Opatření rektora č. 34/2018 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Název: Pravidla pro přidělování startovacích bytů na Univerzitě Karlově K provedení: odst. 6 Statutu Fondu mobility Univerzity Karlovy Účinnost: 1. září 2018 [ZRUŠENO OR č. 2/2020 [ URL "UK-10165.html "] ] ****************************************************************************************** * Pravidla pro přidělování startovacích bytů na Univerzitě Karlově ****************************************************************************************** *========================================================================================= * Čl. 1 - Základní ustanovení *========================================================================================= 1.Tato Pravidla pro přidělování startovacích bytů na Univerzitě Karlově (dále jen „předpis „univerzita“) upravují způsob a základní podmínky přidělování startovacích bytů zaměstna (dále jen „zaměstnanec“). 2.Startovacími byty se pro účely tohoto předpisu rozumí byty v objektech ve vlastnictví ne spoluvlastnictví univerzity vyčleněné rektorem v souladu s Pravidly pro správu majetku u mladé akademické a vědecké pracovníky univerzity. *========================================================================================= * Čl. 2 - Žádost o přidělení startovacích bytu *========================================================================================= 1.Zaměstnanec může o přidělení startovacího bytu požádat, jestliže a.v kalendářním roce, ve kterém podává žádost, dovršil nebo dovrší věk nejvýše 35 let, b.výše jeho celkového pracovního úvazku na univerzitě, včetně případného úvazku ve fakul činí a nejméně jeden rok činila 0,7, c.jeho pracovní poměr je uzavřen na místo akademického nebo vědeckého pracovníka a d.jeho pracovní poměr je uzavřen na dobu alespoň tří let nebo na dobu neurčitou. 2.Podmínkou přidělení startovacího bytu je a.skutečnost, že průměrné měsíční příjmy osob, společně se zaměstnancem posuzovaných pod 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, v platném znění, nepřesáhly v minulém k desetinásobek životního minima stanoveného pro jednotlivce, nebo, v případě vícečetné jedenáctinásobek životního minima stanoveného pro první osobu v domácnosti navýšený o příslušné částky za další osobu v domácnosti nebo b.skutečnost, že zaměstnanec není vlastníkem bytu nebo rodinného domu, pomocí kterého by bytovou potřebu a zároveň vykonávat práci na univerzitě. 3.Písemnou žádost o přidělení startovacího bytu (dále jen „žádost“) spolu s vyjádřením děk ředitele další součásti, na níž žadatel působí, podává žadatel ve stanovených termínech univerzity; vzor žádosti a ostatní povinně přikládané písemnosti dokládající splnění pod tohoto opatření jsou uvedeny v příloze tohoto opatření rektora. *========================================================================================= * Čl. 3 - Komise pro přidělování startovacích bytů *========================================================================================= 1.K posuzování žádostí se zřizuje Komise pro přidělování startovacích bytů (dále jen „komi má sedm členů jmenovaných z řad členů akademické obce univerzity. Dva členy komise jmenu základě návrhu akademického senátu univerzity, jednoho člena na základě návrhu Koordinač rady Vysokoškolského odborového svazu univerzity a čtyři členy z vlastního podnětu. Funk komise je pětileté. Člen komise může být rektorem odvolán před uplynutím funkčního obdob odvolání člena komise ten, kdo jej nominoval, nebo zanikne-li členovi komise členství v rektor jej odvolá. Komise volí ze svých členů předsedu a místopředsedu. 