Opatření rektora č. 6/2025

Název:

Podklady pro zahájení habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem a postupy a doporučená hlediska hodnocení kvalifikace a způsobilosti pro účely těchto řízení na Univerzitě Karlově

K provedení:

-

Gestor:

Odbor pro vědu a výzkum rektorátu UK

Účinnost:

31. března 2025


Podklady pro zahájení habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem a postupy a doporučená hlediska hodnocení kvalifikace a způsobilosti pro účely těchto řízení na Univerzitě Karlově

ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Čl. 1 Věcná a osobní působnost

  1. Toto opatření rektora stanovuje rozsah a obsah podkladů, které předkládá uchazeč o jmenování docentem pro zahájení habilitačního řízení a uchazeč o jmenování profesorem pro zahájení řízení ke jmenování profesorem a postupy a doporučená hlediska hodnocení vědecké kvalifikace, pedagogické kvalifikace a pedagogické způsobilosti pro účely těchto řízení na Univerzitě Karlově (dále jen „univerzita“).

  2. Toto opatření rektora zavazuje uchazeče o jmenování docentem a uchazeče o jmenování profesorem a dále členy habilitační komise, členy komise ustavené pro jmenovací řízení, členy vědecké rady fakulty, členy vědecké rady univerzity a rektora.


Čl. 2 Pedagogická činnost

Pedagogickou činností se pro účely tohoto opatření rozumí přímá pedagogická činnost, jíž se rozumí zejména přednášková činnost, vedení seminářů, cvičení či praktik, vedení a oponování závěrečných prací, vedení a konzultování studentů v doktorském studiu, účast na synchronní distanční a e-learningové formě výuky včetně podílu na přípravě asynchronní výuky a výukových materiálů pro tyto formy výuk a další práce související s přímou pedagogickou činností, vykonávané na vysoké škole v České republice a na vysoké škole v zahraničí.

ČÁST DRUHÁ PODKLADY PRO ZAHÁJENÍ ŘÍZENÍ

Čl. 3 Habilitační řízení

  1. Uchazeč pro zahájení habilitačního řízení v souladu se zákonem o vysokých školách1a vnitřními předpisy univerzity2předloží

      a. 

    návrh na zahájení řízení, v němž uvede akreditovaný obor pro habilitační řízení a fakultu, na níž má být řízení zahájeno,

      b. 

    souhlas se zpracováním osobních údajů,

      c. 

    habilitační práci3

      d. 

    strukturovaný profesní životopis,

      e. 

    úředně ověřené kopie dokladů o dosaženém vysokoškolském vzdělání; to neplatí, je-li řízení vedeno na fakultě, kde je uchazeč zaměstnán,

      f. 

    diplom nebo obdobný dokument, dokládající získání akademického titulu Ph.D. nebo Th.D., případně jiného ekvivalentního akademického titulu včetně zahraničních; nedosáhl-li uchazeč takového titulu, musí tuto skutečnost řádně zdůvodnit,

      g. 

    úplný výkaz pedagogické činnosti za uplynulé tři roky potvrzený institucí, kde byla realizována; uchazeč, který absolvoval mateřskou dovolenou, rodičovskou dovolenou nebo dlouhodobý zahraniční pobyt, může uvést výkaz pedagogické činnosti za tříleté období těmto událostem bezprostředně předcházející nebo se s nimi částečně překrývající,

      h. 

    představu o dalším pedagogickém působení v oboru; uchazeč, který je zaměstnancem univerzity, zpravidla vychází z Plánu kariérního rozvoje předkládaného podle kariérního řádu,4

      i. 

    personální identifikátor ORCID5 a úplný, strukturovaný a souhrnně okomentovaný přehled publikačních výsledků s rozdělením na

    1. recenzovaný odborný článek,6 včetně uvedení impact factoru (IF) či article influence score (AIS) periodika k roku publikace publikačního výsledku,

    2. odbornou knihu,7

    3. kapitolu v odborné knize,8

    4. v oborech, kde je to standardem, stať ve sborníku,9 komentované překlady, vědecké edice s úvodní studií a vědecké komentáře k právním předpisům, a

