Řád výběrového řízení ****************************************************************************************** * ŘÁD VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ UNIVERZITY KARLOVY ****************************************************************************************** Akademický senát Univerzity Karlovy se podle § 9 odst. 1 písm. b) a § 17 odst. 1 písm. d) 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých ško pozdějších předpisů, usnesl na tomto Řádu výběrového řízení Univerzity Karlovy: ****************************************************************************************** * Čl. 1 Obecná ustanovení ****************************************************************************************** 1.Pracovní místa akademických pracovníků Univerzity Karlovy (dále jen „univerzita“) se obs výběrového řízení (§ 77 odst. 1 zákona o vysokých školách). 2.Na základě výběrového řízení se obsazují i další pracovní a funkční místa na univerzitě, vnitřní předpis univerzity, vnitřní předpis fakulty nebo další součásti (dále jen „fakul li tak rektor, na fakultě děkan a na další součásti ředitel (dále jen „děkan“). 3.Od výběrového řízení na místa akademických pracovníků lze upustit při a.opakovaném sjednávání pracovního poměru s týmž akademickým pracovníkem na jím obsazeno pozici b.změně pracovní pozice v případě existujícího pracovního poměru asistenta, odborného as mimořádného profesora nebo docenta, získá-li tento akademický pracovník minimální kval pracovní pozici odborného asistenta, docenta nebo profesora, c.změně pracovní pozice v případě existujícího pracovního poměru asistenta, odborného as mimořádného profesora, docenta nebo profesora z této pozice na pozici lektora nebo věd pracovníka za předpokladu dosažení požadované kvalifikace, d.sjednávání pracovního poměru k obsazení pracovní pozice lektora na dobu určitou, pokud obsazuje na základě smlouvy či ve spolupráci se zahraničním subjektem. 4.V případě výběrového řízení na místa obsazovaná podle zvláštního předpisu, dohodne rekto postup vypsání výběrového řízení s orgánem, jemuž tato pravomoc náleží podle tohoto zvlá 5.Zřízení a obsazení místa mimořádného profesora upravuje samostatné opatření rektora a te výběrového řízení se nepoužije. 6.Při obsazování pracovních míst, a to i po skončení výběrového řízení, musí být zachovány osobních údajů. 7.Univerzita se hlásí k zásadám otevřeného, transparentního a věcného výběrového řízení v Kodexem chování pro přijímání výzkumných pracovníků. ****************************************************************************************** * Čl. 2 Vypsání výběrového řízení ****************************************************************************************** 1.Výběrové řízení vypisuje rektor, na pracovní místo na fakultě děkan (dále jen „vypisovat 2.V textu vypsání výběrového řízení musí být přesně určeny podmínky účasti, a to zejména a.označení pracoviště a pracovního místa, b.kvalifikační a jiné předpoklady, c.datum, od něhož má být místo obsazeno, popřípadě nově obsazeno, d.způsob a lhůta pro podání přihlášky, e.výčet dokladů požadovaných od uchazeče. 3.Při vypsání výběrového řízení postupuje vypisovatel tak, aby uchazečům nevznikala nepřim administrativní zátěž. 4.Vypsání výběrového řízení musí být zveřejněno v českém a anglickém jazyce, v odůvodněnýc dalších jazycích, ve veřejné části internetových stránek univerzity v případech, kdy je rektor, nebo fakulty v případech, kdy je vypisovatelem děkan, nejméně 30 dnů před koncem podání přihlášek. Výběrová řízení vypisovaná děkanem musí být bezodkladně zveřejněna i v internetových stránek univerzity. 5.Vypsání výběrového řízení musí být současně uveřejněno elektronickou formou též na neuni internetových stránkách, které svým zaměřením odpovídají vhodné cílové skupině uchazečů, euraxess, researchjobs apod. To neplatí pro pracovní pozice se sjednanou týdenní pracovn hodin (včetně). 