Specialista/ka pro redakční systém Open Journal System

Nakladatelství Karolinum hledá kolegu/kolegyni na pozici Specialisty/Specialistky pro redakční systém Open Journal Systems (OJS) se zaměřením na podporu a rozvoj open access (OA) časopisů a OA publikační činnosti na Univerzitě Karlově.


Jsme součástí největší české univerzity a patříme k nejvýznamnějším akademickým vydavatelstvím ve střední Evropě. Vydáváme odborné monografie, učebnice, vědecké časopisy i elektronické zdroje napříč širokým spektrem oborů – od humanitních a společenských věd až po přírodní vědy a medicínu. Aktivně se podílíme na rozvoji otevřené vědy, moderních publikačních standardů a mezinárodní dostupnosti výsledků vědecké práce. Naším cílem je vytvářet profesionální, transparentní a technicky vyspělou publikační infrastrukturu, která podpoří další růst kvality vědeckých časopisů Univerzity Karlovy.


Co Vás čeká:

  • sledování evropských a světových trendů v OA publikování a návrhy na jejich implementaci

  • podíl na přípravě jednotné politiky vydávaných časopisů a návrhy na aktualizace prohlášení autorů při předání článku k přijetí do recenzního řízení

  • správa a konfigurace redakčního systému Open Journal Systems (OJS)

  • nastavování a správa uživatelských oprávnění, konfigurace workflow, notifikací a odesílání e-mailů

  • spolupráce s IT oddělením UK na správě serverů, zálohování a bezpečnostních politikách

  • metodická a technická podpora otevřeného publikování

  • spolupráce s netechnickými správci OJS a školení redakčních týmů

  • implementace a validace metadat v mezinárodních standardech (JATS XML, Dublin Core, Crossref XML)

  • optimalizace publikačních workflow (nastavení produkce, práce s galley files, JATS XML, DOAJ metadata aj.)

  • konfigurace DOI registrace (Crossref), exportů do indexačních databází, OAI-PMH endpointů

  • integrace OJS s externími službami (Crossref, DOI, ORCID, OAI-PMH, indexační služby a databáze)

  • vytváření či úpravy exportních/importních nástrojů, API integrací

  • vývoj a přizpůsobení pluginů, úprav šablon (Smarty) a vzhledu časopisů

  • implementace nových funkcí na základě potřeb redakcí nebo strategických iniciativ UK

  • úpravy front-endu i back-endu (PHP, SQL, JavaScript)

  • podíl na rozvoji open access infrastruktury UK a integraci otevřené vědy

  • komunikace s Ústřední knihovnou UK a dalšími partnery

  • sledování vývoje v rámci PKP (OJS 3.x → 3.4 a dál), testování beta verzí.


Jaké požadavky byste měli splňovat:

  • vysokoškolské vzdělání

  • praxi v oboru a ochotu se dále vzdělávat

  • orientaci v oblasti open access a vědeckého publikování

  • pokročilou znalost OJS včetně souvisejících technologií (PKP Framework, Smarty), znalost jiných publikačních platforem je výhodou

  • velmi dobrou znalost PHP

  • znalost SQL (zejména MySQL/MariaDB), schopnost pracovat s databázovou strukturou OJS

  • znalost HTML, CSS a JavaScriptu pro úpravy šablon a front-end prvků

  • orientace ve webových aplikacích a jejich architektuře

  • schopnost pracovat s templating systémem Smarty (šablony v OJS)

  • zkušenost s Git nebo jiným verzovacím systémem

  • orientace v prostředí linuxového serveru (CLI, logy, základní administrace)

  • schopnost instalovat a upravovat pluginy OJS (včetně diagnostiky konfliktů), výhodou je zkušenost s vývojem vlastních pluginů do OJS

  • výhodou je orientace v publikačních standardech (DOI, JATS XML, OAI-PMH aj.)

  • schopnost spolupracovat s vývojáři, IT oddělením a redakcemi vědeckých časopisů

  • pečlivost, systematičnost, dobré komunikační schopnosti

  • znalost angličtiny.


Co Vám nabízíme:

  • rozmanitou a smysluplnou práci v oblasti vědeckého publikování

  • finanční ohodnocení ve výši 47 000 Kč při 0,8 úvazku

  • možnost aktivně podporovat rozvoj open access na Univerzitě Karlově

  • zázemí prestižní akademické instituce

  • příjemné pracovní prostředí v centru Prahy

  • možnost částečné práce z domova

  • 5 týdnů dovolené a dalších 5 dnů osobního volna a rozvoje

  • příspěvek na stravování, kartu Multisport, řadu slev a výhod v univerzitních zařízeních a u externích partnerských organizací a další benefity

  • nástup možný ihned nebo dle dohody.


Zaujala Vás nabídka?

Zašlete Váš strukturovaný profesní životopis na e-mailovou adresu ruk@teamio.eu a stručně prosím uveďte, proč Vás pozice zaujala.


Těšíme se na Vaši odpověď!


Informace o zpracování osobních údajů uchazečů o zaměstnání na rektorátu Univerzity Karlovy jsou uvedeny na webových stránkách Univerzity Karlovy v sekci Ochrana osobních údajů (GDPR).

Zasláním životopisu zároveň prohlašujete, že jste byl/a správcem řádně informován/a o zpracování osobních údajů v souladu s nařízením GDPR a že Vámi poskytnuté osobní údaje jsou přesné a pravdivé. Následně Vás ještě požádáme o udělení souhlasu se zpracováním osobních údajů pro účely výběrových řízení zaměstnavatele.




Poslední změna: 17. prosinec 2025 22:39 
Za obsah stránky zodpovídá: Ekonomický, personální a mzdový odbor
Máte dotaz?
Kontakty

Univerzita Karlova

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208




Jak k nám