Evropská charta pro výzkumné pracovníky a Kodex chování pro přijímání výzkumných pracovníků je souborem obecných zásad a požadavků, které upřesňují úlohu, odpovědnosti a práva výzkumných pracovníků a jejich zaměstnavatelů. Cílem charty je zajistit, aby vztahy mezi výzkumnými pracovníky a zaměstnavateli přispěly k úspěchu při vývoji, transferu, sdílení a rozšiřování znalostí a technického rozvoje a při rozvoji kariéry výzkumných pracovníků. Charta si také uvědomuje hodnotu všech forem mobility, které slouží ke zlepšení pracovního rozvoje výzkumných pracovníků. V tomto ohledu charta představuje rámec pro výzkumné pracovníky, zaměstnavatele a investory, který je nabádá k odpovědné profesionální činnosti v jejich pracovním prostředí a ke vzájemnému uznávání. Charta je určena všem výzkumným pracovníkům v Evropské unii na všech stupních kariéry.
Na základě Charty a Kodexu implementují výzkumné instituce napříč Evropou tzv. Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R). Instituce, kterým se to daří, získají od Evropské komise ocenení "HR Excellence in Research", tzv. HR Award.
Univerzita Karlova získala toto prestižní ocenění v únoru 2019 a jejím cílem je kontinuálně zlepšovat pracovní podmínky a certifikát si udržet.
zvýšení prestiže univerzity a její atraktivity pro výzkumné pracovníky
mezinárodní atraktivita a viditelnost
propojení s celoevropskou sítí výzkumných organizací.
získání finančních prostředků na výzkum z evropských a tuzemských programů na podporu výzkumu - zvýhodnění v programech TAČR, HORIZON 2020 a dalších
zvýšení kvality péče o lidské zdroje
rozvoj profesního růstu výzkumných pracovníků
vytvoření podmínek na přitažlivější kariéru v oblasti výzkumu a vývoje na univerzitě
zaručení transparentního výběrového řízení při náboru nových výzkumných pracovníků
Dopis, kterým se UK zavázala k implementaci HRS4R - 11/2017
Zpracování interní analýzy a akčního plánu - 12/2017-10/2018
Odeslání interní analýzy1 a akčního plánu Evropské komisi k zhodnocení - 15/11/2018
Výsledek hodnocení "s malými připomínkami" - 20/12/2018
Odeslání upravených dokumentů - 01/02/2019
Evropská komise udělila HR Award - 05/02/2019
Implementace akčního plánu - 24 měsíců (02/2019-05/2021)
Průběžné hodnocení včetně revidovaného akčního plánu (EN) a vyhodnocení původního akčního plánu - 1/2/2021
Zpráva z průběžného hodnocení - 24/4/2021
Implementace revidovaného akčního plánu - 36 měsíců
Obnovení certifikátu s návštěvou hodnotitelů - 36 měsíců po zaslání sebehodnocení a revidovaného akčního plánu
Zdroj: EURAXESS
Revize Etického kodexu a Jednacího řádu Etické komise. Nové opatření rektora k plagiátorství na UK.
Překlady do angličtiny - vnitřní předpisy, opatření rektora, vybrané fakultní předpisy, Výroční zpráva o činnosti UK a další. Česko-anglický slovníček pojmů a názvů.
Nový Řád výběrového řízení se zohledněním principů open, transparent and merit-based recrutiment.
Vznik CU Staff Welcome Centre - zlepšení administrativního servisu pro pracovníky přicházející ze zahraničí. Prezentace aktivit SWC k červnu 2020, výroční zpráva za rok 2020
Vznik Doktorské platformy - koordinace nabízeného vzdělávání pro doktorandy.
Welcome Day pro nově nastupující doktorandy - 24. 10. 2019 v češtině a 25. 10. 2019 v angličtině. Informační den pro zájemce o doktorské studium.
Nakládání s výsledky tvůrčí činnosti - nová opatření rektora k právům duševního vlastnictví a transferu znalostí a technologií. Fungující dceřiná společnost Charles University Innovations Prague. Síť technologických skautů a koordinátorů přenosu poznatků.
Příručka pro zaměstnance Univerzity Karlovy (anglická verze), ke stažení v české i anglické verzi.
Kariérní stránky pro zájemce o zaměstnání na Univerzitě Karlově (anglická verze).
Pedagogické dovednosti - Kurzy pedagogických dovedností, Centrum Paedagogium.
Ochrana osobních údajů - implementace GDPR (opatření rektora, školení, kompletní informace), příprava e-learningu pro zaměstnance, problematika ochrana osobních údajů v závěrečných pracech studentů.
Hodnocení vědy na UK. Výsledky hodnocení.
Školení k podávání grantů ERC, MSCA, Staff Training Week, soft skills a další. - přístup přes Jednotný vzdělávací portál (přihlášení pomocí UKČO@cuni.cz a přes CAS).
Rámcové principy kariérního rozvoje a hodnocení akademických a vědeckých pracovníků - opatření rektora č. 28/2021
Hodnocení technicko-hospodářských a administrativních pracovníků - sharepoint přístupný pro zaměstnance UK
nový web k Research Data Management, e-learningový kurz pro zaměstnance a studenty.
Jméno |
Funkce |
|
Tereza Smužová |
koordinátorka |
|
Marie Fiantová |
HR manažerka |
|
Nikola Burkovská |
HR specialistka |
|
Mária Aringerová |
analytička HR systémů |
|
Radka Kamenická |
personalistka |
|
MUDr. Josef Fontana, Ph.D. |
člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer, supervize |
|
Mgr. Adéla Jiroudková |
vedoucí Evropského centra RUK |
|
Ing. Marie Fiantová |
vedoucí personálního odboru RUK |
|
prof. RNDr. Petr Solich, CSc. |
proděkan pro vnitřní záležitosti, evropské projekty a strategický rozvoj fakulty (FaF) |
|
prof. RNDr. Jan Trlifaj, CSc., DSc. |
proděkan pro vědeckou činnost a zahraniční styky (MFF) |
|
doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D. |
vedoucí Ústavu fonetiky (FF) |
|
Mgr. Eva Matějcová |
Evropské centrum, rektorát |
Mgr. Nikola Burkovská |
Personální odbor, rektorát |
Mgr. Bc. Kateřina Šolcová, Ph.D. |
KTF |
Mgr. Pavel Moskala, Th.D. |
ETF |
doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D. |
HTF |
Lenka Karhanová |
1. LF |
prof. MUDr. Jan Trka, Ph.D. |
2. LF |
Prof. MUDr. Michal Anděl, CSc./Mgr. Veronika Mazurová |
3. LF |
Ing. Daniela Vyzrálová |
LF Plzeň |
Ing. Gabriela Hrubecká |
LF HK |
prof. RNDr. Petr Solich, CSc. |
FaF |
doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D. |
FF |
Ing. Kateřina Konečná |
PřF |
prof. RNDr. Jan Trlifaj, CSc., DSc. |
MFF |
Mgr. Helena Chalupová |
PedF |
Bc. Angelika Hájková |
FSV |
Mgr. Jana Štollová |
FTVS |
Mgr. Jan Tuček |
FHS |
Ondřej Rydval, M.A., Ph.D. |
CERGE |
Tereza Smužová, koordinátorka pro HR Award na Univerzitě Karlově
tel. +420 224 491 160
1 |
Interní analýza a výsledky dotazníku byly zaslány hodnotitelům a nejsou veřejné. |