6.Uchazeč zasílá podklady písemně, a to v listinné nebo elektronické podobě. ****************************************************************************************** * Čl. 3 Komise pro výběrové řízení ****************************************************************************************** 1.Do konce lhůty pro podání přihlášek jmenuje vypisovatel členy komise pro výběrové řízení „komise“) a jejího předsedu. Členem, případně předsedou komise, může být i sám vypisovat členem komise; svolává její zasedání. 2.Vypisovatel může jmenovat stálou komisi pro výběrové řízení, která je vhodně doplňována ostatními podmínkami výběrového řízení. 3.Komise musí mít nejméně 3 členy. Členy komise mohou být vedle akademických pracovníků i zaměstnanci univerzity nebo další osoby. 4.Při sestavování komise je vypisovatel povinen dbát na vysokou odbornou úroveň a morální členů komise a v rámci možností také na vyváženost jejího složení. Je-li to důvodné, můž komise i osoby z praxe, a to z veřejného i soukromého sektoru. 5.Práce komise se může účastnit s hlasem poradním a.v případě výběrových řízení vypisovaných rektorem delegovaný zástupce akademického sen b.v případě výběrových řízení vypisovaných děkanem delegovaný zástupce akademického sená 6.Členem komise nemůže být osoba, u které lze pro její vztah k uchazeči pochybovat o její Nesplňuje-li osoba, která je členem komise, tento předpoklad, musí to být bezodkladně sd vypisovateli, který jmenuje nového člena komise. Pokud se jedná o stálou komisi, je nový pouze na konkrétní výběrové řízení. 7.Členem komise je však vždy zástupce pracoviště, pro něž je výběrové řízení vypsáno, zpra vedoucí. 8.V případě výběrových řízení na pracovní místa zařazená do mzdové třídy AP3 a AP4 se dopo členem komise také odborník dlouhodobě působící v zahraničí. 9.Komise je způsobilá jednat za přítomnosti nejméně 3 členů, vždy však musí jít o nadpolov všech členů komise. 10Členové komise musí být seznámeni s postupem výběrového řízení a kritérii pro výběr kand 11Členové komise jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech, o kterých se dozvědě s výběrovým řízením. ****************************************************************************************** * Čl. 4 Postup komise pro výběrové řízení ****************************************************************************************** 1.Předseda komise má právo vyřadit přihlášky uchazečů, které zjevně nesplňují podmínky výb O vyřazení informuje komisi. Sporné případy ponechá na rozhodnutí komise. 2.První kolo výběrového řízení zahrnuje hodnocení písemných podkladů uchazeče. Na základě podkladů rozhodne komise o postupu vybraných uchazečů do druhého kola. Komise informuje nepostupují do druhého kola bez zbytečného odkladu, zpravidla nejpozději do 30 dnů ode d hodnocení podkladů. 3.V dalším průběhu výběrového řízení komise zpravidla pozve vybrané uchazeče do druhého ko je pohovor. Druhé kolo nemusí být součástí výběrového řízení u pracovních pozic se sjedn pracovní dobou do 16 hodin (včetně). U výběrových řízení na vedoucí pracovní pozice musí pohovor vždy. Pokud není součástí výběrového řízení pohovor, rozhodne komise pouze na zá písemných podkladů. Odstavce 6 až 13 se použijí obdobně. 4.Komise může uchazeče vyzvat k uskutečnění veřejné přednášky na univerzitě nebo na fakult možnosti musí být uchazeč předem informován ve zveřejněných podmínkách výběrového řízení 5.Pohovor je v odůvodněných případech na žádost uchazeče možné realizovat prostřednictvím a komunikačních technologií. Každý uchazeč musí být o této možnosti informován. O žádost rozhoduje předseda komise. 6.Při rozhodování o uchazečích, kteří splňují podmínky výběrového řízení, vychází komise z předložených materiálů a z výsledků pohovoru s uchazeči, případně z veřejné přednášky. P způsobilosti uchazečů může komise uchazeče dodatečně požádat o předložení dalších dokume dokladů, než které byly požadovány ve vypsání výběrového řízení. 7.Komise bere při hodnocení uchazečů v úvahu jejich dosavadní vzdělávací i tvůrčí činnost také další aspekty jejich celkové odborné praxe, jako např. popularizaci, mobilitu, mana dovednosti apod. 8.Na podkladě získaných poznatků provede komise bez zbytečných odkladů hodnocení uchazečů, kteří splnili podmínky výběrového řízení (dále jen „vyhovující uchazeči“), a stanoví jej 9.Komise se usnáší formou tajného hlasování; usnesení je přijato, vyslovila-li se pro něj většina přítomných členů komise. Každý člen komise má jeden hlas. 10O svém jednání a jeho výsledku pořídí komise zápis. Součástí zápisu je i stanovení pořad včetně odůvodnění, jako například silné a slabé stránky uchazečů. Zápis podepíše předsed přítomní členové komise; pokud některý z nich má výhrady proti průběhu výběrového řízení výsledku, připojí je k podpisu. Zápis je neveřejný. 