Opatření rektora č. 13/2018 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů K provedení: Čl. 3 Pravidel podpory zájmové činnosti studentů UK Účinnost: 16. dubna 2018 [provedeno OR č. 33/2020 [ URL "UK-10638.html "] ] [zrušeno OR č. 43/2023 [ URL "UK-13029.html "] ] ****************************************************************************************** * Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Úvodní ustanovení *========================================================================================= 1.Tyto Zásady pro poskytování podpory zájmové činnosti studentů stanoví podle čl. 3 a souv ustanovení Pravidel podpory zájmové činnosti studentů Univerzity Karlovy (dále jen „Prav „univerzita“) podrobnosti o přiznávání jednotlivých druhů podpor, limity pro tyto podpor náležitosti. 2.Podporu zájmové činnosti na univerzitě lze v souladu s čl. 2 odst. 5 v souvislosti s ods přiznat pouze studentskému spolku, nadaci nebo nadačnímu fondu podle čl. 2 odst. 6 Pravi vykonává nebo hodlá vykonat zájmovou činnost týkající se studentské části akademické obc různých fakult, podporu zájmové činnosti na fakultě lze přiznat pouze spolku nebo nadaci odst. 7, pokud vykonává nebo hodlá vykonat zájmovou činnost týkající se studentské části obce té fakulty, jejíž studenti jsou členy spolku, přičemž zájmovou činností se rozumí k směřující k naplňování sportovních, kulturních, sociálních a dalších potřeb studentů při volného času, k pořádání diskusí, besed a dalších setkávání, k poskytování informačních výstav, koncertů, uměleckých vystoupení, studentských konferencí apod., jakožto i podpor spolkové činnosti. *========================================================================================= * Čl. 2 - Pravidelná finanční podpora zájmové činnosti na univerzitě *========================================================================================= 1.Pravidelnou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě (čl. 3 odst. 1 písm. a) Prav studentskému spolku podle čl. 2 odst. 3 písm. a) a čl. 2 odst. 6 písm. a) Pravidel, nada nadačnímu fondu podle čl. 2 odst. 3 písm. b) a čl. 2 odst. 6 písm. b) Pravidel (dále jen poskytnout ve formě roční finanční podpory v jedné či více splátkách. 2.Pravidelnou finanční podporu studentskému spolku lze poskytnout do výše 100 000 Kč. Jde- spolek s počtem členů více než 250, může mu být pravidelná finanční podpora poskytnuta a 000 Kč. Členové těch spolků, které jsou členy spolku s celouniverzitní působností, se pr ustanovení započítávají. 3.Pro určení počtu členů studentského spolku podle odstavce 2 je rozhodný termín 31. prosi kalendářního roku. Student univerzity může být pro účely výpočtu této podpory započítán jednoho studentského spolku; rozhodující je datum podání žádosti. 4.Výše pravidelné finanční podpory studentskému spolku podle odstavce 2 nemůže převýšit 30 vynaložených v minulém nebo předminulém kalendářním roce na zájmovou činnost podle čl. 2 jen „zájmová činnost“). 5.Pravidelnou finanční podporu nadaci lze poskytnout do výše 10 procent nákladů vynaložený nebo ve výjimečném případě předminulém kalendářním roce na zájmovou činnost, nejvýše vša *========================================================================================= * Čl. 3 - Jednorázová finanční podpora zájmové činnosti na univerzitě *========================================================================================= 1.Jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě (čl. 3 odst. 1 písm. a) Pra studentskému spolku nebo nadaci poskytnout do výše 65 procent nákladů na připravovanou n akci spadající pod zájmovou činnost, nejvýše však do výše 100 000 Kč. 2.Rektor může na návrh Sociální komise Akademického senátu univerzity (dále jen „komise“ a přiznat i jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na univerzitě ve výši překračuj jde-li o akci týkající se přímo alespoň 1000 studentů univerzity. 