičního rozvoje financovaná z operačních programů Evr zejména: i.monitoring jednotlivých výzev a jejich požadavků, iievidence projektových žádostí a realizovaných projektů, iikoordinace a řízení tzv. celouniverzitních projektů, ivspolupráce a partnerství s externími subjekty, b.projektová agenda v oblasti investičního rozvoje, zejména i.monitoring a využívání evropských strukturálních fondů a souvisejících národních zdroj investiční výstavbu, včetně výstavby univerzitních kampusů, iikoordinace a supervize přípravy, podávání a realizace tohoto typu projektových žádostí iikoordinace monitorovacích a závěrečných zpráv, c.rozvojové programy MŠMT pro veřejné vysoké školy, d.příprava, koordinace a vyhodnocení Institucionálního plánu univerzity, e.projekty financované v rámci Fondu vzdělávací politiky MŠMT, f.koordinace a supervize udržitelnosti projektů. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 17 - Odbor výstavby ------------------------------------------------------------------------------------------ Odbor výstavby zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, prorektora pro ro zejména v těchto oblastech: a.koncepce dlouhodobého a střednědobého rozvoje univerzity zejména v oblastech velkých inv infrastrukturních celků, b.příprava a zajištění investiční výstavby, rekonstrukce, modernizace a opravy budov a zař c.příprava pravidelných manažerských zpráv za oblast velkých investičních projektů, d.pasportizace nemovitostí, generely fakult a součástí, e.evidence nemovitého majetku univerzity, f.příprava podkladů pro vnitrouniverzitní dislokaci, g.technická pomoc fakultám a dalším součástem univerzity. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 18 - Informační, poradenské a sociální centrum ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Informační, poradenské a sociální centrum (odbor) zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťu rektora, prorektora pro vnější vztahy, prorektorky pro evropskou problematiku a dalších pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto oblastech: a.sběr, zpracování a zveřejňování informací o studiu a celoživotním vzdělávání, b.poskytování informací o možnostech studia v zahraničí a v rámci mezinárodních programů tím spojené agendy, c.poskytování informací o dalších činnostech univerzity, d.poskytování poradenských služeb (např. profesní, sociálně-právní, psychologická, pro s zaměstnance se speciálními potřebami), e.organizace propagačních akcí v souvislosti se studijní nabídkou, f.práce s absolventy, g.sociální problematika studentů a zaměstnanců. 2.Informační, poradenské a sociální centrum se člení na a.oddělení informačních služeb, b.oddělení poradenských služeb, c.oddělení sociálních služeb, d.prodejnu propagačních předmětů (UK Point), e.Kancelář pro absolventy. 3.Oddělení informačních služeb zabezpečuje též sběr, zpracovávání, zveřejňování a poskytov oblasti mezinárodní mobility studentů a akademických pracovníků. 4.Součástí oddělení sociálních služeb je Kancelář pro sociální záležitosti studentů a zamě ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl. 19 - Centrum celoživotního vzdělávání ------------------------------------------------------------------------------------------ Centrum celoživotního vzdělávání zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora, studijní záležitosti a dalších rektorem pověřených členů kolegia rektora zejména v těchto a.koordinace činností v oblasti celoživotního vzdělávání v rámci rektorátu a univerzity, b.metodická podpora a konzultační činnost, c.zpracovávání koncepce v oblasti celoživotního vzdělávání, d.problematika kvality celoživotního vzdělávání a hodnocení programů celoživotního vzděláv e.uskutečňování programů celoživotního vzdělávání pro širokou odbornou a laickou veřejnost f.realizace vzdělávacích aktivit pro akademické pracovníky a ostatní zaměstnance univerzit g.podílení se na propagaci celoživotního vzdělávání, h.celouniverzitní evidence programů celoživotního vzdělávání, i.zabezpečení činnosti Rady celoživotního vzdělávání, j.agenda státních rigorózních zkoušek. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl.  20 - Personální odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ Personální odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a kvestora zejmé oblastech: a.metodika pro personalistiku v rámci univerzity, b.analýzy a příprava koncepce v oblasti mezd, c.zpracování návrhu katalogu prací pro univerzitu a jeho změn, d.administrace pracovních vztahů a další personální agenda v rámci rektorátu a určených da univerzity, e.rozvoj lidských zdrojů v rámci rektorátu, vzdělávání a stáže zaměstnanců. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl.  21 - Bezpečnostní odbor ------------------------------------------------------------------------------------------ Bezpečnostní odbor zabezpečuje úkoly univerzity a zajišťuje činnost rektora a kvestora sou krizovým řízením, stavem ohrožení státu, případným válečným stavem a jinými mimořádnými si těchto oblastech: a.zajištění plnění úkolů univerzity k přípravě obrany státu a k mobilizační přípravě, b.civilní ochrana,  c.protipožární ochrana, d.bezpečnost práce a ochrana zdraví při práci, e.zajištění plnění úkolů univerzity vyplývající z předpisů o ochraně utajovaných informací ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl.  22- Oddělení vnitřního auditu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Oddělení vnitřního auditu zabezpečuje na univerzitě výkon interního auditu. 2.Oddělení vnitřního auditu je přímo podřízeno rektorovi. 3.Vedoucího oddělení vnitřního auditu jmenuje rektor. *========================================================================================= * Část III. - Řízení rektorátu, kvestor *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl.  23 - Vedoucí odborů rektorátu ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Vedoucího odboru jmenuje na návrh kvestora rektor. 2.Vedoucí odboru rektorátu řídí činnost odboru. 3.Vedoucí odboru je za činnost odboru odpovědný rektorovi a příslušnému prorektorovi; to n ekonomického odboru, právního odboru, odboru veřejných zakázek, personálního odboru a be odboru, kde je vedoucí odboru za činnost odboru odpovědný rektorovi a kvestorovi. 4.V pracovněprávních a ekonomických otázkách a z hlediska vnitřní správy rektorátu jsou ve podřízeni kvestorovi. ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl.  24 - Kvestor ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Kvestor rozhoduje ve věcech univerzity a jedná jejím jménem v záležitostech uvedených v 4 statutu univerzity a v mezích tohoto organizačního řádu. 2.Kvestor svolává pravidelné porady vedoucích odborů rektorátu a může svolávat porady všec rektorátu, případně skupin pracovníků. *========================================================================================= * Část IV. - Závěrečná ustanovení *========================================================================================= ------------------------------------------------------------------------------------------ Čl.  25 ------------------------------------------------------------------------------------------ 1.Opatření rektora č. 27/2014 se zrušuje. 2.Tento organizační řád nabývá účinnosti dnem  1. ledna 2017 V Praze dne 20. prosince 2016 .pdf ke stažení [ URL "UK-8367-version1-or_2017_51_uz_2017_02.pdf"]      čl. 3 odst. 5 statutu univerzity. § 2, 5 a 6 zákona č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů České republiky, v platném z čl. 56 odst. 4 statutu univerzity. čl. 14 odst. 1 až 3 statutu univerzity. § 14 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, v pla § 34 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění. též § 302 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění. čl. 43, 44  jednacího řádu akademického senátu univerzity. Koordinátor spisové služby univerzity vykonává roli dle čl. 3 odst. 5 Opatření rektora č. řád univerzity. též § 302 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění. Např. zákon č. 239/2000 Sb., v platném znění, č. 240/2000 Sb., v platném znění,  č. 585/20 znění, a č. 412/2005 Sb., v platném znění. Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, v platném znění. též § 302 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění. § 10 odst. 4 zákona, o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, v platném zně