Evropská charta pro výzkumné pracovníky a Kodex chování pro přijímání výzkumných pracovníků je souborem obecných zásad a požadavků, které upřesňují úlohu, odpovědnosti a práva výzkumných pracovníků a jejich zaměstnavatelů. Cílem charty je zajistit, aby vztahy mezi výzkumnými pracovníky a zaměstnavateli přispěly k úspěchu při vývoji, transferu, sdílení a rozšiřování znalostí a technického rozvoje a při rozvoji kariéry výzkumných pracovníků. Charta si také uvědomuje hodnotu všech forem mobility, které slouží ke zlepšení pracovního rozvoje výzkumných pracovníků. V tomto ohledu charta představuje rámec pro výzkumné pracovníky, zaměstnavatele a investory, který je nabádá k odpovědné profesionální činnosti v jejich pracovním prostředí a ke vzájemnému uznávání. Charta je určena všem výzkumným pracovníkům v Evropské unii na všech stupních kariéry.
Na základě Charty a Kodexu implementují výzkumné instituce napříč Evropou tzv. Human Resources Strategy for Researchers (HRS4R). Instituce, kterým se to daří, získají od Evropské komise ocenení "HR Excellence in Research", tzv. HR Award.
Univerzita Karlova získala toto prestižní ocenění v únoru 2019 a jejím cílem je kontinuálně zlepšovat pracovní podmínky a certifikát si udržet.
zvýšení prestiže univerzity a její atraktivity pro výzkumné pracovníky
mezinárodní atraktivita a viditelnost
propojení s celoevropskou sítí výzkumných organizací.
získání finančních prostředků na výzkum z evropských a tuzemských programů na podporu výzkumu - zvýhodnění v programech TAČR, HORIZON 2020 a dalších
zvýšení kvality péče o lidské zdroje
rozvoj profesního růstu výzkumných pracovníků
vytvoření podmínek na přitažlivější kariéru v oblasti výzkumu a vývoje na univerzitě
zaručení transparentního výběrového řízení při náboru nových výzkumných pracovníků
Dopis, kterým se UK zavázala k implementaci HRS4R - 11/2017
Zpracování interní analýzy a akčního plánu - 12/2017-10/2018
Odeslání interní analýzy1 a akčního plánu Evropské komisi k zhodnocení - 15/11/2018
Výsledek hodnocení "s malými připomínkami" - 20/12/2018
Odeslání upravených dokumentů - 01/02/2019
Evropská komise udělila HR Award - 05/02/2019
Implementace akčního plánu - 24 měsíců (02/2019-05/2021)
Průběžné hodnocení včetně revidovaného akčního plánu (EN) a vyhodnocení původního akčního plánu - 1/2/2021
Zpráva z průběžného hodnocení - 24/4/2021
Implementace revidovaného akčního plánu - 36 měsíců
Obnovení certifikátu s návštěvou hodnotitelů - 36 měsíců po zaslání sebehodnocení a revidovaného akčního plánu
Zdroj: EURAXESS
Revize Etického kodexu a Jednacího řádu Etické komise. Nové opatření rektora k plagiátorství na UK.
Překlady do angličtiny - vnitřní předpisy, opatření rektora, vybrané fakultní předpisy, Výroční zpráva o činnosti UK a další. Česko-anglický slovníček pojmů a názvů.
Nový Řád výběrového řízení se zohledněním principů open, transparent and merit-based recrutiment.
Vznik CU Staff Welcome Centre - zlepšení administrativního servisu pro pracovníky přicházející ze zahraničí. Prezentace aktivit SWC k červnu 2020, výroční zpráva za rok 2020
Vznik Doktorské platformy - koordinace nabízeného vzdělávání pro doktorandy.
Welcome Day pro nově nastupující doktorandy - 24. 10. 2019 v češtině a 25. 10. 2019 v angličtině. Informační den pro zájemce o doktorské studium.
Nakládání s výsledky tvůrčí činnosti - nová opatření rektora k právům duševního vlastnictví a transferu znalostí a technologií. Fungující dceřiná společnost Charles University Innovations Prague. Síť technologických skautů a koordinátorů přenosu poznatků.