    5. ostatní publikace, které jsou důležité pro celkový profil vědecké a pedagogické osobnosti uchazeče,

      j. 

    přehled citací svých publikačních výsledků dle oborových standardů10; v oborech zařazených do panelu Humanitní vědy11 nebo Společenské vědy připojí uchazeč případně též vlastní seznam citací a recenzí svých prací,

      k. 

    podrobně okomentovaný výběr pěti nejvýznamnějších publikačních výstupů s uvedením jejich přínosu pro obor,

      l. 

    potvrzení o zaměstnání, není-li zaměstnancem univerzity, a dále potvrzení a doklady o vykonané odborné praxi, atestačních zkouškách12 či odborných pobytech,

      m. 

    další podklady k hodnocení zahraniční zkušenosti,

      n. 

    další podklady k hodnocení výsledků tvůrčí činnosti včetně přehledu řešených projektů a grantů s uvedením role uchazeče v nich a jejich zhodnocení,

      o. 

    další podklady k hodnocení činnosti uchazeče v rámci popularizace tvůrčí činnosti a jinému naplňování třetí role univerzity,

      p. 

    vlastní shrnutí podkladů zaměřené na komplexní přehled hlavních vědeckých, pedagogických a dalších relevantních úspěchů uchazeče, v němž zohlední kvantitativní údaje o pedagogické a tvůrčí činnosti v kontextu zásadních přínosů k rozvoji oboru, v němž uchazeč působí, dopady jeho činnosti na společnost a úspěchy absolventů, vůči nimž byl v postavení školitele, vedoucího závěrečné práce či v obdobném postavení, a

      q. 

    potvrzení o zaplacení poplatku za úkony spojené s habilitačním řízením.

  2. Není-li to z dokumentů předložených podle odstavce 1 písm. e) a f) zřejmé, uvede uchazeč datum absolvování a název absolvovaného studijního doktorského programu nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název vysoké školy, název disertační práce a jméno školitele, včetně jeho afiliace. Neplyne-li to z předložených dokumentů, uvede uchazeč u titulů CSc., Dr., DrSc. a DSc., případně jejich ekvivalentů, kdy a kým byly uděleny.

  3. Přehled pedagogické činnosti podle odstavce 1 písm. g) uchazeč okomentuje s důrazem na reflexi kvality své výuky a uvedením, čím v dosavadní pedagogické činnosti přispěl k rozvoji oboru, jaké pedagogické metody používá a zda zavedl nějaké inovativní prvky do výuky, případně uvede nové přednášky, předměty či kurzy.

  4. U výsledku publikační činnosti uvedeného dle odstavce 1, na kterém se uchazeč podílel jako jeden z autorů, uvede a okomentuje svůj podíl.

  5. Nevylučuje-li to povaha dokumentu, uvede uchazeč na podkladech dle odstavce 1 datum jejich vyhotovení a podepíše je.


Čl. 4 Řízení ke jmenování profesorem

  1. Uchazeč pro zahájení řízení ke jmenování profesorem v souladu se zákonem o vysokých školách13 a vnitřními předpisy univerzity14 předloží

      a. 

    návrh na zahájení řízení, v němž uvede akreditovaný obor pro jmenovací řízení a fakultu, na níž má být řízení zahájeno,

      b. 

    souhlas se zpracováním osobních údajů,

      c. 

    strukturovaný profesní životopis,

      d. 

    úředně ověřené kopie dokladů o jmenování docentem a o dosaženém vysokoškolském vzdělání; to neplatí, je-li řízení vedeno na fakultě, kde je uchazeč zaměstnán,

      e. 

    diplom nebo obdobný dokument, dokládající získání akademického titulu Ph.D. nebo Th.D., případně jiného ekvivalentního akademického titulu včetně zahraničních; nedosáhl-li uchazeč takového titulu, musí tuto skutečnost řádně zdůvodnit,

      f. 