2.V čele komise stojí předseda, který jedná jménem komise ve všech záležitostech a odpovíd činnost rektorovi. V případě nepřítomnosti předsedy komise plní jeho funkci místopředsed *========================================================================================= * Čl. 4 - Působnost komise a předsedy komise *========================================================================================= 1.Do působnosti komise patří: a.posuzování žádostí o přidělení startovacích bytů a vydávání kladných či záporných dopo univerzity ve vztahu k jednotlivým žádostem uchazečů o přidělení startovacího bytu, b.ověřování pravdivosti informací obsažených v žádostech, příp. vyžádání si dalších, dop informací v případě, dojde-li komise k závěru, že je takového doplnění třeba, neodporu předpisům., c.stanovování termínů pro podávání žádostí s přihlédnutím k novým nebo uvolněným kapacit bytů, a to na základě schválení návrhu předsedy komise formou e-mailové komunikace mez d.volba a odvolání předsedy a místopředsedy komise a e.řešení dalších otázek, pokud tak stanoví rektor. 2.Do působnosti předsedy komise patří: a.svolávání zasedání komise formou elektronické pozvánky zasílané členům komise, b.řízení zasedání komise, c.navrhování termínů pro podávání žádostí s přihlédnutím k novým nebo uvolněným kapacitá bytů, d.zveřejňování termínů pro podávání žádostí prostřednictvím sítě Internet, e.pořizování zápisů z jednání komise a jejich zveřejňování prostřednictvím sítě Internet neodporuje právním předpisům, f.vydávání stanovisek komise a jejich zveřejňování prostřednictvím sítě Internet, g.zajištění hlasování per rollam dle čl. 5, h.řešení dalších otázek, pokud je tím předseda komise pověřen rozhodnutím komise nebo re 3.Předseda komise je povinen zasedání komise svolat vždy, pokud o to požádá rektor, nebo a všech členů komise. *========================================================================================= * Čl. 5 - Usnášeníschopnost a způsob rozhodování komise *========================================================================================= 1.Komise se schází dle potřeby, když se uvolní některý ze startovacích bytů, a to na zákla předsedou komise, v jeho nepřítomnosti místopředsedou komise. 2.Zasedání komise jsou neveřejná. Výjimku tvoří případy, kdy komise na základě předchozího rektora rozhodne o připuštění veřejnosti při jejím zasedání. 3.Nepřekračuje-li počet žadatelů o byt počet volných startovacích bytů, není potřeba osobn komise, přičemž komise pak v takovém případě posuzuje žádosti prostřednictvím e-mailové mezi sebou a rozhoduje o přidělení konkrétních startovacích bytů konkrétním žadatelům hl rollam. E-mailovou komunikaci a hlasování per rollam řídí a zajišťuje předseda komise, v nepřítomnosti místopředseda komise. 4.Komise je usnášení schopná, je-li přítomna nadpoloviční většina hlasů, v případě hlasová účastní-li se hlasování nadpoloviční většina členů komise. 5.Každý člen komise má jeden hlas. Komise rozhoduje prostou většinou hlasů přítomných člen rovnosti rozhoduje hlas předsedy komise a v případě jeho nepřítomnosti hlas místopředsed *========================================================================================= * Čl. 6 - Podávání a hodnocení žádostí *========================================================================================= 1.Termíny pro podávání žádostí stanoví komise s přihlédnutím k novým nebo uvolněným kapaci bytů; tyto termíny, včetně specifikace startovacích bytů, které jsou aktuálně k dispozic nájemního vztahu, se zasílají na fakulty a další součásti a zveřejňují se prostřednictví 2.K žádostem zaujímá komise stanoviska na základě splnění podmínek podle tohoto opatření a zejména ke zhodnocení míry perspektivnosti vědecké, výzkumné nebo další tvůrčí činnosti jde-li o akademického pracovníka, míry perspektivnosti vzdělávací činnosti zaměstnance, těchto činností pro univerzitu a míře potřebnosti přechodného řešení bytové otázky pro z Stanoviska k žádostem komise zaujme nejpozději do třiceti dnů po termínu pro podávání žá 3.Zápisy z jednání komise, stanoviska komise, údaje o celkové, volné a plánované kapacitě bytů se zveřejňují prostřednictvím sítě internet, neodporuje-li to právnímu předpisu. 