3.Rektor může na návrh komise přiznat i jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na výši překračující limit 65 procent podle odstavce 1, jde-li o akci týkající se studentů potřebami, a to bez ohledu na fakultu, na které studují, nebo o jinou akci hodnou zvlášt nejvýše však do výše nákladů na takovou akci. 4.Jde-li o již vykonanou akci, lze žádost o jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti podat nejpozději do 60 dnů ode dne jejího ukončení, nejpozději však v termínu stanoveném 9. *========================================================================================= * Čl. 4 - Jednorázová finanční podpora zájmové činnosti na fakultě *========================================================================================= 1.Jednorázovou finanční podporu zájmové činnosti na fakultě (čl. 3 odst. 1 písm. a) Pravid studentskému spolku nebo nadaci poskytnout do výše 65 procent nákladů na připravovanou n akci spadající pod zájmovou činnost, nejvýše však do výše 15 000 Kč, v mimořádném případ přímo se týkající velkého počtu studentů, do výše 20 000 Kč. 2.Rektor může na návrh hodnotící komise přiznat i jednorázovou finanční podporu ve výši př 65 procent podle odstavce 1, jde-li o akci týkající se studentů se zvláštními potřebami akci hodnou zvláštního zřetele, nejvýše však do výše nákladů na takovou akci. 3.Hodnotící komise při společném hodnocení doručených žádostí postupuje podle čl. 3 Pravid dbá na to, aby byla v přiměřené finanční výši podpořena alespoň jedna žádost týkající se činnosti na dané fakultě, byla-li taková žádost podána. 4.Jde-li o již vykonanou akci, lze žádost o jednorázovou finanční podporu podat nejpozději dne jejího ukončení. *========================================================================================= * Čl. 5 - Zvýhodněné pronájmy, výpůjčky, zápůjčky a dary *========================================================================================= 1.Podporu formou zvýhodněného pronájmu nebo výpůjčky nemovitého nebo movitého majetku (čl. c) a d) Pravidel lze poskytnout pouze v případě, že tímto nebude ohroženo plnění hlavníc univerzity. 2.Podporu podle odstavce 1 lze poskytnout pouze tehdy, jde-li o majetek, se kterým je oprá rektor nebo kvestor. Tuto podporu tedy nelze poskytnout, jde-li o majetek, který je svěř fakulty nebo další součásti univerzity. 3.Podporu formou zápůjčky (čl. 3 odst. 1 písm. b) Pravidel a formou daru (čl. 3 odst. 1 pí lze poskytnout pouze ve výjimečných případech. *========================================================================================= * Čl. 6 - Seznam spolků a nadací *========================================================================================= 1.V seznamu spolků a nadací vedeném univerzitou jsou evidovány tyto údaje: a.název, b.právní forma, c.jméno osoby nebo osob oprávněných za spolek nebo nadaci jednat, d.sídlo, e.kontaktní adresa, spojení a f.případný odkaz na webovou stránku nebo jinou elektronickou prezentaci. 2.V seznamu mohou být vedeny i zájmové skupiny studentů univerzity bez právní formy, které být příjemci podpory podle Pravidel. 3.Seznam spolků a nadací se zveřejňuje na webu univerzity. 4.Žádost o registraci se společně s údaji uvedenými v odstavci 1 zasílá na adresu registr- spolku(zavinac)cuni.cz [ MAIL "registr-spolku(zavinac)cuni.cz"] . 5.O registraci v seznamu bude spolek nebo nadace informován ve lhůtě 15 dnů ode dne doruče registraci, nebo bude v téže lhůtě vyrozuměn o nutnosti žádost doplnit. Nebude-li ve sta žádost o registraci doplněna, bude odložena. 