    úplný výkaz pedagogické činnosti za uplynulých pět let potvrzený institucí, kde byla realizována; uchazeč, který absolvoval mateřskou dovolenou, rodičovskou dovolenou nebo dlouhodobý zahraniční pobyt, může uvést výkaz pedagogické činnosti za tříleté období těmto událostem bezprostředně předcházející nebo se s nimi částečně překrývající,

      g. 

    personální identifikátor ORCID15 a úplný, strukturovaný a souhrnně okomentovaný přehled publikačních výsledků s rozdělením na

    1. recenzovaný odborný článek,16 včetně uvedení impact factoru (IF) či article influence score (AIS) periodika k roku publikace publikačního výsledku,

    2. odbornou knihu,17

    3. kapitolu v odborné knize,18

    4. v oborech, kde je to standardem, stať ve sborníku,19 komentované překlady, vědecké edice s úvodní studií a vědecké komentáře k právním předpisům, a

    5. ostatní publikace, které jsou důležité pro celkový profil vědecké a pedagogické osobnosti uchazeče,

      h. 

    přehled citací svých publikačních výsledků dle oborových standardů20; v oborech zařazených do panelu Humanitní vědy nebo Společenské vědy21 připojí uchazeč případně též vlastní seznam citací a recenzí svých prací,

      i. 

    podrobně okomentovaný výběr pěti nejvýznamnějších publikačních výstupů s uvedením jejich přínosu pro obor,

      j. 

    originály doporučujících dopisů obsahujících zhodnocení dosavadní vědecké, případně pedagogické činnosti uchazeče a jeho přínos pro obor jmenovacího řízení, vyhotovené dvěma profesory pro obor, pro nějž se vede jmenovací řízení nebo pro obor příbuzný, z nichž alespoň jeden působí v zahraničí; součástí dopisů je datum vyhotovení a podpis autora,

      k. 

    zprávu o vedení a konzultování doktorandů a výhled na působení v doktorském studiu,

      l. 

    koncepci dalšího rozvoje oboru jmenovacího řízení v pedagogické a vědecké oblasti včetně vlastního působení,

      m. 

    potvrzení o zaměstnavateli, není-li zaměstnancem univerzity, a dále potvrzení a doklady o probíhající odborné praxi, atestaci či stáži,

      n. 

    další podklady k hodnocení zahraniční zkušenosti uchazeče, výsledků jeho výzkumu, uznání uchazeče ze strany mezinárodní vědecké komunity a jeho přínos k naplňování třetí role univerzity,

      o. 

    vlastní shrnutí podkladů zaměřené na komplexní přehled hlavních vědeckých, pedagogických a dalších relevantních úspěchů uchazeče, v němž zohlední kvantitativní údaje o pedagogické a tvůrčí činnosti v kontextu zásadních přínosů k rozvoji oboru, v němž uchazeč působí, dopady jeho činnosti na společnost a úspěchy absolventů, vůči nimž byl v postavení školitele, vedoucího závěrečné práce či v obdobném postavení, a

      p. 

    rozsah a způsob dosavadní spolupráce s univerzitou a jejími součástmi včetně výhledu do budoucna, není-li zaměstnancem univerzity,

      q. 

    potvrzení o zaplacení poplatku za úkony spojené s řízením ke jmenování profesorem.

  2. Není-li to z dokumentů předložených podle odstavce 1 písm. d) a e) zřejmé, uvede uchazeč datum absolvování a název absolvovaného studijního doktorského programu nebo vysokoškolského oboru podle dřívějších předpisů, název vysoké školy, název disertační práce a jméno školitele, včetně jeho afiliace. Neplyne-li to z předložených dokumentů, uvede uchazeč u titulů CSc., Dr., DrSc. a DSc., případně jejich ekvivalentů, kdy a kým byly uděleny.

  3. Přehled pedagogické činnosti podle odstavce 1 písm. f) uchazeč okomentuje s důrazem na reflexi kvality své výuky a uvedením, čím v dosavadní pedagogické činnosti přispěl k rozvoji oboru, jaké pedagogické metody používá a zda zavedl nějaké inovativní prvky do výuky, případně uvede nové přednášky, předměty či kurzy.

  4. U výsledku publikační činnosti uvedeného dle odstavce 1, na kterém se uchazeč podílel jako jeden z autorů, uvede a okomentuje svůj podíl.

