Univerzitní obchod opět v provozu a v novém kabátě ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Po několikaměsíční rekonstrukci mohou studenti i zahraniční turisté znovu zavítat do repre prodejny Univerzity Karlovy v Celetné ulici. Slavnostní otevření proběhlo 2. dubna. Rektor Tomáš Zima na nové prodejně oceňuje zejména zakomponování a využití historizujících staronové prostory univerzitního obchodu disponují. „Věřím, že nabízený sortiment nebude o čtrnáctému století, ale současným trendům a potřebám,“ dodal s lehkým úsměvem. Podle něj j kolemjdoucí turisty nová podoba prodejny přitahovala a aby dobře věděli, do jakých prostor s Miroslavou Oliveriusovou, kvestorkou UK, univerzitnímu obchodu popřáli, aby se stal oblí nákupy, vyhledávaným studenty i zahraničními turisty. Původní prodejna Univerzity Karlovy v Celetné ulici číslo 14, známá především jako UK Poin otevřena v dubnu 2009. Té současné podobě předcházela několikaměsíční rekonstrukce zahájen loňského roku. Po deseti letech, od 2. dubna 2019, má tedy univerzita odpovídající repreze prostory, pro které je na první pohled patrná výrazná světlost. „Záměrem rekonstrukčních prací bylo průchod z Celetné ulice do dvora Univerzity Karlovy op obnovit. Důležité pro nás rovněž bylo nenarušovat tvarovou čistotu historických prostor a jim i veškeré vybavení,“ přiblížila hlavní zásady pro provedení změn Jana Šaňáková ze spol architektky, která se na rekonstrukci autorsky podílela. Ústředními motivy univerzitního o tak staly zvětšenina zakládací listiny na zdi a velkoformátový znak Univerzity Karlovy na půlící prodejní prostor. „Mobiliář v něm je jakoby volně rozházený,“ popisuje dále archite k černobílé kombinaci barev ve vybavení, zdůvodňuje skutečností: právě díky osvědčené komb pestrost nabízeného zboží. Otevření nové prodejny s sebou v nabídce přináší i nové zboží. Tím jsou trička s novým pot logem UK, královskou korunou nebo anglickým textem. V létě je doplní nová kolekce. „Nápadů teď je ještě musíme realizovat,“ prozradil Štěpán Birhanzl z IPSC, pod které prodejna orga Obchod je dnes schopen uspokojit jak běžnou, tak i velmi náročnou klientelu: k nejlevnější propisky, nejdražším zbožím jsou hodinky značky Prim se znakem UK. Zboží je samozřejmě mož prostřednictvím e-shopu [ URL "https://shop.cuni.cz/index.php"] . Marcela Uhlíková, iForum [ URL "https://iforum.cuni.cz/IFORUM-435.html"] Foto: René Volfík Datum: 2. 4. 2019