Vzdělávání, stav českého školství a cesty, jak ho zlepšit - to byla hlavní témata veřejné diskuse k projektu Univerzity Karlovy Česko! A jak dál? Debata se uskutečnila 1. října 2019 tentokrát na domácí půdě, v prostorách Filozofické fakulty UK.
Spolu s rektorem UK Tomášem Zimou debatovali nad problémy souvisejícími se vzděláváním také ministr školství Robert Plaga, Bohumil Kartous ze společnosti EDUIN, prorektorka UK pro koncepci a kvalitu vzdělávací činnosti Radka Wildová i řada zástupců pedagogických fakult vysokých škol, odborných institucí a občanských sdružení z oblasti vzdělávání.
„Je nesmírně důležitá participace veřejnosti na otázkách vzdělávání. Náměty, které přicházejí, je třeba diskutovat na široké platformě – de facto s každým člověkem, kterého se to dotýká. Vzdělání a vzdělaná společnost na různých úrovních je potřebná pro rozvoj a úspěch České republiky,“ zdůraznil na úvod v rámci svého vystoupení rektor Zima.
Ministr školství Robert Plaga během debaty přiblížil strategii vzdělávání do roku 2030, která v současnosti na jeho úřadu vzniká. Podle slov ministra by dokument měl jasně říct, kam bude školství a vzdělávání směřovat v nejbližších letech.
Experti, politici i veřejnost při debatě na UK zabrousili rovněž do problematiky financování školství, maturitních zkoušek a náplně vzdělávání.
Projekt Česko! A jak dál? si vzal za cíl definovat zásadní celospolečenské problémy České republiky. Do debat organizovaných napříč regiony ČR univerzita zapojuje své špičkové vědce a odborníky, spolu s osobnostmi z řad odborné veřejnosti. Podstatou projektu jsou veřejné diskuze na předem stanovená témata. Dalším místem pro debatu se 15. listopadu stane Olomouc; téma: 30 let svobody.
Text: Marcela Uhlíková
Foto: Luboš Wišniewski
Datum: 2. 10. 2019
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208