  5. Nevylučuje-li to povaha dokumentu, uvede uchazeč na podkladech dle odstavce 1 datum jejich vyhotovení a podepíše je.

  6. Podává-li návrh na zahájení řízení ke jmenování profesorem děkan, vědecká rada fakulty nebo vědecká rada univerzity, postupuje při předkládání podkladů podle odstavce 1 obdobně.


ČÁST TŘETÍ DOPORUČENÁ HLEDISKA PRO HODNOCENÍ

HLAVA I SPOLEČNÁ USTANOVENÍ O HODNOCENÍ

Čl. 5 Hodnocení

  1. Habilitační komise, komise ustavená pro jmenovací řízení, vědecká rada fakulty, vědecká rada univerzity a rektor, majíce na zřeteli Plán rovných příležitostí, posuzují v habilitačním řízení a v řízení ke jmenování profesorem, zda jsou naplněny požadavky stanovené právními předpisy, vnitřními předpisy univerzity a opatřeními rektora.

  2. Podklady předložené uchazečem o jmenování docentem a uchazečem o jmenování profesorem jsou posuzovány komplexně, ve vzájemných souvislostech, s možným vyvažováním kvantitativních kritérií v tvůrčí a pedagogické činnosti, se zohledněním, že statistické a kvantitativní ukazatele mají v řízení podpůrnou roli, a to jako jeden z podkladů pro posuzování žádosti uchazeče, přičemž působení uchazeče se hodnotí v národním a mezinárodním kontextu a s přihlédnutím ke společenské relevanci jeho působení. V rámci hodnocení má význam zejména kvalita pedagogické činnosti a vědecké práce a společenský přínos uchazeče s přihlédnutím k specifickým podmínkám a zvyklostem jednotlivých vědních oborů.

  3. Při hodnocení vědecké kvalifikace, pedagogické kvalifikace a pedagogické způsobilosti uchazeče se mimo kritéria uvedená v hlavách II a III dále hodnotí

      a. 

    celková zahraniční zkušenost uchazeče, zahrnující dlouhodobou zahraniční zkušenost zejména ve formě výzkumných a pedagogických pobytů a účast na vědeckých konferencích, a to se zohledněním období, které uchazeč strávil na mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené,

      b. 

    členství uchazeče ve vědeckých nebo uměleckých radách vysokých škol, v redakčních radách vědeckých časopisů, ve vědeckých a odborných společnostech

      c. 

    uchazečem získaná významná ocenění za vědeckou a pedagogickou činnost v oboru, pro nějž se řízení vede, a

      d. 

    podíl uchazeče na naplňování třetí role univerzity.


HLAVA II HABILITAČNÍ ŘÍZENÍ

Čl. 6 Hodnocení pedagogické způsobilosti

  1. Při posuzování pedagogické způsobilosti uchazeče se v habilitačním řízení hodnotí

      a. 

    habilitační přednáška,

      b. 

    pedagogická činnost uchazeče realizovaná v oboru, pro nějž je habilitační řízení vedeno, za období dle článku 3 odst. 1 písm. g),

      c. 

    roční hodinový objem výuky a předměty, jejichž výuku uchazeč zajišťuje nebo se na ní podílí, a to s ohledem na běžný rozsah výuky a studijní plány v oboru, pro nějž se habilitační řízení vede, a

      d. 

    představa uchazeče o dalším působení v oboru, pro nějž se habilitační řízení vede.

  2. Při posuzování pedagogické způsobilosti uchazeče v habilitačním řízení může dojít dále k hodnocení

      a. 

    míry zapojení do realizace kurzů celoživotního vzdělávání,

      b. 

    výsledků hodnocení výuky realizované uchazečem studenty,

      c. 

    naplňování Plánu kariérního rozvoje a uchazečem dosaženého hodnocení podle příslušných předpisů22, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož takové hodnocení proběhlo,

      d. 

    výsledku hodnocení uchazeče vydaného jeho nadřízeným nebo garantem studijního programu, na jehož realizaci se uchazeč podílí, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož hodnocení podle písmene c) neproběhlo,

      e. 

    míry zapojení do specializačního vzdělávání lékařů23, jde-li o habilitační řízení vedené pro lékařský obor.