4.O žádosti rozhoduje rektor s přihlédnutím ke stanovisku komise. Rozhodne-li rektor odliš komise, musí toto své rozhodnutí zvlášť odůvodnit. V případech zvláštního zřetele hodnýc prominout splnění některé z podmínek stanovených v čl. 2 tohoto nařízení. 5.Sdělení o přidělení startovacího bytu zaměstnanci obsahuje informaci o přidělení bytu s identifikace, o době, na niž se byt přiděluje a o tom, že na základě tohoto sdělení vzni nárok na uzavření příslušné nájemní smlouvy za stanovených podmínek. *========================================================================================= * Čl. 7 - Nájemní smlouva, nájemné *========================================================================================= 1.Nájemní smlouva na pronájem startovacího bytu (dále jen „nájemní smlouva“) se uzavírá na roku, nedohodnou-li se univerzita a zaměstnanec na době kratší, nejdéle však do konce pr zaměstnance, je-li tento uzavřen na dobu určitou. Za podmínky trvání pracovního poměru l smlouvu až třikrát vždy nejvýše o jeden rok prodloužit; na základě doporučení děkana neb součásti má při splnění všech podmínek podle tohoto opatření na tato prodloužení zaměstn Žádost o prodloužení platnosti nájemního vztahu vždy o další rok podává nájemce příslušn bytu písemně na rektorátu univerzity, tuto žádost je třeba doložit doporučením děkanky/d ředitelky/ředitele součásti, kde vykonává svou pracovní činnost a čestným prohlášením po odst. 2 tohoto opatření, a to v dostatečně dlouhém časovém předstihu před skončením doby nájemní vztah uzavřen. 2.Výše nájemného se stanoví nejvýše v hodnotě odpovídající jedné polovině obvyklé výše náj lokalitě, úhrady za plnění poskytovaná v souvislosti s užíváním bytu se stanoví ve výši režijních nákladů. 3.Po skončení platnosti nájemní smlouvy (nájemního vztahu) předá nájemník klíče od startov bytu příslušnému odpovědnému zaměstnanci správy objektu, který také provede prohlídku př startovacího bytu a sepíše s nájemníkem protokol o odevzdání bytu, ve kterém bude soupis škod a závad, pokud existují, a uvedení způsobu jejich odstranění, popř. uhrazení náklad odstranění. *========================================================================================= * Čl. 8 - Společná ustanovení *========================================================================================= 1.Ve věci nájemních smluv jedná jménem univerzity kvestor(-ka). 2.Startovací byt má charakter bytu služebního. 3.Administrativu spojenou s přijímáním a hodnocením žádostí, s přidělováním startovacích b smlouvami a s veškerými dalšími úkony spojenými s postupem podle tohoto opatření zajišťu není-li v tomto opatření stanoveno jinak. Správu startovacích bytů, včetně vedení jejich evidence nájemného a plateb zúčtovatelných záloh na služby spojené s užíváním startovací zajišťuje správa objektu. 4.Není-li tímto opatřením stanoveno jinak, není na přidělení startovacího bytu právní náro *========================================================================================= * Čl. 9 - Závěrečná ustanovení *========================================================================================= 1.Opatření rektora č. 33/2017, opatření rektora č. 1/2011 a opatření rektora č. 11/2010 se 2.Toto opatření nabývá účinnosti dne 1. září 2018. V Praze dne 28. 8. 2018 .pdf ke stažení [ URL "UK-9300-version1-or_2018_34.pdf"] *========================================================================================= * Přílohy *========================================================================================= Žádost o přidělení startovacího bytu [ URL "UK-9300-version1-or_2018_34_zadost.docx"] Vyjádření děkana fakulty, popř. ředitele další součásti, [ URL "UK-9300-version1- or_2018_34_vyjadredni_dekana.docx"] Čestné prohlášení k žádosti o přidělení startovacího bytu [ URL "UK-9300-version1- or_2018_34_cestne_prohlaseni.docx"] Souhlas se zpracováním osobních údajů [ URL "UK-9300-version1-or_2018_34_souhlas.docx"] § 2297 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.