• News

News

4 June 2025

Univerzita Karlova získala prestižní ocenění za výjimečný přínos v oblasti vzdělávání

Univerzita Karlova byla oceněna mezinárodním titulem PROFFORMANCE Label of Teaching Excellence, který uděluje konsorcium PROFFORMANCE za výjimečný přínos v oblasti vysokoškolského vzdělávání. Ocenění jsme získali v rámci soutěže PROFFORMANCE Institutional Contest for Higher Education Institutions, do níž bylo v roce 2024 přihlášeno 161 projektů z celé Evropy. Univerzita Karlova byla zařazena mezi oceněné instituce díky tomu, že hned osm přihlášených projektů dosáhlo nejvyššího souhrnného hodnocení.



Toto uznání má mimořádný význam na mezinárodní úrovni a potvrzuje, že Univerzita Karlova dlouhodobě podporuje a rozvíjí kvalitní, inovativní a inspirativní přístupy ve vysokoškolské výuce. Je výsledkem systematické práce a nasazení našich akademických pracovníků, kteří svými projekty přispívají k rozvoji pedagogických kompetencí a kultury učení napříč univerzitou.


Všechny projekty Univerzity Karlovy byly zařazeny do mezinárodní databáze příkladů dobré praxe v oblasti vysokoškolského vzdělávání, kterou lze procházet na stránkách Teaching Excellence Database. Projekty pokrývají široké spektrum témat – od péče o studující přes digitální inovace, inkluzi a udržitelnost až po nové přístupy v lékařském vzdělávání.


Platforma Paedagogium na Univerzitě Karlově dlouhodobě usiluje o podporu rozvoje pedagogických kompetencí akademických pracovníků a vytváří prostor pro sdílení inspirativních přístupů ve výuce. „Jsme velmi rádi, že máme na Univerzitě Karlově tolik výjimečných lidí, kteří svými projekty ukazují, že kvalita a inovace ve výuce nejsou jen prázdná slova. Tento úspěch je důkazem, že na UK působí skvělí vyučující, na které můžeme být právem hrdí,“ uvedl předseda platformy Paedagogium David Hurný.


Více o aktivitách platformy Paedagogium si můžete přečít zde: Na fakultách vznikají Centra podpory výuky a zde: Akademik by měl být skvělý učitel.





Projekty navrženy za Univerzitu Karlovu, jež dosáhly nejvyššího souhrnného hodnocení


  • CRITICARE – Providing a caring environment to foster student empowerment and critical thinking – PřF UK

  • PORTSYS – Portfolio as a Tool for Systematic Support of Student´s Learning – PedF UK

  • EPP2024 – Emerging Psychologists Programme 2024 – PedF UK



Text: Jitka Jiřičková, Bartłomiej Wróblewski

Foto: archiv UK

Sdílet na:  
Contact Us
Contact

Charles University

Ovocný trh 5

Prague 1

116 36

Czech Republic


CU Point - Centre for Information, Counselling and Social Services

E-mail:

Phone: +420 224 491 850


Erasmus+ info:

E-mail:


ALLIANCE CU




How to Reach Us