6.Změny v údajích podle odstavce 1 je spolek nebo nadace povinen bez zbytečného odkladu un oznámit, a to na adresu uvedenou v odstavci 4. *========================================================================================= * Čl. 7 - Náležitosti a termíny podávání žádostí *========================================================================================= 1.Žádost o podporu podle čl. 3 až 5 musí obsahovat a.identifikaci žadatele, včetně prokázání jeho právní formy a dalších rozhodných údajů p Pravidel, b.popis připravované nebo vykonané akce, její termín a organizační zajištění, c.údaje o tom, komu je akce určena a způsob jejího zveřejnění a propagace, d.údaje o zajištění příslušných povolení nebo rozhodnutí, jsou-li podle platných právníc vnitřních předpisů univerzity zapotřebí, e.rozpočet akce (doporučený vzor formuláře pro rozpočet tvoří přílohu č. 3 tohoto opatře k dispozici ke stažení na webových stránkách IPSC), f.v případě již vykonané akce platí písm. b) – e) obdobně a g.žádost musí být podepsána statutárním orgánem, podává-li jej jiná osoba, musí být k po statutárním orgánem zmocněna a toto zmocnění musí být přílohou žádosti. 2.Poskytnutou podporu ani její část nelze převádět na jiné právnické či fyzické osoby. 3.Žádost o pravidelnou podporu podle čl. 2 musí obsahovat a.identifikaci žadatele, včetně prokázání jeho právní formy a dalších rozhodných údajů p Pravidel, b.výroční zprávu a zprávu o hospodaření žadatele za minulý nebo předminulý kalendářní ro c.rozhodné údaje o vykonávané zájmové činnosti podle čl. 2 Pravidel, včetně vyčíslení ná nejsou-li tyto explicitně uvedeny ve zprávách podle písm. b) a d.čestné prohlášení o počtu studentů univerzity, kteří jsou členy studentského spolku, v jednotlivých fakult, na kterých studují, nebo jmenný seznam studentů univerzity, kteří řídících a dozorčích orgánů nadace. 4.Žádost se podává v tištěné písemné formě rektorovi na formuláři tvořícím přílohu č. 1 a opatření a současně v elektronické formě na e-mailovou adresu zajmova-cinnost(zavinac)ru [ MAIL "zajmova-cinnost(zavinac)ruk.cuni.cz"] . Pro uplatnění nároku je rozhodující tišt forma žádosti, která musí být na univerzitu doručena nejpozději poslední den lhůty. Žádo uplynutí lhůty nebudou na daném zasedání komise projednány. Pokud vyjádří žadatel souhla přesunuta na další zasedání komise. 5.Místo náležitostí žádosti, které jsou již evidovány v seznamu podle čl. 6, postačí v žád tento seznam. Náležitosti žádosti, jejichž povaha to umožňuje, může žadatel nahradit čes o tom, že tyto údaje jsou shodné s údaji, které již v souvislosti s dříve podanou žádost Rektor si může vyžádat nahlédnutí do jmenného seznamu členů studentského spolku. 6.Podal-li žádost studentský spolek nebo nadace, který není registrován v seznamu spolků p rektorem neprodleně vyzván, aby nejprve požádal o registraci v tomto seznamu. Nebudou-li k registraci doručeny do 30 dnů ode dne doručení výzvy, bude žádost odložena; jde-li o ž zájmové činnosti na fakultě, činí tato lhůta 7 dní. V případě předložení neúplné žádosti spolek nebo nadace vyzván k doplnění žádosti ve lhůtě 7 dní. Nebude-li žádost v této lhů bude žádost odložena. 7.Rektor nebo sociální komise Akademického senátu univerzity anebo hodnotící komise si v d případech mohou vyžádat další údaje, nestanoví-li právní předpisy jinak. Lhůta pro dopln nezapočítává do lhůty podle čl. 4 odst. 6 Pravidel ani do lhůty podle odstavce 10 a 12. ve stanovené lhůtě doplněna, bude odložena. 8.