Příručka pro zaměstnance Univerzity Karlovy (anglická verze), ke stažení v české i anglické verzi.
Kariérní stránky pro zájemce o zaměstnání na Univerzitě Karlově (anglická verze).
Pedagogické dovednosti - Kurzy pedagogických dovedností, Centrum Paedagogium.
Ochrana osobních údajů - implementace GDPR (opatření rektora, školení, kompletní informace), příprava e-learningu pro zaměstnance, problematika ochrana osobních údajů v závěrečných pracech studentů.
Hodnocení vědy na UK. Výsledky hodnocení.
Školení k podávání grantů ERC, MSCA, Staff Training Week, soft skills a další. - přístup přes Jednotný vzdělávací portál (přihlášení pomocí UKČO@cuni.cz a přes CAS).
Rámcové principy kariérního rozvoje a hodnocení akademických a vědeckých pracovníků - opatření rektora č. 28/2021
Hodnocení technicko-hospodářských a administrativních pracovníků - sharepoint přístupný pro zaměstnance UK
nový web k Research Data Management, e-learningový kurz pro zaměstnance a studenty.
Přijetí plánu rovných příležitostí Univerzity Karlovy pro roky 2022-2024
Jméno |
Funkce |
|
Josef Fontana |
člen KR |
|
Lenka Henebergová |
členka KR |
|
Iveta Bayerová |
UK POINT |
|
Nikola Burkovská |
Personální a mzdové oddělení |
|
František Lukáš |
vedoucí Personálního a mzdového oddělení |
|
Jana Lungová |
Personální a mzdové oddělení |
|
Tereza Smužová |
kancelář rektorky |
|
Věra Šťastná |
vedoucí OAS |
|
Simona Teplá |
UK POINT |
|
Magdalena Turková |
kancelář rektorky |
|
MUDr. Josef Fontana, Ph.D. (předsedající) |
člen kolegia rektorky pro strategie, analýzy a transfer |
|
Mgr. František Lukáš |
vedoucí Personálního a mzdového oddělení RUK |
|
Mgr. Adéla Jiroudková |
Odbor pro vědu a výzkum RUK |
|
doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D. |
Filozofická fakulta |
|
prof. RNDr. Petr Solich, CSc. |
Farmaceutická fakulta |
|
RNDr. Věra Šťastná, Ph.D. |
vedoucí Odboru analýz a strategií RUK |
|
prof. RNDr. Jan Trlifaj, CSc., DSc. |
Matematicko-fyzikální fakulta |
|
Ing. Lenka Henebergová |
členka kolegia rektorky pro sociální záležitosti a udržitelný rozvoj |
|
Mgr. Martin Boukal |
student doktorského studia |
|
Jana Ferbyová |
KTF |
Mgr. Pavel Moskala, Th.D. |
ETF |
doc. PhDr. Jiří Pavlík, Ph.D. |
HTF |
Bc. Iveta Zichová |
PF |
Ing. Petra Bernardová - Eva Janovská |
1. LF |
Ing. Olga Folková |
2. LF |
prof. MUDr. Hana Malíková, Ph.D. |
3. LF |
Ing. Daniela Vyzrálová |
LFP |
Ing. Gabriela Hrubecká |
LFHK |
prof. PharmDr. Tomáš Šimůnek, Ph.D. |
FaF |
doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D. |
FF |
Ing. Kateřina Konečná |
PřF |
prof. RNDr. Jan Trlifaj, CSc., DSc. |
MFF |
Mgr. Ivana Metelková |
PedF |
Bc. Angelika Hájková |
FSV |
Mgr. Jana Štollová |
FTVS |
Mgr. Jan Tuček, Ph.D. |
FHS |
Ondřej Rydval, M.A., Ph.D. |
CERGE |
prof. PhDr. Petr Svobodný, Ph.D. |
ÚDAUK |
RNDr. Věra Šťastná, Ph.D. |
RUK |
Magdalena Turková, koordinátorka pro HR Award na Univerzitě Karlově
tel. +420 224 491 425
1 |
Interní analýza a výsledky dotazníku byly zaslány hodnotitelům a nejsou veřejné. |
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208