11V odůvodněných případech může předseda komise rozhodnout o hlasování per rollam. V takov předseda komise předloží členům komise podklady v elektronické podobě s oznámením lhůty, mají učinit písemné vyjádření o vyhovujících a nevyhovujících uchazečích a o pořadí vyho uchazečů. Pro přijetí rozhodnutí o tom, zda uchazeč splnil podmínky výběrového řízení, j nadpoloviční většiny všech členů komise. Předseda komise poté oznámí výsledky hlasování opatří svým podpisem. Povinností předsedy je se zápisem seznámit ostatní členy komise. 12Komise může své jednání uzavřít i zjištěním, že někteří nebo všichni uchazeči nejsou na vhodní. Tento závěr a jeho odůvodnění jsou součástí zápisu. 13Výsledky jednání včetně zápisu předloží předseda komise pro výběrové řízení vypisovateli ****************************************************************************************** * Čl. 5 Rozhodnutí vypisovatele ****************************************************************************************** 1.Vypisovatel rozhoduje na základě podkladů od komise. V odůvodněných případech může vypis jiného vyhovujícího uchazeče než toho, kterého komise hodnotila jako nejlepšího uchazeče musí vypisovatel odůvodnit. 2.Vypisovatel zveřejní své rozhodnutí o tom, že výběrové řízení bylo ukončeno výběrem ucha nebyl vybrán žádný uchazeč, ve veřejné části internetových stránek podle čl. 2 odst. 4 v zbytečného odkladu, zpravidla nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy vypisovatele o svých záv čl. 4 odst. 13 informovala komise. V téže lhůtě oznámí vypisovatel každému uchazeči, zda výběrového řízení přijímá, či nikoliv. 3.Pokud o to uchazeč požádá do 2 týdnů od oznámení podle odstavce 2, vypisovatel ho seznám slabými stránkami jeho účasti ve výběrovém řízení. 4.Není-li vhodný uchazeč, může vypisovatel rozhodnout o opakování výběrového řízení. 5.V odůvodněných případech může vypisovatel prodloužit lhůtu pro podání přihlášky nebo výb přerušit anebo zrušit. Své rozhodnutí včetně odůvodnění musí oznámit komisi a zveřejnit internetových stránek podle čl. 2 odst. 4 věty první. ****************************************************************************************** * Čl. 6 Přechodné ustanovení ****************************************************************************************** Výběrová řízení započatá podle Řádu výběrového řízení Univerzity Karlovy ze dne 14. prosin dokončí podle Řádu výběrového řízení Univerzity Karlovy ze dne 14. prosince 2016, ve znění dnem nabytí účinnosti tohoto Řádu výběrového řízení. ****************************************************************************************** * Čl. 7 Závěrečná ustanovení ****************************************************************************************** 1.Tato změna předpisu byla schválena akademickým senátem univerzity dne 17.12. 2021. 2.Tento řád nabývá platnosti dnem registrace Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy 3.Tato změna předpisu nabývá účinnosti prvního dne kalendářního měsíce následujícího po dn platnosti. prof. Ing. František Zahálka, Ph.D., prof. MUDr. Tomáš Zima, DrSc., předseda akademického senátu rektor § 70 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách. Např. zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzick v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, zákon č. 110/2 zpracování osobních údajů a na ně navazující opatření rektora upravující zásady a pravidla údajů. Doporučení Komise ze dne 11. března 2005 o Evropské chartě pro výzkumné pracovníky a o Kod přijímání výzkumných pracovníků. Zejména co do seniority, pohlaví, národnosti a odborného zaměření jejích členů. Příloha č. 2 Vnitřního mzdového předpisu univerzity. § 36 zákona o vysokých školách. Registrace byla provedena dne 21. 2. 2022.