  3. Habilitační komise při hodnocení pedagogické způsobilosti ve svém stanovisku24 uvede, čím uchazeč v dosavadní pedagogické činnosti přispěl k rozvoji oboru, pro nějž se habilitační řízení vede, a zda zavedl inovativní prvky do výuky.


Čl. 7 Hodnocení vědecké kvalifikace

  1. Při posuzování vědecké kvalifikace uchazeče se v habilitačním řízení hodnotí

      a. 

    habilitační práce a její obhajoba,

      b. 

    ve svém celku soustavná tvůrčí činnost uchazeče podle

    1. kvality,

    2. citovanosti a ohlasu v národním a mezinárodním kontextu,

    3. významu pro obor, pro nějž se habilitační řízení vede, a

    4. rozsahu, s ohledem na opatření děkana vydané dle článku 10 a kvantitativní ukazatele uvedené v akreditaci oboru habilitačního řízení, v němž je řízení vedeno,

      c. 

    naplňování Plánu kariérního rozvoje a uchazečem dosaženého hodnocení podle příslušných předpisů25, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož takové hodnocení proběhlo,

      d. 

    dosažené hodnocení uchazeče vydaného vedoucím pracoviště, na kterém uchazeč působí, nebo garantem předmětu, na jehož realizaci se uchazeč podílí, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož hodnocení podle písmene c) neproběhlo, a

      e. 

    míra zapojení uchazeče do řešení grantů a podíl na institucionální výzkumné činnosti fakulty, na níž působí, je-li do ní zapojen, a

      f. 

    rozsah a význam citací publikačních výsledků uchazeče dle oborových standardů s přihlédnutím ke kritériím dle čl. 3 odst. 1 písm. j).

  2. Habilitační komise přednostně ověří, zda je uchazeč významnou vědeckou osobností ve svém oboru a následně ve svém stanovisku hodnotí podrobně pět nejvýznamnějších publikačních výstupů uchazeče předložených dle článku 3 odst. 1 písm. k) s ohledem na opatření děkana vydané dle článku 10, z hlediska

      a. 

    kvality,

      b. 

    citovanosti a ohlasu v národním a mezinárodním kontextu a

      c. 

    významu pro obor, pro nějž se habilitační řízení vede.


HLAVA III ŘÍZENÍ KE JMENOVÁNÍ PROFESOREM

Čl. 8 Hodnocení pedagogické kvalifikace ve jmenovacím řízení

  1. Při posuzování pedagogické kvalifikace uchazeče se ve jmenovacím řízení hodnotí

      a. 

    souhrnná pedagogická činnost uchazeče za období podle článku 4 odst. 1 písm. f),

      b. 

    roční hodinový objem výuky a předměty, jejichž výuku uchazeč zajišťuje nebo se na ní podílí, a to s ohledem na běžný rozsah výuky a studijní plány v oboru, pro nějž se jmenovací řízení vede,

      c. 

    zpráva o vedení a konzultování doktorandů a výhled na působení v doktorském studiu a

      d. 

    uchazečova koncepce dalšího rozvoje oboru jmenovacího řízení v pedagogické a vědecké oblasti a jeho působení v nich.

  2. Při posuzování pedagogické kvalifikace uchazeče může ve jmenovacím řízení dále dojít k hodnocení

      a. 

    výsledků hodnocení výuky realizované uchazečem studenty,

      b. 

    naplňování Plánu kariérního rozvoje a uchazečem dosaženého hodnocení podle příslušných předpisů26, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož takové hodnocení proběhlo, a

      c. 

    výsledku hodnocení uchazeče vydaného jeho nadřízeným nebo garantem studijního programu, na jehož realizaci se uchazeč podílí, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož hodnocení podle písmene b) neproběhlo.

  3. Komise ustavená pro jmenovací řízení při hodnocení pedagogické kvalifikace uvede, čím uchazeč v dosavadní pedagogické činnosti přispěl k rozvoji oboru, pro nějž se jmenovací řízení vede, a zda zavedl inovativní prvky do výuky.