Žádost o pravidelnou podporu zájmové činnosti na univerzitě podle čl. 2 lze podat nejpoz běžného kalendářního roku. 9.Jde-li o akci v běžném kalendářním roce, lze žádost o podporu zájmové činnosti na univer nebo 5 podat vždy nejpozději do 15. listopadu běžného kalendářního roku. 10K žádosti o podporu zájmové činnosti na univerzitě zaujme sociální komise senátu stanovi lhůtě 45 dnů od jejího doručení; jde-li však o žádost doručenou v období mezi 15. červne zaujme k ní sociální komise stanovisko zpravidla do 10. října. 11Žádosti o podporu zájmové činnosti na fakultě podle čl. 4 se podávají třikrát ročně, a t 30. dubnu a 15. říjnu. 12K žádostem o podporu zájmové činnosti na fakultě zaujme hodnotící komise stanovisko nejp března, 22. května a 7. listopadu. 13Administrativní činnost spojenou s poskytováním podpory zájmové činnosti studentů zajišť rektorátu Informační a poradenské a sociální centrum (dále jen IPSC), k posouzení odborn vyžaduje stanovisko právního a ekonomického odboru. Rozhodnutí a návrhy smluv zpracovává RUK. *========================================================================================= * Čl. 8 - Smlouva *========================================================================================= Součástí smlouvy o poskytnutí podpory musí vždy mimo jiné být povinnost příjemce podpory s čl. 9 tohoto opatření, povinnost umožnit nahlédnutí do rozhodných prvotních účetních dokla poskytnutou finanční podporu nebo její část vrátit v případě nedodržení podmínek poskytnut jejich jen částečném dodržení, jakož i povinnost vhodným způsobem zveřejnit, že příjemce p je podporována univerzitou. *========================================================================================= * Čl. 9 - Čerpání podpory *========================================================================================= Spolek nebo nadace, kterému byla poskytnuta podpora zájmové činnosti, je povinen do 60 dnů podporované akce, v případě poskytnutí podpory na již vykonanou akci do 60 dnů ode dne uza poskytnutí podpory, předložit univerzitě k rukám příslušné komise podle čl. 4 odst. 8 Prav poskytnuté finanční podpory. Poskytnutá finanční podpora nesmí překročit 65 procent skuteč nákladů na realizovanou akci, s výjimkou akcí uvedených v čl. 3 odst. 3 a čl. 4 odst. 2 to Výše skutečně vynaložených nákladů na realizovanou akci je dokladována čestným prohlášením ve vyúčtování. Doporučený vzor formuláře pro vyúčtování tvoří přílohu č. 4 [ URL "UK-8982- or_2018_13_pril_4.xlsx"] tohoto opatření a současně je k dispozici ke stažení na webových *========================================================================================= * Čl. - 10 Společná, přechodná a závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Koordinaci činností spojených se zabezpečením agendy podpory zájmové činnosti studentů z rektorem pověřená osoba. 2.Postup při vyřizování žádostí o podporu zájmové činnosti na univerzitě doručených přede účinnosti tohoto opatření se řídí ustanoveními opatření rektora č. 37/2017. Kontrola čer smyslu ust. čl. 9 se řídí již tímto novým opatřením rektora č. 13/2018. 3.Toto opatření nabývá účinnosti dne 16. dubna 2018. 4.Opatření rektora č. 37/2017 se zrušuje. V Praze dne 9. dubna 2018 .pdf ke stažení [ URL "UK-8982-version1-or_2018_13.pdf"] *========================================================================================= * Přílohy *========================================================================================= Příloha č. 1 - Žádost o poskytnutí finanční podpory zájmové činnosti studentů na Univerzit "UK-8982-version1-or_2018_13_pril_1.docx"] Příloha č. 2 - Žádost o poskytnutí podpory zájmové činnosti studentů na Univerzitě Karlově finanční podpory [ URL "UK-8982-version1-or_2018_13_pril_2.docx"] Příloha č. 3 - Rozpočet akce [ URL "UK-8982-version1-or_2018_13_pril_3.pdf"] Příloha č. 4 - Podpora zájmové činnosti studentů UK - vyúčtování akce [ URL "UK-8982-versi or_2018_13_pril_4.xlsx"]