Čl. 9 Hodnocení vědecké činnosti ve jmenovacím řízení

  1. Při posuzování vědecké kvalifikace uchazeče se v řízení ke jmenování profesorem hodnotí

      a. 

    ve svém celku soustavná tvůrčí činnost podle

    1. kvality,

    2. citovanosti a ohlasu v národním a mezinárodním kontextu,

    3. významu pro obor, pro nějž se jmenovací řízení vede, a

    4. rozsahu, s ohledem na opatření děkana vydané dle článku 10 a kvantitativní ukazatele uvedené v žádosti o akreditaci jmenovací řízení,

      b. 

    naplňování Plánu kariérního rozvoje a uchazečem dosaženého hodnocení podle příslušných předpisů27, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož takové hodnocení proběhlo,

      c. 

    dosažené hodnocení uchazeče vydaného vedoucím pracoviště, na kterém uchazeč působí, nebo garantem předmětu, na jehož realizaci se uchazeč podílí, jde-li o zaměstnance univerzity, u něhož hodnocení podle písmene b) neproběhlo, a

      d. 

    míra zapojení uchazeče do řešení grantů a podíl na institucionální výzkumné činnosti fakulty, na níž působí, a

      e. 

    rozsah a význam citací publikačních výsledků uchazeče dle oborových standardů s přihlédnutím ke kritériím dle čl. 4 odst. 1 písm. h).

  2. Komise ustavená pro jmenovací řízení přednostně ověří, zda je uchazeč význačnou a uznávanou vědeckou osobností ve svém oboru, a to zejména na základě periodicích,

      a. 

    výstupů tvůrčí činnosti realizovaných v zahraničí,

      b. 

    významných citací v zahraničních periodicích,

      c. 

    udělených mezinárodních ocenění,

      d. 

    uskutečnění zvaných přednášek na významných zahraničních vědeckých institucích a konferencích,

      e. 

    řešených výzkumných grantů a obdobných forem podpory a

      f. 

    zahraničních pobytů, stáží a obdobných forem spolupráce.

  3. Komise ustavená k řízení ke jmenování profesorem ve svém stanovisku hodnotí podrobně pět nejvýznamnějších publikačních výstupů uchazeče předložených dle článku 4 odst. 1 písm. i) s ohledem na opatření děkana vydané dle článku 10, z hlediska

      a. 

    kvality,

      b. 

    citovanosti a ohlasu v národním a mezinárodním kontextu a

      c. 

    významu pro obor, pro nějž se jmenovací řízení vede.


ČÁST ČTVRTÁ SPOLEČNÁ USTANOVENÍ

Čl. 10 Opatření děkana

Děkan fakulty může po projednání s vědeckou radou fakulty a po dohodě s rektorem vydat opatření, kterým stanoví

  a. 

doplňující kritéria zejména zohledňující specifické požadavky pro jednotlivé obory, pro něž se může vést habilitační řízení nebo řízení ke jmenování profesorem, dotýkající se nároků na rozsah pedagogické činnosti a tvůrčí činnosti,

  b. 

pravidla pro konání habilitační přednášky,

  c. 

způsob hodnocení žádostí uchazečů vědeckou radou fakulty,

  d. 

pravidla pro uvádění spoluautorství a započítávání spoluautorských podílů,

  e. 

metodiku uvádění a hodnocení citací, včetně jejich doporučeného počtu pro účely habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem,

  f. 

přesnější podmínky pro výběr a uvádění pěti nejvýznamnějších publikačních výstupů uchazeče předložených dle článku 3 odst. 1 písm. k) a článku 4 odst. 1 písm. i), a to s ohledem na podmínky jednotlivých oborů.


Čl. 11 Komise

  1. Při výběru členů habilitační komise a komise ustavené pro řízení ke jmenování profesorem dbá děkan, aby byli zastoupeni odborníci ze zahraničí a odborníci s mezinárodním přesahem.

  2. Děkan může stanovit, že habilitační komise a komise ustavená pro řízení ke jmenování profesorem jedná a stanovisko vyhotovuje v anglickém jazyce.


Čl. 12 Formuláře

  1. Habilitační komise zanese své stanovisko do formuláře dle přílohy č. 1.

  2. Děkan předává informace o uchazeči o jmenování docentem na formuláři dle přílohy č. 2.

  3. Komise ustavená pro řízení ke jmenování profesorem zanese své stanovisko do formuláře dle přílohy č. 3.

  4. Děkan předává informace o uchazeči o jmenování profesorem na formuláři dle přílohy č. 4.


ČÁST PÁTÁ PŘECHODNÁ A ZRUŠOVACÍ USTANOVENÍ

Čl. 13 Přechodná ustanovení

  1. Na habilitační řízení a řízení jmenování profesorem zahájená přede dnem účinnosti tohoto opatření rektora se použijí dosavadní opatření rektora.

  2. Do vydání opatření děkana podle článku 10 a při současné absenci jiných podkladů pro určení kvantitativních kritérií v rámci hodnocení vědecké kvalifikace podle článků 7 a 9 se použijí kritéria stanovená opatřením rektora č. 35/2019, Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy.


Čl. 14 Zrušovací ustanovení

Zrušují se:

  a. 

opatření rektora č. 35/2019, Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy,

  b. 

opatření rektora č. 20/2023, Změna opatření rektora č. 35/2019 – Doporučená hlediska hodnocení pro habilitační řízení a řízení pro jmenování profesorem a minimální požadavky na obsah odůvodnění habilitační a hodnotící komise včetně stanovení náležitostí předkládaných materiálů Univerzity Karlovy.


ČÁST ŠESTÁ ÚČINNOST

Čl. 15 Účinnost

Toto opatření rektora nabývá platnosti dnem jeho podpisu a účinnosti dnem 31. března 2025.


V Praze dne 7. února 2025

prof. MUDr. Milena Králíčková, Ph.D.

rektorka



.pdf ke stažení

.doc ke stažení



Poznámky

1

§ 72 odst. 2 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“).

2

Řád habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem Univerzity Karlovy.

3

§ 72 odst. 3 zákona o vysokých školách.

4

Příloha opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově a opatření děkana vydaná podle čl. 3 opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově.

5

Čl. 5 odst. 1 písm. a. opatření rektora č. 40/2021 Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobilit na Univerzitě Karlově.

6

Publikační výsledek s kódem Jimp, JSC a Jost dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

7

Publikační výsledek s kódem B dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

8

Publikační výsledek s kódem C dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

9

Publikační výsledek s kódem D dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

10

Zejména dle metodiky databáze Web of Science, Scopus nebo Google Scholar.

11

Čl. 3 odst. 2 opatření rektora 40/2021 Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobilit na Univerzitě Karlově.

12

Zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů.

13

§ 74 zákona o vysokých školách.

14

Řád habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem Univerzity Karlovy.

15

Čl. 5 odst. 1 písm. a. opatření rektora č. 40/2021 Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobilit na Univerzitě Karlově.

16

Publikační výsledek s kódem Jimp, JSC a Jost dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

17

Publikační výsledek s kódem B dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

18

Publikační výsledek s kódem C dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

19

Publikační výsledek s kódem D dle přílohy č. 4 Metodiky hodnocení výzkumných organizací a hodnocení programů účelové podpory výzkumu, vývoje a inovací (Metodika 17+).

20

Zejména dle metodiky databáze Web of Science, Scopus nebo Google Scholar.

21

Čl. 3 odst. 2 opatření rektora 40/2021 Evidence tvůrčí činnosti, projektů a zaměstnaneckých mobilit na Univerzitě Karlově.

22

Opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově a opatření děkana vydaná podle čl. 3 opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově.

23

Zákon č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů.

24

Čl. 3 odst. 4 Řádu habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem.

25

Opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově, a opatření děkana vydaná podle čl. 3 opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově.

26

Opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově, a opatření děkana vydaná podle čl. 3 opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově.

27

Opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově, a opatření děkana vydaná podle čl. 3 opatření rektora č. 28/2021, Rámcové principy kariérního rozvoje akademických a vědeckých pracovníků a lektorů na Univerzitě Karlově.


Poslední změna: 12. únor 2025 14:37 
Za obsah stránky zodpovídá: Právní odbor
Máte dotaz ?
Kontakty

Univerzita Karlova

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208




Jak k nám